< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exclusive.Gamer -- 10 Temmuz 2023; 13:45:32 > |
|
_____________________________
|

1 Mobil
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exclusive.Gamer -- 10 Temmuz 2023; 13:45:32 > |
|
_____________________________
|
|
Ona verilmez buna verilmez neye ne verilir o zaman arkadaş. Megana 90 verilmez, atmosferik civice 90 verilmez, dizel oto egeaya 80 verilmez. Bu ne la iyi herkes 1,2 dsg leon alsın öylemi. Evet fiyatlar uçuk tamam da isteyen istediğini alır. Bu fiyatları düzenle ilişkilendiren varsa bizzat onlara söylemen gerekir bu düşünceni.
Günden güne daha kötüye gidiyoruz ve en kötüsü de birbirimize saygıyı kaybediyoruz. |
|
110 binlik fiyat icon a neredeyse tüm opsiyonlar alındığında geçerli oluyor.
Pahalı mı? Çok pahalı. Lanet olsun gerçekten böyle sisteme. 2nci el araba fiyatları yükselmiş. Yükselse ne olacak. 0 almak için üstüne koyacağın meblağ da devamlı yükseliyor. Orta sınıf bir araç için 100 bin liralar telaffuz edilebildiğine inanamıyorum. Orta sınıf kimdir? Öğretmendir memurdur, kalifiye işçidir, küçük esnaftır.. Bu insanlar nasıl oluyor da 100 bin liralar verebiliyorlar. . bunun sırrı nedir gerçekten çok merak ediyorum. Aklıma sadece karı koca çalışan insanlar geliyor. Eski araba satılıp üstüne kredi falan çekip alınabilir. Yoksa tek maaşla bi memur, işçi, esnaf. Bilmiyorum bunlar 100 bin lira gibi paraları verebilecek düzeydelerse ben türkiyeyle ilgili çoğu şeyi yanlış biliyormuşum demek ki. Kimsenin de ağlamasına kanmamak lazım demek ki. Ama ne olursa olsun 100 bin lira gibi bir rakam türkiye gelir ortalamasının çook üstünde bir rakamdır. Bu arabanın muadili arabalar avrupada amerikada 20 bin euro dolar seviyesinde ve bu miktar oranın orta sınıf gelir ortlamasına göre bizdeki kadar fazla değil. Bizde 100 bin lira sahibi birine zengin gözüyle bakacak çok insan var ve artık bi arabaya 100 bin lira istemek ve vermek doğal karşılanmaya başlandı. Buna inanamıyorum. Geçen sene mercedes hondadan çok satmış. Bmw de.müthiş bi kayıt dışılık var bu ülkede. Türkiye burası ya. Bütün bildiklerimiz yanlış mı yani. Gelişmekte olan ülke. Fakir ülke. Gelir ortalaması yalan da olsa 10 bin dolar. Nasıl 10 bin lan bu. 100 bin dolarlık arabayı alabiliyor. Neyse. Konudan çok koptum. Bence renault megane sedan icon da cam tavan 18 inc lastik ve 8.7 inc ekran yeterli. Herkesin önceliği farklıdır gerçi ama. Bu arada cam tavan dışardan komple cam gözüküyor. İçerden bildiğin sunroof. Orda bi dümen dönmüş. Neyse artık. |
|
Adam Reno Megane'e 112 bin TL ödemiş..
Öteki de diyor ki "çok iyi fiyat" ... Ne günlere kaldık.. |
|
Bak bugün bit pazarı açılıyo izmirde. Gel sana kanepe tv çaydanlık bi şeyler bakalım. Tasarruf yap. Emperyalist sistemle savaş..
|
|
Farları böyle olur inşallah. Şu far ve stopların ledlerini uzatma işini sevemedim ben.
|
|
Bizim araçlardaki 1.33 tce olarak bildiğimiz motorun gerçek adı H5H Turbo motor silindir hacmi 1.332 olarak geçer motorun Mercedeste kullanılan versiyonundq m282 kodu kullanılır, ayrıca mercedes motoru ile övünsede kullanıcılar motor kadar önemli olan araçta kullanılan edc ile adlandırılan otomatik vites ise Getrag firmasının ürettiği 7DCT300 kodlu şanzımandır Getrag üst düzey bir şanzıman üreticisidir ferrariden tutun birçok süper sport markaya şanzıman üretir Meganede kullanılan 7DCT300 kodlu bu vites kutusu Benzinli Renault Megane ve diğer üst sınıflar, Yeni BMW 1 Serisi, BMW 2 Serisi Active ve Grand Tourer, BMW X1 ve X2, Mini modelleri gibi birçok araçta kullanılır. Bu küçük bilgileride düştükten sonra konumuza gelecek olursak benim kendi araştırmalarım sonucu 1.33 tce motorda kullanılan motor yağının standardı RENAULT RN17 ACEA C3 olması gerekiyor. Bunu karşılayan bulduğum yağlar -motul specific 17 5W-30 -elf evo rntech elite 5w30 rn17 -liqui moly TOP TEC 4410 5W-30 Yukarıdaki yazdığım yağlar kendi araştırmalarım sonucu ulaştığım yağlardır tabi kullanım klavuzunda net olarak yağ standardı yazmadığı için yağ almak isteyen kişilerin tercihte kendilerininde araştırma yapmalarını öneririm. |
|
merhaba. Yaklaşık 1 ay önce bir Oyak mensubundan 2020 Megane Icon 1.3 TCE EDC +sürüş paketi+görüş paketi aracı aldım.Bundan önce de 4 yıl Octavia 1.0 TSI manuel araç kullandım ve geçenlerde onu sattım.Geçen hafta ailemle beraber uzun yola çıktım ve gidiş dönüş 700 km civarında bir yol yaptım.Araç hakkında yavaş yavaş aklımda fikir oluşmaya başladı ve belki benim gibi arayış içinde olanlar olur diye fikir vermek için 1 aylık ve 2500 km.lik Icon tecrübelerimi Octavia ile karşılaştırarak aktarmak istedim. 1-Dış görünüş olarak Megane artık eskimeye başlasa da hala çok çekici bana göre.Ama tasarım görecelidir.Octavia 2016 model ve giriş versiyonu va daha çok VW genlerine sahip. Bana daha sade ve düz geliyor.Hem içte hemde dışta 2-Konfor; herkes yukarılarda Megane ın çok sessizliğinden bahsetmiş ama ben öyle çok çok başarılı bir sessizlik hissetmedim. Motor sesi konusunda 1.0 TSI da 1.3 TCE kadar sessiz.Her iki araçta da motor sesi çok üst devirlere çıkmadığınız sürece yok.Ancak Megane yol sesi konusunda Octaviadan daha iyi.Bu lastiklerle de alakalı olabilir.Octaviada Michelin vardı,Megane da cec5 var.Yol sesi konusu Octavia'da en sevmediğim şeylerden birisi idi.Aşırı derece değil ama taşlı asfaltta 90-100 km hızda bile rahatsız ediyordu,otoyolda da bence olması gerekenden daha fazla yol sesi alıyordu.Hatta ilk aldığım zamanlar otoyolda kenara çekip acaba bagaj kapağı açık mı kaldı diye inip kontrol etmişliğim bile var. Konfor odaklı tasarlanmış bir arabadan daha iyi bir yalıtım beklerdim.Leon da aynı şekilde yol sesi alıyor.Belki Golf ve A3 daha iyidir. Süspansiyon konforu hem tek sürücü hem 4 yetişkin doluyken uzun yolda Octavia daha iyi.Ben yaylanan arabaları severim.Octaviada yumuşak bir süspansiyon sitemi var.Bana göre gayet konforlu.Buna karşılık yol tutuşu da öyle çok kötü değil.Tabi bir Astra J sedan yol tutuşu yok.Ama öyle kütük gibi arabayı da 30lu yaşlarda severdim.Şimdi artık Leon,Astra,Focus sert süspansiyondan ötürü bana hitap etmiyorlar. Octavia 6/10 Megane 7.5/10 3-İç mekan,bagaj,klima v.s. ; Octavia hem iç hacim hem bagaj hacmi ve hem de bagaj yükleme konusunda arka camla birlikte açılan bagaj kapağının verdiği yükleme kolaylığıyla Megane dan daha iyi. Koltuklar kesinlikle Octavia daha kaliteli ,üstelik giriş donanımı olmasına rağmen.Orta sert süngerli koltuklar Megane dakilere göre vücudu daha iyi destekliyor ve uzun yolculuklarda bel ağrısı ve bacak uyuşması yapmıyor.Bende bel fıtığı olduğu için bu konuda hassasım.Malesef Fransızlar şu yumuşak süngerli koltuk sevdasından bir türlü vazgeçemediler.Zira Citroen ve Peugeot da aynı C5A, C4 hep yumuşak sünger Radyo ses kalitesi yıllar önce 5 yıl kullandığım megane 2 den bu yana iyileşmiş.Ancak hala giriş seviyesi VAG 2.sınıf aracı (Octavia oluyor bu,önceki aracım) kalitesine gelememiş. Ses kalitesi kötü değil,ama Octaviada sesler çok daha net yüksek seste kalite daha az bozuluyordu.En üst paket olan Iconda daha iyi ses sistemi beklerdim. Orta konsol düğmeler karmaşık. Klima için bir ton düğme koymuşlar.Daha sade ve anlaşılır olsa iyi olurdu. Çift bölge klima tamamen tüketici kandırma bana göre,pratikte kullanma şansı pek yok. Klima performansı;Malesef açık ara Octavia çok daha iyi.6 kademeli manuel klimayı nadiren,o da araç güneş altında 3-4 saat bekledikten sonra 4. kademede bir kaç dakika çalıştırmıştım.onun dışında 40 derece sıcaklarda bile 2.kademe yeterliyken Megane da aynı koşullarda bekleyen aracı klima son kademede bile 5 dakikada soğutamıyor.Bence ana sorun Megane da klimanın üflediği havanın yeterince soğuk olmaması.O da evlerdeki 9bin -12 bin BTU hikayesindeki gibi düşük güçlü bir klima motoru kullanılmış olmasından kaynaklanıyor sanki. Octavia 7/10 Megane 6/10 4-Sürüş,tüketim v.s.; Sürüş olarak uzun yıllar sonra otomatik bir araç kullanmaya başladım.Daha önce 2002 Civic HB 0 km alıp 3 yıl kullanmıştım.Tabi düz vitesteki kararlılığa alışınca otomatik vites biraz hayal kırıklığı oldu.Araç çalışmaya başlayınca Neutral (ne sport ne ekonomi,orta serilikte kullanım modu) modda çalışıyor.Bu modda gaz pedalına kalkış hariç biraz geç tepki veriyor.Çabuk tepki versin diye gaza basınca da bu sefer motoru 4bin devire alıp şahlanıyor.Manuel vitesteki netlik istiyorsak Sport modda kullanmak lazım.O zaman aynen düz vites gibi tepkiler veriyor.Net ve kesin hızlanma oluyor.sadece vites büyütme sınırı yüksek. Direksiyon hissi ve sertliği genel olarak Megane Octaviadan iyi. Hızlanma hissi ise Megane sadece biraz daha iyi.Oysa arada 25 beygir fark var.Daha fazla ataklık ve ara hızlanma seriliği beklerdim.Burada manuel viteste siz bir alt vitese geçip gaza yüklendiğinizde EDC biraz vites küçültmekte yavaş kaldığından hızlanma yavaş oluyor. Gaza çok basarsanız 2 ya da 3 vites küçültüp 4bin devre çıkıyor ki gereksiz,az basarsanız da bu sefer olduğu viteste hızlanmaya çalışıyor.O da çok yavaş bir hızlanma oluyor. Belki ben zamanla gaz pedalıyla komut konusunda daha tecrübeli olup bu sıkıntıları aşarım. Sonuçta Megane hızlanma konusunda Octaviadan biraz daha iyi arada öyle çok uçurum yok. Yol tutuş ve süspansiyon konforu;bu konuda şaşırtıcı şekilde Octaviayı daha başarılı buldum.Özellikle hızlı girilen virajlarda Megane Octavia'ya göre daha erken kopuyor.Ve verev çelik kuşaklı otoban bağlantı yolunda bir kaç kez araç anlamsız bir şekilde arkasını bırakıyor gibi yaptı.İlkinde şaşırdım ve bir kaç kez deneme amaçlı bu bağlantı yollarına girdim.Malesef Megane yükseklik farkı olan viyadük v.s. bağlantı noktalarında eğer viraj dönülüyorsa arkayı zıplatıyor.Tek başıma yolculukta Octavia ile sorunsuz geçtiğim otoban bağlantı virajlarında huzursuz edecek şekilde arka bıraktı.Kaldı ki Octavia bu sınıfta referans alınabilecek başarılı yol tutuşa sahip bir model de değil. Araç doluyken de yine Octavia ile 80 ile sorunsuz döndüğüm bağlantı yolunda Megane ile lastikler ötmeye başladı ,herkes korkunca frene basıp 70 altına düştüm.Halbuki Octavia daha yumuşak süspansiyonlara sahip.daha zayıf bir yol tutuş beklersin.Megane hem görece daha sert amortisörlü hem de virajlarda daha zayıf yol tutuşlu.Belki lastikle alakası vardır bilemedim.Ama ciddi bir hayal kırıklığı oldu.Belki amortisör ayarları ile alakalı bir durum da vardır.Servise göstermek gerekebilir. Frenler Megane çok daha iyi.Hem pedal boşluğu yok hem de çok daha iyi dozlanıyor.Belki başkaları boşluklu pedal kullanmaya alışmışlardır.Bana pek uygun değil.Octaviada bunu sevmemiştim. Tüketim;bu konu çok göreceli bir konu ve çokça da değişken var. Octaviayı 162K km kullandım.Megane henüz 2.5K kmde.mutlaka tüketim daha düşecektir.ve şu an yapacağım karşılaştırma pek sağlıklı olmayacaktır.Ancak Octavia daha az yakıyordu.belki 10K sonrası Megane biraz daha düşer ama Octavia seviyesine geleceğini zannetmiyorum. Octavia ile 280 km lik uzun yolda tek sürücü 3.9-4.2 arası gidiş ve 4.2-4.5 arası dönüş çok yaptım.Aynı yolda2 sefer Megane ile gittim. Gidiş 4.8-4.9 ve dönüş 5.2 gördüm.Biraz daha düşerse ve aradaki hp ve tork farkını da düşünürsek bence sorun kalmaz. Gelelim ekstra para verip aldığım sürüş destek sistemlerine -Adaptif hız sabitleme,malesef auto stop-start özelliği yok.yani araç 40 ya da 50 km hızın altına indiğinde sistem devreden çıkıyor,fren yapmayı bırakıyor ve sizin sürüşü üstelenmenizi istiyor.Öyle köprü trafiğinde acc 80e ayarlarım,araba kendi durup kalkar diyorsanız yanılırsınız.öyle bir şey yapmıyor.onun dışında iyi çalışıyor.ön ve yandaki araçları iyi görüyor ara mesafeyi sizin ayarladığınız limitlerde tutuyor. Uzun yolda rahatlık,dur-kalk trafiğinde kullanılamaz. -Şerit takip asistanı, böyle bir özelliği yok arkadaşlar.Ben de var zannettim.STler bile bilmiyorlar.Doğru bilgi veremiyorlar.Araç ana ekranında sadece şeritleri gösteren bir gösterge var ve eğer siz şeritleri ihlal etmeye kalkarsanız hoparlörlerden pat-pat-pat diye ses geliyor.o kadar.araç hiç bir şekilde direksiyona müdahale etmiyor. Şerit ortalamıyor.Dolayısıyla bu özelliği yok görebilirsiniz.Ya da var ben açmayı beceremedim. -Kör nokta uyarı sistemi,her hızda aktif ve güzel çalışıyor -360 derece araç kontrol; aracın dört bir yanında sersörler var ve radyo ekranında bunun görseli var ve sistem güzel çalışıyor -otomatik park sistemi,kullanmadım.yorum yok. -ayakla bagaj açma ,kafasına göre.bazen çalışıyor bazen çalışmıyor. Sürüş destek sistemleri Octaviada olmadığı için değerlendirme harici tutarsam Octavia 7/10 Megane 6/10 Sonuç olarak;2005'te alıp 2010 da sattığım Megane 2 HB'den bu yana Renault bayağı yol katetmiş.Ancak bana göre VAG araçlarını yakalamak için daha uzun bir yolu var. E kardeşim madem Octavia daha iyiydi neden Megane aldın o zaman diye soracak olanlara el cevap; yukarıdaki sürüş destek sistemlerine sahip sedan VAG aracı bildiğim kadarıyla yok.Belki Passat R Line'a ekstra paket alarak ekletebilirsin ama o zaman da Megane ile arasında en az 180-200K fark oluyor ki şu an onu ödeyecek durumum yok.Öyle bir ödemeye de gerek yok.Zira Megane da kötü araç değil.Sadece biraz zayıf kalıyor Not:Şimdilik Megane alarak araç konusunu kapattım. sanırım 2 yıla kadar hükümet tarafından ülkemizde araç ve ev konusunda ucuz kredi ya da ötv indirimi gibi bir kolaylık sağlanacak.Aslında seçim öncesi yapılacağından eminim,o zaman şartlara bakıp aracı değiştirebilirim.Uygun bir şey olmazsa da 4 ya da 5 yıl 150-160 K gibi kullanmaya devam. Ekleyecekleriniz olursa memnuniyetle |
2023 Renault Megane Sedan: En Yeni Bilgiler
2023 Renault Megane Sedan, daha şık bir tasarıma, gelişmiş teknolojilere ve verimli motor seçeneklerine sahip olarak geri döndü. İşte en son bilgiler:
Joy Comfort Farkı
Megane Joy ve Joy Comfort donanım seviyeleri arasında birkaç önemli fark vardır. Joy Comfort, daha gelişmiş bir bilgi-eğlence sistemi, otomatik klima kontrolü, arka park sensörleri ve 16 inç alaşım jantlar gibi ek özellikler sunar.
Yakıt Tüketimi
Megane 1.3 TCe motor, 140 beygir gücü ve 240 Nm tork üretiyor. Renault, bu motorun karma kullanımda 100 kilometrede 5,5 litre yakıt tükettiğini iddia ediyor. Gerçek yakıt tüketimi, sürüş koşullarına ve sürücü davranışına bağlı olarak değişebilir.
Joy ve Joy Comfort Farkı
Megane Joy ile Joy Comfort arasındaki önemli farklardan biri Joy Comfort'un 4CONTROL dört tekerlekten yönleme sistemine sahip olmasıdır. Bu sistem, daha iyi yol tutuşu ve manevra kabiliyeti sağlar.
Motor Hasar Riski Uyarısı
2023 Megane Sedan, motor hasar riski uyarı sistemi ile donatılmıştır. Bu sistem, aşırı ısı, yağ basıncı düşüklüğü veya soğutma sıvısı kaybı gibi motor sorunlarını tespit eder ve sürücüyü uyarır.
Telefon Tutucu
Megane 4 Sedan, orta konsolda bulunan kullanışlı bir telefon tutucu sunar. Bu tutucu, akıllı telefonunuzu güvenli bir şekilde tutacak ve sürüş sırasında kullanmanıza olanak sağlayacaktır.
Megane Sedan hakkında daha fazla bilgi edinmek için resmi Renault web sitesini ziyaret edebilir veya yetkili bir Renault bayisine uğrayabilirsiniz.
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
- Söylesene, hepsini öldürmen şart mıydı? Ben sana sadece korkut demiştim.
+ Insanlar ölürken çok korkuyorlar. |
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
Sσмєтιмєѕ уσυ ¢αη ƒιη∂ ∂αуℓιgнт ιη тнє ∂αякηєѕѕ...
|
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
Sσмєтιмєѕ уσυ ¢αη ƒιη∂ ∂αуℓιgнт ιη тнє ∂αякηєѕѕ...
|
|
|
_____________________________
Bir denizi, bir de çölü çok severim. Çünkü ikisinin de içinde olduğun kadarsındır.
|
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
Ne kadar okursan oku ;bilgine yakışır şekilde davranmıyorsan cahilsin demektir.
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
Karşıma çıktığı için hiç kızmadım elma kurduna çünkü bendim bıçağı saplayan onun yurduna...
|
|
|
_____________________________
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|