Şimdi Ara

yokuşta park etmek? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
45
Cevap
0
Favori
39.098
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70


    quote:

    Orjinalden alıntı: rewhard

    yaptıgınız dogru ama aracın yükünü şanzımana vermeyin el firenini çekin ondan sonra güvenlik amaçlı vitese atın



    Evet doğrusu bu, özetlersek:

    1- Lastiklerin yönünü, araç siz yokken bir şekilde serbest kalıp hareket ederse, kaldırma doğru hareket edip oraya temas ederek duracak şekilde kaldırma doğru hafifçe çevirin.

    (Düz veya yola doğru çevrilmişse ve bir şekilde serbest kalırsa, ya önündeki araca çarpar ya da yolun ortasına çıkıp başka bir araca çarpar)

    2- Ayağınız frende iken debriyaja basıp el frenini çekin. Sonra ayağınızı fenden çekin. Araç biraz yaylanır. Bu şekilde bütün yük el frenine biner.

    3- Sonra yokuşun ters istikametine vitese takın. (Önünüz yokuş yukarı doğru ise 1.vites, aşağı doğru ise geri vites).





    Çok güzel açıklamış arkadaş teşekkürler




  • kısın soguk havalarda elfrenikullanmak sıkıntılı olur.
    balatalar diske veya kampanaya yapısır.
    kısın oyuzden el freni çekmemek gerekir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yenerz

    kısın soguk havalarda elfrenikullanmak sıkıntılı olur.
    balatalar diske veya kampanaya yapısır.
    kısın oyuzden el freni çekmemek gerekir


    tam bende yazacktim sen yazmissin

    eger tum gece cok soguk bir yerde birakacaksaniz el freni sabah sikinti olabilir
    ama cok dik bir yokus sa da yapacak fazla bir sey yok cekmek lazim
    takoz koyacaksinolmadi babamin telefonu vereyim onu koy
  • "Yokuşta kalkarken el freni kullanılmalı" olayına katılmıyorum. El freninin amacı bu olsa amerikanlar yada mercedeslerde el freni yerde olmaz. Ama illa yokuşta kalkarken fren uygulanmak isteniyorsa topuk freni yapılabilir. Bu arada kesin mecbur kalmadıkça dik yokuşta, çok manevra yapmamı gerektirecek parklardan kaçınırım.
  • ufak bir şey hatırlatmak istiyorum, daha önce başıma geldiği için artık dikkat ediyorum.yokuşta park edeceğiniz zaman eğer yokuşun eğimine göre

    burnunuzda aşağıdaysa ve tekerlekleri kaldırıma doğru çevirdiyseniz,mutlaka kaldırımla tekerlekler arasında az dahi olsa mesafe olsun.yoksa tekerleğiniz

    aracın ağırlığı ve yokuşun dikliğine oranla lastiğe olan basıncı akşamdan sabaha kadar olan vakitte lastiğinizin inmesine sebep olabilir.yokuşta lastik

    değiştiremeyeceğinize göre çekici ilede extra masraf açarak ve gideceğiniz yere illa aracınızla gideceksiniz vakit kaybınada yol açar.
  • bence en önemli detay bu gerisi sıkıntı olmaz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: yenerz

    kısın soguk havalarda elfrenikullanmak sıkıntılı olur.
    balatalar diske veya kampanaya yapısır.
    kısın oyuzden el freni çekmemek gerekir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: iakalinli

    Yokuş ya da düzde aracı park ettikten sonra viteste bırakmak, emniyet kemerini takmak gibi basit bir emniyet kuralıdır,yaptığınız doğrudur.

    katılıyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BlackF!Re

    ben arabayı vites boşta bırakırım park yerinde bi sorun olurmu?



    yok oLmaz

    o sadece el freninin bi sakatlık çıkaracığını düşünerek vitese takılır .
  • 1 aylık konu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Szopen

    "Yokuşta kalkarken el freni kullanılmalı" olayına katılmıyorum. El freninin amacı bu olsa amerikanlar yada mercedeslerde el freni yerde olmaz. Ama illa yokuşta kalkarken fren uygulanmak isteniyorsa topuk freni yapılabilir. Bu arada kesin mecbur kalmadıkça dik yokuşta, çok manevra yapmamı gerektirecek parklardan kaçınırım.



    Katılmıyorum. Dik yokuşlarda arka boş değil ise hem daha güvenlidir hemde debriyaja daha az yük bindirir.

    Bu arada ben park ederken aracı vitese takıp sonra motoru kapatırım ve freni bırakıp debriyajın boşluğunu alırım. Ondan sonra el frenini çekerim. Babadan gördüğümüz üzere artık bu bir takıntı oldu. Bunun şanzımana bir zararı varmıdır??

    quote:

    greatchecker

    1 aylık konu.


    O zaman bunun için yeni konu açalım ve forum kirliliğine sebep olalım.




  • Yapılması gereken açıklamalar fazlası ile yapılmış. Gayet güzel açıklamalar. Ama şunu belirteyim. Arabanızı düz zeminde dahi olsa boşda bırakmayın. Farzedinki boşta bıraktınız, el frenini çekmediniz veya çekmeyi unuttunuz. Arabaya bir araba park ederken tamponunu değdirse araba kayar. YA da bir iteklese kayar gider araba. İster düz zemin, ister yokuş olsun mutlaka viteste bırakın. Yokuş aşağı bakıyorsa arabanın önü geri vitese, yokuş yukarı bakıyorsa 1.vitese takın. Direksiyonu tam tur değil yarım tur çevirseniz yeterli. Vitese takılı araçta el frenini bile çekmezsen araba kaymaz. Vites arabayı tutar.
    El freni ile yokuşta tabiki kalkılır. Ben şahsen, çok çok dik yokuşlarda el freni ile kalkarım. Ama fazla dik olmayan yokuşta el freni ile kalkmam. Gerek yok. Zaten araba kaymaz. En fazla 1cm. kayar. 2 araç arasına park edeyim, kullanmam el frenini. Bana göre el freni ile fazla kalkmak iyi değildir. El freni tellerine zarar vermiş, yıpratmış olursun.
    Şahsen el frenini çekerken de o kadar tekniğine dikkat etmem. Yani önce boşta stop edip el frenini çekip vitese tak vs. pek dikkat etmem hatta yapmam. Şahsen şu ana kadar bir zararını görmedim. ZAten arabamı vitese taktığım için ve genelde evin otoparkı düz zemin olduğu için çekmem el frenini. 1. vites yada geri vitese takılı bırakırım. Yokuşta da park halindeyken çekmem pek, yokuş dik olmadıkça. Direksiyonu yarım tur çevirip yokuşun durumuna göre uygun vitese takıp bırakırım.
    Dediğim gibi boşta bırakmayın derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 27 Aralık 2007; 20:07:13 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: doukan__



    quote:

    greatchecker

    1 aylık konu.


    O zaman bunun için yeni konu açalım ve forum kirliliğine sebep olalım.


    Merak etme konu zaten 1 ay içerisinde sayfalardan kaybolmuş oluyor dikkat edersen ana başlıklardaki son konu en fazla 20 gün geride oluyor güncel ana konularda. Yani o zamandan sonra yeni konu açınca da forum kirliliği olmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Harimole -- 27 Aralık 2007; 20:37:42 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: greatchecker

    quote:

    Orjinalden alıntı: doukan__



    quote:

    greatchecker

    1 aylık konu.


    O zaman bunun için yeni konu açalım ve forum kirliliğine sebep olalım.


    Merak etme konu zaten 1 ay içerisinde sayfalardan kaybolmuş oluyor dikkat edersen ana başlıklardaki son konu en fazla 20 gün geride oluyor güncel ana konularda. Yani o zamandan sonra yeni konu açınca da forum kirliliği olmaz



    Yinede 1 ay önceki konudan devam etmekte bir sakınca görmüyorum. Bilgiler toplu olunca paylaşım daha kolay olur diye düşünüyorum.

    Neyse hocam ya içelim güzelleşelim boşver



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi [dodo] -- 27 Aralık 2007; 20:40:27 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: doukan__

    quote:

    Orjinalden alıntı: greatchecker

    quote:

    Orjinalden alıntı: doukan__



    quote:

    greatchecker

    1 aylık konu.


    O zaman bunun için yeni konu açalım ve forum kirliliğine sebep olalım.


    Merak etme konu zaten 1 ay içerisinde sayfalardan kaybolmuş oluyor dikkat edersen ana başlıklardaki son konu en fazla 20 gün geride oluyor güncel ana konularda. Yani o zamandan sonra yeni konu açınca da forum kirliliği olmaz



    Yinede 1 ay önceki konudan devam etmekte bir sakınca görmüyorum. Bilgiler toplu olunca paylaşım daha kolay olur diye düşünüyorum.

    Neyse hocam ya içelim güzelleşelim boşver

    Salla ya bidaha mı gelicez dünyaya




  • benim aracı parkettiğim yer yan tarafa doğru eğimli.
    aracın yükü sağ tarafa biniyor. Bu durum amortisörlere zarar verir mi sizce?
  • Peki viteste bırakılacak tamam o kısım

    en yüksek viteste bırakmak veya en düşük viteste bırakmak arasında ne fark var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peki aracı yokuşta viteste bıraktık, elfrenini çekmedik. bir zaman sonra araba kaymaya, yürümeye başladı, bunun motora veya şanzımana bir zararı olmuyormu?
    Motorun durumunu test etmek için bunu yapma niyetim varda?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ForeverY-

    Peki viteste bırakılacak tamam o kısım

    en yüksek viteste bırakmak veya en düşük viteste bırakmak arasında ne fark var

    En yüksek vitesin dişlileri daha büyüktür. Araç hareket eder ve ivme kazandığı zaman dişlileri hareket ettirecek güce ulaşır. Yani araba yürümeye devam eder.

    Bunu şöyle test edebilirsiniz: Aracınızı 1. vitese takın, sonra arkasına geçip itin. Araç çok çok az hareket edecektir. Sonra vites dişlisi tutacaktır. Sonra sırasıyla 2. 3. 4. ve 5. viteslere takıp deneyin. Muhtemelen 4. vitesten sonra sizin itme gücünüzle bile dişliler hareket edecektir. Bu kuvveti sizin değil de, aracınızın ağırlığının yokuşta uyguladığını düşünün birde. Araç çok rahat hareket edecektir.

    Daha önce test etmiştim değişik viteslere takarak aracı itmeyi. Baya baya aracı götürmüştüm.




  • Megane'da el frenini normal bir şekilde debriyaja basmadan çekiyorum, arkası hafif yükselir gibi oluyor zaten, otomatik güvenlik önlemi gibi birşey mi bu? Bir de el frenini çektik araç duruyor. Vitese atmazsak biz bırakıp gittikten sonra el freninin devre dışı kalma durumu var mı, neden vitese atalım? Sadece öğrenmek amacıyla soruyorum, açıklarsanız sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ozaman arabayı hiç parketmeden çalışır halde bırakmalısın hatta arabayı sat. en güzeli o senin için.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.