Şimdi Ara

Araç Seyir Halinde Stop Etti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
2.610
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracımda güncel iki problemim var. Sanayiye gittim, insanın yüzüne bakmıyorlar, insan soru sormaya korkuyor. Size danışmak istedim:


    1- Araç marşa bastığımda hiç ses gelmiyor, tık diye bile. Göstergeler, farlar vs. yanıyor. Birkaç deneme sonra çalışıyor. Bunu 1 aydır bazen yapıyor bazen yapmıyor.


    2- Bugün hareket halinde iken 60-70 km hızla giderken fren debriyaj ve vites değişimi esnasında araç stop etti. Fren ve direksiyon ağırlaştı. Tekerler dönerken 2.vitese taktım ve araç çalıştı devam ettim. Bir nevi aracı vurdurdum yani. 5 dakika sonra aynı olay tekrarladı. Aynı şekilde bu olay 8-10 ay önce de 1'er ay arayla 2-3 kez başıma geldi. Gaz filtresini değiştirmiştim. Bugüne kadar tekrarlamadı.


    Bu 2 olayın tek bir sebebi olabilir mi? Yoksa ayrı ayrı arızalar mıdır? Marş dinamosu, marş otomatiği, kontak anahtarı, termiği vs.?


    NOT: Araç Accent Era 1.4 LPG'li




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alpçe -- 5 Ocak 2021; 9:47:40 >



  • araç nedir hocam
  • Arac opel olabilir mi?
  • 1. Marş otomatiğine baktiriniz.
    2. Akü bağlantılarını kontrol ediniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prokizya

    1. Marş otomatiğine baktiriniz.
    2. Akü bağlantılarını kontrol ediniz.

    2.maddenin aküyle ne alakası var? araç boştayken stop ediyor.

  • Yüzeysel bilgi var hocam doğal olarak cevaplar da yüzeysel olacaktır. İkinci sorun için konuşuyorum. LPG ayarı veya subap kaynaklı olabilir. Önce sağlam bir yerde yol ayarı (AFR) yaptırıp düzelme olmazsa kompresyon testi düşünülebilir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TahaKaradeniz -- 5 Ocak 2021; 9:11:20 >
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Araç boşta ise kasisten vs sarsıntı sonucu akü başında oynama olduysa stop edebilir.

    Lpg li araçta başıma geldiği için yazdım.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    1. marş otomatiği ya da motorunda sorun var
    2. soğuk havalarda lpgli araç olduğu için gaz ayarı ile hava karışımını iyi yapamıyor olabilir. lpg ayarı yaptırman gerek. sorun çözülmezse lpg beyni, regülatörü , enjektörü sıkıntılı olabilir.
  • Kontak termiginden olabileceğini düşünüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şamandıraya baktırın eralarda bu sorun oluyor bizdede oldu şamandıra hava alıyordur

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Antalya da isen Bosch car Turgut otoya gidebilirsin. Sanayi de sorun bulunana kadar insanla top gibi oynarlar.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prokizya

    Araç boşta ise kasisten vs sarsıntı sonucu akü başında oynama olduysa stop edebilir.

    Lpg li araçta başıma geldiği için yazdım.

    sürekli oluyor gibi düşünmüştüm ama birkaç kere oldu demiş, olabilir evet.

  • Aynı olmasa da buna benzer sorunu yaşamıştım. En sonunda araç hiç çalışmamıştı. Çekiciyle sanayiye götürmüştük. Krank mili sensörü değiştirildi ve sorun çözülmüştü.

  • Ben de imzamdaki arabayı dün akşam tanıdığım bir ustaya götürdüm. Arabanın 8 senedir bana yaşattığı bir sıkıntı var. O sıkıntıyı çözeceğini söyledi. Bu konuda çok emindi.


    Sıkıntı şu: Evden çıktım. Arabaya geldim. Kontağı çevirdim. Marşa bastım. nınınınınınını sesi. Fakat araba çalışmıyor.


    Başka bir zaman. Arabaya geldim. Kontağı çevirdim. Marşa bastım. Hırrrrr. Anında çalışıyor.


    Bir yerden geldim. Motor sıcak. Stop ettirdim. Denemek için kontağı tekrar çevirdim. nınınınınınınını sesi. Araba çalışmıyor.


    Başka bir zaman. Motor sıcak. Stop ettirdim. Denemek için kontağı tekrar çevirdim. Hırrrrr. Araba çalışıyor.


    Soğuk havada deniyorum. Çalışıyor. Başka bir zaman soğuk havada deniyorum. Çalışmıyor.


    Araba ile markete gidecem. Kontağı çeviriyorum. Çalışıyor. 5 dakika markete girip çıkıyorum. Tekrar deniyorum. Araba çalışmıyor. Bazen defalarca kere nınınınınınını sesi alıyorum. Sonrasında denememde çalışıyor.


    Yakıt istasyonuna gidiyorum. Yakıt koyuyorum. Tekrar arabayı çalıştırmak istiyorum. Çalışmıyor. Marş basıyor ama çalışmıyor. Pompacıların meraklı bakışlarına maruz kalıyorum. Hatta benim gitmemi bekleyen arkamdaki araç başka pompaya geçiyor.


    Çalıştığı zaman Allah'a şükür stop etme gibi bir olayı yok. Ben stop ettirene kadar veya yakıtı bitene kadar gezdirir.


    Ustaya bir de espri yaptım. Bu araba ile banka soyamazsın. Kız kaçıramazsın. Çünkü arabanın çalışacağına güvenemiyorsun. Arabayı çalışır bırakman gerekiyor. Yoksa polise veya kızın ailesine yakalanırsın dedim. Usta kahkaha attı.


    Dün akşam verdim. Bakalım. 2-3 gün içinde inşallah hallolur.


    Not: Bu arızayı yetkili servis bulamadı. Arabayı bilgisayara bağladılar. Kontağı çevirdiler. Araba çalışmadı. Ama herhangi bir arıza bildiriminde de bulunmadı. O şekilde çıktım servisten.





  • Hocam öncelikle akü kutup başlarına bakın gevşek olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Ben de imzamdaki arabayı dün akşam tanıdığım bir ustaya götürdüm. Arabanın 8 senedir bana yaşattığı bir sıkıntı var. O sıkıntıyı çözeceğini söyledi. Bu konuda çok emindi.


    Sıkıntı şu: Evden çıktım. Arabaya geldim. Kontağı çevirdim. Marşa bastım. nınınınınınını sesi. Fakat araba çalışmıyor.


    Başka bir zaman. Arabaya geldim. Kontağı çevirdim. Marşa bastım. Hırrrrr. Anında çalışıyor.


    Bir yerden geldim. Motor sıcak. Stop ettirdim. Denemek için kontağı tekrar çevirdim. nınınınınınınını sesi. Araba çalışmıyor.


    Başka bir zaman. Motor sıcak. Stop ettirdim. Denemek için kontağı tekrar çevirdim. Hırrrrr. Araba çalışıyor.


    Soğuk havada deniyorum. Çalışıyor. Başka bir zaman soğuk havada deniyorum. Çalışmıyor.


    Araba ile markete gidecem. Kontağı çeviriyorum. Çalışıyor. 5 dakika markete girip çıkıyorum. Tekrar deniyorum. Araba çalışmıyor. Bazen defalarca kere nınınınınınını sesi alıyorum. Sonrasında denememde çalışıyor.


    Yakıt istasyonuna gidiyorum. Yakıt koyuyorum. Tekrar arabayı çalıştırmak istiyorum. Çalışmıyor. Marş basıyor ama çalışmıyor. Pompacıların meraklı bakışlarına maruz kalıyorum. Hatta benim gitmemi bekleyen arkamdaki araç başka pompaya geçiyor.


    Çalıştığı zaman Allah'a şükür stop etme gibi bir olayı yok. Ben stop ettirene kadar veya yakıtı bitene kadar gezdirir.


    Ustaya bir de espri yaptım. Bu araba ile banka soyamazsın. Kız kaçıramazsın. Çünkü arabanın çalışacağına güvenemiyorsun. Arabayı çalışır bırakman gerekiyor. Yoksa polise veya kızın ailesine yakalanırsın dedim. Usta kahkaha attı.


    Dün akşam verdim. Bakalım. 2-3 gün içinde inşallah hallolur.


    Not: Bu arızayı yetkili servis bulamadı. Arabayı bilgisayara bağladılar. Kontağı çevirdiler. Araba çalışmadı. Ama herhangi bir arıza bildiriminde de bulunmadı. O şekilde çıktım servisten.

    8 yıllık arıza tamamen çözüldü Allah'a şükür. Krank sensörü orijinali ile değiştirildi. Arıza devam etti. Bilgisayara bağlandı. Herhangi bir arıza uyarısı alınmadı. Teknisyen dedi ki: Arızaya rağmen bilgisayar uyarı vermiyorsa geriye iki ihtimal kaldı dedi.


    1. Sente ayarı bozuk.
    2. Beyin arızalı.


    Arabanın sente ayarı bozuk çıktı. Triger kayışı söküldü. Motor kulağı söküldü. Sente ayarı yapıldı. Arıza sona erdi. Fakat tedbir olarak beyni de sıfırlattık. Araba şimdi çok şükür her yerde, her zaman çalışıyor. Maşallah.


    Araba için 3 gün uğraşıldı. Parça parası+sente ayarı+beyin formatlama+işçilik=1.000 TL.


    Sente ayarının bozulma sebebi:


    Triger setini takan usta sente ayarını düzgün yapmazsa ayar bozuk olarak kalırmış.


    Usta dedi ki: Kullanıcı arabayı nasıl kullanırsa kullansın. Hiç bir şekilde sente ayarını bozamaz. Ancaaak, araba çalışmazsa ve kullanan kişi arabayı vurdurarak çalıştırırsa araba sente atlayabilir dedi. Arabayı kesinlikle hiç bir zaman vurdurarak çalıştırmadım. Çalıştırmam.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: McCandlesss

    Hocam öncelikle akü kutup başlarına bakın gevşek olabilir.

    yürüyen araba stop ediyorsa aküye bakılmaz

  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    8 yıllık arıza tamamen çözüldü Allah'a şükür. Krank sensörü orijinali ile değiştirildi. Arıza devam etti. Bilgisayara bağlandı. Herhangi bir arıza uyarısı alınmadı. Teknisyen dedi ki: Arızaya rağmen bilgisayar uyarı vermiyorsa geriye iki ihtimal kaldı dedi.


    1. Sente ayarı bozuk.
    2. Beyin arızalı.


    Arabanın sente ayarı bozuk çıktı. Triger kayışı söküldü. Motor kulağı söküldü. Sente ayarı yapıldı. Arıza sona erdi. Fakat tedbir olarak beyni de sıfırlattık. Araba şimdi çok şükür her yerde, her zaman çalışıyor. Maşallah.


    Araba için 3 gün uğraşıldı. Parça parası+sente ayarı+beyin formatlama+işçilik=1.000 TL.


    Sente ayarının bozulma sebebi:


    Triger setini takan usta sente ayarını düzgün yapmazsa ayar bozuk olarak kalırmış.


    Usta dedi ki: Kullanıcı arabayı nasıl kullanırsa kullansın. Hiç bir şekilde sente ayarını bozamaz. Ancaaak, araba çalışmazsa ve kullanan kişi arabayı vurdurarak çalıştırırsa araba sente atlayabilir dedi. Arabayı kesinlikle hiç bir zaman vurdurarak çalıştırmadım. Çalıştırmam.



    Alıntıları Göster

    Usta.... Vurdurma ile marş basma arasında trigere uygulanan baskı arasında ne fark varmış sorsana ona bi...





  • İlk çalıştırma sorunu marş dinamosunun yancısı varya otomatik vs derler ondan kaynaklanıyor ona giden kalın kabloyu takip et bir temassızlık veya koppma varmı marş verdiğinde ısınma yapıyor mu kontrol etmen gerek


    Eğer kabloda sorun yoksa onu değiştireceksin.


    Diğer stop etmesi ise gaz ayarı enjektör yakıt hava karışımı veya zamanlama hatası

  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    Usta.... Vurdurma ile marş basma arasında trigere uygulanan baskı arasında ne fark varmış sorsana ona bi...



    Alıntıları Göster

    Sorarım. Fakat vurdurarak çalıştırma sonucunda arabanın sente atlayabileceğini farklı bir kaç ustadan daha önce duymuştum. Bu sebeple ben hiç bir zaman arabayı vurdurarak çalıştırmıyordum.


    Fakat yine de ustaya ikisi arasındaki farkı sorarım. Cevabı buraya yazarım.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.