Bildirim
Araba kışın su eksiltiyor..
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
kabta antifiriz su ile karışık mı yoksa komple antifiriz mi?
-
Sıcaklık arttıkça hacim artar ve yoğunluk azalır.
Yaz ayında hacim artıyordur
Sıcaklığa göre suyun yoğunluğu;
0 ℃ de 0.99987 gr/cm3
4 ℃ de 1,00000 gr/cm3
4,4 ℃ de 0,99999 gr/cm3
10 ℃ de 0,99975 gr/cm3
21 ℃ de 0,99802 gr/cm3
32,2 ℃ de 0,99510 gr/cm3
60 ℃ de 0,98338 gr/cm3
71,1 ℃ de 0,97729 gr/cm3
82,2 ℃ de 0,97056 gr/cm3
93,3 ℃ de 0,96333 gr/cm3
100 ℃ de 0,95865 gr/cm3
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
sadece antifiriz var hiç su katmam...
-
peki ne yapmak lazım bu durumda ???
-
-
Daha önce su ile kullanılıp sonradan antifiriz konuldu ise pası çözmüştür onun İçin rengi değişmiştir tavsiyem sadece bome ile olculmesini kıstas olarak almayın, antifriz ömrünü doldurunca motoru korumayı bırakıp asite dönüşüp motoru çürütmeye başlıyor değiştirin bence
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Simdiye kadar antifiriz kullanilmis. Suda herhangi bi yogunlasma yok. Boyle kullanmaya devam edilirse araca ne gibi zarar verir? Birde antifiriz degisirken baska herhangi bi parca degismelimi?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Koyduğunuz antifriz bloktaki, radyatördeki ve hortumlardaki pasları çözmeye başlamış ve su kahverengi olmuş bu yüzden. Motoru sadece saf suyla çalkalatıp yeni antifriz koyun ve tekrar gözlemleyin. Kahverengilik bitene kadar bir müddet çalkalama ve yeni antifriz almanız gerekebilir. ve aracı o şekilde mümkün olduğunca kullanmamaya çalışınquote:
Orijinalden alıntı: arda212002
S.a arkadaslar yeniyim formda antifiriz konusunda yardimci olabilirmisiniz. Bende de antifiriz rengi degisti. Kahverengi bi renge dönüştü.pembe antifiriz vardi icinde arac mercedes 1.6 2015 diesel. Sebebi ne olabilir. Bakimda - 40 derece cikti. Nasil bir yol izlemeyelim tesekkurler simdiden
Yapılacak şey şu;
-Liqui molynin radyatör temizleyicisini alın
-Bunun sadece ama sadece yarısını!!!!! motor soğukken genleşme kabına dökün. Çünkü kabın tamamı 10 litre su için yeterli diyor. Sizin motor 4-5 litre su alıyodur hadi en fazla 6 alsın yine de yarısını dökün
-Arabayı çalıştırın ve şehir içinde hararet 90 a gelene kadar ağır ağır sürün. Bunu yaptıktan sonra araçta sıcak kaloriferi açın (ac tuşu yanmasın) ve kalorifer radyatöründeki suda devirdaim etsin. Hararet 90 a gelip sıcak kalorifer açıkken istediğiniz kadar sürebilirsiniz ama sadece o gün sürüşü bitirin.
-O gün sürüşünüzü bitirecekken arabanızı ustanıza çekin ve kapatın. Genleşme kabının kapağını dikkatlice açsın ustanız ve genleşme kabına dönen hortumuda çıkarsın. Arabayı çalıştırın
-Bu süreçte en az 25-30 litre olmak üzere saf su bulundurun motorun yanında . Aracı genleşme kapağı ve hortumu açıkken çalıştırın ve kaloriferide en sıcağa getirin fanı orta kademeye getirin bölge ise fark etmez.
-Çalışırken genleşme hortumundan o motordaki ve radyatördeki radyatör temizleyicili bütün paslı pis asu karışımı dışarıya akacaktır. Motora geçip biraz gazda verebilirsinizki hararet düşüp termostat radyatör dolaşımını kapatmasın (ben öyle yapmıştım)
-Genleşme kabındaki su bitmeye yakın ustanız üstten saf su doldurmaya başlasın. 5 litrelik bidonlara bölerseniz daha kolay yapar. O saf su motordan dışarıya çıkarken genleşme kabındaki su bitmeye yakın yine saf su eklesin. Dediğimi anladınız azaldıkça saf su ekleyecek sadece.
-30 litre suyu bitirdikten sonra aracınız için uygun antifriz neyse en sonda üstten onu doldursun. Antifrizinizin rengi neyse hortumdan o renk antifriz gelmeye başlayınca motora gaz vermeyi kesin ve kaloriferide kapatın. rölantideyken genleşme hortumunu bağlayıp kapağınıda takın işlem tamamdır
Ben konumu bulabilirsem atıyım size öyle yapmıştım
Edit: Mesajımı buldum
https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/152631783
Eskiden kabım böyleydi aynı sizin gibi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 4 Şubat 2023; 1:32:59 >
-
Hocam sizinde eksiltmeyi bulabilmeniz için genleşme kabının kapağı açılıp adını bilmediğim bişey barometremi bilmiyorum onun gibi bir şeyle 1 bar basınç veriliyor motor çalışmıyorken. Bu basınç verildiğinde eksiltmeyi yapan yeri gözlemleyebiliyorsunuz motorun altından veya radyatör hortumlarından bi yerden. Youtubeda videosu vardı bulamadım. Eksiltmeyi görmek için ustanız alttan hortumlara ve bağlantılara bakmalı
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam mesaj yazdım sizi alıntılamayıp unuttum. O kahverengi antifrizli su karışımından nasıl kurtulacağınızı yazdım mesaj içeriğim uzun bakın
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
MeGaDave06 kitap gibi yazilmis masallah. Yardimin icin saol. Antifirize tekrar bakma imkanim oldu. Icinden şırıngayla biraz sıvı cektim. Tamamen pembe olmasi gerektiigi gibi. Isin enteresan tarafi genleşme kabinin alt seffaf kismindanda pembe görünüyor. Üst tabaka kahverengi🤔. Tahminimce yeni baslamis rengi degistirmeye.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Üst taban kahverengiyse sizin kap kirlenmiş hocam. Kaba baktırmanızı tavsiye ederim
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Insallah öyledir. Takip edecem bakalim.yardimlarin icin tesekkur ederim 👍👍
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Rica ederim. Ben aracı dışarda servisten aldıktan sonra içinde siyah tortular görmüştüm ve kap gözükmüyodu su seviyesi. Bunu görünce hemen 2-3 hafta bile geçmeden aracın antifrizini başka serviste yeniledim ve kabı söküp yıkattırmıştım baya ama iş işten geçmişti kap paslanmıştı
Yeni antifriz koyduk 1 sene öyle devam ettim ama kabı ne zaman açsam siyah tortular ve kahverengi pas rengi gözüküyordu ama sizinki gibi kabın dibi pembeydi. 1 sene sonraki antifriz değişimim komple oldu ve şırıngayla çektiğimde kıpkırmızı gözüküyodu iyi bari dedim kap kirli motorda paslanma yok. Daha sonrasında mesajda gördüğünüz üzere kap aldım ve yeni antifriz + 30 litre saf su alıp radyatör temizleyiciyle birlikte komple 3. Kez değişim yaptım ve artık kapta tertemizdi içindeki antifrizde olması gereken rengindeydi. Ben siyah tortulu o kötü antifrizli kabı kirleten suyla 2-3 hafta içinde müdahele etmeseydim baya sıkıntı olurdu motora ve radyatöre
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Dediklerine katiliyorum. Gözlemlemek onemli. antifiriz arac icin cok onemli oyuzden düzenli bakimlarini yapmak gerekiyor. Aksi takdirde aracta ilerleyen zamanlarda yipranma olacaktir hem araca hemde cebe yazik
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arda212002 -- 4 Şubat 2023; 7:14:2 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Saf antifriz su ile karıştırılmalıdır. Umarım sizin kullandığınız "hazır" diye satılan antifrizlerdendir. Yoksa koruyuculuğu ve işlevselliği düşük kalır. Doğru bir kullanım değildir.
Sorunuzun yanıtı da araç ısındıkça motor sıvısı da ısınır ve genleşme olur. Soğuduğunda ise tekrar eski hacmine döner. Yazın bunun daha az olmasında hava sıcaklığının yüksek olması etkilidir. Yine de bu fark kışa göre çok fazla olmamalı. Eğer yaz-kış aracın soğuk hallerinde ciddi bir fark varsa aracınız su eksiltmiş demektir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
aydınlattığınız için teşekkür ederim....
-
peki antifirize su katınca radyatör paslanmaz mı ???
-
Hayır, antifrizli olması yeterli. Tamamen su koyulursa paslanma yapsr.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acr -- 4 Şubat 2023; 23:10:33 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Benzer içerikler
- ankara opel servisi
- volkswagen navigasyon nasıl yüklenir
- 1.6 thp motor kronik sorunları
- peugeot adblue arızası
- opet mi shell mi
- togg sedan ne zaman
- opel rocks e
- fiat scudo fiyat listesi
- togg ortakları ayrıldı
- silence s04
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X