Şimdi Ara

Yükselti Farkı, LPG ve Arıza Lambası İlişkisi...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
1.998
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar, sorum başlıktaki gibi.

    Açıklayacak olursak kendimden örnek veriyorum.
    Uşak'tan yola çıkıyorum, rakım ortalama 906metre, GPS'e göre 938metre.

    Tek kontakla Muğla'ya gideceğim. Gideceğim Yaklaşık rakım 100m.

    Kontağı çevirdiğimde marşa basmadan önce araç kendini o anki ortamına göre ayarlıyor, göstergedeki ışıkların sönmesini bekliyorum ve yola çıkıyorum.

    Muğla'ya Denizli yolundan yaklaştım, son dağlık yoldan inerken, tınnnnnnnnnn Motor Arıza Lambası yandı.

    İlginç.

    İlginç çünkü ne zaman tek kontak şeklinde büyük rakım farkları olan yerlere gidersem ayağımı gazdan çektiğimde arıza lambası yanıyor. Hep de yokuş aşağı inerken.

    Bugün Muğla'daki Bosch Servisi'nde arıza lambasını söndürttüm. Yine aynı arızayı vermişti. Egsoz üzerindeki sensörde kesiklik.

    Bosch Servisi'ndeki arkadaş tek kontak geldiysen rakım farkından dolayı yapmıştır dedi. Hava yoğunluğu falan filan birşeyler söyledi mantıklı geldi.

    Bu konuda bilgisi olan var mı arkadaşlar? Böyle birşey mümkün müdür?

    Araç: 2007 VW Jetta 1.6 MPI 36.000Km'dir LPG'li.
    LPG Kiti: Zavoli LPG Sistemi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HaCKeRBoY64 -- 28 Temmuz 2011; 1:08:49 >







  • teknik olarak olayı tam olarak çözemesemde
    zaman içinde kullandığım 2 lpgli aracımdada yükselti farkından dolayı oluşan gariplikler yaşadım.
    lpgli şahinle bu sorunu çok daha bariz ve can sıkıcı şekilde yaşıyordum. Ankarada keçiören ile çankaya yıldız arasında dahi araç bunu hissetiriyordu, rölantide tutunma kabiliyeti 0 a iniyordu neredeyse.

    şu anda sahip olduğum araçtada bunu çok az da olsa hissediyorum ancak kullanımıma etki etmiyor. yeni tip araçlar sanırım elektronik sistemlere sahip oldukları için bu sorunu tolere edebiliyorlar. arıza lambası gibi bir sorunla kesinlikle karşılaşmadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bachree

    teknik olarak olayı tam olarak çözemesemde
    zaman içinde kullandığım 2 lpgli aracımdada yükselti farkından dolayı oluşan gariplikler yaşadım.
    lpgli şahinle bu sorunu çok daha bariz ve can sıkıcı şekilde yaşıyordum. Ankarada keçiören ile çankaya yıldız arasında dahi araç bunu hissetiriyordu, rölantide tutunma kabiliyeti 0 a iniyordu neredeyse.

    şu anda sahip olduğum araçtada bunu çok az da olsa hissediyorum ancak kullanımıma etki etmiyor. yeni tip araçlar sanırım elektronik sistemlere sahip oldukları için bu sorunu tolere edebiliyorlar. arıza lambası gibi bir sorunla kesinlikle karşılaşmadım.


    Ya bizim arabada gerçekten bir sıkıntı var ya da bu konu gerçekten önemsiz şekilde arıza lambası yaktırıyor.

    Lamba yansın, önemli değil ama lambayı söndürtmediğim sürece araba gitmiyor. Gaz yemiyor. Hafif bir yokuşta bile 100ü geçmiyor.
    Ama söndürünce eski performansına geri dönüyor.

    Uşak'ta kullandığım sürece sorun yaşamadım. Ama ne zaman deniz kıyısına yaklaşırsam o zaman arıza lambası yanıyor. İzmir'de de aynı şey oldu. Kuşadasında da.

    Ayrıca gazı hep Shell'den alıyorum ama sanki gaz iyi yanmıyor gibi. Bugün geçici olarak Mogaz'dan aldım daha iyi yanma sağlıyor gibime geldi.




  • büyük rakım farklılıklarında subap ayarı yapmak gerekir, belki onunla alakası vardır. hitler motorunda subap ayarı yapılıyor mu bilmiyorum ama şahinde bildiğim kadarıyla subap ayarı yapmak gerekir. Alakası var mı ama tam bilmiyorum.
  • Bende de lpg yi ilk taktırdığım zamanlarda Muğla'dan Datça'ya giderken arıza lambası yanmıştı. akım farkından olabilir diye tahmin etmiştim. Oksijen sensörüden kaynaklı bir durum olabilir.
  • aynı sorun 2006 focus ghia benzinli aracımda da olmuştu . tek kontakta sivas antalya yaptım ve gaz kelebeği değişti . elektronik olarak arıza lambasi yandı ve araç düz yolda 56 km yi güvenlik olarak geçmiyordu. yokuş aşağı 80 90 bazen 100 km yapıyordu . 2500 tl gibi maliyeti oldu.istersen bi kontrol ettir ve depoyu şu temizleyicilerle temizle sorun varsa.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64


    quote:

    Orijinalden alıntı: bachree

    teknik olarak olayı tam olarak çözemesemde
    zaman içinde kullandığım 2 lpgli aracımdada yükselti farkından dolayı oluşan gariplikler yaşadım.
    lpgli şahinle bu sorunu çok daha bariz ve can sıkıcı şekilde yaşıyordum. Ankarada keçiören ile çankaya yıldız arasında dahi araç bunu hissetiriyordu, rölantide tutunma kabiliyeti 0 a iniyordu neredeyse.

    şu anda sahip olduğum araçtada bunu çok az da olsa hissediyorum ancak kullanımıma etki etmiyor. yeni tip araçlar sanırım elektronik sistemlere sahip oldukları için bu sorunu tolere edebiliyorlar. arıza lambası gibi bir sorunla kesinlikle karşılaşmadım.


    Ya bizim arabada gerçekten bir sıkıntı var ya da bu konu gerçekten önemsiz şekilde arıza lambası yaktırıyor.

    Lamba yansın, önemli değil ama lambayı söndürtmediğim sürece araba gitmiyor. Gaz yemiyor. Hafif bir yokuşta bile 100ü geçmiyor.
    Ama söndürünce eski performansına geri dönüyor.

    Uşak'ta kullandığım sürece sorun yaşamadım. Ama ne zaman deniz kıyısına yaklaşırsam o zaman arıza lambası yanıyor. İzmir'de de aynı şey oldu. Kuşadasında da.

    Ayrıca gazı hep Shell'den alıyorum ama sanki gaz iyi yanmıyor gibi. Bugün geçici olarak Mogaz'dan aldım daha iyi yanma sağlıyor gibime geldi.


    hava debimetresini temizletin derim.
    birde sadece lpg demi yapıyor benzindemi yapıyor mesafe uzak olduğu için deneyemezsiniz.
    aklıma iki ortamdaki hava basınç farkından dolayı lpg + hava karışımının doğru ayarlanmamasından dolayı ekzost üzerindeki sensörün hata vermesi geliyor.
    kabaca; basınç farkınıda hava debimetresi ayarlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 28 Temmuz 2011; 2:16:34 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • lambda(oksijen sensörü) yanmanın ne kadar sağlıklı olduğunu ölçer arıza lambasını yakması çalıştığı anlamına gelir değiştirmenize gerek yok fakat sağlam bir lpg ci bulup ayarınızı tam yaptırın hocam. MAF(debimetre akişmetre herneyse işte)söküp temizlemeyin bence acayip bir elementten yapılıyor onlar ben pek tavsiye etmem.
  • araçlarımız aynı,
    ve bende geçen pazar antalyadan ankaraya döndüm, önceki ctesi de ankaradan antalyaya gittim.
    dediğiniz kot farkı benim için de geçerli ancak ne giderken ne de dönüşite böyle birşey olmadı,
    ancak tek kontak gitmedim tabii, yolda 2-3 defa durdum dinlenme ve gaz alımı için...
  • yakın arkadaşımın leon ve ibizasında karşılaştık bu durumla. sorunun egzozdaki lambda sondasından olduğu aşikar hocam kitinizde kaliteli madem lpg ciyi alın yanınıza notebook uyla hareket halindeyken yük altında yapsın ayarlarını lpg nin sallamasına izin vermeyin. yoksa pc başında tamam ayar oldu diyip yollarlar aynı şeylerle karşılaşabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64


    quote:

    Orijinalden alıntı: bachree

    teknik olarak olayı tam olarak çözemesemde
    zaman içinde kullandığım 2 lpgli aracımdada yükselti farkından dolayı oluşan gariplikler yaşadım.
    lpgli şahinle bu sorunu çok daha bariz ve can sıkıcı şekilde yaşıyordum. Ankarada keçiören ile çankaya yıldız arasında dahi araç bunu hissetiriyordu, rölantide tutunma kabiliyeti 0 a iniyordu neredeyse.

    şu anda sahip olduğum araçtada bunu çok az da olsa hissediyorum ancak kullanımıma etki etmiyor. yeni tip araçlar sanırım elektronik sistemlere sahip oldukları için bu sorunu tolere edebiliyorlar. arıza lambası gibi bir sorunla kesinlikle karşılaşmadım.


    Ya bizim arabada gerçekten bir sıkıntı var ya da bu konu gerçekten önemsiz şekilde arıza lambası yaktırıyor.

    Lamba yansın, önemli değil ama lambayı söndürtmediğim sürece araba gitmiyor. Gaz yemiyor. Hafif bir yokuşta bile 100ü geçmiyor.
    Ama söndürünce eski performansına geri dönüyor.

    Uşak'ta kullandığım sürece sorun yaşamadım. Ama ne zaman deniz kıyısına yaklaşırsam o zaman arıza lambası yanıyor. İzmir'de de aynı şey oldu. Kuşadasında da.

    Ayrıca gazı hep Shell'den alıyorum ama sanki gaz iyi yanmıyor gibi. Bugün geçici olarak Mogaz'dan aldım daha iyi yanma sağlıyor gibime geldi.


    hava debimetresini temizletin derim.
    birde sadece lpg demi yapıyor benzindemi yapıyor mesafe uzak olduğu için deneyemezsiniz.
    aklıma iki ortamdaki hava basınç farkından dolayı lpg + hava karışımının doğru ayarlanmamasından dolayı ekzost üzerindeki sensörün hata vermesi geliyor.
    kabaca; basınç farkınıda hava debimetresi ayarlar.



    İlgilenen ve cevap veren arkadaşlara çok teşekkür ederim

    Aynen hocam bana da öyle geliyor havadaki oksijen yoğunluğuna göre durumu ayarlayamadığı için lambayı yakıyor. Ama neden yük altında değil de gazdan ayağı çekince yanıyor anlam veremiyorum. Cut-off durumundayken yandı hepsi.



    Maf sensörüne baktıracağım ve boğaz kelebeğini temizleteceğim döndüğümde.
    Kalibrasyon da yaptırmayı düşünüyorum.

    Benzinde de bir kere arıza lambası yakmış babam kullanırken ama o gün önceden yanık olan arıza lambasını İzmir'de söndürtmüştük.
    Şehir içinde yoğun trafikte gezdikten sonra Belkahve yokuşunda gaz bitmiş, araç benzine geçmiş yokuş aşağı inerken ayağını gazdan çektiğinde
    tekrar arıza lambası yanmış. Aynı gün içinde iki kez arıza lambası...

    Lambda sensörü temizlenebiliyor mu?



    quote:

    Orijinalden alıntı: kocaballi

    araçlarımız aynı,
    ve bende geçen pazar antalyadan ankaraya döndüm, önceki ctesi de ankaradan antalyaya gittim.
    dediğiniz kot farkı benim için de geçerli ancak ne giderken ne de dönüşite böyle birşey olmadı,
    ancak tek kontak gitmedim tabii, yolda 2-3 defa durdum dinlenme ve gaz alımı için...



    Hangi firmanın gazını kullanıyorsunuz hocam?

    Ben Shell kullanıyordum ama Total'e döneceğim gibi görünüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HaCKeRBoY64 -- 29 Temmuz 2011; 11:40:34 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.