Şimdi Ara

Zeekr 001'in inanılmaz şarj hızı gözler önüne serildi: 6,5 dakikada %80 şarj!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
532
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Zeekr 001'in inanılmaz şarj hızı gözler önüne serildi: 6,5 dakikada %80 şarj!
    Polestar, Lotus ve Volvo’nun da sahibi olan Geely Grubu’nun alt markası Zeekr, şarj hızıyla elektrikli otomobil dünyasında sınırları zorluyor. Çin’de büyük ilgi gören Zeekr 001, Avrupa’da sadece sınırlı sayıda satılmış olsa da, özellikle hızlı şarj yetenekleriyle dikkatleri üzine çekiyor.



    Zeekr 001 ilk olarak 2021 yılında tanıtılmıştı. 2024’teki güncellemeden güncellemeden sonra 800 voltluk altyapıya geçerek 500 kW’ın üzerinde şarj hızlarına ulaştı. Bu sayede %10’dan %80’e yalnızca 12 dakikada dolabiliyordu. Zeekr yakın zamanda 001 modelini bir kaz daha güncelledi ve şarj performansını bir adım daha ileriye taşıdı.



    1.321 kW şarj hızına ulaşıyor



    Geçtiğimiz gün paylaşılan yeni bir video, aracın ne kadar hızlı şarj olabildiğini gözler önüne seriyor. Videoda, Zeekr 001’in 95 kWh kapasiteli LFP (lityum demir fosfat) bataryalı versiyonu, markanın megawatt destekli yeni şarj istasyonuna bağlanıyor. Fiş takıldıktan hemen sonra güç girişi 500 kW’ı geçiyor ve en yüksek noktada 1.321 kW gibi inanılmaz bir değere ulaşıyor.






    Şarjın başlamasından 10 saniye sonra, sistem 894 volt gerilim ve 1.488 amper akımla zirveye ulaşıyor. Ardından şarj daha dengeli bir şekilde devam ediyor. Yaklaşık 3 dakikada %50, 6,5 dakikada ise %80 seviyesine ulaşılıyor.



    13 dakikada tam şarj



    Batarya %80'e ulaştığında otomobil CLTC standartlarına göre 568 kilometre menzil gösteriyor. Bu değer, daha gerçekçi olan WLTP ölçümüne göre yaklaşık 450 km civarında olacaktır. Yine de 7 dakikadan kısa bir sürede bu kadar menzil kazanmak oldukça etkileyici. Araç tam doluluğa ise 13 dakika 23 saniyede ulaşıyor ve 710 km menzil (CLTC) gösteriyor.



    Ayrıca Bkz.Almanya, 4 bin euroya kadar elektrikli araç teşviki başlatıyor



    Zeekr 001, olağanüstü şarj hızıyla neredeyse benzinli araçların deposunu doldurma süresine ulaşıyor. Ancak bu hızdan faydalanabilmek için, megawatt seviyesinde DC hızlı şarj istasyonlarını kullanmak gerekiyor. Günümüzde Türkiye ve Avrupa'da en yüksek 250-350 kW şarj hızları sunuluyor. Ancak önümüzdeki dönemde çok daha hızlı şarj istasyonlarının yaygınlaşması bekleniyor.



     




    Kaynak:https://insideevs.com/news/775571/zeekr-001-ultra-fast-charging-7-minutes/







  • Menzil ve şarj sorunu 3 - 5 seneye tarih olacak gibi duruyor. Ülkemiz için hiçbir anlam ifade etmese de ( ekonomik koşullar, dünyanın en yüksek vergileri vs.) yakın gelecekte benzinli araçlara veda edilecek gibi duruyor.
    Dünya için iyi bir durum ama bizi bağlayan bir durum yok en azından önümüzdeki 20 yıllık süreçte.
  • Menzil ve şarj sorunu 3 - 5 seneye tarih olacak gibi duruyor. Ülkemiz için hiçbir anlam ifade etmese de ( ekonomik koşullar, dünyanın en yüksek vergileri vs.) yakın gelecekte benzinli araçlara veda edilecek gibi duruyor.
    Dünya için iyi bir durum ama bizi bağlayan bir durum yok en azından önümüzdeki 20 yıllık süreçte.

  • ZES, Zorlu Center'da 720kW şarj istasyonları açmış. Türkiye'de daha güçlüsüne denk gelmedim henüz.

  • TR için boş işler. 400 lük istasyonda 800v araba 200 görmüyor. İstasyon firmaları için silkeleme işi tamamen. Yılda 3-5 kez uzun yol yapan biri için çok bişey ifade etmiyor.

    _____________________________
  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt
    Daha fazlası zaten Avrupa’da da yok. 720 kW Avrupa’da bile yoktur belki. 1 MW üstü kamyonlar için MCS diye bir soket var onla oluyor.

    Adamlar o kablodan 1400 amper geçirmiş CCS’in yani bizim kullandığımız soket maksimum 500 amper wiki’ye göre veriyor hadi oda verirse.

    Gerçi baktım Vestel DC şarj istasyonu 750 amper sıvı soğutma ile veriyorum diyor standartın üstünde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 14 Ekim 2025; 15:29:17 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • NoPCNoGAME kullanıcısına yanıt
    Menzil ve Şarj problemi aslında yok diyebiliriz. Problem şu ki ben Juniper SR ile otobanda 400-450km menzil alıyorum (110-120km/h) adam otobanda 150-200 arası takılıyor sonra da diyor ki 200 km de bir şarja girmek zorunda kalıyorum. Bunlar istiyor ki tüm özellikler olsun, güçlü olsun, ama UCUZ olsun. +100kw bataryalı araç alması lazım ama ucuz olsun istediği için düşük bataryalı araba alıyor ve suçu elektrikli arabalara atıyor.

    Bence Şarj istasyonlarında bir düzenleme olması lazım. Adam kafasına göre zam yapıyor hiç bir sınırlama yok ama indirim yapmak istediğinde %25 i geçemezsin diyorlar. Ve 180kw diye fiyat alıyor ama tek üniteden 2 kol çıkartıyor ve 90-90kw olarak bölüyor ama fiyatı 180kw alıyor. Yada 180kw olan cihaza tek girsen bile bataryanın alabileceği maksimum kw değerlerini araca vermediği halde tavan fiyat alıyor. Bence en büyük sorunumuz bu şarj firmaları.
    Gerekirse yolumu uzatıyorum ama bana sorun çıkartmayan ve her daim vaat ettiği hızları sunabilen cihazları tercih ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi major24 -- 14 Ekim 2025; 15:49:33 >




  • Yalnız burada gözden kaçan bir husus var. Bu kadar yüksek amperlere çıkıldığında şarj verimi aşırı ısınma nedeniyle fazla düşer. Ne kadar hızlı şarj, o kadar fazla kayıp. Bu kadar yüksek amper benim tahmini hesaplarıma göre 12 cm kalınlığında 2 kablo (6 cm x 2) gerektirir. Bu kadar kalın kablo kullanmamak için soğutmalı kablo kullanma zorunluluğu vardır ve bu soğutma için gereken enerji de bize yine kayıp olarak geri dönecektir.


    Bu kadar yüksek hızlı şarj elektrikli otomobilin en büyük avantajı olan yüksek verimlere darbe vuruyor.

    _____________________________
    * Din toplumları paternalisttir, ahlakı gelisemez, rasyonelleşemez ve
    bireyleşemez. sekülerleşme olmadan ahlak olmaz.
    * Her insanın içinde bir peygamber uyuklar ve o uyandığında, dünyadaki kötülük
    biraz daha artar. (Emil Michel Cioran)
    * Yearning for the past is usually just the lament of lost youth.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • major24 M kullanıcısına yanıt
    Bir dip not olarak bir düşüncemi paylaşmak isterim. İlerki dönemde görürmüyüz bilmem. Ancak araçların fabrikasyon de monte bataryayla gelip en dip noktadan kw bilgisi girerek yada hiç kw bilgisi girmeden aracın sadece motor kapasitesi kaporta vs olarak tedarik edilip yurt içinde bataryasının isteğe ve bütçeye göre araca monte edilebilmesi bu sayede vergilendirmelerdeki faiş durumun önüne geçmek mümkün olabilir mi? Belki firmalar ilerde böyle bir yaklaşım gösterebilir mi? (dip not: bu kadar inciğini cinciğini düşünmemize sebep olanlara yazıklar olsun)

  • NoPCNoGAME kullanıcısına yanıt
    Orijinalinden farklı (büyük) bir batarya takılması halinde muayeneden geçirmeyip , yeni bataryanın araca işlenebilmesi için kar ettiğimizi düşündüğümüz bedeli, hatta fazlasını bizden talep ederler gibi geliyor bana. Ekonomimiz düzelmeden bu vergi dengesizliği düzelmez diye düşünüyorum.

  • NoPCNoGAME kullanıcısına yanıt

    öyle bir yola girerse millet devlet onu kapayacak bir yol bulur. açık bırakmaz.

    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.