Şimdi Ara

YOL TUTUŞ- TAM OLARAK NE ANLAMALIYIZ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
1.287
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yol tutuştan tam olarak ne anlamalıyız.

    araçla yüksek hızlarda giderken aracın bir çizgi üzerinde gezmeden gitmesimi.

    virajlarda savrulmaması mı.

    yol tutuşu iyi, süper dediğimiz araçlarda hangisini göz önünde bulunduruyorsunuz.



    _____________________________
  • yol tutuşundan anlamamız gereken şeyi sen zaten kendin açıklamışsın dostum

    aynı viraja girerken ben kendimden örnek vereyim

    passat 2.0 fsi'm ile ....km ile girdiğim viraja octavia rs'imle o hız + 40km ile giriyorum hiç savrulmadan ve güvenli bir şekilde

    ancak arkamdan gelen diğer bir araçsa ancak passat-50km ile alabiliyor o virajı




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi over and under -- 17 Mart 2008; 13:21:38 >
    _____________________________
    Sokak hayvanlarından bir kap su ve bir kap yemeği esirgemeyin
  • bence bir kaç açıdan değerlendirmek lazım

    biri yüksek hızlarda otomobilin tepkileri...örneğin otobanda bir arabada 130-140 la giderken direksiyona resmen yapışırsın bir başka arabada istersen o hızda ellerini direksiyondan çek...bu daha çok aerodinamik ve süspansiyon sistemiyle ilgili...

    biri viraj kabiliyeti...bir arabayla 60 la viraja girersin arabanın önü-arkası savrulacak gibi olur,direksiyon elinin altından kayacakmış gibi hissedersin...bir başka arabada aynı viraja 80'le gir sorun yaşamazsın...burada lastik seçimi çok önemli ancak aracın süspansiyon sistemi de en az lastik kadar önemli...

    bazı arabayı kullanırken tok bir araba kullandığını,yere sağlam basan bir araba kullandığını hissdersin diğerinde allaha emanet gittiğini hissdersin...bunu anlamak için çok çaba sarfetmene gerek yok...araba sana her şeyi anlatır...denemek istersen broadway'e bin arkasından mercedes'e bin

    bazen topiklerde rastlıyorum aynı sınıf arabalarda şunun yol tutuşu iyi şunun yol tutuşu köti diye konuşuluyor...örnek veriyorum derlerki focus'un yol tutuşu sınıfının en iyisi...doğrudur çünkü bütün testlerde focus hep en iyi çıktı bildiğim kadarılyla...ancak aynı sınıfta örneğin astra veya golf veya ne bilim honda da kullansan aradaki farkı normal bir kullanıcının hissedeceğine inanmıyorum ben...en azından ben hissetmedim...hepsi benim işimi yol tutuş açısından fazlasıyla gördü...daha fazla yol tutuş istiyorsan normal kullanıcının üstünde beklentilerin var demektir o zaman da yay-amortisör-lastik işine girmelisin...
    _____________________________




  • Yolu tutmak aslında birazda fiziki hesapları tutturmakla alakalı şimdi önü arkası ağırlığı eşit bir arabayla viraja gir çok rahat alırsın fakat ağırlığın dengesini ortada buluşturması için ağırlığın eşit orantıda dağıtılması da gerek.Bu hesap kitap işi olduktan sonra gerisi biraz kolay geniş lastik jant ebatı neden?Sürtünme de güven tamamen sizin elinizdedir yüzey tamamen geniştir gücü dengede tutabiliriz.Lastiklerin tırnaklarınında iyi olması lazım araba sağa yatacak diyelim öğle kuvvetli olmalı ki bütün yük sağ tarafa binecek bunu hem sürtünme hem ağırlık hem manevra kabiliyetine sahip lastikler kullanılması çok önemli bir maddedir.Gelelim işin teknoloji kısmına Edb Ebv Abs frenle ortak çalışan bir donanım arabayı virajlarda yük dağılımını hesaplayarak hangi tekerlere güç uygulayarak dengeyi sağlayan müthiş bir sistem.Çok etkili.
    _____________________________
    Hrant dink öLdü Ermni oLdnuz,Papa öldü Hrstiyan oLdnz,Barış Akrsu öLdü rock'çı oLdnuz,Allah BÜLENT ERSOY'u Bşmzdan Eksk Etmsn...
  • yol tutuş markalara göre değişen bir kavramdır ama genelde şu kabuldur en iyi yol tutan otomobiller arkadan itişli otomobillerdir, tabi doğan gibi araçlardan bahsetmiyorum.. 4 çeker sistemi ıslak ve kaygan yollarda başarılı olsada diğer koşullarsa arkadan itişin tadını vermez ve onun kadar dengeli değildir önden çekişli otomobillerin tercih nedeni maliyeti düşürme açısından seçilmiş olmasıdır birde otomobilin altından giden şaftın iç mekana verdiği çıkıntı yüzünden, ama önden çekişli bir otomobilin çok iyi yol tutması için iyi ve sıkı bir arka süspansiyon sistemine ihtiyaç vardır..

    her şeyi bir arada veren bir otomobil yok iyi yol tutan bir otomobil diğer rakibinden daha az konforlu olabilir ama genelde kontrolü sağlam bir otomobille yola çıkmak en iyisi..iyi bir yol tutuş bazen hayatınızı bile kurtarabilir risk esnasında bir esp sisteminin bile önemini ne kadar büyükse iyi yol tutan bir otomobilin önemide okadar daha büyüktür..
    _____________________________
    KULLANICI DENEYİMİ; Galaxy S3 / Galaxy Note 3 Neo / Galaxy Note 3 / Galaxy Note 4 / Galaxy S5 / Galaxy Note 5 / Galaxy J7 Prime / LG G2 / Apple iPad Air 2 / Galaxy Tab S / Galaxy Tab A / LG G Pad 8.3 / Samsung LeveL On / Monster Beats by Dr. Dre Tour / Bose QC25 / Bose QC15 / LG G6




  • Dünyadaki en iyi yol tutan araçların F1 araçları olduğunu biliyorum.
    En kötüsü hakkında bir fikrim yok...
    _____________________________
    dıgıdık dıgıdık dıgıdık iihühühü
  • güven müven değil, açarsın esp yi güvenle dönersin
    virajdan en kısa sürede çıkan araba en iyi yol tutandır
    tabi virajı taklayla alıp en hızlı çıkan şahinleri kast etmiyorum :)
    _____________________________
    "Sizinle daha önce yazışmış mıydık?"
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster

  • ESP çıktı, şöförlük öldü..

    Benim viraj kültürüm ise; viraja yavaş girip, hızlanarak çıkmak ve viraja dışdan girip, içden çıkmak..






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lazarotti -- 17 Mart 2008; 16:31:52 >
    _____________________________
  • yol tutuşu,, aracın girdiği viraja ve de yol şartarına yani eğimine göre,, aracın ağırlık merkezinin istenilen oranda yer değiştirmesidir..

    arkadaşın dediği gibi,, net bir şekilde bu anlaşılmaz(serçe ile s320 yi kıyaslamazsak)

    araçların yol tutuşunu max. anladığımız nokta ise;; maalesef,, kaza yaptıktan 1sn önce veya,, kaza yapmadan 1 sn sonradır!!
    _____________________________
    Mevzubahis Vatansa,, Gerisi Teferruattır ! !
  • quote:

    Orjinalden alıntı: funkmaster

    güven müven değil, açarsın esp yi güvenle dönersin
    virajdan en kısa sürede çıkan araba en iyi yol tutandır
    tabi virajı taklayla alıp en hızlı çıkan şahinleri kast etmiyorum :)



    esp'nin çalışması için en az 2 veya 1 lastiğin hiç olmazsa yere tutunması lazım yoksa yerden kesilen bir araca esp değil hiç bir halt bişey yapamaz burda esp sisteminin bazı araçlarda geç tepki vermesi geç devreye girmeside başka bir kusur..
    _____________________________
    KULLANICI DENEYİMİ; Galaxy S3 / Galaxy Note 3 Neo / Galaxy Note 3 / Galaxy Note 4 / Galaxy S5 / Galaxy Note 5 / Galaxy J7 Prime / LG G2 / Apple iPad Air 2 / Galaxy Tab S / Galaxy Tab A / LG G Pad 8.3 / Samsung LeveL On / Monster Beats by Dr. Dre Tour / Bose QC25 / Bose QC15 / LG G6
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mRcOLL


    ESP çıktı, şöförlük öldü..

    Benim viraj kültürüm ise; viraja yavaş girip, hızlanarak çıkmak ve viraja dışdan girip, içden çıkmak..






    benim bir arkadaşımın sözü var şimdiki araçlar kendi gidiyor nerdeyse herşey müdahele eden bir sistem mevcut ama bu konuda amerikan süper sporları katmamak lazım bir dodge viper ford gt gibi araçlarda elektronik hiçbir donanım yok bu araçları sert kullanmak, argoda şey istiyor derler ya onun gibi bişey..
    _____________________________
    KULLANICI DENEYİMİ; Galaxy S3 / Galaxy Note 3 Neo / Galaxy Note 3 / Galaxy Note 4 / Galaxy S5 / Galaxy Note 5 / Galaxy J7 Prime / LG G2 / Apple iPad Air 2 / Galaxy Tab S / Galaxy Tab A / LG G Pad 8.3 / Samsung LeveL On / Monster Beats by Dr. Dre Tour / Bose QC25 / Bose QC15 / LG G6




  • bence viraj belirler
  • arkadaşlar verdiğiniz açıklayıcı bilgiler için teşekkür.
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mRcOLL



    Benim viraj kültürüm ise; viraja yavaş girip, hızlanarak çıkmak ve viraja dışdan girip, içden çıkmak..





    Ufak bir düzeltme: Doğru viraj çizgisi, frenajın bitimini takiben dıştan girip virajın ortasında virajın en iç kısmına teğet geçerek viraj çıkışında en dışa doğru hızlanarak açılmaktır.

    />
    _____________________________




  • genclere kaza yapmalari icin olanak sağlayan kendine güvenlerini arttiran gereksiz birsey.
    _____________________________
    2020 allure sport 308 ultimate kirmizi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    genclere kaza yapmalari icin olanak sağlayan kendine güvenlerini arttiran gereksiz birsey.


    risk esnasında hayat bile kurtaracak kadar önemli olan bir şeyyy..
    _____________________________
    KULLANICI DENEYİMİ; Galaxy S3 / Galaxy Note 3 Neo / Galaxy Note 3 / Galaxy Note 4 / Galaxy S5 / Galaxy Note 5 / Galaxy J7 Prime / LG G2 / Apple iPad Air 2 / Galaxy Tab S / Galaxy Tab A / LG G Pad 8.3 / Samsung LeveL On / Monster Beats by Dr. Dre Tour / Bose QC25 / Bose QC15 / LG G6
  • quote:

    Orjinalden alıntı: volkan_kolay


    quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    genclere kaza yapmalari icin olanak sağlayan kendine güvenlerini arttiran gereksiz birsey.


    risk esnasında hayat bile kurtaracak kadar önemli olan bir şeyyy..


    bunu farkli amacta kullanan % 60 tir. kimse kimseyi kandirmasin burda.
    _____________________________
    2020 allure sport 308 ultimate kirmizi
  • ozaman markalar neden mühendislere boş yere para versin el arabası gibi araçlar çıkarsınlar yolda gezen kaza yapan, virajda hemen yatan kaza yapan, kaygan yolda kayıp kaza yapan vs..vs..vs..vs.. yol tutuşun önemi olmadığı araçlar icat etsinler ne gerek var..kusura bakma arkadaşım ama yorumun çok saçma..

    sen bu kadar hassas bir mühendisliğe gereksiz diyorsan demekki senle bu konu üzerine tartışma çok yersiz olur..


    quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber


    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan_kolay


    quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    genclere kaza yapmalari icin olanak sağlayan kendine güvenlerini arttiran gereksiz birsey.


    risk esnasında hayat bile kurtaracak kadar önemli olan bir şeyyy..


    bunu farkli amacta kullanan % 60 tir. kimse kimseyi kandirmasin burda.
    _____________________________
    KULLANICI DENEYİMİ; Galaxy S3 / Galaxy Note 3 Neo / Galaxy Note 3 / Galaxy Note 4 / Galaxy S5 / Galaxy Note 5 / Galaxy J7 Prime / LG G2 / Apple iPad Air 2 / Galaxy Tab S / Galaxy Tab A / LG G Pad 8.3 / Samsung LeveL On / Monster Beats by Dr. Dre Tour / Bose QC25 / Bose QC15 / LG G6




  • orda genclere yazio volkan dikkatli oku tartismicam ..
    _____________________________
    2020 allure sport 308 ultimate kirmizi
  • Yol tutuşun ne olarak ele alındığı önemli... Aracın skidpad'de kaç g yanal ivmeye maruz kalabildiği, yani sabit yarıçaplı bir virajda maksimum kaç km/s hıza çıkabildiği mi, yoksa ani bir ağırlık transferinde nasıl tepki verdiği mi?

    Şahsen ben dünyanın en yavaş kullanan şöförü olsam bile aracımın ani ağırlık transferlerinde beklenmedik tepkiler vermesini istemem.

    Yol tutuş bence fren sistemi ile birlikte aracın en önemli aktif emniyet donanımıdır...
    _____________________________
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.