Şimdi Ara

Yeni Toyota Corolla Verso ~ Test - İnceleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
1
Favori
10.166
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Yeni Toyota Corolla Verso ~ Test - İnceleme


    Toyota Verso 1.6 PREMIUM: Toyota Verso: ‘Modaya uymuş!’

    Otomotiv üreticileri arasında birbirlerinden her yönde esinlenme yaşanabiliyor. Kompakt MPV sınıfındaysa bu esinlenme modelleri isimlendirme konusunda kendisini gösterdi. Önce Renault Scenic önündeki Megane uzantısından kurtulurken ona Ford cephesinden Focus’u terk eden C-MAX cevabı geldi. Toyota ise kompakt sınıftaki temsilcisi Corolla’yı yenilerken hatchback versiyona Auris ismini vermeyi uygun gördü. Bu operasyonla birlikte Corolla Verso’da hem yenilendi hem de ismini Verso olarak güncelledi. Bakalım eskisinden daha güçlü görünen Verso selefi kadar başarılı olabilecek mi?

    2001 yılında ilk kez yola çıkan Verso, Toyota’yı kompakt MPV sınıfında temsil ediyor. 2004 yılında makyajlanan otomobil geçtiğimiz aylarda yenilenerek ikinci nesliyle satılmaya başlandı. Tasarım olarak aracın ön bölümü markanın Avensis modeliyle büyük benzerlik taşıyor. Büyütülen farlar ve çıkık tampon yapısıyla Verso olduğundan daha büyük bir otomobil gibi duruyor. Arka bölümdeyse şeffaf stoplar kullanılmış. Unutulmayan tavan spoyleri ve raylarıyla da sportif bir hava yakalanmış. 4490mm uzunluğa sahip olan Toyota Verso bu değerler beş kişilik kompakt MPV’lerin en uzunu. Ancak Verso’nun yedi kişilik olduğu düşünüldüğünde rakibi olarak görülen Renault Grand Scenic (4560mm) ondan uzun bir otomobil olarak karşımıza çıkıyor. Genişlikte sınıfında en dar modeli olan Verso yükseklikteyse sınıf ortalamasında yer alıyor.

    İç mekan
    Bir önceki nesil Verso, pek çok Avrupalı otomobil dergisi tarafından en işlevsel ve kaliteli iç mekana sahip model seçilmişti. Yeni Verso’da kalite ve işlevsellik konusunda selefini aratmıyor. İç mekanda kullanılan malzeme kalitesi de üst düzeyde. Selefinden farklı olarak yeni Verso’nun gösterge tablosu klasik konumundan alınarak sürücüye dönük bir biçimde kokpitin orta bölümüne taşınmış. Bu uygulama artık bu sınıf için standart bir özellik gibi oldu. Aracın orta konsolu metalik kaplamasıyla iç mekana dinamizm katmış. Müzik sistemi ve dijital klima bu bölgeden kontrol ediliyor. Orta konsolla bütünleşik tasarlanan vites kolu da kullanımı kolaylaştıran bir diğer unsur. Verso’nun direksiyon sistemi de şık bir öğe… Yedi kişilik Verso’da üçüncü sıra koltuk taban zeminine tam olarak gömüldüğünden kapalıyken yükleme alanında sıkıntı yaratmıyor. Toyota Easy Flat7 sistemi sayesinde koltuklar 32 farklı konuma kolaylıkla getirilebiliyor. Geri görüş kamerasının dikiz aynasına konumlandırılması çok başarılı bir fikir. Ancak kamera arka kısmı bütünüyle göstermiyor. Bir de kamera sebebiyle park sensörünün kullanılmamış olması dikkatli olunmasını gerektiriyor.

    Performans ve sürüş

    Verso, Türkiye’de 1.6 litrelik tek benzinli motorla satılıyor. Optimal drive ve Valvematic (değişken supap zamanlaması) teknolojileriyle donatılan 1598cc hacmindeki motor 6400d/d’de 132hp güç, 4400d/d’de 160Nm tork üretiyor. Yeni geliştirilen bu motor otomobilin 1.5 tona yaklaşan ağırlığı sebebiyle gerçek performansını göstermekte zorlanıyor. Buna karşın doğru viteste tatminkar bir performans sunmayı başarıyor. Fabrika verilerine göre 0-100km/s hızlanmasını 11.7 saniyede tamamlayan Toyota Verso, testimiz boyunca 100km’de ortalama 8.5 litre kurşunsuz benzin tüketti. Bu değer aracın aerodinamik yapısı ve ağırlığı düşünüldüğünde makul kabul edilebilir. Verso’nun yol tutuş performansını da beğendik. Aracın yüksek yapısına karşın virajlarda fazla yatma yaşanmıyor. ESP sistemine de fazla ihtiyaç kalmıyor. Süspansiyonun sertlik derecesi de iyi dengelendiğinden konfor konusunda sıkıntı yaşamadık.

    Güvenlik

    Bir önceki nesil Verso, 2004 yılında katıldığı Euro-Ncap testinden beş yıldızlık tam not almıştı. Son nesilse henüz bu teste katılmadı.


     Yeni Toyota Corolla Verso ~ Test - İnceleme



     Yeni Toyota Corolla Verso ~ Test - İnceleme

     Yeni Toyota Corolla Verso ~ Test - İnceleme

     Yeni Toyota Corolla Verso ~ Test - İnceleme

     Yeni Toyota Corolla Verso ~ Test - İnceleme

     Yeni Toyota Corolla Verso ~ Test - İnceleme







  • 47.300, 1.6 atmosferik motorla.yakında araba fiyatı eskisi gibi ev fiyatına denk gelecek.

    O konsol oradayken benden 5 kuruş çıkmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaan Aras

    47.300, 1.6 atmosferik motorla.yakında araba fiyatı eskisi gibi ev fiyatına denk gelecek.

    O konsol oradayken benden 5 kuruş çıkmaz


    Konsol nerde olacak başka ? Göstergelerden bahsediyorsun herhalde
  • ben sevdim açıkcası
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MackaLi6161


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaan Aras

    47.300, 1.6 atmosferik motorla.yakında araba fiyatı eskisi gibi ev fiyatına denk gelecek.

    O konsol oradayken benden 5 kuruş çıkmaz


    Konsol nerde olacak başka ? Göstergelerden bahsediyorsun herhalde


    yok yok konsoldan bahsediyorum.O göstergeler ordayken konsolu da bagaja koysalar aha yakışık olurdu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kaan Aras -- 27 Eylül 2009; 19:52:51 >




  • herşey iyi guzelde o gostergeleri ortaya koyan mühendislerin ben taa ..... ( noktaları siz doldurun )
  • Yaris'in, Citroen C4'ün de orada... Beğenen beğeniyor.
    Dışını beğendinizde mi sıra içine geldi
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Amanın o göstergeler ne öyle ya
    Uzaktan bakınca nehirde gözünü açmış timsah gibi
    Gördüğüm en kötü gösterge

    Ama iyi arabadır hoştur
    Bu sınıfda Japonların bizde varız demesidir Verso
    Ama yinede
    Dizel olacak Dizel
  • O göstergeler yüzünden uzun süre ben de Yaris'ten uzak durmuştum. Deneme sürüşüne çıkınca da, aslında kullanış açısından hiçbir farklılık yaratmadığını gördüm. Denemeyen arkadaş varsa ve fırsat bulursa denemesini tavsiye ediyorum bu tip arabaları. Bence arada fark yok.
  • Ben beğenenlerdenim,eğer aile için bu tarz bir araba alacak olsam 1. tercihim bu olurdu.

    Paylaşım için teşekkürler.
  • götegeleri arkadakilerde görür begenmedim normal yapsalarmış keşke
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m@ni@c67

    Yaris'in, Citroen C4'ün de orada... Beğenen beğeniyor.
    Dışını beğendinizde mi sıra içine geldi


    dışının güzel olması zaten sürpriz olurdu toyotanın ama içi bazen idare ederdi bu sefer yine olmamış
  • dışı bir garip olmuş gerçi ama yine de ben beğendim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: honda04

    götegeleri arkadakilerde görür begenmedim normal yapsalarmış keşke


    hayır yani bende beğenmedim gösterge dizaynını fakat, göstergeleri LCD ekran olarak varsayalım.. bu LCD ekranda kırmızı noktalı filmler oynatıldığınıda varsayalım.. bencede arkadaşım; arkadakilerin görmesi kötü olmuş.
  • citroen direksiyonundan
    bütün markalarda genel olarak ortada göstergelerden neden vazgeçmiyor anlamıyorum....

    100 kişiye sorsan 90 ı kötü iğrenç bööö diyor....
    bedava versen almam diyen var...
    neyin inadıdır bu......
    adam gibi yapın şunu ya....
  • Dışı da olmamış. Toyota bence tasarım işini pek beceremiyor.
  • dün NATAŞta vardı sütlaç beyazı 47250 istiyorlardı..hiç dayak yememişsiniz dedim hayırlı satışlar diledim...Enteresan olanı alt donanım comfortta ön ve arka park yardımı var..en üst donanımda arka kamera var, ön nanay...

    tamam 7 kişilik eyvallah ama

    panoramik tavan veya sunroof yok..
    deri döşeme yok
    otomatik değil
    1.6 benzinli
    bixenon xenon far yok bırakın farda mercek de yok.

    47bin çok değil mi yav...tam dolusu 60 falan olacakmış demek ki..
  • otomatik olsa tadindan yenmezmis,dis gorunusu gayet guzel bence.bagaj hacmi muhtesem!
    park icin arka kamera da faydali bir eser,umarim yayginlasir
  • on numara araba ama göstergelerin yeri benim almamam için yeterli bir neden...
  • Herşeyiyle 10 numara araba bence.

    Fiyatı uygun bile sayılır.

    Bunun dışında bence ortadaki göstergeler Yaristeki gibi dijital olsaymış çok daha güzel olurmuş.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.