Mercedes-Benz'in ilk klasik model serisi olan yeni C-Serisi, 48 volt teknolojisine ve entegre marş jeneratörüne sahip plug-in hibritler ve hafif hibritler sayesinde baştan sona elektriklidir. Yüksek verimli akü sistemi sayesinde, plug-in hibrit olarak yaklaşık 100 kilometre (WLTP) elektrik menziline ulaşır. Diğer teknik iyileştirmeler arasında DIGITAL LIGHT ve arka aks yönlendirme gibi isteğe bağlı özellikler bulunur. Sürücü alanında yüksek çözünürlüklü bir LCD ekran bulunur. Serbest durur ve kanat profilinin ve kaplamanın genişliğinin önünde yüzer gibi görünür. Bu, sürücü ekranını klasik yuvarlak kadranlı geleneksel kokpitlerden ayırır. Müşteriler 10,25 inç (26,0 cm) veya 12,3 inç (31,2 cm) versiyon arasında seçim yapabilir. Sayısallaştırmada paradigma değişikliği, merkezi ekranda da belirgindir: araç fonksiyonları, yüksek kaliteli dokunmatik ekran kullanılarak kontrol edilebilir. Portre yönlendirmesi özellikle navigasyon için avantajlıdır. Dokunmatik ekran da aynı şekilde döşeme genişliğinin üzerinde süzülüyor gibi görünüyor. Kontrol paneli gibi, ekran sürücüye doğru hafifçe eğiktir. Merkezi ekran standart olarak 9,5 inç (24,1 cm) diyagonal ekrana sahiptir. 11,9 inç veya 30,2 cm ölçülerinde daha büyük bir versiyon isteğe bağlı olarak mevcuttur. Yüksek teknoloji özellikleri: gece sürüş, klima kontrolü ve koltuklar açısından etkileyici konfor Yeni C-Serisi, standart olarak yüksek performanslı LED farlarla donatılmıştır. Yeni S-Serisi'nden tanıdık DIGITAL LIGHT sistemi bir seçenek olarak mevcuttur. Bu devrim niteliğindeki far teknolojisi, örneğin kılavuz çizgilerinin veya uyarı sembollerinin öndeki yola yansıtılması gibi yeni işlevlere izin verir. AIR-BALANCE Paketi, iç mekanda bireysel bir koku hissi sağlar. Bir düğmeye dokunarak veya sesli komutla, ENERGIZING Comfort'un bütünsel "Fit & Healthy" yaklaşımı, S-Serisi'ndeki farklı konfor sistemlerinde somut bir deneyim sağlar ve bunları deneyim dünyalarına ayıran programlar içerir. DİJİTAL LIGHT: isteğe bağlı projeksiyon işlevleriyle son derece güçlü Yeni C-Serisi standart olarak yüksek performanslı LED farlarla donatılmıştır. Yeni S-Serisi'nden tanıdık DIGITAL LIGHT sistemi bir seçenek olarak mevcuttur. Bu devrim niteliğindeki far teknolojisi, örneğin kılavuz çizgilerinin veya uyarı sembollerinin öndeki yola yansıtılması gibi yeni işlevlere izin verir. DIGITAL LIGHT, ışığı 1,3 milyon mikro aynayla kırılan ve yönlendirilen her farda üç son derece güçlü LED'li bir ışık modülüne sahiptir. Çözünürlük bu nedenle araç başına 2,6 milyon pikselden fazladır. Projeksiyon işlevli DİJİTAL LIGHT seçenek olarak mevcuttur. Bu sistem, kılavuz çizgileri, sembolleri ve animasyonları yola yansıtarak sürüşü daha güvenli hale getirebilir.
Boyutsal konsept ve pratik özellikler: önde ve arkada daha fazla alan 4751 mm uzunluğa ve 1820 mm genişliğe sahip olan Sedan ve Estate modelleri öncekilerden önemli ölçüde daha büyüktür. Dingil mesafesi 25 mm artarak 2865 mm'ye yükseldi. Hem ön hem de arka yolcular artan dış boyutlardan yararlanır. Önceki modellerin (Sedan: Cd 0.24, Estate: Cd 0.27) iyi sürtünme katsayısı, daha büyük dış boyutlara rağmen korunmuştur. Estate modelinin bagaj bölmesi, 490 ila 1510 litre kapasiteyle eskisinden 30 litre daha büyük. Diğer pratik iyileştirmeler: Geri çekilebilir kapağın altındaki bagaj bölmesinin yüksekliği ve yükleme alanı uzunluğu önceki modele göre artırıldı. Yükleme eşiği biraz daha alçaktır. Güç aktarım mekanizması: modern dört silindirli motorlar Turboşarja ek olarak, hem dizel hem de benzinli motorlarda artık ikinci neslin hafif bir hibrit olarak düşük motor hızlarında akıllı yardım için entegre bir marş jeneratörü (ISG) var. Bu, olağanüstü güç iletimi sağlar. ISG, kayma, hızlandırma veya enerji geri kazanımı gibi işlevleri sağlayan ve önemli miktarda yakıt tasarrufu sağlayan 48 voltluk yerleşik bir elektrik sistemi kullanır. Motorlar aynı zamanda çok hızlı ve rahat bir şekilde çalışır, böylece çalıştırma / durdurma işlevi, motor kapalıyken kaymadan motor gücü altında güçlü hızlanmaya geçiş kadar sürücü tarafından neredeyse algılanamaz. Rölantideyken, ISG ile içten yanmalı motor arasındaki akıllı etkileşim, olağanüstü bir akıcı çalışma sağlar. Entegre marş jeneratörlü ilk dizel Verimlilik iyileştirme önlemlerinin öncüsü, entegre bir ikinci nesil marş jeneratörüne (ISG) sahip yeni OM 654 M'dir. 48 voltluk kısmi yerleşik elektrik sistemine sahiptir. Enerji geri kazanım işlevi ve motor kapalıyken "kayma" yeteneği, motoru daha da verimli hale getirir. Klima sistemi için bir elektrikli soğutucu kompresör kullanımını da içeren elektrifikasyonun yanı sıra, 195 kW'a kadar çıktı ve EQ Boost sisteminden ek 15 kW'ı mümkün kılan en önemli modifikasyonlar şunlardır:
Egzoz gazı son işleme açısından, dört silindirli dizel motorların bu en güçlüsü aynı zamanda işleri bir adım öteye taşır. Bileşenleri şunları içerir:
İkinci nesil ISG dört silindirli benzinli motor 15 kW'a kadar ek çıkış ve 200 Nm daha fazla torka sahip ikinci nesil marş jeneratörüne sahip dört silindirli M 254 benzinli motor da C'deki prömiyerini kutluyor. -Sınıf. Enerji geri kazanımı ve motor kapalıyken "kayma" yeteneği sayesinde, benzinli motor son derece verimlidir. Mercedes-Benz, M 254'te ilk kez dört ve altı silindirli benzinli ve dizel motorlardan oluşan modüler motor ailesinin tüm yeniliklerini tek bir motorda birleştirdi. NANOSLIDE® silindir kaplaması, CONICSHAPE® silindir honlama (trompet honlama) ve doğrudan motora yerleştirilmiş egzoz son işlem sistemini içerir. Tamamen yeni bir özellik, zorunlu indüksiyon sisteminin daha da anlık tepkisi için ikiz kaydırma teknolojisinin bir ilerlemesi olan akış bağlantılı segmentli şarj cihazıdır. Tamamen yeni geliştirilen segment turboşarj, Mercedes-Benz turboşarj geliştiricileri ile Mercedes-AMG Petronas Formula 1 ekibi arasındaki işbirliğinin bir sonucudur. Seri üretime teknoloji transferi, maksimum verimlilikle birleştirilmiş güç konusunda yeni standartlar belirler. Kısa süreler için, C 300'ün çıkışı (karma yakıt tüketimi: 7,0-6,6 l / 100 km, karma CO2 emisyonları: 159-150 g / km) 2 ek olarak 20 kW'a kadar aşırı takviye ile artırılabilir. İletim: Otomatik vites artık standart 9G-TRONIC şanzıman, ISG'yi uyarlamak için daha da geliştirildi ve tüm C-Serisi modellere monte edildi. Elektrik motoru, güç elektroniği ve şanzıman soğutucusu şimdi şanzımana veya şanzımana hareket etti. Önceden gerekli olan hatlar ortadan kalkar, bu da kurulum alanı ve ağırlık açısından avantajlar sunar. Ayrıca şanzımanın verimliliği artırıldı. Diğer şeylerin yanı sıra, elektrikli yardımcı yağ pompası ile optimize edilmiş etkileşim, mekanik pompanın dağıtım oranını önceki modele kıyasla yüzde 30 oranında azaltır - verimlilik açısından iyidir. Ayrıca, çok çekirdekli işlemci ve yeni tasarım ve bağlantı teknolojisine sahip yeni nesil tam entegre iletim kontrolü kullanır. Artan bilgi işlem gücüne ek olarak, elektrik arabirimlerinin sayısı büyük ölçüde azaltıldı, Dört tekerlekten çekişli modellerin 4MATIC sürüş sistemi geliştirildi. Yeni ön aks tahriki, sürüş dinamikleri için ideal bir aks yükü dağılımı ile daha yüksek tork seviyelerinin aktarılmasına olanak tanır. Üstelik bu, önceki serideki ilgili bileşenle karşılaştırıldığında önemli bir ağırlık avantajına sahiptir - CO2 azaltımına katkı. Teknisyenler ayrıca yeni transfer durumunda sürtünme kayıplarını da azaltabildiler. Ek olarak, aynı zamanda kapalı bir yağ devresi ve ek soğutma önlemleri gerektirmez. Yaklaşık 100 kilometre (WLTP) elektrik menziline sahip plug-in hibritler Lansmandan hemen sonra dördüncü nesil plug-in hibritler gelecek. Elektrifikasyon, aynı temel motorları kullanırken büyük bir adım atıyor. 95 kW (129 hp) elektrik çıkışı ve yaklaşık 100 kilometrelik (WLTP) tamamen elektrikli bir menzile sahip olan plug-in hibrid C-Serisi, birçok durumda tamamen elektrikli modda ve birçok gün kullanılmadan yanmalı motor hiç. Bu, ultra modern M 254 dört silindirli motorun iki litrelik versiyonudur. Komple paket sadece çok verimli değil, aynı zamanda kesinlikle sportif. Dizel plug-in hibrit Sedan ve Estate modelleri takip edecek. Tam elektrik gücü 140 km / saate kadar mevcuttur ve bu noktada yumuşak bir şekilde kapatılır. Yüksek voltajlı (HV) akü, Mercedes-Benz AG tarafından şirket içinde geliştirildi. Dördüncü nesil pil ailesinin bir parçasıdır ve önceki neslin mantıksal bir evrimini temsil eder. Sözde torba konfigürasyonunda 96 hücreden oluşur. Bataryanın toplam kapasitesi 25,4 kWh'dir, dolayısıyla elektrik menzilinde yaklaşık 100 kilometreye önemli bir artış sağlar. Yüksek enerji yoğunluğunu hesaba katmak için, HV aküsünün dahili bir soğutma sistemi vardır. Isı yönetim sistemi bu nedenle aracın içindeki klima kontrolünden bağımsız olarak çalışma sıcaklığını kontrol edebilir. Sıcak ve soğuk bölgelerde sürekli çalışmaya ek olarak, bu aynı zamanda doğru akımla hızlı şarj sağlar. Pil tamamen boşaldığında bile, isteğe bağlı 55 kW DC şarj cihazı ile yaklaşık 30 dakikada tam olarak şarj edilebilir. Ev tipi AC şebekesine bağlı bir Wallbox'ta üç fazlı şarj için standart bir 11 kW şarj cihazı (pazara bağlı olarak) mevcuttur. Akünün araçta konumlandırılması, önceki modele kıyasla günlük bazda avantajlar getiriyor: artık bagajda bir adım yok ve artık tam yükleme mümkün. Bu gelişme özellikle Estate modelinde belirgindir: bagaj bölmesi tabanının uzunluğu 63 mm artarak 1043 mm'ye yükselmiştir. Bagaj bölmesinin yüksekliği 150 mm artarak 732 mm'ye yükseldiğinden, uzun kasalar veya şişe kutuları, geri çekilebilir bagaj kapağı ve bölme ağının kasetlerinin altına sorunsuz olarak yüklenebilir. Önceki modelle karşılaştırıldığında, bagaj kapasitesi 45 litre artarak 360 litreye çıkarılırken, arka koltuklar katlandığında Estate modeli 1375 litre (40 litre daha fazla) alabilir. Arkadaki havalı süspansiyon ve seviye kontrolü hem Sedan hem de Estate modellerinde standarttır. Sürüş deneyimi: önemli ölçüde daha elektrikli Sonuç olarak, sürüş deneyimi önemli ölçüde daha elektrikli. Elektrik menzilinin yaklaşık 100 kilometreye çıkması göz önüne alındığında, sürücüler günlük yolculukların çoğunu yalnızca elektrik gücüyle gerçekleştirebilecekler. Enerji geri kazanım işlevi, artık hidrolik fren ile etkileşim içinde geliştirilmiş bir süreç olan, yavaşlama veya yokuş aşağı sürüş sırasında kinetik enerjinin geri kazanılmasına olanak tanır. Enerji geri kazanımı çıkışı artık 100 kW'ın üzerindedir. Akıllı, rota temelli çalışma stratejisi, rota için en uygun olan elektrikli sürüş modunu etkinleştirir. Planlanan rotanın tamamı için navigasyon verileri, topografya, hız sınırları ve trafik koşulları gibi faktörleri dikkate alır. Enerji geri kazanım oranını etkilemek isteyen bir sürücü, bunu doğrudan direksiyon simidinin arkasındaki basmalı anahtarlarla kontrol edilen üç aşamada yapabilir. Bu, SPORT dışındaki tüm sürüş modlarında mümkündür. Örneğin D- sürüş modunda, sürücü "tek pedal hissini" yaşayabilir: Sürücü ayağını gaz pedalından çektiğinde, araç tamamen elektrikli araçlarla yavaşlar, öyle ki hidrolik ayak freni genellikle gerekli değildir. Çalışma stratejisi, destek sistemlerinin sensörleri ile iletişim kurar ve böylece sürücüyü birçok sürüş durumunda verimli bir şekilde destekler. Örneğin, kentsel alanlarda daha uzun mesafelerde, otomobil elektrikli sürüşe öncelik verecektir. İki ek sürüş modu, sürücünün takılabilir güç aktarım mekanizmasını özellikle avantajlı bir şekilde kullanmasını sağlar:
Yeni C-Serisi'ndeki plug-in hibridler, 9,7 ° gaz pedalı açısında bir basınç noktasına sahip dokunsal bir gaz pedalı modülüne sahiptir. ELEKTRİK modunda, bu güç dalgalanması etkinleştirilir ve tamamen elektrikli aracın ek basınç noktasına kadar çalışmasına izin verir. Basınç noktası geçersiz kılınırsa, yanmalı motor çalışır ve ek tork sağlar. ENERGIZING COMFORT'un Power Nap işlevi de aynı şekilde plug-in hibritler için ayrılmıştır. Süspansiyon: konfor ve çeviklik Yeni, dinamik olarak yapılandırılmış süspansiyonun temel bileşenleri, önde yeni bir dört bağlantılı aks ve bir alt şasiye monte edilmiş arka tarafta çok bağlantılı bir akstır. Yeni süspansiyon, yüksek seviyede süspansiyon, sürüş ve gürültü konforu, çevik kullanım ve sürüş keyfi için temel sağlıyor. Yeni C-Serisi isteğe bağlı olarak sürekli ayarlanabilir sönümleme ve bir spor süspansiyon ile de mevcuttur. Arkada havalı süspansiyon, plug-in hibridlerin hem Sedan hem de Estate modelleri için standarttır. Arka aks yönlendirme: daha çevik ve dinamik Yeni C-Serisi, isteğe bağlı arka aks yönlendirme ve buna eşlik eden, ön aksta daha doğrudan yönlendirme oranı ile özellikle çevik ve kararlıdır. Arka akstaki direksiyon açısı 2,5 derecedir. Bu, dönüş dairesini 43 santimetre azaltarak 10.64 metreye indirir. Sürücünün ayrıca tam kilitlenme için direksiyon simidinin daha az dönüşüne ihtiyacı vardır. Arka aks yönlendirme ile ve sürüş konseptine bağlı olarak bu, 2,35 tur yerine 2,1 tur (konforlu direksiyonlu arkadan çekişli) veya 2,3 tur (konforlu direksiyonlu 4MATIC versiyonları) gerektirir. 60 km / s'nin altındaki hızlarda, arka tekerlekler ön tekerleklerin tersi yönde ve park etme sırasında ön aks açısının 2,5 ° 'ye kadar tersine yönlendirilir. Duruma bağlı olarak bu, dingil mesafesini neredeyse kısaltır ve sonuç olarak araç daha manevra kabiliyetine sahip, hafif ayaklı ve çeviktir. 60 km / saatin üzerindeki hızlarda, arka tekerlekler ön tekerleklerle aynı yönde 2,5 ° 'ye kadar yönlendirilir. Dingil mesafesindeki bu sanal artış, hızlı şerit değişimleri veya ani kaçınma manevraları sırasında yüksek hızlarda gelişmiş yol tutuşu dengesi ve güvenlik şeklinde göze çarpan avantajlara sahiptir. Dahası, dinamik manevralar sırasında, örneğin kırsal yollarda sürerken önemli ölçüde daha az direksiyon müdahalesi gerekir - ve araç direksiyon hareketlerine daha sportif bir şekilde yanıt verir. Bu, ESP®'nin entegre dinamik kontrol işlevi tarafından desteklenir. Yardım sistemlerinin geliştirilmesi: üç örnek
Çarpışma güvenliği: tüm küresel gereksinimlere uygun Önden ve arkadan çarpışmalar için bilinen PRE-SAFE® koruma konseptleriyle birlikte, PRE-SAFE® Impulse Side (Sürüş Yardımı Paketi Plus ile birlikte mevcuttur), aracın her yerine yayılan bir tür sanal buruşma bölgesi oluşturur. Yandan darbede yalnızca sınırlı bir buruşma bölgesi mevcut olduğundan, PRE-SAFE® Impulse Side (seçilen donanıma bağlı olarak kullanılabilirlik), etkilenen sürücüyü veya ön yolcuyu çarpışmadan önce bile sistem bir kaza olduğunu tespit eder etmez tehlikeden uzaklaştırabilir. yan çarpışma hemen yakın. Bu amaçla, ön koltuk arkalığının yan desteklerindeki hava odaları saniyeden daha kısa sürede şişirilir.
Plug-in hibrit dizel ve AMG modeli 2022'ye kadar piyasaya çıkmayacak. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haberelectro -- 27 Nisan 2022; 9:20:12 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|