Şimdi Ara

Yeni yakıt tüketim test prosedürü, WLTP

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
3
Favori
5.393
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yakıt tüketim ve emisyon konusu otomobil sektöründe çok tartışılan ve en önemli konulardan bir tanesi. Araçların fabrika yakıt tüketimleri 1980 yılında belirlenen NEDC standartlarına göre laboratuvar ortamında belirleniyordu.
    Bu yöntem gerçek kullanımla farklılık gösterebiliyor ve bazı markalar özellikle laboruvar şartlarında düşük tüketmesine öncelik veriyordu. Avrupa Birliği bunun doğru bir yöntem olmadığına karar verdi ve yeni test prosedürünü yayına aldı. WLTP. NEDC ile WLTP arasındaki farkları aşağıdaki linkten daha net anlayabiliriz.

    http://wltpfacts.eu/from-nedc-to-wltp-change/

    Bazı marka ve modellerin NEDC ve WLTP test tüketim sonuçlarını paylaşıyorum.

    Vw golf 1.0tsi dsg
    NEDC: 4.7lt/100km
    WLTP: 6.2lt/100km

    vw polo 1.0 tsi dsg 95hp
    NEDC: 4.7lt/100km
    WLTP: 6.2lt/100km

    Skoda octavia 1.0 tsi dsg
    NEDC: 4.6lt/100km
    WLTP: 6.0lt/100km

    Skoda octavia 1.6 tdi dsg
    NEDC: 3.9lt/100km
    WLTP: 5.1lt/100km

    Skoda fabia 1.0tsi dsg 110hp
    NEDC: 4.7lt/100km
    WLTP: 5.9lt/100km

    Skoda karoq 1.0tsi dsg 115hp
    NEDC: 5.3lt/100km
    WLTP: 6.9lt/100km

    Skoda kodiaq 1.5tsi dsg 110hp
    NEDC: 6.1lt/100km
    WLTP: 7.6lt/100km

    Honda civic 1.5 cvt
    NEDC: 6.0lt/100km
    WLTP: 6.6lt/100km

    Honda jazz 1.3cvt
    NEDC: 4.7lt/100km
    WLTP: 5.8lt/100km

    Toyota corolla 1.6
    NEDC: 5.8lt/100km
    WLTP: 6.1lt/100km

    Toyota rav4 hibrit
    NEDC: 5.1lt/100km
    WLTP: 5.7lt/100km

    Toyota yaris 1.5 cvt
    NEDC: 4.9lt/100km
    WLTP: 5.8lt/100km

    Toyota c-hr 1.8hibrit cvt
    NEDC: 3.8lt/100km
    WLTP: 5.1lt/100km

    Toyota yaris 1.5 hibrit
    NEDC: 3.4
    WLTP: 4.6

    Volvo v40 1.5 152hp
    NEDC: 5.9
    WLTP: 7.2

    Diğer markaları da fırsat buldukça ekleyeceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 24 Ocak 2019; 17:51:10 >







  • Eylül 2018 itibariyle Euro 6C'ye geçildi ve euro normu aynı olsa da test döngüsü NEDC'den WLTP'ye geçti. WLTP dünya ortalaması alınan ve daha gerçekçi bir test döngüsü...

    Asıl olay ise Euro 6D-TEMP(eylül 2019'da geçmeyi planlıyor avrupa) ve Euro 6D(2020 ortalarında) ile olacak. Ölçümler laboratuvarda değil gerçek hayatta olacak. Bu sisteme de RDE(Real Driving Emissions) Bu ölçümler yine WLTP'ye göre yapılacak ve euro normlarına uyuyor mu bakılacak. Farkı ise RDE yani üzerine ekipman takılıp şehirde, otobanda, farklı yüksekliklerde dolaşan aracın ölçümü tabiki de yüksek olacak, burada ise conformity factor dedikleri tolerans katsayısı belirlendi. TEMP ile 2.1, euro 6D ile 1.5. Yani arabayı RDE ile WLTP'ye göre ölçüp değerleri euro normuna göre karşılaştırdıklarında en fazla 1.5 kat fazla olabilir. Yoksa testi geçemez. Şu anda çoğu avrupalı dizel araçlarını euro-6d temp uyumlu ise alıyor. Euro 6c dizel araçları pek almak istemiyorlar. Zira ilerleyen zamanlarda artacak dizel araç kısıtlamasında euro 6d araçlar yasak dışı olabilir...

    Bu euro 6d ile artık benzinli araç sahipleri de partikül filtrem(gasoline particulate filter) tıkandı diyecek
    Dizelden biraz farklı bir partikül filtresi, benzinlideki 3yollu katalitiğin üstüne 4 yollu katalitik ekleniyor. 4yollu katalitik partikül filtresi oluyor. mercedes s500'de hali hazırda var:


    Mazdanın skyactivi üzerine kimse su dökemez hele şu skyactiv X çıksın da benzinli motor nasıl yapılırmış göstersinler. Zamanında benzinli motorlar konusunda japonları geçemeyen avrupalılar dizel belasına gereksiz saçma bir arge yaptı ve dizelle para kazanmak istedi ama kendilerini kanser ettiler. Şimdi tıpış tıpış benzinli ve hybrid'e yöneliyorlar. Aaa japonlar hybridde de başarılı idi di mi
    VW grup ve diğer düşük hacim turboşarj kullanan bütün üreticiler ekstra partikül filtresi kullanmaya başladı benzinli motorlarda. Kısa yoldan bu şekilde çözebildiler ancak araç başına 400 euroya kadar bir fiyat artışı oldu hepsinde. Bunu yapmasalar bütün üreticilerin model gamının motor hacmini ciddi biçimde yükseltmeleri gerekiyordu, downsizing işi bitmişti. Bu dönüşüm çok pahalıya patlayacağı için hacimleri hafif yükseltip veya hiç ellemeyip partikül filtresi eklediler.

    Port enjeksiyon (yani direkt enjeksiyon olmayan) benzinli araçlarda böyle bir filtre sistemine gerek yok hidrokarbonlar ve is (nox) üretilmediği için. Mazda'nın yüksek sıkıştırmalı atmosferik motorlarında da direkt enjeksiyon olmasına rağmen wltp salınım şartlarını karşıladığı için partikül filtresine gerek kalmadı.
    Aradaki fark, Audi'nin sayfasından alıntı,

    NEDC ve WLTP Yeni test, daha uzun bir ölçüm süresi ve daha yüksek azami hızı kapsayan daha sıkı test şartnameleri ve değiştirilmiş bir sürüş çevrimi sağlar. Yapılan değişikliklere bir bakalım:

    Soğuk çalıştırmadan itibaren şasi dinamometresinde dört hız aralığı ölçülür: 60'a kadar, 80'e kadar, 100'e kadar ve 130 km/s'in üzeri. Bu aralıkların her biri boyunca araç daima hızlandırılır ve yavaşlatılır. Böylece azami hız NEDC'ye göre 10 km/s daha yüksektir. Ayrıca 47 km/s'lik ortalama hız da önceki 33 km/s'e göre önemli ölçüde daha yüksektir. NEDC'nin izin verdiği sıcaklık aralığı 20-30°C iken, WLTP'de test odasının sıcaklığı 23°C'dir. WLTP sürüş çevriminin tamamı 30 dakika kadar sürerken, NEDC'de ise sadece 20 dakikadır. Pist uzunluğu iki katından fazlasına çıkarılmıştır ve artık 11 yerine 23 kilometredir. NEDC'nin aksine WLTP'nin ağırlık, aerodinamik unsurlar, yuvarlanma direnci, ve elektrikli sistem gereklilikleri (çalışma akımı) ile ilgili tek tek isteğe bağlı ekstra donanımları da dikkate alınmaktadır. Klima ve koltuk ısıtma gibi enerji tüketen opsiyonel ekstralar, bu test prosedüründe de kapalı tutulmaktadır.

    -------

    Bu arada bizim gibi ülkeler için bu testin tek artısı tüketim değerlerinin biraz daha gerçeğe yaklaşması oldu. Aslında Wltp'nin asıl amacı otomobil üreticierine emisyonlarını kısıtlamaları için baskı yapmaktı, bu yüzden eylülde regülasyon devreye girdiği gibi avrupada bunu karşılamayan bir çok otomobil pazardan çekildi ve satışlar çakıldı. Bizim ülkede emisyon standartlarını karşılamayan tüm o pazardan çekilen araçlar satılabilirdi aslında, büyük ihtimalle adet yetersiz olduğundan böyle bir konu açılmadı.

    Ayrıca 2015'de asıl açıklanan testin koşulları çok daha ağırdı, yokuş çıkış testleri, yüklü kullanım ve uzun süre rolanti vb gibi testler vardı. Otomobil üreticilerinin ortak haklı tepkisi üzerine testler yumuşatıldı, haklı tepkisi çünkü AB komisyonundaki "çevrecilik saplantılı" tiplerin içten yanmalı motor çalışma prensibi üzerine zerrece alakası yok. Bir avuç aktivistten öte değiller, koltuklarında yetkin değiller. Eğer bu kadar ağır testler koyacaksan emisyon limit değelerini de yükseltmen gerekir ki gerçekçi gelişme kaydedilsin. Yokuş çıkan 2 tonluk dizel Suv'den km'de 130-140g emisyon salgılamasını beklemek en kibar tabirle cahilliktir.

    Üreticileri hile yapmayan zorlayan, hile skandallarının arkasındaki gizli tipler de bunlardır.
  • 1.6 Corollanın 1.0 TSI DSG Golften az yaktığına kimse beni inandıramaz. TSI değerleri daha gerçekçi olmuş o kesin, 4.8 karma tüketim verisi olan aracımızla genelde 6 civarı yakıyorduk ancak 1.6 motorlu Aurisin karmada 8 litre yaktığına şahit olmuştum, bu değer doğru değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yine birbirine en yakın veriler japonlarda... neyse biz yerimizi alalım burası karışacak.
  • VW grup ve diğer düşük hacim turboşarj kullanan bütün üreticiler ekstra partikül filtresi kullanmaya başladı benzinli motorlarda. Kısa yoldan bu şekilde çözebildiler ancak araç başına 400 euroya kadar bir fiyat artışı oldu hepsinde. Bunu yapmasalar bütün üreticilerin model gamının motor hacmini ciddi biçimde yükseltmeleri gerekiyordu, downsizing işi bitmişti. Bu dönüşüm çok pahalıya patlayacağı için hacimleri hafif yükseltip veya hiç ellemeyip partikül filtresi eklediler.

    Port enjeksiyon (yani direkt enjeksiyon olmayan) benzinli araçlarda böyle bir filtre sistemine gerek yok hidrokarbonlar ve is (nox) üretilmediği için. Mazda'nın yüksek sıkıştırmalı atmosferik motorlarında da direkt enjeksiyon olmasına rağmen wltp salınım şartlarını karşıladığı için partikül filtresine gerek kalmadı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 24 Ocak 2019; 14:14:6 >
  • marslan1999 kullanıcısına yanıt
    İki aracın detaylı analizini yaparım ama wltp test ölçümlerine bakmak lazım. Mesela 132ortalama hızlı uzun yol ölçümleri vs var.



    Bu arada 6.1olan yeni corolla verisi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aradaki fark, Audi'nin sayfasından alıntı,

    NEDC ve WLTP Yeni test, daha uzun bir ölçüm süresi ve daha yüksek azami hızı kapsayan daha sıkı test şartnameleri ve değiştirilmiş bir sürüş çevrimi sağlar. Yapılan değişikliklere bir bakalım:

    Soğuk çalıştırmadan itibaren şasi dinamometresinde dört hız aralığı ölçülür: 60'a kadar, 80'e kadar, 100'e kadar ve 130 km/s'in üzeri. Bu aralıkların her biri boyunca araç daima hızlandırılır ve yavaşlatılır. Böylece azami hız NEDC'ye göre 10 km/s daha yüksektir. Ayrıca 47 km/s'lik ortalama hız da önceki 33 km/s'e göre önemli ölçüde daha yüksektir. NEDC'nin izin verdiği sıcaklık aralığı 20-30°C iken, WLTP'de test odasının sıcaklığı 23°C'dir. WLTP sürüş çevriminin tamamı 30 dakika kadar sürerken, NEDC'de ise sadece 20 dakikadır. Pist uzunluğu iki katından fazlasına çıkarılmıştır ve artık 11 yerine 23 kilometredir. NEDC'nin aksine WLTP'nin ağırlık, aerodinamik unsurlar, yuvarlanma direnci, ve elektrikli sistem gereklilikleri (çalışma akımı) ile ilgili tek tek isteğe bağlı ekstra donanımları da dikkate alınmaktadır. Klima ve koltuk ısıtma gibi enerji tüketen opsiyonel ekstralar, bu test prosedüründe de kapalı tutulmaktadır.

    -------

    Bu arada bizim gibi ülkeler için bu testin tek artısı tüketim değerlerinin biraz daha gerçeğe yaklaşması oldu. Aslında Wltp'nin asıl amacı otomobil üreticierine emisyonlarını kısıtlamaları için baskı yapmaktı, bu yüzden eylülde regülasyon devreye girdiği gibi avrupada bunu karşılamayan bir çok otomobil pazardan çekildi ve satışlar çakıldı. Bizim ülkede emisyon standartlarını karşılamayan tüm o pazardan çekilen araçlar satılabilirdi aslında, büyük ihtimalle adet yetersiz olduğundan böyle bir konu açılmadı.

    Ayrıca 2015'de asıl açıklanan testin koşulları çok daha ağırdı, yokuş çıkış testleri, yüklü kullanım ve uzun süre rolanti vb gibi testler vardı. Otomobil üreticilerinin ortak haklı tepkisi üzerine testler yumuşatıldı, haklı tepkisi çünkü AB komisyonundaki "çevrecilik saplantılı" tiplerin içten yanmalı motor çalışma prensibi üzerine zerrece alakası yok. Bir avuç aktivistten öte değiller, koltuklarında yetkin değiller. Eğer bu kadar ağır testler koyacaksan emisyon limit değelerini de yükseltmen gerekir ki gerçekçi gelişme kaydedilsin. Yokuş çıkan 2 tonluk dizel Suv'den km'de 130-140g emisyon salgılamasını beklemek en kibar tabirle cahilliktir.

    Üreticileri hile yapmayan zorlayan, hile skandallarının arkasındaki gizli tipler de bunlardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 24 Ocak 2019; 12:4:0 >




  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Güzel bilgiler. Vw nin bizde sattığı 1.4 150hp motorlar uzun zamandır avrupada satılmıyor. Muhtemelen avrupada satılamayan, elde kalan modeller.



    Mazda 3 wltp verilerini biliyorsanız ekleyebilirim ilk mesaja.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Sonata Yakıt Tüketim Testi
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bu konuya ilgi gösterebileceklerini sanmıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eylül 2018 itibariyle Euro 6C'ye geçildi ve euro normu aynı olsa da test döngüsü NEDC'den WLTP'ye geçti. WLTP dünya ortalaması alınan ve daha gerçekçi bir test döngüsü...

    Asıl olay ise Euro 6D-TEMP(eylül 2019'da geçmeyi planlıyor avrupa) ve Euro 6D(2020 ortalarında) ile olacak. Ölçümler laboratuvarda değil gerçek hayatta olacak. Bu sisteme de RDE(Real Driving Emissions) Bu ölçümler yine WLTP'ye göre yapılacak ve euro normlarına uyuyor mu bakılacak. Farkı ise RDE yani üzerine ekipman takılıp şehirde, otobanda, farklı yüksekliklerde dolaşan aracın ölçümü tabiki de yüksek olacak, burada ise conformity factor dedikleri tolerans katsayısı belirlendi. TEMP ile 2.1, euro 6D ile 1.5. Yani arabayı RDE ile WLTP'ye göre ölçüp değerleri euro normuna göre karşılaştırdıklarında en fazla 1.5 kat fazla olabilir. Yoksa testi geçemez. Şu anda çoğu avrupalı dizel araçlarını euro-6d temp uyumlu ise alıyor. Euro 6c dizel araçları pek almak istemiyorlar. Zira ilerleyen zamanlarda artacak dizel araç kısıtlamasında euro 6d araçlar yasak dışı olabilir...

    Bu euro 6d ile artık benzinli araç sahipleri de partikül filtrem(gasoline particulate filter) tıkandı diyecek
    Dizelden biraz farklı bir partikül filtresi, benzinlideki 3yollu katalitiğin üstüne 4 yollu katalitik ekleniyor. 4yollu katalitik partikül filtresi oluyor. mercedes s500'de hali hazırda var:
    Yeni yakıt tüketim test prosedürü, WLTP

    Mazdanın skyactivi üzerine kimse su dökemez hele şu skyactiv X çıksın da benzinli motor nasıl yapılırmış göstersinler. Zamanında benzinli motorlar konusunda japonları geçemeyen avrupalılar dizel belasına gereksiz saçma bir arge yaptı ve dizelle para kazanmak istedi ama kendilerini kanser ettiler. Şimdi tıpış tıpış benzinli ve hybrid'e yöneliyorlar. Aaa japonlar hybridde de başarılı idi di mi




  • Merhaba,

    Birde o değerler şehiriçi düşük hız yani İstanbul değerlerini yazsaymışsınız o zaman kimse inanmayacakmış demek ki

    Ben de Volvo V40 T3 ün tüketim değerlerini paylaşayım:

    NEDC
    Yakıt Tüketimi 5.9 l/100 km - CO2 Emisyonu 136 gr/km

    Yakıt Tüketimi (Şehir İçi)
    7.1 l/100 km
    Yakıt Tüketimi (Şehir Dışı)
    5.1 l/100 km

    WLTP
    Yakıt Tüketimi 7.2 l/100 km - CO2 Emisyonu 164 gr/km

    Yakıt Tüketimi (Düşük Hız/Şehir İçi)
    10.0 l/100 km
    Yakıt Tüketimi (Orta Düzey Hız/Şehir Dışı)
    7.2 l/100 km
    Yakıt Tüketimi (Yüksek Hız/Anayol)
    6.1 l/100 km
    Yakıt Tüketimi (Ekstra Yüksek/Otoyol)
    7.2 l/100 km
  • yeni verileri Nereden buluyorsunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toyota Yaris Hybrid 1.5

    NEDC: 3.6lt/100km

    WLTP: 4.8lt/100km

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Blackram B kullanıcısına yanıt
    Markaların Avrupa resmi sitelerinde var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • WLTP'de araç donanımları da dahil edilmiyor muydu?
  • cormen kullanıcısına yanıt
    Dahil ediliyor. Modele göre 0.5litre kadar fazla olabiliyor tüketim. Listedekiler en baz modellerin tüketimi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.0 tsi dsg octavia nasıl polodan daha az yakabiliyor, octavia daha ağır değil mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Legend3017 kullanıcısına yanıt
    Test sonuçları genel olarak birbirine yakın ama skoda octavia high sürüşünde daha ekonomik görünüyor. Poloda high 5.8litre, octavia 5.2.


    Octavia
    WLTP Petrol
    Phase l/100km
    Combined 6.0
    Low 7.4
    Medium 5.8
    High 5.2
    Extra High 6.1
  • Istanbul trafiği değerleri yayınlasın birisi de. Bi youtube kanalı mesela, izlerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Civic 2015 fabrika verisi şehiriçi 9.5, benim tüketimim 9.6 Japonlar bu konuda en durustleri bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Bunlar aynı motor şanzıman oldukları için açıkçası daha ağır olan arabanın haliyle daha fazla yakması beklenir. Octavianin daha ağır kasayla ayni motor sanzimanla daha dusuk fabrika verisi sunması testler ne kadar doğru yapılıyor sorusu akıllara geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.