Şimdi Ara

TRENLE ARABA TAŞIMA

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
16.395
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamın Aleyküm,
    Abilerim ve kardeşlerim size bi sorum olucak.
    İstanbul veya Ankaradan Tren ile Erzurum - Horasana nasıl araç taşıybiliriz ?
    Fiyat ne kadar olur ? Taşırlar mı ? Bilenler cevap verebilir mi ?



  • Malesef trenle tek bir araç taşıtmanız pek mümkün değil. Daha doğrusu TCDD'nin politikası gereği, 2 dingilli bir vagonla taşıdığınız yük için 20 ton üzerinden ücretlendirme yapılıyor. Yani isterseniz 1 kilo yük taşıyın, 20 ton ücreti veriyorsunuz.
    Şu anda İstanbul'dan zaten tren işlemediği için Ankara - Horasan arasındaki 1186 KM'lik mesafe için 90.02 TL birim ücreti var. Yanlış hesaplamadıysam 1800 TL civarı bir ücret çıkacak.
    https://portal1.tcdd.gov.tr/tcdd(bD10ciZjPTEwMCZkPW1pbg==)/zy02/yuk_tasima_fiyatlari

    Eğer bir de 100 tondan az olduğu için %100 zamlı ücret olayını hesaplarsak, 3600 TL ediyor.
    O yüzden aracı sürerek götürmek dahi daha ekonomik olacaktır.
    Gerçi hoş, TCDD'nin internet sitesindeki açıklamaları anlayabilmek de bir mesele, o yüzden yanlış anlamış olabilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Malesef trenle tek bir araç taşıtmanız pek mümkün değil. Daha doğrusu TCDD'nin politikası gereği, 2 dingilli bir vagonla taşıdığınız yük için 20 ton üzerinden ücretlendirme yapılıyor. Yani isterseniz 1 kilo yük taşıyın, 20 ton ücreti veriyorsunuz.
    Şu anda İstanbul'dan zaten tren işlemediği için Ankara - Horasan arasındaki 1186 KM'lik mesafe için 90.02 TL birim ücreti var. Yanlış hesaplamadıysam 1800 TL civarı bir ücret çıkacak.
    https://portal1.tcdd.gov.tr/tcdd(bD10ciZjPTEwMCZkPW1pbg==)/zy02/yuk_tasima_fiyatlari

    Eğer bir de 100 tondan az olduğu için %100 zamlı ücret olayını hesaplarsak, 3600 TL ediyor.
    O yüzden aracı sürerek götürmek dahi daha ekonomik olacaktır.
    Gerçi hoş, TCDD'nin internet sitesindeki açıklamaları anlayabilmek de bir mesele, o yüzden yanlış anlamış olabilirim.

    Doğru anlamışsınız hocam , açıklama için çok teşekkürler
    Arayıp sordum 3600 TL fiyat cıkardılar
  • Kars-Haydarpaşa Liman
    Çıkış istasyonu Kars
    Varış istasyonu Haydarpaşa Liman
    Mesafe 1872 km
    Taşıma ücreti 151.13

    Araç 1999 twingo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ILKERATLIILKER

    Kars-Haydarpaşa Liman
    Çıkış istasyonu Kars
    Varış istasyonu Haydarpaşa Liman
    Mesafe 1872 km
    Taşıma ücreti 151.13

    Araç 1999 twingo

    Çok iyi fiyat hocam Haydarpaşa - Kars SUV sınıfında 2,700 kg ortalama bir araba icin ne kadar fiyat cekerler ?
    bide nereyle irtibat kurmamız lazım detaylı bilgi verirmisiniz :)

    Kaç saat sürdü, siz arabadamıydınız seyehat sırasında?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elmanders -- 23 Şubat 2015; 22:51:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elmanders

    quote:

    Orijinalden alıntı: ILKERATLIILKER

    Kars-Haydarpaşa Liman
    Çıkış istasyonu Kars
    Varış istasyonu Haydarpaşa Liman
    Mesafe 1872 km
    Taşıma ücreti 151.13

    Araç 1999 twingo

    Çok iyi fiyat hocam Haydarpaşa - Kars SUV sınıfında 2,700 kg ortalama bir araba icin ne kadar fiyat cekerler ?
    bide nereyle irtibat kurmamız lazım detaylı bilgi verirmisiniz :)

    Kaç saat sürdü, siz arabadamıydınız seyehat sırasında?

    Ben netten baktim kendim geyircem hocam araç camaro trene risk edemem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu ülkede tren kullanılmasın diye uğraşıyor sanki devlet. 80 yıldır...

    2006 yılı kışında Balıkesir'den Erzurum'a gittim. Önce Ankara'da indim. 6 saat garda bekledim. Sonra Erzurum trenine bindim. Tabi çok uzun sürdü. Ama gene de pişman değilim. Restoranda demlenerek gitmiştim.

    Babam da Tokat'a gelmek istemişti trenle. Uzun otobüs yolculuğuna sağlığı elvermediği için. Balıkesir-Ankara...Ankara-Sivas... Sivas-Turhal... Oradan sonra zaten ray yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bende345

    Bu ülkede tren kullanılmasın diye uğraşıyor sanki devlet. 80 yıldır...

    2006 yılı kışında Balıkesir'den Erzurum'a gittim. Önce Ankara'da indim. 6 saat garda bekledim. Sonra Erzurum trenine bindim. Tabi çok uzun sürdü. Ama gene de pişman değilim. Restoranda demlenerek gitmiştim.

    Babam da Tokat'a gelmek istemişti trenle. Uzun otobüs yolculuğuna sağlığı elvermediği için. Balıkesir-Ankara...Ankara-Sivas... Sivas-Turhal... Oradan sonra zaten ray yok.

    Gerçekten garip bir politika izleniyor. Daha ülkenin çoğu iline demiryolu yokken, olanlarda da trenler doğru düzgün işletilemiyorken bunu mükemmelleştirmek yerine YHT diye bir sevdaya tutuldular.
    Tamam hızlı tren işletmek güzel bir şey, övünülebilecek bir şey ancak, YHT'nin şu an hizmet ettiği kesim çok sınırlı. Hatta TCDD nin politikaları tamamen bu yönde.
    Mesela bundan 4 sene önce, Fatih Ekspresi ile 4 saat 15 dakika içerisinde Eskişehir - Haydarpaşa yolculuğu yapabiliyordunuz. Üstelik sadece 13 TL ücretle. Aynı dönemde otobüs Dudullu'ya 4 saatte 35 TL'ye taşıyordu. Ha o zamanın en öncelikli trenleri dahi bol bol tehir yapabiliyordu. 4 saatlik yolculuklar 5-6 saatten önce tamamlanmıyordu ancak; hem ucuz hem ara durak çok olduğu için her kesim insan treni tercih edebiliyordu. Köylü vatandaşlarımız köylerindeki istasyonlarda trenden inebiliyor, ıvırını zıvırını trenle taşıyabiliyordu. Hatta Doğu Ekspresi gibi sefer süresi 24 saati bulan veya aşan trenlerde insanlar trende kendi yemeğini yapabileceği kadar rahat bir yolculuk yapabiliyordu. Yani o uzun yolculuk her ne kadar tehirli olsa da adam zaten evdeymiş gibi yolculuk yapabiliyordu kompartmanında. Zaten bunu banal bulan insanlar otobüsü kullanıyordu. Onda da "Kamil Koç" ya da "Varan" gibi üst düzey firmaları tercih ediyordu. Köylü ve ekonomi arayan kesim de zaten "Tren niye geç gitti" diye sormuyordu. YHT ise daha çok "Uçak" profili yakalanmaya çalışılan bir tren işletmesi oldu. Trene çuval, poşet v.b alınmaması, ekstra bagajdan para alınması gibi uygulamalar mevcut. Bununla birlikte sadece ana ve büyük istasyonlarda duruyor. Fiyat ise insanlara pahalı geliyor (İşin gerçeği, gelir ve giderleri kabaca ve bildiğim kadarıyla hesapladığımda öyle çok aşırı bir kar durum yok. Genel olarak gelirler sadece giderleri karşılıyor, fiyatlandırma bu yönden adil duruyor), trenin otobüs ve uçağa rakip olması ise, "Ekonomik ulaşım" bölümünde bir açığa sebep oldu. Oysa elde zaten Tüvasaş ve Tülomsaş gibi fabrikalar varken ve buralarda kendi vagonumuzu üretebiliyorken, lisans yabancı da olsa kendi lokomotifimizi üretebiliyorken (Hatta her ne kadar alt yapısı Alman MAK olsa da, yerli manevra lokomotiflerimiz de var), eldeki TCDD baştan aşağı bir yenilenmeye gitseydi benim şahsi fikrimce daha doğru olacaktı. Yani eldeki yorgun ve yaşlı lokomotifler (Hala faal olarak 1970 yılında üretmeye başladığımız DE 24000 tipi lokomotifler revaçta) yük trenlerine kaydırılabilir, daha güncel modern ve seri lokomotifler yolcu trenlerine verilebilir, tren tehirlerini azaltmak için çalışmalar (Gerekirse çift hatlı yerlerin 3 hatta çıkartılması, trafiğin düzenlenmesi, kısaca tehire sebep olan şeylerin araştırılıp giderilmesi), trenin hiç gitmediği Antalya, Trabzon gibi şehirlere demiryolu ulaştırılması gibi bir yol izlenseydi bence daha çok halka yarar bir proje olurdu. Yani sadece eldeki işletme "Mükemmelleştirme" yoluna gidilerek hizmet kalitesi artırılacak, tren her yere ulaştırılacak ve de hala en ekonomik ve güvenli tercih olacaktı.
    YHT'yi yerden yere vurmuyorum. Kötü değil. Eskişehir - Ankara arası tamamen oturmuş ve 1 saat 15 dakikada bir şehirden diğerine gidiyorsunuz. Gayet güzel. Eskişehir - İstanbul arası da oturduğunda bu süre de kısalacak. Bununla beraber şu anda YHT'ler dolu gidip geliyor. Bu güzel bir şey. Lakin trene çuval ya da poşet alınmaması (Banal olduğu gerekçesi ile), Business Class ve Economy Class diye bir "Mevki" ayrımının olması (Önceden 1. mevki 2. mevki 3. mevki diye bir ayrım varmış, resmen o ayrımı tekrar getirdiler) hoş karşıladığım şeyler değil.

    Yük konusunda uygulanan politikaya gelince, önceden bir kişi tek bir vagon ekleyebiliyormuş trene. Yani gidip "Benim şu yüküm var" diye trene tek bir vagonla yük ilavesi yapabiliyormuşsunuz. Ancak o zaman şu sorun çıkıyor. Bir yük treni 30 vagon ile yola çıksa, bu 30 vagonun 20 si farklı yerlerde bırakılacak. Bir de ara ara yeni vagonlar ilave edilecek. Bu da trenin hemen hemen her girdiği istasyonda en az en az 1 saat oyalanmasına sebep olan bir manevra yapmasını gerektiriyor. Bu manevrayı kısaca anlatmak istiyorum.

    • Tren istasyonda uygun bir yola alınır, istasyonda bırakılacak olan vagon ya da vagonlardan bir sonraki ara kesilir, böylece bırakılacak olan vagon trene bağlı kalır.
    • Kalan vagonlar altı takozla beslendikten sonra bırakılacak olan vagon trenle beraber çekilir, o yoldan komple çıkıldıktan sonra vagonun bırakılacağı yola geri dayanılır.
    • Vagonun bırakılacağı yola girildikten sonra bırakılacak olan vagonlar trenden kesilir. İlave edilecek vagonlar varsa, tren dizisi tekrar o yoldan çıkıp alınacak vagonların olduğu yola dayanılır, eğer vagonlar kısa mesafe gidecekse de tren dizisi önce tekrar birleştirilir, en sona bu vagonlar eklenir.
    • Manevra tamamlandıktan sonra trenin durduğu yerde fren denemesi yapılır, bu bile tek başına 10 dakikadan fazla zaman alır.

    Kısaca bu manevraları bir yük treni tek seferinde 20-30 defa yaptığı için, yük nakliyatı çok yavaş ve çok "sancılı" olmaktaydı. Hem tren personeline hem istasyon personeline çok yük bindirdiği gibi, manevralar vagonlardaki yükleri de sarsmaktaydı.
    TCDD'nin yaptığı araştırmalar ve çeşitli programlar sonucu elde edilen "Know How" diyebileceğimiz bilgilerle, Blok tren işletmeciliğine geçildi. Yani sadece çok miktarda ve aynı yere gidecek yükleri (Hammadde, Kömür, Cehver vb.) kabul ederek trenleri gereksiz manevralardan kurtarmak. Genelde 10 vagon 200 ton üzerinden yük kabulü yapılıyor. Tek vagon için de 20 ton üzerinden hesaplama yapılıyor ve %100 zamlı ücret oluyor. Yani düşünce "Yükü 20 tondan az olan kamyona yüklesin, bize 100 tondan aşağı yük getirmeyin" demek. Aslında işe de yaradı, yük trenleri hem hızlandı hem rahatladı hem iş yükü azaldı. Ancak vatandaş kendi eşyasını taşıtamaz oldu. Bununla beraber fabrikalar hammaddelerini rahat ve ucuza taşıtabiliyor, cevherler (Boraks, Demir v.b) rahat rahat taşınıyor.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Bu guzel bilgiler icin tesekkurler. Train sim.ile cufcuf'culuk oynamayi seven benim gibi biri icin okumasi zevkli bir cevap olmus.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sözün kısası nerede ucuz, millete yarar bir şey varsa içine ettiler.Nereye el attılarsa kuruttular. Millet bedavadan yaşıyordu, şimdi herkes girtlağa kadar borçlu ve mutsuz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Malesef trenle tek bir araç taşıtmanız pek mümkün değil. Daha doğrusu TCDD'nin politikası gereği, 2 dingilli bir vagonla taşıdığınız yük için 20 ton üzerinden ücretlendirme yapılıyor. Yani isterseniz 1 kilo yük taşıyın, 20 ton ücreti veriyorsunuz.
    Şu anda İstanbul'dan zaten tren işlemediği için Ankara - Horasan arasındaki 1186 KM'lik mesafe için 90.02 TL birim ücreti var. Yanlış hesaplamadıysam 1800 TL civarı bir ücret çıkacak.
    https://portal1.tcdd.gov.tr/tcdd(bD10ciZjPTEwMCZkPW1pbg==)/zy02/yuk_tasima_fiyatlari

    Eğer bir de 100 tondan az olduğu için %100 zamlı ücret olayını hesaplarsak, 3600 TL ediyor.
    O yüzden aracı sürerek götürmek dahi daha ekonomik olacaktır.
    Gerçi hoş, TCDD'nin internet sitesindeki açıklamaları anlayabilmek de bir mesele, o yüzden yanlış anlamış olabilirim.

    komutanım eşşegin aklına karpuz kabugu koydurdun şimdi benim kebabcı motorm var yazın bunu tirne koysam edirneye gitmek istesem istanbuldan yine bu dedıgınız tarifemi oluyor??fiyat ucuz olsa ne güzel günü birlik gidip geri dönerdim...
  • Hiçbir parti döneminde Türkiye'de halkın yararı amaçlanarak birşey yapıldığını görmedim.

    Medeni ülkelerde devlet halka hizmet eden bir aygıt iken,

    Bizde devlet arpalık,rant,rüşvet merkezi olarak kullanılır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Uzun ve güzel bir yazı olmuş.

    Ben de YHT-normal tren konusunda aynı fikri paylaşıyorum. Erzurum'a giderken bindiğim tren ,saatte 100km hıza çıkıyordu zaten. Eğer çok sık dur kalk yapmasa yolculuk o kadar uzun sürmez aslında. Otobüsten önce varır. Trendeki sıcak ortam, istediğin gibi içeride dolaşabilme...

    Ülkenin en işlek hattı olan İstanbul-İzmir yolunda tren olmaması rezalet bence. Üstelik çok önemli şehirlerden geçmesine rağmen.

    Tüm bunların arkasında yurdumuzda çok sayıda bulunana yabancı markalara ait kamyon ve otobüs fabrikaları olduğunu düşünürüm eskiden beri.
  • Konuyu sapittik ama trenlerin yayginlasmama sebebi amerikan politikalaridir. 50lerde hep "tren kominist isidir, asfalt ozgurluktur" diye diye, marshall yardimini vermek icin dayattigi maddelerden biri de sadece asfalta yatirim yapilmasiydi. Biz asfalt yaptik. O bize kamyon satti, araba satti.
    2.5milyonluk Bursada tren yok mesela. Bu sebeple. KKoc-Nilufer gibi otobus firmalari hep bursadan cikti, buyudu.

    2004-2007 arasi 3 sene iki hatada bir istanbul ankara gidiyordum-. Guney ekspresi. Ogreci bileti 7 tl idi. Cuma Aksam 20.45 haydarpasadan kalkar. Duruma gore 6-6.30 gibi Ulusa yanasirdi. Donuste Astiden dogu arabalarina binerdim. 10 liraya pazarlikla tav olurlardi. Normal bilet 20 liraydi. Bir ogrenci icin 17 tl ye ist-ank-ist yapmak iyi oluyordu. Fazla sarsmiyordu butceyi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.