Şimdi Ara

95 model Tempra 2.0 ie nasil bilirsiniz (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
1
Favori
18.792
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    quote:

    Orijinalden alıntı: sharkemre

    quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!




    Piyasa tesadüfen oluşmaz.

    Kimse enayi değil herkes neyin ne olduğunu çok iyi biliyor.

    Honda sorunsuz, masrafsız ama teknolojisinin basitliğinden değil tam tersine mükemmelliğinden ileri gelir.

    Litre başına 120 beygir güç çıkarmış üstüne bir de modifiye yaparsınız ama hararet ibresi 90dan yukarı çıkmaz.
    Saatlerce tapagaz dönersiniz pistte ama sizi yolda bırakmaz.

    Temprayı bize anlatmayın kimse sorunsu bir araç varken sürekli hararet yapan yağ pompasından sorundan dolayı yatak saran tempralara 20-30 bin para vermez.

    Hangi tempranın dijital ekranı düzgün çalışıyor?

    Millet enayi değil yıllardır bu araçlar ülkemizde herkes görüyor baş ağrıtacak aracı.


    1993 den 2004 e kadar tempra sxA kullandık tam 11 sene ve 1 kere bile dijital ekranı bozulmadı cahil cahil ordan burdan duyduklarınla konuşma millet enayi değil demişsin bence türk halkı çoğu şeyden anlamadığı gibi otomobildende anlamıyor anlasa doğan lara 10 binler hiçbir güvenlik donanımı olmayan 20 senelik corolla lara efsane safsatasını yapıştırıp 20 bin liralar vermez bana milleti öğretme

    Bi halt biliyormuş gibi yazıyor birde hay Allahım
    Çoluk çocuk doldu buralar içine ettiniz forumun.

    çocuk ? kendinle karıştırma , iyice hergele meydanına çevirdin burayı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sharkemre

    quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    quote:

    Orijinalden alıntı: sharkemre

    quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!




    Piyasa tesadüfen oluşmaz.

    Kimse enayi değil herkes neyin ne olduğunu çok iyi biliyor.

    Honda sorunsuz, masrafsız ama teknolojisinin basitliğinden değil tam tersine mükemmelliğinden ileri gelir.

    Litre başına 120 beygir güç çıkarmış üstüne bir de modifiye yaparsınız ama hararet ibresi 90dan yukarı çıkmaz.
    Saatlerce tapagaz dönersiniz pistte ama sizi yolda bırakmaz.

    Temprayı bize anlatmayın kimse sorunsu bir araç varken sürekli hararet yapan yağ pompasından sorundan dolayı yatak saran tempralara 20-30 bin para vermez.

    Hangi tempranın dijital ekranı düzgün çalışıyor?

    Millet enayi değil yıllardır bu araçlar ülkemizde herkes görüyor baş ağrıtacak aracı.


    1993 den 2004 e kadar tempra sxA kullandık tam 11 sene ve 1 kere bile dijital ekranı bozulmadı cahil cahil ordan burdan duyduklarınla konuşma millet enayi değil demişsin bence türk halkı çoğu şeyden anlamadığı gibi otomobildende anlamıyor anlasa doğan lara 10 binler hiçbir güvenlik donanımı olmayan 20 senelik corolla lara efsane safsatasını yapıştırıp 20 bin liralar vermez bana milleti öğretme

    Bi halt biliyormuş gibi yazıyor birde hay Allahım
    Çoluk çocuk doldu buralar içine ettiniz forumun.

    çocuk ? kendinle karıştırma , iyice hergele meydanına çevirdin burayı

    Belli oluyor kimin çevirdiği.
    Fanatik adama niye laf anlatmaya çalışıyorum ki.
    Mavi ile senin yazdıklarına 16 yaşındakiler inanır.
    Şimdi ben seni zevkle blok listeme ekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yer uçağı yer
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    2.0 Fiat motorlarının ciğerini yani motor yapısını çok iyi bilmekteyim.

    Öncelikle şundan korkunuz olmasın aracın parça sıkıntısı YOK!

    Piyasada honda , renault, vw , toyota gibi bir çok markanın parçasından daha çok daha KOLAY ve UCUZ bulunur.

    bir kaç parça hakkında bilgi verecek olursam;

    subap takımı 110 tl,
    piston kolu 50 tl,
    triger seti 120 tl ,
    devirdaim pompası 80 tl ,
    termostat 90 tl ,
    sıfır krank mili 280 tl ,
    kol yataklar 40 tl ,
    ana yataklar 40 tl ,
    aks kafaları 50 tl

    Bunlar sadece aklıma gelen ve SIFIR PAKETİNDE parça fiyatlarıdır.

    Bu araçların devri falan geçmemiştir. Kaldı ki zamanın en teknolojijk ve güçlü otomobillerindendir bu modeller. Piyasada 2.0 tempra'nın teknolojisinin yarısı ile yürüyen hondaların 20.000 TL'ye satıldığı gerçeğini unutmayınız.
    Aracın standart donanımları hakkında bilgi vermeye gerek yok sanırım biliyorsunuz bahsedilmesi gerekilen nokta MOTOR

    8v motor çift egzantrikli ancak buna karşın 8v'dir. Yakıt tüketimi benzinde sakin kullanım 11 LİTRE , Şehirdışı 7,5 LİTRE'dir. Gayet güzel yapılmış tüp tesisatı ile 28-30 kuruş arası yakıt tüketimine sahiptir.

    motoru 115 beygir güç üretip 10 saniyede 100 KMH'a ulaşabilmektedir.

    Fiat'ın 2.0 motorları diğer avrupalı ve japon üreticilerin ürettiği araçlardan çok farklı çalışır ve özel hassaiyetleri vardır. Buna bir örnek verecek olursak 2.0 8v Fiat tempra motoru yarış pistlerinden gelmiştir. Aynı motorun turbolu versiyonu lancia ismiyle sayısız başarı ve kupa kazanmıştır. Hatta krank mili , motor bloğu , pistonlar, üst kapak birebir pistlerde yarışan lancia delta hf ile aynı malzeme kalitesindedir.
    Bu motorların iki püh noktası var.

    Biri mekanik püf noktası, diğeri elektronik püf noktası

    Mekanik olarak bahsetmek gerekirse ;
    silindir kapağı saplamalarının sıkma ayarından , subap ayarlarına ve ideal yatak boşlukları verilmesine çok dikkat edilmelidir. Bu ayarları türkiyede basit sanayi ortamlarında yapmaya kalkmak can sıkıcı hal alır. Çünkü ustalarımız bu arabalar hakkında yeterince bilgi ve teknik kapasitede değiller. Bunların hepsi servis kitapçıklarında ayrıntılı şekilde anlatılmıştır. Doğru müdahale edilmeyen Fiat 2.0 motorları sürekli mekanik arıza çıkartmaya meyillidir. Kaldı ki , 2.0 Fiat tempra motorları kullanım önerisi olarak 5.5 Litre motor yağı koymanız konusunda sizi çok önemli bir şekilde ikaz ediyor. Bu son cümleyi türkiyede sadece 4 Litre motor yağı konulan tempra 2.0'lar gördüğüm için yazıyorum. 5.5 Litre motor yağı şart. O da aracınız yağ eksiltmiyorsa tabi ki, Mekanik bir diğer püf noktası ise Orjinal veya orjinal muadili yağ filtresi kullanmak, çüünkü bu motorlarda doğru kullanılmayan yağ filtreleri 0.4 bar'a kadar basınç düşüklüğü ve çok fazla ısınan yağın motor içinde iyi dolaşmamasını sağlamaktadır.

    Elektronik olarak ise ;
    Bu araçların volan sensörlerinden , avans ayarlarına, ateşleme faz ayarları , gaz potansiyometre ayarları hepsi manuel olarak ayarlanmaktadır. Manuel olarak yani el ile ayarlanırken kesinlikle bilgisayar desteği şarttır. Bilgisayar desteği ile bu ayarları %100 olarak ayarlayabilirsiniz...

    Gelelim bu motorun olumsuz bir kaç noktasına;
    Bu motorların kronik tek bir problemi vardır. o da rolanti valfi. bu parça yanlış/eksik tasarım sonucu yağ buharı içinde kalmaktadır. bununla beraber toz alan bir parça yapısındadır. Bunlar fabrika olarak hataları üretilmiş 2.0 tempra tipo coupe motorlarının genel sorunudur. Bununda kolay şekilde sıfır parça almadan tamiri ve çözümü basittir. Sanayi ortamında aşınan parçaların tornacıda aynısı yapılıp eski parçaların yerine takılmasıyla olur.
    Bir diğer olumsuz nokta sayılabilecek nokta yağ basınç saati. Yağ basınç saati 2.0 tipo ve 2.0 coupe'de fabrikasyon olarak kullanılırken , 2.0 tempra versiyonlarında bulunmamaktadır. Motorun yağ basıncı okunamamaktadır. Kaldı ki 2.0 Fiat serileri için bu çok hayati bir noktadır. Çünkü bu motorun yağ pompası performanslı kullanılması doğal her büyük hacimli motorda olacağı üzere bazen dişli kırması ve pompanın özelliğini yitirmesi sonucu yatak sarar. Yağ pompası ve yağ seçimi bu konuda çok önemlidir. Ayrıca bu motorun yağ sıcaklığı yaz aylarında 130 dereleri görmektediir. Bu da kısa aralıklarla yağ değişimi yapılmasını (5.000 km) ve kaliteli yağ kullanılmasını gerektiren bir husustur. Çünkü kalitesiz ve eksik kullanılan yağ bu motoru bozmaktadır.

    Sonuç olarak toplamak gerekirse, Fiat'ın 2.0 motorları baş belası ve sorunlu araçlar değillerdir. Ama diğer arabalara göre çok ayrıntısı ve püf noktası vardır. Bu yukarda bahsettiğim şeyler sadece kabaca anlatımlardan ibaret. Ayrıntılarda bu motorların daha çok ayar ve püf noktası vardır.

    Doğru mudahalelerle bu motorları yürütmek için hakkında çok ciddi bir bilgi sahibi ve bu motora müdahale eedecek profesör sıfatına yakışır ustalar bulunması gerekir.
    Kaldı ki , ayarları ve mekanik eksiği olmayan 2.0 16v Fiat tempra modeli 8.6 saniye fabrikasyon 0-100 kmh hızlanma değerlerini kolaylıkla yaklayabilmektedir. 8v içinde hızlanma değeri 10.5 saniyedir. Eğer bu motorlara eksik ayarlar yapılırsa şahin/doğan performansı bile alınması zor hale gelir.

    Benim tavsiyem eğer bu yukarıda yazdıklarım sizin için yabancı şeylerse bu araçtan uzak durun...
    Kaldı ki bi konuyu buraya açarak bu model hakkında pek bilgili olduğunuzu düşünmüyorum. 2.0 Fiat motorlarının kalbini bilen bir insan olarak başka seçeneklere yönelin derim. Çünkü bu motorun kalbinde bir yarış motoru ve çok detaylı ayaarlar yatıyor. Türkiiyedee bu ayarlarda yürüyn sayılı 2.0'lar vardır.

    Saygılar...

    Bahsettiğiniz hususlar göz önüne alındığında ;

    Güncel modeller de bile servisler teknik olarak yetersiz kalıyor.

    Bana göre bulaşmamak lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: barb_aros

    Zamanında havalı arabaydı, arka stoplarının trafikte göz almasıyla hatırlıyoruz kendisi

    Gösterge panelinin arıza yapınca tamir edilemediğini komple değişmesi gerektiğini ve pahalı olduğunu hatırlıyorum

    Ee tabii çok yaktığıda aşikar

    Tamir edilir.ben ettirdim zamaninda.istanbul dragod tren istasyonu sokaginda bi elektronikci var isi bu.tamir eder yeni yapistirmalarini yapistirir sifir gibi verir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: barb_aros

    Zamanında havalı arabaydı, arka stoplarının trafikte göz almasıyla hatırlıyoruz kendisi

    Gösterge panelinin arıza yapınca tamir edilemediğini komple değişmesi gerektiğini ve pahalı olduğunu hatırlıyorum

    Ee tabii çok yaktığıda aşikar

    Tamir edilir.ben ettirdim zamaninda.istanbul dragod tren istasyonu sokaginda bi elektronikci var isi bu.tamir eder yeni yapistirmalarini yapistirir sifir gibi verir.

    O zamanlar oyle duymustuk ustadim. Servis soylemi falandir herhalde...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26


    quote:

    Orijinalden alıntı: barb_aros

    Zamanında havalı arabaydı, arka stoplarının trafikte göz almasıyla hatırlıyoruz kendisi

    Gösterge panelinin arıza yapınca tamir edilemediğini komple değişmesi gerektiğini ve pahalı olduğunu hatırlıyorum

    Ee tabii çok yaktığıda aşikar

    Tamir edilir.ben ettirdim zamaninda.istanbul dragod tren istasyonu sokaginda bi elektronikci var isi bu.tamir eder yeni yapistirmalarini yapistirir sifir gibi verir.

    O zamanlar oyle duymustuk ustadim. Servis soylemi falandir herhalde...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tempraya laf söyletmem. 1996 dan 2006 ya kadar kullandık 1991 italyan SX olanını. Elektroniğini çok iyi bilirim. Dijital gösterge arızası demişsiniz. 4 tane 1N4003 ' e bakar tamiri. Genelde onlar bozulur. Tamirini de Meslek Lisesinde Elektrik okumuş birisi bile yapabilir. Başka arıza ben yaşamadım. görmedim. duymadım. Belki 3-5 tane vardır ciddi elektronik arıza.
    Taa 1996 da Tempra aldığımızda da bir dünya şehir efsanesi söylemişlerdi bize. Yok trafonun altına bırakma, yok önden kaza yapma vs. vs. Halkın cehaleti işte.

    Zamanının en konforlu arabalarından birisidir. İçi geniştir yormaz. Zamanına göre teknolojisi mükemmel ötesidir. O zaman herkes tempra hayranıydı hatırlıyorum.

    Ama beyler maalesef zamanı geçti. Bırakın 2.0 olanları 1.6 larda bile parça sıkıntısı var. Yan sanayi parçaların çoğu sıkıntılı. Piyasada da ellenmemiş, dağılmamış tempra hemen hemen kalmadı. Dökük tempra büyük masraf kapısıdır artık. Çok iyi bildiğim bir araç. Hala da kayınpederde SX-AK sı var. orjinal 130 000 de bir araç. İçi, koltukları çok iyi durumda . Ama hor kullanılmış, derdi bitmiyor.

    Japon araçları diye yazan arkadaşlar. Doğru sorunsuzdurlar, ama arabalarının çoğunun bence ruhu bile yok. Kullanmaktan keyif alamadım hiç. Oysa Tepmra hep gözdeydi.




  • 16v. olanlarına bak ve yakıtı gereğinden fazla tüpte taktırsan yine fazla 2.0 16v nin performansıda muhteşem ve konforludur.
  • Tempra'ya binenlerin büyük kısmı imkanları çok kısıtlı olan ve 10 yaşın altında bir araba alana kadar ulaşım sorununu çözmek isteyen insanlar. 2.0ie versiyonuysa kesinlikle o tarz biniciye hitap etmeyecek bir arabadır. Bir özel servis sahibinin yukarıda açıkladığı parça rakamları ise OEM olmayan yani orjinal parça standartlarını taşımayan onaysız yan sanayi parça fiyatlarıdır. Yoksa orjinal krankının sıfırını 280 TL'ye almak mümkün değildir.
    Bu konu Tempra 2.0 ie üzerine açılmıştır, Tempra'nın 1.6 karbüratörlü modelleri günümüzde düşük bütçeli kullanıcı tarafından alınabilir. 1.6 karbüratörlü versiyonların elektroniği konusunda sıkıntı çıkaracak bir durumu yoktur, çünkü elektronik olarak bugün sıfır olarak alacağınız en ucuz otomobille bile kıyaslanamaycak ölçüde basittir. SX, SX-A ların elektronik aksamı Digiplex elektronik ateşleme sistemi ve elektronik olarak yine çok basit gösterge tablosundan ibarettir. Geriye kalansa krank sensörü, elektronik hız sensörü vs gibi birlaç basit okuyucudan ibarettir.

    Ancak iş 2.0ie ye gelince çok değişir, yukarıda açıkladığım üzere yeni olarak alındığı zaman bile dertleri bitmeyen bir otomobildi. Bugün desen 2.0 motor 115 hp motoruyla zaten performans konusunda hiçbir iddiası olmayan noktadadır. Şehir içi yakıt tüketimi 1.6 ların oldukça üzerindedir. Daha önce de söylediğim gibi kısıtlı bütçesiyle bir otomobil sahibi olmak isteyen kullanıcıya kesinlikle hitap etmeyecek bir otomobildir ki günümüzde Tempra alanların çok büyük kısmı bu sınıftadır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    Tempra'ya binenlerin büyük kısmı imkanları çok kısıtlı olan ve 10 yaşın altında bir araba alana kadar ulaşım sorununu çözmek isteyen insanlar. 2.0ie versiyonuysa kesinlikle o tarz biniciye hitap etmeyecek bir arabadır. Bir özel servis sahibinin yukarıda açıkladığı parça rakamları ise OEM olmayan yani orjinal parça standartlarını taşımayan onaysız yan sanayi parça fiyatlarıdır. Yoksa orjinal krankının sıfırını 280 TL'ye almak mümkün değildir.
    Bu konu Tempra 2.0 ie üzerine açılmıştır, Tempra'nın 1.6 karbüratörlü modelleri günümüzde düşük bütçeli kullanıcı tarafından alınabilir. 1.6 karbüratörlü versiyonların elektroniği konusunda sıkıntı çıkaracak bir durumu yoktur, çünkü elektronik olarak bugün sıfır olarak alacağınız en ucuz otomobille bile kıyaslanamaycak ölçüde basittir. SX, SX-A ların elektronik aksamı Digiplex elektronik ateşleme sistemi ve elektronik olarak yine çok basit gösterge tablosundan ibarettir. Geriye kalansa krank sensörü, elektronik hız sensörü vs gibi birlaç basit okuyucudan ibarettir.

    Ancak iş 2.0ie ye gelince çok değişir, yukarıda açıkladığım üzere yeni olarak alındığı zaman bile dertleri bitmeyen bir otomobildi. Bugün desen 2.0 motor 115 hp motoruyla zaten performans konusunda hiçbir iddiası olmayan noktadadır. Şehir içi yakıt tüketimi 1.6 ların oldukça üzerindedir. Daha önce de söylediğim gibi kısıtlı bütçesiyle bir otomobil sahibi olmak isteyen kullanıcıya kesinlikle hitap etmeyecek bir otomobildir ki günümüzde Tempra alanların çok büyük kısmı bu sınıftadır.

    Olay budur,1.6 karbiratörlünün parçaları Doğan S-SL-SLX ve Şahin S ile aynıdır.Elektronik göstergenin tamiri Tv tamircisi tarafından bile yapılabilir.Elektrik aksamı basittir.Allah'a şükür aracım beni utandırmadı,yerli araçların içinde düşük bütçeliler için en konforlu en gösterişlisi vede parçası en uygun olanı kesinlikle tempradır.Triger seti aldım orjinal opar 25 tl. Arkadaşın paliosunun triger setini sorduk 185 tl !
    Direksiyon ve şarj kayışlarını ise ustaya kızdığım için kendim değiştim.Bujiler,buj kabloları hava filtresi distribitör kapağı vb. tüm bakımları eli anahtar tutan her şöför rahatlıkla yapabilir.




  • tempra 2.0 1994

    6.400 e kadar indirdim fiyatı nediosunuz araba hakkında alayımmı baska aracmı bakayım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sanalldeli

    tempra 2.0 1994

    6.400 e kadar indirdim fiyatı nediosunuz araba hakkında alayımmı baska aracmı bakayım


    Arabayı aldıktan sonra masraf gerekirse bütçeniz ne kadar? Arabadan beklentileriniz neler? Hangi şehirde yaşıyorsunuz? Arabayı ne kadar süreyle kullanmayı düşünüyorsunuz? Aslında zahmet edip konuda yazılanları başından sonuna okursanız cevabı zaten kendiniz bulacaksınız.
    Mesajınızdaki şekilde soru sormanız yarın öğlen yemeğine kuru fasulye yiyeyim mi diye sormaktan farksız.

    Ayrıca eski araba alırken iki değil üç kere düşünmeli, metal yorgunluğu ve eski otomobillerin pasif güvenlik olarak çok yetersiz oluşu akıldan çıkarılmamalıdır. Eğer araba geçmişte ciddi bir kaporta onarımı geçirmişse o zaman durum daha da kötü bir hal alır. Tabii otomobil için ayrılabilecek bütçeye bakar ama mümkünse ilk üretimi 2000 yılı sonrası olan otomobilleri tercih etmekte yarar var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 7 Kasım 2014; 19:36:49 >




  • 2.0 motoru sıkıntılı diye biliyorum 2 defa yangınına denk geldim ikisi de 2.0 motordu motor güçlü fakat nedendir bilinmez yangın çıkarıyor hemde benim şahit olduğum yanan o araçlar park halinde iken yandı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.