Şimdi Ara

200 Bin KM'de Dizel araç alınır mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
100
Cevap
1
Favori
14.766
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Cruze düşünüyorduk ancak yorumlardan sonra vazgeçtik. Corolla Dizel hoşumuza gidiyor ancak Km'leri çok fazla geldi bana bir de dizel olunca çok masraf açar gibi duruyor. Fakat başka bir seçenek yok gibi 40-50 bin aralığında.

    Civic LPG'li modelleri de aynı şekilde yorumlayabilirseniz bu ikisini memnun olurum.

    Ya da 40-50 bin aralığında önerebileceğiniz araç varsa önerilere de açığım.



  • Bir tamirci olarak söylüyorum,

    Istediği kadar iyi bakılmış olsun 200 bin km de ki araç bir çok soruna gebedir.

    Tek elden ve 200 bin km'yi uzun mesafede yaptıysa bu risk biraz azalabilir.

    Araçların motorlarını sadece blok, kapak, grank, segman, piston, kol, yatak.... gibi parçalardan ibaret olarak düşünmeyin

    Turbo , enjektör, pompa, EGR, SRC, DPF, katalitik konvektör, gibi elektro mekanik parçalar Km'ye dayalı olarak üretilirler ve en az motor kadar önemli ve katma değeri olan parçalardır ...

    Yani kısacası aracı sadece motor'dan ibaret olarak düşünmeyin
  • 308 bakın bence 1.4 dizel coralla için yağ yakma muhabbetleri dönüyordu.Dizel araç benzili araç diye ayrım olmaz hor kullanıldıysa hepsi masraf açabilir olabildiğince düşük km olması avantaj tabii.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    308 bakın bence 1.4 dizel coralla için yağ yakma muhabbetleri dönüyordu.Dizel araç benzili araç diye ayrım olmaz hor kullanıldıysa hepsi masraf açabilir olabildiğince düşük km olması avantaj tabii.
    Pejoya hiç bakmıyoruz hocam. Belki 301 olabilir ya da citroen c-ely.

    2.El kumar gibi işte o yüzden acaba olabildiğince yüksek model düşük km düşünüyorduk fakat o paralara seçenek çok az. Ayrıca bir çoğu şirket aracı çıkması oluyor. Onları da nasıl kullandıklarını biliyoruz.
  • 2006 model d4d corolla sahibi babam 487 bin km de
  • Hemen satalım 2006 Dizel Corolla değişen yok sol ön çamurluk boyalı, 190 binde
    600 lira trameri var.
    42 bin lirada borcun olur hocam.
  • 300.000kmye yakın 1.5dci aracım var hala taş gibi. Aldğınız kişi çok önemli. Kimi sürücü vardır 100.000de motoru yer kimi kullanıcı vardır ( örn:geçen volvo konusunun sahibi gibi) bunlardan gözü kapalı araç al.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SuperchargerrEgeaa

    300.000kmye yakın 1.5dci aracım var hala taş gibi. Aldğınız kişi çok önemli. Kimi sürücü vardır 100.000de motoru yer kimi kullanıcı vardır ( örn:geçen volvo konusunun sahibi gibi) bunlardan gözü kapalı araç al.
    Hocam nasıl anlayacağız bunu anlamanın bir yolu var mı? Galeriden almayı düşünmüyoruz. Fakat tek bildiğimiz serviste düzenli kaydının olmasının bir nebze işaret olabileceği.
  • Ben o kmde bırak dizeli benzinli bile almam. Acaba ne zman motor bitecek yada yolda kalacagım diye geceleri uykusuz kalmanın anlamı yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    Ben o kmde bırak dizeli benzinli bile almam. Acaba ne zman motor bitecek yada yolda kalacagım diye geceleri uykusuz kalmanın anlamı yok.
    Bakımlı bir araç için 200 bin km problem olmaz, 400-500 bin rahat gider. Tabi arada istisnalar çıkıyor. Bizdeki bu km hastalığı nedeniyle (lafım ortaya) km düşürülme vakaları her geçen gün artıyor. Trafikteki çoğu aracın km si, göründüğünden daha yüksek.
  • iyi bakılmışsa 200 bin hiçbir şey değil...
  • Piyasadaki 110 120 bin deki araçların %20 si 200 bin i devirmiş araçlar zaten.
  • Yüksek km deki araçta motordan korktuğunuz kadar diğer unsurlardan da korkmak lazım. Mesela yürüyen aksam, elektronik parçalar, hortumlar, contalar, vs vs.. araç bakımlı ise sıkıntı çıkarmaz ama doğru düzgün bakımları yapılmamış, hor kullanılmış düşük km li araçlarda insanın başına bela olabilir. Hatta motordan daha fazla masraf çıkartabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zed

    Bakımlı bir araç için 200 bin km problem olmaz, 400-500 bin rahat gider. Tabi arada istisnalar çıkıyor. Bizdeki bu km hastalığı nedeniyle (lafım ortaya) km düşürülme vakaları her geçen gün artıyor. Trafikteki çoğu aracın km si, göründüğünden daha yüksek.

    Alıntıları Göster
    Bizim ülkemizde geçerli değil o bence.Yakıt kalitesi ucuz parça kullanımı vs. tabikide hiç bir marka 200 binde motor bitsin diye araç üretmez ama bizim ülkemizde durum bence bu. Tabi tercih meselesi.




  • Yüksek KM'li bir araçtansa Linea, Symbol, 301 gibi araçlara mı yönelmeli? Nihayetinde bu araçlar 2015 model civarında ve kmleri 100 binin altında?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    Bizim ülkemizde geçerli değil o bence.Yakıt kalitesi ucuz parça kullanımı vs. tabikide hiç bir marka 200 binde motor bitsin diye araç üretmez ama bizim ülkemizde durum bence bu. Tabi tercih meselesi.

    Alıntıları Göster
    Doğrudur. Ülkemizde satılan yakıtların çok kalitesiz olduğunu düşünmüyorum. Ancak ucuz parça kısmında haklısınız. Araç alıyoruz, bakımlarına fahiş fiyatlar isteniyor. Garantisi bitince herkes sanayiye. Nasıl parça kullanıldığı belli değil. Fatura yok, aracın geçmişi yok. Ama araç ararken hepimiz servis bakımlı arıyoruz. Açıkçası ikinci el araç alacak olsam kesinlikle yetkili servis bakımlı ararım. 3-5 fazla veririm ama kafan rahat olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nyanko Sensei

    Hocam nasıl anlayacağız bunu anlamanın bir yolu var mı? Galeriden almayı düşünmüyoruz. Fakat tek bildiğimiz serviste düzenli kaydının olmasının bir nebze işaret olabileceği.

    Alıntıları Göster
    Tek elden uzun yıllardır binen kişiden alınır. Araba hakkında bilgisi olan kişi zaten arabasınada bakar. Mesela benim motosikletimde var. Araba ve motosikletin bakımlarını kendim yaparım, çıkan parçaları saklarım. Baktığınız araç hakkında soru sorun adama hava filtresi yakıt filtresi yağ filtresi bu gibi parçaları muhabbetle karışık yerle ini sorun. Gösteremez kem küm ederse uzaklaşın ordan.




  • Zamanında 190 bin km de corolla dizel almıştım. UStaya gösterirken özellikle turboyu inceleyeceğim dedi. Hiçbir sorun yok deyince aldım, ben sattım ama şu an halen araç tanıdık ve yakınımda olan birinde, km si 250 bini buldu. Halen canavar gibi gidiyor, 4 senedir de 1 kuruş masraf açmadı.
  • Nyanko Sensei kullanıcısına yanıt
    Vallahi benim arkadaşımda dizel Albea vardı, sıfır almıştı 220 binde sattı, yerine Egea 1.3 aldı sıfır.
  • Nyanko Sensei kullanıcısına yanıt
    O araclar genelde şirket aracı olurlar. Sahibinden kullanılmış bulursan al, ancak şirket araçları ya bir kac kez 100bini geçmiştir, ya da o 100bin km 300bin km gibi etki bırakmıştır.



    Benim düşüncem ikinci ele yanaşılmaması yönünde. Bütçe yetmiyorsa tutan değil de az tutan daha doğrusu al sat arabası olmayan araçlara yönelmek olur.
  • corolla dizel 2011'ı sıfır km'de iken aldık 90 bin'de iken verdik 2017'de... motorun garantiden iki kere turbosu değişti bir de üstüne segman attılar ama hala sattığımızda yağ yakma sorunu çözülememişti. babam bir keresinde sinop'tan dönerken kastamonu yakınlarında bakımına daha 4 bin km kadar kalan araba yağ ışığı yakmıştı... 2011 sonrasında ve öncesinde bu sorun yokmuş sanırım...
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.