120 bin km'deki 2019 Peugeot 3008 dizel aracım için 2 gün önce yetkili servisten 16 bin TL fiyat aldım. 1.2 puretech motorlarda triger değişimi çok daha pahalı demek ki < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fredd_35 -- 17 Ekim 2024; 2:42:47 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
1.2 puretech bilmecesi 308-astra (3. sayfa)



-
-
quote:
Orijinalden alıntı: Metufkcr
Lütfen 10bin de bir bakıma giren honda kullanıp buna laf etmeyin.Ee yani? Servise gidince trigeri mi değişiyor?sonuçta ağır bir bakıma girmiyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Peugeot ve türevlerinde 1.2 puretech motor kullanıyor.
Bu motor 3 silindir ve çok fazla sorunları var.Kullanıcıların şikayetlerini bir çok yerde görebilirsiniz.
Yağ eksiltme sorunu ile birlikte yatak sarmasıyla ünlenen aşırı sorunlu motor.
Yag içinde donen bir triger kayıs mekanızmasının ne zaman sorun çıkaracağını belli olmayan motor.
En önemli sorunu şehir içinde sakin kulansanız bile 7 L altını görmeniz zor ve 10 12 arası çok yakan bir motor.
Bir çok marka çeşitli Hybrid motorları ( My Hybrid - Full Hybrid - Plugin Hybrid - eTSI vs. ) kullanarak daha tasarruflu ve ekonomik otomobiller üretirken Stellantis grubunun otomobillerini çok satacağını düşünmüyorum.
-
1.6 puretech 180 HP olarak Türkiye'ye gelen ve 3008'lerde de kullanılan motor triger zincirli ve oldukça sağlam sorunu olmayan bir motor diye biliyorum. Emisyon yüzünden kaldırıldı. 180 HP üreten bu motor daha düşük mesela 130 HP olarak üretilip araçlara konsa daha iyi olurdu. Peugeot 3008 aracım var, Peugeot markasına yabancı değilim ancak bu 1.2 puretech motoru bu haliyle hala araçlara koymaya devam etmesi hoş değil. Sürekli sorunlar nedeniyle revizyon olan motor iyi bir motor değildir bence
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ne sorun varmış hocam motorda ? İnsanları yanlış bilgilendirmeyin burayı okuyorlar. Triger ve buji değişimi gerektiriyor sadece. 2022 yılından sonra da kayış revize ve ona uygun yag kullanımıyla aktif bir sorun yok. Şanzıman desen tam otomatik tork konvertörlü. Her aracın motorunda sorun yaşanabilir internetten 3-5 kişinin yazdıgı sorunlara sorun denecekse. Evet triger zincirli olsaymış keşke buji olayı olmasaymış keşke . Ama bunların hepsinin önlemi alınabilir ve basit. Motor uzun zamandır piyasada olup olayı belli ustaların artık bildigi ufak dokunuşlarla uzun yıllar kullanılacak bir motor. Bakımı serviste yapılmış yagına trigerine dikkat edilmiş her türlü 1.2 Puretech motor alınır. Aracı alırken de bir 20bin civarı triger pazarlığı yapılıp alınır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
" Aracı alırken de bir 20 bin civarı triger pazarlığı yapılıp alınır. "
Bu ne demek şimdi ben sıfır otomobil alacağım sonradan çıkacabilecek arzalar için pazarlık yapacağım.
1.2 puretech motor hakkında 3 5 kişi değil bir çok kullanıcının internetteki şikayetlerine ve bu forumda yazılanlara bakabilirsiniz.
-
Arkadaşın ne demek istediği gayet açık hocam.
Sıfır zaten bulamıyorsunuz hybrid motora geçildi güzelim eat8 şanzıman gitti..
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hibrit olmayan sadece benzinli motor+ EAT 8 versiyonu bazı pazarlarda devam edecek..TR de olacak mı şimdilik haber yok
-
3008 1.2 puretech aracım var.
10.000 km de.
Doğru bakım periyodu görmüş bir araçta bu triger aşınması var mı ? Asıl önemli bilgi budur.
Yoksa piyasa sahte yağ ve hangi araca hangi yağın konması gerektiğini bilmeyen tamirci dolu !
-
Bu motorun kullanıldığı araçlar şunlar:
peugeot
208 1.2
308 1.2
408 1.2
2008 1.2
3008 1.2 (hybrid olmayanlar)
Citroen
c3 1.2
c3 Aircross 1.2
c4x 1.2
Opel
Corsa 1.2
Astra 1.2
Crossland 1.2
Mokka 1.2
Grandland 1.2
Aklıma gelenler bunlar, belki daha da vardır. Buradaki araçların çoğu çok satılan modeller. Bu kadar problemli bir motor olsa ortalığın yıkılması, her tarafta bu motorun konuşuluyor olması gerekmez mi ?
Ben o kadar abartılacak bir sorun olduğunu düşünmüyorum. Bu motorda 60 - 65 bin km'de bir triger seti değiştirilirse sorun yaşanmadan uzun süre binilir bence. Bu motorun yanında EAT8 gibi mükemmel bir şanzıman almış oluyorsun.
-
Hocam aracı kullanmadan 10 12 litre nasıl yazıyorsun kafana göre ben 308 aracımı geçen hafta sattım pejo ile bir bağım kalmadı ama insanları yanıltmayın, benim şehir içi dışı karışık tüketimim 5,4 litreydi ve genellikle sport modda kullanıyordum millet ışıklarda kalkarken yakacak araba diye gaza basmıyor veya asıl sorunlu motor diğer tüm araçlardı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deniz10 -- 15 Kasım 2024; 22:31:20 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
2021 peugeot 208 sahibiyim. Araç 96binde. 90 binde trigeri değiştirdim tertemizdi, çatlak vs bile yoktu. Bu sorun eskiden varmış ama bence artık sadece eski sorunlu kayışlar konuşuluyor. 1.2 puretech ödüllü bir motor ve bence performansı sesi atikliği çok iyi. Sorunsuz bir araç yok, mesela toyota da çok hantal, bence bu da onun sorunu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben bu otomobille uzun yol yaptım ( Antalya - İstanbul arasında ) Basarsan yakıyor arkadaşım.Çünkü motor bu devasa özeliklere sahip otomobil için yetersiz kaldığı için.
Bu değerleri kafamdan uydurmuyorum.Kaldı ki burada bir çok kullanıcının aldıktan sonra pişmanlıklarını anlatan bir çok yorumlar var.Boya kusurları, multimedya kusurları ve yağ problemi peugeot araçlarda kronik bir sorundur.
Youtube videolarını izle.
Ha yok mu iyi tarafı EAT 8 şanzımanın üstüne tanımam.
-
Ben üçbuçuk sene kullandım hocam video izlemeye ihtiyacım yok, size kanıt sunuyorum hala oradan buradan duyduğunuz şeyleri yazyorsunuz, ha araba 10 12 litre yakar ama 160-170 hızla gidersen, aracı kullandığım 43 bin kilometre boyunca 3 defa servise bakım için gittim sadece, hiç bir sorunda yaşamadım, sattığım için pişman bile olabileceğimi düşünüyorum. Ama siz illa sorunlu olduğunu ispat etmek isterseniz bulursunuz bir şeyler, bindiği arabayı tanımayıp aslında eşek kullanması gereken bir sürü hanzo var. Kimse gelip benim gibi memnun olduğunu yazmak için uğraşmaz buralarda.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deniz10 -- 24 Kasım 2024; 16:18:46 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sıfır corsa almayı düşünürken formu okuyunca acaba yanlış bir karar mı diye düşünmeye başladım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kafası karışık olan varsa bence biraz daha beklesin yakında bütün PSA araçları 1.2 hibrit motora geçer.
-
EAT8 o kadar abartılacak bir şanzıman değil özellikle düşük hızlardaki davranışları iyi değil.
-
sadece motorla da bitmiyor, boya sorunları ile cebelleşiyor stellantis grubu araçları. Yakın arkadaşlarımıza c5 aircoss alacaktık, test de ettik beğendik falan ama internetteki sayısız boya mağdurunun şikayetini görünce vazgeçtiler. Aracın kaputu, kapıları değişecek, komple boyanacak vs neler denmemiş. Sadece siyah cam tavan değil boyalarında genel sorun var. Bagaj kapağındaki boya kalkmasına kuş pisliğinden kullanıcı hatası demiş servis. 2 milyon para vereceksin 6 ay sonra boyası kabaracak kapılar değişecek vs diyecekler. Peugeot, citroen, opel hepsinde aynı sorun var. Dertsiz başına dert arayanların markaları. sikayetvar, youtube magdur dolu, adamlar whatsapp grubu kurmuşlar, haber kanallarına çıkmışlar, kaç yıldır mahkemeden sonuç almaya çalışıyorlar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lord Sparhawk -- 22 Kasım 2024; 9:58:58 > -
Onda da bildigim sanzimani çift kavramaya gecirdiler.
Motoru duzeltirken sanzimani riskli hale getirdiler yani
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Şu an psa alınacaksa sadece elektriklisi alınır. Hem performans hem de tüketim anlamında başarılılar, hemen hemen tüm ürün gamı elektrikliye geçti. Ötv teşviği sayesinde avrupalının 1.2 puretech üzerine 10bin euro fazla ödediği aracı sen 1.2 puretech'den daha ucuza alabiliyorsun. Türkiyede bir daha böyle bir ortam olur mu bilmiyorum, inanılmaz absürd bir durum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X