< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorkemuse -- 20 Ocak 2017; 22:22:27 > |
C-HR Toyota Ana Konu
-
-
1.8 litreye kadar her şey güzeldi. -
Toyotadan beklenmeyecek kadar sıradışı bir tasarım olmuş.
Motor seçenekleri önemli. 1.8hibrit ile kaybetti.
1.33, 1.6, 1.2turbo benzinli,
1.4 ve 1.6 dizel seçenekleri de umarım olur.
Ülkemizde üretiliyor olması güzel bir gelişme. Bu avantajla iyi tutulur gibi geliyor bana. -
Lexusun bir modeli vardı hibrid. Ona çok benziyor. Ben çok beğendim. Keşke alınabilir fiyatlarda olsa :/ -
Japonlarin eskiden ne guzel tasarimlari vardi. Simdi korelilerin arkasinda kaldilar.
Nerde eski crvler civicler corollalar... -
Koysun 1.2 t benzinli ve 1.6 dizeli düzgün bir otomatikle, fiyatında da uçmasın. Baksın bakalım satılıyor mu satılmıyor mu. -
bence çirkin olmuş. Amerikada yeni honda h-rv'yi de gördüm onu da beğenmedim.quote:
Orijinalden alıntı: El Gato Negro
Koysun 1.2 t benzinli ve 1.6 dizeli düzgün bir otomatikle, fiyatında da uçmasın. Baksın bakalım satılıyor mu satılmıyor mu. -
Honda civic hb gibi adeta. Ama onde honda damgasini gorunce voaaaa adamlar yapmis oluyor. Toyotayi gorunce cirkin ordek yavrusu oluyor. -
Piyasaya sürüldü mü bilmiyorum bugün Mersinde bu aracı gördüm totoya amblemi görünce şaşırmıştım -
quote:
Orijinalden alıntı: A.Nadir
Piyasaya sürüldü mü bilmiyorum bugün Mersinde bu aracı gördüm totoya amblemi görünce şaşırmıştım
Araç daha üretime bile başlamadı. Sizin gördüğünüz rav4 modeli olabilir mi? Ya da urban cruiser. -
Çok kötü ve zorlama bi tasarım
Tasarım işini almanlar güzel yapıyo derli toplu araçlar
Japon kore bu işin cıvığını çıkartıyor -
quote:
Orijinalden alıntı: commandx
quote:
Orijinalden alıntı: A.Nadir
Piyasaya sürüldü mü bilmiyorum bugün Mersinde bu aracı gördüm totoya amblemi görünce şaşırmıştım
Araç daha üretime bile başlamadı. Sizin gördüğünüz rav4 modeli olabilir mi? Ya da urban cruiser.
Rav4 değildi. Suriyeden değişik araçlar geliyor plakaya dikkat edemedim belkide suriyeden gelen bir araçtır -
quote:
Orijinalden alıntı: A.Nadir
quote:
Orijinalden alıntı: commandx
quote:
Orijinalden alıntı: A.Nadir
Piyasaya sürüldü mü bilmiyorum bugün Mersinde bu aracı gördüm totoya amblemi görünce şaşırmıştım
Araç daha üretime bile başlamadı. Sizin gördüğünüz rav4 modeli olabilir mi? Ya da urban cruiser.
Rav4 değildi. Suriyeden değişik araçlar geliyor plakaya dikkat edemedim belkide suriyeden gelen bir araçtır
Rav4 derken aslında bahsettiğim araç makyajlanan rav4. Bayiilere dağıtılmaya başlamış olabilir, 3 aydır avrupada satışta. Makyajlı rav4'ün tasarımı da bu araca çok benziyor.
-
Türkiyede üret 1.8 hibrit motor koy. Yok mu senin dizel motorun. Gerçi verse gibi buna da 1.6 deli koysalar yanına yaklaşamazsın. 130 binmeden başlar -
Toyota diye okudum girdim.
Fotolara baktım honda bu dedim. Sonra kendimi honda olduğuna kabul ettirdim. Mesajları okudum Ismi de çok uygun tam bir honda hatta bu mesajı yazarken toyota olduğunu yine unuttum.
Bu kadar da tasarım çalınmaz. -
quote:
Orijinalden alıntı: bozak07
Türkiyede üret 1.8 hibrit motor koy. Yok mu senin dizel motorun. Gerçi verse gibi buna da 1.6 deli koysalar yanına yaklaşamazsın. 130 binmeden başlar
Toyotanın elinde hibrit olarak bu araca gidecek 1.5 ve 1.8 var. 1.5 küçük olacağı için 1.8 koymuşlar, normal bence. Ülkemizde satılacağını düşünmüyorum. Aurisin de 1.8 hibrit seçeneği var uzun yıllardan beri ama ülkemizde hiç satılmadı.
1.2turbo benzinli, 1.33, 1.6 atmosferik, 1.4, 1.6 dizel motorları da muhtemelen olacaktır. Sadece hibrit olarak piyasaya çıkmaz. -
quote:
Orijinalden alıntı: frood
Honda civic hb gibi adeta. Ama onde honda damgasini gorunce voaaaa adamlar yapmis oluyor. Toyotayi gorunce cirkin ordek yavrusu oluyor.
Toyota'nın bütün araçları çirkin ördek yavrusu gibi olduğu içindir.
Ayrıca Civic HB'e voaaa adamlar yapmış diyen birini de görmedim burada. İlk çıktığından beri hunharca eleştiriliyor tasarımı ki bence haklılar da. -
Tabi hocam 1.5 hibrit yarisi ancak kurtarıyor buna 1.8 olması lazım ama sizin dediğiniz gibi büyük ihtimalle Türkiyede satılmaz. Türkiye pazarı için 1.6 vvti manuel-cvt 1.6 hadi bilemedin 1.4 d4d manuel-cvt olması lazım bence. 1.2 turbo ise hiç sanmıyorum Toyota beni şaşırtır -
Demek ki yalnız değilmişim :) tekrar tekrar logoya baktım -
quote:
Orijinalden alıntı: rorschach_
Toyota diye okudum girdim.
Fotolara baktım honda bu dedim. Sonra kendimi honda olduğuna kabul ettirdim. Mesajları okudum Ismi de çok uygun tam bir honda hatta bu mesajı yazarken toyota olduğunu yine unuttum.
Bu kadar da tasarım çalınmaz.
+1
Marka icinde marka
1.8 litreye kadar her şey güzeldi.
|
macropolo demiş ki; Mesajı Yerinde Gör
Toyota olunca beğenmemeleri normal. Konu başlığı seat, skodanın yeni bir modeli falan olsa bile nasıl ilgi görürdü. Forumda doğuş şakşakçıları kol geziyor. Toyota falan olunca ilgi görmüyor. Üstelik bu araç ülkemizde üretilecek. Sırf bu yüzden bile ilgi görmesi lazım. Ülkemizde üretilen ilk hibrit araç olacak. |
ben daha komiğini söyleyeyim. bundan 10 sene önce patronum araba alacaktı. XC90 almak istiyordu ben range rover veya Q7 önerdim. Boş ver volvo güvenliği en iyi olan dedi ve Xc90 aldı. bir iki ay sonra bindim emniyet kemerine toka takmış emniyet kemeri kullanmıyor zor geliyormuş. Düşün güvenli diye araç alıp kemer takmamak tam bize göre değil mi ?
|
Kimseyi itham etmeden bir konuda tecrübemi paylaşmak istiyorum..
farklı konularda alakalı alakasız tüm sayfalarda sürekli edc yazan, en iyisi edc şanzıman, diğerleri sorunlu almayın, cvt kötü, dsg berbat, edc kral tek sorunsuz vites, hangi sınıfta araç tavsiyesi istense hep renaultun modellerini öneren vs. bir üye dikkatimi çekmişti..son mesajlarına bakayım dediğimde özellikle dikkatimi çekmişti..önceleri fanatik sanmıştım fakat sonra bir konuda servis tavsiyesi soruldugunda kendisinin renault servisi oldugunu ve yardımcı olacagını yazmıştı..elbette milletimizin ahlak anlayışı adına üzülmüş, hayalkırıklığını tekrar yaşamıştım, aldatmayı ne kadar çok seviyoruz demiştim..daha önce okuduğum bir haberi hatırlamıştım, "çin'e ticaret için giden işadamlarımız çinli üreticilere çakma ürünlerin üzerine orjinal markayı basmalarını rica edip daha sonra üreticilerle yemege gittiklerinde domuz eti varsa yemeyiz dinimizce yasak dediklerinde çinli işadamlarının epey şaşırdıklarını ve sahte ürüne orjinal marka basmamızı istiyorsunuz aldatmak için fakat domuz yemeyiz günah diyorsunuz, anlayamıyoruz sizleri" demişler.. Neyse çok uzattım, kusura bakmayın, uzun lafın kısası forumda yazılan ve "diğerleri çöp, sadece şu güzel" minvalindeki mesajlara dikkatle yaklaşmanızı ve süzgecinizden geçirdikten sonra değerlendirmenizi tavsiye ederim. |
Sevgili arkadaşlar merhaba,
1.2 turbo CHR'ın en eski sahiplerinden biriyim. 2016 24 Kasım'da CHR ile başladığım yolculuk dün itibariyle sona erdi. İlk 1 yıldan sonra forumu çok takip etmedim neler yazıldı çizildi çok bilmiyorum ama son 2 sayfayı okuyunca çok ilerleyemediğimizi aynı yerlerde döndüğümüzü (iç hacim, arka pencere darlığı vb.) gördüm ve hafiften gülümsedim. İnanın şunu bir türlü anlayamadım bir insan neden iç hacimle ilgili bu kadar yorum yapar ya da kafayı buna takar. Bakın sevip sevmemekten bahsetmiyorum kafaya neden takar diyorum. Neden bunu söylüyorum çünkü bu bir araçta hiç kimsenin yardımına ihtiyaç duymadan çözebileceğiniz basit bir deneme sürüşü hatta deneme sürüşüne bile ihtiyaç yok kapıyı açıp kendi görebileceğiniz bir konudur. Binersin arabaya sana dara gelir bana gelmez. Bagaj bana ufak gelir senin için yeterlidir. Bununla alakalı konuşmaya ne gerek var. Sanırım canı sıkılan bazı insanlar gelip yazıyor araç sahipleri de kızıyor yanıt yetiştiriyor:-))) Her neyse ben neredeyse 3 yıllık deneyimlerimi paylaşarak aracı almak isteyen insanlara son bir kez yardımcı olmak ve sonda da ufak bir reklam yaparak çok severek aldığım ve kullandığım CHR 1.2 Dynamic Techno Paket maceramı sonladırmak istiyorum. Öncelikle 46000 km sürdüğüm aracımda ilk günden son güne kadar tek bir mekanik sorun yaşamadım. 4 kez Toyota servisine 10000 km bakımları için gittim yağ filtre değişti o kadar. Zaten ABD'de yaşarken Toyota kullandığım bir araçtı ne şanzımanı ne de diğer parçaları beni yanıltmadı. Araç 1.2 bir araçtan beklenenden hep fazlasını verdi bana. Sadece bana değil aracıma binen ve araca bu araba gitmez arakası küçük galiba diye binen herkes ilk sürüşte fikrini değiştirdi çevremde 4 kişi benden sonra aynı aracı aldı (2 hibrit 2 benzinli). Sabir hızlarda neredeyse hiç ses çıkarmayan bir araç ama gaza yüklenince CVT ve motorun küçük olması nedeniyle gürültüsü artıyor ama bence segment için fazlasıyla iyi. İlk aldığımızda kelebek camından gelen ve ufak bir müdahale ile çözülen hafif ıslık sesi bu sefer sağ arka camdan son 6 aydır tekrar gelmeye başladı. Aracımı sattığım için o sorunun üzerine fazla düşmedim. Zaten 120 km civarı gelen bir sesti bir yerden sonra umursamadım:-))) Aracımı genellikle şehir içinde kullandım. Samsun'u bilen varsa Atakum-OMÜ arasında yarısı düz yarısı dik yokuşta şehir içi 7.8 litrelik bir ortalama oldu. İlk 6 aydan sonra hep normal modda kullandım ECO ve Sport'u hiç seçmedim. Uzun yolda en iyi ortalamam 110 km hızı hiç aşmadan yaptığım İstanbul -Samsun arası 5.7 litre oldu. Ankara-Samsun ya da Samsun-Trabzon arasında 120-130 km bandında yolculuklarda ise mevsime göre 6.2 lt ile 6.7 litre arasında değerler elde ettim. Son 1 yıldır ise yakıt tüketimini hiç sıfırlamadım ve şehir içi şehir dışı ortalamam 7.2 lt oldu. Araçla en yüksek hıza İstanbul-Edirne arası otobanda ulaştım. Ben sonuna kadar bastım ama çok az eğimli yolda 203 km'yi geçemedim. Düz yolda ise 195km'yi gördüm:-))) Bunu sadece birkez meraktan bomboş bir yolda yaptım lütfen siz de boş yolda bir kere deneyin bir daha yapmayın:-)) Aracı aldığımda da beni mutlu eden ve aldıktan sonra da iyi ki parama kıyıp almışım dediğim bir özellikte led farlar oldu. Verdiğim 5000 TL ekstra hem görsel anlamda hem de kullanılışlılık anlamında beni hep mutlu etti. Led farlar özellikle uzun yolda inanılmaz bir görüş açısı sağladı. Öndeki kayan sinyaller ve arkadaki led çizgilerde araca hep başka bir hava kattı. İlk andaki tek seçenek nedeniyle 1.2 ağırlıklı satışlar zamanla hibrite kaydı. Ankara, İstanbul gibi çok yoğun dur kalkların olduğu şehirlerde kesinlikle hibrit seçilmeli ama benim gibi yıllık yaklaşık 14-15 bin bandında kalan arkadaşlar eğer daha iyi performans (klimada bile daha iyi) istiyorlarsa bence hala 1.2 turboyu tercih edebilirler. Şu an benimle aynı yolda aracını süren hibrit sahibi bir arkadaşımın ortalama yakıt tüketimi 5.5 lt şehir içinde. Aramızda 2.3 lt fark var yani yaklaşık 16 TL civarı fazla yakıyorum 100km'de 10000 km'de 1600 TL 15000 km de 2400 TL yapıyor. 1-3 yıl 1.2'nin vergisi 861 TL 1.8 lt 2647 TL yani 1800 TL fark var. Arkadaşımın hibritini sürüp performansını görünce ben hala aradaki o 600 TL'yi göze alır 1.2 turbo alırdım bugün yine aynı arabayı alıyor olsam. Tabii ki bu benim tercihim ve dediğim gibi Samsun gibi sıkışık trafik olmayan bir şehirde yaşıyorum. Aracın beni rahatsız eden en önemli eksisi ise kışın karlı zeminde ESP dışında sana başka seçenek vermemesi. Eski model Aveo'da bile aracımı kaygan bir zeminde yokuş yukarı kaymadan çıkması için 2. viteste kalkma şansına sahipken bu araçta sadece elektronik destekle bu işi yapmak hiç hoşuma gitmedi. Çok uzun yıllardır otomatik vites araç kullandığım ve kış lastiklerim olduğu için çok büyük sorunla karşılaşmadım ama bu tür bir araçta bu sorunu aşacak ve daha güven verecek bir seçeceğin olması gerekirdi. Bu arada aracın manuel modunun sadece yokuş çıkarken araç fazla bağırdığında vites yükseltmek dışında bir fonksiyonu olmadığını belirtmeliyim:-)) CVT şanzımanda manuel mod olmayacağı olsa da bir işe yaramayacağını böylece kanıtlamış oldular:-))) Aracın malzeme kalitesi gerçekten çok iyiydi. Aracımı satarken konsolda tek bir soyulma ya da deformasyon yoktu. Park yerinde güneşin altında saatlerce kaldığı günler oldu ama ne döşemede ne de konsolda renk değişimi olmadı. Bu arada aracın önünde ortada duran ve ilk anda çok şık gözüken belki zamanla CarPlay falan gelir mi diye beklediğimiz ekranın da hiç bir işe yaramadığını ve geri görüş kamerasına geçişin birçok modele göre çok yavaş olduğunu belirtmek isterim. Sanırım aklıma gelen bunlar. Umarım birilerinin işine yarar. Aracını kullanmaya devam edenlere kazasız belasız yolculuklar. GELELİM reklamlara:-))) Aracı sattım ama kış lastikleri elimde kaldı:-)) Aracın lastikleri 225 50 18 ama ben o zaman bu ebatlar yaygın olmadığı için servis tarafından da kullanılabilir sınırlar içinde olan Nokian 235 50 18 lastikler almıştım. Aralıkta taktım Mart'ta çıkardım her yıl yaklaşık 5000 km civarı kullanılmıştır (3 yılda 15000 km'yi aşmamıştır bence hala en az 30000 km'si var). Lastikler gerçekten iyi durumda ve az önce kontrol ettim sıfır fiyatı tanesi 1000 TL. Eğer almak isteyen olursa özelden yazabilir görselleri de paylaşabilirim. Hepinize iyi akşamlar kazasız belasız sürüşler dilerim. |
Bak birader nasıl bir insansın az çok konuşmalarından belli oluyor yada yaşın demeyeceğim akıl yaşın diyeceğim kaç? Üslubuna konuşmalarına dikkat et. Ben bilerek isteyerek hızı v.s.'i 4x4 aldım Passatda nasıl kullanıyorsam aynı kullaniyorum yakıtından da memnunum.
Özetle benim zevkime akıl erdirememek kimseye kalmamış. Benim paramla aldığım arabadan dolayı acımak hele hiç sana kalmamış. Keyfimin zevkimin kahyası mısın? C-HR alacaksan alırsın almayacaksan almazsın. Arkadaş buranın amacını benim baştan beri söylediğim cümleyi söylemiş burada senin uslubunla konuşan başka kimse olmadı dikkat et cümlelerine. Bu mevzuyu fazla uzatmaya da gerek yok. Forumun amacına göre yorum yaparsan eyvallah yapmazsan da dikkate alınmazsın. Kimse sana zaman ayırıp seni takip falan etmiyor. Neyse sizi de meşgul ettiysem afola arkadaşlar. Hepinize hayırlı geceler olsun... |
HYBRİDLERDE MTV İNDİRİMİ OLMAMASI;
Düşündüğümüz gibi diğer otomotiv firmalarının baskısıyla iptal edilmiş arkadaşlar. DEVLET olumlu yaklaşmış ama Otomotiv Sanayicileri derneği ( başını Ford Otosan grubunun çektiği ) ve Otomobil Distribütörleri Derneği (başını Doğuş grubunun çektiği) itiraz etmiş.Yıllarca insanımızı KUŞ serisine mahkum eden bu zihniyetin ve Avrupa'nın demode dizel arabalarını ülkemize pazarlayan distribütörlerin neden insanımızın modern ve tertemiz kaliteki araçlara binmesine engel olduğunu şimdi anladınız mı ? Çıkar herşeyden önce gelir, halk safsa anlamıyorsa bas gitsin düşüncesi değişmeli arkadaşlar. Eğer hybridde MTV düzenlemesi yapılsaydı kaç tane Tofaş kaç tane volkswagen satabileceklerdi ? Bunu herkesle paylaşın,OSD ve ODD gibi derneklerin kime hizmet ettiğini görün onların arabalarının satılmaması için siz de elinizden geleni yapın.Güneş balçıkla sıvanmaz eninde sonunda attıkları yalanlar ve pislikler kuruyup düşecektir. http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/emre-ozpeynirci/dernekler-de-artik-vizyon-degistirmeli-40783892 |
İki aracında masrafı, sorunu, problemi yok. Akü zaten uzatılmış garantisi dahil 10 yıl ( 4 yıl ücretsiz 6 yıl bakıma ek her seferinde 15 bin km veya 1 yıl uzatılabiliyor tabi makul ücret ile ). Akünün sıfır fiyatı bugün için 15-20 bin TL aralığında da gerçi bozulan da daha duymadık. 1.2 lt bariz şekilde daha atak ve hissiyatı da öyle. 1.8 lt ekonomi motoru, performans için 2.0 lt olanı var ama ülkemize gelmiyor malum vergiler durumu. Fakat emisyon politikası gereği Toyota 1.2 lt artık sıfır üretilmiyor yani ikinci el alacaksınız, 1.8 lt hibrit ise hala üretimde. Kısacası çok km yapmıyorsanız (10 bin km civarında) benzinli daha ekonomik olur. Ayrıca Hibrit farkını özellikle şehir içinde daha çok ortaya koyan bir araç. Yani 10-15 bin kmyi hergün İstanbul trafiğinde yapan kişi için yine hibrit öne çıkar. Kısacası kağıdı kalemi önünüze alacaksınız, aracın ilk alım fiyatı, yıllık MTV'si, hibrit karmada ortalama 5 lt benzinli 8 lt desek tüketimi de gözönüne alarak karar vereceksiniz tabi hibritin bakım 15 bin km veya yılda bir, benzinli 10 bin km de. Ama performans birinci öncelik ise 1.2 lt bariz üstün, bunu da göz önünde bulundurun. Ayrıca hibrit aracın tüketimi 3-4 lt seviyesine şehiriçinde çekilebilir ama 1.2 lt 7-8 lt altı zor. Şehirdışı zaten ikisi de 5 lt civarında yakıyor. |
Benzer içerikler
- ankara en iyi toyota ustası
- toyota corolla 1.4 d-4d tutulan modeli
- toyota yaris 1.5 hybrid yorum
- toyota otomatik şanzıman yorumları
- toyota corolla 1.6 otomatik vites nasıl
- toyota hilux
- toyota corolla cross bagaj hacmi
- 2023 model toyota corolla
- prius 2023
- toyota land cruiser 2024
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X