Şimdi Ara

Otomatik Viteste R'ye atınca KÜTLEME/VURUNTU (Her ne derseniz) Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
0
Favori
108.412
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tam otomatik vitesli araca sahibim, 57 bin km de. Araçta ilk çalıştırmada geri vitese takınca sorun yok ancak motor ısınınca R'ye atınca KÜT diye bir ses geliyor ve araç sarsılıyor. Dikkat ediyorum, asla motor soğukken yapmıyor. Aracı da özenerek aldık, alt takım, motor, frenler ne varsa bakım yaptık. Bütçeyi bayağı zorladık. Şİmdi bir de bu kütleme/vuruntu çıkınca açıkçası masraf çıkacak diye korkuyorum ve masraf büyük olursa direkt satmayı düşünüyorum. Psikoılojikmen yoruldum açıkçası.

    BU arada, araçta D 'de vuruntu yok, ve vites geçişlerinde asla gecikme, sarsılma yok. Çok seri ve hızlı şekilde vites değişimi yapıyor. SOrun sadece R vitesinde. Değerli görüşlerinizi ve tavsiyelerinizi bekliyorum.



  • Güncelleme:

    Google'da arama yapıp sonuç ne oldu diye merak edenler için neticeyi de yazayım.

    İyi bir şanzıman ustasına gittim, şanzımanı açtırıp neden vuruntu var diye baktırdık. Usta hiçbir sorun bulamadı, bu şekilde kullan sorun olmaz dedi. Aracı epey daha kullandım, R'deki vuruntu hep devam etti. Aracı 1,5 yıl daha kullandıktan sonra sattım. Satın alan şahıs ekspere sokunca Geri viteste vuruntu var diye rapor yazdı eksper ustası. Yani hemen fark edilen bir durummuş :)

    Ayrıca daha birkaç gün önce 65 bin km 'de Hyundai Accent Era aldım, aldıktan sonra hemen şanzıman yağını değiştirdim. Geri viteste vuruntu başladı. Sanırım otomatik şanzımandaki en ufak hassas değişimde geçişler bozuluyor.
    quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aslangur

    Dsg sandım geldim

    DSG 'ye biraz güvensem gidip sıfır km Skoda Rapid/Seat Leon/Skoda Fabia/Seat İbiza ST' den birini hemen alacağım. Ancak bu kadar söylenti boş değildir diye çekiniyorum .

    Şubatta 1.6 TDI DSG Passat aldık şuanda araç 15 Bin km'de bir sorun çıkmadı daha. Şehir Ankara.

    Daha öncede DSG'li Polo vardı 2012 model 70 Bin km'de sattık bir sorun çıkarmamıştı. Biraz şans işi.
    quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    quote:

    Orijinalden alıntı: muhlisgöktaş

    Belki şanzımana geç dolduruyordur. Rye alıp biraz bekledikten sonra gaza basınca da mı aynı şeyi yapıyor?

    R ye alıp harekete geçtikten sonra hiçbir sorun yok. D deki 4 viteste de hiçbir sorun yok. sadece R vuruntulu geçiyor.

    Alıntıları Göster
    Bir şekilde sıcakken hızlı değiştirmeyi "öğrenmiş" olabilir. Bilgisayarı arka-arkaya üç defa programlamayı tavsiye ediyorlar. GM'de şanzıman bilgisayarı, şanzıman üzerinde, ayrı. Bu üç defa işi bu yüzden olabilir.

    Veya şanzıman sıvısını değiştirmeyi tavsiye ediyorlar fakat, kirlenmiş olması için km pek yüksek değil.

    quote:

    Symptom: The transmission starts to shift erratically. Possible cause: One of the issues include taking higher rpms, many times over 3000 rpms, to shift between gears 1st and 2nd gear, and 2nd and 3rd gear. Another one involves hard, jerky shifts. The factory recommends that you re-program the computer up to three times in a row to get the problem to stop. Then they recommend having you let the customer drive it for a couple of weeks to see if the problems go away.

    You might also want to change the transmission fluid. There are reports of this helping to cure the symptoms.
    *
    Bu konu bayağı hareketliymiş... Biraz mekaniğini de yazalım otm. şanzıman geçişlerinin.

    Tam otm. şanzımanda her vites için ayrı bir balata vardır. Geçişlerde sonraki vitesin balatası kavranır önceki vitesin balatası ise bırakılır. Yalnız burada seyir ve motor hızına göre bir zamanlama vardır. Sistem bu zamanlamaya elektronik devreler, veya eski şanzımanlarda şanzımandaki yağ pompasının ürettiği basınca göre karar verir.
    Geçişler üç temel şekilde olabilir.

    — 1. sonraki vitesi tut, 2. önceki vitesi bırak
    Bu sıralamada küçük bir zaman aynı anda iki balata da kavramada olur. Geçiş konforludur, düşük ve orta motor hızlarında gerçekleşir.

    — aynı anda geçilen viteslerin tutulup bırakılması.
    Bu dar bir aralıkta genelde düşük hızlar ama yüksek viteslerde mümkündür.

    — 1. önceki vitesi bırak, 2. sonraki vitesi tut
    Bu yüksek motor hızlarında gerçekleşir, geçiş hissedilmez ama balatalar aynı anda devrede kalmaz.


    Aslında düz vitesli bir şanzımanda da durum anlaşılabilr. İlk kalkışta kavrama çok önemli ve her hali hissediliyorken yüksek hızlarda geçişler hep konforludur. Ve orta hızlarda tam devir ve hız bulunabilirse eğer, debriyajla ayırmadan da konforlu geçiş yapılabilir.

    İlk yazdığım senaryo konforludur ama balata ömrünü harcayan da budur. Yarım kavrama, yumuşatma ve konfor için olan haller balata ömrü için sakıncalı. Son yazdığım senaryo ise, eğer olur da aradaki boşluk artarsa tam o kısacık anda gaz pedalı bırakılırsa üst vitese geçiş de vuruntulu olabilir.

    D ve P'ye geçişlerde önceden bırakılan bir debriyaj olmadığı için yavaş kavrama farklı valflerle sağlanır ve biraz da otm. şanzımana özel, genlikli motor askılarından faydalanılır. Burada konfor düşse de balata ömrü veya şanzıman sağlığı bakımından bir problem olmaz. Çok rahatsız etmiyorsa paranızı harcamayın, gözlemde kalın sadece derim. Bazı şanzımanların, sonradan şikayet üzerine geliştirilmiş servis valfleri veya yeni yazılımları vardır. Bunlar o şanzımanla ilgili bilinen, ulaşılabilen şeylerse servis söyler zaten. Yok eğer çok farklı şeyler söyleyip soran gözlerle bakıyorlarsa maceraya girmeyin.

    D ve P geçişlerinde asıl tehlikeli olan ve araba alırken asıl bakılacak şey yavaş, bekleyişli ve aşırı konforlu geçiş. Bu şanzıman pompası yeterli basınca ulaşamıyor demek, balatalar bitti veya bitecek veya geçiş yapıldığında da tam kavrama olmuyor belki seyir sırasında da kaçırıyor demek olabilir. Sert geçiş korkutucu olsa da şanzıman için mesele değil, genellikle de sadece konfor meselesidir.

    Otm. şanzımanlardaki hidrolik mekatronik yağ seviyesine, yağ sıcaklığına, köpürme durumuna son derece duyarlıdır. Seviye kontrolü ve doğru yağ kullanmak çok önemli. Değişim ise ikinci önemli şey, çünkü motor yağı gibi pisliğe ve yanma artıklarına açık bir ortam değil, kapalı sistem. Yüksek yağ seviyesi sıcakken köpürdüğünde basınçları düşürür, eksik yağ seviyesi ise soğukken basınçları düşürür kendisini soğukken daha çok belli eder. Ortalama konvertörlü otm. şanzıman 6~12 litre civarı yağ alıyor, bunun da büyük kısmı tork konvertörüyle radyatörde. Isıl genleşme kanallarda epey farka neden oluyor.
  • Dsg sandım geldim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aslangur

    Dsg sandım geldim

    DSG 'ye biraz güvensem gidip sıfır km Skoda Rapid/Seat Leon/Skoda Fabia/Seat İbiza ST' den birini hemen alacağım. Ancak bu kadar söylenti boş değildir diye çekiniyorum .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aslangur

    Dsg sandım geldim

    DSG 'ye biraz güvensem gidip sıfır km Skoda Rapid/Seat Leon/Skoda Fabia/Seat İbiza ST' den birini hemen alacağım. Ancak bu kadar söylenti boş değildir diye çekiniyorum .

    Şubatta 1.6 TDI DSG Passat aldık şuanda araç 15 Bin km'de bir sorun çıkmadı daha. Şehir Ankara.

    Daha öncede DSG'li Polo vardı 2012 model 70 Bin km'de sattık bir sorun çıkarmamıştı. Biraz şans işi.
  • anyhill kullanıcısına yanıt
    Zaten zor durumda aldım dediniz üstüne bi şanzıman arızası çıkarsa cebinizden çıkacak miktar belli değil. Yanaşmayın derim.
  • aynı sorun i30da vardı artık arabayı kapatmadan önce N'ye alıp el frenini çekiyoruz sonra P'ye getiriyoruz sonrasında vuruntulu geçmiyor
  • Belki şanzımana geç dolduruyordur. Rye alıp biraz bekledikten sonra gaza basınca da mı aynı şeyi yapıyor?
  • Normalde park esnasında şanzumana aracın yükü bitmişse ilk çalıştırmada vitesi R ye alırken vuruntu yapar ama arkadaşın durumu çok farklı. Anlam veremedim
  • Sıcakken yapıyor deyince işler karışıyor ama, motor veya sanziman kulağı ihtimali var yine de.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhlisgöktaş

    Belki şanzımana geç dolduruyordur. Rye alıp biraz bekledikten sonra gaza basınca da mı aynı şeyi yapıyor?

    R ye alıp harekete geçtikten sonra hiçbir sorun yok. D deki 4 viteste de hiçbir sorun yok. sadece R vuruntulu geçiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    Sıcakken yapıyor deyince işler karışıyor ama, motor veya sanziman kulağı ihtimali var yine de.

    motor kulağı olması çok zor çünkü motora her türlüğ bakımı yaptırdım, hiçbir hata yok. şanzıman kulağı ise masraf ne kadar oalbilir ?

    Ayrıca bir gün aracı çalıştırıp R ye geçtim, araç çok fena sarsıldı. o günden beri bu sorun var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Brian O.Conner

    aynı sorun i30da vardı artık arabayı kapatmadan önce N'ye alıp el frenini çekiyoruz sonra P'ye getiriyoruz sonrasında vuruntulu geçmiyor

    HOCAM ben uzun süredir sizin dediğiniz gibi yapıyorum, yani önce N ye atıp, ayak frende basılı iken el frenini çekip, ayağı frenden çekmeye müteakip en son p ye alıyordum. bana dediler ki , asıl bu yüzden vuruntu oluyor. o yüzden 2-3 gündür önce p ye alıp sonra el frenini çekiyorum ancak değişen hiçbir şey yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    Sıcakken yapıyor deyince işler karışıyor ama, motor veya sanziman kulağı ihtimali var yine de.

    motor kulağı olması çok zor çünkü motora her türlüğ bakımı yaptırdım, hiçbir hata yok. şanzıman kulağı ise masraf ne kadar oalbilir ?

    Ayrıca bir gün aracı çalıştırıp R ye geçtim, araç çok fena sarsıldı. o günden beri bu sorun var.

    Alıntıları Göster
    Hocam fazla dert etmeyin şanzumanınızın yağını değiştirin ve vites geçişlerini mümkün olduğunca durup vites mandalını kullanarak yavaş yavaş yapın.

    D den hızlıca R ye geçişte de yapabilir. 1 er saniye aralarla vitesinizi geçirin.

    Ben dikkatli sürdüğünüz taktirde uzunca bir süre sıkıntı olacağını sanmıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    quote:

    Orijinalden alıntı: Brian O.Conner

    aynı sorun i30da vardı artık arabayı kapatmadan önce N'ye alıp el frenini çekiyoruz sonra P'ye getiriyoruz sonrasında vuruntulu geçmiyor

    HOCAM ben uzun süredir sizin dediğiniz gibi yapıyorum, yani önce N ye atıp, ayak frende basılı iken el frenini çekip, ayağı frenden çekmeye müteakip en son p ye alıyordum. bana dediler ki , asıl bu yüzden vuruntu oluyor. o yüzden 2-3 gündür önce p ye alıp sonra el frenini çekiyorum ancak değişen hiçbir şey yok.

    Alıntıları Göster
    açıkçası bu aracı satın almadan önce 4-5 aracı ekspertize soktum, hepsinde de bu R deki vuruntu vardı. Yalnız, o araçlarda D 'De de vuruntu oluyordu.

    -98 model 145 bin km deki OPel Astra'da çok kötü bir vuruntu vardı.
    - 2004 model 150 bin km deki Bora'da da vuruntu kötüydü.
    - 2005 , 140 bin km deki Hyundai Elantra'da da D ve R de vuruntu orta şiddette vardı.

    Ekspertizdeki ustalar da bana, bu vuruntular 120 bin km den sonra olur dedi. O yüzden gidip 45 bin km deki Aveo 'yu aldık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    quote:

    Orijinalden alıntı: muhlisgöktaş

    Belki şanzımana geç dolduruyordur. Rye alıp biraz bekledikten sonra gaza basınca da mı aynı şeyi yapıyor?

    R ye alıp harekete geçtikten sonra hiçbir sorun yok. D deki 4 viteste de hiçbir sorun yok. sadece R vuruntulu geçiyor.

    Alıntıları Göster
    Bir şekilde sıcakken hızlı değiştirmeyi "öğrenmiş" olabilir. Bilgisayarı arka-arkaya üç defa programlamayı tavsiye ediyorlar. GM'de şanzıman bilgisayarı, şanzıman üzerinde, ayrı. Bu üç defa işi bu yüzden olabilir.

    Veya şanzıman sıvısını değiştirmeyi tavsiye ediyorlar fakat, kirlenmiş olması için km pek yüksek değil.

    quote:

    Symptom: The transmission starts to shift erratically. Possible cause: One of the issues include taking higher rpms, many times over 3000 rpms, to shift between gears 1st and 2nd gear, and 2nd and 3rd gear. Another one involves hard, jerky shifts. The factory recommends that you re-program the computer up to three times in a row to get the problem to stop. Then they recommend having you let the customer drive it for a couple of weeks to see if the problems go away.

    You might also want to change the transmission fluid. There are reports of this helping to cure the symptoms.
    *




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hmyildiran

    Hocam fazla dert etmeyin şanzumanınızın yağını değiştirin ve vites geçişlerini mümkün olduğunca durup vites mandalını kullanarak yavaş yavaş yapın.

    D den hızlıca R ye geçişte de yapabilir. 1 er saniye aralarla vitesinizi geçirin.

    Ben dikkatli sürdüğünüz taktirde uzunca bir süre sıkıntı olacağını sanmıyorum.


    haklısınız, aslında uzun süre bir sorun çıkacağını sanmıyorum ancak biraz pimpirikliyim, sorunun ne olduğunu bulup anında müdahele etmek gibi bir hastalığım var. sattığım araçları alanlar 3 gün bayram ediyor, çünkü neredeyse sıfır hatalı araç satmışımdır her zaman.




  • Güncelleme:

    Google'da arama yapıp sonuç ne oldu diye merak edenler için neticeyi de yazayım.

    İyi bir şanzıman ustasına gittim, şanzımanı açtırıp neden vuruntu var diye baktırdık. Usta hiçbir sorun bulamadı, bu şekilde kullan sorun olmaz dedi. Aracı epey daha kullandım, R'deki vuruntu hep devam etti. Aracı 1,5 yıl daha kullandıktan sonra sattım. Satın alan şahıs ekspere sokunca Geri viteste vuruntu var diye rapor yazdı eksper ustası. Yani hemen fark edilen bir durummuş :)

    Ayrıca daha birkaç gün önce 65 bin km 'de Hyundai Accent Era aldım, aldıktan sonra hemen şanzıman yağını değiştirdim. Geri viteste vuruntu başladı. Sanırım otomatik şanzımandaki en ufak hassas değişimde geçişler bozuluyor.
  • bakımlı şanzıman binlerce km sorunsuz vuruntusuz gider
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    Güncelleme:

    Google'da arama yapıp sonuç ne oldu diye merak edenler için neticeyi de yazayım.

    İyi bir şanzıman ustasına gittim, şanzımanı açtırıp neden vuruntu var diye baktırdık. Usta hiçbir sorun bulamadı, bu şekilde kullan sorun olmaz dedi. Aracı epey daha kullandım, R'deki vuruntu hep devam etti. Aracı 1,5 yıl daha kullandıktan sonra sattım. Satın alan şahıs ekspere sokunca Geri viteste vuruntu var diye rapor yazdı eksper ustası. Yani hemen fark edilen bir durummuş :)

    Ayrıca daha birkaç gün önce 65 bin km 'de Hyundai Accent Era aldım, aldıktan sonra hemen şanzıman yağını değiştirdim. Geri viteste vuruntu başladı. Sanırım otomatik şanzımandaki en ufak hassas değişimde geçişler bozuluyor.

    Paylaşımın böylesi :)

    Masraf etmiasiniz yine ama 1.5 sene o vuruntu ile kullanmissiniz.



    Akrabam 2006 otomatik mondeo aldı cumartesi bi test ettik geri viteste herhangi bir sorun görmedim. Şansın demek ki.




  • Prokizya kullanıcısına yanıt
    başarı hikayesi güzel paylaşım
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.