Şimdi Ara

2012 MTV motor hacmine değil, emisyona göre hesaplanacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
135
Cevap
1
Favori
8.309
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 11 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 88
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 7
  • Ortalama Mesaj Aralığı 15 saat 39 dakika
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 4
  • Favoriye Eklediklerim 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • atiktuk (7 mesaj) daturkishulan (4 mesaj) millercoholic (4 mesaj) ridleyscott (4 mesaj) çekomastik (4 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (19 mesaj) Mobil (6 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • daha önce verildi mi bilmiyorum ama dizel motorlar dha avantajlı olacak gibi...

    Türkiye’de kullanılan otomobillerde Motorlu Taşıtlar Vergisi artık emisyon oranına göre alınacak. Yani eskimiş olan araçlardan yüksek vergi, yeni araçlardan ise düşük vergi alınacak
    Gelir İdaresi, Motorlu Taşıtlar Vergisinde önümüzdeki yıl kapsamlı bir çalışma yapılması yönünde bir tavır aldı.

    Bu çalışmada, halen silindir hacmi ve yaşı esas alan Motorlu Taşıtlar Vergisi sisteminin, yeni bir değerlendirmeye tabi tutulacağı, bu kapsamda AB üyesi ülkeler başta olmak üzere çeşitli ülkelerin vergi uygulamalarının da tek tek taranacağı belirtildi.

    Türkiye’de kullanılan otomobillerde Motorlu Taşıtlar Vergisi artık emisyon oranına göre alınacak. Yani eskimiş olan araçlardan yüksek vergi, yeni araçlardan ise düşük vergi alınacak. Ancak araçların kullandıkları yakıtlara göre karbon salınımları farklılaşıyor.

    DİZELLER HER YÖNDEN AVANTAJLI

    Türkiye’de dizel otomobil kullanımı masraf çıkarttığı söylentisi nedeniyle pek tercih edilmiyor. Bunun yerine yüksek yakıt gideri olan ve çevreye daha çok karbon salınımı yapan ‘benzinli’ araçlar kullanılıyor.

    Artık benzinli araçlardan karbon salınımı daha fazla olduğu için MTV vergisi dizellere göre daha fazla alınacak. Bu da sahip olunan eski modelli benzinli otomobillerin vergilerinin çok daha yukarı çıkacağı anlamına geliyor. Yani satıldığında 6-7 bin TL eden otomobiller yıllık 2 bin TL vergi ödeyebilir.

    Getirilecek yeni düzenleme ile elektrikli otomobillerin vergisi çok cazip oranlara çekilecek. Elektrikli arabalardan sonra da dizel otomobiller karbon salınımlarının az olmasından dolayı vergide avantajlı konumda olacak.

    Ancak dizel otomobiller de eskidikçe karbon salınımı artacağından dolayı, vergisi de yıla göre artışa geçecek. Ancak benzinli otomobil kadar yüksek vergiye ulaşmayacak.

    ARABA 6 BİN TL VERGİSİ 2 BİN TL

    Ortalama olarak Türkiye’de kullanılan benzinli ve dizel otomobillerin büyük çoğunluğu 1.600 cc motor hacmine sahip. Piyasada yoğun olarak kullanılan araçlara baktığımızda da benzinli otomobillerin dizellere göre daha fazla salınım yaptığını görebiliyoruz. İşte Türkiye’de kullanılan bazı benzinli ve dizel otomobillerin karbon salınımları:

    Hyundai Getz 1.4 benzinli: 141 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Hyundai Getz 1.5 dizel: 118 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Hyundai Era 1.6 benzinli: 152 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Hyundai Era 1.5 dizel: 120 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Fiat Albea 1.4 benzinli: 148 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Fiat Albea 1.3 dizel: 127 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Renault Fluence 1.6 benzinli: 155 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Renault Fluence 1.5 dizel: 119 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Toyota Corolla 1.6 benzinli: 162 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Toyota Corolla 1.4 dizel: 122 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Peugeot 206 1.4 benzinli: 150 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Peugeot 206 1.4 dizel: 110 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    haberin devami,

    http://www.motorlutasitlarvergisi.com/2012-mtv-motor-hacmine-degil-emisyona-gore-hesaplanacak



    |
    |




  • Süper haber.
  • Gelir Idaresi tavir almis. Sevsinler boyle haberi. Kaynak yok, ad yok, tasari yok... Yok oglu yok kisaca. (Sozum size degil haberi yapan siteye)
  • Göreceksiniz 1.2 TSI Passat, 1.6 TDI Passat'la aynı para olacak. 1.4 ise emisyon yüzünden gelmeyecek, onun yerine 1.2 gelcek.

    NAH BURAYA YAZDIM.
  • Bu haber sürekli su yüzüne çıkar, sonra ortadan kaybolur.

    1. Her otomobilin CO2 salınım (emisyon) değeri fabrika verilerine göre mi esas alınacak?
    2. Egzost ölçüm noktalarına gidilip her aracın gaz değeri mi ölçülecek?
    3. Bu çevreyi korumak yerine rant kapısı, gelir kaynağı mı olacak?
    4. Daha düşük vergi için aracın egzost sistemine müdahale edilebilecek mi?
    5. Piyasaya CO2 salınımını azaltıcı makine, alet, jel ve hap çıkacak mı?

    Bence ülkemiz henüz böyle bir vergilendirmeye hazır değil. Adana'da Büyükşehir Belediyesine ait ve bence beş para etmez olan ama eski Büy.Şeh.Bel.Bşk. tarafından sırf ve sırf ve sadece ama sadece SABANCI grubu ve Türkiye'nin Gururu Otobüslerin Umudu TEMSA'ya inat alınan BMC marka otobüslerin egzost dumanına bakılırsa bu girişim hiçbir şekilde iyi niyetle uygulanmayacak, onun yerine belgede tahrifat, sahtekârlık ve dolandırıcılık başgösterecek.

    Devlet motorlu araçları ne zaman vergilendirmeye kalkışsa hep yanlış iş yapıyor.

    a) Önce ARAÇ AĞIRLIĞINA göre aldı.
    b) Sonra MOTOR HACMİNE göre aldı.
    c) Şimdi CO2 SALINIMNA göre alacak.
    d) Aslında KİLOMETREYE göre almalı.

    Plansız, proğramsız, işlevsiz, vasıfsız, salla başı al maaşı, tembel, hantal yönetim sistemi...

    İyi geceler,

    Taner Göde




  • Emisyona göre vergi alınacaksa, muadili araçlara göre bir emisyon kanunları olmalı. Kalkıp da Polo Bluemotion ile Ferrari'yi kıyaslamak olmaz, ikisi de kendi sınıfındaki araçlara göre dağılmalı.

    Ama bu kadar tatlı bir kaynak kesilmez bence, nasılsa devletin kasasına löpür löpür para geliyor.
  • valla bu devletin hali ne olacak bir türlü çözemedim..her alanda mı bir devlet vatandaşını zorda bırakır..gerçi devletin hali belli de vatandaşın hali ne olacak demeliydim..şuraya bak türk insanına 2.0 motor kullandırılmıyor..birde emisyon meselesi cıktı şimdi..hadi hayırlısı..
  • Bu iş tutmaz üstadlar hala şahin doğan ve eski babadan kalma araç dolu araç yaşlandıkca vergi artar bu da 2. eli öldürür Türkiye de ayrıca bu açılan kaçıncı başlık net bir ilerleme de yok.....
  • PEKİ LPG KULLANLARR????
  • En az 50 defa daha başlık açılır, yeryüzünden fosil yakıtla çalışan motorlar silinince anca bizim ülkemizde yürürliğe girer
  • Mevcut vergi sistemi devam edecek.


    Emisyon oranı yüksek araçlardan ekstra vergi alınacak.


    Tatlı para nasıl olsa.


    Lpg'li araçların emisyonu düşük olduğu için kalan son benzinli araçlar da lpg taktıracak.


    Devletimiz lpg'nin litre fiyatına okkalı bir ( ya da birkaç) zam yaparak vergi gelirlerinde düşüşe sebebiyet verenlerin ümüğünü sıkacak.



    Hep yazdım.

    Yine yazayım:

    Son 10 yılda maddi olarak vatandaşın lehine olacak kaç tane uygulama gördünüz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Son 10 yılda maddi olarak vatandaşın lehine olacak kaç tane uygulama gördünüz?



    Seçim öncesi tombala torba yasa.

    Vergisini, cezasını, primini ödemeyen taksitlendirip, faizleri sildirip indirimiyle ödedi.
  • tabi tabi lpg de bir an önce benzin fiyatına yükseltilecektir ..çok doğru..giderek yaklasıyor zaten..bir aralar motorinde aynı durumdaydı yanlıs hatırlamıyorsam..benzınle yarı yarıya fark vardi fiyat olarak..şimdi gelinen nokta ne..!!!rezalet başka birşey değil..devlet resmen diyor ki kardeşim araba senin neyine ..otur oturdugun yerde..yeme,içme,alma,yapma..şimdilik nefes almaya birşey denmiyor ama ondan da vergi alınması yakındır..
  • Amaç çevreyi korumaksa zehirli gaz bacasıyla ortalıgı dumana katan belediye otobüslerine, minibüslere, kamyonlara çözüm bulsunlar.

    Bunun çevreyle alakası yok avrupa birliğine göstemelik bi yasa olacak ama işin aslında her zamanki gibi vatandaş daha fazla para ödeyecek...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: decsan

    Gelir Idaresi tavir almis. Sevsinler boyle haberi. Kaynak yok, ad yok, tasari yok... Yok oglu yok kisaca. (Sozum size degil haberi yapan siteye)


    +1

    Önümüzdeki yıl kapsamlı bir çalışma yapılması yönünde tavır alınmış. Yani en iyi ihtimalle:

    - Önümüzdeki yıl çalışma yapılır.
    - 2013 tasarı son haline gelir.
    - 2014 meclise sunulur.
    - 2015 meclis gündemine alınır.
    - 2016 Tasarı yasalaşır.
    - 2017'den itibaren uygulamaya konur.

    Hedef 2023 biz 5 yıl önce tamamladık kim ne diyebilir ki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi catalyst -- 8 Ağustos 2011; 23:35:13 >




  • lol:=))
  • ence motor hacmine göre iyi zira downsizing yapılan araçlar bolca gelsin ülkeye...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Yine yazayım:

    Son 10 yılda maddi olarak vatandaşın lehine olacak kaç tane uygulama gördünüz?





    1800 cc olan aracımın vergisini yıllarca 2000 cc olarak ödedim.. 1800 cc ayırımı geldikten sonra daha düşük vergi ödemeye başladım..
  • böyle Bir Düzenleme yapacagına Dizel veya Lpg li sıfır Araçlardan Vergiyi %50 İndir Millet Dizel veya lpg araba alsın...
  • otomobil sahibi vatandaşın aleyhine olacağı kesin.yatırımların parası bize ek vergi olarak döner.ayrıca elektrik,su,doğalgaz da yolda.sigara ve içki içenlerde yandı.kısacası devlet vatandaşına yaşam şansı vermeyecek.mal gibi bir toplum olacağız.sinema,tiyatro,tatil vs.hayal olacak gibi...böyle bir tasarrufumuz kalmayacak yakında.işten eve,evden işe giden dalgın ve bitkin insanlar topluluğu...
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.