Arkadaşlar böyle bir şey iddaa ediyor bir arkadaşım acaba aslı varmıdır?
Buji yokmu?
Peki nasıl ateşleniyor motor
Arkadaşın bujileri dışardan motora bakarak göremediği için böyle bir yorum yapmış olabilir mi? Bende kendi aracımın motorunda bujileri görememiştim. Baya aradım bulamadım. SOnra serviste sordum gösterdiler. Bi kaç malzeme var onları çıkarında bujiler siyah motor kapağının içinde kalıyor. İçeriye uzun çırçır anahtar sokarak söküp çıkarıyorlar. Motor dış kapağından bi 10 cm falan içerdeydiler sanırım. Corolla'da da benzer durum olabilir.
quote:
Orjinalden alıntı: Untouch
Arkadaşlar böyle bir şey iddaa ediyor bir arkadaşım acaba aslı varmıdır?
Bence arkadaşında Buji yok ateşleme yapamıyor
quote:
Orjinalden alıntı: infinite
quote:
Orjinalden alıntı: Untouch
Arkadaşlar böyle bir şey iddaa ediyor bir arkadaşım acaba aslı varmıdır?
Bence arkadaşında Buji yok ateşleme yapamıyor
quote:
Orjinalden alıntı: supremum
Arkadaşın bujileri dışardan motora bakarak göremediği için böyle bir yorum yapmış olabilir mi? Bende kendi aracımın motorunda bujileri görememiştim. Baya aradım bulamadım. SOnra serviste sordum gösterdiler. Bi kaç malzeme var onları çıkarında bujiler siyah motor kapağının içinde kalıyor. İçeriye uzun çırçır anahtar sokarak söküp çıkarıyorlar. Motor dış kapağından bi 10 cm falan içerdeydiler sanırım. Corolla'da da benzer durum olabilir.
görüldüğü gibi hcci motorda benzinli olmasına karşın buji ya da herhangi bir ateşleme yok.dizel gibi de yakıtı sıkıştırma sonunda püskürtmüyor.yakıtı emme strokunda havayla birlikte karışım olarak alıyor.
herhangi bir ateşleme yok diyorsun da "multiple ignitions points" diyor daturkishsultan.
buji yok desen tamam :)
Bu arada o teknoloji ile ilgili bilgin varsa çoklu kontak noktalarını nasıl oluşturuyorlar?
Aklıma şu cam küreler geldi, adını unuttum.Hani içindeki elektrik arkını görebiliyorduk, küreye dokununca da ark dokunulan yerde toplanıyodu...
Gerçi o ayrı dünya bu ayrı ama...
quote:
Orjinalden alıntı: extremeenvy
herhangi bir ateşleme yok diyorsun da "multiple ignitions points" diyor daturkishsultan.
buji yok desen tamam :)
Bu arada o teknoloji ile ilgili bilgin varsa çoklu kontak noktalarını nasıl oluşturuyorlar?
Aklıma şu cam küreler geldi, adını unuttum.Hani içindeki elektrik arkını görebiliyorduk, küreye dokununca da ark dokunulan yerde toplanıyodu...
Gerçi o ayrı dünya bu ayrı ama...
hacı zaten istesen de karışımın heryerinde eşzamanlı tutşmayı sağlayamassın.istersen ultrasonic buji kullan ister elektrik arkı kullan.tabi bu dediklerim karışımın bi çok yerinde aynızamanda tuutşmaya olanak verecektir ama hccidaki kadar verimli olmaz.çünkü hcci yakıthava karışımını dayanabileceği max sıkıştırmaoranına getirip patlatıyor. bu durumda
1-termodinamik verimden max yararlanılıyor 2-tutuşma belli bi noktada başlamadığından nox molekülleri oluşmuyor.karışımın heryerinde (mokelülerbazda konuşuyorum) tutuşma eşzamanlı başlayacağından çevre sağlığı bakımından çok iyi. 3-yakıt neredeyse tam yakılıyor.bu da çiğ yakıt sorununu ortadan kaldırıyor ve max yakıt tasarrufu sağlıyor.yakıt tasarrufu bakımından en önemli parametrelerden biri bu çünkü. 4-hem dizel hem benzinli mantığıyla çalışıyor.benzinlinin ve dizelin +larını alırken ikisinin -lerini almamış. dizeldeki gibi kesme oranı yani yakıtı sonradan püskürtme meselesi ortadan kaldırılmış ancak dizelin kazandırdığı max termodinamik verim özelliğini almış.aynı zamnda benzinlinin en büyük +sı olan sabit hacimde ısı geçişi özelliğine sahipken dizeldeki kayıpların anasını oluşturan sabit basınçta ısı geçişi özelliği bu motorda yok.
Benim için karşım eşzamanlı ya da farklı tutuşmuş problem diil :)
Ben şu çoklu tutuşturma noktalarını nasıl oluşturuyorlar onu merak etmiştim.
Şimdi okudum yabancı bi kaynaktan.oturdu taşlar.
sağol yine de...
Gayet de var 2006 benzinli Corolla'da buji, arkadaş görememişir.
nasıl çakıyomuş çakar çakmak tokai mı varmış:)
daturkish güzel açıklama
quote:
Orjinalden alıntı: Untouch
Arkadaşlar böyle bir şey iddaa ediyor bir arkadaşım acaba aslı varmıdır?
buji vardır
Sadece disotto var.
Eskiden bobin, distribütör, platin, meksefe, tevzii makarası, avans ayarı vardı. Motoru yıkadıktan sonra distribütör kapağı sökülür, gazete kağıdı ateşe verilerek kurutulurdu. İthal araçların Türkiye'de bulunamayan bu parçaları bir şekilde "getirtilirdi", bunun bile karaborsası olurdu.
- Abi Cemil usta yolladı, 76 model 230.6 Mercedes'in tevzii makarası ve distribütör kapağı lazımmış. - Oğlum bende yok ama ustana söyle, Süleyman abinin eniştesi Almanya'dan gelecekmiş, 500 marka bulurmuş diye. - Tamam abi söylerim. - (Süleyman abi Almanya'ya telefon açar) Enişte, araba mezarlığından 10-15 tane Mercedes distribütör kapağı sök, burada iteleriz, temizler satarız. He, evet he.
Şimdi her silindirin kendi bobini motor kapağının üzerinde, buji hariç diğer parçalar çoktan unutuldu. Tamircilerde çalışan çıraklara takma isim konulurdu, mesela "BUJİ KEMAL". Eski bujilerin motorlu demir fırçada parlatır, kumpasla 0,3 derece ayarlar, çekiçle bir vururduk, 1 yıl daha giderdi...