Şimdi Ara

4600cc V8 yakit tuketimi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
2
Favori
12.148
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şehir dışı tüketimi etkileyen en önemli faktör aracın ağırlığı ve rüzgar kesiti. Onun dışında arabanın 4.4, 5.2 veya 1.6 olması motor-şanzıman ve yürüyen aksam sürtünmesi farkı sebebiyle oluşan yakıt sarfiyat farkı. Bu 100km'de 0.2-0.5lt fark ettirir. Kısaca gözardı edebilirsiniz. Uzun yolda yakıtı arttıran şey ağırlık ve aerodinamiktir. Ancak şehirde 4.4 V8 sakin kullanımla ortalama 16lt. yakar. Benim arabamın 12.5 yaktığı ve ana avrat sövdüğüm düşünülürse, hoş değil... Ki it gibi kullanırsanız fındık motor 4.4'de bile 20lt'leri görürsünüz...

    Şehirde işler çok değişiyor. Bende 4.4'e tekabül eden bir I6 58 chevrolet var. Düz vites. Takribi şehir içi 16-17lt. yakıyor. 57 Chevrolet 5.2 civarına tekabul eden motoru V8 ve otomatik vites. Takribi 20lt. yakıyor...

    Bunu bir de modern araçlara uyarlarsanız biraz daha az yakacağını tahmin edebilirsiniz... Ama Amerikan'dan teknoloji beklememek lazım. Amerikan'ın amacı farklı. Teknolojik, verimli, ekonomik, performanslı ve güvenli arabalara binmek istiyorsanız Avrupa-Japon arabalarından vazgeçmemek lazım. Amerikanlar daha çok gaza basıp, aptal aptal gülümsemek, kendine hakim olamamak için... Bir de tabi eşekleme kulanmaya daha uygunlar. Bozulmazlar, bozulsalar da kolay tamir olurlar. Mantıkları basittir.




  • Arac sedansa uzun yolda az yaktirilir. Yeni nesil V8ler hele bu konu da cok daha iyi. Arkadas 2011 model Challenger SRT8 kullaniyordu 6.4 motor var sehirler arasi 25-26 mpg yapiyorum diyordu.

    Fakat soz konusu olan SUV olursa uzun yolda bile yakit tuketimi cok yuksek oluyor. Sehir icini soylemiyorum bile.
  • Yüksek hacimli motorlar daha verimlidir. 4500cc'lik bir otomobil şehir içinde ortalama 20 litre tüketir, uzun yolda bu 10 litrenin altına düşer. Bunun nedeni aslında ağırlık ile motor gücünün oranıdır. Motor gücünü ağırlık ile orantılarsak tüketim 30 litrelere kadar çıkabilir. Mesela 1.3 Mjet'ler sıkıştırılığında 10 litreden fazla yakar. 1250 cc motordan bahsediyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paramedik 112 -- 16 Nisan 2012; 10:29:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Şehir dışı tüketimi etkileyen en önemli faktör aracın ağırlığı ve rüzgar kesiti. Onun dışında arabanın 4.4, 5.2 veya 1.6 olması motor-şanzıman ve yürüyen aksam sürtünmesi farkı sebebiyle oluşan yakıt sarfiyat farkı. Bu 100km'de 0.2-0.5lt fark ettirir. Kısaca gözardı edebilirsiniz. Uzun yolda yakıtı arttıran şey ağırlık ve aerodinamiktir. Ancak şehirde 4.4 V8 sakin kullanımla ortalama 16lt. yakar. Benim arabamın 12.5 yaktığı ve ana avrat sövdüğüm düşünülürse, hoş değil... Ki it gibi kullanırsanız fındık motor 4.4'de bile 20lt'leri görürsünüz...

    Şehirde işler çok değişiyor. Bende 4.4'e tekabül eden bir I6 58 chevrolet var. Düz vites. Takribi şehir içi 16-17lt. yakıyor. 57 Chevrolet 5.2 civarına tekabul eden motoru V8 ve otomatik vites. Takribi 20lt. yakıyor...

    Bunu bir de modern araçlara uyarlarsanız biraz daha az yakacağını tahmin edebilirsiniz... Ama Amerikan'dan teknoloji beklememek lazım. Amerikan'ın amacı farklı. Teknolojik, verimli, ekonomik, performanslı ve güvenli arabalara binmek istiyorsanız Avrupa-Japon arabalarından vazgeçmemek lazım. Amerikanlar daha çok gaza basıp, aptal aptal gülümsemek, kendine hakim olamamak için... Bir de tabi eşekleme kulanmaya daha uygunlar. Bozulmazlar, bozulsalar da kolay tamir olurlar. Mantıkları basittir.

    buyuk hacimde verimsizligi ile unlu amerikanlarin aslinda ayni hacimde en verimli motorlar oldugunu gosteren bir baslik acmistim. ayni hacimde ister siradan arac ister ss olsun alman ve diger avrupa exotic araclarin verimliliklerinin %30-40 daha dusuk oldugunun verilerini bu foruma koymustum.

    ben de cok karburatorlu amerikan kullandim. ancak bu araclarin teknolojisini simdikilerle kiyaslamak dogru olmaz. karburatorlu arac termodinamik verimi kenara birak kimyasal yanma islemini bile basarili saglayamayan motorlar. atesleme desen vakumlarla desteklenmis merkezkac mantigiyla calisan son derece basit mekanizmalar ve bu mekanizmalarla optimum avansi asla yakalayamazsniz.




  • İstanbulda 40 km lik mesafeyi 2-3 saatte gidebildiğim trafiğe yakalanıyorum zaman zaman öyle bir trafikte 1.25 motorlu aracım 10 litre tüketime yaklaşıyor.Acaba bu 4600cc motor 10 km ortalama hızla sürekli dur kalk trafikte uzun yokuş çıkışlarında trafiğe takılınca ne kadar tüketir?Eğer 20 litreyi geçmiyorsa aracımdan nefret edicem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Şehir dışı tüketimi etkileyen en önemli faktör aracın ağırlığı ve rüzgar kesiti. Onun dışında arabanın 4.4, 5.2 veya 1.6 olması motor-şanzıman ve yürüyen aksam sürtünmesi farkı sebebiyle oluşan yakıt sarfiyat farkı. Bu 100km'de 0.2-0.5lt fark ettirir. Kısaca gözardı edebilirsiniz. Uzun yolda yakıtı arttıran şey ağırlık ve aerodinamiktir. Ancak şehirde 4.4 V8 sakin kullanımla ortalama 16lt. yakar. Benim arabamın 12.5 yaktığı ve ana avrat sövdüğüm düşünülürse, hoş değil... Ki it gibi kullanırsanız fındık motor 4.4'de bile 20lt'leri görürsünüz...

    Şehirde işler çok değişiyor. Bende 4.4'e tekabül eden bir I6 58 chevrolet var. Düz vites. Takribi şehir içi 16-17lt. yakıyor. 57 Chevrolet 5.2 civarına tekabul eden motoru V8 ve otomatik vites. Takribi 20lt. yakıyor...

    Bunu bir de modern araçlara uyarlarsanız biraz daha az yakacağını tahmin edebilirsiniz... Ama Amerikan'dan teknoloji beklememek lazım. Amerikan'ın amacı farklı. Teknolojik, verimli, ekonomik, performanslı ve güvenli arabalara binmek istiyorsanız Avrupa-Japon arabalarından vazgeçmemek lazım. Amerikanlar daha çok gaza basıp, aptal aptal gülümsemek, kendine hakim olamamak için... Bir de tabi eşekleme kulanmaya daha uygunlar. Bozulmazlar, bozulsalar da kolay tamir olurlar. Mantıkları basittir.

    buyuk hacimde verimsizligi ile unlu amerikanlarin aslinda ayni hacimde en verimli motorlar oldugunu gosteren bir baslik acmistim. ayni hacimde ister siradan arac ister ss olsun alman ve diger avrupa exotic araclarin verimliliklerinin %30-40 daha dusuk oldugunun verilerini bu foruma koymustum.

    ben de cok karburatorlu amerikan kullandim. ancak bu araclarin teknolojisini simdikilerle kiyaslamak dogru olmaz. karburatorlu arac termodinamik verimi kenara birak kimyasal yanma islemini bile basarili saglayamayan motorlar. atesleme desen vakumlarla desteklenmis merkezkac mantigiyla calisan son derece basit mekanizmalar ve bu mekanizmalarla optimum avansi asla yakalayamazsniz.

    Söylediklerinize kesinlikle katılıyorum. Ancak ben büyük cc Avrupa - büyük cc ABD şeklinde karşılaştırma yapmıyorum. Benim karşılaştırmam şu şekilde:

    2002 yılını hesaba alırsak,

    2.0T 205hp bir Saab (bu arabalardan iyi anladığım için örneğim bu) ve sıradan, düşük güçlü V8 herhangi bir arabayı kıyaslayacak olursak, Saab'ın hızlanması V8 ile aynı ya da daha iyi olacaktır, yakıt ekonomisi de daha iyi olacaktır. Yoksa büyük motorlu Avrupa ve büyük motorlu ABD arabasını karşılaştırmak yanlış olur. ABD büyük hacimli motor yapmayı çok daha iyi biliyor.

    Aynı şekilde 2.0 TFSI DSG şanzımanlı bir A4'le güncel bir sıradan V8 karşılaştırması da aynı sonucu verir. Ancak V8'in gücünü 300+hp'ye çıkarırsanız işin rengi değişir...

    Yol tutuş ve frende de orta sınıfın Amerikan arabaları Avrupa arabalarından daha kötü performans verir. Kar performansına girmiyorum bile.

    Bütün bunlar ABD arabaları daha kötü demek değildir. Sadece mantık farklıdır. Türkiye'de mesafeler çok daha kısadır. Aracın km ömrünün çok uzun olması gerekmez. Türkiye'de çok az kişi 10 senede 500.000km'den fazla yol yapar. Uzun yol kullanımı da ABD'ye göre çok daha azdır. Trafiğimiz ABD'deki gibi efendi de değildir. Bol hızlanma, bol fren içerir. Bu şartlarda büyük hacimli arabaların avantajlarını kullanmaya çok olanak kalmaz. Ancak dezavantajları bol bol gözlemlenebilir.

    Bunun dışında Amerikan arabalarını kullanmak daha keyiflidir tabiiki... Kısaca tamamen farklı mantıkla üretilmiş arabaları kıyaslamak pek doğru olmaz. Türkiye şartlarında da bir Amerikan'ın az yakacağını iddia etmek pek mümkün değildir. Yakar; ama hakkını verir denebilir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    İstanbulda 40 km lik mesafeyi 2-3 saatte gidebildiğim trafiğe yakalanıyorum zaman zaman öyle bir trafikte 1.25 motorlu aracım 10 litre tüketime yaklaşıyor.Acaba bu 4600cc motor 10 km ortalama hızla sürekli dur kalk trafikte uzun yokuş çıkışlarında trafiğe takılınca ne kadar tüketir?Eğer 20 litreyi geçmiyorsa aracımdan nefret edicem.


    10km ortalama hızda, otm. şanzımanlı bir V8'le (veya v6'yla) rolantiden çıkmadan ilerleyebilirsiniz. Amerikan arabaları şehir içinde de makul yakabilirler, eğer Amerikan arabası gibi kullanırsanız.

    2.8 V6 kullanıyorum (GM LE2). EPA verilerini tutturmakta zorluk çekmedim. İstanbul'da hergün köprüyü geçiyorum. Yoğun saatleri tercih etmeme şansım var, bazen ortalama hız 50'nin üzerine çıkıyor, senede bir kaç defa 70 olduğu günler de var. Onlar bayram günü benim için. Yine de trafikten kurtulmak mümkün değil. 16 Ocak'ta rüzgardan I. köprü kapanınca 5.5 saatte 20 km gidebilmiştim. Böyle trafikler o depoda %15 artışa neden oluyor.

    FSM'nin bakıma girip bir ay boyunca iki şeride düştüğü sene, 2008'de 9.36lt/100km ortalama tüketimim oldu. O sene şehir dışına çıkmadım. Bu da EPA verilerini karşılıyor. Hangi klimalı otm. olsa bunu yapacak.

    Yani EPA verileri doğrudur. Bu verilerle İstanbul gibi dünyanın en kalabalık yerlerinden birinde bile 5 senelik vade için plan yapılabilir.

    Bu motorların tüketimde zayıf tarafı soğukkendir. Soğukken sakin kullanmak lazım. V bloklar ekstra geç ısınıyorlar. 11 litre antiriz kapasitesi var mesela benim arabada. Yalnız demir blokların bir iyi tarafı termal stabilite. Kullanım sırasında ısı daha sabit kalıyor, devir varyansı zaten düşük. Bir de sabahtan sonra öğle vakti kullanırsanız motor hala ılık kalıyor, ısınmaya sıfırdan başlamıyor. 6-7 saat aradan sonra bile çok soğuk günler hariç sabah başladığı yerden başlamıyor ısınmaya. Ben her sabah yaz-kış 90sn motoru ısıtır, ilk 1.5km 30'u geçmem. İlk 3-5 km de 80'i geçmeyince gayet ekonomik oluyorlar. Uzun yoldaki sürat tüketime pek yansımıyor.

    Etrafta çok gördüğüm bir hata bu motorlarda kullanılan gereksiz kalınlıktaki yağlar. Sanılanın aksine yakın toleranslı motorlardır, 56 Chevrolet'nin bile 5W-30'ların ince tarafında kalan ekonomi tiplerini (ACEA A1-A5 veya dengi) kullanabilecek motorları vardır. 20W-50 gibi yağlar bu motorlardan bir %7~8 verimlilik çalıyor. Yalnız 60'ların sonlarıyla 70'lerin başlarındaki bazı motorların 40'lık yağlara ihtiyacı vardır. Bu motorlar otoyolların yaygınlaşmasından önce tasarlanıp, silindir ısıları yüksek olan ve -ihtimal ki öngörüden- daha yüksek devirlere çıkacağı düşünülen motorlardır.

    1.2 motorun yeri yalnız ayrı. Bu motordan nefret edecek bir şey yok. Zamanımıza gelirsek resmen vergi satın alıyoruz. Şu anda bu arabayı yeni olarak TC sınırları içinde satın almazdım, 2003 gibi de vergimi bir günde üç katına çıkarmışlardı. Kısa mesafelerde, ısıl verimlilik ve stabilite üzerine kurulu Amerikan mekaniği pek cevap veremez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    4600 e binmek nasıl bir duygudur ? Biz burda hayal kurarız ancak ;) daldım bir an ;)

    sey boyle gaza basiyosun sanki koltugun diplerinden kutle cekim kuvvetinin etkisine girmis gibi, bisey seni cekmeye basliyor. bulanik gormeye baslayan gozlerin sonra eger tekrardan duzelirse kadranda 150-200 sayilari okumaya basliyorsun. bi de bunlari kmde turk parasayla 15 kurusa yapabildigini hatirlayinca asil ucus ozaman basliyor. sevincten tabi.

    Helal olsun valla ;)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    gene gecenlerde forumda sozedildigi icin bu basligi acayim dedim. forum uyelerinden biri 4000 motorun 20-30 litre yakacagindan bahsediyordu. bunu nasil hesapliyorlar bilmiyorum ama genelde bi inanis var 1600cc 10 litre yakiyorsa 4000cc => 4000*10/1600= 25 litre yakit tuketir seklinde. hesap bu. ancak gercekte boyle degil.


    Elbette değil. Bu oranlama doğru olsaydı. 14000 cc'lik 400 HP'lik V8 bir Mercedes Travego otobüs 100 km'de yaklaşık 90 litre motorin yakardı. Benzinli olsaydı daha fazla bile yakardı. Ama gerçekte 100 km'de 30 ile 33 litre arasında motorin yakıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi topaz42 -- 16 Nisan 2012; 16:38:55 >
  • Basmazsanız büyük motordan korkulacak bir durum pek yok;lakin sorun şu ki basmayacaksan o motorla ne işin var.Altımda güçlü bir araç olsun,gerektiğinde mahcup etmesin,sakin kullanırım diyenler düşünebilirler büyük motorları.Şu da unutulmamalı ki turbo çıktı mertlik bozuldu.Aslında bu kadar büyük hacimlere gerek kalmadı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chnbs -- 16 Nisan 2012; 16:50:42 >
  • Aslında şehir içi bile fazla yakmaz o motor. Gaza basmana bile gerek yok. Rolantide hızlansın
  • Hocam elinize sağlık

    çok sevdiğim bir arkadaşım amarıkan arabaları 20litreden aşağı yakmaz diyor

    bu yazıyı okutacağım kendisine



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MIKROP DOGAN -- 16 Nisan 2012; 18:14:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    uzun yolda, suv -truck vs olmaması yani iyi aerofdinamiği olması dolayısı ile çok yakmaması normal bana göre.

    şehiriçi tüketim değerlendirmesi açısından hangi eyalet/şehirdesiniz?




    west memphis arkansas

    orda ne işin var lan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    dunyanin en pahali yakitini kullanan ulke ve o ulkenin vatandaslari olarak(uzaylilarin olmadigini varsayarsak evrenin en pahali akaryakiti) yakit tuketimi her tc vatandasinin gundeminde olan bir konu. forumda da zaten sikca bahsigecer.

    ulkemizde eskiden 2000 motor siradan sayilirken artik 1600 luks oldu. siradan motorlar 1200cc civari. piyasa cogunlukla kucuk hacimli motorlardan olustugu icin haliyle milletin yuksek motor kullanma ve test etme sansi da bi hayli dusuk oluyor.

    gene gecenlerde forumda sozedildigi icin bu basligi acayim dedim. forum uyelerinden biri 4000 motorun 20-30 litre yakacagindan bahsediyordu. bunu nasil hesapliyorlar bilmiyorum ama genelde bi inanis var 1600cc 10 litre yakiyorsa 4000cc => 4000*10/1600= 25 litre yakit tuketir seklinde. hesap bu. ancak gercekte boyle degil.

    dun 7-8 saatlik yolculuk boyunca 4600cc V8 80mi/h yaklasik 120-130km/h hizla 25mpg yapti(klima acik). 9.5 litreden daha dusuk bir deger. bu benim icin siradisi bir durum degil netekim baska c. vic ve capriceler ile ayni yakit tuketimini surekli tutturuyorum. fueleconomy.gov daki kullanici verilerine gore en dusuk deger 27mpg yani 100kmde 8.7litre.

    bence bu deger gene cok yuksek ama tcde kullandigimiz benzinli araclari dusundugumuzde aralarinda cok da fark olmadigi gozukuyor.

    Abi zaten herkes bir şey diyor Türkiye'me bari sen tc deme....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    Amerikada ''Ricer'lara karşı bi önyargı mevcutmuş, hondacılar ve amerikancılar arasındaki kapışmaya bitiyorum.
     4600cc V8 yakit tuketimi


    aanl'i buraya davet ediyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi un momento -- 16 Nisan 2012; 21:41:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: un momento

    quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    Amerikada ''Ricer'lara karşı bi önyargı mevcutmuş, hondacılar ve amerikancılar arasındaki kapışmaya bitiyorum.
     4600cc V8 yakit tuketimi


    aanl'i buraya davet ediyorum



    O değilde daturkishulan hocam tehlikeli bi konu açmış.

    Bizim ülkede 2.0lt motor denilince bile gözler pörtlüyor.




  • 4600 v8 motorlu range rover 26 lt sehir ici, 14 litre sehir idisi (90kmh sabit hiz) seklinde yakiyor. Sehiricicnde atak ve bol yokuslu - durmali bir yolda 37 lt ye bile cikarsiniz.

    Not: benzin rakamlaridir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    4600 e binmek nasıl bir duygudur ? Biz burda hayal kurarız ancak ;) daldım bir an ;)

    fantastik bir şey 5.2 litre ile bir gün sürüş keyfim oldu..

    sadece yaşanabilelecek bir hadise anlatılması ise güç..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Şehir dışı tüketimi etkileyen en önemli faktör aracın ağırlığı ve rüzgar kesiti. Onun dışında arabanın 4.4, 5.2 veya 1.6 olması motor-şanzıman ve yürüyen aksam sürtünmesi farkı sebebiyle oluşan yakıt sarfiyat farkı. Bu 100km'de 0.2-0.5lt fark ettirir. Kısaca gözardı edebilirsiniz. Uzun yolda yakıtı arttıran şey ağırlık ve aerodinamiktir. Ancak şehirde 4.4 V8 sakin kullanımla ortalama 16lt. yakar. Benim arabamın 12.5 yaktığı ve ana avrat sövdüğüm düşünülürse, hoş değil... Ki it gibi kullanırsanız fındık motor 4.4'de bile 20lt'leri görürsünüz...

    Şehirde işler çok değişiyor. Bende 4.4'e tekabül eden bir I6 58 chevrolet var. Düz vites. Takribi şehir içi 16-17lt. yakıyor. 57 Chevrolet 5.2 civarına tekabul eden motoru V8 ve otomatik vites. Takribi 20lt. yakıyor...

    Bunu bir de modern araçlara uyarlarsanız biraz daha az yakacağını tahmin edebilirsiniz... Ama Amerikan'dan teknoloji beklememek lazım. Amerikan'ın amacı farklı. Teknolojik, verimli, ekonomik, performanslı ve güvenli arabalara binmek istiyorsanız Avrupa-Japon arabalarından vazgeçmemek lazım. Amerikanlar daha çok gaza basıp, aptal aptal gülümsemek, kendine hakim olamamak için... Bir de tabi eşekleme kulanmaya daha uygunlar. Bozulmazlar, bozulsalar da kolay tamir olurlar. Mantıkları basittir.

    Hocam sizi temin ederim ki bir D sınıfı 1.6 araç ile 2.5 araç arasında 120-130-140 gidin hele bir de sıkıştırın aracı arada ciddi fark oluyor ... küçük motor daha çok yakıyor...

    Bütün veriler hep optimum şartlarda yapıldığı için pratikte değişiyor... Biraz sıkıştırın çok değil motor da araca göre çok yeterli olmasın hayal kırıklığına uğrarsınız




  • Güzel konu olmuş, keyifle okudum. :)
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.