Şimdi Ara

1.2 puretech bilmecesi 308-astra

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
0
Favori
5.388
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yağ içinde çalışan triger kayışı yüzünden yaşanabilecek yatak sarma başta olmak üzere çeşitli problemlerden bahsediliyor. Eat8 şanzıman sebebiyle Psa grubu araçlara yönelmek istesem de 1.2puretech motor konusunda tereddütlerim var. Bu motorla problem yaşayan ,memnun olmayan var mı? Çözümü nedir?

    Ne dersiniz riske değer mi?




  • bu motordan daha fazla ilgi alaka isteyen tek motor ferrari motorudur herhalde.


    yağı özel, triger değişimleri daha erken, buji değişimleri çok daha erken. sanırsın 12 silindir çift turbolu özel bir motor.


    al bir japon; trigeri genelde zincirdir, bujileri ortalama 150 binde değişir. hayat daha kolay japon aracıyla

    1.2 puretech kullanıyorum 308 eat8 130 hp. Bahse konu sıkıntılardan hiçbirini yaşamadım 3 senedir. Bu hafta 50 bin bakımına gireceğim.

    Araç çok zor şartlarda kullanıldı tık demedi.

    Ferrari motorundan daha nazlı diyenler olmuş. Paralel evrende mi yaşıyorsunuz bu sıkıntıları yada google dan arama yapıp mı araba alıyorsunuz bilemedim.

    Ne sorun varmış hocam motorda ? İnsanları yanlış bilgilendirmeyin burayı okuyorlar. Triger ve buji değişimi gerektiriyor sadece. 2022 yılından sonra da kayış revize ve ona uygun yag kullanımıyla aktif bir sorun yok. Şanzıman desen tam otomatik tork konvertörlü. Her aracın motorunda sorun yaşanabilir internetten 3-5 kişinin yazdıgı sorunlara sorun denecekse. Evet triger zincirli olsaymış keşke buji olayı olmasaymış keşke . Ama bunların hepsinin önlemi alınabilir ve basit. Motor uzun zamandır piyasada olup olayı belli ustaların artık bildigi ufak dokunuşlarla uzun yıllar kullanılacak bir motor. Bakımı serviste yapılmış yagına trigerine dikkat edilmiş her türlü 1.2 Puretech motor alınır. Aracı alırken de bir 20bin civarı triger pazarlığı yapılıp alınır.

    4 yaşında bir 308 e sahibim. Aracımdan çok memnunum. Şimdiye kadar ne elektronik ne de motorla ilgili bir sorun yaşadım.


    1.2 Puretech motor 10 yıllık bir motor. Bir sürü revizyon geçirdi. Eksi yönleri giderilmeye çalışıldı. Elektrikli araçlar çıkmasaydı çoktan farklı bir motora geçilirdi. Taktir edersiniz ki bu geçiş aşamasında sıfırdan yeni bir içten yanmalı motor tasarlamak pek akıl kârı değil. O yüzden Puretechle devam ediliyor.


    Normalde ömrünü tamamlamış, 10 yaşında bir motor için şu son 4 5 ayda İnstagramda inanılmaz bir buluş yapıldı : Bu motorda triger yağın içinde çalıştığını keşfetmişler ve bu da bir takım sorunlara sebep oluyormuş.


    Söylenenler kısmen mantıklı, akla yatıyor ama ben aşırı abartılı buluyorum. Mutlaka bu veya farklı sebeplerle sorun yaşayanlar olmuştur ama öyle bir anlatılıyor ki sanırsın millet motor kucakta geziyor. Abartan kesim de araç sahipleri değil. Marka fanları.


    İnternette gördüğüm kadarıyla sorun çıkaran motorlar aşırı bakımsız ve bilinçsiz kullanılmış. Trigerları parçalanmış, şişmiş, beni değiştirin diye yalvarıyor.


    Şahsen ben ara sıra cam suyu için falan kaputu açtığımda trigeri gözle kontrol ediyorum. Bir de basit bir ölçüm aleti aldım. Araç 4 yaşında şimdilik çatlama veya şişme söz konusu değil.


    Aracın bakımlarını aksatmam. Zamanı geldiğinde filtreleri, yağını, sıvılarını değiştiririm. En son haziranda servise götürdüm aracı. Onlar da sorun olmadığı söylediler. Periyodik bakım için de 4800 lira ödemiştim.


    Özetle ben şimdiye kadar bir sorun yaşamadım. Anlatılanları abartı olduğunu düşünüyorum. Ama asla bir sorun yaşamayacağım anlamına gelmediğini de biliyorum. Bize düşen düzenli bakımla riski en aza indirmek.

    Bu motorun kullanıldığı araçlar şunlar:


    peugeot

    208 1.2

    308 1.2

    408 1.2

    2008 1.2

    3008 1.2 (hybrid olmayanlar)


    Citroen

    c3 1.2

    c3 Aircross 1.2

    c4x 1.2


    Opel

    Corsa 1.2

    Astra 1.2

    Crossland 1.2

    Mokka 1.2

    Grandland 1.2


    Aklıma gelenler bunlar, belki daha da vardır. Buradaki araçların çoğu çok satılan modeller. Bu kadar problemli bir motor olsa ortalığın yıkılması, her tarafta bu motorun konuşuluyor olması gerekmez mi ?


    Ben o kadar abartılacak bir sorun olduğunu düşünmüyorum. Bu motorda 60 - 65 bin km'de bir triger seti değiştirilirse sorun yaşanmadan uzun süre binilir bence. Bu motorun yanında EAT8 gibi mükemmel bir şanzıman almış oluyorsun.

    Triger değişimi için serviste 12.500 tl fiyat aldım 3-4 ay önce. Triger olayı kafamı kurcaladı. Oturdum ne alacağım diye düşünmeye başladım. Hiçbir markanın fan boyluğunu yapmadan yine en mantıklı seçenek peugeot 308 çıktı. Aracımda kronik arıza yoktu. Triger ve bujiye dikkat edildigi taktirde bir sorun göremedim.Motor ve şanzıman sağlam. Hangi arabaya gitsem bir kaos var. DSG-EDC tarzı çift kuru kavramalılar ayrı bir dert. Dizel ayrı bir dert. Hondanın 10binde bir bakımı ve şanzıman yağı ayrı bir dert yenilerdeki direksiyon sorunları vs. Bir gerçeği kabul etmeliyiz ki her arabanın kendine has bir olayı var. 2022 Peugeot 308im var ve 40bin km oldu. Ben severek kullanıyorum. C segmentinin benim gözümde lideri. Kimin ne düşündüğü önemli değil hepsini kullanmış biri olarak. Arabanın gerçeğini bilip ona göre hareket etmek gerekli.

  • 2020 sonrasında servis bakımlı ise sorun yok kayış 2020'de ilk güncellemesini aldı, 2022 sonrasında tekrar güncellendi, Kendi özel yağı var yalnız, üstüne 2 senede 1 buji değişecek. Servis bakımlı kullanılacak.

    İkinci el alacaksanız direkt en son kayışa geçin, 15 20 bir masrafı var, onun dışında bir sıkıntısı yok, birde 90.000 km 6 yıl deniyor ama 5 yıl 70.000'de falan degistirin ne olur ne olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu motordan daha fazla ilgi alaka isteyen tek motor ferrari motorudur herhalde.


    yağı özel, triger değişimleri daha erken, buji değişimleri çok daha erken. sanırsın 12 silindir çift turbolu özel bir motor.


    al bir japon; trigeri genelde zincirdir, bujileri ortalama 150 binde değişir. hayat daha kolay japon aracıyla

  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    Servise gitmek yeterli, bildiğim kadarıyla psa servis fiyatları da uçuk değil.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • değildir tabi adamlar sürümden kazanıyorlar.


    basitçe motorun içindeki kauçuk kayışı zincirle değiştirseler herşey hallolacak motorun geri kalan özellikleri iyi halbuki.


    ama ne gerek var


    kendi dizayn hatanı gene kendi uydurduğun bir sürü prosedürle tüketiciye yükle olsun bitsin.

  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Lütfen 10bin de bir bakıma giren honda kullanıp buna laf etmeyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metufkcr -- 17 Ekim 2024; 0:57:43 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Şimdi forumda bu motor güzel sansasyon yaptı. Sorun yaşanlar var mı var. Sıkıntısız kullananlar var mı o da var. 0 araç garantili. bilmiyorum, Ben şahsen alırım. Bakımdan bakıma servise uğrarım. Çünkü motor çekiş olsun torkun devir dağılımı olsun oldukça keyfe getiren bir motor. Sesini bile seviyorum.

    Elbette daha iyi seçenekler varsa onlar da düşünülür.
    Kullanırken kendinizden geçeceğiniz aşırı dikkat istediğini de düşünmüyorum. Biri 70bin diğeri 30binde iki 1.2 puretechli araç var biz de henüz bir sorun yaşamadık. Trigerleri de değişmedi araçların. Sanırım 70binde olanın trigeri bu martta değişir. İkisi de hanım bireyler tarafında pek umursanmadan bir miktar da maganda usulü kullanılıyor.(kardeşim…)
    Senelik bakım harici başımıza bir şey de gelmedi. Onaylı yağ kullanıldıktan sonra serviste zaten triger kontrol ediyorlar. Her bakımda.

    Ek olarak eat8 2den 3 atarken bir miktar kararsız kalıyor. Sanki 2.5 vites var gibi bilginize tabi rahatsız edici değil. Sadece dikkatimi çekiyor.

    2 bakımda bir buji değişmesi olayı fiat albea 1.2 16 valflerde de var olan bir durumdu. Bu sebeple ben çok yadırgamadım.

    Neyse durum bu şekilde. Sorun yaşayanda var yaşamayan da oldukça fazla. Şöyle düşünün zibilyon tane bu motorlu araç var trafikte az değil.
    Lakin forumda bir kitle var ki araçları bayinin önünde yakmamızı bekliyor ve bizler araçlarımızı yakmadıkça mutlu olmayacak. Sahibi olanlardan ziyade aracı kullanmayan kişiler daha çok dert ediyor bu durumu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metufkcr -- 16 Ekim 2024; 12:16:29 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    3008 1.6 puretech
    12 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 2022 yılında 0 km bir 308GT almıştım, yaşadığım deneyimleri ufak tefek anlatayım.


    Bu arada aracı bayilerde araç bulunmadığı sıralarda mecburiyetten aldım, megane 4 ten geçiş yapmıştım. İlk bakıma kadar motor konusunda herhangi bir problem yaşamadım, genel arızaları ekranın ve hayalet göstergelerin sürüş esnasında kapanması, sensörlerin arızalanması, carplay in düzgün çalışmaması gibi sorunlardı.


    Daha sonra servise bakıma götürdük ve buji yağ ve filtreler değişti, servise hangi yağı koyduklarını sorduğumda 5w30 koyduklarını söylediler. Ne olduysa bundan sonra oldu. Araç şehir içi sakin kullanımlarda motor arızası vermeye başladı, kapatıp açmadan da düzelmedi. Bir süre sonra kapatıp açma işlemi de işe yaramamaya başladı, tabii bu süreç içerisinde araba günlerce serviste yattı. Arızayı giderdik diye çağırdıklarında arabayı daha yola çıkarır çıkarmaz sensör arızası, motor arızası devam etti. Bu süreç bizi inanılmaz yıprattı. Daha sonra sorunlarını saklamayarak piyasa fiyatının 100.000TL altına bir tanıdığımıza aracın sattık.


    Bu süreçler yaşanırken 2 adet farklı servis ile muhatap olduk ve her ikisi de rezaletti. Bu yaşıma kadar belki 20 tane araç değiştirmişimdir, hiç bu kadar problemlisine denk gelmedim açıkçası. Ben tavsiye etmiyorum.





  • Metufkcr kullanıcısına yanıt
    10 binde bir hassas oldugu icin degil honda nin sacmalamasi yuzunden giriyor en azindan

    3 bakim kacirsan motora gene birsey olmaz.

    Hayirli gunler

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bu dizayn kesinlikle hatalı evet ama aşırı abartılıyor bu konu. otomobil forumlarında veya konuyu bilen araştıran kişiler haberdar zaten bu durumdan. ona göre önlemini alırsın, yağı kayışı süzgeci falan daha sık kontrol edersin biter gider.


    Otomobil forumları dışında devasa bir otomobilin o'sundan anlamayan kitle var.. bu sorun orada patlak veriyor. bu tip teknik detaylardan haberleri yok -olmak zorunda da değil- sıkıntı yaşıyorlar. kelle sayısı olarak konuyu bilmeyen, bilenden fazla olunca her otomobil motoru yiyecekmiş gibi bir algı oluşuyor. sen mevzuyu biliyorsan veya sıfır/çok yeni bir model alacaksan zaten sorun yaşama ihtimalin çok düşüyor.

  • Beetle Juice kullanıcısına yanıt
    Mesela Bu arkadaşın yaşadığı gibi rezaletler yaşayanlar da var ne yazık ki. Çok kötü bir durum

    Hocam aracı alan tanıdık sorunları çözebildi mi? Sıkıntısı var mı hala bilginiz var mı

    Henüz düzgün bir citröen opel peugeout servisi görmedim. Bizim de opelin yolcu airbaginde kılcal bir çizik gibi bir şey mevcut. Araç 20bindeyken bizlik bir şey yok 40bin verin yenileyelim demişlerdi. Bunlar da düşünülmeli tabi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metufkcr -- 16 Ekim 2024; 12:49:19 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Metufkcr kullanıcısına yanıt

    O da bir başkasına sattı sanırım. Ben sattıktan sonra sıfır A3 aldım.

  • Aksine motor iyi şanzıman kötü bence de.


    Eksiksiz servis bakımlarıyla endişe gerektirmez. Tercih edilebilir.

  • C3 Aircross kullanıcısı olarak 6000km de daha triger kayışıyla ilgili sorun yaşamadım ama hararet problemi yaşıyorum. Belki sadece araç özelindedir tam bilmiyorum.

  • pejo citröen opel'de maalesef 1.2'ler türkiye için alınamaz duruma geliyor . olası masrafta altından kalkılacak gibi değil . bu riski kimse alamaz artık gözükara babayiğitler harici





    varsa erkek , buyursun alsın


    1.2 puretech bilmecesi 308-astra



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ka7 -- 16 Ekim 2024; 14:20:48 >
  • 1.2 motor alınmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • C3 kullanıyorum. Triger meselesi gerçekten bir sorun.


    Aracım 84 binde ve 67 bin civarında yağ basıncı arızası aldım. NEYSE Kİ aracı alır almaz 5 yıl 100 bin garanti uzatmıştım da garanti kapsamında triger seti ve karter değişti.


    O nedenle garanti olduğu sürece kullanılabilir. Sonrası biraz riskli.


    Tabii şunu söyleyeyim hemen öyle yatak sarma gibi bir durum olmuyor araç önce yağ basıncı arızası veriyor ama buradan sonrası yetkili serviste bayağı masraflı (70-80 bin tl fiyat alanlar duymuştum). Tabii özelde çok daha altına hallediliyor bildiğim kadarıyla (10-15 civarı) ama yine de o riski alır mısınız size kalmış. Yağ basıncı arızasını görmezden gelirseniz kötü şeyler olabilir ama o da uzak bir ihtimal.


    Biraz hassas kısacası. Açıkçası benim aracım fiyatına göre çok dolu dolu bir araç olduğu için ben sıkıntı etmiyorum ancak öyle 1,5+ verip de alacağım arabada olsun istemem.


    Yeni hibrit puretech'lerde de kayışı zincir yaptılar zaten.





  • Yaklaşık 1 sene corsada kullandım. Bu motor performans olarak b sınıfında gayet iyi, c hb'deki idare eder, c suv ve üstünde ise yetersiz kalıyor. 2 bakımda 1 buji değişimi, erken triger değişimi ve yetkili servise bağımlılık isteyen bir motor. Garanti uzatımı ile binilebilir.

    Motor şanzıman uyumunun iyi olduğunu düşünmüyorum, şanzıman bazı viteslerdeki geçişleri hissettiriyor, bazen de kararsız kalıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "Psa kayış güncelledi artık sorun yok" ve "dsg x yılından sonra sorunsuz" iddiaları ölümüne kapışır.

    Bu 1.2 puretechlerden bakımları takip edilmeyenleri ikinci elde saatli bomba. Başınıza gelebilecekler dsg problemlerine rahmet okutur. Geçmişini çok iyi bilmek lazım.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Hocam kaç bin km 1.2puretech kullandınız ne gibi sorunlar yaşadınız merak ettim.

    Ben 3 yıl / 50bin km kullandım sadece bujiler değişti. trigerde çatlama vs yoktu. Ki aracımdaki önceki revizyon kayıştı 2022 revizyonlu olanda belki hiç çatlama olmucak.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.