Şimdi Ara

YOL TUTUŞ- TAM OLARAK NE ANLAMALIYIZ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
1.287
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Bir kaç hafta önce, Şile-Ağvaya gittim..

    2005 model bir Peugeot 407 2.0 Hdi..

    Daha önce aynı yolu defalarca eski aracımla 94 model e200 + 5 lik spor yay ve 225 tabanlı lastikli aracımla gitmiştim..

    Aynı virajlara eski aracıma oranla daha yavaş girmeme rağmen, 407 de ki ESP sağolsun çatır çatır çalıştı..

    ESP olduğu halde çizgisini korumakda zorlanıyor araç..

    Demek istediğim, sanki 407, yol tutuşda aracın tavrına hiç bakılmadan ESP yi daya gitsin mantığı var sanki araçda..

    Arkadan çeker, güçlü ve oturaklı bir aracımda ESP olmasını şahsen istemem..

    Bu arada kiminin çok iyi yol tuttuğu dediği ESP li Leon peşime gelememişti virajlarda..
    _____________________________
  • arkadaşım o kadar atma passat dayımda var golf gti da arkadaşımda öyle 40 -50 km fazla hızla giremessin o kadar fark ancak tek koltuklu yarış otolarında olur oda çok çok yüksek hızlarda ben golf gti ı da leon cuprayıda megane rs i de kullandım.asla bu kadar fark yok sadece vw nin sen limtlerini zorlayamamışsın o kadar diğer araçlar hiç yana yatmadığı için daha bi cesaretin artmış.Dene bakalım aynı virajlarda hem passatın hemde rs in lastiklerini öttürünceye kadar zorla sonada hızlara bak .asala o kadar fark olmaz .sadece bu fark TEK KOLTUKLU YARIŞ araçlarında olur.
    _____________________________
    MERHABA
  • bencede her araçta esp iyi sonuç vermez araç dinamiği önemli.Fiat grande puntoda var esp vs hadi gir de gör viraja 100 den yukarı ne oluyor. esp yi komple eline alırsın takladan sonra
    _____________________________
  • Ben alfa 159 u aldığımdan beri bu konuda kendi sınıfında tek olduğuna emin oldum. yol tutuşu konusunda d segmentte daha iyi bir araç yok. ne passat , ne 407 ne 3 serisi ne audi.
    _____________________________
    Anonima Lombarda Fabbrica Automobili
  • quote:

    Orjinalden alıntı: froster2006

    arkadaşım o kadar atma passat dayımda var golf gti da arkadaşımda öyle 40 -50 km fazla hızla giremessin o kadar fark ancak tek koltuklu yarış otolarında olur oda çok çok yüksek hızlarda ben golf gti ı da leon cuprayıda megane rs i de kullandım.asla bu kadar fark yok sadece vw nin sen limtlerini zorlayamamışsın o kadar diğer araçlar hiç yana yatmadığı için daha bi cesaretin artmış.Dene bakalım aynı virajlarda hem passatın hemde rs in lastiklerini öttürünceye kadar zorla sonada hızlara bak .asala o kadar fark olmaz .sadece bu fark TEK KOLTUKLU YARIŞ araçlarında olur.


    lafın bana ise sana sadece gülerim sana passat 2.0 fsi zorlamamışım haaa sen son hız kaç yaptığını biliyor musun passat ve diğer kullandığını belirttiğin araçların

    peki sence içlerinde en iyi yol tutan hangisi idi cevaplar mısın

    2005 te aldım passatı ilk çıktığında ve geçen sene sattım ağustos ayında aynı viraja ben rs imle 40 km daha hızlı girebiliyorum

    senin gibi dayının v.s. arkadaşımın değil araç ikiside bizzat kendimin

    passatın kasası uzun olduğu için limitlerde esp devrede olmasına rağmen kayma eğilimi gösteriyor

    aynı virajı rs sanki tren rayında gider gibi dönebiliyor çok daha stabil istersen gel beraber gireriz o viraja hızı kendin görürsün bizzat
    _____________________________
    Sokak hayvanlarından bir kap su ve bir kap yemeği esirgemeyin




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Kerem Arıkantürk
    Ufak bir düzeltme: Doğru viraj çizgisi, frenajın bitimini takiben dıştan girip virajın ortasında virajın en iç kısmına teğet geçerek viraj çıkışında en dışa doğru hızlanarak açılmaktır.

    özetlersek virajın çapını büyülterek girmeliyiz.
    doğru mu?
    _____________________________
  • arkadaşlar esp size iyi viraj dönmeyi sağlamaz..

    hızınız azalır v.s.

    özellikle kaygan zeminde ani hareketlerde yada viraja farkında olmadan hızlı girdiğinizde araç kopmaya başladığı an devreye girer ve aracı tekrar yoluna sokmaya çalışır....

    virajı daha hızlı dönmek için esp kullanılmaz esp nin amacı da bu değildir ztn....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whisper911 -- 17 Mart 2008; 19:38:30 >
    _____________________________
  • ayrıca esp ye güvenip nası olsa yavaşlatır yoluna sokar gibi düşünüp hızlı viraja girenlere bu hareketleri yapmadan önce 2 kere düşünmelerini tavsiye ediyorum....

    araç sürerken esp devreye giriyorsa virajlarda v.s. aracın limitlerinde hatta limitleri aşmış kullanıyoruz demektir...
    lütfen biraz daha sakin kullanalım....
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    quote:

    Orjinalden alıntı: Kerem Arıkantürk
    Ufak bir düzeltme: Doğru viraj çizgisi, frenajın bitimini takiben dıştan girip virajın ortasında virajın en iç kısmına teğet geçerek viraj çıkışında en dışa doğru hızlanarak açılmaktır.

    özetlersek virajın çapını büyülterek girmeliyiz.
    doğru mu?

    Doğru
    Mümkün olan minimum direksiyon hareketiyle virajı dönmek..
  • BUTUN ARKADASLARIN VERDIGI BILGILERIN HEPSI SORUNA CVPTI :: ZATEN SENDE CVBINI VERMISTIN ! VIRAJA GIRERKEN SAVRULMAMAK OLSUN HIZLI GIDERKEN CIZGISINI KORUMAK OLSUN SAVRULMAMASI VS VS BUNA BENZER HERSEY ...


    tum bunlara cvp verebilecek tek sey QUATTRO !
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    ayrıca esp ye güvenip nası olsa yavaşlatır yoluna sokar gibi düşünüp hızlı viraja girenlere bu hareketleri yapmadan önce 2 kere düşünmelerini tavsiye ediyorum....

    araç sürerken esp devreye giriyorsa virajlarda v.s. aracın limitlerinde hatta limitleri aşmış kullanıyoruz demektir...
    lütfen biraz daha sakin kullanalım....

    bncede esp ye çokda güvenmemek lazım
    _____________________________
  • yol tutuş bi aracın yüksek hızlarda ve ani manevralarda yolundan çıkmama kabiliyetidir.bence citroen=yol tutuş diyebilirim.bundan önceki aracımız olan xsara 160-170 km hızla giderken resmen çivi gibi yere çakılıyordu.passattan daha iyi diyebilirim.
    _____________________________
  • benim önden çekişli aracımla (91 hyundai) vrajalara biraz hızlı girsem arkayı atacak gibi hissediyorum. kendimi kasıyorum bayağı. amortisörler sağlammış.
    bu psikolojik olabilir mi?

    + hızlandıkça dreksiyon sertleşmek yerine daha çok yumuşuyor. sıkı tutmak zorunda kalıyorum. otobanda 120 ile giderken dreksiyonu bırakınca araba sağa sola yalpalamıyor bu arada.
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: merulaalba

    benim önden çekişli aracımla (91 hyundai) vrajalara biraz hızlı girsem arkayı atacak gibi hissediyorum. kendimi kasıyorum bayağı. amortisörler sağlammış.
    bu psikolojik olabilir mi?

    + hızlandıkça dreksiyon sertleşmek yerine daha çok yumuşuyor. sıkı tutmak zorunda kalıyorum. otobanda 120 ile giderken dreksiyonu bırakınca araba sağa sola yalpalamıyor bu arada.

    elektrik destekli olmadıı için galiba öle oluo bnce normaldir nie diceksin çünkü araç hızlandıkça onu havalandırmak isteyen ve aracın altında geçen rüzgar ve direnci çok daha fazlalaşır ve buda aracın biraz havalanmasına sebep olur tabiki alt ısnıf araçlardan bahsediorum ama misal mersolarda arka tekerler yana açılır ve araba tekerlerin arasına oturur ve yere daha çok yaklaşır buda yüksek hızlarda acayip bi kabiliyet kazandırır araca bana kalırsa hocam 91 bi hyundai çokda hızlı girme beklemediim tepkiler verebilir araç bide modelini yazsan daha net şeyler söyleyebiliriz
    _____________________________




  • yol tutuşu nedir muhabbetinden çıkmışız bnm arabam daha sağlam yol tutar muhabbetine girmişiz valla.

    b arkdaş demiş quatro . doğru demiş valla quatro bambaşka
    _____________________________
    sLAUGHTER IS THE BEST MEDICINE
  • Yol tutuş denince aklıma marka model vs gelmiyor.
    Marka fanatikleri için çok güzel bir konu olmuş, benim aracımda benim canım aracım konusu olmaya başlamış ufaktan.
    Yol tutuş aracın yürürü ve elektronik teknolojilerle tekerlek dönüşlerini sağlayan,
    Bir bütün oluşturuyor günümüzde. En iyi yol tutuş 4 çeker ve ağırlık kütle aerodinami vs ölçütleri ile
    kendini kanıtlayan araçlara aittir. Her markanın iyi yol tutan ve kötü yol tutan araçları vardır.
    ESP1, ESP2, DSC PSP TCS vs... gibi özelliklerin dışında gerçekten yol tutuşa sahip araçlar kendilerini bu özellikler
    haricinde kanıtlamıştır. Burdan isim ve model vermeyeceğim ama ESP ye çok güvenipte aracı yan yatıp yarım takla atan
    araçlarda biliyorum ben. Elektronik ve Mekanik desteklerin yanında araç kullanmak için ileri sürüş tekniklerini okumanızı
    tavsiye ederim. Kerem Arıkantürk beyin verdiği verilerde size ışık olsun, burdan kendisine teşekkür ederim.
    _____________________________
    -




  • quote:

    Orjinalden alıntı: volkan_kolay

    ozaman markalar neden mühendislere boş yere para versin el arabası gibi araçlar çıkarsınlar yolda gezen kaza yapan, virajda hemen yatan kaza yapan, kaygan yolda kayıp kaza yapan vs..vs..vs..vs.. yol tutuşun önemi olmadığı araçlar icat etsinler ne gerek var..kusura bakma arkadaşım ama yorumun çok saçma..

    sen bu kadar hassas bir mühendisliğe gereksiz diyorsan demekki senle bu konu üzerine tartışma çok yersiz olur..


    quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber


    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan_kolay


    quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    genclere kaza yapmalari icin olanak sağlayan kendine güvenlerini arttiran gereksiz birsey.


    risk esnasında hayat bile kurtaracak kadar önemli olan bir şeyyy..


    bunu farkli amacta kullanan % 60 tir. kimse kimseyi kandirmasin burda.



    Aracı kullananlar bilinçli şekilde kullanmadıkça bu sistemler işe yaramaz. Evet hayat kurtarır ama belli sınırlardan sonra Allah' a emanet gidersiniz. Sonuçta kullandığımız bir yol aracı.
    _____________________________




  • sonuçta yol tutuşu araçlarla ilişkilendirmemiz gerekir.bir aracı kullanmadan yol tutuş hakkında bi bilgiye sahip olamayız.iyi yol tutuşun ne olduğunuda kullandığımız araçlarda edindiğimiz tecrübeyle edinebiliriz.amacım marka fanatikliği kesinlikle değil hatta eski aracımın şimdiki aracımdan daha iyi yol tutuşu olduğunu belirtirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi giza -- 18 Mart 2008; 11:58:28 >
    _____________________________
  • arkadaşım araçların limitlerini anlamam için illa senin gibi alıp uzun süre kullanıp karar vermeme gerek yok .Banane passatın kaç yaptığından sen viraj tutuşunu konuşuyorsun arabadan birazcık anlayan bile sadece 15mm alçaltılıp sertleştirilmiş süspansiyonun fizik kanunlarına göre 40-50 km hızlı götürmeye yetmeyecegini bilir keşke passatı biraz daha iyi kullansaydın da daha hızlı girseydin.Bana güvenmezsen hakan bahara götürelimde aradaki farkı sana göstersin.Rs golfün eline su dökemez helede 18 inç jantlı olursa .
    _____________________________
    MERHABA
  • nedense bu yoltutuşu denince aklıma subaru geliyor....
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.