Şimdi Ara

Opel Grandland X inceleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
4
Favori
48.685
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam, bu araç hakkında fazla bilgi yok, çalıştığım şirket yeni aldı, 500 km dir kullanıyorum..Biraz anlatacağım
    Önceki aracım 2016 Kia Sorento idi, 2.0 dizel full versiyon..bu araç ile biraz kıyaslayacağım, bu araç hakkında da bilgi kısıtlı, artık sıfırı da gelmiyor maalesef, ama çok başarılı bir araçtı..
    Alırken kriterler dizel otomatik ve olabildiğince dolu bir araç olmasıydı..GrandlandX bu kritere uyuyordu, 170 bine mal oldu..
    Araç Excellence versiyonu, 3008 ile aynı platform,motor ve şanzıman. Ben tasarımını beğeniyorum. Sürüşü keyifli, tepkileri net bir araç, sert manevralarda yatmıyor, sorento bu araca göre daha çok yatıyordu. Pekçok binek araçtan daha çok güven verdi.
    Yol Konforu konusunda d sınıfı bir araç daha sarsıntısız, bu araç biraz gergin ve sert. İlk kullandığımda özellikle bozuk,tümseği bol ara sokaklarda yadırgadım. Sorento,passat,superb daha sarsıntısız. Ama sürüş keyfi, netliği, yüksek hızda hakimiyeti bence daha iyi. Bu konu görecelidir, mutlaka test edilmeli..
    Sürüş destek sistemleri iyi çalışıyor, adaptif cruse, şerit takip, acil fren, tabela okuma iyi çalışıyor. Çevre görüş yok, birde trafic jam özelliği yok. Yani trafikte dur kalk yapamıyor. Sorento yapıyordu, ayrıca park assist de yok, yani otomatik park sistemi. Açıkçası bu özellikler havalı olsada çok kullanmıyordum. Otomatik park kaldırımdan biraz uzağa park ediyor, sonra düzeltiyorsun. Trafic jam ise araya girenler, önüne kıranlar yüzünden 5 dk bile aktif tutamadım istanbulda..çevre görüş ile kaldırımı görmek, öndeki arabayı görmek iyiydi,olsa iyi olurdu.
    Acil fren bir kere biraz erken devreye girdi. Dik bir yokuşu hızlı çıkıyordum, yokışun sonında bir motor vardı, ben motoru görüp hızımı yokuş biter bitmez düşürmek için frene basmaya başlarken sistem freni kökledi. Sanırım yokuş sonunda radarın önüne aniden motor belirince sistem devreye girdi. Bunun dışında bir kere yüksek hızda takip yaptım, ekranda uyarı çıktı hemen. Şerit değişimlerinde sinyal vermessem direksiyonda şerit içine doğru direnç gösteriyor ,çok hafif ama hissediliyor, güzel bir özellik. Şerit takip şeritten çıkınca düzeltme yapıyor, birkaç düzeltmeden sonra tutmak lazım yoksa bırakıyor uyarı verip. Kör nokta iyi ama araç olan şeride sinyal verince uyarı vermiyor, sorento veriyordu.
    Konfor öğeleri güzel, direksiyon ve koltuk ısıtma var, soğutma yok ama soğutma bence deri koltuk için anlamlı. Elektrikli baldır ve bel desteği var.
    Arka taraf c sınıfı ayarında, çok geniş değil. Camlarda perde olması, 220v, koltuk ısıtma güzel.
    Ön tarafta eşya koyma yeri az. Torpido küçük, kol dayama küçük, kapı cepleri küçük.
    Bagaj geniş, otomatik,ayakla açma olayı güzel bir detaymış,çok kullanıyorum.
    Kumandadan tüm camlar dışarıdan açılıp kapatılabiliyor, anahtarsız giriş çalıştırma zaten var.
    Grip kontrol 18inch jantla var. Ön tekerler için diferansiyel kontrolü yapıyor. Normal binek araca göre kesinlikle avantaj sağlıyor ama 4x4 değil tabi. Sorento 4x4 dü.
    Ses sistemi bence ortalamanın bir tık üstü. Denon opsiyonu yok. Olan aracı inceledim, ses kalitesi ciddi daha iyi. Ama mesela Tucson ses sistemi bence daha kötü. Android Auto yu denedim, gayet iyi çalışıyor. Sesli komutlarda direksiyondan verilebiliyor.
    Farlar led matrix, sanırım kullandığım en iyi far sistemi. Çok başarılı. Normal farlar ile alakası yok, gece görmediğim detayları gösteriyor, yol kenarı, otobanda yan şeritreki araç, viraj içleri ve o sırada diğer yön..Sorento da aktif far vardı ama birtek virajlarda viraj içine dönerdi, bu farklı.
    Motor ve şanzıman..tam otomatik eat6 şanzıman ve 120 beygir dizel. 3008 ile aynı, pekçok yorum var başka yerlerde bence yeterli ve iyi gidiyor. Çift kavramlar daha hızlı gibi hissettiriyor ama çok fark yok. Sorento daha güçlüydü, 190bg, 2 ton..bu ise 120bg 1.4 ton..ama diğer 1.6 dizellerin çoğunu kullandım..hepsi benzer diyebilirim. Tüketim şehir içi 7lt civarı, sorento 10 yakıyordı.
    Tavan açılsa iyi olurdu, tavan perdesi ışık geçiriyor, umarım yazın pişirmez, ayrıca gözlük saklama yeri yok, elle klima kumandaları var,bence dokunmatikten daha iyi.gece ambiyans aydınlatmalar iyi görünüyor ama arka koltuğa uzanmıyor aydınlatmalar.
    Aklıma gelenler bunlar, çoğu özellik 3008 ile aynı zaten..
    Herkese kazasız belasız sürüşler..







  • Araba 3 yaşa yaklaştı, 30bini geçti, çok kullanmadım, genel durumdan bahsedeyim...


    Şehir içi 7.5 civarı, uzun yol 5-6 civarı yakıyor 1.6 dizel, pek dikkatli kullanmıyorum, şehir içi de kısa mesafe sayılır..tüketimi iyi

    donanımlar güzel ve sorun çıkarmadı, ACC, koltuk-direksiyon ısıtma, farlar, elektrikli bagaj vs. hiçbiri sorun çıkarmadı, iç döşeme, koltuklar yıpranmadı. Acil durum freni, yaya algılama gibi donanımlar birkaç kere tam zamanında devreye girdi, iyi çalışıyorlar.

    farlar çok güzel, yol tutuş iyi, ses sistemi ortanın üstü, android auto ve multimedia iyi..


    Şimdi gelelim kötü taraflarına..

    İç kapı kolları zamanla aşırı gıcırdıyor, fabrikasyon sorun var, garantiden zor bela tüm kapı döşemeleri değişti, 1 sene geçti ve sanki yine gıcırdama başlıyor. Belki dışarıda bir usta çözebilir, servis hiç ilgilenmiyor, garantide değişene kadar çok uğraştım..

    Opel servisleri hiçbir sorunu çözmekle uğraşmıyor, garanti süresince hangi sorundan bahsetsem duymamazlıktan geliyorlar, sadece sarf malzeme değişeyim, bakım yapayım, onu biliyorlar..Yani servisler çok kötü, gerçi iyi yetkili servis mi kaldı Türkiyede..

    1.6HDI aracı AdBlue tankı arızalandı, motor arıza ışığı yandı, biraz araştırınca kronik sorun olduğu belli, adBlue tankının hatalı ürün koduna kadar internette var, gel gör servis AdBlue neye yarar desen onu bile bilmiyor, arıza koduna bakıyor, tank değişecek diyor, oda en az 12bin TL, parça yurt dışından gelecek araç yatacak, zaten çok yoğunuz vs. çileden çıkarıyorlar. Sonuçta dışarıda 1000TL ye yazılımla AdBlue sistemini iptal ettirdim, sorun çözüldü.

    Geçen ay Stop-Start 1-2 kere aracı çalıştıramadı, elle çalıştırmam gerekti, sonra sistem varsayılan olarak start-stop u kapattı, elle devreye almaya çalıştım, yine çalışmadı. Yani Stop-Start bozuldu, 1 aydır kullanmıyorum, servise de götüresim yok.

    Kablosuz telefon şarjı aldığımdan beri çalışmıyor, servis "Sorun yok, çalışıyor ama eski telefonlarda, yurt dışı biliyor, haber bekliyoruz" diyor 3 yıldır, dalga geçiyorlar, eski dediğim 10 yıllık modeller falan..

    Kapı uçlarında ufak boya kalkmaları oldu, rötuş yaptırdım, ayrıca birkaç yerde gözüme takılan kalite sorunları var, bazılarını garantide çözdürdüm ama bazıları hala duruyor.

    Torpido gözü rahatsız edici derecede küçük, başta çok önemsemedim ama eşimin Hyundai i10 torpidosu 2 katıdır.


    Her araçta sorunlar çıkar, ama sıfır araçta bence daha az sorun çıkmalıydı, yine de yolda bırakan çok kötü bir sorun çıkmadı. Ama tekrar Opel veya bu model bir araç alacağımı sanmıyorum, uygun denk gelirse belki...

    Yapay Zekanın Yanıtı

    Opel Grandland X: Kapsamlı Bir İnceleme

    SUV segmentinde öne çıkan Opel Grandland X, geniş iç hacmi, etkileyici özellikleri ve şık tasarımıyla dikkat çekiyor. İster aile kullanımı ister uzun yolculuklar için olsun, çok yönlülüğü ile her ihtiyaca hitap ediyor.

    Motor Seçenekleri ve Performans

    Opel Grandland X, 1.5 dizel ve 1.6 dizel otomatik olmak üzere farklı motor seçenekleriyle geliyor. 1.5 dizel motor, 130 beygir güç ve 300 Nm tork üretirken, 1.6 dizel otomatik motor 120 beygir güç ve 300 Nm tork sunuyor. Her iki motor da yakıt verimliliği ve performans dengesi sağlıyor.

    İç Mekan ve Özellikler

    Land X'in kabini ferah ve modern bir tasarıma sahip. Geniş yolcu ve bagaj alanı, aileler ve uzun yolculuklar için ideal. Panoramik cam tavan doğal ışık alarak iç mekanı aydınlatıyor. Multimedya sistemi, Apple CarPlay ve Android Auto desteğiyle kusursuz bir bağlantı deneyimi sunuyor.

    Güvenlik ve Sürüş Yardımcıları

    Grandland X, yüksek güvenlik standartlarıyla geliyor. Akıllı hız sınırlayıcı, şerit takip asistanı ve otomatik acil fren gibi sürüş yardımcı sistemleri yolculukları daha güvenli hale getiriyor.

    Kullanıcı Yorumları

    Opel Grandland X kullanıcı yorumları genel olarak olumlu. Kullanıcılar geniş iç hacmini, konforlu sürüşünü ve iyi yakıt verimliliğini övüyor. Ancak bazı kullanıcılar bilgi-eğlence sisteminin zaman zaman aksaklıklar yaşayabildiğine dikkat çekiyor.

    Sonuç

    Opel Grandland X, aileler ve macera arayanlar için sağlam ve çok yönlü bir SUV seçeneği sunuyor. Geniş iç mekanı, etkileyici özellikleri ve yüksek güvenlik standartları ile her iki dünyanın da en iyisini bir araya getiriyor. İster şehirde ister off-road'da, Opel Grandland X, ihtiyaçlarınıza cevap verecek bir yol arkadaşı.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • emeğine sağlık hocam, iyi sürüşler.
  • Hocam emeğinize sağlıkta daha derli toplu yazsaydınız keşke okurken yoruldum.
  • güzel yazmışsınız. elinize sağlık. 15bin km dir ben de aynı aracı kullanıyorum. bir çok söylediğinize katılıyorum. ben de şunları söyleyeyim:

    - şerit takip asistanı ilgili butona uzuun süre basılarak devre dışı bırakılabiliyor. her seferinde direnç ile karşılaşmaktan gıcık oldum. böyle kullanıyorum.

    - koltuk soğutma hakikaten güzel. Baz Mercedes S serisinde bile olmayan lüksün bunda olması sevindirici. imkan varsa alınası.

    - grip kontrol güzel ama standart gelen lastiklar karda etkisiz. kar için kış lastiği lazım. kum vs bilemem.

    - Farlar led ama MATRIX değil, eski nesil. kısalar harika. uzunlar da güzel ama uzuna geçerken 1sn gecikmeli geçiyor. bu da selektör yaparken saçma bir durum oluşturuyor. aracın en sevmediğim huyu diyebilirim.

    - 82 km hızdan önce asla son vites olan 6. vitese atmıyor. eski DSG kullanıcısı olarak çok yadırgıyorum. (55km hızda 7. viteste gider) tüketime de negatif etkisi var. ama öyle ayarladıklarına göre bir bildikleri vardır heralde. uzun dönem ortalamam 6.4.

    bu yıl içinde 1.5 130bg 8 ileri lik versiyon tr ye gelecekmiş. ne kadar fark olur merak etmiyor değilim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    Bu mesaj silindi.
    "Karaktersiz" falan bu tarz yorumlar doğru değil. İnsanlar para verip alıyor, markaya kızıp arabayı eleştirmişsiniz.

    Zaten Sorento D SUV, grandland C SUV, tabi ki sorento daha iyi, ama sıfırı yok, olsa da yarım milyona satılır bu vergilerle.
  • 3008'in hemen üstüne test etmiştik.



    3008 her açıdan daha iyiydi açıkçası. Koltuklar güzeldi dışında pozitif bir şey bulamıyorum araçla ilgili.



    Ha birde fiyatta güzel indirim yaptılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihzone89

    güzel yazmışsınız. elinize sağlık. 15bin km dir ben de aynı aracı kullanıyorum. bir çok söylediğinize katılıyorum. ben de şunları söyleyeyim:

    - şerit takip asistanı ilgili butona uzuun süre basılarak devre dışı bırakılabiliyor. her seferinde direnç ile karşılaşmaktan gıcık oldum. böyle kullanıyorum.

    - koltuk soğutma hakikaten güzel. Baz Mercedes S serisinde bile olmayan lüksün bunda olması sevindirici. imkan varsa alınası.

    - grip kontrol güzel ama standart gelen lastiklar karda etkisiz. kar için kış lastiği lazım. kum vs bilemem.

    - Farlar led ama MATRIX değil, eski nesil. kısalar harika. uzunlar da güzel ama uzuna geçerken 1sn gecikmeli geçiyor. bu da selektör yaparken saçma bir durum oluşturuyor. aracın en sevmediğim huyu diyebilirim.

    - 82 km hızdan önce asla son vites olan 6. vitese atmıyor. eski DSG kullanıcısı olarak çok yadırgıyorum. (55km hızda 7. viteste gider) tüketime de negatif etkisi var. ama öyle ayarladıklarına göre bir bildikleri vardır heralde. uzun dönem ortalamam 6.4.

    bu yıl içinde 1.5 130bg 8 ileri lik versiyon tr ye gelecekmiş. ne kadar fark olur merak etmiyor değilim.
    Farları otomatikte kullanıyorum, yol müsaitse uzuna geçiyor. Selektör için gecikmeyi ben de fark ettim, biraz fazla kolu çekmek gerekiyor, çok rahatsız etmedi beni. Bunun dışında farları çok beğendim, MATRIX olunca ne fark var ona bakacağım.

    Diğer konularda ciddi bir rahatsızlığım yok, genel olarak memnun kaldım araçtan




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Miu

    Farları otomatikte kullanıyorum, yol müsaitse uzuna geçiyor. Selektör için gecikmeyi ben de fark ettim, biraz fazla kolu çekmek gerekiyor, çok rahatsız etmedi beni. Bunun dışında farları çok beğendim, MATRIX olunca ne fark var ona bakacağım.

    Diğer konularda ciddi bir rahatsızlığım yok, genel olarak memnun kaldım araçtan

    Alıntıları Göster
    Sanırım o, uzunların aynı mercekten verilmesi yüzünden yani afl yüzünden oluyor. Mercek kısadan uzuna, yani yukarı doğru hareket ettiği için çok kısa bir gecikme oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    3008'in hemen üstüne test etmiştik.



    3008 her açıdan daha iyiydi açıkçası. Koltuklar güzeldi dışında pozitif bir şey bulamıyorum araçla ilgili.



    Ha birde fiyatta güzel indirim yaptılar.
    Aynı donanım ve aynı para olsa 3008 seçerdik ama aynı donanım için en az 240 istiyorlardı...motor şanzıman şase aynı zaten..icockpit dışında bence büyük farklar yok
  • Hayırlı olsun.Sanırım pek tutulmadı insanlar melez (yani opel mi pejo mu belli değil)) araca pek sıcak bakmadı sanırım 2.elde büyük zarar ettirir diye düşünüyorum ha 7 -8 yıl binlirse o zaman iş değişir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Miu

    Aynı donanım ve aynı para olsa 3008 seçerdik ama aynı donanım için en az 240 istiyorlardı...motor şanzıman şase aynı zaten..icockpit dışında bence büyük farklar yok

    Alıntıları Göster
    Süspansiyon kalitesi ve direksiyon hissi de 3008.

    Ama uygun fiyata aldıysanız doğru seçim tabi. 3008 hayatta 240 etmez tam dolusu 300 saçmalık.
  • Hayırlı olsun. Kazasız belasız kullanın. Aynı aracın 19 inç cant ve siyah cam tavan opsiyonlusunu aldım. Aracı alalı yaklaşık 3 hafta oldu. Yaklaşık 2100 km yol yaptım. Genelde uzun yol olmak üzere Ortalama yakıt tüketimi 5.7 oldu. Yol sesi anlamında yalıtımını begendim. Rüzgar sesini ise 120-130 km civarında almaya başlıyor gibi. Yol tutuşu muazzam insana güven veriyor. Oldukça dolu bir araç, konfor ve güvenlik anlamında ne ararsanız var. Elektronik aksamı mükemmel çalışıyor. İlk otomatik aracım o yüzden vites geçişleri hususunda karşılaştırma yapamayacağım. Lastikleri standart dışı(19 inç) olmasına rağmen ben aracın yol ile etkileşimini genel itibariyle sessiz ve konforlu buldum. Farlarını çok beğendim aydınlatması çok iyi ve kusursuz şekilde otomatik olarak uzun ve kısa geçişleri yapıyor. Ses sistemi olarak kullandığım araçlar arasında en iyisi, performansı tatminkar buldum ilk kalkış biraz yavaş olsada sollamalar sırasında ara hızlanmaları tatminkar, dizel olması ve torkunun 300 nm olması nedeniyle yokuşlarda çok iyi tırmanıyor.


    Not : androidauto yu kullanamadım ben. Bu hususta yardımcı olabilir misiniz lütfen?
    Edit : TR de henüz androidauto yokmuş ancak ona rağmen sorunu çözdüm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thehard -- 28 Ocak 2019; 10:9:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: thehard

    Hayırlı olsun. Kazasız belasız kullanın. Aynı aracın 19 inç cant ve siyah cam tavan opsiyonlusunu aldım. Aracı alalı yaklaşık 3 hafta oldu. Yaklaşık 2100 km yol yaptım. Genelde uzun yol olmak üzere Ortalama yakıt tüketimi 5.7 oldu. Yol sesi anlamında yalıtımını begendim. Rüzgar sesini ise 120-130 km civarında almaya başlıyor gibi. Yol tutuşu muazzam insana güven veriyor. Oldukça dolu bir araç, konfor ve güvenlik anlamında ne ararsanız var. Elektronik aksamı mükemmel çalışıyor. İlk otomatik aracım o yüzden vites geçişleri hususunda karşılaştırma yapamayacağım. Lastikleri standart dışı(19 inç) olmasına rağmen ben aracın yol ile etkileşimini genel itibariyle sessiz ve konforlu buldum. Farlarını çok beğendim aydınlatması çok iyi ve kusursuz şekilde otomatik olarak uzun ve kısa geçişleri yapıyor. Ses sistemi olarak kullandığım araçlar arasında en iyisi, performansı tatminkar buldum ilk kalkış biraz yavaş olsada sollamalar sırasında ara hızlanmaları tatminkar, dizel olması ve torkunun 300 nm olması nedeniyle yokuşlarda çok iyi tırmanıyor.


    Not : androidauto yu kullanamadım ben. Bu hususta yardımcı olabilir misiniz lütfen?
    Edit : TR de henüz androidauto yokmuş ancak ona rağmen sorunu çözdüm.
    Siz de kazasız belası kullanırsınız inş. Yol tutuşu gerçekten iyi, ben çoğu binekten daha rahat hissediyorum, zaten sınıfında geyik testinde en başarılı araçlardan. Farları ve güvenlik donanımları da çok iyi çalışıyor. Android auto için ben ekstra apk indirdim, sıkıntı yok. Markette uygulama maalesef TR için yok.




  • Ciddi söylüyorum 270 bin verip bu Opel Grandland alıyorsunuz ama arabanın bagajında lamba yok geceleyin bir elde telefon feneri yakmaya çalışıp bir elle valiz indiriyorsunuz!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: srabonn

    Ciddi söylüyorum 270 bin verip bu Opel Grandland alıyorsunuz ama arabanın bagajında lamba yok geceleyin bir elde telefon feneri yakmaya çalışıp bir elle valiz indiriyorsunuz!
    Excellence donanımda bagajı dahil olması gereken heryerde ışık var, zaten ambiyans aydınlatma var..diğer donanımları bilmiyorum...
  • 1.5 Dizel EAT6 Enjoy paket Opel Grandlandx siparişimi verdim hayırlısıyla inş.
  • 3008 ve C5 air cross varken almazdım bu aracı.
  • merhabalar.
    1.2 benzinlisi hakkinda bilgisi olan varmi.motoru performansi bu cusseye yeterlimi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: COSAN10

    1.5 Dizel EAT6 Enjoy paket Opel Grandlandx siparişimi verdim hayırlısıyla inş.
    kaça sipariş verdinki?
    Daha 2 ay önce ötv indirimi varken 189.000 tl teklif almıştım ben exelence paket 1.2 benzinli deri koltuk da vardı.Umarım enjoy paket gibi bir pakete 180 gibi bir rakam vermemişindir.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.