Şimdi Ara

yokuşta park etmek?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
45
Cevap
0
Favori
38.993
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar yokuşta park arabanın yönüne göre 1 ve ya geri viteste bırakıyorum arabayı bunun herhangi bi zararı varmı yani arabayı viteste bırakmanın?



  • Evet doğrusu bu, özetlersek:

    1- Lastiklerin yönünü, araç siz yokken bir şekilde serbest kalıp hareket ederse, kaldırma doğru hareket edip oraya temas ederek duracak şekilde kaldırma doğru hafifçe çevirin.

    (Düz veya yola doğru çevrilmişse ve bir şekilde serbest kalırsa, ya önündeki araca çarpar ya da yolun ortasına çıkıp başka bir araca çarpar)

    2- Ayağınız frende iken debriyaja basıp el frenini çekin. Sonra ayağınızı fenden çekin. Araç biraz yaylanır. Bu şekilde bütün yük el frenine biner.

    3- Sonra yokuşun ters istikametine vitese takın. (Önünüz yokuş yukarı doğru ise 1.vites, aşağı doğru ise geri vites).
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Yokuşta Araba Nasıl Park Edilir?

    Yokuşta park etmek, özellikle yeni sürücüler için zorlu bir manevra olabilir. Ancak doğru teknikleri uygulayarak aracınızı yokuşta güvenli ve emniyetli bir şekilde park edebilirsiniz.

    Yokuşta Araba Park Etmenin Zararları

    Arabanızı yokuşta park etmek, iletim sisteminize zarar verebilir. Bunun nedeni, yokuşta park edildiğinde aracın vites kutusuna daha fazla baskı binmesidir. Uzun süreli yokuşta park etme, vites kutusu arızalarına ve hatta motor hasarına yol açabilir.

    Yokuşta Araba Park Etme Adımları

    Arabanızı yokuşta güvenli bir şekilde park etmek için şu adımları takip edebilirsin:

    1. Kaldırımı bulun: Aracınızı yokuşa paralel olarak kaldırıma yakın bir konuma park et.
    2. Frenleri kullanın: Aracınızı tamamen durdurun ve park frenini çekin.
    3. Vitesi ayarlayın: Yokuş yukarı park ediyorsanız, vitesi birinci vitese alın. Yokuş aşağı park ediyorsanız, vitesi geri vitese alın.
    4. El frenini sıkın: Park frenini sıkın ve araç hareket etmiyorsa el frenini bırakarak tekrar çekin.
    5. Tekerlekleri kaldırıma doğru kıvırın: Aracınızın tekerleklerini kaldırıma doğru hafifçe kıvırın. Bu, aracın geri kaymasını önleyecektir.

    Yokuş Aşağı Araba Park Etme İpuçları

    Yokuş aşağı park ederken, aracın geri kaymasını önlemek için ek önlemler almalısın:

    • Taş veya sehpa kullanın: Tekerleklerin arkasına bir taş veya sehpa yerleştir.
    • Direksiyonu kaldırıma doğru çevirin: Aracınızı park ettikten sonra direksiyonu kaldırıma doğru tam olarak çevirin.
    • Başka bir araçla park edin: Mümkünse, aracınızı yokuşun tepesindeki başka bir aracın arkasına park edin. Bu, aracınızın geri kaymasını önleyecektir.

    Yokuşta araba park etmeyle ilgili herhangi bir sorunuz veya endişeniz varsa, bir otomotiv uzmanına danışmaktan çekinmeyin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Yokuş ya da düzde aracı park ettikten sonra viteste bırakmak, emniyet kemerini takmak gibi basit bir emniyet kuralıdır,yaptığınız doğrudur.
  • sadece yokuşta değil her durumda park ettikten sonra vitesde bırakmak gerekir. ayrıca yokuşta bırakılan aracın lastiklerinin yönü eğer araba kayarsa kaldırım tarafına doğru gidecek şekilde olması gerekir.
  • yaptıgınız dogru ama aracın yükünü şanzımana vermeyin el firenini çekin ondan sonra güvenlik amaçlı vitese atın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rewhard

    yaptıgınız dogru ama aracın yükünü şanzımana vermeyin el firenini çekin ondan sonra güvenlik amaçlı vitese atın



    Evet doğrusu bu, özetlersek:

    1- Lastiklerin yönünü, araç siz yokken bir şekilde serbest kalıp hareket ederse, kaldırma doğru hareket edip oraya temas ederek duracak şekilde kaldırma doğru hafifçe çevirin.

    (Düz veya yola doğru çevrilmişse ve bir şekilde serbest kalırsa, ya önündeki araca çarpar ya da yolun ortasına çıkıp başka bir araca çarpar)

    2- Ayağınız frende iken debriyaja basıp el frenini çekin. Sonra ayağınızı fenden çekin. Araç biraz yaylanır. Bu şekilde bütün yük el frenine biner.

    3- Sonra yokuşun ters istikametine vitese takın. (Önünüz yokuş yukarı doğru ise 1.vites, aşağı doğru ise geri vites).




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70


    quote:

    Orjinalden alıntı: rewhard

    yaptıgınız dogru ama aracın yükünü şanzımana vermeyin el firenini çekin ondan sonra güvenlik amaçlı vitese atın



    Evet doğrusu bu, özetlersek:

    1- Lastiklerin yönünü, araç siz yokken bir şekilde serbest kalıp hareket ederse, kaldırma doğru hareket edip oraya temas ederek duracak şekilde kaldırma doğru hafifçe çevirin.

    (Düz veya yola doğru çevrilmişse ve bir şekilde serbest kalırsa, ya önündeki araca çarpar ya da yolun ortasına çıkıp başka bir araca çarpar)

    2- Ayağınız frende iken debriyaja basıp el frenini çekin. Sonra ayağınızı fenden çekin. Araç biraz yaylanır. Bu şekilde bütün yük el frenine biner.

    3- Sonra yokuşun ters istikametine vitese takın. (Önünüz yokuş yukarı doğru ise 1.vites, aşağı doğru ise geri vites).




    Yazmayı düşündüğümü yazmışsınız hocam. Doğru park tekniği budur. Yük şanzımana değil el frenine verilmelidir.




  • araba soğukken, fazla yakıt yakar ve yüksek devir motor için sakıncalıdır. park yerinden çıkılacak anı düşünerek, yokuşta park ederken, arabanın önü yokuş aşağı bakacak şekilde olmalı. böylece çıkılırken gaza fazla yüklenmek zorunda kalmayız.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Arabayı park edemiyorum yardım.
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • sağolun bende öyle yapıyorum güvenlik açısından ama zararı varmıdır onu bilmiyordum. bi de önce el frenini çekiyorum ama bildiğimden değil tabi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi multimind -- 28 Kasım 2007; 20:55:55 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bayram1599

    araba soğukken, fazla yakıt yakar ve yüksek devir motor için sakıncalıdır. park yerinden çıkılacak anı düşünerek, yokuşta park ederken, arabanın önü yokuş aşağı bakacak şekilde olmalı. böylece çıkılırken gaza fazla yüklenmek zorunda kalmayız.


    Peki aracı park yerinden çıkardıktan sonra gideceğimiz istikamet yuarı ise ne olacak?
  • faydalı paylaşımlar dewamını dilerim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oflazca


    quote:

    Orjinalden alıntı: bayram1599

    araba soğukken, fazla yakıt yakar ve yüksek devir motor için sakıncalıdır. park yerinden çıkılacak anı düşünerek, yokuşta park ederken, arabanın önü yokuş aşağı bakacak şekilde olmalı. böylece çıkılırken gaza fazla yüklenmek zorunda kalmayız.


    Peki aracı park yerinden çıkardıktan sonra gideceğimiz istikamet yuarı ise ne olacak?



    yahu arkadaşım seninde gözün hep yukarlarda ya ne işin var o tarafta

    şaka bir yana o kadarda kasmaya gerek yok ya. ben her zaman arabaya bindigim zaman çalıştırırım ondan sonra teyp filan biraz zaman geçer araba kendini toplar ondan sonra giderim.




  • Genelde ben düzlükte ve yokuş olmayan yerlerde araçı vitese takmıyorum.Sadece el freni çekili.
    Bu normal değilmi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oflazca


    quote:

    Orjinalden alıntı: bayram1599

    araba soğukken, fazla yakıt yakar ve yüksek devir motor için sakıncalıdır. park yerinden çıkılacak anı düşünerek, yokuşta park ederken, arabanın önü yokuş aşağı bakacak şekilde olmalı. böylece çıkılırken gaza fazla yüklenmek zorunda kalmayız.


    Peki aracı park yerinden çıkardıktan sonra gideceğimiz istikamet yuarı ise ne olacak?


    Kavramayı yaptıktan sonra gazı kökleyeceksin. Araba da arkadan çekişliyse böyle arabanın kıçını sallaya sallaya dumanlar, cayırtılar içinde kalkarsın. Eğer bir yerelere çarpmadan yukarıya kadar çıkarsan civarda efsane olursun, bütün cadde sana hasta olur.




  • ben arabayı vites boşta bırakırım park yerinde bi sorun olurmu?
  • bende o kadar bilgili değilim ama güvenlik açısından eğime göre viteste bırakmak lazım bi de tekeri kaldırım tarafına döndererek bırakmak gerek her ihtimale karşı
  • yokuşta park için aracın hem el freni çekilir hem de vitese takılı durur 1 yada geri vites yokuşta nasıl bıraktıysanız. Zonguldak hep bayır olduğu için artık bayırda kalkış ustası oldum.Genelde el freni ile kalkış yaparım.el freni çekikken gaz debriyaj ayarı az araba atılmaya başladımı hissedersiniz onu hemen indirirsin el frenini. Park ederkende yer sıkıntısı olduğu için genelde bayıra ve iki araç arasına park edersniz oda ustalık ister.Yine el freni kullanırım araba kaymasın diye. el frensiz kalkışlar yokuşta aracın debriyaja şamzımana çok yük bindirir ayrıca bır anlık dıkkatsızlıkte aracı kaydrıp vurursunuz yada motoru stop ettirirsiniz yine vurursunuz hepsi zarar.El frenini onun için koymuşlar. Bu arada ankara gibi düz yerde oturan çok arkadaş ilk geldiklerinde arabayla çok zorlanmışlardır yokuşlarda.Kalan mı dersınız stop ettirenmi deydırenmi....... el fren çekmeden Sadece vitese takmanın araca zararı yok ama kompresyon kaçağı varsaki km si olan motorlarda yada imalat hatası olanlarda olur o zaman aracınız yavaş yavaş geri yada iler kayar yokuşta. Oyuzden el frenınıde çekin. Lastık dondurmede yaparsanız bir önlemdir kayarsa lastık kaldırama gelsın takoz görevi görsun durdursun aracı.Bu da bır yöntem ama şöyl ebirşey duymuştum kontağı çevirdiğinizde lastik düz konumda değilse biryerde arızaya sebep veryordu bu.Ama hatırlayamadm. Ben her zaman ön lastıkler duz konumda el frenı çekik ve 1 yada geri vitese takılı bırakırım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70


    quote:

    Orjinalden alıntı: oflazca


    quote:

    Orjinalden alıntı: bayram1599

    araba soğukken, fazla yakıt yakar ve yüksek devir motor için sakıncalıdır. park yerinden çıkılacak anı düşünerek, yokuşta park ederken, arabanın önü yokuş aşağı bakacak şekilde olmalı. böylece çıkılırken gaza fazla yüklenmek zorunda kalmayız.


    Peki aracı park yerinden çıkardıktan sonra gideceğimiz istikamet yuarı ise ne olacak?


    Kavramayı yaptıktan sonra gazı kökleyeceksin. Araba da arkadan çekişliyse böyle arabanın kıçını sallaya sallaya dumanlar, cayırtılar içinde kalkarsın. Eğer bir yerelere çarpmadan yukarıya kadar çıkarsan civarda efsane olursun, bütün cadde sana hasta olur.


    yarıldım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KafasıGüzel -- 29 Kasım 2007; 15:29:24 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: enforacle

    yokuşta park için aracın hem el freni çekilir hem de vitese takılı durur 1 yada geri vites yokuşta nasıl bıraktıysanız. Zonguldak hep bayır olduğu için artık bayırda kalkış ustası oldum.Genelde el freni ile kalkış yaparım.el freni çekikken gaz debriyaj ayarı az araba atılmaya başladımı hissedersiniz onu hemen indirirsin el frenini. Park ederkende yer sıkıntısı olduğu için genelde bayıra ve iki araç arasına park edersniz oda ustalık ister.Yine el freni kullanırım araba kaymasın diye. el frensiz kalkışlar yokuşta aracın debriyaja şamzımana çok yük bindirir ayrıca bır anlık dıkkatsızlıkte aracı kaydrıp vurursunuz yada motoru stop ettirirsiniz yine vurursunuz hepsi zarar.El frenini onun için koymuşlar. Bu arada ankara gibi düz yerde oturan çok arkadaş ilk geldiklerinde arabayla çok zorlanmışlardır yokuşlarda.Kalan mı dersınız stop ettirenmi deydırenmi....... el fren çekmeden Sadece vitese takmanın araca zararı yok ama kompresyon kaçağı varsaki km si olan motorlarda yada imalat hatası olanlarda olur o zaman aracınız yavaş yavaş geri yada iler kayar yokuşta. Oyuzden el frenınıde çekin. Lastık dondurmede yaparsanız bir önlemdir kayarsa lastık kaldırama gelsın takoz görevi görsun durdursun aracı.Bu da bır yöntem ama şöyl ebirşey duymuştum kontağı çevirdiğinizde lastik düz konumda değilse biryerde arızaya sebep veryordu bu.Ama hatırlayamadm. Ben her zaman ön lastıkler duz konumda el frenı çekik ve 1 yada geri vitese takılı bırakırım.


    çok güzel bir açıklama yapmışsın arkadaşım teşekkürler.
    doğru söylüyorsun el freni acemi işi değil aslında usta işidir bana göre çünkü zararını ziyanı bilerek yapar bunu.
    evet bende şimdi okuyunca hatırladım aracı aldığım kişiden duymuştum aracı tekerlek tam sağ veya tam sol bırakıp daha sonrada çalıştırmak zararlı demişti




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70


    quote:

    Orjinalden alıntı: rewhard

    yaptıgınız dogru ama aracın yükünü şanzımana vermeyin el firenini çekin ondan sonra güvenlik amaçlı vitese atın



    Evet doğrusu bu, özetlersek:

    1- Lastiklerin yönünü, araç siz yokken bir şekilde serbest kalıp hareket ederse, kaldırma doğru hareket edip oraya temas ederek duracak şekilde kaldırma doğru hafifçe çevirin.

    (Düz veya yola doğru çevrilmişse ve bir şekilde serbest kalırsa, ya önündeki araca çarpar ya da yolun ortasına çıkıp başka bir araca çarpar)

    2- Ayağınız frende iken debriyaja basıp el frenini çekin. Sonra ayağınızı fenden çekin. Araç biraz yaylanır. Bu şekilde bütün yük el frenine biner.

    3- Sonra yokuşun ters istikametine vitese takın. (Önünüz yokuş yukarı doğru ise 1.vites, aşağı doğru ise geri vites).











  • Arkadaşlar bir konuda uyarmak isterim.direksiyonu kaldırım yönüne tam kırarak bırakmak (hidrolik direksiyonlarada) keçelere yüksek basınç uygular örneğin; akşamdan park edilen bir araçta sabağa kadar bu basınç keçe üzerinden gitmez.buda keçeler üzerinde tahribat yapar.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.