Şimdi Ara

Ankara içi Mazda 3 skyactiv tüketim (hypermiling) (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
107
Cevap
0
Favori
5.526
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Bunu denedim de neden araç o 10kmh payı geçecek mi geçmeyecek mi diye bekleyip eğer geçerse elinle tık tık hız yükseltmeye uğraşıyorsun? Ayağınla hiç hız sabitleme işlerine girmeden bütün sürüşü daha sezgisel biçimde kontrol etsen olmuyor mu, ayağınız mı ağrıyor gaz üzerinde? Ayağım ağrıyor diyenleri anlıyorum (benim ağrımıyor), sadece dümdüz yollarda kullananları anlıyorum (bende kullanırım), aracında adaptif opsiyonu olup öndekini tembellikten fren gaz otomatik takip edenleri de anlıyorum da, cruise'ı sırf ayağı çalışmasın diye sürekli açıp resume-cruise arada +/- viraj geir frene basar, inişte iptal eder vs böyle her yolda kullanan adamı anlayamadım gitti. Yurtdışında da araç kullandım bir türlü alışamadım, ayağımın hassasiyetini tutmadı. Ya ben bilemiyorum ya da alışkın insanlar benim bilmediğim bişeyi biliyor.
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Alışkanlıkla alakalı olabilir ayakla gaza basmam için viraj kasıyor olmam lazım. Uzun yolda ne gaza ne de frene pek basmam. Kulakçıktan vites düşür, CC ile hız artır azalt şeklinde daha konforlu sürüş oluyor. Ayakla gaz fren yapınca ufaklık hemen "baba yavaş giiit" diye uyarıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WWalker

    Gerçekten az yakmışsınız hocam sakin mi sürüyorsunuz?

    Benim otomatik astra 1.4t yoğun trafikte benzinde 10 11lt lpgde 13 14 lt civarı yakıyor
    aracım manuel, 1 lt oradan koyun. ortalama hızım da biraz fazladır size göre.
  • Skyactic motorlara tup takiliyor mu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • takılmıyor.
  • 2001,99 model araçlarımda bile vardı hız sabitleme ama hiç sevemedim, hiç kullanmadım. Gaza basarak daha konforlu, daha ekonomik oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Bunu denedim de neden araç o 10kmh payı geçecek mi geçmeyecek mi diye bekleyip eğer geçerse elinle tık tık hız yükseltmeye uğraşıyorsun? Ayağınla hiç hız sabitleme işlerine girmeden bütün sürüşü daha sezgisel biçimde kontrol etsen olmuyor mu, ayağınız mı ağrıyor gaz üzerinde? Ayağım ağrıyor diyenleri anlıyorum (benim ağrımıyor), sadece dümdüz yollarda kullananları anlıyorum (bende kullanırım), aracında adaptif opsiyonu olup öndekini tembellikten fren gaz otomatik takip edenleri de anlıyorum da, cruise'ı sırf ayağı çalışmasın diye sürekli açıp resume-cruise arada +/- viraj geir frene basar, inişte iptal eder vs böyle her yolda kullanan adamı anlayamadım gitti. Yurtdışında da araç kullandım bir türlü alışamadım, ayağımın hassasiyetini tutmadı. Ya ben bilemiyorum ya da alışkın insanlar benim bilmediğim bişeyi biliyor.
    Amerika ve Arabistan gibi yolları inişli yokuşlu olmayan, virajlı olmayan ülkelerde işe yarıyor. Yoksa virajlı yollarda, hele hele yağış varsa tehlikeli. Yokuş ve inişler de hem tehlikeli hem ceza yeme ihtimali yüksek hem de eğer performansı çok yüksek bir araç değilse bilinçli bir sürücü kadar ekonomik olamıyor.



    Arabistan'da çok mantıklı oluyor açıyorum zaten araç ya V8 ya V6 beygirler 300'ün üzerinde tork 500'ün üzerinde yokuş yok, viraj yok hiç müdahale gereği duymuyorum ama rehavete kapılmamakta fayda var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.