3.0 audi quattro 220 hp atmosferik v6 aracım vardı. Şu anda 1.6 156 hp turbo bir araç sahibiyim. Yokuşlarda 1.6 turbo daha iyi hissettiriyor. Düz yolda yüksek sürat yapılmayacaksa turbo motor her türlü daha iyidir. Hem daha az yakar hem vergisi düşüktür hem de daha performanslı hissettirir. |
1.0 Turbo & 1.6 Atmosferik? (4. sayfa)





-
-
quote:
Orijinalden alıntı: ShadowOfSpirit
Şimdi 195 tork veren aracın lastiğe ilettiği tork 195 değil çok altinda filan ama 155 torku olan 1.6 atmosferigin hiç kaybi yok yani.0-100 û 13.9 sn olan 150 torkluk 1410 kg lik atmosferik aracin var diye atmosferikleri bukadar körü körüne savunacağın aklıma gelmemişti.Atmosferikte zaten tork yok, dile getirmeye gerek duymadım. Ama homojen yaydığı için artısı var. Turbonun devrede olmadığı ya da etkisinin azaldığı alt ve üst devirlerde daha canlı oluyor hacminden dolayı. 0-100 verileri de doğruluyor işte. Atmosferik motor tam otomatiğe rağmen daha iyi hızlanmış turbodan. Motorun ürettiği maksimum torku direk performans gibi yorumlamak doğru değil. Arada şanzıman var. 250-300 torklu dizeller benzinlilerden yavaş kalıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Klâsik forum saçmalıkları. Birileri markaları yalancı çıkarır. Marka bile atmosferikten daha yavaş demiş, bizimkiler fark attırıyor. Bazıları saçma sapan elma armut kıyaslar.
Turbo clio övmüşler Altı üstü 142nm torku var. 1.6 dan her anlamda üstünmüş :) 1.5 atmosferik yaris sürse bu çok daha iyiymiş diyecek muhtemelen.
1.0 turbo motorlar b segment 1000-1200kg arabalara iyi gelebilir ama 1400kg lik egea crossta aynı etkiyi göstermez. 1.6 atmosferigi b segmente koysan onda da performans olarak daha memnun eder, o kadar şikayet ettirmez. Elma armut kıyaslanamaz.
1.6 atmosferikten performans için 1.0 100hpye geçilmez. 1.6 dizel 130hp egea memnun eder ama.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Size katılıyorum hocam ve hatta artırıyorum. Ne 1.0tsi ne 1.6tdi ne 2.0tdi. Hiçbiri atmosferiğin verdiği keyfi vermiyor bana.
Emre UZUNDAĞyoutube
‘Onur Acar’ Ölüm Ayarını Veriyor :)) Honda Varex Kesici Vtec2https://www.youtube.com/watch?v=W2qpahW3rG4&feature=youtu.be
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi escanor_ -- 30 Aralık 2021; 10:51:59 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1.6 atmosferik motor ve keyif, ayni cumlede kullanilamayacak kadar uzaklar...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Öyle demeyin hocam kırılanlar olabilir
üstteki videoyu bir izleyin adamın aldığı keyfi bir görün, bal gibi de keyifli araç.
İroni bir yana videonun sonunda araba böğürüyor ama gittiği yok sabah sabah ne güldüm yaaa.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
demek ki "tork olmadıktan sonra ne kadar beygir gücü olursa olsun o araç yürümez" onermen dogru degilmis
-
Ne alâka? Atmosferik keyifli, süper falan mı demişim? Nerenle okuyorsun?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Mükemmel örnek olmuş. Konudaki yapılan kıyaslamaya harika ışık tutacaktır. Tebrik ederim, çok zeki biri olmalısınız.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam fiat motorları emsal motorlara göre hep daha performanslı olmuştur. Ama bunun dezavantajı da yakıttan yana oluyor. Egea cross 1.0 firefly otomatik olacaksa bence 1.6 yerine alınır. 190nm tork 1750dd idi yanlış hatırlamıyorsam. Ben de diğerleri gibi renault tce motor sanmıştım ama düşünceniz fiat ise bence geçilir.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
aşağı yukarı her bakımdan pozitif fark olur ve hissedilir.ancak yakıt bir tık artabilir. turbolu araç turbosuz araca göre her zaman çok iyi hissettirir.
yakıt tüketimi konusunda fabrika verileri her zaman gerçeği yansıtmayabiliyor.
-
1.6 benzinli pecochip li cruze dan 1.0 tsi leon a geçtim. Memnunum. Geçilir.
-
hocam sıkıntı yaratma ihtimali var mı ? fikir çok hoşuma gitti
-
1.6 atmosferik ile 1.0 turboyu bence ne koşulda karşılaştırdığımıza bağlı. 0-80 ( hatta belki 0-100) de yani genel şehir için hız aralığında bence 1.0 turbo, daha doğrusu turbo benzinli bir motor, daha iyi daha akıcı hissettiriyor. Ama 100 den sonra çok bir fark göremedim ben. Ha yakıt olarak 130 sabit dersek uzun yolda 1.6 derim çünkü 1.0 sıkıştıkça çok yakıyor.
yani şehir içi ağırlıklı sürüşse ben gaytte geçer 1.0 a keyfime bakarım. şehirler arası yolda ise bilemiyorum sanırım tarz meselesi biraz.
-
Hocam ben iki yıldır bu setup'la kullanıyorum. Dpf ve egr aktif çalışıyor. Sıfır sıkıntı. Hızlı gitsin, yokuşları keçi gibi tırmansın ve de az yaksın istiyorsan ilaç budur.
Yalnız piyasada sıfır 1449 turboyu çok zorlaştı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet yanlış yazmışım, normal devir aralığında yürümez demeliydim. Tabi 5-6 bin devir çevirirsen her türlü yürürsün fakat günlük kullanımada aykırı bu durum.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X