Şimdi Ara

1.0 Turbo & 1.6 Atmosferik?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
244
Cevap
0
Favori
16.842
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,


    Şu anki aracım 1.6 atmosferik, 110 hp ve 152 nm torka sahip, yaklaşık 1400 kg.


    Düşündüğüm araç 1.0 Turbo, 100 hp ve 190 nm torka sahip, yaklaşık 1400 kg.


    Bu iki aracın, 4 kişi + yaklaşık 70-80 kg bagaj yükü ile ş.içi ve uzun yol ve de yokuş performansları arasında hissedilir fark olur mu?




  • Bariz bir örnek vereyim.
    Duster 1.6 ECO-G (Fabikasyon LPG) aracımı satıp 1.0 Turbo ECO-G almıştım.
    Turbonun verdiği keyif akıcılık, düşük devirde gelen yüksek torku gaz pedalında her daim hissetmen vb asla atmosferikle kiyaslanamaz.
    Zaten 1.6 4000 devirde 146 tork, 1.0 turbo ise 2000 devirde 170 tork veriyor.
    Veriler bile böyleyken atmosferigi övmek ancak kendini kandırmaktır.
    Ancak redline devirde giderse plaka okutur başka türlü imkansız. Ben 100hp dizeli 110hp atmosferik benzinli araba geçemez demiyorum geçer ama bir yerlerini yırtarak yakıt tüketimi 2 katına çıkarak geçer.

    Günlük kullandığımız araçları 1000-3000 devir aralığında kullanıyoruz. Gidip niye atmosferik alıp yokuşu 4-5 bin devir çıkayım?

    Güzel bir detaya değinmişsiniz. Atmosferik benzinli daha kısa bir şanzıman oranını çevirdiği için aslında tork eksikliği çok fazla hissedilmiyor. Bir de motorun yapabileceğinin toplamının beygir gücü ile ifade edilmesi, 95 beygirlik iki farklı motorun 95 beygiri ürettiği devirde torktan bağımsız olarak aynı işi yapacağı gerçeği. Tabii yine şanzıman oranı etken.


    Bunun en net ispatı, 1.6 atmosferik benzinli ile 1.6 turbo dizelin çok yakın 0-100 ve son hız verileri.


    Psikolojik kısmına da katılıyorum. İnsanlar atmosferik benzinli ile yokuş yukarı 4000-5000 devir çevirtmeyi hem motora eziyet hem de yakıt sarfiyatı olarak görürken, aynı yokuşta turbo motordan aynı gücü talep edince motor sanki hiç zorlanmıyormuş, hiç yakıt yakmıyormuş gibi hissetmeleri. Halbuki o motorun 2000 devirde 1 bar turbo basıncı altında canı çıkıyor ama psikolojik olarak öyle hissettirmiyor. Bir de aynı kütleyi aynı yokuştan aynı hızla çıkarıyorsanız verimlilik farkı olmakla beraber hemen hemen aynı yakıtı harcarsınız. Bir diğer handikap da atmosferik benzinli o 100 beygir gücü üretirken yağ pompası da su pompası da 5000 devirde çalışıyor. Oysa turbolu motorun yağ ve su pompaları daha düşük devirde çalışıyor. Bunun için de ayrı bir mühendislik gerekiyor tabii.

    motorun ömrü olmaz derken ? Bu motorun kaç bin saat ve kaç milyon km teste tabi tutulduğuna ufak bir araştırma ile ulaşabilirsiniz. Sene olmuş 2021 Motorun bakımını yaptığın sürece hiç bir şey olmaz.


    İkincisi Samsun'a Ankara tarafından girerken bir tırmanış var gittiniz mi hiç ? Tam dolu corolla ile tırmanmaya 130 ile başlayın 80 ile çıkıyorsunuz ,istediğin kadar vites düşür bir işe yaramıyor. yaktığı benzinde cabası.Kağıt üstünde 0-100 istiyorsa 5 saniye olsun ne fark eder ? Corollada hala aracımız bu arada arabanın gaz tepkimesi bile 1 saniye geç ne salt performansından bahsediyorsunuz ?


    Komik olmayın arkadaşlar , 1.6 atmosferikler taş gibidir yağını suyunu koy istediğin kadar bin mevzusu haricinde turbolu motorlar 5 vurur 1 sayar. Sağlamlık haricinde 1.6 atmosferik devri bitmiştir.

    Eski aracım 2006 model Honda Civic (Vtec II-1.6 motor 110 hp-152 nm tork) 15 sene kullandım, 2021 model jeep renegade 1.0 T manuel aldım(120 Hp-190 nm Tork) mayıs ayında(Şu an 14500 km'de araç). Aradaki farkı ben anlatayım sana çünkü arkadaşların burada yazdıkları 1.6 atmosferiklerin 0-100 km/h leri genelde 11 saniye civarı , eski Honda'mın fabrika verisi 9.2 saniyeydi. Bu arada boş ağırlık Civic 1190 kg,Renegade 1380 kg yani civic'in yüklü hali ortalama 1450 kg , Renegade'in 1650 kg (araçta 4 kişi+bagaj varken)bunuda göz önünde bulunduralım.


    Zonguldak Ankara arası araçta 4 kişi+Bagaj tepeleme dolu 160 km/h hızla geldim.Bassam dahada giderdi. (Yokuşlarda atmosferik gibi kaldıramama durumu olmadı,Honda 4 kişi iken olurdu)


    Ankara Balıkesir arası araçta iki kişi+tepeleme dolu bagaj ile düz yolda 190 km/h -Yokuş Aşağı 200 km/h uzun süreli gittim otobanda yine araba bana mısın demedi.


    Antalya-Ankara arası ve kaş gezisi esnasında yine yokuşlarda herhangi bir bayılma vesaire olmadı.


    Yakıt tüketimi olarak ise max 8.6 Lt /100 km yaktı araç.


    Honda Civic ile çok bir fark hissedemedim ben araç boşken,civic'i aratmıyor kesinlikle (Renegade'in 1. vites oranı hariç zaten o yüzden 0-100 km/h fabrika verisi 11 civarı), araç doluyken kesinlikle renegade önde. Ama 2018 model 1.6 132 hp Corolla'dan boş dolu fark etmez kesinlikle fersah fersah daha iyi.(Buradan markaların motor teknolojilerinin farklı olduğu sonucunu çıkaralım lütfen)


    Motor ömrü olarak turbo motorlu araç kullanmanın inceliklerine uyulduğu vakit sıkıntı çıkaracağını düşünmüyorum.Yaşayıp göreceğiz.


    Ben artık yüksek cc'li bir atmosferik alamadığım sürece turbodan devam.



    Bir kaç kelam ise burada altında sanki 3.0 v6 atmosferik makinalı araç varmış gibi konuşan şahıslara söylemek isterim. aracınız klasik 1.6 motorlu ortalama bir c segment araba.Bir çoğunuz Lpg'siz binemiyorsunuz bile hatta son gelen zamlardan sonra lpg ile bile binemiyor olabilirsiniz  .


    Nedir bu fanatizm ? Hiç bir marka babamızın oğlu değil , hiç bir otomobil-suv bizim sahibimiz değil.Kullanıyoruz-eskitiyoruz-yenisini alıyoruz. Kafamızada silah dayamıyorlar şu markayı alacaksın diye ? Bir gün bu ülkede herkesin objektif yorum yapabilmesi dileğiyle...

  • Olur çünkü turbonun en önemli avantajı torku düşük devirde vermesi. Zaten atmosferik motorda muhtemelen Max torku çok çok nadir kullanabilmişsinizdir. Ciddi bir tork farkı hissedilir diye düşünüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Düz yolda 1.6 atmosferik

    Rampada ve esneklikte 1.0 turbo

  • bravaman kullanıcısına yanıt

    Bir çok inceleme videosu izledim ama hepsi ya 1 kişi ile ya 2 kişi ile çekilmiş videolar. Ben 4 kişi + yüklü bagaj durumunda beygir gücü atmosferiği öne çıkarır mı diye merak ediyorum yoksa tork ağır basar bu zor şartlar altında da 1.0 turbo mu öne çıkar?

  • olur 1.0 ile rahat çıkarsın, asıl aracı taşıyan hareket ettiren torktur.


    tork olmadıktan sonra ne kadar beygir gücü olursa olsun o araç yürümez. Örneğin mazda rx8 230hp ama torku düşük olduğu için yürümüyor.

  • turbo olanlar yokuşta bariz fark ediyor. ama dizel kadar güçlü hissettirmedi bana.

  • anyhill kullanıcısına yanıt

    1.6 Dizel de düşünebilirim ama DPF si v.s. uğraştırır diye çekiniyorum. Çünkü kahır ekseriyet ş.içi kısa mesafe, çok düşük ortalama hızlarla kullanıyorum aracı.


    Sabah 7, akşam 7 olmak üzere toplam 14 km günlük yol yapıyorum ve ortalama hızım 20 km altında kalıyor her zaman, hatta 16-17-18 km lerde oluyor.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1.3 TCE vs 1.5 TSI
    4 yıl önce açıldı
    1.4 hdi
    12 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Zaten ilk mesaj üzerinden gidersek;


    Beygir yaklaşık %10 düşerken tork %25 artıyor ve bu torku düşük devirlerde kullanabilmek gibi bir avantajı da satın almış oluyoruz ama işte yük artında beygir gücü öne çıkar mı diye kafamda soru

    işareti var (dı), sanırım herkes turbo, yüksek torklu olan seçeneğin iyi olduğu görüşünde birleşiyor.

  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt

    aksine yük varken torkun faydasını daha da fazla hissedersin hocam.


    1.6'nın tek avantajı kalkışlarda hacimden dolayı biraz daha iyi kalkabilir.

  • Zaten teknik verilerde


    1.6 0-100 hızlanması 11,5

    1.0 0-100 hızlanması 12,2 sn görünüyor, kalkış önemli değil, önemli olan yük altında yokuşta bayılmasın, sollamaya çıkınca tın tın gitmesin.

  • Pek fark olacağını sanmıyorum. 2bin devire kadar atmosferik, 2-3 bin arasında turbolu avantajlı olur. Üst devirler yine atmosferik öne çıkar.

    190nm torku var diye hemen performansı iyi anlamına gelmiyor. Önemli olan tekere iletilen tork. Arada şanzıman var. Turbolu araçlar devir bandını atmosferik gibi kullanamaz. O yüzden ona göre dişli kullanmak zorunda. Bu da tekere gelen torku düşürür. Aksi halde son hızı falan düşük olur.

    En mantıklısı test etmek. Sizin atmosferik tam otomatik şanzımanlı. Tam otomatik şanzıman da gücü biraz törpülüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt

    hocam hayat bir mücadele, dpf filan uğraşırsın gelir geçer. Dizel hem az yakıyor hem de çekişi ile insanı yormuyor, alabilecek maddi güç varsa bence alın geçin , insan nelerle uğraşıyor bu hayatta, halledersiniz ufak tefek dezavantajlarını..

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • 1.6 atmosferik de kullandım 1.0 turbo da kullandım. Kesinlikle ve kesinlikle şehir içinde 1.0 turbo daha Atik ve daha canlı. Ama uzun yolda işler tam tersi oluyor 1.6 atmosferik yüksek hızlarda daha rahat ilerliyor 1.0 turbo ise gidecem diye götünü yırtıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • UZUN YOLDA BASAYIM GİTSİN DİYORSANIZ 1.6 ATMOSFERİK

    AMA YÜKTE VE BAYIRDA BAYILMASIN YÜRÜSÜN DİYORSANIZ 1.0 TURBO


    MESELA BENİM ARAÇ 1.3 TURBO MULTİJET

    BAYIRLARDA LÜKS ARAÇ SOLLUYORUM. 5. VİTESİ BİLE İSTEDİĞİ OLUYOR

    AMA DÜZE GELİNCE 170 İ GEÇMİYOR 120 DEN SONRA BAĞIRIYOR.

  • Müşavir hocam sana hem az yakan hem de köpek gibi giden reçeteyi veriyorum:


    1.6 TDi motora sahip (audi a3, golf, leon, octavia) bir arabayı alıyorsun. sonra buna garrett 1449 turboyu (184 beygirlik 2.0 tdi turbosu) takıyorsun (tak&çalıştır, kesme biçme yok), yazılımını da yaptırıyorsun. al sana 190-200 hp, 350-400 nm lik bir canavar. trafikteki araçların çoğuna egzozunu gösterirsin, hem 6 lt tüketimle binersin. hiç uğraşma 1.0 tsi la, 1.6 atmosferik kağnıyla.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut_emmi -- 29 Aralık 2021; 17:6:15 >
  • dfk24 kullanıcısına yanıt

    İşte tam böyle bir tecrübe yaşamaktan çekiniyorum, uzun yolda hız yapan biri değilim, hafta sonu otobandan İstanbul'a gidip geldim, 120 km/s üstüne nadiren çıkmışımdır, kısa süreliğine, araç sollarken belki. Normal yollarda 110 km/s ideal hız benim için.


    Mesela 1.0 turbo bi tarafını yırtıyor dediğiniz senaryo nasıl bir senaryo? Yük durumu, hız durumu v.s.?

  • 1.0 turbo'yu kullanması daha rahat olur. Aralarında kağıt üzerinde çok fark gözükmese de atmosferik 1500-3500 devir arası 130-140 nm tork ile yürür. Aynı devirlerde turbo kabaca 170-190 nm arasında olacak. Yani "konforlu" kullanım devirlerinde turbo % 40 kadar daha güçlü olur.

    Atmosferiğin 1.0 turbodan daha güçlü olduğu kısım 4000 devir üstü olacaktır. Konfor derdiniz olmasa bile, aradaki 10 beygirlik fark için değmez bence.

    Fakat turbo 100 beygirken atmosferik 130-140 falan olsa, o zaman atmosferik daha mantıklı olabilirdi.

  • @mahmut_emmi


    Yok yok, yanlış anlaşılmasın, öyle bir derdim yok. Hiçbir koşulda 1.6 Atmosferiği yakıt ve performans anlamında aratmasın yeterli.


    @Bradley Cooper


    Bugüne kadar daha bir kez 145 km/s gibi bir hıza çıktım, 120 üstü benim için nadiren (olağandışı şartlarda) kullanılacak bir hız bölgesi.


    @nacker


    Ben de genel olarak ve yüzeysel/kısıtlı bilgim ile yaklaşık sizin yazdıklarınıza yakın düşünceleri taşıyordum. Tek çekincem araç tam yüklü iken ne olur şeklindeydi ama anlıyorum ki burada da tork daha büyük etken olarak karşıma çıkıyor.

  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt

    asla ne yakıt ne de performans olarak 1.6 atmosferik, bahsettiğim spekteki aracın yanına varamaz. hem güç hem ekonomi. basmak zorunda değilsin ama canın istediğinde doya doya gazlarsın.

  • bu arada küçük bir örnek vereyim daha yeni test ettim. İki arabada da tek kişiydim.


    1.3 multijet 95hp 205nm dizel aracımla uzun bir rampayı %75 gaz ile 90'la 5.vites rahat atladım. Dip gaz yapıştırsam 100'ü bile geçerdi.


    aynı rampayı 1.6 103hp 144nm torklu araçla dip gaz çıkarken yokuşun yarısında 4. vitese düştüm ve 4000 devirde 80 ile atladım. Arabada 2 kişi daha olsaydı muhtemelen 3'e bile düşebilirdi.


    dizel diyeceksiniz fakat 1.0 benzinli turbo araçla hemen hemen aynı teknik veriler.



    atmosferik sadece yerinden kalkışlarda ve uzun yolda devir çevirerek giderseniz avantaj sağlar. Ama günlük kullanımda turbo her türlü avantajlı.


    üstelik mtv farkını da unutmamak lazım.

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.