Şimdi Ara

8 Çekirdekli İşlemci ile DirectX 11 vs DirectX 12 karşılaştırması 100 fps fark !..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
2
Favori
3.845
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  8 Çekirdekli İşlemci ile DirectX 11 vs DirectX 12 karşılaştırması 100 fps fark !..



    Stardock şirketinin Ceo'su Brad Wardell 'in Twitter 'da paylaştığı mesajda,

    8 Çekirdekli İşlemci ile testlerde '' DirectX11 : 13fps, DirectX 12 : 120fps aldıklarını belirtti..



     8 Çekirdekli İşlemci ile DirectX 11 vs DirectX 12 karşılaştırması 100 fps fark !..



    haberin detayları aşşağıdaki linklerde..


    https://twitter.com/draginol/status/567428591630426112

    http://wccftech.com/directx-12-directx-11-100fps-difference-unreleased-gpu/

    http://forums.guru3d.com/showthread.php?p=5016489

    http://www.stardock.com/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi F.@.T.İ.H -- 19 Şubat 2015; 10:57:10 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    8 Çekirdekli İşlemciyle DirectX 11 ve DirectX 12 Karşılaştırması: 100 FPS Farkı

    8 çekirdekli bir işlemci kullanarak DirectX 11 ve DirectX 12 arasındaki farkı karşılaştırmak, oyun deneyiminizde önemli bir etki yaratabilir. İşte bu iki API arasındaki temel farklar ve 100 FPS'ye kadar bir fark yaratabilecekleri şekilde:

    DirectX 11 vs DirectX 12: Genel Bakış

    DirectX 11, 2009 yılında piyasaya sürülen ve uzun yıllardır oyunlarda yaygın olarak kullanılan bir grafik API'sidir. DirectX 12, 2015 yılında piyasaya sürüldü ve geliştirilmiş performans ve özelliklerle DirectX 11'in yerini aldı.

    Çoklu İş Parçacığı Desteği

    DirectX 12'nin en önemli avantajlarından biri, çoklu iş parçacığı desteğidir. Bu, oyunların, işlemcinizin tüm çekirdeklerini kullanarak daha iyi performans göstermesine olanak tanır. 8 çekirdekli bir işlemciyle, DirectX 12 oyunları DirectX 11 oyunlarına göre daha yüksek kare hızları elde edebilir.

    Azaltılmış CPU Yükü

    DirectX 12, CPU yükünü azaltmak için tasarlanmıştır. Grafik işlemeyi GPU'ya aktararak, CPU'nuz diğer görevler için daha fazla kaynak kullanabilir. Bu, özellikle yüksek çözünürlüklerde veya karmaşık grafik ayarlarında oyun oynarken fark edilir bir performans artışı sağlayabilir.

    Geliştirilmiş Görsel Efektler

    DirectX 12, DirectX 11'e kıyasla geliştirilmiş görsel efektleri destekler. Bu, daha gerçekçi aydınlatma, gölgeler ve dokular anlamına gelir. 8 çekirdekli bir işlemci, bu görsel geliştirmelerden tam olarak yararlanarak oyun deneyiminizi daha sürükleyici hale getirir.

    Performans Farkı

    8 çekirdekli bir işlemci kullanarak DirectX 11 ve DirectX 12 arasındaki performans farkı önemli olabilir. Bazı oyunlarda 100 FPS'ye kadar bir fark görülebilir. Özellikle çok oyunculu oyunlarda veya yüksek grafik ayarlarında oynarken, DirectX 12 daha akıcı ve daha keyifli bir oyun deneyimi sağlayabilir.

    Sonuç

    8 çekirdekli bir işlemciyle DirectX 11 ve DirectX 12 arasındaki farkı karşılaştırmak, oyun performansınızı önemli ölçüde etkileyebilir. DirectX 12'nin çoklu iş parçacığı desteği, azaltılmış CPU yükü ve geliştirilmiş görsel efektleri, 100 FPS'ye kadar bir performans farkı sağlayarak oyun deneyiminizi daha iyi hale getirebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Anlamadığım Microsoft bunca yıldır AMDyi salak yerine mi koymuş
  • Doğruysa güzel bir gelişme ama pekte inandırıcı gelmedi.
  • desene mutlu oldum şu an
  • Asıl orda dikkat edilmesi gereken kısım "Unreleased GPU" bölümü, AMD R300 serisi?
  • Brad Wardell'in sonraki şu açıklamaları da oldukça ilgi çekici:

    quote:

    He then went on to answer questions regarding the test and the hardware he used. He specified that he was using a Crossfire system and an Intel Core i7 CPU. He continued to mention that while he was conducting the test, he was moving around the camera and the unit AI was doing the rest.

    quote:

    One thing it does is make it easy to treat multiple GPUs as a single entity.


    Özetle test i7 işlemci ve Crossfire sistem ile yapılmış. Birden fazla ekran kartının tekmişcesine çalıştırılmasının Dx12 ile çok daha kolay olduğunu belirtmiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Father Torque

    Brad Wardell'in sonraki şu açıklamaları da oldukça ilgi çekici:

    quote:

    He then went on to answer questions regarding the test and the hardware he used. He specified that he was using a Crossfire system and an Intel Core i7 CPU. He continued to mention that while he was conducting the test, he was moving around the camera and the unit AI was doing the rest.

    quote:

    One thing it does is make it easy to treat multiple GPUs as a single entity.


    Özetle test i7 işlemci ve Crossfire sistem ile yapılmış. Birden fazla ekran kartının tekmişcesine çalıştırılmasının Dx12 ile çok daha kolay olduğunu belirtmiş.


    SLI kurmaya niyetlenmişken inşallah diyorum.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yalan olduğu bariz ortada
  • Görünüşe göre bundan sonra Nvidia ile Amd kartları arasında fazla performans farkı olmayacak. Aralarında kıyasıya rekabete girip, daha performanslı ve uygun fiyatlı kartlar yapıp satmaya başlayacakları için bu durum bizim işimize yarayacak.

    R9 3xx serisinde Dx12 ile 100 Fps fark ediyorsa, R9 2xx serisinde de 50 Fps fark ettirse yine yeter.
  • bu tarz haberlere artık genel performans artışı olacakmış gibi bakmayın
    bunlar en iyi ihtimali düşünerek hazırlanmış durumlardır nasıl sıvı azot ile cpular belli ghz lere çıkarılıyorsa bu da bana göre aynı hesaba denk geliyor
    bunlar büyük ihtimal dx11 ve dx12 nin drawcall larının sınırları zorlanarak alınmış fpslerdir
  • Adamın i7 5690'ı nerede yazdığını görmedim.

    Stardock'ın Oxide Games ile organik ilişkisi olduğundan, StarSwarm'dakine benzer durum da olabilir. Yani biz AMD'den değiliz oyun yapımcısıyız, dev. olarak bizim sözümüze inanın yolundan giden bi PR da olabilir. O yüzden dikkat etmek lazım.

    Karşılaştırma hakkında detay vermediğinden ve soruların üstünü kapattığından, dediğime benzer şekilde şüphe duymaya devam etmek de lazım.

    Yazdığı kod, 1 GPU @ Dx11 vs. 2 GPU @ Dx12 + bi sürü drawcall'a yol açıyor olabilir. Böyle bi durumda zaten fark olmalı. Tek kart = 60 FPS eder, 13 fps nerde 60 fps nerde gibi bakmamak lazım yine.

    E birader sen değil miydin dx11 dandikliklerle dolu, millet kılı 40 yarıyor diyen, bi öyle bi böyle diyon şimdi de demeyin, öyle demiyorum çünkü.

    Esas lazım olan vurucu detayı paylaşmak yerine işin PR'ına kaçılıyorsa ordan şüphe duymak gerekir diyorum. Oturup StarSwarm'a hala bakamadım mesela, açıkcası tekrar çekmek zoruma gidiyor(.45acp'ye PerfStudio ile bakarım demiştim).

    Oyunlar StarSwarmdaki gibi en düpedüz dümdüz, hem CPU-GPU iletişimini boğacak, hemde GPU'ların en verimsiz olarak render yapacakları şekilde tasarlanmamaya çalışılıyor. Önceden bahsettiğim nokta, dx11 testinde StarSwarm'ın gemileri-model detaylarını az sayıda üçgen ile çizip bunları fill etmeye çalışması gibi bi durum olmasın idi. GPU'ya her draw call için çizeceği çok az sayıda üçgen verip bunları işleyip , yine az sayıdaki üçgenden oluşan yapıyı fill etmesi demek, her draw call'daki performansın ayrca düşmesi demek. Çünkü draw call başına çok az üçgen ve küçük yapıları fill etmek GPU'nun performansını çok feci düşürüyor.

    http://www.g-truc.net/post-0662.html#menu
    http://www.g-truc.net/post-0666.html#menu

    Burda bahsettiğim durumun incelemesi var.

    StarSwarm eğer buna benzer şekilde her gemiyi çok basit modellemiş, sonrasında da her gemiyi ayrı ayrı draw call içinde işletmeye çalışıyorsa, bütün sistemi aşırı gereksiz şekilde zorlamış oluyor. Amaç CPU-GPU darboğazı oluşturmak, daha çok draw call istemenin amacı o, orası kabul. Ama her her gemiyi/modeli ayrı bi draw call içinde istemek GPU'nun kendi başına yapacağı işi de bozuyor. Yani daha çok drawcall istemek ile sadece CPU-GPU iletişiminde darboğaz oluşturmakla kalınmış olunmuyor, GPU'nun kendi başına işleyeceği işin de performansını ayrıca etkiliyor olabilir.

    Yani olay GPU az besleniyor nolcak canım ondandır olayı değil. GPU'nun kendisine teslim edilmiş işi, %100 çaba göstermesine rağmen, işin yapısının saçma olmasından dolayı iyi sonuç göstermeme durumu da olabilir. İşin yapısının saçma olması demek yukarda bahsettim, GPU kendisine her teslim edilen işte az sayıda üçgen çizilmesi ve bunun fill edilmesi isteniyor olabilir.

    Böyle bişey varsa bence skandal gibi bişey bu yapılan. Daha önce de bu bahsettiklerime benzer bişeyler yazanları görmedim sağda solda.


    Direk konunun kendisiyle ilgili, Dx12'nin erişim altyapısının düzenlenmesi yüzünden çok çekirdek üstünden GPU'ya paralel iletişim kurmasının getiris zaten çok olacak. Geliştrici bundan güzelce faydalanabileceği çokca ollasılık bulabilir. CF için kartlara AFR tarzı değil, görevin bölünmesinin de yüksek getirisinin olabileceği, Asimetrik CF-SLI, ram kullanımı açısından esneklik vs. getirmesi de önemli.

    Ama bunlrdan daha önemlisi şimdiye kadar kurulamayan GPU yapılarının oluşturulmasına imkan verecekse bunlar daha önemli. Mantle'dan hareketle MAntle 'ın bi dünya değişik yapıya izin verdiğini biliyoruz(sunumlardaki zımbırtılardan biliyoruz, uzun uzadıya ne yapılır daha da uzatmıyım). Bunların benzer şekillerde d12'de de yapılabileceğini , en azından belli noktalara kadar benzer yapılar kurulabileceğini varsayabiliriz. Esas büyük / önemli gelişmeyi bunların getirecek olması lazım. Mantle-Dx11 karşılaştırmasında nasıl dx11 'deki shaderların MAntle'a port edilip olduğu gibi kullanıldığını, Mantle için özel bi şekilde daha iyi nasıl yararlanabiliriz bakışı ile shader yazılmadığını gördük, bunun tam tersini dx12 ile görmemiz lazım. Dx12'nin, GPU'da kurulabilecek yapılar / özel shaderlardan daha fazla yararlanacağını daha fazla imkan ile daha gelişmiş yapıların kurulmasına imkan vermesini bekliyoruz. Bugün Dx11'de mesela Compute Shader'ı kullanıp boş/boşta kalan/yeterince kullanılamayan ALU'lardan fayda görelim deseniz bile bunun Dx üstünde overheadi vs. var. Yani GPU'yu rahatça GPGPU için kullanmanı engelliyor. Bu tarz yaklaşımların Dx12'de çok daha esnek/rahat olabilecek olması lazım. Esas fayda o zman görülmeye başlr. Kendi parçacık efektini kendisi oluşturan shaderlar gibi (mesela bi beton kırılacak, kırılma patternine göre kırılma bölgesi etrafında parçacık oluşturulmasını aynı yapı içinde kurabilirler).




  • Dostum bu DX testlerinin hiçbiri kesin bir sonuç vaad etmiyor şimdilik. Ayrıca MS'in AMD'yi ezik tarafa koyduğu da doğrudur, AMD'nin DDR5 384 bit kartının , NVidia'da denginin DDR5 256 Bit olması gibi. (770-280X)

    Burdan hunharca eksiye abanan cahil EYEMDİ fanlarına da selam olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lana-Del-Rey -- 19 Şubat 2015; 12:31:05 >
  • Düşük frame den , akıcılağa tek DX12 optimizasyonu yetecekse ne ala.. 13 den 120 ye... o kadar fark yaratması bence de çok uzak bir ihtimal.
  • Rubisco icin sozluk almaliyim :D

    Bu bir nevi dual core islemcinin tamamen ölümune sebep olacak gibi... 2011 senesinde uretilmis yaslarini epey almis amd fx serisine bu durum nasil yansiyacak benchmark olarak baktigimizda bir 8350 single core gucu disinda geri kalan cogu testte rakibi 4670kyi geride birakabiliyor tam cekirdek kullaniminda dx12 ile beraber kac yasindaki bu islemciler acaba gunumuz rakiplerine yaklayacak veya gecebilecek mi? Acaba amd farkinda olarak yada tesadufen gelecege yatirimmi yapmis yok bildigin salaklikmi yapmis bunu oturup gorecegiz :) Yinede gunumuz oyunlariyla dx11 de bas edebiliyor halen...

    Herkesin atladigi valve tarafindan gelistirilmekte olan bir steam os ve opengl var benim icin asil merak konusu o...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lana-Del-Rey
    AMD'nin DDR5 384 bit kartının , NVidia'da denginin DDR5 256 Bit olması gibi. (770-280X)

    AMD'nin daha yüksek Bus genişliğine sahip olması bellekleri NVIDIA gibi yüksek hızlarda çalıştıramadıkları için olmasın?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JCB

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lana-Del-Rey
    AMD'nin DDR5 384 bit kartının , NVidia'da denginin DDR5 256 Bit olması gibi. (770-280X)

    AMD'nin daha yüksek Bus genişliğine sahip olması bellekleri NVIDIA gibi yüksek hızlarda çalıştıramadıkları için olmasın?

    3XWindforce + O.C = 770 tokatlayan bir 280X
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lana-Del-Rey

    Dostum bu DX testlerinin hiçbiri kesin bir sonuç vaad etmiyor şimdilik. Ayrıca MS'in AMD'yi ezik tarafa koyduğu da doğrudur, AMD'nin DDR5 384 bit kartının , NVidia'da denginin DDR5 256 Bit olması gibi. (770-280X)

    Burdan hunharca eksiye abanan cahil EYEMDİ fanlarına da selam olsun

    Bitlere bakarak kiyaslama yapacaksan amd nin hd 2900 pro ekran kartiyla r9 270x i kiyasla MS amd yi biraz hor gordu ama bit leri o sekilde kiyaslayamassin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: byyasak


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lana-Del-Rey

    Dostum bu DX testlerinin hiçbiri kesin bir sonuç vaad etmiyor şimdilik. Ayrıca MS'in AMD'yi ezik tarafa koyduğu da doğrudur, AMD'nin DDR5 384 bit kartının , NVidia'da denginin DDR5 256 Bit olması gibi. (770-280X)

    Burdan hunharca eksiye abanan cahil EYEMDİ fanlarına da selam olsun

    Bitlere bakarak kiyaslama yapacaksan amd nin hd 2900 pro ekran kartiyla r9 270x i kiyasla MS amd yi biraz hor gordu ama bit leri o sekilde kiyaslayamassin

    Parantez içinde 770-280X yazdım gözünüzden kaçtı galiba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cinayet13

    Rubisco icin sozluk almaliyim :D

    Bu bir nevi dual core islemcinin tamamen ölümune sebep olacak gibi... 2011 senesinde uretilmis yaslarini epey almis amd fx serisine bu durum nasil yansiyacak benchmark olarak baktigimizda bir 8350 single core gucu disinda geri kalan cogu testte rakibi 4670kyi geride birakabiliyor tam cekirdek kullaniminda dx12 ile beraber kac yasindaki bu islemciler acaba gunumuz rakiplerine yaklayacak veya gecebilecek mi? Acaba amd farkinda olarak yada tesadufen gelecege yatirimmi yapmis yok bildigin salaklikmi yapmis bunu oturup gorecegiz :) Yinede gunumuz oyunlariyla dx11 de bas edebiliyor halen...

    Herkesin atladigi valve tarafindan gelistirilmekte olan bir steam os ve opengl var benim icin asil merak konusu o...

    Steam dişinda platform ben kullanmiyorum dogrusy. Steam os dikkat çekici şayet butun steam oyunlari desteklerse bende geçerim Steam os ye. Aklimdada var yani aslinda bakarsak:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dört gözle bende bekliyorum steam os'u ve steamdeki oyunları destekliyor olacaksa eğer bende windows kullanmayı bırakacağım :)
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.