Şimdi Ara

Yokuşta bayılmaktan kasıt nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
2.404
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bazen görüyorum internette insanlar soruyor mesela bu araç yokuşta bayılır mı diye? Genelde arabayı kullanmayanlar arabanın bayılacağını iddia ediyor, kullanan ise arabada 5 kişi varken ve bagaj doluyken hunharca tırmandığını iddia ediyor En son youtube gördüm adam 1.0 yaris için 5 kişi varken ve bagaj doluyken arabanın bayılmadığını yazmış baktım motorun torku 95 nm bayılmamaktan kastetiği neyse artık? Açıkçası insanların yokuşta bayılmaktan kastettiği ne merak ediyorum mesela benim arabanın torku 135 nm, sadece sürücü ve hafif bir yokuş olduğunda araba 130'dan sonra hızlanamıyor, şimdi bayılmaktan kastedilen bu mu? Yoksa vites küçülttüğün halde arabanın yavaşlaması mı? Ya da bir araba yokuşta bayılmıyor diyebilmek için şu viteste şu kadar hızı koruyabiliyor olması mı lazım? Özellikle atmosferik toyotacılar arabalarının yokuşta bayılmadığını söylüyorlar, başkaları ise tam tersini iddia ediyor. Bence bu yokuşta bayılma olayına bir standart getirmek lazım. Sonuçta her araba düşük viteste her yokuşu öyle ya da böyle çıkar.







  • Yokus yukari hiz denemesi yapmak bir bizim soforlere mahsus bir olay.



    Ha ben ne mi yapiyorum 1.2 106tork aracim var, bir cekiciyle anlastim adam her daim peşimden geliyor yokus geldi mi - bizim aciz arabalar yokus cikamiyor yokuslar turbolu araclara ayrilmis parkurlar ya hani,- adam onume geciyor yokus yukarisina kadar cekiveriyor beni.



    Valla saka bir yana sasiracaksiniz ama gayet keci gibi cikiyorum yokuslari aman dilinizi filan yutmayin hemde 106 torklu aracla.



    Bazen eve dondugumde bende hayretler icindr kalıyorum ama durum bu.



    Hayirli gunler
    quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan

    Diyelimki dip gazla 100 kms hızla bir yokuşu çıkmaya başlıyorsunuz. Araç hızını koruyamıyor ve hızınız düşmeye başlıyor, sırasıyla vites düşürmenize rağmen hızı hala düşmeye devam ediyor. Hızınız 50 lere hatta 40 lara kadar düşüyor rampanjn açısına göre. Ama aynı yokuşa 100 kms ile giren güçlü bir otomobil rampanın sonunda 140 kms hıza ulaşabiliyor. En net bayılma örneği budur bence.

    buna bayılma değil ölü taklidi derler ahaha
    Diyelimki dip gazla 100 kms hızla bir yokuşu çıkmaya başlıyorsunuz. Araç hızını koruyamıyor ve hızınız düşmeye başlıyor, sırasıyla vites düşürmenize rağmen hızı hala düşmeye devam ediyor. Hızınız 50 lere hatta 40 lara kadar düşüyor rampanjn açısına göre. Ama aynı yokuşa 100 kms ile giren güçlü bir otomobil rampanın sonunda 140 kms hıza ulaşabiliyor. En net bayılma örneği budur bence.
  • Gaza basın hızlanmıyorsa ve hız düşürüyorsa bayılmıştır.
  • Çek dörde güzel kardeşim bağırta bağırta çık .
  • Atmosferik 1.6 motor cok kullandım yokuşa belli bir hızla girersem önümdede kimse yoksa turbolu gibi cıkıyordum ama diyelimki önüne biri gecti ve viteş düşürdün ondan sonra sallana sallana cıkarsın hızlanmaz kolay kolay

    Ama mesela şu an aracım dizel turbo aynı olayda daha cabuk toparlanıp topukluyabiliyorum

    Benim acımdan bayılma durumu budur başkasını bilemem
  • Diyelimki dip gazla 100 kms hızla bir yokuşu çıkmaya başlıyorsunuz. Araç hızını koruyamıyor ve hızınız düşmeye başlıyor, sırasıyla vites düşürmenize rağmen hızı hala düşmeye devam ediyor. Hızınız 50 lere hatta 40 lara kadar düşüyor rampanjn açısına göre. Ama aynı yokuşa 100 kms ile giren güçlü bir otomobil rampanın sonunda 140 kms hıza ulaşabiliyor. En net bayılma örneği budur bence.
  • Yokus yukari hiz denemesi yapmak bir bizim soforlere mahsus bir olay.



    Ha ben ne mi yapiyorum 1.2 106tork aracim var, bir cekiciyle anlastim adam her daim peşimden geliyor yokus geldi mi - bizim aciz arabalar yokus cikamiyor yokuslar turbolu araclara ayrilmis parkurlar ya hani,- adam onume geciyor yokus yukarisina kadar cekiveriyor beni.



    Valla saka bir yana sasiracaksiniz ama gayet keci gibi cikiyorum yokuslari aman dilinizi filan yutmayin hemde 106 torklu aracla.



    Bazen eve dondugumde bende hayretler icindr kalıyorum ama durum bu.



    Hayirli gunler
  • Yokuşta tıkanma olayı en güzel 5 kişi+yuk varken Bolu Dağı çıkışında anlaşılıyor.5. vites 110 la girdiğim rampayı, 3. vites 70 bitiriyorum. Ha 90-100 le de cikarim ama aracım çok zorlamam lazım, 98 model araçta bunu yapmaya gerek yok.
  • Gaza fazla basılmasına rağmen aracın hızını koruyamayıp yavaşlamaya başlaması durumudur.

    *Atmosferik benzinlide 2000-2500 devirde rampaya girip dipgaz yapıp devir düşünce "bu araç çekmiyor" diyen insanlar var.

    *Rampaya 3000 devirle girip gaza basmasına rağmen motorun devri 1800'lere düşmeden vites düşürmeyip "bu araç çekmiyor" diyen insanlar var.

    *Bunun zıttı olarak turbo benzinli motor manuel viteste tork var diye rampaya girip 2000 devirde dipgaz yapıp tüm rampayı öyle çıkan, bunu da marifet zanneden, aslında motoru sıkıntıya sokan, alt devir torkuna rağmen aynı koşulda otomatik şanzıman kalibrasyonunda vites düşürme emrinin verilmesini programlayan kalibrasyon mühendisinden daha zeki olduğunu iddia eden insanlar var.

    Son olarak, bu ülkede yıllarca şahinler , renault 9 lar, tempralar kullanıldı. Nice aile gezilerine o arabalarla gidildi. O arabalarla o rampaları tırmandı nice şoför. Sen son model arabanla o rampanın içinden geçemiyorsan ya senin şoförlüğünde sıkıntı var ya da örnek olarak hyundai i30 aracı 1.4 atmosferik motorla alıp mucize bekleyen insanlar kadar dar bir mantığın var.

    Şahsi kanaatimi söyleyeyim. Altımda 2012 honda jazz var 1.4 100 hp atmosferik motor. Araç 1080 kg. Dilovası rampasını 100 km hızla 3000 devirde beşinci viteste %30 gazla tırmanıyorum. Bu esnada motorumun çıkardığı ses, düşük devirde fakat yapısı gereği gürültülü çalışan çoğu b segmenti dizelden daha az. Gaza gelip üçe atarsam, rampa sonunda 140-150 görüyorum.

    Bu şartlar altında atmosferik motor rampada çekmez diyene sadece gülebilirim. Başka bir tepki vermem mümkün değil çünkü. En son rampa tırmanışımda yol vermeyen golf 6 1.6 tdi'ı gebze sapağı düzlüğünde 170 ile geçtim. Telefon çaldı, sağ şeride geçip yavaşladım hoparlörü açıp konuştum. Kapatınca tekrar bastım, gene aynı golfe denk geldim, gene yol vermedi. En son şekerpınarın orada 185 ile arkasından selektör yapıyordum. Aman sakın atmosferik araba almayın, çekmiyor. İnip itmek zorunda kalıyoruz. Arkadaşları arıyorum arabayı iteceğiz diye, kızmaya başladılar artık bana. Keşke benim de turbom olsa da , 2000 devirde dipgazla rampa çıkmaktan ötürü bir süre sonra piston kırsam diye dua ediyorum.

    He mesela yaris 1.0 almış adam o kadar rahat çıkamaz. Fakat veriler ortada, insanın aklı da ortada. Çok performans meraklısı bir insansan, modeli düşürüp daha kuvvetli motorlu bir araç alırsın ya da basarsın parayı 1.5 'ini alırsın. Atmosferik veya turbo fark etmeden tek gerçek var "ne kadar ekmek, o kadar köfte"

    Bir de genel kıstas güçsüz motorla yapılıyor, ona da anlam vermek güç. Neymiş efendim, 1.6 civic otomatik rampada gitmiyormuş. Arabanın 0-100'ü 12.5 saniye. Ne bekliyorsun ? Onu alan adam performans aramıyor ki ? Lpg ve sorunsuz otomatik için alıyor. Rampada geçiyormuş civic'leri falan. Bak sen başarıya. Aynı aracın 1.8 hatchback manueli var 140 hp. 0-100 8.9 saniye. Onunla denesene rampada



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 25 Şubat 2018; 16:46:58 >




  • Yokuşta fenalık geçirmek, kolonya istemek...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Yokus yukari hiz denemesi yapmak bir bizim soforlere mahsus bir olay.



    Ha ben ne mi yapiyorum 1.2 106tork aracim var, bir cekiciyle anlastim adam her daim peşimden geliyor yokus geldi mi - bizim aciz arabalar yokus cikamiyor yokuslar turbolu araclara ayrilmis parkurlar ya hani,- adam onume geciyor yokus yukarisina kadar cekiveriyor beni.



    Valla saka bir yana sasiracaksiniz ama gayet keci gibi cikiyorum yokuslari aman dilinizi filan yutmayin hemde 106 torklu aracla.



    Bazen eve dondugumde bende hayretler icindr kalıyorum ama durum bu.



    Hayirli gunler

    Şimdi siz keçi gibi çıkıyor diyorsunuz ama çıkmaktan kjastınız nedir o da önemli mesela sizin için rampada 80'den 110 çıkması keçi gibi çekmesidir ama başkası için 140 ile giderken rampada 160'a ulaşabilmektir. Aslında işin fiziğini düşünürsek olay okadar da karışık değil, F=m.a, sizin ivmeniz motorun ürettiği kuvvete (ve sürtünme kuvvetine) ve de ağırlığınıza bağlı, özellikle ağırlık çok önemli burada örneğin 1000 kg bir arabanın 100 nm torku varsa 1500 kg'lık arabanın en az 150 nm torku olmalı aynı ivmeyi verebilmesi için. Bence yokuşta çeker mi sorusu açık bir soru değil, kimine göre en yüksek viteste her rampada hızlanabilmektir, kimise göre 3. visteste 100km/s hızı koruyabilmektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FourierSeries


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Yokus yukari hiz denemesi yapmak bir bizim soforlere mahsus bir olay.



    Ha ben ne mi yapiyorum 1.2 106tork aracim var, bir cekiciyle anlastim adam her daim peşimden geliyor yokus geldi mi - bizim aciz arabalar yokus cikamiyor yokuslar turbolu araclara ayrilmis parkurlar ya hani,- adam onume geciyor yokus yukarisina kadar cekiveriyor beni.



    Valla saka bir yana sasiracaksiniz ama gayet keci gibi cikiyorum yokuslari aman dilinizi filan yutmayin hemde 106 torklu aracla.



    Bazen eve dondugumde bende hayretler icindr kalıyorum ama durum bu.



    Hayirli gunler

    Şimdi siz keçi gibi çıkıyor diyorsunuz ama çıkmaktan kjastınız nedir o da önemli mesela sizin için rampada 80'den 110 çıkması keçi gibi çekmesidir ama başkası için 140 ile giderken rampada 160'a ulaşabilmektir. Aslında işin fiziğini düşünürsek olay okadar da karışık değil, F=m.a, sizin ivmeniz motorun ürettiği kuvvete (ve sürtünme kuvvetine) ve de ağırlığınıza bağlı, özellikle ağırlık çok önemli burada örneğin 1000 kg bir arabanın 100 nm torku varsa 1500 kg'lık arabanın en az 150 nm torku olmalı aynı ivmeyi verebilmesi için. Bence yokuşta çeker mi sorusu açık bir soru değil, kimine göre en yüksek viteste her rampada hızlanabilmektir, kimise göre 3. visteste 100km/s hızı koruyabilmektir.

    Simdi arkadasim asil sorun su ki hic bir akli basinda insan evladi 160la yokus cikmamali, neden? Bir kanunen bu surat yasak, 2 yaw o kadar acele ne isiniz var.



    Ha benim keciden kastim insani hizlar 80km ye kadar.



    Ha ben yokus yukari 180 yaparim bunuda ortamlarda turbolu arabam var yokus yukari x arabayi gectim herkes tozumu yuttu diye anlatacaksan bak o ayri. Herkesin ihtiyaci farkli tabi.



    Olayi fizik kurallari ile aciklamaya filan da gerek yok. Yani formul filan yazinca yaziniz daha etkili olmuyor bilin diye yazdim. Siz gene yazin tabi forum ozgur bir ortam..



    Hayirli gunler







    Hayirli gunler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan

    Diyelimki dip gazla 100 kms hızla bir yokuşu çıkmaya başlıyorsunuz. Araç hızını koruyamıyor ve hızınız düşmeye başlıyor, sırasıyla vites düşürmenize rağmen hızı hala düşmeye devam ediyor. Hızınız 50 lere hatta 40 lara kadar düşüyor rampanjn açısına göre. Ama aynı yokuşa 100 kms ile giren güçlü bir otomobil rampanın sonunda 140 kms hıza ulaşabiliyor. En net bayılma örneği budur bence.

    buna bayılma değil ölü taklidi derler ahaha
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Gaza fazla basılmasına rağmen aracın hızını koruyamayıp yavaşlamaya başlaması durumudur.

    *Atmosferik benzinlide 2000-2500 devirde rampaya girip dipgaz yapıp devir düşünce "bu araç çekmiyor" diyen insanlar var.

    *Rampaya 3000 devirle girip gaza basmasına rağmen motorun devri 1800'lere düşmeden vites düşürmeyip "bu araç çekmiyor" diyen insanlar var.

    *Bunun zıttı olarak turbo benzinli motor manuel viteste tork var diye rampaya girip 2000 devirde dipgaz yapıp tüm rampayı öyle çıkan, bunu da marifet zanneden, aslında motoru sıkıntıya sokan, alt devir torkuna rağmen aynı koşulda otomatik şanzıman kalibrasyonunda vites düşürme emrinin verilmesini programlayan kalibrasyon mühendisinden daha zeki olduğunu iddia eden insanlar var.

    Son olarak, bu ülkede yıllarca şahinler , renault 9 lar, tempralar kullanıldı. Nice aile gezilerine o arabalarla gidildi. O arabalarla o rampaları tırmandı nice şoför. Sen son model arabanla o rampanın içinden geçemiyorsan ya senin şoförlüğünde sıkıntı var ya da örnek olarak hyundai i30 aracı 1.4 atmosferik motorla alıp mucize bekleyen insanlar kadar dar bir mantığın var.

    Şahsi kanaatimi söyleyeyim. Altımda 2012 honda jazz var 1.4 100 hp atmosferik motor. Araç 1080 kg. Dilovası rampasını 100 km hızla 3000 devirde beşinci viteste %30 gazla tırmanıyorum. Bu esnada motorumun çıkardığı ses, düşük devirde fakat yapısı gereği gürültülü çalışan çoğu b segmenti dizelden daha az. Gaza gelip üçe atarsam, rampa sonunda 140-150 görüyorum.

    Bu şartlar altında atmosferik motor rampada çekmez diyene sadece gülebilirim. Başka bir tepki vermem mümkün değil çünkü. En son rampa tırmanışımda yol vermeyen golf 6 1.6 tdi'ı gebze sapağı düzlüğünde 170 ile geçtim. Telefon çaldı, sağ şeride geçip yavaşladım hoparlörü açıp konuştum. Kapatınca tekrar bastım, gene aynı golfe denk geldim, gene yol vermedi. En son şekerpınarın orada 185 ile arkasından selektör yapıyordum. Aman sakın atmosferik araba almayın, çekmiyor. İnip itmek zorunda kalıyoruz. Arkadaşları arıyorum arabayı iteceğiz diye, kızmaya başladılar artık bana. Keşke benim de turbom olsa da , 2000 devirde dipgazla rampa çıkmaktan ötürü bir süre sonra piston kırsam diye dua ediyorum.

    He mesela yaris 1.0 almış adam o kadar rahat çıkamaz. Fakat veriler ortada, insanın aklı da ortada. Çok performans meraklısı bir insansan, modeli düşürüp daha kuvvetli motorlu bir araç alırsın ya da basarsın parayı 1.5 'ini alırsın. Atmosferik veya turbo fark etmeden tek gerçek var "ne kadar ekmek, o kadar köfte"

    Bir de genel kıstas güçsüz motorla yapılıyor, ona da anlam vermek güç. Neymiş efendim, 1.6 civic otomatik rampada gitmiyormuş. Arabanın 0-100'ü 12.5 saniye. Ne bekliyorsun ? Onu alan adam performans aramıyor ki ? Lpg ve sorunsuz otomatik için alıyor. Rampada geçiyormuş civic'leri falan. Bak sen başarıya. Aynı aracın 1.8 hatchback manueli var 140 hp. 0-100 8.9 saniye. Onunla denesene rampada

    Çoğu yazdığınıza katılmakla birlikte civic otomatik var bende, gaza basmaktan korkan adam için bayar. Yüksek devir çevirince çıkmayacağı bayır yok. Kırıkkale den Ankara'ya gelirken upuzun dimdik bayır var, valla millet basmıyor korkudan ben sol şeritten yardırıyorum. Kim civic otomatik bayılıyor performans kötü diyorsa sürmeyi bilmiyor.




  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Fizik kuralını etkili olsun diye yazmadım demekki siz öyle düşündünüz. Orada belirmek istediğim örnek iki arabayı karşılaştırırken aslında bakılması gereken arabanın ağırlığı ve torku (ve o torku kaç devirde verdiği). Bu iki değere bakarak zaten kendi arabanızla karşılaştıtrsanız o arabanın nasıl bir çekişi olduğunu da tahmin edersiniz. Dolayısıyla çeker çekmez tartışması daha çok kişilerin çekmekten ne kastettiği farklı olduğu için çıkıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cricet -- 25 Şubat 2018; 17:20:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FourierSeries

    Fizik kuralını etkili olsun diye yazmadım demekki siz öyle düşündünüz. Orada belirmek istediğim örnek iki arabayı karşılaştırırken aslında bakılması gereken arabanın ağırlığı ve torku (ve o torku kaç devirde verdiği). Bu iki değere bakarak zaten kendi arabanızla karşılaştıtrsanız o arabanın nasıl bir çekişi olduğunu da tahmin edersiniz. Dolayısıyla çeker çekmez tartışması daha çok kişilerin çekmekten ne kastettiği farklı olduğu için çıkıyor.

    Kusura bakmayin gucendirdiysem,



    Evet kisi arabasindan memnunsa sorun yok ben yokus yukari 5bin devirlerde 120yi gordum zaten duz yolda da yapsa yapsa 170 yapabiliyor arac.



    Ben 80le yokus cikmaktan mutluyum hatta 60ta idare eder. O yarisli arkadasta onu belirtmek istemistir.



    Ama bir hususa dikkat cekmek istiyorum her 1.0 motor ayni degil. Kagit uzerinde yazan degerler fikir vermekle beraber motorun kendi karakteride onemli.



    Hayirli gunler




  • Skandalek kullanıcısına yanıt
    Hocam manuel olsa anlayacağımda, otomatik vitesi neden sürmeyi bilmesin insanlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FourierSeries

    Hocam manuel olsa anlayacağımda, otomatik vitesi neden sürmeyi bilmesin insanlar

    Hocam ayağını korkak alıştırıyorlar. Ben civic için dedim onu. Gaza biraz yüklenince hemen bir alt vitese atıyor araç kendi kendine. Ondan sonra fırlamaya başlıyor. Ama çoğu kullanıcı bunu yapmaktan korkuyor. Araç gayet güzel bayır çıkıyor biraz bağırıyor ilk zaman ama hızlandıkça o da kayboluyor. Ankara da olan varsa gelsin öğreteyim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Skandalek


    quote:

    Orijinalden alıntı: FourierSeries

    Hocam manuel olsa anlayacağımda, otomatik vitesi neden sürmeyi bilmesin insanlar

    Hocam ayağını korkak alıştırıyorlar. Ben civic için dedim onu. Gaza biraz yüklenince hemen bir alt vitese atıyor araç kendi kendine. Ondan sonra fırlamaya başlıyor. Ama çoğu kullanıcı bunu yapmaktan korkuyor. Araç gayet güzel bayır çıkıyor biraz bağırıyor ilk zaman ama hızlandıkça o da kayboluyor. Ankara da olan varsa gelsin öğreteyim

    Gaza basmadığı halde çekmiyor diyen adam araba kullanmasın zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FourierSeries


    quote:

    Orijinalden alıntı: Skandalek


    quote:

    Orijinalden alıntı: FourierSeries

    Hocam manuel olsa anlayacağımda, otomatik vitesi neden sürmeyi bilmesin insanlar

    Hocam ayağını korkak alıştırıyorlar. Ben civic için dedim onu. Gaza biraz yüklenince hemen bir alt vitese atıyor araç kendi kendine. Ondan sonra fırlamaya başlıyor. Ama çoğu kullanıcı bunu yapmaktan korkuyor. Araç gayet güzel bayır çıkıyor biraz bağırıyor ilk zaman ama hızlandıkça o da kayboluyor. Ankara da olan varsa gelsin öğreteyim

    Gaza basmadığı halde çekmiyor diyen adam araba kullanmasın zaten.

    Aynen hocam, gaza basarsın gider, yukarıda bir arkadaşın dediği gibi araç hızlanmıyorsa o araç bayılmıştır. Tanım bu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Skandalek


    quote:

    Orijinalden alıntı: FourierSeries


    quote:

    Orijinalden alıntı: Skandalek


    quote:

    Orijinalden alıntı: FourierSeries

    Hocam manuel olsa anlayacağımda, otomatik vitesi neden sürmeyi bilmesin insanlar

    Hocam ayağını korkak alıştırıyorlar. Ben civic için dedim onu. Gaza biraz yüklenince hemen bir alt vitese atıyor araç kendi kendine. Ondan sonra fırlamaya başlıyor. Ama çoğu kullanıcı bunu yapmaktan korkuyor. Araç gayet güzel bayır çıkıyor biraz bağırıyor ilk zaman ama hızlandıkça o da kayboluyor. Ankara da olan varsa gelsin öğreteyim

    Gaza basmadığı halde çekmiyor diyen adam araba kullanmasın zaten.

    Aynen hocam, gaza basarsın gider, yukarıda bir arkadaşın dediği gibi araç hızlanmıyorsa o araç bayılmıştır. Tanım bu.

    Bu tanımda açık değil, sonuçta her arabanın bir son hızı var, şimdi sen son hızda gaza bastığın halde araç hızlanmıyorsa bayılmıştır mı dersin? Ya son hızı geçelim 5. vitetesindir hızın 100 km/s 'dir gaza basarsın hızlanmaz ama 4'e atarsan hızlanır mesela. Eğer şöyle dersek rampada araba teknik verisinde yazılan son hıza ulaşamıyorsa bayılmıştır, o zaman tamam derim.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.