Şimdi Ara

95 model Tempra 2.0 ie nasil bilirsiniz (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
1
Favori
18.792
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurkasapgil

    Cok yakıyor derken gaz da 25kr yakmaz mi ,? Parçası bulunur heralde ankarada oturuyorum

    Kardeş benim 1.2 enjeksiyonlu twingom lpgde 25 kuruş yakıyor , sen 2.0 tempra ile hangi 25 kuruşu yakıyorsun :D 40-50 kuruştan aşağı kesinlikle yakmaz şehiriçi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: krom7

    4 tekerlekli tabut.


    Araç hakkında 2 cümle etmenizi rica etsem edebilirmisiniz? Motoru tekniği dökümü vs ? Sadece olumsuz ve küçümseyici cümleler yazarak kaçıp gidiyorsunuz.
    Yukarıda o kadar teknik konular konuşmama rağmen..



    quote:


    elinize sağlık sayenizde bilgilenmiş olduk.

    Peki tempra ve tipolarda bulunan 1.6 motorlar standart 1.6 fiat motoru değil mi? enjeksiyonlu olanları?


    Evet aynı motorlar. 91-95 karbüratörlü 1.6 , 96-99 enjeksiyonludur. Daha yenilikçi motoru olan 1.6 103 beygirlik motoru 96'dan itibaren marea kullanmıştır.


    quote:


    Merhaba;

    Öncelikle yazınız güzel elinize sağlık.

    Sadece yukarıda alıntıladığım kısma takıldım. Sizce tempra teknolojisinin yarısını barındıran hondalar, toyotalar neden 20 bin liraya alıcı buluyor?


    Masrafsız, bakımı kolay, teknolojisi basit olmasından dolayıdır.
    quote:


    Merhaba,

    Motoru ve mekaniği zamanında iyi idi, ama artık devri kapandı. Çünkü bu arabanın temizini, kurcalanmamışını bulmak, hakkı verilerek usta ellerde bakılanını bulmak samanlıkta iğne aramak gibi. İkinci ve üçüncü sahiplerinin elinde iyi bakılmamışlardır.

    Ayrıca teknolojisinin yarısı ile yürüdüğünü iddia ettiğiniz Hondalar sorunsuzlukları ile ünlüdür. Hala sahiplerine sürpriz masraflar çıkarmamaktadırlar, ayarları kolaydır, mekaniği kolaydır, sorunsuz yürümektedirler.

    Özetle zamanının güzel otomobillerindendi, ama devri geçmiştir.
    Alfa Romeo 155 gibi, Opel Astra A GSi gibi, Ford Escort 1.8 gibi,

    Selamlar...



    Merhaba, Öncelikle Honda'ların kötü araçlar olduğunu ima etmişim gibi bir algı oluştuysa bunu demek istemediğimi belirtmek isterim..

    Çok dikkatimi çekti, acaba neden 90'ların bu güzide araçlarını sayarken Honda civic'leri oraya katmadınız?

    Türkiye pazarında buji kabloları ile ateşleme yapan VTI Vtec honda'ların 98-99 modellerinden bahsediyorum, 30-40 bin tl fiyat aralığında satıldığı gerçeğini unutmamak gerekir. Fiat Tempra'ların devri kapanmamıştır. Opel astra GSI gibi modellerinde devri kapanmamıştır
    Kapandığını idda ediyorsanız bu araçlar hakkında tez ortaya koymalısınız. Devri kapanan araçlar karbüratörlü manuel jikleli araçlar olabilir ama ABS, KLİMA , BEL DESTEKLİ SÜRÜCÜ KOLTUĞU , TAM BAĞIMSIZ SÜSPANSİYON, AİRBAG gibi donanımları olan Fiat 2.0 serilerine bu yakıştırmayı kabul etmiyorum...

    2.0 serileri birer romandır. Her sayfasında yüzlerce bilgi olabilecek. 2.0 Fiat serilerinin dökümü farklıdır, klasik versiyonlarına şasesi güçlendirilmiştir. Fiat Tempra C sınıfı otomobil olmasına karşılık 148 beygirlik fabrikasyon gücüyle nasıl kusursuz yol tutuyor diye kendinize sormanızı isterim.

    LÜTFEN BU ARAÇLARDAN ANLAMAYANLAR BUNLARA ÇAMUR ATMASINLAR...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaVu! -- 27 Mart 2014; 3:12:22 >




  • konforludur güzel arabadır günümüz şartlarında memurun öğrencinin vs için gayet iyi araba
  • Cat motorlu olanlar 16v midir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    Merhaba, Öncelikle Honda'ların kötü araçlar olduğunu ima etmişim gibi bir algı oluştuysa bunu demek istemediğimi belirtmek isterim..

    Çok dikkatimi çekti, acaba neden 90'ların bu güzide araçlarını sayarken Honda civic'leri oraya katmadınız?

    Türkiye pazarında buji kabloları ile ateşleme yapan VTI Vtec honda'ların 98-99 modellerinden bahsediyorum, 30-40 bin tl fiyat aralığında satıldığı gerçeğini unutmamak gerekir. Fiat Tempra'ların devri kapanmamıştır. Opel astra GSI gibi modellerinde devri kapanmamıştır
    Kapandığını idda ediyorsanız bu araçlar hakkında tez ortaya koymalısınız. Devri kapanan araçlar karbüratörlü manuel jikleli araçlar olabilir ama ABS, KLİMA , BEL DESTEKLİ SÜRÜCÜ KOLTUĞU , TAM BAĞIMSIZ SÜSPANSİYON, AİRBAG gibi donanımları olan Fiat 2.0 serilerine bu yakıştırmayı kabul etmiyorum...

    2.0 serileri birer romandır. Her sayfasında yüzlerce bilgi olabilecek. 2.0 Fiat serilerinin dökümü farklıdır, klasik versiyonlarına şasesi güçlendirilmiştir. Fiat Tempra C sınıfı otomobil olmasına karşılık 148 beygirlik fabrikasyon gücüyle nasıl kusursuz yol tutuyor diye kendinize sormanızı isterim.

    LÜTFEN BU ARAÇLARDAN ANLAMAYANLAR BUNLARA ÇAMUR ATMASINLAR...



    1997 model Fiat Tipo 2.0 ie 16V aracımı 2001-2004 yılları arasında 3,5 sene kadar kullandım. 65.000 km'de satın aldım, 110.000 km'de sattım.
    Sahibi olduğum otomobildir, dışarıdan konuşan biri değilim.
    Her zaman her yerde söylerim, sahibi olduğum otomobiller arasında bana en çok keyif veren iki otomobil vardır.
    Bunlardan biri 97 Tipo 2.0ie 16V, diğeri de 99 Accord 3.0 V6.
    Şu anda 2005 Volvo S80 T6 ve 2013 BMW X1 kullanıyorum ve bu iki araç da Tipo ve Accord kadar keyif vermiyor.

    Eğer bir arabadan anlayan ustalar bir elin parmaklarını geçmiyorsa, eğer o otomobilin temizini, kurcalanmamışını bulmak samanlıkta iğne aramaya benziyorsa, gündelik kullanım için o otomobilin devri geçmiştir.


    Sahibinden.com'da kaç tane 2.0 motorlu tempra ilanı var, biraz önce baktım, 278 adet.
    Bunlardan kaç tanesi sizin bahsettiğiniz gibi şimdiye kadar iyi bakım görmüş? İki elin parmaklarını geçeceğini çok sanmıyorum.
    Bu arabaların çoğu "tempra ne kadar masraflı olabilir ki?, ne de olsa yerli, dayıoğlu da memnun, 2,0 olsun, tüp taktırırım" mantığıyla alıp da hakkını vererek bakmayanların ve anlamayan ustaların elinde mundar olmuşlardır.
    Bu gerçeği gözardı edemezsiniz.

    Selamlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    2.0 Fiat motorlarının ciğerini yani motor yapısını çok iyi bilmekteyim.

    Öncelikle şundan korkunuz olmasın aracın parça sıkıntısı YOK!

    Piyasada honda , renault, vw , toyota gibi bir çok markanın parçasından daha çok daha KOLAY ve UCUZ bulunur.

    bir kaç parça hakkında bilgi verecek olursam;

    subap takımı 110 tl,
    piston kolu 50 tl,
    triger seti 120 tl ,
    devirdaim pompası 80 tl ,
    termostat 90 tl ,
    sıfır krank mili 280 tl ,
    kol yataklar 40 tl ,
    ana yataklar 40 tl ,
    aks kafaları 50 tl

    Bunlar sadece aklıma gelen ve SIFIR PAKETİNDE parça fiyatlarıdır.

    Bu araçların devri falan geçmemiştir. Kaldı ki zamanın en teknolojijk ve güçlü otomobillerindendir bu modeller. Piyasada 2.0 tempra'nın teknolojisinin yarısı ile yürüyen hondaların 20.000 TL'ye satıldığı gerçeğini unutmayınız.
    Aracın standart donanımları hakkında bilgi vermeye gerek yok sanırım biliyorsunuz bahsedilmesi gerekilen nokta MOTOR

    8v motor çift egzantrikli ancak buna karşın 8v'dir. Yakıt tüketimi benzinde sakin kullanım 11 LİTRE , Şehirdışı 7,5 LİTRE'dir. Gayet güzel yapılmış tüp tesisatı ile 28-30 kuruş arası yakıt tüketimine sahiptir.

    motoru 115 beygir güç üretip 10 saniyede 100 KMH'a ulaşabilmektedir.

    Fiat'ın 2.0 motorları diğer avrupalı ve japon üreticilerin ürettiği araçlardan çok farklı çalışır ve özel hassaiyetleri vardır. Buna bir örnek verecek olursak 2.0 8v Fiat tempra motoru yarış pistlerinden gelmiştir. Aynı motorun turbolu versiyonu lancia ismiyle sayısız başarı ve kupa kazanmıştır. Hatta krank mili , motor bloğu , pistonlar, üst kapak birebir pistlerde yarışan lancia delta hf ile aynı malzeme kalitesindedir.
    Bu motorların iki püh noktası var.

    Biri mekanik püf noktası, diğeri elektronik püf noktası

    Mekanik olarak bahsetmek gerekirse ;
    silindir kapağı saplamalarının sıkma ayarından , subap ayarlarına ve ideal yatak boşlukları verilmesine çok dikkat edilmelidir. Bu ayarları türkiyede basit sanayi ortamlarında yapmaya kalkmak can sıkıcı hal alır. Çünkü ustalarımız bu arabalar hakkında yeterince bilgi ve teknik kapasitede değiller. Bunların hepsi servis kitapçıklarında ayrıntılı şekilde anlatılmıştır. Doğru müdahale edilmeyen Fiat 2.0 motorları sürekli mekanik arıza çıkartmaya meyillidir. Kaldı ki , 2.0 Fiat tempra motorları kullanım önerisi olarak 5.5 Litre motor yağı koymanız konusunda sizi çok önemli bir şekilde ikaz ediyor. Bu son cümleyi türkiyede sadece 4 Litre motor yağı konulan tempra 2.0'lar gördüğüm için yazıyorum. 5.5 Litre motor yağı şart. O da aracınız yağ eksiltmiyorsa tabi ki, Mekanik bir diğer püf noktası ise Orjinal veya orjinal muadili yağ filtresi kullanmak, çüünkü bu motorlarda doğru kullanılmayan yağ filtreleri 0.4 bar'a kadar basınç düşüklüğü ve çok fazla ısınan yağın motor içinde iyi dolaşmamasını sağlamaktadır.

    Elektronik olarak ise ;
    Bu araçların volan sensörlerinden , avans ayarlarına, ateşleme faz ayarları , gaz potansiyometre ayarları hepsi manuel olarak ayarlanmaktadır. Manuel olarak yani el ile ayarlanırken kesinlikle bilgisayar desteği şarttır. Bilgisayar desteği ile bu ayarları %100 olarak ayarlayabilirsiniz...

    Gelelim bu motorun olumsuz bir kaç noktasına;
    Bu motorların kronik tek bir problemi vardır. o da rolanti valfi. bu parça yanlış/eksik tasarım sonucu yağ buharı içinde kalmaktadır. bununla beraber toz alan bir parça yapısındadır. Bunlar fabrika olarak hataları üretilmiş 2.0 tempra tipo coupe motorlarının genel sorunudur. Bununda kolay şekilde sıfır parça almadan tamiri ve çözümü basittir. Sanayi ortamında aşınan parçaların tornacıda aynısı yapılıp eski parçaların yerine takılmasıyla olur.
    Bir diğer olumsuz nokta sayılabilecek nokta yağ basınç saati. Yağ basınç saati 2.0 tipo ve 2.0 coupe'de fabrikasyon olarak kullanılırken , 2.0 tempra versiyonlarında bulunmamaktadır. Motorun yağ basıncı okunamamaktadır. Kaldı ki 2.0 Fiat serileri için bu çok hayati bir noktadır. Çünkü bu motorun yağ pompası performanslı kullanılması doğal her büyük hacimli motorda olacağı üzere bazen dişli kırması ve pompanın özelliğini yitirmesi sonucu yatak sarar. Yağ pompası ve yağ seçimi bu konuda çok önemlidir. Ayrıca bu motorun yağ sıcaklığı yaz aylarında 130 dereleri görmektediir. Bu da kısa aralıklarla yağ değişimi yapılmasını (5.000 km) ve kaliteli yağ kullanılmasını gerektiren bir husustur. Çünkü kalitesiz ve eksik kullanılan yağ bu motoru bozmaktadır.

    Sonuç olarak toplamak gerekirse, Fiat'ın 2.0 motorları baş belası ve sorunlu araçlar değillerdir. Ama diğer arabalara göre çok ayrıntısı ve püf noktası vardır. Bu yukarda bahsettiğim şeyler sadece kabaca anlatımlardan ibaret. Ayrıntılarda bu motorların daha çok ayar ve püf noktası vardır.

    Doğru mudahalelerle bu motorları yürütmek için hakkında çok ciddi bir bilgi sahibi ve bu motora müdahale eedecek profesör sıfatına yakışır ustalar bulunması gerekir.
    Kaldı ki , ayarları ve mekanik eksiği olmayan 2.0 16v Fiat tempra modeli 8.6 saniye fabrikasyon 0-100 kmh hızlanma değerlerini kolaylıkla yaklayabilmektedir. 8v içinde hızlanma değeri 10.5 saniyedir. Eğer bu motorlara eksik ayarlar yapılırsa şahin/doğan performansı bile alınması zor hale gelir.

    Benim tavsiyem eğer bu yukarıda yazdıklarım sizin için yabancı şeylerse bu araçtan uzak durun...
    Kaldı ki bi konuyu buraya açarak bu model hakkında pek bilgili olduğunuzu düşünmüyorum. 2.0 Fiat motorlarının kalbini bilen bir insan olarak başka seçeneklere yönelin derim. Çünkü bu motorun kalbinde bir yarış motoru ve çok detaylı ayaarlar yatıyor. Türkiiyedee bu ayarlarda yürüyn sayılı 2.0'lar vardır.

    Saygılar...

    Merhaba, Konuyla hiiç ilgim yok ama detaylı bilgilendirici yazınızı zevkle okudum. Emeğinize sağlık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!




    Piyasa tesadüfen oluşmaz.

    Kimse enayi değil herkes neyin ne olduğunu çok iyi biliyor.

    Honda sorunsuz, masrafsız ama teknolojisinin basitliğinden değil tam tersine mükemmelliğinden ileri gelir.

    Litre başına 120 beygir güç çıkarmış üstüne bir de modifiye yaparsınız ama hararet ibresi 90dan yukarı çıkmaz.
    Saatlerce tapagaz dönersiniz pistte ama sizi yolda bırakmaz.

    Temprayı bize anlatmayın kimse sorunsu bir araç varken sürekli hararet yapan yağ pompasından sorundan dolayı yatak saran tempralara 20-30 bin para vermez.

    Hangi tempranın dijital ekranı düzgün çalışıyor?

    Millet enayi değil yıllardır bu araçlar ülkemizde herkes görüyor baş ağrıtacak aracı.




  • silinsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mono Italiano -- 27 Mart 2014; 17:45:33 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    8V olanlar yakıyor ve yaktığı kadar gitmiyor diye biliyorum.
    16V olanlarını tercih ederseniz daha güzel olur. En azından yakıtın karşılığını alırsınz.

    Ayrıca parça konusunda sorun yaşayabileceğiniz bir modeldir.
    Bunu sağdan soldan duyduklarımla söylemiyorum, 2001-2004 yılları arasında 1997 Fiat Tipo 2.0 16V kullandım.
    Rölanti motorunun İtalya'dan gelmesini iki hafta beklemiştim.
    Burada çok pahalı olduğu için sağ ve sol iç aks kafalarını İtalya'ya giden babama aldırmıştım.

    Zamanının güzel otomobillerindendi.
    Ama bence artık devrini bitiren otomobillerden.

    +1
  • Ellerinize saglik!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaklaşık 2 senedir 1995 model tempra 2.0 ie 8v kullanıyorum...Motorunu komple yaptırdım.2700 lira para gitti. Kasası çok temiz,elektronik aksamı sorunsuz...Şimdilik sorun yok...Yakıt konusuna gelince...Sanıldığının aksine çok yakmaz ama fazla da performanslı olduğunu söyleyemem
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    2.0 Fiat motorlarının ciğerini yani motor yapısını çok iyi bilmekteyim.

    Öncelikle şundan korkunuz olmasın aracın parça sıkıntısı YOK!

    Piyasada honda , renault, vw , toyota gibi bir çok markanın parçasından daha çok daha KOLAY ve UCUZ bulunur.

    bir kaç parça hakkında bilgi verecek olursam;

    subap takımı 110 tl,
    piston kolu 50 tl,
    triger seti 120 tl ,
    devirdaim pompası 80 tl ,
    termostat 90 tl ,
    sıfır krank mili 280 tl ,
    kol yataklar 40 tl ,
    ana yataklar 40 tl ,
    aks kafaları 50 tl

    Bunlar sadece aklıma gelen ve SIFIR PAKETİNDE parça fiyatlarıdır.

    Bu araçların devri falan geçmemiştir. Kaldı ki zamanın en teknolojijk ve güçlü otomobillerindendir bu modeller. Piyasada 2.0 tempra'nın teknolojisinin yarısı ile yürüyen hondaların 20.000 TL'ye satıldığı gerçeğini unutmayınız.
    Aracın standart donanımları hakkında bilgi vermeye gerek yok sanırım biliyorsunuz bahsedilmesi gerekilen nokta MOTOR

    8v motor çift egzantrikli ancak buna karşın 8v'dir. Yakıt tüketimi benzinde sakin kullanım 11 LİTRE , Şehirdışı 7,5 LİTRE'dir. Gayet güzel yapılmış tüp tesisatı ile 28-30 kuruş arası yakıt tüketimine sahiptir.

    motoru 115 beygir güç üretip 10 saniyede 100 KMH'a ulaşabilmektedir.

    Fiat'ın 2.0 motorları diğer avrupalı ve japon üreticilerin ürettiği araçlardan çok farklı çalışır ve özel hassaiyetleri vardır. Buna bir örnek verecek olursak 2.0 8v Fiat tempra motoru yarış pistlerinden gelmiştir. Aynı motorun turbolu versiyonu lancia ismiyle sayısız başarı ve kupa kazanmıştır. Hatta krank mili , motor bloğu , pistonlar, üst kapak birebir pistlerde yarışan lancia delta hf ile aynı malzeme kalitesindedir.
    Bu motorların iki püh noktası var.

    Biri mekanik püf noktası, diğeri elektronik püf noktası

    Mekanik olarak bahsetmek gerekirse ;
    silindir kapağı saplamalarının sıkma ayarından , subap ayarlarına ve ideal yatak boşlukları verilmesine çok dikkat edilmelidir. Bu ayarları türkiyede basit sanayi ortamlarında yapmaya kalkmak can sıkıcı hal alır. Çünkü ustalarımız bu arabalar hakkında yeterince bilgi ve teknik kapasitede değiller. Bunların hepsi servis kitapçıklarında ayrıntılı şekilde anlatılmıştır. Doğru müdahale edilmeyen Fiat 2.0 motorları sürekli mekanik arıza çıkartmaya meyillidir. Kaldı ki , 2.0 Fiat tempra motorları kullanım önerisi olarak 5.5 Litre motor yağı koymanız konusunda sizi çok önemli bir şekilde ikaz ediyor. Bu son cümleyi türkiyede sadece 4 Litre motor yağı konulan tempra 2.0'lar gördüğüm için yazıyorum. 5.5 Litre motor yağı şart. O da aracınız yağ eksiltmiyorsa tabi ki, Mekanik bir diğer püf noktası ise Orjinal veya orjinal muadili yağ filtresi kullanmak, çüünkü bu motorlarda doğru kullanılmayan yağ filtreleri 0.4 bar'a kadar basınç düşüklüğü ve çok fazla ısınan yağın motor içinde iyi dolaşmamasını sağlamaktadır.

    Elektronik olarak ise ;
    Bu araçların volan sensörlerinden , avans ayarlarına, ateşleme faz ayarları , gaz potansiyometre ayarları hepsi manuel olarak ayarlanmaktadır. Manuel olarak yani el ile ayarlanırken kesinlikle bilgisayar desteği şarttır. Bilgisayar desteği ile bu ayarları %100 olarak ayarlayabilirsiniz...

    Gelelim bu motorun olumsuz bir kaç noktasına;
    Bu motorların kronik tek bir problemi vardır. o da rolanti valfi. bu parça yanlış/eksik tasarım sonucu yağ buharı içinde kalmaktadır. bununla beraber toz alan bir parça yapısındadır. Bunlar fabrika olarak hataları üretilmiş 2.0 tempra tipo coupe motorlarının genel sorunudur. Bununda kolay şekilde sıfır parça almadan tamiri ve çözümü basittir. Sanayi ortamında aşınan parçaların tornacıda aynısı yapılıp eski parçaların yerine takılmasıyla olur.
    Bir diğer olumsuz nokta sayılabilecek nokta yağ basınç saati. Yağ basınç saati 2.0 tipo ve 2.0 coupe'de fabrikasyon olarak kullanılırken , 2.0 tempra versiyonlarında bulunmamaktadır. Motorun yağ basıncı okunamamaktadır. Kaldı ki 2.0 Fiat serileri için bu çok hayati bir noktadır. Çünkü bu motorun yağ pompası performanslı kullanılması doğal her büyük hacimli motorda olacağı üzere bazen dişli kırması ve pompanın özelliğini yitirmesi sonucu yatak sarar. Yağ pompası ve yağ seçimi bu konuda çok önemlidir. Ayrıca bu motorun yağ sıcaklığı yaz aylarında 130 dereleri görmektediir. Bu da kısa aralıklarla yağ değişimi yapılmasını (5.000 km) ve kaliteli yağ kullanılmasını gerektiren bir husustur. Çünkü kalitesiz ve eksik kullanılan yağ bu motoru bozmaktadır.

    Sonuç olarak toplamak gerekirse, Fiat'ın 2.0 motorları baş belası ve sorunlu araçlar değillerdir. Ama diğer arabalara göre çok ayrıntısı ve püf noktası vardır. Bu yukarda bahsettiğim şeyler sadece kabaca anlatımlardan ibaret. Ayrıntılarda bu motorların daha çok ayar ve püf noktası vardır.

    Doğru mudahalelerle bu motorları yürütmek için hakkında çok ciddi bir bilgi sahibi ve bu motora müdahale eedecek profesör sıfatına yakışır ustalar bulunması gerekir.
    Kaldı ki , ayarları ve mekanik eksiği olmayan 2.0 16v Fiat tempra modeli 8.6 saniye fabrikasyon 0-100 kmh hızlanma değerlerini kolaylıkla yaklayabilmektedir. 8v içinde hızlanma değeri 10.5 saniyedir. Eğer bu motorlara eksik ayarlar yapılırsa şahin/doğan performansı bile alınması zor hale gelir.

    Benim tavsiyem eğer bu yukarıda yazdıklarım sizin için yabancı şeylerse bu araçtan uzak durun...
    Kaldı ki bi konuyu buraya açarak bu model hakkında pek bilgili olduğunuzu düşünmüyorum. 2.0 Fiat motorlarının kalbini bilen bir insan olarak başka seçeneklere yönelin derim. Çünkü bu motorun kalbinde bir yarış motoru ve çok detaylı ayaarlar yatıyor. Türkiiyedee bu ayarlarda yürüyn sayılı 2.0'lar vardır.

    Saygılar...

    tebrik ederim hocam güzel yazı olmuş gayet açıklayıcı ve teknik bilgiler vermişsiniz.
    bir arkadasın yazdığı ayaklı tabut lafına bende katılmıyorum.
    sonuçta sıfır araç yeni model araç değil şimdiki güncel araçlar kadar olamaz ama fiyatına göre değerlendirmek lazım.




  • MaVu! kullanıcısına yanıt
    Yazdiklariniz cok bilgilendirici tesekkurler.
    Tek katilmadigim nokta piyasadaki Honda'larin yarisi degil belki iki kati teknoloji icermesidir. Hicbir Honda oyle luzumsuz ozen gerektirmez ve bir sey de olmaz. Misal 5,5 litre yerine 4 litre yag konulunca oyle kolay kolay bozulmaz.
    Ha tabi teknolojiden kastiniz isildakli gosterge, far yikama falansa ona bir sey demem ama motor konusunda Tempra ile ayni doneme ait Civic arasinda Civic lehine ciddi bir fark.
  • 1993 yılında yeni olarak almış ve 2000 yılına kadar 90.000 km kullanmış biri olarak tecrübelerim ve düşüncelerim. Benim bu aracı sıfır km olarak aldığımı ve kullandığımı, bütün bakımlarının yetkili servislerde ve orjinal ithal Fiat-Lancia parçalarla (fiyatları çok pahalıdır) bakım yapılıp onarıldığını mutlaka dikkate alarak okuyun.

    1) 2.0 8V yada 2.0 16V olsun bugünün teknolojisi motorlardan çok eskidir. 2.0 8V motor Fiat'ın 1980'lerde geliştirdiği ve Lancia Thema ve Dedra modellerinde kullandığı motordur. 2.0 8V bundan 20 yıl öncesi için 115 hp olarak iyi bir güce sahipti ancak 10 yıl öncenin 1.6 motorları bile 115 hp ve üzerinde. Günümüzde ise 1.6 atmosferik (turbo olmayan) motorlar 130 hp civarında.
    2) 2.0 8V yada 16V motorlar şehiriçinde oldukça fazla benzin tüketir. 100 km de şehiriçinde 12 lt yakar ve lpg ile kullanacak olursanız bu rakam 14 litreleri bulur. Yine bu rakam günümüz araçlarıyla kıyaslandığında oldukça fazladır.
    3)2.0 8V yada 2.0 16V modellerin kendilerine özel olan yani 1.6 versiyonundan doğal olarak farklı olan, motor, elektrik ve fren aksamına ait parçaları artık orjinal olarak (Fiat-Lancia olarak mavi-beyaz kutuda olur) bulmak nerdeyse imkansız, bulsanız bile parçacıların elinde çoktandır stokta beklemiş parçalardır. Orjinal Fiat-Lancia markalı parçalar zaten pahalıdır (örneğin basit bir yağ soğutucusu 1050 TL'dir ve yan sanayisi yoktur. Bozulursa uydurma çözüm aramak zorunda kalırsınız), bulunamaması dolayısıyla parçacılar daha da fazla fiyat çekmektedir. Nede olsa üretiminin başlamasının üzerinden 21 yıl üretiminin durmasının üzerinden 18 yıl geçmiş olduğu için ve 2.0 motorların kendilerine ait parçaların günümüzdeki Fiat yada başka araçlarla uyumlu olmadığı için ve zaten 2.0 motorlu Tempraların üretiminin 1.6 versiyonlarına göre çok çok düşük olduğu için orjinal parçalarının bulunmasındaki zorluk normal kabul edilmelidir.
    4)2.0 motorlarda rölantiyi ayarlayan RHV valfi denen bir parça vardır ve devamlı bozulur. Sıfır km den 90.000'e kadar kullandığım aracımda fabrikanın taktığı haricinde 2 kez parça değişti yani 3 tane eskitti ve aracı satarken parça yine arıza çıkarma eğilimindeydi. Bu parça bozulduğu zaman araba rölanti devrini ayarlayamaz ve rölantiniz 800 devirle 2500 devir arasında dalgalanır durur. Araba aşırı derecede fazla yakmaya başlar. Oldukça pahalı bir parçadır. İlk sıkıntı çıktığında servisler temizleme yolunu seçer bu sizi 1.000 - 2.000 km kadar idare etsede sonunda yenisini almaktan başka çareniz kalmaz. Günümüzde tamirinin yapıldığı söyleniyor ama parçanın içinin değişmesi gereken kısımları ayrı satılmıyor. Dolayısıyla uydurma bir tamir işlemi söz konsu.
    5)2.0 araçların ön salıncakları hep sorunluydu ve 20.000 km civarında ömrünü tamamlardı ve değişmesi gerekirdi. Günümüzde ülkemiz yol şartlarına daha uygunu yan sanayi olarak üretilmiş diye biliyorum.
    6)2.0 versiyonuna özel bir sorun değil ancak dijital klimanın kabin havasını iç sirkülasyona geçiren klape motorunun çevirme kolu kırılır yapıştırırsınız tutmaz, yenisini takmanız gerekir. Yeniside birkaç yıl içinde yine kırılır. "Ne gerek var değiştirmem, içerdeki havayı çevirmesin devamlı dışarının ahasını alsın" derseniz olmaz, çünkü bu defa sıcağa ayarlıysa dışarıdan aldığı havayı aracın hızına bağlı olarak sizin kontrolünüz dışında tam sıcak olarak (haliyle araba hızlanınca dışarıdan gelen hava miktarı artıyor) verir. Belki artık daha sağlam bir motor yedek parça olarak üretilmiş ve satılıyordur. Orjinali çok dayanıksızdır. Ayrıca bu parça bozuksa otomatik klima işlevini tam olarak yerine getiremez.

    2.0 8V yada 2.0 16V olsun bu araçları alacak olanların arabayı uydurma tamiratlara karşı mutlaka iyi inceleyerek almaları gerekiyor. Çünkü bu 2.0 versiyonların kendilerine özel orjinal Fiat-Lancia parçaları piyasada epeydir bulunmadığından bulunsada bu aracı alanın maddi imkanlarını aşan fiyatlara sahip olduğundan (değeri 8.000 TL'nin civarındaki bir aracın basit yağ soğutucusunun 1.050 TL olması gibi) bu araçların birçok tamiratı ya taklit parçalarla (yan sanayi değil Çin malı taklit) yada uydurma çözümlerle (başka marka ve model aracın parçasının bir şekilde iş görecek kadar uydurulması) yani sadece aracı bir noktaya kadar yürütme amaçlı, kısa vadede ve sürekli sorun çıkarmaya aday şekilde yapılıyor. Örneğin elektrikli benzin pompası gibi bazı parçaların belirli ömrü olduğunu ve zamanı dolduğunda değişmesi gerektiğini, değişmezseniz sizi yolda bırakacağını unutmayın.
    Benim şahsi fikrim Tempra'yı çok seven birisi almak istiyorsa 1.6 karbüratörlü versiyonunu alsın. 1.6 motorlu versiyon 2.0'a göre çok daha fazla satıldığından (2.0 versiyonun toplam satıştaki payı %4 civarındaydı, bugün piyasada 1.6 nın %1i kadar kalmamıştır) ayrıca 1.6 nın motorunun Tofaş'ın kuş serisinde de kullanılmış olmasından dolayı orjinal olarak satılan Opar marka parçaları hem ucuz hemde piyasada bol olarak bulunuyor. 1.6 karbüratörlü versiyon 2.0 göre motor elektrik aksamı olarak çok daha basit ve detaysız olduğundan (1.6 karbüratörlüde motor elektronik aksamı olarak sadece Digiplex adlı elektronik ateşleme sistemi var başka bir şey yok) arıza çıkarma riski çok daha düşüktür. Motor ve elektrik aksamı olarak çok daha basit olduğundan küçük şehirlerde yada ilçelerde bakım ve tamir için arabadan anlayan usta sorunu yaşamazsınız.

    Benden bu kadar. Mekaniker yada usta değilim, geçmişte sıfır km olarak aldığım ve kullandığım bir otomobil hakkında tecrübelerimi paylaştım. Özel mesajlara zaman sıkıntısı nedeniyle cevap veremiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 1 Haziran 2014; 13:41:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!




    Piyasa tesadüfen oluşmaz.

    Kimse enayi değil herkes neyin ne olduğunu çok iyi biliyor.

    Honda sorunsuz, masrafsız ama teknolojisinin basitliğinden değil tam tersine mükemmelliğinden ileri gelir.

    Litre başına 120 beygir güç çıkarmış üstüne bir de modifiye yaparsınız ama hararet ibresi 90dan yukarı çıkmaz.
    Saatlerce tapagaz dönersiniz pistte ama sizi yolda bırakmaz.

    Temprayı bize anlatmayın kimse sorunsu bir araç varken sürekli hararet yapan yağ pompasından sorundan dolayı yatak saran tempralara 20-30 bin para vermez.

    Hangi tempranın dijital ekranı düzgün çalışıyor?

    Millet enayi değil yıllardır bu araçlar ülkemizde herkes görüyor baş ağrıtacak aracı.


    Yağ pompası arızaları ve yatak sarma olayı 2000 motor tempralarda olur sadece.
    Hayatında tempraya binmemiş adamlar burdan atıp tutmasınlar,elimden onlarca tempra geçti..Birçok arkadaşımda tempra var dijital göstergeli daha bir tanesinin arıza yaptığını görmedim.Yapsa dahi Televizyon tamircisi bile halledebiliyor sorununu.
    Adamlar 23 sene öncesinde dijital gösterge koymuş arabaya,dijital klima,4 cam otomotik,airbag,elektrikli aynalar vs.vs.. Konforuda cabası..




  • mbulur M kullanıcısına yanıt
    Durup durup geliyorsun, insanlara yanlış bilgiler veriyorsun. Bunu neden yapıyorsun?
    Neden insanları korkutuyorsun? Sana bu konu hakkında bütün cevapları verdim. Hala aynısını yapıyorsun

    Bu arkadaşın yazdıkları yanlıştır arkadaşlar, İNANMAYIN.
  • Babam Yıllarca bu 2.0 16V Tempralar'ın peşinden koşmuştu çok iyi hatırlıyorum.Temiz istediği gibi bir tempra bulamadığı için 2004 Yılında 0 km Hyundai Elantra almıştı Elantra'dan çok memnunduk ama Her zaman İstediğimiz gibi bir Tempra içimizde kalmıştı babamın gerçekleştiremediği bu işi ben gerçekleştirmeye karar verdim.Zaten Motorlu araçlar bölümünü okuyorum.3. Sınıf'ı bitirip ehliyetimi aldığımda Temiz bir Tempra alıp 2.0 20V Marea motor'u swaplamak var ama tabiki maddi durumlar buna imkan verirse
  • quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!




    Piyasa tesadüfen oluşmaz.

    Kimse enayi değil herkes neyin ne olduğunu çok iyi biliyor.

    Honda sorunsuz, masrafsız ama teknolojisinin basitliğinden değil tam tersine mükemmelliğinden ileri gelir.

    Litre başına 120 beygir güç çıkarmış üstüne bir de modifiye yaparsınız ama hararet ibresi 90dan yukarı çıkmaz.
    Saatlerce tapagaz dönersiniz pistte ama sizi yolda bırakmaz.

    Temprayı bize anlatmayın kimse sorunsu bir araç varken sürekli hararet yapan yağ pompasından sorundan dolayı yatak saran tempralara 20-30 bin para vermez.

    Hangi tempranın dijital ekranı düzgün çalışıyor?

    Millet enayi değil yıllardır bu araçlar ülkemizde herkes görüyor baş ağrıtacak aracı.


    1993 den 2004 e kadar tempra sxA kullandık tam 11 sene ve 1 kere bile dijital ekranı bozulmadı cahil cahil ordan burdan duyduklarınla konuşma millet enayi değil demişsin bence türk halkı çoğu şeyden anlamadığı gibi otomobildende anlamıyor anlasa doğan lara 10 binler hiçbir güvenlik donanımı olmayan 20 senelik corolla lara efsane safsatasını yapıştırıp 20 bin liralar vermez bana milleti öğretme




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sharkemre

    quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!




    Piyasa tesadüfen oluşmaz.

    Kimse enayi değil herkes neyin ne olduğunu çok iyi biliyor.

    Honda sorunsuz, masrafsız ama teknolojisinin basitliğinden değil tam tersine mükemmelliğinden ileri gelir.

    Litre başına 120 beygir güç çıkarmış üstüne bir de modifiye yaparsınız ama hararet ibresi 90dan yukarı çıkmaz.
    Saatlerce tapagaz dönersiniz pistte ama sizi yolda bırakmaz.

    Temprayı bize anlatmayın kimse sorunsu bir araç varken sürekli hararet yapan yağ pompasından sorundan dolayı yatak saran tempralara 20-30 bin para vermez.

    Hangi tempranın dijital ekranı düzgün çalışıyor?

    Millet enayi değil yıllardır bu araçlar ülkemizde herkes görüyor baş ağrıtacak aracı.


    1993 den 2004 e kadar tempra sxA kullandık tam 11 sene ve 1 kere bile dijital ekranı bozulmadı cahil cahil ordan burdan duyduklarınla konuşma millet enayi değil demişsin bence türk halkı çoğu şeyden anlamadığı gibi otomobildende anlamıyor anlasa doğan lara 10 binler hiçbir güvenlik donanımı olmayan 20 senelik corolla lara efsane safsatasını yapıştırıp 20 bin liralar vermez bana milleti öğretme

    Bi halt biliyormuş gibi yazıyor birde hay Allahım
    Çoluk çocuk doldu buralar içine ettiniz forumun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi insideman -- 10 Eylül 2014; 20:32:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    Durup durup geliyorsun, insanlara yanlış bilgiler veriyorsun. Bunu neden yapıyorsun?
    Neden insanları korkutuyorsun? Sana bu konu hakkında bütün cevapları verdim. Hala aynısını yapıyorsun

    Bu arkadaşın yazdıkları yanlıştır arkadaşlar, İNANMAYIN.

    Bütün mesajlarını okudum hepsinde Fiat fanatikliği yapıyorsun.
    Hepsinde japon araçlarını kötülemişsin bir tane olumlu yorum yok.

    Fiat özel servis sahibisin yüksek ihtimal.

    Objektif olun biraz bir tek siz araçtan anlamıyorsunuz.

    Kimsenin göremediğini görmüyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.