Şimdi Ara

%10 elektrik ötv'si varken %80 ötv ile benzinli almak mantıklı mı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
1
Favori
2.160
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. e-c4 ile c4-x arasında kaldım. İkisine aşağı yukarı aynı para. Karar veremiyorum sizin fikriniz neler bu konu hakkında? c4-x alsam vereceğim ötv ye üzülüyorum. Diğer taraftan da elektrikten emin olamıyorum.




  • Aynı konuyu dün ben açacaktım ama bayi gezmekten fırsat bulamadım. 1.5M TL'lik bir araç aldığınızda içten yanmalı için %54 vergi ödüyoruz. %10'luk dilime giren bir elektriklide ise %24'lük kısmı vergi oluyor.

    %80'lik ÖTV diliminde matrah güncellemesi yapmaları ve kısa vadede araç fiyatlarının düşmesi pek olası değil. Bununla birlikte hükümet ekonomide iyice darboğaza girerse elektrikli araçlardaki %10'luk ÖTV dilimini bir gecede zıplatma ihtimali var. Bu durumda elektrikli araçlara ani bir zam gelebilir.


    İlk başta ben de 2 yıl bineceğim C4X alıp elektrikli araçlarda gelişen teknolojiyle fiyatın biraz daha aşağı inmesini bekleyecektim. Sonra Türkiye'de yaşadığımızı ve araç fiyatlarını satıcılardan çok devletin vergi politikasının belirlediğini hatırladım. Bu nedenle elektrikli araçlara bakıp bir an Ioniq 5'e aşık oldum ve az kalsın kaporasını veriyordum. %10'luk dilime sokmak için saçma sapan özelliklerinin kırpıldığını öğrenince üst sınıf bir elektrikli gibi davranıp çok acemi işler yaptığını farkettim ve düşük bütçeli elektriklileri araştırdım.


    C4X her ne kaar doğustan elektrikli olmasa da ev-database sitesindeki listeye göre optimize edilmiş aerodinamikleri ile verimlilik noktasında üst düzey elektrikli araçlarla başa baş bir performans gösteriyor. Henüz test sürüşü yapmadım ama inceleme videolarında seven sevmeyen herkes konforlu ve güvenli bir sürüş sunduğunu belirtiyor. Geniş iç ve bagaj hacminin üzerine yıl sonundaki indirimlerle benim için çok mantıklı bir seçenek haline geldi.


    100 mü, 110 kW mı? Koltuk ısıtma, açılır tavan olmalı mı? Sıfır faizli kredi ile bayiden almak mı yoksa temiz 2.el mi? gibi sorulara sabahtan beri kafa patlatıyorum. Forumda yazılan fiyatları veren bayileri bulabilirsem sanırım 1280 + 40 bine cam tavan ve ısıtmalı koltuk ekletip ödemeyi yapacağım gibi duruyor.


    Geçen yıl 13 yaşındaki dizel aracımı 5 bin km kullandığımı farkedince elektrikli araçtan korkmamam gerektiğini anladım. Hikayemin sonunda elektrikli kararı vermiş olmam sizi yanlış yönlendirmesin. Yüksek ihtimalle 3 haftada bir şarj etmek benim şehir içi kullanımım için yeterli gelecektir. Yarım saat şarj istasyonunda kitap okumak benim için bir engel teşkil etmeyecektir. 3-5 günde bir şarj etmek için yarım saat harcayacak olsaydım işler tamamen değişebilirdi.


    Şimdiden alacağınız araç hayırlı olsun.

  • Full elekrikli aracın motorlu tasit vergisi, yillik bakım masrafı, akaryakıt masrafı yok yada çok az.

    İçten yanmalı araç ise pek değer kaybetmiyor,elektrikliye göre.

    Aracı nerede kullanacaksiniz, ne kadar km yapacaksiniz, 5 sene sonra satmayi düşünüyormusunuz?

    Cevap sizde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donanimforumuser -- 14 Aralık 2024; 20:43:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • donanimforumuser D kullanıcısına yanıt

    Aracı genelde şehir içinde kullanacağım.

    haftada ortalama 400 -500 km kullanırım. 5 sene sorna kesin satmayı düşünürüm

  • Almanya'da 23bin euro 1.2thp benzin, 31bin euro 136hp elektrikli olanı. Varın buradan bu ülkede elektrikli model nasıl avantajlı siz hesap edin artık.


    Dubai'de Amerika'da araba alır gibi ham fiyata araba alıyorsunuz neredeyse. tabi ki elektrikli olan model kat kat daha avantajlı ve mantıklı ve başarılı.

  • elektrikli bizim ülkemizde zengin işi.

    Gerçi araç almak da zengin işi, elektrikli ise patron işi.

    Otomobil cok guzel bir vasita,özgürlük ama devleti yöneten vatandaşlar otomobil sahiplerini kaz olarak görüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donanimforumuser -- 14 Aralık 2024; 21:1:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • https://www.sahibinden.com/tesla-model-3?pagingSize=50&sorting=price_desc

    Elektrikli araç ne kadar değer kaybeder?

    4 sene içinde 3 te bir fiyatina tesla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zihnin Geleceği kullanıcısına yanıt

    Eğer şarj imkanı varsa senede 25 bin km yapan bir kullanıcının akaryakıtli araba alması saçmalığın daniskasi olur


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Ülkemizde ticari olmayan araç sahiplerinin birçoğu yilda ortalama 10bin km yapar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elektrikli tercih ederim. Devlet görmezden geldiğimiz sürece ötv saplamaya devam edecek. Bir tercih sunmuş az vergi ödeyerek araç alabiliyorsun. Pahalı olan aracı almak varken ucuz ama devletin çok kazandığı aracı niye alayım.

    Ham fiyata bakıyorum mesela 500-600k diğeri ise 1000k vs içinde ona göre donanım var. Ucuz olanda yağ bakımı motor şanzıman emisyon bir sürü teferruat sensör, diğeri olabildiğince basit bildiğimiz elektrik motoru güç veren batarya v2l gibi çok işe yarar özellikleri var. Sürekli uzun yolda yapan da çok kişi olduğunu düşünmüyorum. Evde yavaş şarj et ucuza gez. Üstüne beygir güçleri daha yüksek anında tork iletimi daha verimli güç sistemleri var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yilda 10bin km icin,
    8 Lt /100km
    Benzin litresi 45 lira,
    Kmde 3,6 lira
    Yillik 36000 lira akaryakit ,
    8000 bakim,
    7bin mtv parasi ,
    Yillik 51bin lira benzinli arac gideri.

    Kasko,trafik,otopark diger maliyetler elekteiklide de olacak.

    Yurdum insani icin elektrikli hala pahali.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • donanimforumuser D kullanıcısına yanıt

    Elektrikli versiyonu alacağım gibi teşekkürler

  • Aynı konuyu dün ben açacaktım ama bayi gezmekten fırsat bulamadım. 1.5M TL'lik bir araç aldığınızda içten yanmalı için %54 vergi ödüyoruz. %10'luk dilime giren bir elektriklide ise %24'lük kısmı vergi oluyor.

    %80'lik ÖTV diliminde matrah güncellemesi yapmaları ve kısa vadede araç fiyatlarının düşmesi pek olası değil. Bununla birlikte hükümet ekonomide iyice darboğaza girerse elektrikli araçlardaki %10'luk ÖTV dilimini bir gecede zıplatma ihtimali var. Bu durumda elektrikli araçlara ani bir zam gelebilir.


    İlk başta ben de 2 yıl bineceğim C4X alıp elektrikli araçlarda gelişen teknolojiyle fiyatın biraz daha aşağı inmesini bekleyecektim. Sonra Türkiye'de yaşadığımızı ve araç fiyatlarını satıcılardan çok devletin vergi politikasının belirlediğini hatırladım. Bu nedenle elektrikli araçlara bakıp bir an Ioniq 5'e aşık oldum ve az kalsın kaporasını veriyordum. %10'luk dilime sokmak için saçma sapan özelliklerinin kırpıldığını öğrenince üst sınıf bir elektrikli gibi davranıp çok acemi işler yaptığını farkettim ve düşük bütçeli elektriklileri araştırdım.


    C4X her ne kaar doğustan elektrikli olmasa da ev-database sitesindeki listeye göre optimize edilmiş aerodinamikleri ile verimlilik noktasında üst düzey elektrikli araçlarla başa baş bir performans gösteriyor. Henüz test sürüşü yapmadım ama inceleme videolarında seven sevmeyen herkes konforlu ve güvenli bir sürüş sunduğunu belirtiyor. Geniş iç ve bagaj hacminin üzerine yıl sonundaki indirimlerle benim için çok mantıklı bir seçenek haline geldi.


    100 mü, 110 kW mı? Koltuk ısıtma, açılır tavan olmalı mı? Sıfır faizli kredi ile bayiden almak mı yoksa temiz 2.el mi? gibi sorulara sabahtan beri kafa patlatıyorum. Forumda yazılan fiyatları veren bayileri bulabilirsem sanırım 1280 + 40 bine cam tavan ve ısıtmalı koltuk ekletip ödemeyi yapacağım gibi duruyor.


    Geçen yıl 13 yaşındaki dizel aracımı 5 bin km kullandığımı farkedince elektrikli araçtan korkmamam gerektiğini anladım. Hikayemin sonunda elektrikli kararı vermiş olmam sizi yanlış yönlendirmesin. Yüksek ihtimalle 3 haftada bir şarj etmek benim şehir içi kullanımım için yeterli gelecektir. Yarım saat şarj istasyonunda kitap okumak benim için bir engel teşkil etmeyecektir. 3-5 günde bir şarj etmek için yarım saat harcayacak olsaydım işler tamamen değişebilirdi.


    Şimdiden alacağınız araç hayırlı olsun.





  • Elektrikli alacaksan menzili yüksek olacak, bu kadar basit.

  • Halen memlekwtin %87 si icten yanmalı otomobil alıyorsa demek ki mantıklı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elektriklide, verdiğiniz parayı araca veriyorsunuz, içten yanmalıda devlete.


    Dolayısı ile aynı paraya elektriklide daha fazlasını alıyorsunuz. Fark da az buz değil.


    Elektrikli, kullanım alışkanlıkları açısından herkese uymayabilir.


    Değerlendirilmesi gereken, fiyatta ya da aracın doluluğunda elde edeceğiniz kar, sizin kullanım alışkanlıklarınızı değiştirmeye değiyor mu?


    2. el değeri... vs. gibi köylü kurnazı kaygılarına girmiyorum, araba alırken nasıl kullanacağından çok nasıl satacağını düşünene zaten saygı duymam. O tiplerin derdi buysa zaten araba almasınlar, getirisi çok daha yüksek yatırım araçları var.

  • en dusuk deger kaybi hangisiyse benim icin en mantikli olan odur. Param cok olsaydi tabi konu baska yerlere giderdi.

  • Çoğu almak isteyip alamayanların dayanak ve avuntu noktası, menzil.

    Elektrikli araç alan çoğu kişinin menzil derdi yok zaten.

    Bu işler tamamen beklenti ve ihtiyaçların belirlediği bir durum.

    Sana ne uyuyor ise onu alırsın. Öyle mi böyle mi! Anlamsız tartışmalar.



    Almak istediği/hedeflediği 3.000.000TL lik aracın elektrikli versiyonu 1.900.000TL.

    Ulaşma derecesinde hangisi mantıklıysa; kişiye kalmış seçimi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • elektrikli araç kullanıcısı 0 km tercih ediyor. misal ben de baktım elektrikli. 200-300 bin tl faha ucuz olmasındansa 0km alırım geçerim dedim. bu elktrikli araçlarım piyasası için uzun yıllar satısta olan fluence zoe fiyatları incelenebilir. yani içten yanmalı alırken daha cok otv ödüyorsun tamam ama satarken de o otv yi tahsil edebiliyorsun.


    elektrikli araç aldıgında, satacağın kitle, cok sehir dısına cıkmayan kendi sarj imkanı olan , 2. el elektrikliye burun kıvırmayacak bir kitle oluyor ve bu kitle inanın çok az. yanı elektrikli araç için, menzillerin artması ve piyasanın biraz oturması , insanların imkanlarını apartmanlarını biraz donusturmesi için zaman gerekmekte diye düşünüyorum

  • tesla juniper için youtubeda süreli tesla sürüş videoları yapan birinin videosu vardı. adam tesla Türkiye sorumlusu ile konuşuyordu. teslasını 90 bin dolara almış şu an 50 bin dolara yeni tesla diyordu. tesla Türkiye yaa araba binin falan muhabbeti yaptı. adam şu an teslasının hem kasası eski hem kmsi. 30 bin dolara satar belki. süreklide kmde şu kadar yaktı, benzinli olsa şu kadar verecektim diye hesap kitap yapıyordu. bedava kahve kovalıyordu, ordan geçtim para vermedim, köprüyen geçmedim para vermedim diye tasarruf yapıyordu. 1-2 senede 3te 1 değer kaybını göze alıyorsan al elektrikli.

  • 90 bin dolarlık Teslaların özel bir durumu var, yıllık mtv 50 bin tl. Kimse bu kadar mtv ödemek istemiyor. İlk alanlar öderim ne olacak diye aldı.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.