Şimdi Ara

Akü bitince sarj etmek yeterli mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
29
Cevap
1
Favori
946
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2 aydır farklı ilde bulunan kullanmadığım araç taktığım gps cihazı sebebiyle akü bitmiş kontakta açımca elektirik gelmiyor.


    Aküden hiç anlamadığım için merak ettiğim kısım şimdi bu akü çöp olmuşmudur. Vurdursam veya aküyü söküp sarj ettirsem yeterli olur mu? Birisi vurdurup çalıştır sonra tekar çalışmassa aküyü değiştir dedi ama saçma geldi daha 1 yıllık orjinal aküsü anlayan biri yol gösterebilir mi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Başka bir arabadan takviyeyle çalıştırın.
    Biraz yol gidin şarj eder kendini.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bakımını yapmak lazım bakımını yaptır 2 yıl daha gider akü suyu eksilmisse veya donmussa eklemek gerekli biz bir aküyü bu şekil 7.5 yıl kullandık, kendi motorsikeltimdeki akü de 2010 üretimli idi fakat 2.5 yıl sonra kışın bitmeye başladı karbonat + saf su ekledim 2 yıl daha kullandım akü bitti diye kaldırıp atmamak lazım :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mosasaurus -- 2 Şubat 2023; 19:6:46 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Aracınız daha yeniymis. Akücüye verirseniz eski haline döner.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Redresör ile şarj edilmesi lazım , yüksek voltaj ve az akım ile... Akücüye götür şarj etsin , arabanın kendi şarj dinamosu redresör gibi şarj etmez

  • sarj aleti ile sarj edilmesi daha saglikli olsa da yeni aku arac ile sarj ederekte toparlar buyuk ihtimalle. yalniz toparlayana kadar bir kac kere takviye ihtiyaci olabilir.

  • sssemih24 kullanıcısına yanıt

    Hocam racing tarzı motorsikler aküye ulaşmak için motorun selesinden başlayıp sökmek lazım arabadan motorsikelte bağladak bi sorum yaşarmıyız acaba


    yada direk vurdursam çalışır mı eve haftaya gidicem deneyeyim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mosasaurus kullanıcısına yanıt

    Vurdursam çalışır mı hocam hiç elektirik yok vurdurarak çalıştırmak için azcık bi sarj ve hiç sarj olmaması birşeyi etkiler mi çünkü kontak açınca kadran bile selamlamıyo marşta ışık yok marşta tepki yok


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HemşireZED kullanıcısına yanıt
    2de vurdurmayı dene bazı motorlar akü gücü olmadan ateşleme yapmıyor bazıları ise yapıyor denemekte fayda var ama motor bir süredir yattığı için çalışmayabilir sanırım sizdeki enjeksiyonlu idi öyleyse çalışmaz maalesef.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • HemşireZED kullanıcısına yanıt

    zor. atesleme ve yakit pompasini calistiracak kadar elektrik gerekli. yeterince uzun sure vurdurursaniz alternator elektrik uretip bu sistemleri calisitirir tabii.

    vurdurmak zaten sakincali iken sizin durumda cok daha uzun sure vurdurmak gerekli.

    motordan arabaya takviye de olmaz buyuk ihtimalle, motorsiklet akulerinin amper degeri genelde kucuk oluyor, araba motorunu calistirmaya yetmez muhtemelen.

    arabanin akusunu motor ile sarj etmeyi kast ediyorsaniz, olur ancak uzun surer yine motorun amperi dusuk oldugu icin.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OzzY® -- 3 Şubat 2023; 1:41:21 >
  • HemşireZED kullanıcısına yanıt

    Yeni araçlar asla ve asla vurdurarak çalıştırılmaz, araca büyük zarar verirsiniz.

  • OzzY® O kullanıcısına yanıt

    Hayır sarj etmem gereken akü motorsikletin aküsü arabadan takviye yapsam akü küçük olduğu için zarar verirmiyim


    yada en mantıklısı motorsikleti biraz söküp aküyü çıkartıp akücüye götürmek olucak sanırım




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HemşireZED -- 3 Şubat 2023; 18:2:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HemşireZED kullanıcısına yanıt

    genelde kaynagin yuksek olmasi sorun olmaz, motorun akusu ihtiyaci kadarini ceker aractan. ancak yinede dusuk akimla sarj daha sagliklidir, bu sekilde baglarsaniz kontrolsuz maksimum akimla sarj etmis olursunuz.

  • HemşireZED kullanıcısına yanıt

    Kesinlikle araba aküsüyle takviye kalkışmayın. Motorsiklette kablolar motorun düşük amperine göre seçilir. Ayrıca araba aküsünü motorun aküsüne bağladığınızda, kontağı açınca akım motorun sigortaları üzerinden akacağı için motorun sigortaları atar motorda çoğunlukla 5 veya 7,5 amperlik sigortalar olur, araba aküsünden gelen yüksek akım, kontağı açınca bu sigortaları yakar ve kablolar da aşırı ısınır.

  • HemşireZED kullanıcısına yanıt

    İlk mesajında gps taktığım aracımın aküsü bitti demişsin şimdi de motosikletimin aküsünü şarj etmem gerek diyorsun.

    Arabanın mı aküsü bitti motorsikletin mi?

    Derdini tam anlayamadım ama motosiklet bölümünede konu açabilirsin orada takılan üyeler daha iyi bilir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    arabanin akusu isterse 100000 amper olsun, motordaki sistem ne kadar cekerse o kadar akim gider. yani dediginiz gibi bir sey olmaz.

    evdeki prizde de 30-40 amper var ama 0.1 amperlik cihaz takinca yanmiyor.

  • OzzY® O kullanıcısına yanıt

    Hayır, o kadar basit değil. Bazı akü üreticileri bu yöntemle çalıştırılan motorlardaki aküleri garanti dışı bırakıyor. Sorun şu: Birincisi voltajlar eşit değil. Boş olan motor aküsü 12V civarında ama dola araba aküsü 13,7-14,5V civarında. İkincisi kurşun-asit aküler kapasitelerinin 10'da biri kadar bir akımla şarj edilir. 70AH'lık bir akü örneğin 10 amperden daha yüksek bir akımla şarj edilmemelidir. 10 AH'lık bir motor aküsü de 1-2 amperden daha yüksek bir akımla şarj edilmemelidir. 10 amperlik bir aküyü 70 amperle şarj etmeye kalkarsanız bir kaç dakika içinde aküyü yakabilirsiniz. Bu nedenle bir motosiklet aküsü ancak son çare olarak araba aküsüyle şarj edilmelidir. ve bu yüzden akü üreticilerinin bir kısmı böyle durumları garanti dışı bırakmaktadır.


    Öte yandan bende de motor var ve bu durum başıma geldi. Aküsü bitince arkadaşın arabasından prosedüre uygun olarak vurdurmaya çalıştık, Sonuç: aküden beyaz dumanlar yükseldi, 5 amperlik sigorta patladı. Akü tamamen öldü. Yeni akü almak zorunda kaldım.


    Sizin dediğiniz durum aküler için geçerli değil. Bir cihaz prizden ihtiyacı kadar akım çeker ama bir aküde durum bu değildir, boş bir akü ne akım versen kabul eder! Akü ile çalışan cihazı bir tutma yanlışına düşmeyin.


    Sanırım şimdi anlaşılmıştır.


    Ha, araba aküsüyle vurdurulamaz mı? Son çare olarak vurdurulabilir ancak motorunuzun aküsünü yakma riskini göze alarak!.. Bu risk ustalığınıza ve bu işlerdeki bilginize bağlı olarak küçük ya da büyüktür. Riski azaltmak için negatif uç motorun akü kutbuna değil şaseye bağlanabilir. Ayrıca kutupları bağlama sırası da çok çok önemlidir. Önce artı kutuplar (araba+motor), sonra eksi kutuplar(araba+motor), sökerken de önce eksi kutuplar(motor+araba) sonra artı kutuplar (motor+araba). Risk özellikle motorun aküsü tam boşalmaya yakınsa daha büyüktür.





  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    70ah kapasitedir bi kere, akunun verecegi akim degil. 70ah aku tam sarjda rahatlikla 300-400 amper verebilir.

    kontrolsuzce yuksek akim ile sarj edecegini en bastan yazdim zaten.


    "kontağı açınca akım motorun sigortaları üzerinden akacağı için motorun sigortaları atar motorda çoğunlukla 5 veya 7,5 amperlik sigortalar olur, araba aküsünden gelen yüksek akım, kontağı açınca bu sigortaları yakar ve kablolar da aşırı ısınır. "


    demistiniz, itirazim buna, akunun akuye baglandigini (takviye) varsayarsak, motorun hicbir aksamindan yuksek akim gecmez, sigorta atmaz, kablo isinmaz.

    bu durum ev araba aku pil trafo vs fark etmez cunku elektrigin en temel kanununa dayanir V=IR V belli, R belli dolayisi ile I da bellidir. kaynaktan bagimsizdir.

    tekrar ediyorum aku yuksek akimli sarjdan zarar gorebilir o ayri.

    basiniza gelen ornekte hatali bir baglanti vs olabilir bilemem.

    zaten dediginiz gibi olsaydi, ayni olay arabadan arabaya takviyede de gecerli olurdu. orada da voltaj farki(bos/dolu) ve yuksek amperle sarj var.





  • OzzY® O kullanıcısına yanıt

    AH'ın kapasite olduğunu biliyorum. 70AH bir akünün CA'sı 600 ampere kadar da çıkabilir. Benim motorun 9AH kapasiteli aküsünün CA'sı bile 215 amper. Ben zaten 70 amper çeker demedim. 70AH kapasiteli bir aküden 10AH kapasiteli bir aküye yüksek akım gelir ve 10AH kapasiteli akü de bu akımı kabul eder dedim. Yazdıklarımı bir daha okuyun isterseniz.


    Hayır benim başıma gelende yanlış bağlantı yoktu. Yanlış yapmayayım diye takviye kablosunun kutusunda bir kağıtta bağlanma sıraları yazılıdır. Doğru bağlanmıştı, arabanın motoru çalışmıyordu ki bu çok önemlidir ve akü sizlere ömür oldu.


    İsterseniz buraya yabancı kaynaklardan mecbur kalmadıkça araba aküsüyle motor takviyesi yapılmaması gerektiğine dair onlarca link koyabilirim. Tabii bu kaynaklarda ana odak motor aküsünün zarar göreceği üzerine.

  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    "70 amperle şarj etmeye kalkarsanız" yazan sizsiniz.

    ben zaten hicbir zaman, arabadan motora takviye yapilir bir sey olmaz demedim, en bastan kontrolsuz yuksek akimla sarj olacagini ve dusuk akimla sarjin saglikli oldigunu soyledim. siz gelip yok kablosu yanar yok sigortasi atar dediniz.

    takviye baglantilari dogru yapildigi surece motorun aku haricinde herhangi bir aksamina, takviye kaynakli zarar gelmez. isterseniz 1 degil 1000 arabayi paralel baglayin sonuc degismez.

    hatta iddia ediyorum, piyasadaki ucuz kablolar kullanilirsa, hic bir sorun cikmayabilir. bazi kablolar o kadar dandik ki akimi ciddi anlamda kisitliyor. bir kac kere kullanmak zorunda kaldigim bir kablo takviye halinde 10dk beklemeden (akuyu sarj etmeden) mars basma imkani vermiyordu.

    daha fazla bir sey yazmayacagim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OzzY® -- 5 Şubat 2023; 13:14:24 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.