Şimdi Ara

95 model Tempra 2.0 ie nasil bilirsiniz

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
53
Cevap
1
Favori
15.062
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1995 tempra 2.0 ie bulduk fakat nasil bir araçtir? Alsak elimizden cikarabilirmiyiz , yakıt nasildir? Sorunlu bir aracmidir ? Bu arabanın motoru yeni yapılmış ve 7000 istiyor tavsiye edermisiniz



  • 16 valf mi 8 valf mi?Eğer 8 ise uzak dur.Türkiye de çok bulunann bir araç olmasına rağmen parça problemi olan araçlar.Yakıtı bildğim kadarı ile fazladır.Zaten 2000 motor araç.
  • 8 valf sanırım. Performans dışında birşeye etki edermi valf?
  • Başlık güldürdü :) nasıl bilirsiniz merhumu iyi biliriz
  • Up
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurkasapgil

    Up
    8V olanlar yakıyor ve yaktığı kadar gitmiyor diye biliyorum.
    16V olanlarını tercih ederseniz daha güzel olur. En azından yakıtın karşılığını alırsınz.

    Ayrıca parça konusunda sorun yaşayabileceğiniz bir modeldir.
    Bunu sağdan soldan duyduklarımla söylemiyorum, 2001-2004 yılları arasında 1997 Fiat Tipo 2.0 16V kullandım.
    Rölanti motorunun İtalya'dan gelmesini iki hafta beklemiştim.
    Burada çok pahalı olduğu için sağ ve sol iç aks kafalarını İtalya'ya giden babama aldırmıştım.

    Zamanının güzel otomobillerindendi.
    Ama bence artık devrini bitiren otomobillerden.
  • En son başımıza bela olmuştu .15-16 sene evvel kullandığımız aracın vergisi gelmişti geçen yıl
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Mfk

    En son başımıza bela olmuştu .15-16 sene evvel kullandığımız aracın vergisi gelmişti geçen yıl
    Ayda 1000 km yol yapsanız , 1 senede aracın parası kadar yakıt masrafınız olur.
  • Arkadasımda fiat coupe var 2.0 16v

    Fiatın eski 2.0 larından Uzak dur dertsiz basına dert alma
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadirdaglar

    Arkadasımda fiat coupe var 2.0 16v

    Fiatın eski 2.0 larından Uzak dur dertsiz basına dert alma
    Zamanında havalı arabaydı, arka stoplarının trafikte göz almasıyla hatırlıyoruz kendisi

    Gösterge panelinin arıza yapınca tamir edilemediğini komple değişmesi gerektiğini ve pahalı olduğunu hatırlıyorum

    Ee tabii çok yaktığıda aşikar
  • Cok yakıyor derken gaz da 25kr yakmaz mi ,? Parçası bulunur heralde ankarada oturuyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurkasapgil

    Cok yakıyor derken gaz da 25kr yakmaz mi ,? Parçası bulunur heralde ankarada oturuyorum
    tempranın en tutulmayan modelidir
  • Hocam bu devirde temiz araba bulmak zor hele ki bu fiyata, bulmusken değerlendirmek istiyoruz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurkasapgil

    Hocam bu devirde temiz araba bulmak zor hele ki bu fiyata, bulmusken değerlendirmek istiyoruz
    2.0 Fiat motorlarının ciğerini yani motor yapısını çok iyi bilmekteyim.

    Öncelikle şundan korkunuz olmasın aracın parça sıkıntısı YOK!

    Piyasada honda , renault, vw , toyota gibi bir çok markanın parçasından daha çok daha KOLAY ve UCUZ bulunur.

    bir kaç parça hakkında bilgi verecek olursam;

    subap takımı 110 tl,
    piston kolu 50 tl,
    triger seti 120 tl ,
    devirdaim pompası 80 tl ,
    termostat 90 tl ,
    sıfır krank mili 280 tl ,
    kol yataklar 40 tl ,
    ana yataklar 40 tl ,
    aks kafaları 50 tl

    Bunlar sadece aklıma gelen ve SIFIR PAKETİNDE parça fiyatlarıdır.

    Bu araçların devri falan geçmemiştir. Kaldı ki zamanın en teknolojijk ve güçlü otomobillerindendir bu modeller. Piyasada 2.0 tempra'nın teknolojisinin yarısı ile yürüyen hondaların 20.000 TL'ye satıldığı gerçeğini unutmayınız.
    Aracın standart donanımları hakkında bilgi vermeye gerek yok sanırım biliyorsunuz bahsedilmesi gerekilen nokta MOTOR

    8v motor çift egzantrikli ancak buna karşın 8v'dir. Yakıt tüketimi benzinde sakin kullanım 11 LİTRE , Şehirdışı 7,5 LİTRE'dir. Gayet güzel yapılmış tüp tesisatı ile 28-30 kuruş arası yakıt tüketimine sahiptir.

    motoru 115 beygir güç üretip 10 saniyede 100 KMH'a ulaşabilmektedir.

    Fiat'ın 2.0 motorları diğer avrupalı ve japon üreticilerin ürettiği araçlardan çok farklı çalışır ve özel hassaiyetleri vardır. Buna bir örnek verecek olursak 2.0 8v Fiat tempra motoru yarış pistlerinden gelmiştir. Aynı motorun turbolu versiyonu lancia ismiyle sayısız başarı ve kupa kazanmıştır. Hatta krank mili , motor bloğu , pistonlar, üst kapak birebir pistlerde yarışan lancia delta hf ile aynı malzeme kalitesindedir.
    Bu motorların iki püh noktası var.

    Biri mekanik püf noktası, diğeri elektronik püf noktası

    Mekanik olarak bahsetmek gerekirse ;
    silindir kapağı saplamalarının sıkma ayarından , subap ayarlarına ve ideal yatak boşlukları verilmesine çok dikkat edilmelidir. Bu ayarları türkiyede basit sanayi ortamlarında yapmaya kalkmak can sıkıcı hal alır. Çünkü ustalarımız bu arabalar hakkında yeterince bilgi ve teknik kapasitede değiller. Bunların hepsi servis kitapçıklarında ayrıntılı şekilde anlatılmıştır. Doğru müdahale edilmeyen Fiat 2.0 motorları sürekli mekanik arıza çıkartmaya meyillidir. Kaldı ki , 2.0 Fiat tempra motorları kullanım önerisi olarak 5.5 Litre motor yağı koymanız konusunda sizi çok önemli bir şekilde ikaz ediyor. Bu son cümleyi türkiyede sadece 4 Litre motor yağı konulan tempra 2.0'lar gördüğüm için yazıyorum. 5.5 Litre motor yağı şart. O da aracınız yağ eksiltmiyorsa tabi ki, Mekanik bir diğer püf noktası ise Orjinal veya orjinal muadili yağ filtresi kullanmak, çüünkü bu motorlarda doğru kullanılmayan yağ filtreleri 0.4 bar'a kadar basınç düşüklüğü ve çok fazla ısınan yağın motor içinde iyi dolaşmamasını sağlamaktadır.

    Elektronik olarak ise ;
    Bu araçların volan sensörlerinden , avans ayarlarına, ateşleme faz ayarları , gaz potansiyometre ayarları hepsi manuel olarak ayarlanmaktadır. Manuel olarak yani el ile ayarlanırken kesinlikle bilgisayar desteği şarttır. Bilgisayar desteği ile bu ayarları %100 olarak ayarlayabilirsiniz...

    Gelelim bu motorun olumsuz bir kaç noktasına;
    Bu motorların kronik tek bir problemi vardır. o da rolanti valfi. bu parça yanlış/eksik tasarım sonucu yağ buharı içinde kalmaktadır. bununla beraber toz alan bir parça yapısındadır. Bunlar fabrika olarak hataları üretilmiş 2.0 tempra tipo coupe motorlarının genel sorunudur. Bununda kolay şekilde sıfır parça almadan tamiri ve çözümü basittir. Sanayi ortamında aşınan parçaların tornacıda aynısı yapılıp eski parçaların yerine takılmasıyla olur.
    Bir diğer olumsuz nokta sayılabilecek nokta yağ basınç saati. Yağ basınç saati 2.0 tipo ve 2.0 coupe'de fabrikasyon olarak kullanılırken , 2.0 tempra versiyonlarında bulunmamaktadır. Motorun yağ basıncı okunamamaktadır. Kaldı ki 2.0 Fiat serileri için bu çok hayati bir noktadır. Çünkü bu motorun yağ pompası performanslı kullanılması doğal her büyük hacimli motorda olacağı üzere bazen dişli kırması ve pompanın özelliğini yitirmesi sonucu yatak sarar. Yağ pompası ve yağ seçimi bu konuda çok önemlidir. Ayrıca bu motorun yağ sıcaklığı yaz aylarında 130 dereleri görmektediir. Bu da kısa aralıklarla yağ değişimi yapılmasını (5.000 km) ve kaliteli yağ kullanılmasını gerektiren bir husustur. Çünkü kalitesiz ve eksik kullanılan yağ bu motoru bozmaktadır.

    Sonuç olarak toplamak gerekirse, Fiat'ın 2.0 motorları baş belası ve sorunlu araçlar değillerdir. Ama diğer arabalara göre çok ayrıntısı ve püf noktası vardır. Bu yukarda bahsettiğim şeyler sadece kabaca anlatımlardan ibaret. Ayrıntılarda bu motorların daha çok ayar ve püf noktası vardır.

    Doğru mudahalelerle bu motorları yürütmek için hakkında çok ciddi bir bilgi sahibi ve bu motora müdahale eedecek profesör sıfatına yakışır ustalar bulunması gerekir.
    Kaldı ki , ayarları ve mekanik eksiği olmayan 2.0 16v Fiat tempra modeli 8.6 saniye fabrikasyon 0-100 kmh hızlanma değerlerini kolaylıkla yaklayabilmektedir. 8v içinde hızlanma değeri 10.5 saniyedir. Eğer bu motorlara eksik ayarlar yapılırsa şahin/doğan performansı bile alınması zor hale gelir.

    Benim tavsiyem eğer bu yukarıda yazdıklarım sizin için yabancı şeylerse bu araçtan uzak durun...
    Kaldı ki bi konuyu buraya açarak bu model hakkında pek bilgili olduğunuzu düşünmüyorum. 2.0 Fiat motorlarının kalbini bilen bir insan olarak başka seçeneklere yönelin derim. Çünkü bu motorun kalbinde bir yarış motoru ve çok detaylı ayaarlar yatıyor. Türkiiyedee bu ayarlarda yürüyn sayılı 2.0'lar vardır.

    Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    2.0 Fiat motorlarının ciğerini yani motor yapısını çok iyi bilmekteyim.

    Öncelikle şundan korkunuz olmasın aracın parça sıkıntısı YOK!

    Piyasada honda , renault, vw , toyota gibi bir çok markanın parçasından daha çok daha KOLAY ve UCUZ bulunur.

    bir kaç parça hakkında bilgi verecek olursam;

    subap takımı 110 tl,
    piston kolu 50 tl,
    triger seti 120 tl ,
    devirdaim pompası 80 tl ,
    termostat 90 tl ,
    sıfır krank mili 280 tl ,
    kol yataklar 40 tl ,
    ana yataklar 40 tl ,
    aks kafaları 50 tl

    Bunlar sadece aklıma gelen ve SIFIR PAKETİNDE parça fiyatlarıdır.

    Bu araçların devri falan geçmemiştir. Kaldı ki zamanın en teknolojijk ve güçlü otomobillerindendir bu modeller. Piyasada 2.0 tempra'nın teknolojisinin yarısı ile yürüyen hondaların 20.000 TL'ye satıldığı gerçeğini unutmayınız.
    Aracın standart donanımları hakkında bilgi vermeye gerek yok sanırım biliyorsunuz bahsedilmesi gerekilen nokta MOTOR

    8v motor çift egzantrikli ancak buna karşın 8v'dir. Yakıt tüketimi benzinde sakin kullanım 11 LİTRE , Şehirdışı 7,5 LİTRE'dir. Gayet güzel yapılmış tüp tesisatı ile 28-30 kuruş arası yakıt tüketimine sahiptir.

    motoru 115 beygir güç üretip 10 saniyede 100 KMH'a ulaşabilmektedir.

    Fiat'ın 2.0 motorları diğer avrupalı ve japon üreticilerin ürettiği araçlardan çok farklı çalışır ve özel hassaiyetleri vardır. Buna bir örnek verecek olursak 2.0 8v Fiat tempra motoru yarış pistlerinden gelmiştir. Aynı motorun turbolu versiyonu lancia ismiyle sayısız başarı ve kupa kazanmıştır. Hatta krank mili , motor bloğu , pistonlar, üst kapak birebir pistlerde yarışan lancia delta hf ile aynı malzeme kalitesindedir.
    Bu motorların iki püh noktası var.

    Biri mekanik püf noktası, diğeri elektronik püf noktası

    Mekanik olarak bahsetmek gerekirse ;
    silindir kapağı saplamalarının sıkma ayarından , subap ayarlarına ve ideal yatak boşlukları verilmesine çok dikkat edilmelidir. Bu ayarları türkiyede basit sanayi ortamlarında yapmaya kalkmak can sıkıcı hal alır. Çünkü ustalarımız bu arabalar hakkında yeterince bilgi ve teknik kapasitede değiller. Bunların hepsi servis kitapçıklarında ayrıntılı şekilde anlatılmıştır. Doğru müdahale edilmeyen Fiat 2.0 motorları sürekli mekanik arıza çıkartmaya meyillidir. Kaldı ki , 2.0 Fiat tempra motorları kullanım önerisi olarak 5.5 Litre motor yağı koymanız konusunda sizi çok önemli bir şekilde ikaz ediyor. Bu son cümleyi türkiyede sadece 4 Litre motor yağı konulan tempra 2.0'lar gördüğüm için yazıyorum. 5.5 Litre motor yağı şart. O da aracınız yağ eksiltmiyorsa tabi ki, Mekanik bir diğer püf noktası ise Orjinal veya orjinal muadili yağ filtresi kullanmak, çüünkü bu motorlarda doğru kullanılmayan yağ filtreleri 0.4 bar'a kadar basınç düşüklüğü ve çok fazla ısınan yağın motor içinde iyi dolaşmamasını sağlamaktadır.

    Elektronik olarak ise ;
    Bu araçların volan sensörlerinden , avans ayarlarına, ateşleme faz ayarları , gaz potansiyometre ayarları hepsi manuel olarak ayarlanmaktadır. Manuel olarak yani el ile ayarlanırken kesinlikle bilgisayar desteği şarttır. Bilgisayar desteği ile bu ayarları %100 olarak ayarlayabilirsiniz...

    Gelelim bu motorun olumsuz bir kaç noktasına;
    Bu motorların kronik tek bir problemi vardır. o da rolanti valfi. bu parça yanlış/eksik tasarım sonucu yağ buharı içinde kalmaktadır. bununla beraber toz alan bir parça yapısındadır. Bunlar fabrika olarak hataları üretilmiş 2.0 tempra tipo coupe motorlarının genel sorunudur. Bununda kolay şekilde sıfır parça almadan tamiri ve çözümü basittir. Sanayi ortamında aşınan parçaların tornacıda aynısı yapılıp eski parçaların yerine takılmasıyla olur.
    Bir diğer olumsuz nokta sayılabilecek nokta yağ basınç saati. Yağ basınç saati 2.0 tipo ve 2.0 coupe'de fabrikasyon olarak kullanılırken , 2.0 tempra versiyonlarında bulunmamaktadır. Motorun yağ basıncı okunamamaktadır. Kaldı ki 2.0 Fiat serileri için bu çok hayati bir noktadır. Çünkü bu motorun yağ pompası performanslı kullanılması doğal her büyük hacimli motorda olacağı üzere bazen dişli kırması ve pompanın özelliğini yitirmesi sonucu yatak sarar. Yağ pompası ve yağ seçimi bu konuda çok önemlidir. Ayrıca bu motorun yağ sıcaklığı yaz aylarında 130 dereleri görmektediir. Bu da kısa aralıklarla yağ değişimi yapılmasını (5.000 km) ve kaliteli yağ kullanılmasını gerektiren bir husustur. Çünkü kalitesiz ve eksik kullanılan yağ bu motoru bozmaktadır.

    Sonuç olarak toplamak gerekirse, Fiat'ın 2.0 motorları baş belası ve sorunlu araçlar değillerdir. Ama diğer arabalara göre çok ayrıntısı ve püf noktası vardır. Bu yukarda bahsettiğim şeyler sadece kabaca anlatımlardan ibaret. Ayrıntılarda bu motorların daha çok ayar ve püf noktası vardır.

    Doğru mudahalelerle bu motorları yürütmek için hakkında çok ciddi bir bilgi sahibi ve bu motora müdahale eedecek profesör sıfatına yakışır ustalar bulunması gerekir.
    Kaldı ki , ayarları ve mekanik eksiği olmayan 2.0 16v Fiat tempra modeli 8.6 saniye fabrikasyon 0-100 kmh hızlanma değerlerini kolaylıkla yaklayabilmektedir. 8v içinde hızlanma değeri 10.5 saniyedir. Eğer bu motorlara eksik ayarlar yapılırsa şahin/doğan performansı bile alınması zor hale gelir.

    Benim tavsiyem eğer bu yukarıda yazdıklarım sizin için yabancı şeylerse bu araçtan uzak durun...
    Kaldı ki bi konuyu buraya açarak bu model hakkında pek bilgili olduğunuzu düşünmüyorum. 2.0 Fiat motorlarının kalbini bilen bir insan olarak başka seçeneklere yönelin derim. Çünkü bu motorun kalbinde bir yarış motoru ve çok detaylı ayaarlar yatıyor. Türkiiyedee bu ayarlarda yürüyn sayılı 2.0'lar vardır.

    Saygılar...

    Alıntıları Göster
    4 tekerlekli tabut.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    2.0 Fiat motorlarının ciğerini yani motor yapısını çok iyi bilmekteyim.

    Öncelikle şundan korkunuz olmasın aracın parça sıkıntısı YOK!

    Piyasada honda , renault, vw , toyota gibi bir çok markanın parçasından daha çok daha KOLAY ve UCUZ bulunur.

    bir kaç parça hakkında bilgi verecek olursam;

    subap takımı 110 tl,
    piston kolu 50 tl,
    triger seti 120 tl ,
    devirdaim pompası 80 tl ,
    termostat 90 tl ,
    sıfır krank mili 280 tl ,
    kol yataklar 40 tl ,
    ana yataklar 40 tl ,
    aks kafaları 50 tl

    Bunlar sadece aklıma gelen ve SIFIR PAKETİNDE parça fiyatlarıdır.

    Bu araçların devri falan geçmemiştir. Kaldı ki zamanın en teknolojijk ve güçlü otomobillerindendir bu modeller. Piyasada 2.0 tempra'nın teknolojisinin yarısı ile yürüyen hondaların 20.000 TL'ye satıldığı gerçeğini unutmayınız.
    Aracın standart donanımları hakkında bilgi vermeye gerek yok sanırım biliyorsunuz bahsedilmesi gerekilen nokta MOTOR

    8v motor çift egzantrikli ancak buna karşın 8v'dir. Yakıt tüketimi benzinde sakin kullanım 11 LİTRE , Şehirdışı 7,5 LİTRE'dir. Gayet güzel yapılmış tüp tesisatı ile 28-30 kuruş arası yakıt tüketimine sahiptir.

    motoru 115 beygir güç üretip 10 saniyede 100 KMH'a ulaşabilmektedir.

    Fiat'ın 2.0 motorları diğer avrupalı ve japon üreticilerin ürettiği araçlardan çok farklı çalışır ve özel hassaiyetleri vardır. Buna bir örnek verecek olursak 2.0 8v Fiat tempra motoru yarış pistlerinden gelmiştir. Aynı motorun turbolu versiyonu lancia ismiyle sayısız başarı ve kupa kazanmıştır. Hatta krank mili , motor bloğu , pistonlar, üst kapak birebir pistlerde yarışan lancia delta hf ile aynı malzeme kalitesindedir.
    Bu motorların iki püh noktası var.

    Biri mekanik püf noktası, diğeri elektronik püf noktası

    Mekanik olarak bahsetmek gerekirse ;
    silindir kapağı saplamalarının sıkma ayarından , subap ayarlarına ve ideal yatak boşlukları verilmesine çok dikkat edilmelidir. Bu ayarları türkiyede basit sanayi ortamlarında yapmaya kalkmak can sıkıcı hal alır. Çünkü ustalarımız bu arabalar hakkında yeterince bilgi ve teknik kapasitede değiller. Bunların hepsi servis kitapçıklarında ayrıntılı şekilde anlatılmıştır. Doğru müdahale edilmeyen Fiat 2.0 motorları sürekli mekanik arıza çıkartmaya meyillidir. Kaldı ki , 2.0 Fiat tempra motorları kullanım önerisi olarak 5.5 Litre motor yağı koymanız konusunda sizi çok önemli bir şekilde ikaz ediyor. Bu son cümleyi türkiyede sadece 4 Litre motor yağı konulan tempra 2.0'lar gördüğüm için yazıyorum. 5.5 Litre motor yağı şart. O da aracınız yağ eksiltmiyorsa tabi ki, Mekanik bir diğer püf noktası ise Orjinal veya orjinal muadili yağ filtresi kullanmak, çüünkü bu motorlarda doğru kullanılmayan yağ filtreleri 0.4 bar'a kadar basınç düşüklüğü ve çok fazla ısınan yağın motor içinde iyi dolaşmamasını sağlamaktadır.

    Elektronik olarak ise ;
    Bu araçların volan sensörlerinden , avans ayarlarına, ateşleme faz ayarları , gaz potansiyometre ayarları hepsi manuel olarak ayarlanmaktadır. Manuel olarak yani el ile ayarlanırken kesinlikle bilgisayar desteği şarttır. Bilgisayar desteği ile bu ayarları %100 olarak ayarlayabilirsiniz...

    Gelelim bu motorun olumsuz bir kaç noktasına;
    Bu motorların kronik tek bir problemi vardır. o da rolanti valfi. bu parça yanlış/eksik tasarım sonucu yağ buharı içinde kalmaktadır. bununla beraber toz alan bir parça yapısındadır. Bunlar fabrika olarak hataları üretilmiş 2.0 tempra tipo coupe motorlarının genel sorunudur. Bununda kolay şekilde sıfır parça almadan tamiri ve çözümü basittir. Sanayi ortamında aşınan parçaların tornacıda aynısı yapılıp eski parçaların yerine takılmasıyla olur.
    Bir diğer olumsuz nokta sayılabilecek nokta yağ basınç saati. Yağ basınç saati 2.0 tipo ve 2.0 coupe'de fabrikasyon olarak kullanılırken , 2.0 tempra versiyonlarında bulunmamaktadır. Motorun yağ basıncı okunamamaktadır. Kaldı ki 2.0 Fiat serileri için bu çok hayati bir noktadır. Çünkü bu motorun yağ pompası performanslı kullanılması doğal her büyük hacimli motorda olacağı üzere bazen dişli kırması ve pompanın özelliğini yitirmesi sonucu yatak sarar. Yağ pompası ve yağ seçimi bu konuda çok önemlidir. Ayrıca bu motorun yağ sıcaklığı yaz aylarında 130 dereleri görmektediir. Bu da kısa aralıklarla yağ değişimi yapılmasını (5.000 km) ve kaliteli yağ kullanılmasını gerektiren bir husustur. Çünkü kalitesiz ve eksik kullanılan yağ bu motoru bozmaktadır.

    Sonuç olarak toplamak gerekirse, Fiat'ın 2.0 motorları baş belası ve sorunlu araçlar değillerdir. Ama diğer arabalara göre çok ayrıntısı ve püf noktası vardır. Bu yukarda bahsettiğim şeyler sadece kabaca anlatımlardan ibaret. Ayrıntılarda bu motorların daha çok ayar ve püf noktası vardır.

    Doğru mudahalelerle bu motorları yürütmek için hakkında çok ciddi bir bilgi sahibi ve bu motora müdahale eedecek profesör sıfatına yakışır ustalar bulunması gerekir.
    Kaldı ki , ayarları ve mekanik eksiği olmayan 2.0 16v Fiat tempra modeli 8.6 saniye fabrikasyon 0-100 kmh hızlanma değerlerini kolaylıkla yaklayabilmektedir. 8v içinde hızlanma değeri 10.5 saniyedir. Eğer bu motorlara eksik ayarlar yapılırsa şahin/doğan performansı bile alınması zor hale gelir.

    Benim tavsiyem eğer bu yukarıda yazdıklarım sizin için yabancı şeylerse bu araçtan uzak durun...
    Kaldı ki bi konuyu buraya açarak bu model hakkında pek bilgili olduğunuzu düşünmüyorum. 2.0 Fiat motorlarının kalbini bilen bir insan olarak başka seçeneklere yönelin derim. Çünkü bu motorun kalbinde bir yarış motoru ve çok detaylı ayaarlar yatıyor. Türkiiyedee bu ayarlarda yürüyn sayılı 2.0'lar vardır.

    Saygılar...

    elinize sağlık sayenizde bilgilenmiş olduk.

    Peki tempra ve tipolarda bulunan 1.6 motorlar standart 1.6 fiat motoru değil mi? enjeksiyonlu olanları?




  • Motoru ocağınıza incir ağacı diker.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    Bu araçların devri falan geçmemiştir. Kaldı ki zamanın en teknolojijk ve güçlü otomobillerindendir bu modeller. Piyasada 2.0 tempra'nın teknolojisinin yarısı ile yürüyen hondaların 20.000 TL'ye satıldığı gerçeğini unutmayınız.


    Merhaba;

    Öncelikle yazınız güzel elinize sağlık.

    Sadece yukarıda alıntıladığım kısma takıldım. Sizce tempra teknolojisinin yarısını barındıran hondalar, toyotalar neden 20 bin liraya alıcı buluyor?
  • Bu araç 50 kuruş yakar diyorlar biz de soğuduk açıkçası. Herkesin ellerine sağlık teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    Bu araçların devri falan geçmemiştir. Kaldı ki zamanın en teknolojijk ve güçlü otomobillerindendir bu modeller. Piyasada 2.0 tempra'nın teknolojisinin yarısı ile yürüyen hondaların 20.000 TL'ye satıldığı gerçeğini unutmayınız.

    ...

    Sonuç olarak toplamak gerekirse, Fiat'ın 2.0 motorları baş belası ve sorunlu araçlar değillerdir. Ama diğer arabalara göre çok ayrıntısı ve püf noktası vardır. Bu yukarda bahsettiğim şeyler sadece kabaca anlatımlardan ibaret. Ayrıntılarda bu motorların daha çok ayar ve püf noktası vardır.

    Doğru mudahalelerle bu motorları yürütmek için hakkında çok ciddi bir bilgi sahibi ve bu motora müdahale eedecek profesör sıfatına yakışır ustalar bulunması gerekir.

    ...

    Benim tavsiyem eğer bu yukarıda yazdıklarım sizin için yabancı şeylerse bu araçtan uzak durun...
    Kaldı ki bi konuyu buraya açarak bu model hakkında pek bilgili olduğunuzu düşünmüyorum. 2.0 Fiat motorlarının kalbini bilen bir insan olarak başka seçeneklere yönelin derim. Çünkü bu motorun kalbinde bir yarış motoru ve çok detaylı ayaarlar yatıyor.

    Türkiiyedee bu ayarlarda yürüyn sayılı 2.0'lar vardır.

    Saygılar...

    Merhaba,

    Motoru ve mekaniği zamanında iyi idi, ama artık devri kapandı. Çünkü bu arabanın temizini, kurcalanmamışını bulmak, hakkı verilerek usta ellerde bakılanını bulmak samanlıkta iğne aramak gibi. İkinci ve üçüncü sahiplerinin elinde iyi bakılmamışlardır.

    Ayrıca teknolojisinin yarısı ile yürüdüğünü iddia ettiğiniz Hondalar sorunsuzlukları ile ünlüdür. Hala sahiplerine sürpriz masraflar çıkarmamaktadırlar, ayarları kolaydır, mekaniği kolaydır, sorunsuz yürümektedirler.

    Özetle zamanının güzel otomobillerindendi, ama devri geçmiştir.
    Alfa Romeo 155 gibi, Opel Astra A GSi gibi, Ford Escort 1.8 gibi,

    Selamlar...




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.