Şimdi Ara

4600cc V8 yakit tuketimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
2
Favori
12.148
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • dunyanin en pahali yakitini kullanan ulke ve o ulkenin vatandaslari olarak(uzaylilarin olmadigini varsayarsak evrenin en pahali akaryakiti) yakit tuketimi her tc vatandasinin gundeminde olan bir konu. forumda da zaten sikca bahsigecer.

    ulkemizde eskiden 2000 motor siradan sayilirken artik 1600 luks oldu. siradan motorlar 1200cc civari. piyasa cogunlukla kucuk hacimli motorlardan olustugu icin haliyle milletin yuksek motor kullanma ve test etme sansi da bi hayli dusuk oluyor.

    gene gecenlerde forumda sozedildigi icin bu basligi acayim dedim. forum uyelerinden biri 4000 motorun 20-30 litre yakacagindan bahsediyordu. bunu nasil hesapliyorlar bilmiyorum ama genelde bi inanis var 1600cc 10 litre yakiyorsa 4000cc => 4000*10/1600= 25 litre yakit tuketir seklinde. hesap bu. ancak gercekte boyle degil.

    dun 7-8 saatlik yolculuk boyunca 4600cc V8 80mi/h yaklasik 120-130km/h hizla 25mpg yapti(klima acik). 9.5 litreden daha dusuk bir deger. bu benim icin siradisi bir durum degil netekim baska c. vic ve capriceler ile ayni yakit tuketimini surekli tutturuyorum. fueleconomy.gov daki kullanici verilerine gore en dusuk deger 27mpg yani 100kmde 8.7litre.

    bence bu deger gene cok yuksek ama tcde kullandigimiz benzinli araclari dusundugumuzde aralarinda cok da fark olmadigi gozukuyor.







  • bu arada arac da 2004 model 10 yasina yakin 280bin kmden daha yuksek bir arac. kompresyonu yeni bir araca gore en iyi ihtimalle en az %10-15 dusmus durumdadir. motor yipranmamis olsaydi bu deger iyice duserdi.
  • Yüksek hacimli motor, sabit hızda yakıt tüketimi yüksek olmaz. Ferrariler bile sabit hızda sizin elde ettiğinizden daha düşük yakıt tüketimi gösterebilirler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: master_monster

    Yüksek hacimli motor, sabit hızda yakıt tüketimi yüksek olmaz. Ferrariler bile sabit hızda sizin elde ettiğinizden daha düşük yakıt tüketimi gösterebilirler.
    anadoluda bir kasabada falan yaşıyorsanız v8 motorunuz varsa tüketim noktasında sıkıntınız olmaz ama olay şehir içinde bitiyor.

    benim nacizane tavsiyem gelir çok değilse bu ülkede v8den şehir içi, şehir dışı farketmeksizin uzak durulması.

    çünkü her fazladan tüketilen 1 litre yakıt neredeyse 5tl demek..yani kimsenin "yav 1-2 litre fazla yaksın ne olacak" demeye hakkı yok bence...bir depoda 30-60tl demek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Michael Wittmann -- 16 Nisan 2012; 7:46:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Michael Wittmann

    anadoluda bir kasabada falan yaşıyorsanız v8 motorunuz varsa tüketim noktasında sıkıntınız olmaz ama olay şehir içinde bitiyor.

    benim nacizane tavsiyem gelir çok değilse bu ülkede v8den şehir içi, şehir dışı farketmeksizin uzak durulması.

    çünkü her fazladan tüketilen 1 litre yakıt neredeyse 5tl demek..yani kimsenin "yav 1-2 litre fazla yaksın ne olacak" demeye hakkı yok bence...bir depoda 30-60tl demek

    Alıntıları Göster
    sehiricinde 16litreyi asla gecmedi. hep depoyu fullerim ve ona gore hesab ederim uzunyola gitmedigimde araci yalnizca sehirici kullandigimda 15-16 litre yakiyor. gittigim yer de 4 km yol. yani motor gidecegim yere gelene kadar isinmiyor bile. 15-16 litre yakmasi bundan kaynaklaniyor. zaten ne yaptiysam 16 litrenin uzerine cikaramadim.

    ferrari hakkinda da gene cok iddiali konusan bir arkadasa yanit olarak baska bi baslikta verileri eklemistim. ayni sitede sehirdisi tuketimi 15-16 litreden dusuk ferrari gozukmuyor. sehirici tuketimleri zaten 9mpg civari yani 26 litre. verimlilik konusunda ne yazikki ferrari basarili degil.

    modena 3600cc sehirdisi tuketimi 15mpg=15.6litre/100km sehirici 10mpg=23.5litre/100km




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    sehiricinde 16litreyi asla gecmedi. hep depoyu fullerim ve ona gore hesab ederim uzunyola gitmedigimde araci yalnizca sehirici kullandigimda 15-16 litre yakiyor. gittigim yer de 4 km yol. yani motor gidecegim yere gelene kadar isinmiyor bile. 15-16 litre yakmasi bundan kaynaklaniyor. zaten ne yaptiysam 16 litrenin uzerine cikaramadim.

    ferrari hakkinda da gene cok iddiali konusan bir arkadasa yanit olarak baska bi baslikta verileri eklemistim. ayni sitede sehirdisi tuketimi 15-16 litreden dusuk ferrari gozukmuyor. sehirici tuketimleri zaten 9mpg civari yani 26 litre. verimlilik konusunda ne yazikki ferrari basarili degil.

    modena 3600cc sehirdisi tuketimi 15mpg=15.6litre/100km sehirici 10mpg=23.5litre/100km

    Alıntıları Göster
    uzun yolda, suv -truck vs olmaması yani iyi aerofdinamiği olması dolayısı ile çok yakmaması normal bana göre.

    şehiriçi tüketim değerlendirmesi açısından hangi eyalet/şehirdesiniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    sehiricinde 16litreyi asla gecmedi. hep depoyu fullerim ve ona gore hesab ederim uzunyola gitmedigimde araci yalnizca sehirici kullandigimda 15-16 litre yakiyor. gittigim yer de 4 km yol. yani motor gidecegim yere gelene kadar isinmiyor bile. 15-16 litre yakmasi bundan kaynaklaniyor. zaten ne yaptiysam 16 litrenin uzerine cikaramadim.

    ferrari hakkinda da gene cok iddiali konusan bir arkadasa yanit olarak baska bi baslikta verileri eklemistim. ayni sitede sehirdisi tuketimi 15-16 litreden dusuk ferrari gozukmuyor. sehirici tuketimleri zaten 9mpg civari yani 26 litre. verimlilik konusunda ne yazikki ferrari basarili degil.

    modena 3600cc sehirdisi tuketimi 15mpg=15.6litre/100km sehirici 10mpg=23.5litre/100km

    Ben de bir siteden baktım yakıt tüketimlerine.

    http://www.car-emissions.com/cars/view/42267

    Örneğin burada Ferrari Calirfornia'nın yakıt tüketimi var.

    Hatta Ferrari'nin HELE sistemi kullandığı arabasının değerleri daha da iyi.

    http://www.car-emissions.com/cars/view/42268

    Ayrıca şehir içi değeri çok değişkendir. Benim bulunduğum yerde kışın dizel 1.6'lar şehir içinde 8 lt. geçiyorlar. 2000 motor benzinli araba 16-18 LT civarında yakıt tüketimi gösterirler diye tahmin ediyorum ki, benim aracım 1.6 LT ve 10 LT'yi haylı haylı geçiyor 14 oluyor herhalde. Sizin aracınızın büyüklüğünde bir motor ile 25 + olacaktır çok rahatlıkla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    uzun yolda, suv -truck vs olmaması yani iyi aerofdinamiği olması dolayısı ile çok yakmaması normal bana göre.

    şehiriçi tüketim değerlendirmesi açısından hangi eyalet/şehirdesiniz?




    west memphis arkansas
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    uzun yolda, suv -truck vs olmaması yani iyi aerofdinamiği olması dolayısı ile çok yakmaması normal bana göre.

    şehiriçi tüketim değerlendirmesi açısından hangi eyalet/şehirdesiniz?




    west memphis arkansas

    the natural state :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: master_monster

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    sehiricinde 16litreyi asla gecmedi. hep depoyu fullerim ve ona gore hesab ederim uzunyola gitmedigimde araci yalnizca sehirici kullandigimda 15-16 litre yakiyor. gittigim yer de 4 km yol. yani motor gidecegim yere gelene kadar isinmiyor bile. 15-16 litre yakmasi bundan kaynaklaniyor. zaten ne yaptiysam 16 litrenin uzerine cikaramadim.

    ferrari hakkinda da gene cok iddiali konusan bir arkadasa yanit olarak baska bi baslikta verileri eklemistim. ayni sitede sehirdisi tuketimi 15-16 litreden dusuk ferrari gozukmuyor. sehirici tuketimleri zaten 9mpg civari yani 26 litre. verimlilik konusunda ne yazikki ferrari basarili degil.

    modena 3600cc sehirdisi tuketimi 15mpg=15.6litre/100km sehirici 10mpg=23.5litre/100km

    Ben de bir siteden baktım yakıt tüketimlerine.

    http://www.car-emissions.com/cars/view/42267

    Örneğin burada Ferrari Calirfornia'nın yakıt tüketimi var.

    Hatta Ferrari'nin HELE sistemi kullandığı arabasının değerleri daha da iyi.

    http://www.car-emissions.com/cars/view/42268

    Ayrıca şehir içi değeri çok değişkendir. Benim bulunduğum yerde kışın dizel 1.6'lar şehir içinde 8 lt. geçiyorlar. 2000 motor benzinli araba 16-18 LT civarında yakıt tüketimi gösterirler diye tahmin ediyorum ki, benim aracım 1.6 LT ve 10 LT'yi haylı haylı geçiyor 14 oluyor herhalde. Sizin aracınızın büyüklüğünde bir motor ile 25 + olacaktır çok rahatlıkla.







    yanlis anlasilma olmasin degerlerini verdigim ferrariler 2004 yilina ait. 2004 c.vic ile karsilastirma yapmak icin ayni yilin degerlerini koydum.

    simdi ayni siteden(devletin resmi web sitesi) 2011 ferrariler icin baktim iki tanesi haric o yilda uretilen tum ferrariler yukarida yazdigim degerlere sahip. yalnizca iki tanesi uzun yolda 18 ve 19mpg degerlerine sahip.

    ben sicak hava oldugu kadar soguk havada da cok kullandim tabi ama 0in altini pek inmiyor burda hava. gene de tuketim yukarda yazdiklarimdan cok fazla oynamadi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    uzun yolda, suv -truck vs olmaması yani iyi aerofdinamiği olması dolayısı ile çok yakmaması normal bana göre.

    şehiriçi tüketim değerlendirmesi açısından hangi eyalet/şehirdesiniz?




    west memphis arkansas

    the natural state :)

    oyle yazacaktim ama anlasilmaz diye arkansas yazdim bildigin orman.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: master_monster

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    sehiricinde 16litreyi asla gecmedi. hep depoyu fullerim ve ona gore hesab ederim uzunyola gitmedigimde araci yalnizca sehirici kullandigimda 15-16 litre yakiyor. gittigim yer de 4 km yol. yani motor gidecegim yere gelene kadar isinmiyor bile. 15-16 litre yakmasi bundan kaynaklaniyor. zaten ne yaptiysam 16 litrenin uzerine cikaramadim.

    ferrari hakkinda da gene cok iddiali konusan bir arkadasa yanit olarak baska bi baslikta verileri eklemistim. ayni sitede sehirdisi tuketimi 15-16 litreden dusuk ferrari gozukmuyor. sehirici tuketimleri zaten 9mpg civari yani 26 litre. verimlilik konusunda ne yazikki ferrari basarili degil.

    modena 3600cc sehirdisi tuketimi 15mpg=15.6litre/100km sehirici 10mpg=23.5litre/100km

    Ben de bir siteden baktım yakıt tüketimlerine.

    http://www.car-emissions.com/cars/view/42267

    Örneğin burada Ferrari Calirfornia'nın yakıt tüketimi var.

    Hatta Ferrari'nin HELE sistemi kullandığı arabasının değerleri daha da iyi.

    http://www.car-emissions.com/cars/view/42268

    Ayrıca şehir içi değeri çok değişkendir. Benim bulunduğum yerde kışın dizel 1.6'lar şehir içinde 8 lt. geçiyorlar. 2000 motor benzinli araba 16-18 LT civarında yakıt tüketimi gösterirler diye tahmin ediyorum ki, benim aracım 1.6 LT ve 10 LT'yi haylı haylı geçiyor 14 oluyor herhalde. Sizin aracınızın büyüklüğünde bir motor ile 25 + olacaktır çok rahatlıkla.







    yanlis anlasilma olmasin degerlerini verdigim ferrariler 2004 yilina ait. 2004 c.vic ile karsilastirma yapmak icin ayni yilin degerlerini koydum.

    simdi ayni siteden(devletin resmi web sitesi) 2011 ferrariler icin baktim iki tanesi haric o yilda uretilen tum ferrariler yukarida yazdigim degerlere sahip. yalnizca iki tanesi uzun yolda 18 ve 19mpg degerlerine sahip.

    ben sicak hava oldugu kadar soguk havada da cok kullandim tabi ama 0in altini pek inmiyor burda hava. gene de tuketim yukarda yazdiklarimdan cok fazla oynamadi.

    Burada açıklamak istediğim Ferrari'nin sizin aracınızdan daha az yakacağı değil elbette. Fakat sabit hız, dur kalk trafiği olmadan büyük hacimli motor da çok yüksek yakıt değerlerine ulaşmaz.




  • 4600 e binmek nasıl bir duygudur ? Biz burda hayal kurarız ancak ;) daldım bir an ;)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: master_monster

    Burada açıklamak istediğim Ferrari'nin sizin aracınızdan daha az yakacağı değil elbette. Fakat sabit hız, dur kalk trafiği olmadan büyük hacimli motor da çok yüksek yakıt değerlerine ulaşmaz.

    ben de ayni seyi yazmak icin actim zaten basligi. yukarda yazdiklarimin aksine bir inanis var bilmeyen arkadaslara yardimci olabilmek icin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: master_monster

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: master_monster

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    sehiricinde 16litreyi asla gecmedi. hep depoyu fullerim ve ona gore hesab ederim uzunyola gitmedigimde araci yalnizca sehirici kullandigimda 15-16 litre yakiyor. gittigim yer de 4 km yol. yani motor gidecegim yere gelene kadar isinmiyor bile. 15-16 litre yakmasi bundan kaynaklaniyor. zaten ne yaptiysam 16 litrenin uzerine cikaramadim.

    ferrari hakkinda da gene cok iddiali konusan bir arkadasa yanit olarak baska bi baslikta verileri eklemistim. ayni sitede sehirdisi tuketimi 15-16 litreden dusuk ferrari gozukmuyor. sehirici tuketimleri zaten 9mpg civari yani 26 litre. verimlilik konusunda ne yazikki ferrari basarili degil.

    modena 3600cc sehirdisi tuketimi 15mpg=15.6litre/100km sehirici 10mpg=23.5litre/100km

    Ben de bir siteden baktım yakıt tüketimlerine.

    http://www.car-emissions.com/cars/view/42267

    Örneğin burada Ferrari Calirfornia'nın yakıt tüketimi var.

    Hatta Ferrari'nin HELE sistemi kullandığı arabasının değerleri daha da iyi.

    http://www.car-emissions.com/cars/view/42268

    Ayrıca şehir içi değeri çok değişkendir. Benim bulunduğum yerde kışın dizel 1.6'lar şehir içinde 8 lt. geçiyorlar. 2000 motor benzinli araba 16-18 LT civarında yakıt tüketimi gösterirler diye tahmin ediyorum ki, benim aracım 1.6 LT ve 10 LT'yi haylı haylı geçiyor 14 oluyor herhalde. Sizin aracınızın büyüklüğünde bir motor ile 25 + olacaktır çok rahatlıkla.







    yanlis anlasilma olmasin degerlerini verdigim ferrariler 2004 yilina ait. 2004 c.vic ile karsilastirma yapmak icin ayni yilin degerlerini koydum.

    simdi ayni siteden(devletin resmi web sitesi) 2011 ferrariler icin baktim iki tanesi haric o yilda uretilen tum ferrariler yukarida yazdigim degerlere sahip. yalnizca iki tanesi uzun yolda 18 ve 19mpg degerlerine sahip.

    ben sicak hava oldugu kadar soguk havada da cok kullandim tabi ama 0in altini pek inmiyor burda hava. gene de tuketim yukarda yazdiklarimdan cok fazla oynamadi.

    Burada açıklamak istediğim Ferrari'nin sizin aracınızdan daha az yakacağı değil elbette. Fakat sabit hız, dur kalk trafiği olmadan büyük hacimli motor da çok yüksek yakıt değerlerine ulaşmaz.

    Alıntıları Göster
    Bildiğim kadarıyla V8 Chevy'lerin çoğunda silindir kapatma olayı var. Yani güç gerekmediği durumlarda yakıt ekonomisi için 4 silindir devre dışı kalıyor, 4 silindir gibi hareket ediyor araç.

    OHV motor olduğundan zaten 4000cc de olsa büyüklük ve ağırlık olarak taş çatlasa 2.7litre civarı bir DOHC motor kadardır ebatları, yani 4000cc Mercedes veya BMW'ler ile karşılaştırmak hata olur.

    Konuyu açan arkadaş çok doğru bir şey söylemiş, hacim 2 katına çıkınca tüketim de 2 katına çıkmaz, herkes Amerikan araçlarını çok fazla tüketiyor gibi düşünüyor ama bu doğru değil, hacimlerine göre az bile tüketiyorlar. Zaten üretim amaçları bu araçların sıkışık trafik değil, şehirlerarası sabit yüksek hızda seyir. Motor yapı olarak maksimum torkunu oldukça düşük devirlerde veriyor, düşük devir, yüksek vites, hacimden dolayı da yüksek bir hız oldukça ideal tüketim değerleri sunuyor ve bunu da düşük oktanlı, hatta biyo-etanol karışımlı benzinle sağlıyor.

    Özellikle yeni nesil Chevrolet LS motorlar daha da ekonomik, 400PS'lik Vette bile ş.dışı 10lt civarı bir tüketim verisine sahip.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.J -- 16 Nisan 2012; 8:48:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    4600 e binmek nasıl bir duygudur ? Biz burda hayal kurarız ancak ;) daldım bir an ;)

    sey boyle gaza basiyosun sanki koltugun diplerinden kutle cekim kuvvetinin etkisine girmis gibi, bisey seni cekmeye basliyor. bulanik gormeye baslayan gozlerin sonra eger tekrardan duzelirse kadranda 150-200 sayilari okumaya basliyorsun. bi de bunlari kmde turk parasayla 15 kurusa yapabildigini hatirlayinca asil ucus ozaman basliyor. sevincten tabi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    4600 e binmek nasıl bir duygudur ? Biz burda hayal kurarız ancak ;) daldım bir an ;)

    sey boyle gaza basiyosun sanki koltugun diplerinden kutle cekim kuvvetinin etkisine girmis gibi, bisey seni cekmeye basliyor. bulanik gormeye baslayan gozlerin sonra eger tekrardan duzelirse kadranda 150-200 sayilari okumaya basliyorsun. bi de bunlari kmde turk parasayla 15 kurusa yapabildigini hatirlayinca asil ucus ozaman basliyor. sevincten tabi.

    Alıntıları Göster
    Bu durumu şahsen tecrübe ettim ....
    Motor ne kadar güçlü olursa gaza o kadar az basmanız gerekiyor. . .

    Bundan sonraki aracımı dizel olmazsa ki çok istemiyorum dizel olmasını. En az 2.8 olması tercihimdir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    4600 e binmek nasıl bir duygudur ? Biz burda hayal kurarız ancak ;) daldım bir an ;)

    sey boyle gaza basiyosun sanki koltugun diplerinden kutle cekim kuvvetinin etkisine girmis gibi, bisey seni cekmeye basliyor. bulanik gormeye baslayan gozlerin sonra eger tekrardan duzelirse kadranda 150-200 sayilari okumaya basliyorsun. bi de bunlari kmde turk parasayla 15 kurusa yapabildigini hatirlayinca asil ucus ozaman basliyor. sevincten tabi.

    Alıntıları Göster
    Amerikada ''Ricer'lara karşı bi önyargı mevcutmuş, hondacılar ve amerikancılar arasındaki kapışmaya bitiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Bildiğim kadarıyla V8 Chevy'lerin çoğunda silindir kapatma olayı var. Yani güç gerekmediği durumlarda yakıt ekonomisi için 4 silindir devre dışı kalıyor, 4 silindir gibi hareket ediyor araç.

    OHV motor olduğundan zaten 4000cc de olsa büyüklük ve ağırlık olarak taş çatlasa 2.7litre civarı bir DOHC motor kadardır ebatları, yani 4000cc Mercedes veya BMW'ler ile karşılaştırmak hata olur.

    Konuyu açan arkadaş çok doğru bir şey söylemiş, hacim 2 katına çıkınca tüketim de 2 katına çıkmaz, herkes Amerikan araçlarını çok fazla tüketiyor gibi düşünüyor ama bu doğru değil, hacimlerine göre az bile tüketiyorlar. Zaten üretim amaçları bu araçların sıkışık trafik değil, şehirlerarası sabit yüksek hızda seyir. Motor yapı olarak maksimum torkunu oldukça düşük devirlerde veriyor, düşük devir, yüksek vites, hacimden dolayı da yüksek bir hız oldukça ideal tüketim değerleri sunuyor ve bunu da düşük oktanlı, hatta biyo-etanol karışımlı benzinle sağlıyor.

    Özellikle yeni nesil Chevrolet LS motorlar daha da ekonomik, 400PS'lik Vette bile ş.dışı 10lt civarı bir tüketim verisine sahip.




    silindir kapatma olayi amerikanlarda cok eskiye dayansa da siklikla kullanilmalari son yillarda soz konusu. ford c.vic larda boyle bi ozellik kullanmiyor. 8 kafa da hep devrede.

    benim bildigim cadillac northstar disinda ustten egzantrikli (D)OHC motor ureten baska marka ve model yok ameriknalrda. diger hepsi geleneksel OHV ortadan egzantik kullaniyor. haliyle kapak boyutlari kuculdugu icin V motor da iyicene kuculmus oluyor agirlik ve dis hacim olarak ama bu ic hacmin kuculdugu anlamina gelmez. mersedesin de kullandigi 4000cc motor fordun da kullandigi 4000cc motor ayni silindir hacmine sahiptir.

    surada bi yanlislik olmus etanolun oktan sayisi benzinden cok daha yuksektir hatta soyle diyeyim oktan sayisi benzinden daha dusuk bir alkol turu yoktur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Bildiğim kadarıyla V8 Chevy'lerin çoğunda silindir kapatma olayı var. Yani güç gerekmediği durumlarda yakıt ekonomisi için 4 silindir devre dışı kalıyor, 4 silindir gibi hareket ediyor araç.

    OHV motor olduğundan zaten 4000cc de olsa büyüklük ve ağırlık olarak taş çatlasa 2.7litre civarı bir DOHC motor kadardır ebatları, yani 4000cc Mercedes veya BMW'ler ile karşılaştırmak hata olur.

    Konuyu açan arkadaş çok doğru bir şey söylemiş, hacim 2 katına çıkınca tüketim de 2 katına çıkmaz, herkes Amerikan araçlarını çok fazla tüketiyor gibi düşünüyor ama bu doğru değil, hacimlerine göre az bile tüketiyorlar. Zaten üretim amaçları bu araçların sıkışık trafik değil, şehirlerarası sabit yüksek hızda seyir. Motor yapı olarak maksimum torkunu oldukça düşük devirlerde veriyor, düşük devir, yüksek vites, hacimden dolayı da yüksek bir hız oldukça ideal tüketim değerleri sunuyor ve bunu da düşük oktanlı, hatta biyo-etanol karışımlı benzinle sağlıyor.

    Özellikle yeni nesil Chevrolet LS motorlar daha da ekonomik, 400PS'lik Vette bile ş.dışı 10lt civarı bir tüketim verisine sahip.




    silindir kapatma olayi amerikanlarda cok eskiye dayansa da siklikla kullanilmalari son yillarda soz konusu. ford c.vic larda boyle bi ozellik kullanmiyor. 8 kafa da hep devrede.

    benim bildigim cadillac northstar disinda ustten egzantrikli (D)OHC motor ureten baska marka ve model yok ameriknalrda. diger hepsi geleneksel OHV ortadan egzantik kullaniyor. haliyle kapak boyutlari kuculdugu icin V motor da iyicene kuculmus oluyor agirlik ve dis hacim olarak ama bu ic hacmin kuculdugu anlamina gelmez. mersedesin de kullandigi 4000cc motor fordun da kullandigi 4000cc motor ayni silindir hacmine sahiptir.

    surada bi yanlislik olmus etanolun oktan sayisi benzinden cok daha yuksektir hatta soyle diyeyim oktan sayisi benzinden daha dusuk bir alkol turu yoktur.

    Alıntıları Göster
    Uzun yolda sabit hızla her araç az yakabilir önemli olan sıkışık trafikte 20-30km ortalamada ne yaktığı




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.