Şimdi Ara

Yokuşta bayılmaktan kasıt nedir? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
0
Favori
2.830
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FourierSeries


    quote:

    Orijinalden alıntı: Skandalek


    quote:

    Orijinalden alıntı: FourierSeries


    quote:

    Orijinalden alıntı: Skandalek


    quote:

    Orijinalden alıntı: FourierSeries

    Hocam manuel olsa anlayacağımda, otomatik vitesi neden sürmeyi bilmesin insanlar

    Hocam ayağını korkak alıştırıyorlar. Ben civic için dedim onu. Gaza biraz yüklenince hemen bir alt vitese atıyor araç kendi kendine. Ondan sonra fırlamaya başlıyor. Ama çoğu kullanıcı bunu yapmaktan korkuyor. Araç gayet güzel bayır çıkıyor biraz bağırıyor ilk zaman ama hızlandıkça o da kayboluyor. Ankara da olan varsa gelsin öğreteyim

    Gaza basmadığı halde çekmiyor diyen adam araba kullanmasın zaten.

    Aynen hocam, gaza basarsın gider, yukarıda bir arkadaşın dediği gibi araç hızlanmıyorsa o araç bayılmıştır. Tanım bu.

    Bu tanımda açık değil, sonuçta her arabanın bir son hızı var, şimdi sen son hızda gaza bastığın halde araç hızlanmıyorsa bayılmıştır mı dersin? Ya son hızı geçelim 5. vitetesindir hızın 100 km/s 'dir gaza basarsın hızlanmaz ama 4'e atarsan hızlanır mesela. Eğer şöyle dersek rampada araba teknik verisinde yazılan son hıza ulaşamıyorsa bayılmıştır, o zaman tamam derim.

    Ya zaten onu söylemeye gerek yokki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Rölatif bi kavram bu,
    2.0 dizel kullanan adama 1.6 atm arac ver bayırda, bu ne abi şakamı der.
    1.2 atm kullanan adama 1.6 atm arac ver supermiş der.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaan2142


    quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan

    Diyelimki dip gazla 100 kms hızla bir yokuşu çıkmaya başlıyorsunuz. Araç hızını koruyamıyor ve hızınız düşmeye başlıyor, sırasıyla vites düşürmenize rağmen hızı hala düşmeye devam ediyor. Hızınız 50 lere hatta 40 lara kadar düşüyor rampanjn açısına göre. Ama aynı yokuşa 100 kms ile giren güçlü bir otomobil rampanın sonunda 140 kms hıza ulaşabiliyor. En net bayılma örneği budur bence.

    buna bayılma değil ölü taklidi derler ahaha

    Ölü mü bilmem ama arkadaşın 92 model lpgli elentrası sürekliği kullandığım güzergahtaki bir tırmanışı 50 ile tamamlıyor :)) üstelik 100-110 ile giriyorum düşünün, eski araçların çoğu bayılıyor rampalarda, aynı yokuşu turbo benzinli aracımla denediğimde 180 e kadar dayanmıştım valla :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • en sağ şerit müdavimleridir.
  • 1.6 tdı jetta ile 120ile rampa cokarken, arkadan 5.25 xd nin rampa iner gibi gelmesi selektörr atmasıdır😀

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çıkmak var çıkmak var. aracın bağıra çağıra çıkması var bir de sanki düz yoldaymış gibi devir çevirmeden rahat rahat çıkması var. yoksa zaten kimse kolay kolay yokuşta kalmıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 90'lı yıllardan beri yokuş çıkamayan bir araba üretilmiyor.
    bunu söyleyen ya abartıyordur, ya aracı bozuktur yada kullanmasını bilmiyordur.
  • araç bayılmaz, söför bayılır.
  • Bayılma diye bişey yok hocam, düşüreceksin vitesi basacaksın gaza. İster turbo ister atmosferik olsun, gaza basınca bayır çıkamayacak hiçbir araç yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tamamen göreceli bir olay. Bir de aracı ne kadar bağırtasın olduğu ile alakalı bir olay.

    Benim hantal Legacy ile yokuş çıkarken, aracın bağırmasına fitsem, aracının bağırmasına fit olmayan 1.6 dize C sınıfı bir aracı gani gani sollarım. İstediği kadar gaza bassın. Ancak o da vites küçültürse kafa kafaya hızlanırız. Kalırız mal gibi...

    Benim araç 110-120 ile giderken vites küçültmeden tüm yokuşları çıkıyor. Ancak 150 ile giderken durum kötü. Yokuşta hızı koruyabilmek için vites küçültüyor. Bu bana limitte yetmiyor. Aracın torku çok düşük. Torku biraz yüksek olsaymış bana yetecekmiş. Ancak başkasına göre benim aracım canavar gibi yokuş çıkıyor olabilir. Başkasına yetebilir. Bu araç 2.0 turbo olsaymış, torku da bildiğin 2.0 turbo torku olsaymış, beygir de 180-190 olsaymış, benim için ideal olan olurdu. Ancak bana yetecek minimumu da 150 değil de, 160hp olması, 40nm de fazladan torku olması... O zaman "bu araç yokuşta bayılmıyor" diyebilirdim. Ancak başkası bu araca biner, "yokuşta bayılmıyor" diyebilir. Çok göreceli bir kavram.




  • Küçük şeylerle mutlu olup sevinmek bu olsa gerek. Atıyorum rampa 10 km olsun o rampayi 120 ile çıkmayla 60 ile çıkma arasında yolculuğun genelini düşündüğünüzde ne kadar toplam yolculuk süresi farkı oluşturur ki.



    Neden kendini zorlar insan yada sırf rampada hizim düşmesin diye neden bi taraflarını yırtar? Yada rampada bayilmayan araç neyin ispatıdır? Rampada bayilmayinca insan nasıl bir tatmin yaşar?



    Adam yılda bir defa 1000 km şehir dışı gidiyor geri kalan full şehir içi kullanımı var ve kalkıp 1.0 yaris için o araba gitmiyor, çekmiyor gibi ifadeler kullanıyor. Hayır yani şehir icindesin o araba gitse bile gidip gidebileceği en uzak yer trafik içerisinde önündeki aracın tamponunun dibi. Bunu diyince de yılda 1 defa gideceği 1000 km lik yolu örnek gösterir.



    Bu mantıktan kurtulmak lazım. Kimseye birşey ispat zorunluluğunuz yok. Ama bunlar hep arabaya eşya muamelesi yapmayıp evlat muamelesi yapmaktan geliyor. Arabası ile duygusal bağ kurmayı pek sever insanımız. Çocuğun mu kaybolsun araban mi diye sorsan aman arabama birşey olmasın diyecek o kadar çok insan var ki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 92 şahinle 4.viteste 80-90 km hızla rampaya giriyorum rampayı bitirmeye yakın bayılıyor 3.vitese atıyorum hız 50-60'a düşüyor devir göstergesi olmadığı için tahmini olarak 4000 devir çevirdiğini düşünüyorum motor sesine göre yorumlamak gerekirse.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.