Şimdi Ara

Motora 15-40 yerine 10-40 yag koydum bir zarar olurmu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
25.842
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Iyi aksamlar arkdslar. 2.5 crdi aracima 2 ay once 15-40 motor yagi koymustum. Gecen gun yagi kontrol ederken bira Azaldigini farkettm yagin numarasini unutmustum sehir disinda oldugum icin surekli goturdugum özel servisi aradim 10-40 koy dediler 1 lt kadar 10-40 koydum 900 km yaptm. bugub garaji toparlarken yagin 15-40 oldugu bidonu farkettim acaba bisey olur mu yarin komple degistiriyim mi ?



  • çok tehlikeli bir durum motora yatak bile sardırabilirsiniz.
  • Motor
  • Ciddimisinz arkdslar yarin hemen degistiriyim yagi
  • Hiç birşey olmaz.Arkadaşlar biraz mizahi yaklaşmışlar olaya.Tam tersi daha bile iyi olmuşki soğukaki viskozitesi daha ince olan 10/40 daha az, ilk çalıştırmada direnç göstererek hem daha iyi koruma hemde kolay start sağlar.

    Büyük ihtimalle yarı sentetik olarak adlandırılan 10/40 yağ çok daha iyi bir yağ 15/40 tan ki bu aralık eskiden kullanılırdı.Yağ değiştirdiğinizdede en azında yeni koyduğunuz aralıktaki yağı tercih edin.
  • ilk aşınma önleyici katkı koyarsanız sorun çıkmaz. kullanmasanızda bir sorun çıkmaz ama zaten aşınmanın büyük kısmı ilk çalışma anında oluyor. teflon esaslı olanlarından tercih etmenizi tavsiye ederim. zaten yağ ısındığında ikisi de aynı davranışı gösterecek. fark soğukken oluyor bu ikisi arasında. onu da bir 10 tl lik katkı koyar telafi edersiniz. koyduğunuz yağ diğerinden daha kötü bir yağ değil bilakis daha iyi bir yağ.
  • yağı kesinlikle değiştirin
  • farklı yağ koymasanız daha iyi ama, öyle kendinizi fazlaca kasacak kadar sıkıntı olmaz.
  • Bende daha önce böyle bi hatayı malesef audide yapmıştım birşey olmadı merak etme :) ben 10.000 km gitmiştim üstünde..
  • hocam içiniz rahat etsin diye şöyle izah edeyim. 10-40 veya 15-40 ne demek?

    10 40 demek soğukken 10 numara ısındıktan sonra da 40 numara gibi davranan yağ demektir. bu numara dediğimiz de yağın inceliği ile alakalı. 10-40 neden 15-40 tan daha iyi bir yağ?

    çünkü 5 numara daha fazla kabiliyetli bir yağ. yani daha geniş bir spekte yağlama vazifesi görebiliyor demek. sizin aracın motoru soğukken ve ilk çalıştırma anında önemli olan süzülmemiş yağdır. o süzülmemiş yağ miktarını arttırmak için bilinçli sürücüler ilk aşınma önleyici katkılar kullanırlar. bunların en meşhuru double-up ama başka ürünler de var. ben 404 ürünlerini tercih ediyorum. ondan bir kutu alın kullanın. yağınızı da bence değiştirmeyin güle güle kullanın. birşey olmaz merak etmeyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Hiç birşey olmaz.Arkadaşlar biraz mizahi yaklaşmışlar olaya.Tam tersi daha bile iyi olmuşki soğukaki viskozitesi daha ince olan 10/40 daha az, ilk çalıştırmada direnç göstererek hem daha iyi koruma hemde kolay start sağlar.

    Büyük ihtimalle yarı sentetik olarak adlandırılan 10/40 yağ çok daha iyi bir yağ 15/40 tan ki bu aralık eskiden kullanılırdı.Yağ değiştirdiğinizdede en azında yeni koyduğunuz aralıktaki yağı tercih edin.

    Kardesim cok sagol. simdu komsumu uyandirdim kendisi motor tamircisi telefon actim senin dediklerinin aynisini soyledi rahatladim
  • Benim symbole servis 10/40 mibil 1 koyuyordu garantisi bitti ben castrol 5/40 koyuyorum bir sikinti yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Benim symbole servis 10/40 mibil 1 koyuyordu garantisi bitti ben castrol 5/40 koyuyorum bir sikinti yok

    Ya bu mobil cihazlardan yorum bırakırken daha farklı, alternatif kelimeler kullanmaya çalışalım.
    Mesela, "sıkıntı" yerine "problem" gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bravaman

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Benim symbole servis 10/40 mibil 1 koyuyordu garantisi bitti ben castrol 5/40 koyuyorum bir sikinti yok

    Ya bu mobil cihazlardan yorum bırakırken daha farklı, alternatif kelimeler kullanmaya çalışalım.
    Mesela, "sıkıntı" yerine "problem" gibi.

    çok takılmamak lazım böyle şeylere
  • Aksine bu havada yararı olur. İlk rakam yağın işlevini tam anlamıyla yerine getirdiği sıcaklığı ifade eder soğuk havalarda 10-40'la daha rahat edersiniz. Yazın üreticinin öngördüğü yağla devam edin..
  • Viskozite açısından bir sıkıntı olmayacaktır. Ancak 15W-40 isteyen modern dizeller, bazı şartnamaler ancak bu viskoziteyle üretilen yağlar tarafından karşılanabildiği için istiyorlar. Yağın kalite şartnamelerini kullanma kılavuzuyla kontrol edin. Karşılıyorsa sorun yok.

    Karşılamıyorsa da acil bir durum değil. Yalnız değişimi herzamankiinden daha erken yapın.
  • Arkadaşım,

    Yukarıda bazı arkadaşlar zaten doğru olarak konuyu özetlemişler. Ben ise şunları eklemek isterim:

    1- benim arabam polo TDI 2007 ,mesela 5w-30 yağ kullanın yazıyor motorda.
    Burda gösterilen rakamlar SAE (society of automotive engineers), SAE viskozite dereceleri 0,5,10, 15,20,25, 30,40, 50 ve 60 dır.
    Burdaki W winter (Kış) tan gelmektedir. Weight yani ağırlık demek değildir.burdaki 5 rakamı kış şartlarında ki yağın inceliğini gösterirken (motor ısınıncaya kadar) 30 rakamıda yaz şartlarında yağın 30 numaralı yağ gibi viskositeye sahip olduğunu gösterir.Yani, şöyle düşünün, kontağı kışın açar açmaz motor çalışır, bu çalışma ile birlikte eğer yağ yeterli inceliğe sahip değilse ( su gibi düşünebilirsiniz-newtonian akışkan) , motorun her yerine ulaşamıyacağı için motorda zamanla sürtünmeden dolayı aşınmalar meydana getirecektir. Kışın ince yani full sentetik yağ kullanmanın avantajı budur. -20, -30 derecelerde bile yağ akışkanlığını korumaktadır. Piyasada satılan yarı sentetilk (içine viskosity modifier olarak bir tür polyalfaolefin olan EPDM konulmaktadır) yağlar ise belli bir akışkanlığa sahip olup, eğer üretim sırasında içine yeterli katkılar konmaz ise bildiğimiz mineral yağlardan çok bir farkı kalmaz.
    Bu yüzden dolayı ben kendi arabamda kesnlikle bilinmiş markaların full sentetik yağını alır ve ustaya bu yağı koymasını isterim.
    Şunuda belirteyim, piyasa da satılan pek çok yağın içinde katkı var deniliyor ama acaba hangimiz hakkikatten bu yağların içinde katkı var mı? varsa olması gereken standartlar içinde mi? diye kontrol edebilirizki....

    Herkese iyi günler...




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.