Şimdi Ara

250.000 km dizelse alma dediler.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
0
Favori
2.439
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Eşimle bir araba gördük.Bayıldık. Fiyatta uydu.Anlaştık galeriden.İşte ustaya dedim araba getiricem göstermeye,150.000 km den sonra dizel alınmaz. İnsanlar o yüzden sevdikleri araç bile olsa satarlarmış.

    Alırsak ne olur?
    Çok mu üzer bizi.
    Araç hala aklımızda herşeyiyle uydu bize.gönlümüze göre.
    içimizde dizel aracı olupta sırf bundan dolayı satan-satmayı düşünen-korktuğu için istediği aracı almaktan vazgeçen var mı?

    Nedir bunu doğrusu bilimsel gerçekliğini öğreneyim.



  • Marka Model Yazmadiginiz iyi olmuş, hic kullanmamis gencler gelip, ayy iyy ya da oo yildiz falan yazmasinin onune gecmissiniz.

    Marka modeli ayrica o markanin forumlarinda aratin. Buralarda herseyi bilen kullanicalara sormayin.

    Kısaca yazayim, ister benzin olsun, ister dizel iyi bildiğinde hic birsey olmaz. Aksini Yazanlar ya Benzinli ya da dizel arac sahibi olmamistir, het ikisini de uzun donem kullanmis biri olarak ayrica hala hem turbo benzin hem de turbo dizel arac sahibi olarak yaziyorum, hic bir sey olmaz. Ama her araba da alinmaz.

    1600cc 0 km aldim, simdi 300.000 e dayandi, seneye 300 olacak,

    çeyrek depo altına düştüğümü aman surada 10 kuruş ucuz olsun diye bilinmeyen yakit aldigimi bilmem

    95°C gördüğünü bilmem.

    Bakimlari aman 1 ay daha gitsin diye oteledigimi bilmem.

    Motoru yikattigimi, 2 kereeden fazla usta sen yap hadi diyerek birakip gittigimi de bilmem

    4500 uzerinde devir verdigimi bilmem.

    Klimasina senelik kontrol yapmadigimi bilmem.
    Antifriz her triger bakiminda degisir, 7-8litredir, degistiririm.

    Sanziman fren yağını hidroliklerini kitapciktaki omurunden fazla kullandigimi bilmem.

    3-5 defadan fazla kendim goturdugum, yagin disinda sanayide usta ne uygunsa onu koy dedigimi de bilmem.

    Hala tikir tikir hizmet eder, simdi soruyorum size bunun neresinde dizel benzin farki var :)

    İyi bakmak oyle sanildigi gibi kolay degildir. Eger arabadan anlamiyorsaniz 150.000den fazla dizel 100.000den fazla benzinli almayin. Biraz teknik biriyseniz arastiririim diyorsaniz alin, keyfinize bakin.
  • Galeriden 250.000 binde dizel araç? Hocam koşarak uzaklaşın. Dizel araç iyi bakımla uzun km.ler gider. Gözüm gibi baktığım dizel aracım 240 binde turbo enjektör gibi hassas parçalarda sorun çıkarmaya başlamıştı. Bi turbosu 5 bin bi enjektörü 1000tlden 4 tane var



    Benzinli için bile 250.000 riskken dizel için tam pimi çekilmiş bomba.



    Dizel ikinci elde ya servis kayıtlı bakımlı 90-150bin aralığında sahibini tanıdığınız birinden olacak ya da uzak duracaksınız.



    Km düşürmeyen galeri yok bi de bu taraftan bakmak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Marka Model Yazmadiginiz iyi olmuş, hic kullanmamis gencler gelip, ayy iyy ya da oo yildiz falan yazmasinin onune gecmissiniz.

    Marka modeli ayrica o markanin forumlarinda aratin. Buralarda herseyi bilen kullanicalara sormayin.

    Kısaca yazayim, ister benzin olsun, ister dizel iyi bildiğinde hic birsey olmaz. Aksini Yazanlar ya Benzinli ya da dizel arac sahibi olmamistir, het ikisini de uzun donem kullanmis biri olarak ayrica hala hem turbo benzin hem de turbo dizel arac sahibi olarak yaziyorum, hic bir sey olmaz. Ama her araba da alinmaz.

    1600cc 0 km aldim, simdi 300.000 e dayandi, seneye 300 olacak,

    çeyrek depo altına düştüğümü aman surada 10 kuruş ucuz olsun diye bilinmeyen yakit aldigimi bilmem

    95°C gördüğünü bilmem.

    Bakimlari aman 1 ay daha gitsin diye oteledigimi bilmem.

    Motoru yikattigimi, 2 kereeden fazla usta sen yap hadi diyerek birakip gittigimi de bilmem

    4500 uzerinde devir verdigimi bilmem.

    Klimasina senelik kontrol yapmadigimi bilmem.
    Antifriz her triger bakiminda degisir, 7-8litredir, degistiririm.

    Sanziman fren yağını hidroliklerini kitapciktaki omurunden fazla kullandigimi bilmem.

    3-5 defadan fazla kendim goturdugum, yagin disinda sanayide usta ne uygunsa onu koy dedigimi de bilmem.

    Hala tikir tikir hizmet eder, simdi soruyorum size bunun neresinde dizel benzin farki var :)

    İyi bakmak oyle sanildigi gibi kolay degildir. Eger arabadan anlamiyorsaniz 150.000den fazla dizel 100.000den fazla benzinli almayin. Biraz teknik biriyseniz arastiririim diyorsaniz alin, keyfinize bakin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 16 Nisan 2018; 10:47:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 250.000 km dizel için çok yüksek. Marka model de belirtirseniz daha iyi olur.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yüksek km'li dizel eğer bildiğiniz bir araba ise (tanıdıktan vs.) alınabilir. Çünkü bakımları ne zaman, nasıl yapılmış. Sorunu var mı yok mu? Bilirsiniz.

    Dizellerde önemli olan yapılması gereken bakımların yapılması, aksatılmamasıdır. Eğer fiyatı uygunsa ve içinize sindiyse, iyice baktırın, sorun yoksa alın.

    Onun bunun lafına bakmayın.

    Son dönemdeki dizeller eğer doğru bakım yapılırsa 500 bin km'nin üstünü rahat görüyor.
  • Yine bir yanlis algi. Muhendis olarak cevap verelim. Dizel motor benzinli motordan daha dayaniksiz olsaydi otobusler, kamyonlar benzinli motora sahip olurdu. Dozel motor daha fazla yol yapsin diye gelistirilmis bir motor teknolojisidir. Bakimlari duzebli yapildigi surece 250.000 falan cok komik rakamlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Marka model belirtirseniz daha kolay yardim alabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    300.000 Km De Araba...
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 262000 deki benzinli fiestami (2006) satasiya kadar canım çıktı birde dizel olsa 🤣

    Edit. Aracımda değişen bile yoktu 3 parca Lokal boya vardi .

    Şunu anladimki bizim millet sırf km düşük diye pert araba bile alir Adamlar kafayi bozmuş Km ile



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Coldplay3517 -- 16 Nisan 2018; 10:30:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sizin bu titizliğinizde kullandığınız herhangi bir aracı seve seve gözüm kapalı almak isterim. Keşke ülkedeki bütün herkes sizin gibi olsada insanlar 2. El araba alırken akıllarında hiç bir soru işareti kalmadan alıp geçse. Sizin gibi bilinçli arabacılara ihtiyacımız var

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne yaparsanız yapın Yüksek km li dizel alınmaz algısını yok edemeyeceksiniz.

    Aynı km deki benzinli araç ile dizeli kıyaslayın, satış sürelerine bakın dediğim daha net ortaya çıkacak.
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Aslinda cok zor degil. Günlük süt aliyoruz tarihine bakıyoruz. Degil mi?

    Arabaya biniyoruz icinde ne kadar sivi var, eskiden saydirirlardi, o sivilar ne olursa olsun belli bir sure sonra islevini yitiriyor.



    Cok usta ile kavga ettim, 2litre sanziman yagi yerine 4.5 litre koyarak araban eskidi kecelerin patladi demeye calisanindan tutunda kendi yaptigi her hatayı abi eski araba yapar tabi diye kullaniciya ittirmeye calisani da.



    Otomatik ve manuel Sanziman sorunlarinin 70%'i bakimdan sonra cikageliyor nedense. Sebebi ya yetersiz yaglama ya da asiri yag.



    Motor yagi zaten kanser gibi icten ice goturuyor.



    Antifriz, araba neden hararet gorur. Termostat bozuk, boru patladi, devirdaim kireclendi bilmem ne... Bunlarin asil nedeni asidite olmus antifriz. Antifriz saf su ile karistirilmalidir diye radyatorcuyle kavga ettim. Adam musluk suyu daha iyi diyor.



    Kisacasi mantik ve egitim disi ustalar oldukca biz degil 100.000de 30.000km den sonra hic araba almamiz gerekir. Ya da oturup kendimizi egitmemiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bütçenize uygun farklı alternatifler varsa onlara yönelebilirsiniz.

    Dizel aracımı sattım 190 bin km’de. Benden önceki sahipleri çok hor kullanmış aracı. Epey masraf yaptım. Anca kendine geldi araç. Daha sonra bakımlarına çok dikkat ettim. Hiç yüz üstü bırakmadı beni. Yaklaşık 6-7 bin km kadar kullandım. Maddi ihtiyaç olmasa satmazdım. Üzülerek sattım aracımı. Fikir olması açısından söylüyorum, dizel araçlar bakım ister, dikkat ister, aracınızı dinlemelisiniz. Ve parçaları benzinliye göre pahalıdır.

    Eğer iyi bakarsanız herhangi bir benzinli araçtan sizi çok çok daha uzun süre götürecektir.

    Ama öyle 150 binden sonra dizel alınmaz diyip kestirip atan ustaları çok umursamamak lazım. Araca baktırın iyice tramer kayıtlarına vs. iyice araştırın ondan sonra alın.

    Kesinlikle galeriden de uzak durun. Aradığınız modelin belki 230 bin km de olanını sahibinden de bulabilirsiniz. Galericelerden kaçarken herkes onların kucağına atlamayın. Hepsi emek hırsızı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cplusgazoz -- 16 Nisan 2018; 11:36:39 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • galeride niye uygun fiyatlı araba olur? iyi arabayı uygun fiyata vermez galeriler.
  • İlk sahibinden ve bakımları düzgün yapılmış 250 bin km normal

    Ama işin içinde galerici olunca almayın hocam galericilerde şahısların satamadığı araçlar oluyor genelde

    150 bin km de olanı alın 3-4 bin daha verip verim alamazsınız yoksa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tamamen aracına bağlı ama piyasada iyi bakılmış bu km de dizel bulmak çok zor.Ben 202 binde 1.3 Multijet almıştım.Mars motoru bozulması dışında hiç bir sıkıntı yaşamadım ama sizin galeriden alıyor olmanız büyük soru işareti.Bence uzak durmanız daha mantıklı olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle araç gerçekten 250.000 km'de mi onu bilmek lazım. Bir de insanlarda zaten alırken başta para verdik, bir de bakıma mı para verelim düşüncesi olduğu için 400-500 bin gidecek araç Türkiye'de 100.000 km'yi geçti mi sorunlar başlıyor. Gidebildiği yere kadar gitsin düşüncesi var. Örneğin dedemin sanayide dükkanı var. Kiracısı opel özel servisi çok da başarılı bir usta dükkan tıklım tıklım. Bir gün gidip de benim arabanın da yağına suyuna bakalım periyodik bakım yapalım dediği yok. Düşünün usta kiracısı olduğu halde. Lastikler eskir, önleri arkaları yer değiştirelim daha böyle idare eder der. Araba 60.000'lere geldi yağ lambası yakmış geçen üzerine açıkta satılan yağdan yağ ilavesi yaptırmış. Gelmişken yağı komple değiştireyim dememiş gene. Komple orjinal satacak arabayı herhalde Cimrilikten değil ama bunlar para iste hiç ikiletmeden istediğin kadar verir Allah razı olsun. Ama arabaya yapılacak masrafı gereksiz görüyor ki böyle insanlar az değil. O yüzden imkan varsa 2.ele bulaşmamak en doğrusu. Arabaların anasını ağlatıp bin tane yalan söyleyip öyle satıyorlar.




  • 1. Aracı kaça satıyor?

    Alacağınız her ikinci el aracı önce bakım ve masraf yapacaksınız gibi düşünün ve kenara bir miktar para ayırarak hesaplayın. Örneğin elinizdeki bütçe 15 bin olsun. Bu paranın 2 binini masrafa ayırın. Araç 10 bin km de de olsa 1 milyon km de olsa masraf çıkartır olarak düşünün.

    O minvalde alacağınız araç 250 bin km olabilir. Ama eğer fiyatı uygun ise alınabilir. Ticaretin mantığı budur. Her mal alınabilir. Yeterki doğru fiyatlı olsun.

    2. 250 bindeki araç alınır mı?

    Gayet de alınabilir. Düzgün bir usta ile görüş. Öyle kafadan bilmem kaç bindeki araç alınmaz diyen adam düzgün usta değildir geç onu bir kere. En basitinden araç 10 bin ucuza veriliyordur. Aracın sıfır motor değişimi 4 bin liradır. Alır geçersin. Hem sıfır motorlu aracın olur hem 6 bin lira ucuza almış olursun. Ama dediğim gibi düzgün bir ustayla konuş, önden sana fiyatları çıkarsın. Şu kadar masraf açacak gibi. Neyi olduğunu neyi olmadığını baştan belirleyin. Ustamın ısrarla alma dediği ama çocukluk hayalim olan bir 206 almıştım bir ara. Antalyayı bilen bilir, korkuteli yolu baya bir yokuştur. O yolda pek çok mercedes bmw su kaynatıp yolda kaldığı sırada benim 206 keçi gibi tırmanmıştı onca yolu.

    3. Araçtan beklentin ne?

    O kadar yol gitmiş araçta tabiki bazı sorunlar olacaktır. Aman da kenarından ses geliyor gibi düşüncelerin olacaksa, bunu sorun edeceksen hiç o km deki araca bakma. Ama ben 30 liralık aracı 20 liraya aldım bunun olacağı bu diyebiliyorsan o şekilde araçla daha rahat edersin. Ucuz arabaya binmek bizim ülke için ekstra kafa rahatlığıdır. Aman kenarı çizilmiş diye üzülmezsin. Aylarca yıkatmazsın. Konsoldan ses geliyor diye takılmazsın. O aradaki farkı da çatır çatır yersin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: harunresitz

    Yine bir yanlis algi. Muhendis olarak cevap verelim. Dizel motor benzinli motordan daha dayaniksiz olsaydi otobusler, kamyonlar benzinli motora sahip olurdu. Dozel motor daha fazla yol yapsin diye gelistirilmis bir motor teknolojisidir. Bakimlari duzebli yapildigi surece 250.000 falan cok komik rakamlar.
    Merhaba,

    250.000 km bence de bir motor ömrü için çok kısa, eğer bakımları düzgün yapılırsa ve özenli kullanılırsa.

    Ben motorun ömrünün toplamda çevirdiği devir ile orantılı olduğunu düşünürüm.
    Çekici, otobüs motorları 500 d/d civarında rölanti devrine sahip, 2.000 d/d'dan fazla devir çevirmeyen motorlar.
    Bu sayede de bakımları yapıldığında milyonlarca km sağlıklı bir şekilde hizmet verebilirler.

    Bundan sonra yazacaklarım size değil, genel yazıyorum: Ayrıca ülkemizde galericiler ve alsatçılar devamlı ve araç her el değiştirdiğinde km düşürdükleri için şu anda satılık 100.000-120.000 km bandındaki araçların çoğunluğu çoktan 200.000-250.000 km'yi devirmiştir. Ama sahiplerinin sadece bir kısmının km düşürüldüğünden haberi oluyor. Ne yazık ki ülkemizdeki durum bu. 250.000 km'ye kadar yetkili servise düzenli bakıma gitmiş araç sayısı da çok az olduğunda km'sinden emin olunabilecek araç sayısı da azalıyor.

    Selamlar ve iyi forumlar




  • bakımları düzenli ve düzgün yapıldıysa, düzgün kullanıldıysa alınır, 250 binde motor ölü değildir, ama tabi turbolu olduğu için bazı parçaları biraz hassastır ve pahalıdır. demir doğrama işiyle uğraşan bir arkadaşta eski mitsubishi panelvan var turbosuz dizel, 350 bin km civarında, çok kullanıyor, araba dökülmeye başladı ama motor saat gibi çalışıyor arıza vermemiş. yeni nesil dizeller bu kadar fedakar olmaz, dediğim gibi düzenli bakılırsa 500 binde gider.
  • İyi bakilmiş dizel 500.000 km gider. Ama turbo sorun çikartabilir. Onuda sifir alir takarsiniz 1500 liraya

    Yalniz Hdi ve dci 250.000 km gider.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-92A2F8722 -- 16 Nisan 2018; 14:06:13 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.