Şimdi Ara

Fabrika Verisi Yakıt Tüketimlerinin Hesaplanması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
4
Favori
17.791
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba

    Otomobillerin yakıt tüketimlerinin fabrika tarafından nasıl yapıldığını merak ettim

    Ford'un sitesinde şu bilgiyi buldum

    - Şehir içi: Laboratuvar ortamında soğuktan çalıştırılmış motor ile 4km'lik teorik bir mesafe boyunca maksimum 50km/s ve ortalama 19km/s hızla ölçülmüş yakıt tüketim değerlerdir.
    - Şehir Dışı: Şehir içi ölçümünden hemen sonra gerçekleştirilen, 7km'lik teorik bir mesafe boyunca maksimum 120km/s hıza ulaşacak şekilde, yarı zamanli sabit hız ve yarı zamanlı değişken hızla ölçülmüş yakıt tüketim değerleridir.
    - Ortalama: Şehir içi ve Şehir dışı testlerinin kat edilen mesafe ölçüsüyle ağırlıklı ortalamasi alinarak hesaplanmaktadir.
    -------------------------
    daha sonra daha detaylı yaptığım araştırmada Hyundaiclub sitesindede aşağıdaki bilgilere ulaştım

    Ülkemizde satılan araçların büyük çoğunluğu Avrupa standartlarına göre ölçülüyor. Avrupa Topluluğu 2004/3/EC direktifi ile (eski adı 80/1268/EEC) 1 Ocak 2001 sonrası satışa çıkmış araçların ölçüm standartlarını tanımlıyor.
    Buna göre:
    Test edilecek aracın 3000km yapmış olması gerekiyor.
    Testler 20-30C dış sıcaklıkta bir laboratuar ortamında, kayan bir platform üzerinde (araç sabit, muhtemelen dyno cihazı tarzı) yapılıyor.

    Şehir içi ölçümleri:
    Test yapılan aracın motoru soğuk oluyor.
    Toplamda 4km'lik bir mesafe ortalama 19km/h ve en fazla 50km/h'lık süratler ile hızlanma/yavaşlama/sabit hız/rölanti karma şeklinde yapılıyor.

    Şehir Dışı ölçümleri:
    Şehir içi ölçüm testinin devamı olarak yapılıyor.
    Toplam 7km'lik mesafe de, ortalama 63km/h ve en fazla 120km/h'lık sürat ile %50 sabit hız ve %50 değişken hız ile ölçüm yapılıyor.

    Ortalama ölçüm ise testlerde alınan mesafeye göre ağırlıklı ortalama alarak yapılıyor. (ş.içi yakıt x (4/11) + Ş.Dışı yakıt.t x (7/11)) / 2
    Aşağıdaki grafikte ise iki testin (Ş.İçi ve dışı) hangi hızlarda yapıldığı net olarak görülüyor.
     Fabrika Verisi Yakıt Tüketimlerinin Hesaplanması

    Amerikalıların ise Çevre Koruma bakanlığı gibi bir kuruluşu var EPA adında. Onlardaki test standartları ise:
    Soğuk bir motor ile önce şehir içi kullanım simüle ediliyor. Ortalama 32Km/h ve en fazla 90km/h'lik hız ile 31 dakikalık bir periyotta 23 kere dur-kalk yapılıyor.
    Şehir dışı ölçümünde hiç durmadan ortalama 77km/h ve en fazla 97km/h'lık hızla 16km'lik mesafe boyunca gidiliyor.
    Çıkan değerlerde şehir içi için %10, şehir dışı için %22 düşürülüyor çıkan değerler. %55 Şehir içi ve %45 şehir dışı olacak şekilde ağırlıklı ortalama alınıyor.
    Araçların vergilendirmesinide buna göre yapıyorlar.
    2008'den itibaren ise testlere klimanın açık olması ve soğuk hava koşullarını da testlere eklemişler daha gerçekci sonuçlar için.
    --------------------
    bu da focusclub sitesinden
    1995 yılından beri Avrupa Birliği içerisinde araçların standardize tüketim verileri Avrupa Birliği 80/1268/EWG yönergesine göre yapılmaktadır.
    Amaç net tanımlanmış ve her zaman tekrarlanabilen bir ölçüm metodu kullanılarak araçların aynı standartlarda elde edilen verilerinin kıyaslanmasıdır ve bu süreç yol şartlarını simüle eden bir test düzeneğinde yapıldığından hemen hiçbir zaman gerçek yol sürüş tüketim verileri ile örtüşmez.

    20 - 30°C arasındaki bir ortam ısısında araç test düzeneğinde soğuk motorla başlar ve önce şehir içi sürüş döngüsünü yapar, azami hız 50 km/saatdir. Bunu takiben de 120 km/saati aşmayacak şekilde şehir dışı simülasyon sürüşü yapılır. İklim ve yol koşulları, araç yükü her zaman aynıdır.
    Bazı test özellikleri:
    Toplam sürüş mesafesi 11 km
    Toplam süre 1'180 saniye (yakl.20 dakika)
    Ortalama hız: 34 km/saat
    Ortalama hız (şehir içi): 19 km/saat
    Azami hız: 120 km/saat
    Ortalama hız (şehir dışı) 60 km/saat
    Şehir içi sürüş simülasyonu 800 saniye ve 4 km
    Şehir dışı sürüş simülasyonu 420 saniye ve 7 km.

     Fabrika Verisi Yakıt Tüketimlerinin Hesaplanması


    kaynak:
    ford.com.tr
    http://www.hyundaiclubtr.com/forum/printer_friendly_posts.asp?TID=6130
    http://www.****.com/index.php?/topic/1261-yakit-tuketiminde-fabrika-verileri-nasil-hesaplaniyor/
    ----------

    arkadaşlar benim anladığım bu iş bütün otomobil fabrikalarında aynı yöntemle yapılıyor anlaşılan
    eğer böyleyse bir markaya ait otomobilin yakıt tüketimini diğer markaya ait otomobilin yakıt tüketimiyle güvenerek karşılaştırabiliriz
    çünkü aynı test prosedüründe yapılmış oluyorlar
    yok düzlükte yapılmıştır, yok rüzgarı arkasına alarak yapılmıştır gibi kendim de dahil daha önce yapılan yorumlar şehir efsanesinden ibaret o zaman
    ayrıca forumda konuyla ilgili daha önce kapsamlı bir konu bulamadım o yüzden konu açtım varsa kusura bakmayın







  • Forumdaki kullanıcılara Allah sabır versin
    Ben de nasıl böyle yakıt tüketimi yakalıyorlar diye düşünüyordum.
  • Araçların fabrika şehir içi yakıt tüketimine bakıyorum. Ve üzerine bir litre ekleyip ortalama yakıt tüketimini yakalıyorum.

    Çoğu zaman da gerçek yakıt tüketimi oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    Araçların fabrika şehir içi yakıt tüketimine bakıyorum. Ve üzerine bir litre ekleyip ortalama yakıt tüketimini yakalıyorum.

    Çoğu zaman da gerçek yakıt tüketimi oluyor.

    dizel ve benzinli durumuna göre
    ş.dışı üzerine 0,5-1 L
    ş.içi üzerine 1-2 L
    eklemek yeterli oluyor galiba çoğu zaman
  • Belli standartlar var tabi bu konuda bu yüzden fabrika verilerini ciddiye almak gerekir.

    Eğer fabrika verileri tutmuyor gibi görünüyorsa özel koşullar nedeniyledir. İstanbul gibi bir yerde sıkışık trafikte ş.i tüketim fazla çıkabilir fakat çoğu anadolu kentlerinde fabrika değeri çıvarında çıkar.

    Şuanki aracımla şehir içinde yazın 10-15 kmlik kullanımlarda fabrika ortalama tüketim değerlerinde, kışın kısa mesafe3-6 km kullanımlarında ş.i tüketim değerinde, şehir dışında 90-100 km hızı geçmessem ş.d tüketim değerlerini yakalayabiliyorum.
  • Kullandığım araç Honda Civic Vtec Es 1.6

    Şehir dışı Fabrika verisi: 5.5
    Benim gördüğüm değer: 5.4
    Şehir içi Fabrika verisi: 8.2
    Benim gördüğüm değer:8.6

    Ki şehir içinde 4 ve 5.vitesleri kullanmadan gördüğüm değerdir.
    Yani her fabrika verisi tutmuyor değil.
    Ford'un fabrika verisinin %20 altında yakan bir ingiliz vardı.Fabrika verisinin daha altında yakmışlardı.
    Burdan araba alacaklara tavsiyem fabrika verilerine güvenmemeleridir.
  • Amerikalıların yaptığı yakıt tüketim hesabı bana daha gerçekci geldi. Hem dur-kalklar hesaplanıyor hemde toplam gidilen esafenin %55 i ş.içi, %45 i ş.dışı alınıyorki bu hesap daha akılcı bence
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • hortlatıyorum arkadaşlar kusura bakmayın...

    Arkadaşlar fabrika verilerini yakalayamamanız çok normal.. çünkü forumdaki arkadaşların birçoğunun kullanım tarzı yakıt tüketimini minimize etmeye uygun değil. Lütfen sonra yok "şu arabanın fabrika verisi şu kadar ben şu kadar fazla yaktım" demeyin.
    bende 1.3 cdti corsa var 75bglik... bir keresinde Ş.Arası 250kmlik bir yolun sonunda 2.9litre /100km gördüm. Pompada ise 3.3 litre çıktı yaklaşık olarak. Belirteyim aracın Ş.Arası fabrika verisi 3.7litre/100km.. Aracı sürekli max torque bandının içinde (+1750 dev/dak) kullandım. Yokuş gördüğüm zaman geriden hızlanarak geldim, aracı baydırmadım. Ama düz yol bulduğumda sakin sakin kullanarak gittim.
    Eğer bu şekilde de kullanıp yakalayamıyorsanız o zaman arabaya kabahat bulabilirsiniz...

    Saygılarımla




  • Uzun yolda da şehir içinde de sürekli katalog verisinin altında seyahat ediyorum
  • bakın işte isteyince oluyormuş...
    quote:

    Orijinalden alıntı: SinanATASOY
    Uzun yolda da şehir içinde de sürekli katalog verisinin altında seyahat ediyorum
  • Fabrika verilerini çok rahat yakalıyorum hatta altında oluyor genelde,tabi az yakıcılardansın diyecekler ama beni bağlamıyor.Araba kullanmayı bilmeyen adam çok şikayet eder başka bir sorun yoksa.
  • Başka bir konuya daha yazdığım EPA'nin yakıt tüketimi metodlarını aynen kopyalıyorum.



    2008'de mevcut olan iki adet ölçüm metoduna (City ve Highway) 3 adet daha ölçüm metodu eklenmiştir. Son durumda yakıt tüketimi ölçüm metodları aşağıdaki gibidir.

    City


    Highway


    High Speed


    Air Conditioning


    Cold Temperature


    Karşılaştırma Tablosu
     Fabrika Verisi Yakıt Tüketimlerinin Hesaplanması


    http://www.fueleconomy.gov/feg/fe_test_schedules.shtml




  • Amerikalıların ölçümlerinde dur kalk yapıldığı için yakı tüketimi avrupa standardına göre daha yüksek mi çıkıyor.Bu durumda aynı durumda yüksek hacimli amerikalı düşük hacimli avrupalı ile benzer yakıyor diyebilir miyiz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BiletlerBiletxD

    Amerikalıların ölçümlerinde dur kalk yapıldığı için yakı tüketimi avrupa standardına göre daha yüksek mi çıkıyor.Bu durumda aynı durumda yüksek hacimli amerikalı düşük hacimli avrupalı ile benzer yakıyor diyebilir miyiz?

    EPA'nin testinde amerikalı avrupalı ayrımı yok. Test tek tip. Bütün araçlar için aynı şekilde yapılıyor.
  • Ayrım amerikan aracı-avrupa aracı değil. Ölçüm metodu ile ilgili.
    Şöyle ki amerikan VW sitesine girin 2.0 tdi passata bakın mpg'yi l/100km ye çevirirsek yakıt tüketimi 5.5 lt/100km civarındadır. aynı aracı TR veya bir avrupa ülkesinin VW sitesinden baktığınızda ise 4.5l/100km der. Bu durum amerikan test standartları ile avrupa test standartları arasındaki farktan kaynaklanır. Forumdan bir arkadaşın da paylaştığı gibi amerikan ölçüm metodunda klima gibi faktörler de hesaba katıldığından daha gerçekçi sonuçlar vermektedir. Durum budur yani...
    Saygılarımla

    quote:

    Orijinalden alıntı: BiletlerBiletxD
    Amerikalıların ölçümlerinde dur kalk yapıldığı için yakı tüketimi avrupa standardına göre daha yüksek mi çıkıyor.Bu durumda aynı durumda yüksek hacimli amerikalı düşük hacimli avrupalı ile benzer yakıyor diyebilir miyiz?




  • Bence en doğru ölçüm yöntemi 2001 sonrası satılan araçlarda Avrupanın kullandığı yöntem.Labaratuar ortamında belli sıcaklıklarda beeli standart kullanılarda kayan bir zemin üzerinde yapılan test kullanılan ortam bire bir olacağı için en doğru yöntemdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SinanATASOY

    Uzun yolda da şehir içinde de sürekli katalog verisinin altında seyahat ediyorum


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dentex Dentex

    Fabrika verilerini çok rahat yakalıyorum hatta altında oluyor genelde,tabi az yakıcılardansın diyecekler ama beni bağlamıyor.Araba kullanmayı bilmeyen adam çok şikayet eder başka bir sorun yoksa.

    bunu nasıl bir sürüş ile yapıyorsunuz biraz daha açıklayabilir misiniz?fabrika verileini tutturmak için gerekli detaylar,püf noktaları nelerdir??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vilfarm

    quote:

    Orijinalden alıntı: SinanATASOY

    Uzun yolda da şehir içinde de sürekli katalog verisinin altında seyahat ediyorum


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dentex Dentex

    Fabrika verilerini çok rahat yakalıyorum hatta altında oluyor genelde,tabi az yakıcılardansın diyecekler ama beni bağlamıyor.Araba kullanmayı bilmeyen adam çok şikayet eder başka bir sorun yoksa.

    bunu nasıl bir sürüş ile yapıyorsunuz biraz daha açıklayabilir misiniz?fabrika verileini tutturmak için gerekli detaylar,püf noktaları nelerdir??

    PPZRG rumuzlu arkadaş yukarıda işin sırrını vermiş.. Max tork bandında kullanmak önemli.. En az onun kadar önemli bir husus daha var tabii o da trafiği okumak. Trafikte görebildiğiniz en uzak noktaya bakacaksınız. Duruyorsa hemen ayağınızı gazdan çekeceksiniz. Hızlanırken acele etmeyeceksiniz, milletin sıkıştırmasına aldırış etmeyeceksiniz.. Hızlanırken max tork 'a ulaşır ulaşmaz hatta ulaşmadan bi iki yüz devir önce üst vitese geçeceksiniz.. Vitesi attığınızda bir sonraki vitesin devri ortalama 1200 den başlayacak.. Bu sakinlikte kullanırsanız verilerin altına rahatca düşersiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre1270393

    Kullandığım araç Honda Civic Vtec Es 1.6

    Şehir dışı Fabrika verisi: 5.5
    Benim gördüğüm değer: 5.4
    Şehir içi Fabrika verisi: 8.2
    Benim gördüğüm değer:8.6

    Ki şehir içinde 4 ve 5.vitesleri kullanmadan gördüğüm değerdir.
    Yani her fabrika verisi tutmuyor değil.
    Ford'un fabrika verisinin %20 altında yakan bir ingiliz vardı.Fabrika verisinin daha altında yakmışlardı.
    Burdan araba alacaklara tavsiyem fabrika verilerine güvenmemeleridir.

    Benim şehir içi ve şehir dışı katalog değerlerini yakaladığım iki araç var,
    biri 2004 model honda civic vitec LS
    bir de şu an kullandığım accent blue dizel prime.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ismail hoca -- 14 Ağustos 2013; 20:06:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SinanATASOY

    quote:

    Orijinalden alıntı: vilfarm

    quote:

    Orijinalden alıntı: SinanATASOY

    Uzun yolda da şehir içinde de sürekli katalog verisinin altında seyahat ediyorum


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dentex Dentex

    Fabrika verilerini çok rahat yakalıyorum hatta altında oluyor genelde,tabi az yakıcılardansın diyecekler ama beni bağlamıyor.Araba kullanmayı bilmeyen adam çok şikayet eder başka bir sorun yoksa.

    bunu nasıl bir sürüş ile yapıyorsunuz biraz daha açıklayabilir misiniz?fabrika verileini tutturmak için gerekli detaylar,püf noktaları nelerdir??

    PPZRG rumuzlu arkadaş yukarıda işin sırrını vermiş.. Max tork bandında kullanmak önemli.. En az onun kadar önemli bir husus daha var tabii o da trafiği okumak. Trafikte görebildiğiniz en uzak noktaya bakacaksınız. Duruyorsa hemen ayağınızı gazdan çekeceksiniz. Hızlanırken acele etmeyeceksiniz, milletin sıkıştırmasına aldırış etmeyeceksiniz.. Hızlanırken max tork 'a ulaşır ulaşmaz hatta ulaşmadan bi iki yüz devir önce üst vitese geçeceksiniz.. Vitesi attığınızda bir sonraki vitesin devri ortalama 1200 den başlayacak.. Bu sakinlikte kullanırsanız verilerin altına rahatca düşersiniz.

    peki ya otomatik araçlarda??




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.