Şimdi Ara

Ankara içi Mazda 3 skyactiv tüketim (hypermiling) (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
107
Cevap
0
Favori
5.526
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: murat425

    Bizim de kia sportage 2012 135 hp lik aracımız eski 2015 Golf 1.2T si ile şehiriçi arasında 1 litre fark var Golf tabi ki daha az yakıyor ama sert kullandığınız zaman Sportage şehiriçi dahi 10 litre üstünü görmüyor fakat Golf 13 listeleri rahat buluyor. Fazla abartılıyor bu T si tamam güzel motor teknolojisi iyi dizel gibi alt devirleri var ama az bir yokuş görsün hemen ortalama coşuyor benzini emiyor resmen.

    yıllarca atmosferik kullandım. yokuşta da düzde de turbo daha az yakıyor. 1.4 tsi yokuşu maks 2000 devirle çıkarken atmosferik aynı yokuşu 3500-4000 devirle çıkıyor aynı hızda. nasıl daha az yaksın?

    Turbo motor o arada 1 bar turbo basıncıyla içeri iki kat hava basıp, tam gazda turbo motorlarda biraz daha düşük afr yüzünden iki kattan biraz daha fazla yakıt verdiği için, turbo'nun 2000 devirdeki tüketimi, 4000'e denk olmasın sakın ?

    Fakat anlaman zor böyle şeyleri.

    boş konuşuyorsun arkadaşım. 2000 devir diyorum sen tam gaz diyorsun. tam gaz yaptığında turbo araçlar koruma amaçlı fazladan benzin püskürtebiliyor ancak bu dediğin tsi için çok çok nadir bir durum ki 2000 devirdeki bir durum değil bu.

    Atmosferik motorun 4000 devirde tam gaz, sabit hızla tırmandığı rampayı 2000 devirde çeyrek gazla mı çıkıyorsun ? Gaza basınca turbo ne yapıyor ? Saçma sapan konuşuyorsunuz.

    arkadaşım 2000 devir tam gaz mı? ne diyorsun sen? gerçekten turbo bir araç kullandın mı merak ettim şimdi. tam gaz yapınca 4-5 bin devir Allah ne verdiyse gidersin turboda zıpkın gibi oluyor. sol şeridi dağıtıyor, abartmıyorum. istanbul'da o imkanı bulamıyoruz zaten. yokuşu 2000 devir 100-120 ile çıkıyoruz millet sapır sapır dökülüyor zor yol veriyor veya veremiyor. 6. viteste 2000 devirle yokuş çıkıyorum. bu ekonomiyi hiçbir atmosferik VE-RE-MEZ!!! yeldeğirmeniyle savaşıyorsun düpedüz.

    Turbo motor da çok kullandım, o sol şeridi dağıtan turbo otomobili +160 ta zorla sağ şeride attığımı da bilirim. Sen hayatında adam gibi atmosferik motor kullanmamışsın.

    "1.4 tsi yokuşu maks 2000 devirle çıkarken atmosferik aynı yokuşu 3500-4000 devirle çıkıyor aynı hızda. nasıl daha az yaksın? " demişsin.

    Atmosferik motor kullanan adam, 4000 devirde çıkıyorsa fakat yarıgaz ile çıkıyorsa ne işi var 4000 devirde ? Üst vites 3000 devirde dip gaz çıkar. He 4000 devirde dipgaz ancak tırmandığı yere sen 1.4 motorla 2000 devirde yarıgaz girdiğini iddia ediyorsan aort atardamarın tıkanmış. Dipgaz yapıyorsan zaten turbo basıncından ötürü hava debin iki katına çıkıyor yaklaşık olarak. O adamın motoru 4000 devirde ne kadar hava alıyorsa, senin motor da 2000 devirde turbo ile o kadar hava alıyor. Benzer yakıyorsunuz. He ben 3000-4000 devir gidiyorum dersen, 6000-8000 devirlik hava basıyorsun motorun içine. O adamdan daha iyi gidiyorsun ama o adam senden daha az yakıyor.

    Ben her Allahın günü, güç olarak muadilim olan turbo benzinli araçlarla kafa yapıyorum ekonomide. Motor da atmosferik. Turbo görünce uzay teknolojisi zannetmeye devam edin. Seni ekonomi konusunda kanıtlı şekilde burada rezil edeceğim, o VE-RE-MEZ lafını da çok güzel hatırlatacağım ama bugün o gün değil. Biraz daha takıl forumda. Yağ eksilttiğini kendi ağzınla yazdığın 1.2 tsi'ın ile devam et. Bir gün böyle bir turbolu motor ekonomi iddiasında bir yanıt vereceğim sana, her yazdığın yere yazacağım ondan sonra o kanıtla.

    Ayrıca sanırım senin araç 1.2 tsi golf'tü. Sen önce benim alt segmentimdeki jazz'ı geç 150-160 tan sonra da, sonra gelip sol şeritte benden yol alırsın.http://www.zeperfs.com/duel5420-5961.htm

    benimki 1.4, 1.2 değil, evet yağ yaktı. ben öyle senin gibi sadece iyi yanlarını yazmam. atmosferikte öyle 3000 devir dipgaz yokuş falan çıkamazsın, motorun boğulur gider. turbo'yu da atmosferiği de kullanmayı biliyorum ben merak etme. atmosferikte yokuşta kaptırmak istiyorsan 4-5 bin devirde bağıra bağıra gidersin ve göstergen de coşar. benim stilo 25 gösteriyordu (25'ten yukarısını söylemiyor, kalbe zarar deyip). aynı yokuşta turbo yarı devirle ve yarı yakışla gidiyor. neyi tartışıyoruz ki???

    senin jazz benim 1.4'le aşık atamaz, kusura bakma.

    Ortalama yakıt tüketimi hesabına yağı da dahil ediyor musun ?

    Motor boğulur gider diyor. Sanayi kafasına bakar mısın ya. Neyine boğulur ? Yakıt mı dolacak içine ? Atmosferik motora yük koşullarında az yaktırmak istiyorsan gaza %80-90 basacaksın. Özgül yakıt sarfiyatı minimum oluyor. Bunları bilmeyen adam boş yere devir çevirip saçma sapan bir motorla 25 de gösterir tabi ekranda. 103 hp motorla , manuel şanzımanla şehiriçi 10.3 fabrika verisi olan bir motordan bahsediyoruz. Gitmiş neyi referans alıyor. Jazz ayrı. Jazz zaten 1.2 tsi'ı uzunda performans konusunda, 1.4 tsi'ı ekonomide haklar. Görünen köy kılavuz istemez. Senin ilacın 1.8 civic olacak. Performansta da ekonomide de. Ama sen önce şu mazda 3 'e cevap ver.

    "1.4 tsi ile boğaz trafiğinde 9,5 yakıyorum ben, ortalama 28 km hızda da 7 lt yakıyorum. böyle paylaşımlar bekleriz mazdacılardan." yazmışsın. 9.5 yakıp ekonomi iddiasında mı bulunuyorsun ? Senin güya yeni teknoloji dediğin 1.4 hacimli turbo motorla yaptığını, 2006 dan beri güncellenmemiş 1.8 atmosferikle yapıyoruz. Sen ne anlatıyorsun ? 9.5 değil 9 yakarım. 125lik golf ile performans konusunda uğraşmam bile. 140 lık ile uzun yolda oynarım. Kıt kanaat motor bilginle millete ahkam kesme. Adam , istediğin ortalama hızda bakarım ortalamaya demiş. Yanaşmamışsın bile. Skyactiv 1.5 motor seni perişan eder ekonomide. Her kuşun eti yenmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: murat425

    Bizim de kia sportage 2012 135 hp lik aracımız eski 2015 Golf 1.2T si ile şehiriçi arasında 1 litre fark var Golf tabi ki daha az yakıyor ama sert kullandığınız zaman Sportage şehiriçi dahi 10 litre üstünü görmüyor fakat Golf 13 listeleri rahat buluyor. Fazla abartılıyor bu T si tamam güzel motor teknolojisi iyi dizel gibi alt devirleri var ama az bir yokuş görsün hemen ortalama coşuyor benzini emiyor resmen.

    yıllarca atmosferik kullandım. yokuşta da düzde de turbo daha az yakıyor. 1.4 tsi yokuşu maks 2000 devirle çıkarken atmosferik aynı yokuşu 3500-4000 devirle çıkıyor aynı hızda. nasıl daha az yaksın?

    Turbo motor o arada 1 bar turbo basıncıyla içeri iki kat hava basıp, tam gazda turbo motorlarda biraz daha düşük afr yüzünden iki kattan biraz daha fazla yakıt verdiği için, turbo'nun 2000 devirdeki tüketimi, 4000'e denk olmasın sakın ?

    Fakat anlaman zor böyle şeyleri.

    boş konuşuyorsun arkadaşım. 2000 devir diyorum sen tam gaz diyorsun. tam gaz yaptığında turbo araçlar koruma amaçlı fazladan benzin püskürtebiliyor ancak bu dediğin tsi için çok çok nadir bir durum ki 2000 devirdeki bir durum değil bu.

    Atmosferik motorun 4000 devirde tam gaz, sabit hızla tırmandığı rampayı 2000 devirde çeyrek gazla mı çıkıyorsun ? Gaza basınca turbo ne yapıyor ? Saçma sapan konuşuyorsunuz.

    arkadaşım 2000 devir tam gaz mı? ne diyorsun sen? gerçekten turbo bir araç kullandın mı merak ettim şimdi. tam gaz yapınca 4-5 bin devir Allah ne verdiyse gidersin turboda zıpkın gibi oluyor. sol şeridi dağıtıyor, abartmıyorum. istanbul'da o imkanı bulamıyoruz zaten. yokuşu 2000 devir 100-120 ile çıkıyoruz millet sapır sapır dökülüyor zor yol veriyor veya veremiyor. 6. viteste 2000 devirle yokuş çıkıyorum. bu ekonomiyi hiçbir atmosferik VE-RE-MEZ!!! yeldeğirmeniyle savaşıyorsun düpedüz.

    Turbo motor da çok kullandım, o sol şeridi dağıtan turbo otomobili +160 ta zorla sağ şeride attığımı da bilirim. Sen hayatında adam gibi atmosferik motor kullanmamışsın.

    "1.4 tsi yokuşu maks 2000 devirle çıkarken atmosferik aynı yokuşu 3500-4000 devirle çıkıyor aynı hızda. nasıl daha az yaksın? " demişsin.

    Atmosferik motor kullanan adam, 4000 devirde çıkıyorsa fakat yarıgaz ile çıkıyorsa ne işi var 4000 devirde ? Üst vites 3000 devirde dip gaz çıkar. He 4000 devirde dipgaz ancak tırmandığı yere sen 1.4 motorla 2000 devirde yarıgaz girdiğini iddia ediyorsan aort atardamarın tıkanmış. Dipgaz yapıyorsan zaten turbo basıncından ötürü hava debin iki katına çıkıyor yaklaşık olarak. O adamın motoru 4000 devirde ne kadar hava alıyorsa, senin motor da 2000 devirde turbo ile o kadar hava alıyor. Benzer yakıyorsunuz. He ben 3000-4000 devir gidiyorum dersen, 6000-8000 devirlik hava basıyorsun motorun içine. O adamdan daha iyi gidiyorsun ama o adam senden daha az yakıyor.

    Ben her Allahın günü, güç olarak muadilim olan turbo benzinli araçlarla kafa yapıyorum ekonomide. Motor da atmosferik. Turbo görünce uzay teknolojisi zannetmeye devam edin. Seni ekonomi konusunda kanıtlı şekilde burada rezil edeceğim, o VE-RE-MEZ lafını da çok güzel hatırlatacağım ama bugün o gün değil. Biraz daha takıl forumda. Yağ eksilttiğini kendi ağzınla yazdığın 1.2 tsi'ın ile devam et. Bir gün böyle bir turbolu motor ekonomi iddiasında bir yanıt vereceğim sana, her yazdığın yere yazacağım ondan sonra o kanıtla.

    Ayrıca sanırım senin araç 1.2 tsi golf'tü. Sen önce benim alt segmentimdeki jazz'ı geç 150-160 tan sonra da, sonra gelip sol şeritte benden yol alırsın.http://www.zeperfs.com/duel5420-5961.htm

    benimki 1.4, 1.2 değil, evet yağ yaktı. ben öyle senin gibi sadece iyi yanlarını yazmam. atmosferikte öyle 3000 devir dipgaz yokuş falan çıkamazsın, motorun boğulur gider. turbo'yu da atmosferiği de kullanmayı biliyorum ben merak etme. atmosferikte yokuşta kaptırmak istiyorsan 4-5 bin devirde bağıra bağıra gidersin ve göstergen de coşar. benim stilo 25 gösteriyordu (25'ten yukarısını söylemiyor, kalbe zarar deyip). aynı yokuşta turbo yarı devirle ve yarı yakışla gidiyor. neyi tartışıyoruz ki???

    senin jazz benim 1.4'le aşık atamaz, kusura bakma.

    Ortalama yakıt tüketimi hesabına yağı da dahil ediyor musun ?

    Motor boğulur gider diyor. Sanayi kafasına bakar mısın ya. Neyine boğulur ? Yakıt mı dolacak içine ? Atmosferik motora yük koşullarında az yaktırmak istiyorsan gaza %80-90 basacaksın. Özgül yakıt sarfiyatı minimum oluyor. Bunları bilmeyen adam boş yere devir çevirip saçma sapan bir motorla 25 de gösterir tabi ekranda. 103 hp motorla , manuel şanzımanla şehiriçi 10.3 fabrika verisi olan bir motordan bahsediyoruz. Gitmiş neyi referans alıyor. Jazz ayrı. Jazz zaten 1.2 tsi'ı uzunda performans konusunda, 1.4 tsi'ı ekonomide haklar. Görünen köy kılavuz istemez. Senin ilacın 1.8 civic olacak. Performansta da ekonomide de. Ama sen önce şu mazda 3 'e cevap ver.

    "1.4 tsi ile boğaz trafiğinde 9,5 yakıyorum ben, ortalama 28 km hızda da 7 lt yakıyorum. böyle paylaşımlar bekleriz mazdacılardan." yazmışsın. 9.5 yakıp ekonomi iddiasında mı bulunuyorsun ? Senin güya yeni teknoloji dediğin 1.4 hacimli turbo motorla yaptığını, 2006 dan beri güncellenmemiş 1.8 atmosferikle yapıyoruz. Sen ne anlatıyorsun ? 9.5 değil 9 yakarım. 125lik golf ile performans konusunda uğraşmam bile. 140 lık ile uzun yolda oynarım. Kıt kanaat motor bilginle millete ahkam kesme. Adam , istediğin ortalama hızda bakarım ortalamaya demiş. Yanaşmamışsın bile. Skyactiv 1.5 motor seni perişan eder ekonomide. Her kuşun eti yenmez.

    3000 devirde tamgaz gideceksin, motor boğulmayacak? nasıl oluyor o iş. 3000 devir tam gaz yokuşta gitmek için son viteste gitmen lazım atmosferikte ve o zaman da motor boğulur, çıkamazsın.

    boğaz trafiğinde 17 km ortalama hızda 9,5 yakmışım ve sen de atmosferikle daha az yaparım diyorsun? diyorum ben de. arkadaşa paylaş ta görelim dedim. yok şöyle yaparsan paylaşırım yok böyle yaparsan paylaşırım diye çocukken misket oynarken söylediğimiz sözlere benzer şeyler söylemiş. paylaşacaksa paylaşsın, öyle saçma sapan sözlere cevap verecek halim yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    İstediğin herşeyi tek tek fotoğraflayıp paylaşırım hiç sıkıntı yok, yediğin kapağın konusunu açacaksın ama? "Atmosferik atmosferiktir işte eski teknoloji" mesajını alıp, altına atmosferik can, tsi heyecandır falan yazacaksın ok

    Ha bu arada, kullandığım aracın motoru sendeki tsi'dan daha modern ve verimli, termal verimlilik olarak %7-8 civarı daha iyi zaten. Çıkacak sonuç normal yani, tsi'in kötü olduğunu anlamına gelmeyecek. Boşa kürek çekiyorsun ama eğlenceli olacak

    Yemedi

    ya hakikatten yaşın kaç? alcohol06 ile misket falan mı oynuyorsunuz sokakta???

    Yaş 26. Ben genelde zevk için misket oynamak yerine özellikle bayırda tsi 'lar ile misket gibi oynuyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Ben foto koyunca sende "şimdiye kadar bir halt yedim aslında her amosferik bir değilmiş, benim kafa almamış kusura bakmayın" diye konu açıp özür dileyecekmisin forumdan? Hiç sanmam, o yüzden fotoğraf falan yok. Fakat bunu yapacaksan 1 hafta aracı kullanıp yaptığım yol, ortalama hız, tüketim her türlü veriyi çeker koyarım, tamam mı?

    gittiğin menzil de yazıyorsa paylaş. ama 1 haftada benim paylaştığım kadar yol yapamazsın. atmosferik atmosferiktir. boşuna kendini yırtma. eski teknoloji işte.

    1995 yılından beri turbo araçlar kullanıyorum. atmosferik de kullanıyorum. Bir araba turbo olunca teknolojik olmuyor. Öyle olsaydı bile, turbo kabaca 30 yıl öncesinin teknolojisi. Yani, bir zamanlar "üstün teknoloji" idiyse de artık sıradan. Siz yeni keşfettiyseniz veya bu nimet sizin erişiminize yeni ulaştı ise bu benim sorunum değil. Atmosferik ve aşırı beslemeli motorlar iki ayrı kol. Şempanze ve primat gibi. Biri diğerinden daha "teknolojik" değil. İkisinin de kendi içinde geliştirdikleri farklı teknolojiler var. Buna alışsanız iyi edersiniz.

    Bu arada, fındık kadar turbolara da turbo demiyorum şahsen ben. Evcil salyangoz onlar.

    @Rockabye

    Çok gereksiz triplerdesiniz. Gereksiz atar yapıyorsunuz. Lafım burada boş yere tartışmaya giren herkese...

    Hypermiling bir çeşit hobidir. "Benim aracım şu kadar az yakabiliyor, koyduk muuu!!??" amacı ile açılmış bir konu olduğunu sanmıyorum bu konunun. Sen de bu işin keyifçisisindir, kendi minimum tüketimini rotanla birlikte paylaşırsın. Seninki bundan da az çıkar. Olabilir. Ancak burada amacın sidik yarıştırmak veya "benim arabam sizinkinden daha iyi" demek olduğunu sanmıyorum. Eğer öyleyse, çıkarıp masaya koyayım: Benim aracım hepinizin aracından çok yakıyor. Ama daha çevreci ve daha ekonomik ve daha performanslı ve daha iyi yol tutuyor. 2.0 motora 4 çeker tüplü ve öfkeliyim. Şimdi, madem sidik yarıştırıyoruz. Konu kapanmıştır. Bu hobiye hiç ilgi duymadım. Az yakmak gibi bir derdim de hiç olmadı. Şehir içinde 12 litre benzin yakıyorum, ki sanıyorum biraz sakin kullanınca 12.5 lt lpg yakıyorum. Yani, bu toplara hiç çıkacak adam da değilim. Sizin bu hypermiling işinin çevreci temelli bir eğlence olduğunu anlamanız ve sakinliğinizi korumanız gerekiyor.

    Burada kimse arabasını yarıştırmıyor. Senin araban yoğun trafikte çok yakar, uzun yolda ekonomiktir, öbürününki tersidir falan. Çok değişken var burada. Birinin çok iyi değer yakalaması da, hemen mukayeseye girmenize, "lan benimki neden bu kadar az yakmıyor" veya "benimki daha iyisini yapar" demenize sebep değil. Daha iyisini yaparsa, yap, görüntüsünü ve rota bilgisini paylaş, bir katkın olsun. Hem bilelim, hem eğlenelim.

    Kaldı ki, araçları sadece yakıt tüketimine göre değerlendiren de çok millet yoktur. Alım gücü bu kadar düşük, benzin bu kadar pahalı olunca normal gerçi; ama her şey tüketim değil. Senin araban çok yakıyordur; ama daha performanslıdır veya daha konforludur... Olamaz mı? Olabilir. Neyin tribindesin o zaman?

    Bana kalırsa bu kadar avam bir forumda seviyeli tutulabilecek bir hobi alanı değil bu. Bunun için ayrı bir forum kurmalı. Bu işe meraklı olanlar orada da takılmalı.

    turbo eskiden de vardı, evet ancak o araçlar ne tasarruflu ne de uzun ömürlüydü. şimdi üretilen turbolar tasarruf ve dayanıklılık hedefli. fındık kadar turbolar da öyle. evcil olacaklar tabii. amaç ekonomik aile arabası. herşeyin başı artık ekonomi. o yüzden eski turbolarla bunları karşılaştırmak çok anlamlı değil.



    turbo bence de artık sıradan, hatta 2-3 seneye kadar atmosferik kalmayacak. nasıl ki dizelde kalmadıysa. bazı firmalar hala atmosferikleri yediriyor bir şekilde çeşitli pazarlama numaralarıyla yedirebildikleri kadar.

    "Kaldı ki, araçları sadece yakıt tüketimine göre değerlendiren de çok millet yoktur." sözüne de itirazım var. clarkson'un da dediği gibi artık herkes için herşeyin başı ekonomi:

    "When it comes to cars these days, the top 10 things that matter are: economy, economy, economy, economy, economy, economy, economy, economy, economy and safety."
    https://www.driving.co.uk/car-reviews/the-clarkson-review-volkswagen-golf-mk7-2013/

    Hahahaha! Eski turbolar dayanıklı değildi... Hahahahaha!!! Tutamıyorum kendimi şu an. Hahahahaha!!! Benim 94 Saab'ın turbosu araç 12 yaşında, 275.000km'de iken DAĞILMADAN, sadece mil yuvasında oluşan boşluk artık hissedilir hale geldiği için revizyon gördü.

    Kısaca, sizin fındık turbolar, eski turboların yanında tırt aletler. Öncelikle revizyon edilemesin, 3500-4000TL hömçürteyim diye özel olarak düşünülüyor... Çoğu turbo araçta intercooler yok. Şaka gibi. Araç turbo benzinli. Intercooler yok. Sonra birileri çıkıyor "teknoloji bik bik bik" diyor. Oil catch can yok abi VAG'da. Artan yağ ısısı ile baş edemedikçe artan yağ basıncını buharı dışarı atarak kontrol altında tutuyor araba. Sonra? Arabanın bakımı 15.000km'de bir. Araba 12.000km'de yağ ikaz lambası yakıyor. Aynı arabanın bakımı Almanya'da 20.000km'de bir. 85'lik Alman Teyze, yağ ikaz lambası yanınca bir benzinliğe girecek, uygun yağı alacak, ekleyecek... Bunu dizayn eden mühendis kör oldu yemin ederim. Sonra çıkıp teknoloji diyorsunuz... Gülüyorum. Hayır, bende şu an 1.8tfsi olmasa susacağım da, var abi. Bu aletleri canlı kılan şey şanzıman. O da çok keyifli namussuz; ama riskli biliyorsunuz. Onun dışında, şimdiye kadar bindiğim en vasat turbo araç bu A3 1.8tfsi. 2002 Volvo S60 2.0T uzun yolda aynı koşullarda 9 litre yakardı. Bu Audi 8 litre yakıyor. 9 yıl teknoloji farkı, klasik otomatik vs. DSG, D sınıfı C sınıfı farkı, hepsi birden %11 etkiledi yakıtı... Kendinizi kandırmayın. Özetle. Uçup kaçtığı yok bu işlerin.

    Tüketici bu kadar saf olunca, kerteni çok oluyor. Arabalar git gide daha zor tamir edilebilir parçalarla üretiliyor. Bozulan parçanın yenisini alman için zorluyorlar. Ve ömür de kısalıyor. Uzamıyor. Otomobiller git gide kullan-at moduna geldi. Ve sen ömürden, sorunsuzluktan bahsediyorsun...

    Ekonomi kısmına kısmen katılıyorum. Her araç ve her müşteri şükür sizinle aynı görüşte değil. Yoksa hepimiz kalas gibi arabalara biniyor olurduk; ancak satılan araçların büyük çoğunluğu için dediğiniz doğru. Ben de, toplamda 4 araba alıyorsam biri ekonomi odaklı olmuyor. Diğer üçü ekonomi odaklı oluyor...

    Ancak ekonomiyi yakalamanın yolları yok değil. En basitinden şu an 2 litre motorlu arabaya LPG ile biniyorum. Kabaca 1.6tdci Focus maliyeti ile 150.000km'dir 4 çeker D sınıfı araba yürüyor tık demeden. Ekonomiye bu kadar takık milyonlar 3-5 yılda bir araba değiştiriyor mesela. Dünyada daha da ağır bu Türkiye'ye göre. Hadi Türkiye'de ikinci el değeri nispeten yüksekken sallamak gibi bir niyet var. İkinci el araçların para etmediği dünyada niye? Arızalanması korkusundan. Sonra çıkmış ekonomi diyor Clarkson. O önce gitsin Ford GT'sinin GPS hırsızlık koruma sistemini söktürsün. 5 yılda bir cebinden 30-40 kağıt para çıksın, sonra ekonomi de. Sıkış hezeyanlar bunlar... Ekonomi istiyorsan, git ikinci elde tutulmayan araç al. Leşini çıkarana kadar 10 yıl bin. Leş fiyatına sat. 10 yıl sonra aynısını tekrarla. Çok çok daha ucuza binersin. Varsın daha çok yaksın. Toplamda daha ucuza binersin. O yüzden "ekonomi" diyenleri de sallamamak lazım. Dünyadan haberleri yok genelde. Clarckson da nabza göre şerbet veriyor.

    Atmosferiğin ömrünün sonuna gelindiği de tartışmalı. Türkiye'de ve Avrupa'da azalmaya devam edecek, evet. Ancak tükeneceğini hiç sanmıyorum. JDM denen bir gerçek var. JDM kafasının Euro standardına uygun versiyonları falan türeyecek daha. Turbo olsa satılmayacak arabalar da yok değil. Bazı arabalar atmosferik güzel (Bkz. Miata, Gt-86).

    Geleceğin arabaları da elektrikli. Geçiş modelleri de elektrik motoru tahrikli hibrit. Benzin motoru jeneratör niyetine konacak. O motorun Turbo olacağını hiç mi hiç sanmıyorum. Sabit devir ekonomisi için atmosferikle turbonun yarışmasının imkanı yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 3 Mayıs 2017; 23:49:20 >




  • Aracınız cok guzel hocam mazda 3lere hastayim. C segmentinin en yakisikli ve bana göre bir makine olarak en iyi makineye sahipsiniz. Gule gule kullanin. Degerleriniz de son derece ilgi çekici

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Ben foto koyunca sende "şimdiye kadar bir halt yedim aslında her amosferik bir değilmiş, benim kafa almamış kusura bakmayın" diye konu açıp özür dileyecekmisin forumdan? Hiç sanmam, o yüzden fotoğraf falan yok. Fakat bunu yapacaksan 1 hafta aracı kullanıp yaptığım yol, ortalama hız, tüketim her türlü veriyi çeker koyarım, tamam mı?

    gittiğin menzil de yazıyorsa paylaş. ama 1 haftada benim paylaştığım kadar yol yapamazsın. atmosferik atmosferiktir. boşuna kendini yırtma. eski teknoloji işte.

    1995 yılından beri turbo araçlar kullanıyorum. atmosferik de kullanıyorum. Bir araba turbo olunca teknolojik olmuyor. Öyle olsaydı bile, turbo kabaca 30 yıl öncesinin teknolojisi. Yani, bir zamanlar "üstün teknoloji" idiyse de artık sıradan. Siz yeni keşfettiyseniz veya bu nimet sizin erişiminize yeni ulaştı ise bu benim sorunum değil. Atmosferik ve aşırı beslemeli motorlar iki ayrı kol. Şempanze ve primat gibi. Biri diğerinden daha "teknolojik" değil. İkisinin de kendi içinde geliştirdikleri farklı teknolojiler var. Buna alışsanız iyi edersiniz.

    Bu arada, fındık kadar turbolara da turbo demiyorum şahsen ben. Evcil salyangoz onlar.

    @Rockabye

    Çok gereksiz triplerdesiniz. Gereksiz atar yapıyorsunuz. Lafım burada boş yere tartışmaya giren herkese...

    Hypermiling bir çeşit hobidir. "Benim aracım şu kadar az yakabiliyor, koyduk muuu!!??" amacı ile açılmış bir konu olduğunu sanmıyorum bu konunun. Sen de bu işin keyifçisisindir, kendi minimum tüketimini rotanla birlikte paylaşırsın. Seninki bundan da az çıkar. Olabilir. Ancak burada amacın sidik yarıştırmak veya "benim arabam sizinkinden daha iyi" demek olduğunu sanmıyorum. Eğer öyleyse, çıkarıp masaya koyayım: Benim aracım hepinizin aracından çok yakıyor. Ama daha çevreci ve daha ekonomik ve daha performanslı ve daha iyi yol tutuyor. 2.0 motora 4 çeker tüplü ve öfkeliyim. Şimdi, madem sidik yarıştırıyoruz. Konu kapanmıştır. Bu hobiye hiç ilgi duymadım. Az yakmak gibi bir derdim de hiç olmadı. Şehir içinde 12 litre benzin yakıyorum, ki sanıyorum biraz sakin kullanınca 12.5 lt lpg yakıyorum. Yani, bu toplara hiç çıkacak adam da değilim. Sizin bu hypermiling işinin çevreci temelli bir eğlence olduğunu anlamanız ve sakinliğinizi korumanız gerekiyor.

    Burada kimse arabasını yarıştırmıyor. Senin araban yoğun trafikte çok yakar, uzun yolda ekonomiktir, öbürününki tersidir falan. Çok değişken var burada. Birinin çok iyi değer yakalaması da, hemen mukayeseye girmenize, "lan benimki neden bu kadar az yakmıyor" veya "benimki daha iyisini yapar" demenize sebep değil. Daha iyisini yaparsa, yap, görüntüsünü ve rota bilgisini paylaş, bir katkın olsun. Hem bilelim, hem eğlenelim.

    Kaldı ki, araçları sadece yakıt tüketimine göre değerlendiren de çok millet yoktur. Alım gücü bu kadar düşük, benzin bu kadar pahalı olunca normal gerçi; ama her şey tüketim değil. Senin araban çok yakıyordur; ama daha performanslıdır veya daha konforludur... Olamaz mı? Olabilir. Neyin tribindesin o zaman?

    Bana kalırsa bu kadar avam bir forumda seviyeli tutulabilecek bir hobi alanı değil bu. Bunun için ayrı bir forum kurmalı. Bu işe meraklı olanlar orada da takılmalı.

    turbo eskiden de vardı, evet ancak o araçlar ne tasarruflu ne de uzun ömürlüydü. şimdi üretilen turbolar tasarruf ve dayanıklılık hedefli. fındık kadar turbolar da öyle. evcil olacaklar tabii. amaç ekonomik aile arabası. herşeyin başı artık ekonomi. o yüzden eski turbolarla bunları karşılaştırmak çok anlamlı değil.



    turbo bence de artık sıradan, hatta 2-3 seneye kadar atmosferik kalmayacak. nasıl ki dizelde kalmadıysa. bazı firmalar hala atmosferikleri yediriyor bir şekilde çeşitli pazarlama numaralarıyla yedirebildikleri kadar.

    "Kaldı ki, araçları sadece yakıt tüketimine göre değerlendiren de çok millet yoktur." sözüne de itirazım var. clarkson'un da dediği gibi artık herkes için herşeyin başı ekonomi:

    "When it comes to cars these days, the top 10 things that matter are: economy, economy, economy, economy, economy, economy, economy, economy, economy and safety."
    https://www.driving.co.uk/car-reviews/the-clarkson-review-volkswagen-golf-mk7-2013/

    Hahahaha! Eski turbolar dayanıklı değildi... Hahahahaha!!! Tutamıyorum kendimi şu an. Hahahahaha!!! Benim 94 Saab'ın turbosu araç 12 yaşında, 275.000km'de iken DAĞILMADAN, sadece mil yuvasında oluşan boşluk artık hissedilir hale geldiği için revizyon gördü.

    Kısaca, sizin fındık turbolar, eski turboların yanında tırt aletler. Öncelikle revizyon edilemesin, 3500-4000TL hömçürteyim diye özel olarak düşünülüyor... Çoğu turbo araçta intercooler yok. Şaka gibi. Araç turbo benzinli. Intercooler yok. Sonra birileri çıkıyor "teknoloji bik bik bik" diyor. Oil catch can yok abi VAG'da. Artan yağ ısısı ile baş edemedikçe artan yağ basıncını buharı dışarı atarak kontrol altında tutuyor araba. Sonra? Arabanın bakımı 15.000km'de bir. Araba 12.000km'de yağ ikaz lambası yakıyor. Aynı arabanın bakımı Almanya'da 20.000km'de bir. 85'lik Alman Teyze, yağ ikaz lambası yanınca bir benzinliğe girecek, uygun yağı alacak, ekleyecek... Bunu dizayn eden mühendis kör oldu yemin ederim. Sonra çıkıp teknoloji diyorsunuz... Gülüyorum. Hayır, bende şu an 1.8tfsi olmasa susacağım da, var abi. Bu aletleri canlı kılan şey şanzıman. O da çok keyifli namussuz; ama riskli biliyorsunuz. Onun dışında, şimdiye kadar bindiğim en vasat turbo araç bu A3 1.8tfsi. 2002 Volvo S60 2.0T uzun yolda aynı koşullarda 9 litre yakardı. Bu Audi 8 litre yakıyor. 9 yıl teknoloji farkı, klasik otomatik vs. DSG, D sınıfı C sınıfı farkı, hepsi birden %11 etkiledi yakıtı... Kendinizi kandırmayın. Özetle. Uçup kaçtığı yok bu işlerin.

    Tüketici bu kadar saf olunca, kerteni çok oluyor. Arabalar git gide daha zor tamir edilebilir parçalarla üretiliyor. Bozulan parçanın yenisini alman için zorluyorlar. Ve ömür de kısalıyor. Uzamıyor. Otomobiller git gide kullan-at moduna geldi. Ve sen ömürden, sorunsuzluktan bahsediyorsun...

    Ekonomi kısmına kısmen katılıyorum. Her araç ve her müşteri şükür sizinle aynı görüşte değil. Yoksa hepimiz kalas gibi arabalara biniyor olurduk; ancak satılan araçların büyük çoğunluğu için dediğiniz doğru. Ben de, toplamda 4 araba alıyorsam biri ekonomi odaklı olmuyor. Diğer üçü ekonomi odaklı oluyor...

    Ancak ekonomiyi yakalamanın yolları yok değil. En basitinden şu an 2 litre motorlu arabaya LPG ile biniyorum. Kabaca 1.6tdci Focus maliyeti ile 150.000km'dir 4 çeker D sınıfı araba yürüyor tık demeden. Ekonomiye bu kadar takık milyonlar 3-5 yılda bir araba değiştiriyor mesela. Dünyada daha da ağır bu Türkiye'ye göre. Hadi Türkiye'de ikinci el değeri nispeten yüksekken sallamak gibi bir niyet var. İkinci el araçların para etmediği dünyada niye? Arızalanması korkusundan. Sonra çıkmış ekonomi diyor Clarkson. O önce gitsin Ford GT'sinin GPS hırsızlık koruma sistemini söktürsün. 5 yılda bir cebinden 30-40 kağıt para çıksın, sonra ekonomi de. Sıkış hezeyanlar bunlar... Ekonomi istiyorsan, git ikinci elde tutulmayan araç al. Leşini çıkarana kadar 10 yıl bin. Leş fiyatına sat. 10 yıl sonra aynısını tekrarla. Çok çok daha ucuza binersin. Varsın daha çok yaksın. Toplamda daha ucuza binersin. O yüzden "ekonomi" diyenleri de sallamamak lazım. Dünyadan haberleri yok genelde. Clarckson da nabza göre şerbet veriyor.

    Atmosferiğin ömrünün sonuna gelindiği de tartışmalı. Türkiye'de ve Avrupa'da azalmaya devam edecek, evet. Ancak tükeneceğini hiç sanmıyorum. JDM denen bir gerçek var. JDM kafasının Euro standardına uygun versiyonları falan türeyecek daha. Turbo olsa satılmayacak arabalar da yok değil. Bazı arabalar atmosferik güzel (Bkz. Miata, Gt-86).

    Geleceğin arabaları da elektrikli. Geçiş modelleri de elektrik motoru tahrikli hibrit. Benzin motoru jeneratör niyetine konacak. O motorun Turbo olacağını hiç mi hiç sanmıyorum. Sabit devir ekonomisi için atmosferikle turbonun yarışmasının imkanı yok.

    Hibrit geçiş modeli değil. Abd hibride teşviği kaldırdı. Artık gidişat sadece elektrikli araçlarda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu değerler herhangi bir şeyi iddaa edecek veya Mazda çok az yakıyor , skyactive çok tutumlu bir motor değerler değil zaten...



    Araç sahibi bu değerleri yayınlayarak bir bilgilendirme yapmış sadece , herhangi bir iddaa veya muadil X motordan daha iyi diyeceği bir şey yok...



    62 kmh ortalama hız ile 730 İ de bu değerleri yakalıyor zaten şehiriçi olmayan yolda...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İki sene kadar RX8-R3 kullandım. Motor 1.3 atmosferik. Eee turbo yok dediler, araç 231 beygir dedim. Eee torku düşükçüler geldi sonra (211nm), şanzıman oranlarıyla istediğin torku verirsin dedim. Okudular, öğrendiler.

    http://www.mazdagaraj.com/konular/ara-hizlanmalar-disli-oranlari-ve-tork-hakkinda.263/

    Tüketimim 14-16 arası gezerdi şehir içi, verdiği zevkin yanında pek de umrumda değildi. Sonra skyactiv mazda 3 aldım, Rx8'in yarısı kadar tüketimim var kabaca. Eski aracımın sürüş keyfini pek tabi veremese de, tasarımı ve teknolojisi ile bu açığını kapatan, 20 senedir aynı tasarımla devam eden vw'lerden sonra dönüp kendi aracıma tekrar bakma isteği uyandıran bir makine. Geçenlerde yeni nesil Mazda Mx5'in test sürüşüne gittim. İşte bizdeki aynı motorun 10 beygir fazlası, atmosferik 130 beygir. İmkanınız olursa bir test edin, atmosferik bir motor ne kadar keyifli olabilir, ya da motor herşey midir sil baştan düşüneceksiniz.

    Açık söyleyeyim küçük hacim turbo'dan dizeller dahil nefret ederim, tüm tsi ailesini kullanmışımdır. Kalkışta hele yokuşta ve yüklüyseniz ölüdür, 1500'i geçer patlar koltuğa yapışırsın, 4.000'i geçer tekrar ölür. Bu doğrusalsızlık küçük turbolarda en nefret ettiğim konudur. Ve 50 senelik turbo teknolojisini devrim diye sunanlara kızdığım kadar, bunu da yiyen bilimum cahillere gülerim. Turbo araca bineceksem 2.0 ve üzeri olmalı, turbo hakkını vermeli. Bir forester mesela ...

    Konu sahibi arkadaşımız, ne kadar az yakabilirim diyerek tüm parametreleri vererek ortalama bir değer elde etmiş. Yakın çevrede oturuyorsan, aynı güzergah, benzer saaatlerde sen de aracınla denersin, 3.5 yakarsın sevinirsin, 7 yakarsın çok dersin. Amma velakin gelip te yok ortalama hızın yüksek, yok şehir içi değil diye veryansın etmek nedir? Adam 30'la gittim diyip 90'a sabitlediği mi ortaya çıkmış nedir? Zaten kendisi tüm bilgileri vermiş, neden gelip saldırıyorsunuz anlayamadım.

    Herkesin kendi zevki, kendi bütçesi. Boşverin turbo'yu atmosferiği, keyifinize bakın..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Ben foto koyunca sende "şimdiye kadar bir halt yedim aslında her amosferik bir değilmiş, benim kafa almamış kusura bakmayın" diye konu açıp özür dileyecekmisin forumdan? Hiç sanmam, o yüzden fotoğraf falan yok. Fakat bunu yapacaksan 1 hafta aracı kullanıp yaptığım yol, ortalama hız, tüketim her türlü veriyi çeker koyarım, tamam mı?

    gittiğin menzil de yazıyorsa paylaş. ama 1 haftada benim paylaştığım kadar yol yapamazsın. atmosferik atmosferiktir. boşuna kendini yırtma. eski teknoloji işte.

    1995 yılından beri turbo araçlar kullanıyorum. atmosferik de kullanıyorum. Bir araba turbo olunca teknolojik olmuyor. Öyle olsaydı bile, turbo kabaca 30 yıl öncesinin teknolojisi. Yani, bir zamanlar "üstün teknoloji" idiyse de artık sıradan. Siz yeni keşfettiyseniz veya bu nimet sizin erişiminize yeni ulaştı ise bu benim sorunum değil. Atmosferik ve aşırı beslemeli motorlar iki ayrı kol. Şempanze ve primat gibi. Biri diğerinden daha "teknolojik" değil. İkisinin de kendi içinde geliştirdikleri farklı teknolojiler var. Buna alışsanız iyi edersiniz.

    Bu arada, fındık kadar turbolara da turbo demiyorum şahsen ben. Evcil salyangoz onlar.

    @Rockabye

    Çok gereksiz triplerdesiniz. Gereksiz atar yapıyorsunuz. Lafım burada boş yere tartışmaya giren herkese...

    Hypermiling bir çeşit hobidir. "Benim aracım şu kadar az yakabiliyor, koyduk muuu!!??" amacı ile açılmış bir konu olduğunu sanmıyorum bu konunun. Sen de bu işin keyifçisisindir, kendi minimum tüketimini rotanla birlikte paylaşırsın. Seninki bundan da az çıkar. Olabilir. Ancak burada amacın sidik yarıştırmak veya "benim arabam sizinkinden daha iyi" demek olduğunu sanmıyorum. Eğer öyleyse, çıkarıp masaya koyayım: Benim aracım hepinizin aracından çok yakıyor. Ama daha çevreci ve daha ekonomik ve daha performanslı ve daha iyi yol tutuyor. 2.0 motora 4 çeker tüplü ve öfkeliyim. Şimdi, madem sidik yarıştırıyoruz. Konu kapanmıştır. Bu hobiye hiç ilgi duymadım. Az yakmak gibi bir derdim de hiç olmadı. Şehir içinde 12 litre benzin yakıyorum, ki sanıyorum biraz sakin kullanınca 12.5 lt lpg yakıyorum. Yani, bu toplara hiç çıkacak adam da değilim. Sizin bu hypermiling işinin çevreci temelli bir eğlence olduğunu anlamanız ve sakinliğinizi korumanız gerekiyor.

    Burada kimse arabasını yarıştırmıyor. Senin araban yoğun trafikte çok yakar, uzun yolda ekonomiktir, öbürününki tersidir falan. Çok değişken var burada. Birinin çok iyi değer yakalaması da, hemen mukayeseye girmenize, "lan benimki neden bu kadar az yakmıyor" veya "benimki daha iyisini yapar" demenize sebep değil. Daha iyisini yaparsa, yap, görüntüsünü ve rota bilgisini paylaş, bir katkın olsun. Hem bilelim, hem eğlenelim.

    Kaldı ki, araçları sadece yakıt tüketimine göre değerlendiren de çok millet yoktur. Alım gücü bu kadar düşük, benzin bu kadar pahalı olunca normal gerçi; ama her şey tüketim değil. Senin araban çok yakıyordur; ama daha performanslıdır veya daha konforludur... Olamaz mı? Olabilir. Neyin tribindesin o zaman?

    Bana kalırsa bu kadar avam bir forumda seviyeli tutulabilecek bir hobi alanı değil bu. Bunun için ayrı bir forum kurmalı. Bu işe meraklı olanlar orada da takılmalı.

    turbo eskiden de vardı, evet ancak o araçlar ne tasarruflu ne de uzun ömürlüydü. şimdi üretilen turbolar tasarruf ve dayanıklılık hedefli. fındık kadar turbolar da öyle. evcil olacaklar tabii. amaç ekonomik aile arabası. herşeyin başı artık ekonomi. o yüzden eski turbolarla bunları karşılaştırmak çok anlamlı değil.



    turbo bence de artık sıradan, hatta 2-3 seneye kadar atmosferik kalmayacak. nasıl ki dizelde kalmadıysa. bazı firmalar hala atmosferikleri yediriyor bir şekilde çeşitli pazarlama numaralarıyla yedirebildikleri kadar.

    "Kaldı ki, araçları sadece yakıt tüketimine göre değerlendiren de çok millet yoktur." sözüne de itirazım var. clarkson'un da dediği gibi artık herkes için herşeyin başı ekonomi:

    "When it comes to cars these days, the top 10 things that matter are: economy, economy, economy, economy, economy, economy, economy, economy, economy and safety."
    https://www.driving.co.uk/car-reviews/the-clarkson-review-volkswagen-golf-mk7-2013/

    Hahahaha! Eski turbolar dayanıklı değildi... Hahahahaha!!! Tutamıyorum kendimi şu an. Hahahahaha!!! Benim 94 Saab'ın turbosu araç 12 yaşında, 275.000km'de iken DAĞILMADAN, sadece mil yuvasında oluşan boşluk artık hissedilir hale geldiği için revizyon gördü.

    Kısaca, sizin fındık turbolar, eski turboların yanında tırt aletler. Öncelikle revizyon edilemesin, 3500-4000TL hömçürteyim diye özel olarak düşünülüyor... Çoğu turbo araçta intercooler yok. Şaka gibi. Araç turbo benzinli. Intercooler yok. Sonra birileri çıkıyor "teknoloji bik bik bik" diyor. Oil catch can yok abi VAG'da. Artan yağ ısısı ile baş edemedikçe artan yağ basıncını buharı dışarı atarak kontrol altında tutuyor araba. Sonra? Arabanın bakımı 15.000km'de bir. Araba 12.000km'de yağ ikaz lambası yakıyor. Aynı arabanın bakımı Almanya'da 20.000km'de bir. 85'lik Alman Teyze, yağ ikaz lambası yanınca bir benzinliğe girecek, uygun yağı alacak, ekleyecek... Bunu dizayn eden mühendis kör oldu yemin ederim. Sonra çıkıp teknoloji diyorsunuz... Gülüyorum. Hayır, bende şu an 1.8tfsi olmasa susacağım da, var abi. Bu aletleri canlı kılan şey şanzıman. O da çok keyifli namussuz; ama riskli biliyorsunuz. Onun dışında, şimdiye kadar bindiğim en vasat turbo araç bu A3 1.8tfsi. 2002 Volvo S60 2.0T uzun yolda aynı koşullarda 9 litre yakardı. Bu Audi 8 litre yakıyor. 9 yıl teknoloji farkı, klasik otomatik vs. DSG, D sınıfı C sınıfı farkı, hepsi birden %11 etkiledi yakıtı... Kendinizi kandırmayın. Özetle. Uçup kaçtığı yok bu işlerin.

    Tüketici bu kadar saf olunca, kerteni çok oluyor. Arabalar git gide daha zor tamir edilebilir parçalarla üretiliyor. Bozulan parçanın yenisini alman için zorluyorlar. Ve ömür de kısalıyor. Uzamıyor. Otomobiller git gide kullan-at moduna geldi. Ve sen ömürden, sorunsuzluktan bahsediyorsun...

    Ekonomi kısmına kısmen katılıyorum. Her araç ve her müşteri şükür sizinle aynı görüşte değil. Yoksa hepimiz kalas gibi arabalara biniyor olurduk; ancak satılan araçların büyük çoğunluğu için dediğiniz doğru. Ben de, toplamda 4 araba alıyorsam biri ekonomi odaklı olmuyor. Diğer üçü ekonomi odaklı oluyor...

    Ancak ekonomiyi yakalamanın yolları yok değil. En basitinden şu an 2 litre motorlu arabaya LPG ile biniyorum. Kabaca 1.6tdci Focus maliyeti ile 150.000km'dir 4 çeker D sınıfı araba yürüyor tık demeden. Ekonomiye bu kadar takık milyonlar 3-5 yılda bir araba değiştiriyor mesela. Dünyada daha da ağır bu Türkiye'ye göre. Hadi Türkiye'de ikinci el değeri nispeten yüksekken sallamak gibi bir niyet var. İkinci el araçların para etmediği dünyada niye? Arızalanması korkusundan. Sonra çıkmış ekonomi diyor Clarkson. O önce gitsin Ford GT'sinin GPS hırsızlık koruma sistemini söktürsün. 5 yılda bir cebinden 30-40 kağıt para çıksın, sonra ekonomi de. Sıkış hezeyanlar bunlar... Ekonomi istiyorsan, git ikinci elde tutulmayan araç al. Leşini çıkarana kadar 10 yıl bin. Leş fiyatına sat. 10 yıl sonra aynısını tekrarla. Çok çok daha ucuza binersin. Varsın daha çok yaksın. Toplamda daha ucuza binersin. O yüzden "ekonomi" diyenleri de sallamamak lazım. Dünyadan haberleri yok genelde. Clarckson da nabza göre şerbet veriyor.

    Atmosferiğin ömrünün sonuna gelindiği de tartışmalı. Türkiye'de ve Avrupa'da azalmaya devam edecek, evet. Ancak tükeneceğini hiç sanmıyorum. JDM denen bir gerçek var. JDM kafasının Euro standardına uygun versiyonları falan türeyecek daha. Turbo olsa satılmayacak arabalar da yok değil. Bazı arabalar atmosferik güzel (Bkz. Miata, Gt-86).

    Geleceğin arabaları da elektrikli. Geçiş modelleri de elektrik motoru tahrikli hibrit. Benzin motoru jeneratör niyetine konacak. O motorun Turbo olacağını hiç mi hiç sanmıyorum. Sabit devir ekonomisi için atmosferikle turbonun yarışmasının imkanı yok.

    Hibrit geçiş modeli değil. Abd hibride teşviği kaldırdı. Artık gidişat sadece elektrikli araçlarda.

    Doğrudan elektrikliler yavaş gelsin. Yani, vasat otomobillerin müşterilerine yavaş gelsin... Tesla'nın "ekonomik" modelinin pil grubunun maliyeti (satış fiyatı değil) 10.000$ civarında. İkinci el B sınıfı araba parasına pil. Menzil? 450km. Ankara'dan çıkacaksın, İstanbul'a varmadan şarja takman gerekecek...

    Tabii ki gelişecek bu işler. Ancak öyle zart diye elektrikli beklemeyin. Hiç olmazsa ölümlülerin sınıfında beklemeyin. Ağzının suyu aka aka da Model S'e bakmayı bırakın. Hiçbirimizin parası yetmez. Otomobili de bilgisayar gibi, telefon gibi, bir ürün haline getiriyorlar. bu tarz ürünlerin bir ömür döngüsü vardır. Şu anda Model S bakıp bakıp alamadığınız o ekran kartı gibi. O yüzden bakmayı bırakın derim. Onun ömür döngüsünde senin alabilir hale gelmen ise belki 15 yıl sürecek. O 15 yıl ne yapacak üretici? Sana Hibriti kaktıracak. Başka nasıl para kazansın?

    Bir telefon ilk çıktığında fiyatından bağımsız hareket edenleri kertmek için 6000TL'den çıkar. Üst tabakayı bir kerter. Sonra biraz ucuzlar, bir alt tabakayı kerter. Sonra biraz daha ucuzlar, çoğunluk almaya başlar. Sonra daha da ucuzlar, telefona az bütçe ayıranlar alır. Çoğunluk kertildiğinin farkında değildir "Teknoloji gelişmiştir, bu eski model kalmıştır, ondan ucuzlamıştır". Nihihihi... Yersen öyle tabi. Aynı adamda o amiral gemisini çıkarırken iki üst modeli çıkarabilecek altyapı da var. Ama yapmaz.

    TV'ler mesela... Tüplü televizyonu atıp UHD'ye mi geçtik? Yok. Tüplüyü attık 720p plazma aldık. Bizi bir yoldular. Bugünün parası ile 3000 lira verdik. Ardından 5 yıl sonra onu attık, full-hd lcd aldık. Gene bir yoldular. Şu anda UHD curved alanları yoluyorlar... Sen 720p plasma alırken Full-HD led aydınlatmalı LCD teknolojisi zaten vardı. Ama sana önce o ürünü satacak, ki daha çok kazansın.

    Hibrit de aynen böyle. Gayet de satacak. Görürsünüz. ABD teşviği kaldırmış. Çok da fifi. Trump yönetimi petrolcüleri sever. Normaldir. Ancak bu hibrit üretiminin rafa kalkacağı anlamına da gelmez.

    Sistem böyle işlerken ekonomi ekonomi ekonomi diye inleyen abiler sadece bir ilüzyonun içindedir. Ekonomi yapmak için para harcaması gerekiyor falan... "Sirelleee" diyorum kendilerine. Üretici hibriti pompalayacak, ciddi bir kitle de "%15 daha az yakıyomuş oolum" diye alacak. Onu almak için kaç para verdin? 100 kağıt. "Onu vermesen, %15 daha çok yakan arabaya 35 kağıt versen daha ekonomik değil miydi?" Beyin.dll error, mavi ekran ondan sonra...

    Araba alanlar olaya realist falan yaklaşmıyor. Sıkış onlar. Adam yeni oyuncağını istiyor ve ekonomik olması işi kendi vicdanında legalize ediyor. Kendini kandırıyor. Vicdanı rahat gidiyor alıyor arabasını. ancak yaklaşımının ekonomik yaşam ile uzaktan yakından alakası yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 4 Mayıs 2017; 13:1:23 >




  • insanların hangi araçlara bineceğine alıcılar değil satıcılar kara veriyor.şu aracı önce denemelik piyasaya sürdüler sonra çok rağbet görünce apar topar ortadan kaldırdılar .
    Ankara içi Mazda 3 skyactiv tüketim (hypermiling)
    Ankara içi Mazda 3 skyactiv tüketim (hypermiling)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Ben foto koyunca sende "şimdiye kadar bir halt yedim aslında her amosferik bir değilmiş, benim kafa almamış kusura bakmayın" diye konu açıp özür dileyecekmisin forumdan? Hiç sanmam, o yüzden fotoğraf falan yok. Fakat bunu yapacaksan 1 hafta aracı kullanıp yaptığım yol, ortalama hız, tüketim her türlü veriyi çeker koyarım, tamam mı?

    gittiğin menzil de yazıyorsa paylaş. ama 1 haftada benim paylaştığım kadar yol yapamazsın. atmosferik atmosferiktir. boşuna kendini yırtma. eski teknoloji işte.

    1995 yılından beri turbo araçlar kullanıyorum. atmosferik de kullanıyorum. Bir araba turbo olunca teknolojik olmuyor. Öyle olsaydı bile, turbo kabaca 30 yıl öncesinin teknolojisi. Yani, bir zamanlar "üstün teknoloji" idiyse de artık sıradan. Siz yeni keşfettiyseniz veya bu nimet sizin erişiminize yeni ulaştı ise bu benim sorunum değil. Atmosferik ve aşırı beslemeli motorlar iki ayrı kol. Şempanze ve primat gibi. Biri diğerinden daha "teknolojik" değil. İkisinin de kendi içinde geliştirdikleri farklı teknolojiler var. Buna alışsanız iyi edersiniz.

    Bu arada, fındık kadar turbolara da turbo demiyorum şahsen ben. Evcil salyangoz onlar.

    @Rockabye

    Çok gereksiz triplerdesiniz. Gereksiz atar yapıyorsunuz. Lafım burada boş yere tartışmaya giren herkese...

    Hypermiling bir çeşit hobidir. "Benim aracım şu kadar az yakabiliyor, koyduk muuu!!??" amacı ile açılmış bir konu olduğunu sanmıyorum bu konunun. Sen de bu işin keyifçisisindir, kendi minimum tüketimini rotanla birlikte paylaşırsın. Seninki bundan da az çıkar. Olabilir. Ancak burada amacın sidik yarıştırmak veya "benim arabam sizinkinden daha iyi" demek olduğunu sanmıyorum. Eğer öyleyse, çıkarıp masaya koyayım: Benim aracım hepinizin aracından çok yakıyor. Ama daha çevreci ve daha ekonomik ve daha performanslı ve daha iyi yol tutuyor. 2.0 motora 4 çeker tüplü ve öfkeliyim. Şimdi, madem sidik yarıştırıyoruz. Konu kapanmıştır. Bu hobiye hiç ilgi duymadım. Az yakmak gibi bir derdim de hiç olmadı. Şehir içinde 12 litre benzin yakıyorum, ki sanıyorum biraz sakin kullanınca 12.5 lt lpg yakıyorum. Yani, bu toplara hiç çıkacak adam da değilim. Sizin bu hypermiling işinin çevreci temelli bir eğlence olduğunu anlamanız ve sakinliğinizi korumanız gerekiyor.

    Burada kimse arabasını yarıştırmıyor. Senin araban yoğun trafikte çok yakar, uzun yolda ekonomiktir, öbürününki tersidir falan. Çok değişken var burada. Birinin çok iyi değer yakalaması da, hemen mukayeseye girmenize, "lan benimki neden bu kadar az yakmıyor" veya "benimki daha iyisini yapar" demenize sebep değil. Daha iyisini yaparsa, yap, görüntüsünü ve rota bilgisini paylaş, bir katkın olsun. Hem bilelim, hem eğlenelim.

    Kaldı ki, araçları sadece yakıt tüketimine göre değerlendiren de çok millet yoktur. Alım gücü bu kadar düşük, benzin bu kadar pahalı olunca normal gerçi; ama her şey tüketim değil. Senin araban çok yakıyordur; ama daha performanslıdır veya daha konforludur... Olamaz mı? Olabilir. Neyin tribindesin o zaman?

    Bana kalırsa bu kadar avam bir forumda seviyeli tutulabilecek bir hobi alanı değil bu. Bunun için ayrı bir forum kurmalı. Bu işe meraklı olanlar orada da takılmalı.

    turbo eskiden de vardı, evet ancak o araçlar ne tasarruflu ne de uzun ömürlüydü. şimdi üretilen turbolar tasarruf ve dayanıklılık hedefli. fındık kadar turbolar da öyle. evcil olacaklar tabii. amaç ekonomik aile arabası. herşeyin başı artık ekonomi. o yüzden eski turbolarla bunları karşılaştırmak çok anlamlı değil.



    turbo bence de artık sıradan, hatta 2-3 seneye kadar atmosferik kalmayacak. nasıl ki dizelde kalmadıysa. bazı firmalar hala atmosferikleri yediriyor bir şekilde çeşitli pazarlama numaralarıyla yedirebildikleri kadar.

    "Kaldı ki, araçları sadece yakıt tüketimine göre değerlendiren de çok millet yoktur." sözüne de itirazım var. clarkson'un da dediği gibi artık herkes için herşeyin başı ekonomi:

    "When it comes to cars these days, the top 10 things that matter are: economy, economy, economy, economy, economy, economy, economy, economy, economy and safety."
    https://www.driving.co.uk/car-reviews/the-clarkson-review-volkswagen-golf-mk7-2013/

    Hahahaha! Eski turbolar dayanıklı değildi... Hahahahaha!!! Tutamıyorum kendimi şu an. Hahahahaha!!! Benim 94 Saab'ın turbosu araç 12 yaşında, 275.000km'de iken DAĞILMADAN, sadece mil yuvasında oluşan boşluk artık hissedilir hale geldiği için revizyon gördü.

    Kısaca, sizin fındık turbolar, eski turboların yanında tırt aletler. Öncelikle revizyon edilemesin, 3500-4000TL hömçürteyim diye özel olarak düşünülüyor... Çoğu turbo araçta intercooler yok. Şaka gibi. Araç turbo benzinli. Intercooler yok. Sonra birileri çıkıyor "teknoloji bik bik bik" diyor. Oil catch can yok abi VAG'da. Artan yağ ısısı ile baş edemedikçe artan yağ basıncını buharı dışarı atarak kontrol altında tutuyor araba. Sonra? Arabanın bakımı 15.000km'de bir. Araba 12.000km'de yağ ikaz lambası yakıyor. Aynı arabanın bakımı Almanya'da 20.000km'de bir. 85'lik Alman Teyze, yağ ikaz lambası yanınca bir benzinliğe girecek, uygun yağı alacak, ekleyecek... Bunu dizayn eden mühendis kör oldu yemin ederim. Sonra çıkıp teknoloji diyorsunuz... Gülüyorum. Hayır, bende şu an 1.8tfsi olmasa susacağım da, var abi. Bu aletleri canlı kılan şey şanzıman. O da çok keyifli namussuz; ama riskli biliyorsunuz. Onun dışında, şimdiye kadar bindiğim en vasat turbo araç bu A3 1.8tfsi. 2002 Volvo S60 2.0T uzun yolda aynı koşullarda 9 litre yakardı. Bu Audi 8 litre yakıyor. 9 yıl teknoloji farkı, klasik otomatik vs. DSG, D sınıfı C sınıfı farkı, hepsi birden %11 etkiledi yakıtı... Kendinizi kandırmayın. Özetle. Uçup kaçtığı yok bu işlerin.

    Tüketici bu kadar saf olunca, kerteni çok oluyor. Arabalar git gide daha zor tamir edilebilir parçalarla üretiliyor. Bozulan parçanın yenisini alman için zorluyorlar. Ve ömür de kısalıyor. Uzamıyor. Otomobiller git gide kullan-at moduna geldi. Ve sen ömürden, sorunsuzluktan bahsediyorsun...

    Ekonomi kısmına kısmen katılıyorum. Her araç ve her müşteri şükür sizinle aynı görüşte değil. Yoksa hepimiz kalas gibi arabalara biniyor olurduk; ancak satılan araçların büyük çoğunluğu için dediğiniz doğru. Ben de, toplamda 4 araba alıyorsam biri ekonomi odaklı olmuyor. Diğer üçü ekonomi odaklı oluyor...

    Ancak ekonomiyi yakalamanın yolları yok değil. En basitinden şu an 2 litre motorlu arabaya LPG ile biniyorum. Kabaca 1.6tdci Focus maliyeti ile 150.000km'dir 4 çeker D sınıfı araba yürüyor tık demeden. Ekonomiye bu kadar takık milyonlar 3-5 yılda bir araba değiştiriyor mesela. Dünyada daha da ağır bu Türkiye'ye göre. Hadi Türkiye'de ikinci el değeri nispeten yüksekken sallamak gibi bir niyet var. İkinci el araçların para etmediği dünyada niye? Arızalanması korkusundan. Sonra çıkmış ekonomi diyor Clarkson. O önce gitsin Ford GT'sinin GPS hırsızlık koruma sistemini söktürsün. 5 yılda bir cebinden 30-40 kağıt para çıksın, sonra ekonomi de. Sıkış hezeyanlar bunlar... Ekonomi istiyorsan, git ikinci elde tutulmayan araç al. Leşini çıkarana kadar 10 yıl bin. Leş fiyatına sat. 10 yıl sonra aynısını tekrarla. Çok çok daha ucuza binersin. Varsın daha çok yaksın. Toplamda daha ucuza binersin. O yüzden "ekonomi" diyenleri de sallamamak lazım. Dünyadan haberleri yok genelde. Clarckson da nabza göre şerbet veriyor.

    Atmosferiğin ömrünün sonuna gelindiği de tartışmalı. Türkiye'de ve Avrupa'da azalmaya devam edecek, evet. Ancak tükeneceğini hiç sanmıyorum. JDM denen bir gerçek var. JDM kafasının Euro standardına uygun versiyonları falan türeyecek daha. Turbo olsa satılmayacak arabalar da yok değil. Bazı arabalar atmosferik güzel (Bkz. Miata, Gt-86).

    Geleceğin arabaları da elektrikli. Geçiş modelleri de elektrik motoru tahrikli hibrit. Benzin motoru jeneratör niyetine konacak. O motorun Turbo olacağını hiç mi hiç sanmıyorum. Sabit devir ekonomisi için atmosferikle turbonun yarışmasının imkanı yok.

    Hibrit geçiş modeli değil. Abd hibride teşviği kaldırdı. Artık gidişat sadece elektrikli araçlarda.

    Doğrudan elektrikliler yavaş gelsin. Yani, vasat otomobillerin müşterilerine yavaş gelsin... Tesla'nın "ekonomik" modelinin pil grubunun maliyeti (satış fiyatı değil) 10.000$ civarında. İkinci el B sınıfı araba parasına pil. Menzil? 450km. Ankara'dan çıkacaksın, İstanbul'a varmadan şarja takman gerekecek...

    Tabii ki gelişecek bu işler. Ancak öyle zart diye elektrikli beklemeyin. Hiç olmazsa ölümlülerin sınıfında beklemeyin. Ağzının suyu aka aka da Model S'e bakmayı bırakın. Hiçbirimizin parası yetmez. Otomobili de bilgisayar gibi, telefon gibi, bir ürün haline getiriyorlar. bu tarz ürünlerin bir ömür döngüsü vardır. Şu anda Model S bakıp bakıp alamadığınız o ekran kartı gibi. O yüzden bakmayı bırakın derim. Onun ömür döngüsünde senin alabilir hale gelmen ise belki 15 yıl sürecek. O 15 yıl ne yapacak üretici? Sana Hibriti kaktıracak. Başka nasıl para kazansın?

    Bir telefon ilk çıktığında fiyatından bağımsız hareket edenleri kertmek için 6000TL'den çıkar. Üst tabakayı bir kerter. Sonra biraz ucuzlar, bir alt tabakayı kerter. Sonra biraz daha ucuzlar, çoğunluk almaya başlar. Sonra daha da ucuzlar, telefona az bütçe ayıranlar alır. Çoğunluk kertildiğinin farkında değildir "Teknoloji gelişmiştir, bu eski model kalmıştır, ondan ucuzlamıştır". Nihihihi... Yersen öyle tabi. Aynı adamda o amiral gemisini çıkarırken iki üst modeli çıkarabilecek altyapı da var. Ama yapmaz.

    TV'ler mesela... Tüplü televizyonu atıp UHD'ye mi geçtik? Yok. Tüplüyü attık 720p plazma aldık. Bizi bir yoldular. Bugünün parası ile 3000 lira verdik. Ardından 5 yıl sonra onu attık, full-hd lcd aldık. Gene bir yoldular. Şu anda UHD curved alanları yoluyorlar... Sen 720p plasma alırken Full-HD led aydınlatmalı LCD teknolojisi zaten vardı. Ama sana önce o ürünü satacak, ki daha çok kazansın.

    Hibrit de aynen böyle. Gayet de satacak. Görürsünüz. ABD teşviği kaldırmış. Çok da fifi. Trump yönetimi petrolcüleri sever. Normaldir. Ancak bu hibrit üretiminin rafa kalkacağı anlamına da gelmez.

    Sistem böyle işlerken ekonomi ekonomi ekonomi diye inleyen abiler sadece bir ilüzyonun içindedir. Ekonomi yapmak için para harcaması gerekiyor falan... "Sirelleee" diyorum kendilerine. Üretici hibriti pompalayacak, ciddi bir kitle de "%15 daha az yakıyomuş oolum" diye alacak. Onu almak için kaç para verdin? 100 kağıt. "Onu vermesen, %15 daha çok yakan arabaya 35 kağıt versen daha ekonomik değil miydi?" Beyin.dll error, mavi ekran ondan sonra...

    Araba alanlar olaya realist falan yaklaşmıyor. Sıkış onlar. Adam yeni oyuncağını istiyor ve ekonomik olması işi kendi vicdanında legalize ediyor. Kendini kandırıyor. Vicdanı rahat gidiyor alıyor arabasını. ancak yaklaşımının ekonomik yaşam ile uzaktan yakından alakası yok.

    ben "soylent green" filminde olduğu gibi gelecekte enerji darboğazı kaynaklı insanların otomobillere sahip olamayacağına inanıyorum. sonuçta milyonlarca yılda birikmiş olan fosil yakıtları 100 yıl gibi bir sürede bitirdik gibi bişey. dünyaya gelen tüm güneş enerjisini toplasan yetmiyor. tüm dünyaya biodizel bitkisi eksen yine yetmiyor. yani bu işin sonu kötü.

    telefon işi artık öyle olmuyor. iphone yeni model çıktığında ya zam yapmıyor ya da çok az.

    abd'de hibrite destek trump dönemi öncesinde kalktı. bildiğim kadarıyla sadece elektrikli araçlarda vergi indirimi devam ediyor. hibrid'de bir cacık olmadığını anladılar ya da bir sonraki aşama olan tam elektrikliye geçişi hızlandırmak istediler, bilmiyorum.

    araba alırken tabii ki herşey ekonomi değil. öyle olsa golf almazdım. alırdım bir dizel sandero geçerdim. hem ekonomik olsun hem güzel olsun amacım. ama 95 model bir araç alıp ekonomi yapılacağına da inanmam. en azından ben yapamam. 2.0 motor saab alsam ona tüp taktırmam, bir kere ordan girer. bir şanzıman dağıtsa anlamam, gider kazık yerim, 20-30 bin öderim. bir de ordan kazık. bu sebep son üç aracım sıfır. buna rağmen canım yanı. bu sefer aracı 2 sene içinde satmazsam +2 yıl garanti uzatıp 4 sene sonunda satıcam ama garantisi bitik araç töbe kullanmam golf bile olsa.




  • Merhabalar. Eski bir konu ama sorunun buraya uygun olacağını düşündüm. Yıllardır sürüş esnasında burada yazılan tekniklerin belli başlılarını kullanırım. Fabrika verilerinin altında değerler yakalıyorum. Şimdiye kadar hız sabitleyicili bir aracım olmadı. Şu an kullandığım araca hız sabitleyici takılabildiğini öğrenince 1 hafta kadar önce hız sabitleyici taktırdım. Forumlarda hep hız sabitleyicinin yakıtı düşürdüğünü okurdum , ama ya ben bir yerde yanlış yapıyorum ya da hypermılıng tekniği kullanılıyorsa heralde bu geçerli değil. Düz yolda bile hızı sabitleyince yo bilgisayarında anlık yakıt tüketimi artıyor. Sizce ben bir yerde hata mı yapıyorum ya da düz görünen yolda bile hafif eğimlerde değişken hızlarda kullanmak mı daha doğru?
  • medvet M kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle değişen yol eğimlerine göre gaz ile yolu hissederek ayarlanan değişken hızlar daha doğru. Çok denedim hız sabitleyiciyi, hiçbir zaman ve hiçbir otomobilde ayağımın hassasiyetine yaklaşamadı. Dümdüz yollar dışında hiçbir hypermiler hız sabitleyici kullanmaz, normal sürücüler kullanıp tasarruf ettiklerini düşünebilirler, bu yüzden hata yapmıyorsunuz.

    Normalde tüketim kasmadığım için hız sabitleyiciyi kullandığım oluyor fakat canım hypermiling isterse elimi sürmem cruise'a.
  • mr.big kullanıcısına yanıt
    Gerçekten az yakmışsınız hocam sakin mi sürüyorsunuz?

    Benim otomatik astra 1.4t yoğun trafikte benzinde 10 11lt lpgde 13 14 lt civarı yakıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WWalker -- 5 Eylül 2018; 21:0:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Kesinlikle değişen yol eğimlerine göre gaz ile yolu hissederek ayarlanan değişken hızlar daha doğru. Çok denedim hız sabitleyiciyi, hiçbir zaman ve hiçbir otomobilde ayağımın hassasiyetine yaklaşamadı. Dümdüz yollar dışında hiçbir hypermiler hız sabitleyici kullanmaz, normal sürücüler kullanıp tasarruf ettiklerini düşünebilirler, bu yüzden hata yapmıyorsunuz.

    Normalde tüketim kasmadığım için hız sabitleyiciyi kullandığım oluyor fakat canım hypermiling isterse elimi sürmem cruise'a.
    Hız sabitleyici açıkken hafif bir yokuşa gelip hız 1-2 km düşünce hızı korumak için hemen gaza basıyor mu yoksa sabitlediğiniz hızın 4-5 km altına inene kadar gaz vermeden devam mı ediyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Hız sabitleyici açıkken hafif bir yokuşa gelip hız 1-2 km düşünce hızı korumak için hemen gaza basıyor mu yoksa sabitlediğiniz hızın 4-5 km altına inene kadar gaz vermeden devam mı ediyor?

    Alıntıları Göster
    Araçtan araca değişiyor. Yeni nesillerde sürekli ip gibi sabit gidiyor araç, eski Amerikan'larda 3-5km aşağıya dü?ebiliyor ve sonrasında agresif bir şekilde gaz veriyor. Eski torklu bir Amerikan'da eğer yağışlı bir günse ve yol aquaplaninge müsaitse cc'yi tavsiye etmem:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Mazda 3, Fluence, Civic Fd6 ve Passatta o hızı korumak için 1-2kmh hız düşünce bile basıyordu, hatta tork yetersiz gelirse 1-2 vites düşürebiliyor. Yokuş bitip tepeye gelince nasılsa iniş var diye gazı bırakmayı akıl edemiyor, bir süre devam edip eğim sensörü tamamdır inişteyiz veya düzlükteyiz dediği zaman ona göre davranıyor. Sürekli bir sürücüye göre arkadan gelme durumu var yani.

    3.0lt 260hp dizel oldu mu bu detayların hiçbirini umursamıyorsun tabiki. Hız sabitleyicinin sorunu, düşük hacimli araçlarda verimlilik için kademeli olarak hız kaybetmek gereken yokuşlarda sana hız kaybettirmemek için uğraşması, inişlerde ise hız kazandırmamak için gerekirse vites bile küçültmesi. Şuan için kafa basmıyor sistemin.
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Fd6 kullanmadım bilmiyorum ama Fb7 ve FC5'te ekonomi modunda 5 km aşağı düşmesine izin veriyor. Bu da ufak iniş çıkışlarda gereksiz yere gaz vermesini önlüyor. Yine de dediğiniz gibi yokuşun sonuna yaklaşırken gaza yüklenebiliyor ya da aşağı doğru giderken set değerini 10 km geçince motor freni yapabiliyor.



    Ancak ne kadar uğraştıysam CC'den daha ekonomik süremedim siz de tam tersini söyleyince şaşırdım. Ya ekonomi modunda CC başarılı iş çıkarıyor ya da benim ayağımın pek dengesi yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Valla bende cc ile bir türlü kendi kontrolüm gibi az yaktıramadım, millet cancel-resume olayını çok hassas ayarlıyor olabilir, bende bilmiyor olabilirim yani (hypermiling hariç). Benim sorunum çıkış değil iniş, ayarlanan hızı 3-4kmh aşınca araç sanki ileride ekip arabası bekliyor gibi vites küçültüyor o hızı aşmaması için. Cancel diyerek gazı alıp devam edebilirsin ama bu sürekli el-ayak gidip gelmenin mantığını anlayamıyorum halihazırda ayağımın altında aracı regüle edebileceğim bir gaz varken.
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Yokuş aşağı 3-4 km pay çok azmış hemen motor frenine düşer tabi. Honda'da 10 km pay bırakılmış yine de aşağı doğru hem motor frenine düşmesin hem de gaz vermesin diye aracın hızı arttıkça set değerini bir bir yukarı çekiyorum. Bir de böyle deneyebilirsiniz belki ayak gazına geçmeye gerek kalmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.