Merhaba arkadaşlar. Acemi bi sürücüyüm. Hyundai Bayon 1.4 kullanıyorum. Hep drive modunda sürüş yapıyorum. Manuel moda hiç geçiş yapmadım. Nasıl yapıldıgını da bilmiyorum. :) Yaşadıgım yer gereği çok dik yokuşlu yollara maruz kalmadım. Dün Halkalı tarafına gittim. Bir hayli dik bir yokuşu ortalama 20-30 km/h ile tırmanmaya çalısırken araç bayagı bi titredi. Gaza biraz daha basarak hızlandım, titremeyi azaltarak yokuşu tamamladım. Siz dik rampalarda nasıl araç kullanıyosunuz? Araca en az zarar verecek kullanım şekli sizce hangisi? |
Otomatik vitesli araba yokuşta kullanım tavsiyesi
-
-
Yokuşa gelmeden önce 3.vitese gelicek sekilde hıza ulaştırıyorum aracı. Sonra gazı sabit 3.viteste tutuyorm
Yokuşu 3.viteste çıkarken gözüm Devirde oluyor gazı sabit tutmama rağmen Devir düşüyor yarının altına inerse dediginiz gibi tekleme yapıyor. O yüzden devirin düşmesine müsaade etmemeye calısıyorum.
3.vites benm için sorunsuz oluyor. 65-70km ile gırdıgım yokusu zaten birkaç saniye sonra 55kmhlere düşüyor.
Bu dediğim çok Dik yokuşlarda yaşanıyor tabi.
BEnm araç opel corsa 2020 model bu arada.
Her araçta farklı olabilir tabi.. arabayı tanıyıp ona göre yokuşta nasıl tepki verdigine göre farklı şeyler denyeblirsiniz.
Eğer otomatik benzinli değilde Manuel araç kullansaydım ondada 35-45 kmh arası 2.viteste falan teklemeden cıkardım yokusu.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GenqhisKhaan89 -- 21 Nisan 2023; 11:56:2 > -
o hızlarda manuele çekip 2.vitesle daha rahat titreme vs. olmadan çıkılır. otomatik vites bazen tam doğru karar veremiyor misal 2 ile rahat çıkılacak yerde 3'le çıkmaya çalışır o zamanda öyle titreme yapar motor, bu iyi bişey değil motor için.
atmosferik araç sonuçta düşük vites - yüksek devir lazım tork üretsinki o bir tondan fazla kütleyi dik yokuşta rahat çıkarabilsin. hatta araba doluysa 1.vitesle çıkmak daha garanti olur, en fazla tork en düşük viteste oluşur. yokuşa girmeden ya hızınızı azaltıp otomatik vitesin düşük vitese attığından emin olun yada manuel kendiniz vitesi düşürün hocam. yumuşak sürüş için uygun devirde sürüş her zaman iyidir, hem konforlu gidersiniz hem de motoru gereksiz yere titreme-silkeleme vs. gibi zorlamamış olursunuz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 21 Nisan 2023; 12:11:57 > -
Takıl kafana göre hocam, ayda yılda bir sıkışık trafikte yokuş çıkacağım diye zorlama kendini. Hiç bir şey olmaz. -
Araç tork yetmezse vites küçültecektir. Çekmiyor gibi olursa gazı biraz daha ezin aracı boğmayın yeter.
-
Atmosferik araç dik yokuşta bayılmadan çıksın istiyorsanız devri yükseltmeniz lazım, sonuçta turbo araçlar gibi 1500 devirde tork gücünü yansıtamaz.
Yüksek devire çıkmak istemiyorsanız yokuşa gelmeden hızınızı yokuşu bayılmadan çıkmaya yetecek kadar artırmanız lazım. Bunu da birkaç tecrübe ile öğrenebilirsiniz.
Benzer içerikler
- hyundai elantra 1.6 crdi elite yorum
- arka teker bilyası bozulursa ne olur
- toyota hilux 2.4 mtv ne kadar
- cvt şanzıman kullanan araçlar
- komple araç boyama fiyatları
- en çok tutulan suv araçlar
- honda hornet 750 fiyat
- amperino resimleri
- ford transit 2023
- toyota corolla 2024 fiyat listesi
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X