Şimdi Ara

2012 MTV motor hacmine değil, emisyona göre hesaplanacak (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
136
Cevap
1
Favori
8.980
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • İnternet sitelerinde ki teknik tablolara bakınca
    1.6 civic CO2 emisyonları (g/km) 158
    2.0 passat CO2 emisyonları (g/km) 135
  • Konuyu hortlatmak gibi olacak ama

    Zaman yaklaşıyor arkadaşlar, 2012 ve yeni MTV çok canlar yakacak diyorum ben.
    Bazı arabalar birilerinin elinde patlayabilir.
    Buralar hep böyle "yandım anam" entryleriyle dolacak gibi geliyor bana..

    Az kaldı bakalım şapkadan ne çıkacak
  • Umarim cikar bu
  • Boşuna ümitlenmeyin. Hiç sanmıyorum vergi sisteminin değişeceğini.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atiktuk

    daha önce verildi mi bilmiyorum ama dizel motorlar dha avantajlı olacak gibi...

    Türkiye’de kullanılan otomobillerde Motorlu Taşıtlar Vergisi artık emisyon oranına göre alınacak. Yani eskimiş olan araçlardan yüksek vergi, yeni araçlardan ise düşük vergi alınacak
    Gelir İdaresi, Motorlu Taşıtlar Vergisinde önümüzdeki yıl kapsamlı bir çalışma yapılması yönünde bir tavır aldı.

    Bu çalışmada, halen silindir hacmi ve yaşı esas alan Motorlu Taşıtlar Vergisi sisteminin, yeni bir değerlendirmeye tabi tutulacağı, bu kapsamda AB üyesi ülkeler başta olmak üzere çeşitli ülkelerin vergi uygulamalarının da tek tek taranacağı belirtildi.

    Türkiye’de kullanılan otomobillerde Motorlu Taşıtlar Vergisi artık emisyon oranına göre alınacak. Yani eskimiş olan araçlardan yüksek vergi, yeni araçlardan ise düşük vergi alınacak. Ancak araçların kullandıkları yakıtlara göre karbon salınımları farklılaşıyor.

    DİZELLER HER YÖNDEN AVANTAJLI

    Türkiye’de dizel otomobil kullanımı masraf çıkarttığı söylentisi nedeniyle pek tercih edilmiyor. Bunun yerine yüksek yakıt gideri olan ve çevreye daha çok karbon salınımı yapan ‘benzinli’ araçlar kullanılıyor.

    Artık benzinli araçlardan karbon salınımı daha fazla olduğu için MTV vergisi dizellere göre daha fazla alınacak. Bu da sahip olunan eski modelli benzinli otomobillerin vergilerinin çok daha yukarı çıkacağı anlamına geliyor. Yani satıldığında 6-7 bin TL eden otomobiller yıllık 2 bin TL vergi ödeyebilir.

    Getirilecek yeni düzenleme ile elektrikli otomobillerin vergisi çok cazip oranlara çekilecek. Elektrikli arabalardan sonra da dizel otomobiller karbon salınımlarının az olmasından dolayı vergide avantajlı konumda olacak.

    Ancak dizel otomobiller de eskidikçe karbon salınımı artacağından dolayı, vergisi de yıla göre artışa geçecek. Ancak benzinli otomobil kadar yüksek vergiye ulaşmayacak.

    ARABA 6 BİN TL VERGİSİ 2 BİN TL

    Ortalama olarak Türkiye’de kullanılan benzinli ve dizel otomobillerin büyük çoğunluğu 1.600 cc motor hacmine sahip. Piyasada yoğun olarak kullanılan araçlara baktığımızda da benzinli otomobillerin dizellere göre daha fazla salınım yaptığını görebiliyoruz. İşte Türkiye’de kullanılan bazı benzinli ve dizel otomobillerin karbon salınımları:

    Hyundai Getz 1.4 benzinli: 141 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Hyundai Getz 1.5 dizel: 118 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Hyundai Era 1.6 benzinli: 152 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Hyundai Era 1.5 dizel: 120 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Fiat Albea 1.4 benzinli: 148 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Fiat Albea 1.3 dizel: 127 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Renault Fluence 1.6 benzinli: 155 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Renault Fluence 1.5 dizel: 119 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Toyota Corolla 1.6 benzinli: 162 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Toyota Corolla 1.4 dizel: 122 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Peugeot 206 1.4 benzinli: 150 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    Peugeot 206 1.4 dizel: 110 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama

    haberin devami,

    http://www.motorlutasitlarvergisi.com/2012-mtv-motor-hacmine-degil-emisyona-gore-hesaplanacak

    CO2 11.02 vol hc 94 ppmvol, ne demek bu emısyonda yazıyor azmı ödücem yani (:




  • lpg işi tam bir muamma özellikle sıralı sistemler için(belli bir sıcaklığa ulaşıncaya kadar benzin kullanıyor malum,ihmal edilebilir tabii). özellikle 2000 motor benzinlilere hatta turbo benzinlilere de lpg dönüşümü uygulanarak emisyon değeri aşağı çekilebilir dizel çok da avantajlı olmayabilir.

    ayrıca 1.6 turbo benzinliye tüp taktırılıp düşük vergi diliminden yararlanılıp(tabii uygulama bu yönde olursa) yeri geldiğinde de keyfini çıkara çıkara araç benzinde kullanılabilir bu noktada iş çevre kirliliği önlemede yetersiz kalır.

    ancak lpg nin konumu bu uygulama için çok önemli olacaktır. benzinlilerin ölümünü engelleyebilecek tek yol lpg




  • Kendi fikrimi söyliyeyim.

    Eğer bu uygulama başlatılırsa, 2012 model araçlardan itibaren başlayacaktır. Aksi taktirde, eski araçların hiçbirinin emisyon değeri sıfır km sini tutmayacağından büyük kaos olacaktır.
    Hükümet böyle bir kaosa yol açacak karar almayacaktır. Mutlaka geçiş süreci olacaktır ve %99 ihtimalle 0 km araçlar ile başlatılacaktır.

    Birde, anlamadığım birşey var. Dizel nasıl benzine göre daha az havayı kirleticidirki, yanımdan yenide olsa dizel araç geçtiğinde dumanı çok rahatsız ediyor. Oysa kurşunsuz benzinli motorun dumanı görünmemekle birlikte, hiçbir rahatsızlık vermiyor.

    Garip ama gerçek ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dhkn -- 11 Ekim 2011; 15:16:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    Kendi fikrimi söyliyeyim.

    Eğer bu uygulama başlatılırsa, 2012 model araçlardan itibaren başlayacaktır. Aksi taktirde, eski araçların hiçbirinin emisyon değeri sıfır km sini tutmayacağından büyük kaos olacaktır.
    Hükümet böyle bir kaosa yol açacak karar almayacaktır. Mutlaka geçiş süreci olacaktır ve %99 ihtimalle 0 km araçlar ile başlatılacaktır.

    Birde, anlamadığım birşey var. Dizel nasıl benzine göre daha az havayı kirleticidirki, yanımdan yenide olsa dizel araç geçtiğinde dumanı çok rahatsız ediyor. Oysa kurşunsuz benzinli motorun dumanı görünmemekle birlikte, hiçbir rahatsızlık vermiyor.

    Garip ama gerçek ?


    Egzos gazı emisyon ölçümüyle kolaylıkla hesaplanabilir,bence modele göre değil araca göre vergi alınmalıdır.Mesela 3 yaşına kadar o model araçların hepsi için aynı vergiyi alırsın,3 yıldan sonra getir dersin vergini yatırmadan son 1 ay içerisinde ki egzos muayene kağıdın, ona göre alırsın vergini.




  • Yasadigim ulkede 2008 yilinda emisyon uzerinden arac vergisi odenmesi karari alindi.2008 den yeni araclar emisyon uzerinden vergi oderken 2008 den eski araclar motor hacmi uzerinden vergi oduyorlar. Bizden farkli olarak arac yaslandikca vergi azalmiyor

    Ornegin 2008 model 520d sahibi 156 Euro yillik vergi oderken 2007 model sahibi 700 euro vergi oduyor. Daha da guzel tarafi 96 modekl 520i sahibi de 700 euro vergi oduyor . Benim aracim 99 model toyota yaris 1.0 ve bende yilda 172 Euro vergi oduyorum

    Sonuc : Eski ve buyuk motor hacimli araclar bu vergi farki yuzunden hizla deger kayberderken herkes 2008 ustu dizellere saldirmaya(benzinlilerden daha dusuk emisyonlu hepsi DPF saolsun. Benzin : 1.50 Euro Dizel : 1.43 Euro) basladi.

    Komik bir sekilde insanlar senede 500 euro daha az vergi odeyecegim diye ayni aracin 2007 modeli 5000 Euro daha ucuzken 2008 modelini almak icin kuyruk oluyorlar.

    Yil 2011 ve devlet artik 520d sahiplerinin 156 euro vergi odemesinden rahatsiz. Zaten halka da 2008 uzeri dusuk emisyonlu arac almayi ogrettiler simdi bu sene emisyon uzerinden alinan verginin arttirilmasi bekleniyor


    Sizde artik Kabaca turkiyede neler olacagini cozebilirsiniz. Bizi kurtaran arac yaslandikca vergisi azalir kuralini kaldirmazlarsa pek sorun cikmaz amabunu degistirirlerse vay halimize




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    Kendi fikrimi söyliyeyim.

    Eğer bu uygulama başlatılırsa, 2012 model araçlardan itibaren başlayacaktır. Aksi taktirde, eski araçların hiçbirinin emisyon değeri sıfır km sini tutmayacağından büyük kaos olacaktır.
    Hükümet böyle bir kaosa yol açacak karar almayacaktır. Mutlaka geçiş süreci olacaktır ve %99 ihtimalle 0 km araçlar ile başlatılacaktır.

    Birde, anlamadığım birşey var. Dizel nasıl benzine göre daha az havayı kirleticidirki, yanımdan yenide olsa dizel araç geçtiğinde dumanı çok rahatsız ediyor. Oysa kurşunsuz benzinli motorun dumanı görünmemekle birlikte, hiçbir rahatsızlık vermiyor.

    Garip ama gerçek ?


    Yeni dizel motorlarda Diesel Particulate Filter denilen filtre sayesinde benzinlilerden daha dusuk emisyonu saglayabiliyorlar. Buda tabii sadece sehir icinde kullanilan sifir km araclarin 20-30 bin km de bu filtreleri tikayarak iptal olmasina yol aciyor. Zaten duzgun kullanilsa da 80-100 bin km sonra bu filtreyi degistirmek gerekiyor yuklu bir meblagaya. Gerci iptal da ettirilebiliyor ama emisyon olcumu zrounlu ve siki olursa sorun olabilir.

    Eskiden bildigim kadari ile bu fitre turkiyeye gelen araclara konmuyordu emisyon uzernden vergi durumu olmadigi icin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerten

    quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal




    Yeni dizel motorlarda Diesel Particulate Filter denilen filtre sayesinde benzinlilerden daha dusuk emisyonu saglayabiliyorlar. Buda tabii sadece sehir icinde kullanilan sifir km araclarin 20-30 bin km de bu filtreleri tikayarak iptal olmasina yol aciyor. Zaten duzgun kullanilsa da 80-100 bin km sonra bu filtreyi degistirmek gerekiyor yuklu bir meblagaya. Gerci iptal da ettirilebiliyor ama emisyon olcumu zrounlu ve siki olursa sorun olabilir.

    Eskiden bildigim kadari ile bu fitre turkiyeye gelen araclara konmuyordu emisyon uzernden vergi durumu olmadigi icin

    ''Buda tabii sadece sehir icinde kullanilan sifir km araclarin 20-30 bin km de bu filtreleri tikayarak iptal olmasina yol aciyor. Zaten duzgun kullanilsa da 80-100 bin km sonra bu filtreyi degistirmek gerekiyor'' Çok iddaalı bir söylem




  • Bahsettiğiniz filtre Euro V dizel motorlarda kullanılan filtre sanıyorum. Şu bir gerçek ki, teknoloji ilerledikçe hayatın insana yüklediği yaşam maliyetini ucuzlatacağına daha da arttırıyor.

    Demekki bundan sonraki aracımız elektrikli olacak. Filte gibi abuk sabuk aletlerin yenilemesine vereceğim parayı aküye veririm daha iyi. Hiç olmazsa başka hiçbir bakımı ile uğraşmam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dhkn -- 11 Ekim 2011; 16:16:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: millercoholic

    quote:

    Orijinalden alıntı: kerten

    quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal




    Yeni dizel motorlarda Diesel Particulate Filter denilen filtre sayesinde benzinlilerden daha dusuk emisyonu saglayabiliyorlar. Buda tabii sadece sehir icinde kullanilan sifir km araclarin 20-30 bin km de bu filtreleri tikayarak iptal olmasina yol aciyor. Zaten duzgun kullanilsa da 80-100 bin km sonra bu filtreyi degistirmek gerekiyor yuklu bir meblagaya. Gerci iptal da ettirilebiliyor ama emisyon olcumu zrounlu ve siki olursa sorun olabilir.

    Eskiden bildigim kadari ile bu fitre turkiyeye gelen araclara konmuyordu emisyon uzernden vergi durumu olmadigi icin

    ''Buda tabii sadece sehir icinde kullanilan sifir km araclarin 20-30 bin km de bu filtreleri tikayarak iptal olmasina yol aciyor. Zaten duzgun kullanilsa da 80-100 bin km sonra bu filtreyi degistirmek gerekiyor'' Çok iddaalı bir söylem

    Belki yanlis ifade etmis olabilirim ama arac kullanim seklinizin bu filtrelerin cok erken km de kendini temizleyememesi sebebiyle tikanmasina sebep olabilecegi bilinmeyen bir konu degil. Buyrun okuyun kullanici tecrubelerini

    http://forum.donanimhaber.com/m_46308532/tm.htm.


    Eger arac devamli uzun yolda filtrenin kendi kendini temizleyebilecegi egzos gazi sicakliklarina ulasiyorsa 200000 km yi de gorur ama bu sarti saglayabilecek kullanici sayisi nedir. DPF in serviste temizlenmek masraflarini hesaba kata kac kullanici vardir felan filan iste.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerten -- 11 Ekim 2011; 16:33:53 >




  • Orijinalden alıntı: kerten

    Orijinalden alıntı: millercoholic

    Orijinalden alıntı: kerten

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal




    Belki yanlis ifade etmis olabilirim ama arac kullanim seklinizin bu filtrelerin cok erken km de kendini temizleyememesi sebebiyle tikanmasina sebep olabilecegi bilinmeyen bir konu degil. Buyrun okuyun kullanici tecrubelerini

    http://forum.donanimhaber.com/m_46308532/tm.htm.


    Eger arac devamli uzun yolda filtrenin kendi kendini temizleyebilecegi egzos gazi sicakliklarina ulasiyorsa 200000 km yi de gorur ama bu sarti saglayabilecek kullanici sayisi nedir. DPF in serviste temizlenmek masraflarini hesaba kata kac kullanici vardir felan filan iste.


    PDF'li araç kullanıyorum,şu ana kadar herhangi bir sorun yaşamadım,1 defa arajım rejenerasyon yaptı,tabi ki sorun çıkartabilir ve çıkartırsa da masraflı olacaktır bunun farkındayım,gösterdiğiniz sayfa için de teşekkür ederim ama emin olun çok ama çok araştırdım almadan dpf olayını,ama sorun çıkartırsa pahalı diye dpf'li araç almayacak olsaydım otomatik vitesli araç da almazdım,hatta piyasa da dsg'li araç alan sayısı bir elin parmaklarını geçmezdi.Aracı temiz ve kurallara uygun kullanırsanız(bknz. turbo dizel araçları doğru kullanma yöntemleri),kullandığınız yakıtı da aynı yerden almaya özen gösterirseniz sorun çıkartacağını düşünmüyorum...




  • Böyle olmayacağı belliydi...

    http://www.ntvmsnbc.com/id/25294535/
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.