Şimdi Ara

Yokuş yukarı ESP neden devreye girer?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
31
Cevap
0
Favori
2.237
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hafif rampa yukarı, dümdüz asfalt yolda ilerlerken, ani hızlanma esnasında, herhangi bir direksiyon hareketi olmamasına rağmen neden esp yakar? Yolda herhangi bir su birikintisi vb bir şey yoktu. Hava sıcaklığı 30 derece civarı.
    Esp sisteminde arıza olmadıgına eminim. Lastikler hariç buna sebebiyet verebilecek bir şey var mı yoksa tüm sorumlusu lastik mi?

    Edit: 4 ten> 3. Vites, hız 70 civarı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BPG2004 -- 10 Haziran 2022; 16:27:36 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • asr esp sistemine bağlı olduğu için araç pati yapınca esp ışığı yanıyor

  • Emekkk kullanıcısına yanıt
    Doğru fakat zaten aracın bahsettiğim vaziyette patiye düşmesi bana normal gelmedi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ESP içinde TCS de barındırır.

    Traction Control System.


    Yokuş yukarı çıkarken yada araç buzdan geçerken kısacası patinaja düştüğünde ESP ışığı yanar.

  • BPG2004 kullanıcısına yanıt

    yolun durumu önemli sonuçta toz bile olsa araç çekişten düşünce patinaj yapabilir

  • Emekkk kullanıcısına yanıt
    Yıllardır sürekli kullandığım yol, daha önce diğer araçlarla da böyle bir şey yaşamadım. Bahsettiğim olayı yeni aldığım araçla yaşadığım için biraz ilginç geldi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastikler zayıftır , zemine tutanamamıştır anlık olarak ışığı görmüşsünüzdür

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • bende de AVM otoparklarının çıkışlarında ara ara oluyor birden abanınca araç dengesizleşip verimli yol tutuşunu kaybedebiliyor normal.

  • Ani tork sebebiyle lastikler düzgün tutunamazsa asr devreye girer. Sistem beraber çalıştığı için ışık yakar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Kuş Kafası kullanıcısına yanıt
    Lastikler değişim istiyor gibi zaten. Ben sadece başka sebebi olabilir mi acaba dedim.

    Bir de bence İzmir'in asfaltı da sıkıntılı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • BPG2004 kullanıcısına yanıt
    Türkiye'de asfaltı sıkıntısız yer yoktur hocam. Hayırlı geceler.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Hava biraz yağsın Fluence kalkışlarda kendine has bir müdahale yapar, ilk başlarda ne oluyor dersin, sonradan bu hareketlere alışırsın. Bir defa A3 ile hafif tatlı bir viraja yokuş aşağı 170 km/s ile girdim, sağ tarafa ESP öyle bir müdahale etti ki daha önce böyle adrenalin yaşamamıştım. 10 yıldır aynı viraja yüzlerce kez benzer süratlerde girdim, hiçbir esp'li araç müdahalede bulunmamıştı.

  • Patinaja sebebiyet verebilecek toz- kum birikintisi yok ise lastiklerin değişim zamanı gelmiş.

  • Lastiklerin dişleri iyi fakat 3 yıllık. Önceki sahibi alt sınıf bir marka taktırmıs. Frenleme de zayıf. Simdi yeni kaliteli bir takım alsam 245 45 18 de 10 bin lira fatura çıkıyor. Artık diğer yazı bekleyeceğim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç patinaja girmiş ,yokuş yukarı çıktığınız içşn ön teker patinaja girmiştir .

    Ön lastiklerin dişlerini kontrol edin arkaya göre az ise ,ön vr arka tekerlerin yerlerini değiştiriniz .En ucuz ve basit yöntem budur.

    Ön ve arka teker dişleri iyi ise teker lastik yumuşaklığı azalmıştır veya sert kauçuk yapısı nedeniyle bu durum oluşmuştur.
    Lastikleri değiştirmeden ıslak zemin testi yapın ,aracınızı yokuşta park edin ön lastiklerin altını 4 -5 litre su ile ıslatın ,ani kalkış yapın aynı arızayı yapıyor mu gözlemleyin

    Sonra yine aynı testi ıslak zemin yaratarak ön lastikleri tam sağa çevirerek park edin testi tekrarlayın.

    Sonuçları gözlemleyin

    Eğer aracınız önden çekişli depilse bu testin bir anlamı olmayacaktır dip not olarak unutmadan ileteyim .

    Eğer her 2 teste esp devreye girmiyor ise dişler de yeterli ise lastikler sağlam diyebiliriz .O zaman zeminden kaynaklanan bir durum olmuştur çıkarımı yapabiliriz .

    İyi sürüşler

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Lastikler petlas mi ya da çok eski mi?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • ShadowOfSpirit kullanıcısına yanıt
    Keske petlas olsa.. Milestone diye bir marka taktırmıs aldığım arkadas. Lastikler 2019 üretim. Çok da kullanılmamıs dişler orta-iyi seviyede.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • BPG2004 kullanıcısına yanıt
    Bahsettiğim testi en kısa zamanda yapınız kauçuk yapısı sert ise kaza riski taşır .
    Ani frenlemede ABS erken devreye girer ,
    Virajlarda arkası savurabilir
    Esp sizi bir yere kadar kurtarır ama virajlı yolllarda tehlike taşır .

    Lastik normalde 5 sene rahat gider ama yapısı sert ise uzun km olarak tasarlanmıştır başka nedenleri de var eksi yanı olarak viraj hakimiyetini zorlaştırır ,özellikle zemin kumlu ise direk kayar .Boş asfalt ve toprak yolda test edin ki ,panik frenlemede ne tür sıkıntı yaşayacağınızı öngörün.

    Son söz ,hiçbir lastik araç bedelinden yaşayacağınız risklerden değerli değildir .

    Hatta ben buna ek yaptım ,
    istisnası belki vardır ama ön tampon değiştirme fiyatı ön 2 lastikten pahalıdır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 12 Haziran 2022; 12:58:18 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >


  • Milestone bir Petlas markasıdır .
    Ürününüzün etiketini bulabilirseniz daha isabetli yorum yapabilirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 12 Haziran 2022; 13:15:43 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt
    Lastik Milestone Blaster 245 45 R18 100W modeli yaz lastiği. Bahsettiginiz testi yapacağım.

    Bir kez sırf meraktan boş asfalt yolda ani fren denemiştim ama tatmin etmemişti açıkcası. Üstelik disk balata da iyi durumda. Çevreyolu asfaltında daha iyi fakat şehiriçi asfalt izmirde biraz sıkıntılı. Araba kayıp gidiyor sanki.
    Eski aracım Vectra C ye Continental PremiumContact 6 almıstım. Fren yapınca ıslak kuru farketmez zınk diye dururdu.
    Şu an mesela arabanın üstünde PremiumContact 6 olsaydı, muhtemelen 80 100 km hızda yapılan frende üzerindeki lastiklere göre 6 7 metre erken dururdu.
    Neredeyse 2 araba boyu baya ciddi bir rakam. Yani lastiğin öneminin farkındayım.

    Bu lastiğe rağmen yol tutuş konusunda bir problem yaşamadım. Hatta beklentimin üzerinde bi performans veriyor. O da arabanın karakteristik yapısıyla alakalı sanırım. Ama tabiki iyi bir lastikle çok daha iyi olacaktır.

    Simdiye kadar neredeyse her aracımızda Continental kullandık. Hep de memnun kaldık ama simdi arabayı alınca hem motor mekanik, hem kozmetik konularına biraz masraf yaptım. O yüzden bir takım lastiğe en azından simdilik 10 bin TL vermem zor. Ama aracı bi aksilik olmazsa uzun yıllar kullanacağım. Bakalım artık önümüzdeki aylarda lastiği de değiştiririm heralde.

    Ayrıca kötü lastiğe de kuruş para vermem. Yani erken değiştireyim diye gidip de orta alt sınıf lastik almam. Michelin Pilot Sport 5 ve Goodyear F1 Asymmetric 6 çıkmıs bunlar baya geliştirilmiş gibi duruyor belki bu tarz bir lastik deneyebilirim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.