Şimdi Ara

2012 MTV motor hacmine değil, emisyona göre hesaplanacak (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
135
Cevap
1
Favori
8.988
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • çevre sanki devletin çokta umurundaydı. büyüklerimizin bindiği mersedeslerin bmw lerin motor hacmi ve yaktıkları benzin ne kadar acaba. hangi sistemde daha çok para alabileceklerse onda kalırlar kimse merak etmesin. trilyonluk kar yapanlardan vergiyi toplayamazlar ama benzine vergiyi daya gitsin.
  • Km bazında çok taklalar olur,hsaplanmaz kolay kolay.Ek bir sistem gerekir bunun için.Ayrıca yeni sistemin bize yararı olacağı falan yok,daha az vergi gelirini göze alamazlar.
  • Km işi saçma. Arkadaşın da dediği gibi zaten ultrasonik mi deyim, astronomik lafı az kalıyor bir vergisi var yakıtın. Kullanan kullandığı kadar ödüyor zaten. Zaten %200-300 yakıtta vergi var. %67 diyerek kendimizi kandırmayalım. Şuanki satış fiyatının %67si vergi. Yani benzin fiyatının en az %200'ü kadar vergi alınıyor. Keşke %100'e düşürseler diye dua mı etsek. Ne günlere kaldık. Allah sonumuzu hayır etsin. Maaşımdan bi ton vergi kesiliyor. Daha parayı göremeden vergi ödüyorum. Sonra harcarken bi daha vergi.

    Neyse bence tek çözüm aracın rayiç bedeli (örn. kasko değeri) ve emisyon değerini kullanan bir yöntem bulunmalı. Bu silindir hacmi işi çok saçma. 1.1 motor otomatik bir araç 2bin motor bir arabadan daha fazla yakabilmektedir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Mevcut vergi sistemi devam edecek.


    Emisyon oranı yüksek araçlardan ekstra vergi alınacak.


    Tatlı para nasıl olsa.


    Lpg'li araçların emisyonu düşük olduğu için kalan son benzinli araçlar da lpg taktıracak.


    Devletimiz lpg'nin litre fiyatına okkalı bir ( ya da birkaç) zam yaparak vergi gelirlerinde düşüşe sebebiyet verenlerin ümüğünü sıkacak.



    Hep yazdım.

    Yine yazayım:

    Son 10 yılda maddi olarak vatandaşın lehine olacak kaç tane uygulama gördünüz?









  • Direk düşürülsün. Başka da birşeye gerek yok. mesela deprem bahanesi ile konulan ve 10 yılda sömürülmemize nedne olan ÖTV kaldırılsa çözüm olur epeyce.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Bu haber sürekli su yüzüne çıkar, sonra ortadan kaybolur.

    1. Her otomobilin CO2 salınım (emisyon) değeri fabrika verilerine göre mi esas alınacak?
    2. Egzost ölçüm noktalarına gidilip her aracın gaz değeri mi ölçülecek?
    3. Bu çevreyi korumak yerine rant kapısı, gelir kaynağı mı olacak?
    4. Daha düşük vergi için aracın egzost sistemine müdahale edilebilecek mi?
    5. Piyasaya CO2 salınımını azaltıcı makine, alet, jel ve hap çıkacak mı?

    Bence ülkemiz henüz böyle bir vergilendirmeye hazır değil. Adana'da Büyükşehir Belediyesine ait ve bence beş para etmez olan ama eski Büy.Şeh.Bel.Bşk. tarafından sırf ve sırf ve sadece ama sadece SABANCI grubu ve Türkiye'nin Gururu Otobüslerin Umudu TEMSA'ya inat alınan BMC marka otobüslerin egzost dumanına bakılırsa bu girişim hiçbir şekilde iyi niyetle uygulanmayacak, onun yerine belgede tahrifat, sahtekârlık ve dolandırıcılık başgösterecek.

    Devlet motorlu araçları ne zaman vergilendirmeye kalkışsa hep yanlış iş yapıyor.

    a) Önce ARAÇ AĞIRLIĞINA göre aldı.
    b) Sonra MOTOR HACMİNE göre aldı.
    c) Şimdi CO2 SALINIMNA göre alacak.
    d) Aslında KİLOMETREYE göre almalı.

    Plansız, proğramsız, işlevsiz, vasıfsız, salla başı al maaşı, tembel, hantal yönetim sistemi...

    İyi geceler,

    Taner Göde


    km düşürürüler bzimkiler satarkenki 500 tl karı için düşüren adam km yide elbette düşürür. ama km ye göre vergi alınması ve yılda 1 kez alınması çok iyi olabilirdi. 1 yılda yaptığı km ye göre vergi verse otomobiller. çok zor bir sistem gibi. yaptığı km herşeyin göstergesidir.
    tamam emisyona göre olsa dizeller çevreyi daha az kirletir.
    120 gr/km ye 150 gr /km olarak düşünebiliriz mesela iki tane c segmenti araç. ama dizel çok yol yaptığı için yılda dizel 20-25000 km giderken benzinli kullanan kişi belki 10 000 km bile gitmeyecek ??? EE BU DURUMDA HANGİSİ DAHA ÇOK KİRLETTİ ÇEVREYİ ? ? ?
    HAH İŞTE madem çevre için emisyona dayalı mtv ozaman daha çok kirleten kimse o daha çok vergi versin işte?
    km ve emisyonun brleştiği br sistem olmalı. şimdiki kasko indirimi gibi nasıl ucuz otomobil hacmi yüksek olsada bir indrim alıyor. az yol giden az çevreyi kirleten insanda bir alt kademeden vergi verebilir mesela.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Bu haber sürekli su yüzüne çıkar, sonra ortadan kaybolur.

    1. Her otomobilin CO2 salınım (emisyon) değeri fabrika verilerine göre mi esas alınacak?
    2. Egzost ölçüm noktalarına gidilip her aracın gaz değeri mi ölçülecek?
    3. Bu çevreyi korumak yerine rant kapısı, gelir kaynağı mı olacak?
    4. Daha düşük vergi için aracın egzost sistemine müdahale edilebilecek mi?
    5. Piyasaya CO2 salınımını azaltıcı makine, alet, jel ve hap çıkacak mı?

    Bence ülkemiz henüz böyle bir vergilendirmeye hazır değil. Adana'da Büyükşehir Belediyesine ait ve bence beş para etmez olan ama eski Büy.Şeh.Bel.Bşk. tarafından sırf ve sırf ve sadece ama sadece SABANCI grubu ve Türkiye'nin Gururu Otobüslerin Umudu TEMSA'ya inat alınan BMC marka otobüslerin egzost dumanına bakılırsa bu girişim hiçbir şekilde iyi niyetle uygulanmayacak, onun yerine belgede tahrifat, sahtekârlık ve dolandırıcılık başgösterecek.

    Devlet motorlu araçları ne zaman vergilendirmeye kalkışsa hep yanlış iş yapıyor.

    a) Önce ARAÇ AĞIRLIĞINA göre aldı.
    b) Sonra MOTOR HACMİNE göre aldı.
    c) Şimdi CO2 SALINIMNA göre alacak.
    d) Aslında KİLOMETREYE göre almalı.

    Plansız, proğramsız, işlevsiz, vasıfsız, salla başı al maaşı, tembel, hantal yönetim sistemi...

    İyi geceler,

    Taner Göde


    Kilometre olmaz, oynuyorlar onla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA


    quote:

    Orijinalden alıntı: CemUsUs

    degerli arkadaslar;

    devlet sene sonunda vatandasi muayene istasyonuna, veya ulastirma bakanliginin yol kenari tesislerine cagiracak..

    -1 sene oldu kardesim, kac bin km'de araban?
    -12000
    -gecen sene kac bindi bilgisayardan bakalim.. nedir aradaki fark?
    - 7000..
    - kac gr co2 saliyor senin araban kmde?
    -188..

    7000x188x...kr devletin belirledigi katsayi.. buyrun size mtvniz.. daha adil bir yontem varsa buyrun...


    Bu fikir fena değil aslında. Yılda 7.500 km yi geçmeden benzinli araç kullanacağım ama yılda 50.000 km yapan dev dizel motorlu araçtan fazla vergi ödeyeceğim. Bana göre mantıklı değil ve haksızlık olur diye düşünüyorum.

    Benim esas anlamadığım nokta egzoz gazındaki en önemli çevre kirletici etmenlerin partikül maddeler (tamamen kanserojen / dizellerde oluşuyor) ve azot oksitler (zehirli / dizelin emisyonu benzinliden 7 kat fazla) olmasına rağmen neden sadece CO2 emisyonuna göre vergi alınıyor. Hadi partikül madde oluşumunu dizel partikül filtresi ile hallederler ama azot oksitler ne olacak???


    Çok güzel bir noktaya değinmişsin, kutluyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Mevcut vergi sistemi devam edecek.


    Emisyon oranı yüksek araçlardan ekstra vergi alınacak.


    Tatlı para nasıl olsa.


    Lpg'li araçların emisyonu düşük olduğu için kalan son benzinli araçlar da lpg taktıracak.


    Devletimiz lpg'nin litre fiyatına okkalı bir ( ya da birkaç) zam yaparak vergi gelirlerinde düşüşe sebebiyet verenlerin ümüğünü sıkacak.



    Hep yazdım.

    Yine yazayım:

    Son 10 yılda maddi olarak vatandaşın lehine olacak kaç tane uygulama gördünüz?





    Aynen katılıyorum;

    MTV den devletin cebine girn büyük bi para var, bu kadar dış borç iç borç varken bundan vazgeçeceklerinide sanmıyorum,

    şu anki sisteme geçildiğinde çok mu adil oldu? aynı yaşta bmw 3.16 ya binenle reno ciliosu olanda aynı vergiyi veriyor

    emisyona göre olursa neolur 150.000-200.000TL lik veya 100.000TL nin üzerinde arabası olanlar daha az vergi verir

    güç bela denkleştirdiği parayla orta sınıf arabaya binenin üstüne binerrrrrrrrrrr sonuçda neolur

    devletin cebine giren para artar, durumu çok iyi olan daha az vergiyle sıyırır, gelir seviyesi orta ve alt sınıfta olanlar dahada ezilir

    ADİL BİR SİSTEM OLACAKSA ARACIN KASKO DEĞERİ ÜZERİNDEN MANTIKLI BİR HESAPLAMAYLA VERGİ ALINSIN

    10.000TL Lik arabaya binenle 90-100.000Tl lik arabaya binen arasındaki vergi farkı bu şekilde olmalı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çekomastik

    Kuş serisinin sonu nasıl gelir diye bir konu vardı...
    Cevabı burada.


    Bencede.
  • Benim emektar benzinli w 126 300 sel mercedesim var.Arabanının kasko bedeli 12.000 tl.Ne şimdi benden gidip 2.000 - 3.000 tl mtv mi isteyecekler.Zaten hali hazırda senede 500 tl bayılıyorum.Bir de bilidiğim kadarı ile mtv araç kasko bedelinin %5 ini aşıyorsa bir alt kademeden ödeniyordu.Bu mtv konusunda en adaletli nokta araçların kasko bedelleri üzerinden vergi alınması olmalıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çekomastik


    quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA


    quote:

    Orijinalden alıntı: CemUsUs

    degerli arkadaslar;

    devlet sene sonunda vatandasi muayene istasyonuna, veya ulastirma bakanliginin yol kenari tesislerine cagiracak..

    -1 sene oldu kardesim, kac bin km'de araban?
    -12000
    -gecen sene kac bindi bilgisayardan bakalim.. nedir aradaki fark?
    - 7000..
    - kac gr co2 saliyor senin araban kmde?
    -188..

    7000x188x...kr devletin belirledigi katsayi.. buyrun size mtvniz.. daha adil bir yontem varsa buyrun...


    Bu fikir fena değil aslında. Yılda 7.500 km yi geçmeden benzinli araç kullanacağım ama yılda 50.000 km yapan dev dizel motorlu araçtan fazla vergi ödeyeceğim. Bana göre mantıklı değil ve haksızlık olur diye düşünüyorum.

    Benim esas anlamadığım nokta egzoz gazındaki en önemli çevre kirletici etmenlerin partikül maddeler (tamamen kanserojen / dizellerde oluşuyor) ve azot oksitler (zehirli / dizelin emisyonu benzinliden 7 kat fazla) olmasına rağmen neden sadece CO2 emisyonuna göre vergi alınıyor. Hadi partikül madde oluşumunu dizel partikül filtresi ile hallederler ama azot oksitler ne olacak???


    Çok güzel bir noktaya değinmişsin, kutluyorum.


    evet burada yazanlara kesinlikle katılıyorum.
    zaten katalizatörlerin bulunma amacı CO ve azot oksitleri hidrocarbonları bir dönüşümle tepkimeye sokarak doğada yakılması için CO2 ve H20 ya yani suya dönüştürmesidir. bu yüzden araçların egzozundan su damlar. bir nevi katalitik konvertörün sağlıklı olduğunu gösterir su damlaması.
    bu yüzden gerçek çevreye zararlı gazlar HC lar ve karbonmooksitler(en zehirli gazlardan biridir) azot oksitlerdir.
    burda en iyi yanmayı ve en az kirletmeyi sağlamak için araçların tam bakımlı olmaları ve zengin karışım fakir karışım olayının(hava yakıt oranı yani) tam dengede olması gereklidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan


    quote:

    Orijinalden alıntı: nilve


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Mevcut vergi sistemi devam edecek.


    Emisyon oranı yüksek araçlardan ekstra vergi alınacak.


    Tatlı para nasıl olsa.


    Lpg'li araçların emisyonu düşük olduğu için kalan son benzinli araçlar da lpg taktıracak.


    Devletimiz lpg'nin litre fiyatına okkalı bir ( ya da birkaç) zam yaparak vergi gelirlerinde düşüşe sebebiyet verenlerin ümüğünü sıkacak.



    Hep yazdım.

    Yine yazayım:

    Son 10 yılda maddi olarak vatandaşın lehine olacak kaç tane uygulama gördünüz?





    Hocam son on yıl hakkındaki değerlendirmeleriniz de testini yaptığınız otomobillerde olduğu gibi insafsızca olmuş. Ben sana yapılan iyiliştirmelerden onlarca örnek sayarım fakat mevzuyu siyasete çekmek istemiyorum. Zaten ne zaman akaryakıtla ilgili bir konu açılsa hep aynı yorumlar.Körler ve sağırlar birbirini ağırlar durumu yani.


    Biriniz de konuşsun da rahatlayalım, arkadaşım SAY bildiklerini, hatamız varsa KABUL EDELİM?


    Sağlık alanında yapılan hizmetler diyicem, hastaneyle benim işim olmaz diyeceksiniz; yapılan onca km duble yollar diyicem, ne yolu her yer çukur diyeceksiniz; Kamu bütçesinin fazla vermesi, büyüme oranları falan diyicem, cari açık-ki cari açık geçmiş dönemlerde olduğu gibi kamunun değil özel sektör talebinden kaynaklanıyor olmasına rağmen- diyeceksiniz; demokratikleşme, askeri vesayetin azaltılması diyicem, sivil vesayet diyeceksiniz; enflasyon oranı diyicem istatistik kurumunun verdiği rakamlar uydurma diyeceksiniz; özelleştirme diyicem bunlar vatanı satıyor diyeceksiniz; velhasıl ideolojik bakış açınız dolayısıyla sadece bardağın boş tarafını gördüğünüz için size sadece arapça kökenli el-insaf diyicem ama korkarım bu sefer de laik cumhuriyet elden gidiyor diyeceksiniz.




  • Adamlar hazır parayı nasıl alacaklarını şaşırdılar...
  • Bütün vergileri kaldır, yap benzini 10 lira.. Az binen, çevreyi az kirleten az öder, çok binen çok kirleten çok öder. Hem de peşin peşin öder! Öyle vergi borcun biriksin sonra af gelsin, yok km.e göre hesaplansın, yok emisyona göre.. Mis gibi yöntem! Böylece trafikte rahatlar.. Guines rekorlar kitabına bile gireriz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    Bütün vergileri kaldır, yap benzini 10 lira.. Az binen, çevreyi az kirleten az öder, çok binen çok kirleten çok öder. Hem de peşin peşin öder! Öyle vergi borcun biriksin sonra af gelsin, yok km.e göre hesaplansın, yok emisyona göre.. Mis gibi yöntem! Böylece trafikte rahatlar.. Guines rekorlar kitabına bile gireriz..


    kaçak akaryakıt patlar ülkede.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nilve

    Sağlık alanında yapılan hizmetler diyicem, hastaneyle benim işim olmaz diyeceksiniz; yapılan onca km duble yollar diyicem, ne yolu her yer çukur diyeceksiniz; Kamu bütçesinin fazla vermesi, büyüme oranları falan diyicem, cari açık-ki cari açık geçmiş dönemlerde olduğu gibi kamunun değil özel sektör talebinden kaynaklanıyor olmasına rağmen- diyeceksiniz; demokratikleşme, askeri vesayetin azaltılması diyicem, sivil vesayet diyeceksiniz; enflasyon oranı diyicem istatistik kurumunun verdiği rakamlar uydurma diyeceksiniz; özelleştirme diyicem bunlar vatanı satıyor diyeceksiniz; velhasıl ideolojik bakış açınız dolayısıyla sadece bardağın boş tarafını gördüğünüz için size sadece arapça kökenli el-insaf diyicem ama korkarım bu sefer de laik cumhuriyet elden gidiyor diyeceksiniz.


    Her ne kadar aynı görüşlerde ve düşüncelerde olmasak da cevap verme tarzınızı beğendim.

    Saygılarımla




  • slm kardeş benim lagunam var 2001 model bunun senelik vergisi 876 lira araba 10 yaşında bunu arabanın yaşı üzerinden buun vergisi en fazla ne kadar düşürttürebilirim acaba...
  • askerlik kısalacak haberlerini hatırlatıyor. eninde sonunda emisyon bazlı vergilendirmeye geçileceğini düşünüyorum ancak daha çok yol var gidilecek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974


    quote:

    Orijinalden alıntı: nilve

    Sağlık alanında yapılan hizmetler diyicem, hastaneyle benim işim olmaz diyeceksiniz; yapılan onca km duble yollar diyicem, ne yolu her yer çukur diyeceksiniz; Kamu bütçesinin fazla vermesi, büyüme oranları falan diyicem, cari açık-ki cari açık geçmiş dönemlerde olduğu gibi kamunun değil özel sektör talebinden kaynaklanıyor olmasına rağmen- diyeceksiniz; demokratikleşme, askeri vesayetin azaltılması diyicem, sivil vesayet diyeceksiniz; enflasyon oranı diyicem istatistik kurumunun verdiği rakamlar uydurma diyeceksiniz; özelleştirme diyicem bunlar vatanı satıyor diyeceksiniz; velhasıl ideolojik bakış açınız dolayısıyla sadece bardağın boş tarafını gördüğünüz için size sadece arapça kökenli el-insaf diyicem ama korkarım bu sefer de laik cumhuriyet elden gidiyor diyeceksiniz.


    Her ne kadar aynı görüşlerde ve düşüncelerde olmasak da cevap verme tarzınızı beğendim.

    Saygılarımla


    Teşekkür ederim. Evet belki siyasi meselelere ait düşüncelerimiz farklı ama üslubunuzdan anladığım kadarıyla en temel insani duygular olan nezaket,hoşgörü ve saygı konusundaki hissiyatımız aynı. Ben bunu daha çok önemsiyorum.
    Esen kalın..




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.