Şimdi Ara

+Yeni LAGUNA III Ana Konu+ 0 Bir Laguna Aldım (Resim Ekledim+Modifiye Edildi) (118. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
4.860
Cevap
52
Favori
376.196
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 116117118119120
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginkocaman

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustallica

    Geçen ağustosta Laguna II LPGli aracımı istemeyerek sattım şartlar gereği ama internetten bakmaya devam ettim. Şimdi Astramı satıp Laguna III dizel otomatik almayı düşünüyorum. Sizlerden bilgi ve görüş bekliyorum.

    Dizel 2.0 Lagunalarda triger değişimine gerek yokmuş, zincirliymiş, doğru mu?

    İkinci elde ne kadar değer kaybı yaşarım.

    Sahibinden.com da 2011, kazalı, ön tampon, kaput, ön panel, havayastıkları değişmiş, ön çamurluklar boyalı, cam tavanı olmayan ama navigasyonu olan kazalı bir Lagunaya 42.500 TL isteniyor. Sizce bu fiyat ne derece makul?

    Laguna 2.0 dizel otomatik alırken dikkat etmem gereken noktalar nelerdir?

    Kestane kebap, acele cevap. Eski bir Laguna sürücüsü ve Laguna II forumdaşı olarak şimdiden teşekkürlerimle selamlar.

    lag-3 2.0 dizelde zincir var, 300 binde felan değişiyomuş o açıdan ağır bakım derdi pek yok...
    lag-3 2.0 dizel*oto alırken bence temizlik-kaza-km durumuna ek olarak donanıma bakmak lazım, ben aracımı nisan 12 de aldım, (yakın sayılır yani), tüm ilanlar nerdeyse privilege ama privilege olup kumaş koltuk-manuel ayarlı-cam tavan yok-bi xenon far yok vb. ama fiyat nerdeyse full ile aynı, ve lastiklerde önemli çünkü arabada 17" lastik var tanesi iyi markalarda (michelin vb) 400-500 tl,
    bende bunları düşünerek piyasasından 2-3 bin civarı fazla ödeyerek şu anki aracımı aldım, 2009 da alınabilecek en dolu paket (ısıtmalı-deri koltuk,cam tavan vb) ama çok temiz kullanılmıştı, ağır kaza yok, yaz-kış 2 set lastiği michelin vb...
    2. elde değer kaybı hangi km de aldığınıza ve kaça aldığınıza bağlı, (tabi kaza - boya durumuda)

    100 binin altında nerdeyse hiç yok olanda yüksek rakam yazıyor, ör: benimki 2009 125 binde aldım 45 bine, 100 bin altına 50 civarı istiyolardı bende 50 ye alıp 100 bini geçtikten sonra değeri 40 a düşceğine 125 tekini alayım değer kaybı daha az olabilir diye düşünmüştüm...

    ilgileniyosanız aracımı satıyorum, (nakit sıkışıklığı sebebiyle,) sahibinden ilanda detaylar var,
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-acil_deri-doseme_camtavan_temiz-kullanilmis-117898495/detay

    YC#1 ve enginkocaman teşekkürler. Şimdilik yukardaki ilandaki araçtan vazgeçtim. Bu arada ilginç birşey, sahibinden.com'daki "Teknik Bilgiler" kısmında 2.0 dci şehiriçi tüketimi 7,8 gösterilirken, yenilaguna.com sitesindeki pdf dokümanda 9,6 olarak gösteriliyor. 2008'den bugüne motorda iyileştirme mi yapıldı yoksa ölçüm metodları mı değişti yoksa... sanırım sahibinden.com teknik bilgiler köşesi yetersiz ve yanlış bilgilerle dolu!

    Değer düşüklüğü konusunda size hak veririm. Bende, alırsam 3-4 yıl kullanırım düşüncesi var. Satarken 200000km geçmesin benim için yeterli çünkü şu anda piyasadaki bu tip lagunaların fiyatı iyice düşüyor. Gerçi bu daha çok psikolojik bir düşünce ve gerçeği de yansıtmıyor bana göre. Önemli olan, bir aracı aldığın ve sattığın fiyat arasındaki farkı kullandığın yıla bölüp senelik sabit maliyetini bulmaktır. Örneğin 4,5 yıl önce 21000 TL ye aldığım Lagunaya 2000 TL gaz taktırma masrafı yapmışım ve bugünkü parayla bu yaklaşık 29-30.000 TL eder. Satarken de 6 ay önce 18.500'e satmışım -bugünkü parayla :) - 4 yıl kullandığıma göre gene bugünkü parayla yaklaşık 3.000 TL/yıllık sabit masraf olmuş demektir. 6 ayda bir bakım ve kilometre başına benzin-gaz bunun dışında. Öte yandan bir arkadaşım görece küçük bir araç aldı şimdi satıyor. Benzer yöntemle onun sabit yıllık masrafını bulalım dedim ve yaklaşık 3000 TL çıktı onunkisi de. Siz olsanız hangisini tercih ederdiniz? Elbette aracın yaşı, kilometresi ve bakım masrafı, ikinci eldeki satış kolaylığı -ne kadar çabuk müşteri bulduğunuz-, yedek parçasının bolluğu, yedek parça fiyatları, servis ücretleri, bilgili ustaların çokluğu, ve en önemlisi kilometre başına yakıt sarfiyatı ve ikinci en önemlisi yıllık MTVsinin miktarı alım satım kararlarımızda önemli yer tutuyor. Ama ben yaktıı ve MTVyi bir noktaya kadar dert etmiyorum diyen çoğu kişi ile bunlara ek olarak diğer araca göre model yılı bir, iki yıl eski olabilir diyen herkes Laguna veya benzeri bir aracı tercih edecektir.

    Laguna 2.0 dci ye gelince, yıllık 3500, en fazla 4000 TL -bugünkü parayla- sabit masrafa razıyım. Ayrıca, 2011 model alırsam önümüzdeki temmuzda bin küsur MTVsi var. 2010 ve altı model alırsam gene epey MTV ödemek zorunda kalacağım. Buna da razıyım, güçlü motorlu, otomatik vitesli bir araç için değer. Ama yıllık sabit masrafı 4000 TLyi aşarsa bu fazla gelebilir, emin değilim. Şu anda 2010-2011 model LAgunalara baktığımda Executive ve Privilige donanımlarda mantıksız fiyat isteyenler var. Mesela Muğladan bir amca 64000 TL istemiş, herhalde motor kapağını sonradan platin kaplattı(!) Amcamızdan 64000 TLye alıp 2 yıl sonra 44000 TLye sattığımı hayal bile etmek istemyiorum. Ayrıca özellikle privilige donanımlar için size %100 katılıyorum ki donanımı eksik olan da tam olan da yüksek düzeyden fiyat çekiyor.

    Arkadaşlar, yeni, ilginç bir ilanla karşılaşırsanız haber verin. Herkes sağlıcakla kalsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___


    quote:

    Orijinalden alıntı: ohayyam

    Bugun ondisk leri ve on balatalari degistirdim.

    Sasic marka discler cifti 180 TL ( Serviste tanesi 159 TL marka ? )
    Remsa marka balata onler takim 90 TL.

    35 TL iscilik TOPLAM 305 TL.

    Servis bu gibi konularda ciddi manada pahali maalesef.

    Omer bey disk ve balatalarin markasini yeni duydum, sanirim kaliteli urunler? Ben bu tip urunlerde hep TRW markasini tercih ediyorum, gercekten iyi bir marka. Bir de otostart.com'dan fiyatlara baktiniz mi? Orada da fiyatlar bayagi iyi duruyor.

    Su an Renault yetkili serviste fix fren paket (on disk ve balata) 440 tl , bundan %30 indirim ile iscilik dahil 308 TL.
    Yetkili servis her zaman pahali olmayabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustallica

    quote:

    Orijinalden alıntı: enginkocaman

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustallica

    Geçen ağustosta Laguna II LPGli aracımı istemeyerek sattım şartlar gereği ama internetten bakmaya devam ettim. Şimdi Astramı satıp Laguna III dizel otomatik almayı düşünüyorum. Sizlerden bilgi ve görüş bekliyorum.

    Dizel 2.0 Lagunalarda triger değişimine gerek yokmuş, zincirliymiş, doğru mu?

    İkinci elde ne kadar değer kaybı yaşarım.

    Sahibinden.com da 2011, kazalı, ön tampon, kaput, ön panel, havayastıkları değişmiş, ön çamurluklar boyalı, cam tavanı olmayan ama navigasyonu olan kazalı bir Lagunaya 42.500 TL isteniyor. Sizce bu fiyat ne derece makul?

    Laguna 2.0 dizel otomatik alırken dikkat etmem gereken noktalar nelerdir?

    Kestane kebap, acele cevap. Eski bir Laguna sürücüsü ve Laguna II forumdaşı olarak şimdiden teşekkürlerimle selamlar.

    lag-3 2.0 dizelde zincir var, 300 binde felan değişiyomuş o açıdan ağır bakım derdi pek yok...
    lag-3 2.0 dizel*oto alırken bence temizlik-kaza-km durumuna ek olarak donanıma bakmak lazım, ben aracımı nisan 12 de aldım, (yakın sayılır yani), tüm ilanlar nerdeyse privilege ama privilege olup kumaş koltuk-manuel ayarlı-cam tavan yok-bi xenon far yok vb. ama fiyat nerdeyse full ile aynı, ve lastiklerde önemli çünkü arabada 17" lastik var tanesi iyi markalarda (michelin vb) 400-500 tl,
    bende bunları düşünerek piyasasından 2-3 bin civarı fazla ödeyerek şu anki aracımı aldım, 2009 da alınabilecek en dolu paket (ısıtmalı-deri koltuk,cam tavan vb) ama çok temiz kullanılmıştı, ağır kaza yok, yaz-kış 2 set lastiği michelin vb...
    2. elde değer kaybı hangi km de aldığınıza ve kaça aldığınıza bağlı, (tabi kaza - boya durumuda)

    100 binin altında nerdeyse hiç yok olanda yüksek rakam yazıyor, ör: benimki 2009 125 binde aldım 45 bine, 100 bin altına 50 civarı istiyolardı bende 50 ye alıp 100 bini geçtikten sonra değeri 40 a düşceğine 125 tekini alayım değer kaybı daha az olabilir diye düşünmüştüm...

    ilgileniyosanız aracımı satıyorum, (nakit sıkışıklığı sebebiyle,) sahibinden ilanda detaylar var,
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-acil_deri-doseme_camtavan_temiz-kullanilmis-117898495/detay

    YC#1 ve enginkocaman teşekkürler. Şimdilik yukardaki ilandaki araçtan vazgeçtim. Bu arada ilginç birşey, sahibinden.com'daki "Teknik Bilgiler" kısmında 2.0 dci şehiriçi tüketimi 7,8 gösterilirken, yenilaguna.com sitesindeki pdf dokümanda 9,6 olarak gösteriliyor. 2008'den bugüne motorda iyileştirme mi yapıldı yoksa ölçüm metodları mı değişti yoksa... sanırım sahibinden.com teknik bilgiler köşesi yetersiz ve yanlış bilgilerle dolu!

    Değer düşüklüğü konusunda size hak veririm. Bende, alırsam 3-4 yıl kullanırım düşüncesi var. Satarken 200000km geçmesin benim için yeterli çünkü şu anda piyasadaki bu tip lagunaların fiyatı iyice düşüyor. Gerçi bu daha çok psikolojik bir düşünce ve gerçeği de yansıtmıyor bana göre. Önemli olan, bir aracı aldığın ve sattığın fiyat arasındaki farkı kullandığın yıla bölüp senelik sabit maliyetini bulmaktır. Örneğin 4,5 yıl önce 21000 TL ye aldığım Lagunaya 2000 TL gaz taktırma masrafı yapmışım ve bugünkü parayla bu yaklaşık 29-30.000 TL eder. Satarken de 6 ay önce 18.500'e satmışım -bugünkü parayla :) - 4 yıl kullandığıma göre gene bugünkü parayla yaklaşık 3.000 TL/yıllık sabit masraf olmuş demektir. 6 ayda bir bakım ve kilometre başına benzin-gaz bunun dışında. Öte yandan bir arkadaşım görece küçük bir araç aldı şimdi satıyor. Benzer yöntemle onun sabit yıllık masrafını bulalım dedim ve yaklaşık 3000 TL çıktı onunkisi de. Siz olsanız hangisini tercih ederdiniz? Elbette aracın yaşı, kilometresi ve bakım masrafı, ikinci eldeki satış kolaylığı -ne kadar çabuk müşteri bulduğunuz-, yedek parçasının bolluğu, yedek parça fiyatları, servis ücretleri, bilgili ustaların çokluğu, ve en önemlisi kilometre başına yakıt sarfiyatı ve ikinci en önemlisi yıllık MTVsinin miktarı alım satım kararlarımızda önemli yer tutuyor. Ama ben yaktıı ve MTVyi bir noktaya kadar dert etmiyorum diyen çoğu kişi ile bunlara ek olarak diğer araca göre model yılı bir, iki yıl eski olabilir diyen herkes Laguna veya benzeri bir aracı tercih edecektir.

    Laguna 2.0 dci ye gelince, yıllık 3500, en fazla 4000 TL -bugünkü parayla- sabit masrafa razıyım. Ayrıca, 2011 model alırsam önümüzdeki temmuzda bin küsur MTVsi var. 2010 ve altı model alırsam gene epey MTV ödemek zorunda kalacağım. Buna da razıyım, güçlü motorlu, otomatik vitesli bir araç için değer. Ama yıllık sabit masrafı 4000 TLyi aşarsa bu fazla gelebilir, emin değilim. Şu anda 2010-2011 model LAgunalara baktığımda Executive ve Privilige donanımlarda mantıksız fiyat isteyenler var. Mesela Muğladan bir amca 64000 TL istemiş, herhalde motor kapağını sonradan platin kaplattı(!) Amcamızdan 64000 TLye alıp 2 yıl sonra 44000 TLye sattığımı hayal bile etmek istemyiorum. Ayrıca özellikle privilige donanımlar için size %100 katılıyorum ki donanımı eksik olan da tam olan da yüksek düzeyden fiyat çekiyor.

    Arkadaşlar, yeni, ilginç bir ilanla karşılaşırsanız haber verin. Herkes sağlıcakla kalsın.

    Mais Bogazicinin elinde 2010 executive 2.0 dci otomatik bir arac vardi birkac gun oncesine kadar, fiyatini 37-38bin civarina kadar duseceklerdi. 129 binde, duzgun bir arac. Renault sitesinden telefonunu bulup sormanda fayda var. Ben dusuk km bulup aldim, almasaydim bunu alacaktim.




  • Orijinalden alıntı: veyselh

    Orijinalden alıntı: mustallica

    Orijinalden alıntı: enginkocaman

    Orijinalden alıntı: mustallica

    Arkadaşlar, yeni, ilginç bir ilanla karşılaşırsanız haber verin. Herkes sağlıcakla kalsın.

    Mais Bogazicinin elinde 2010 executive 2.0 dci otomatik bir arac vardi birkac gun oncesine kadar, fiyatini 37-38bin civarina kadar duseceklerdi. 129 binde, duzgun bir arac. Renault sitesinden telefonunu bulup sormanda fayda var. Ben dusuk km bulup aldim, almasaydim bunu alacaktim.

    Teşekkür ederim. Sizin bahsettiğiniz ilan bana hayli ilgi çekici geldi, lakin satılmıştı. Araç 2010 model 2.0 dizel, Executive + cam tavanlı, 90.000 km'de ve 38.500 TL'den satılmış. Kazası da yokmuş.

    Bu fiyata bakınca daha önce bahsettiğim ilandaki araç pahalının pahalısı kalıyor. Hem kazalı, hem cam tavansız..

    Acaba siz ne kadara, nasıl bir araç aldığınızı söyleyebilir misiniz? Piyasa fiyatı konusunda bana ve alıcılara yararlı olur.

    Arakdaşlar, tekraren ifade edeyim; ilgi çekici 2.0 dizel ilanları için bilgilendirebilirseniz müteşekkir olurum.





  • Mais Bogazicinin elinde 2010 executive 2.0 dci otomatik bir arac vardi birkac gun oncesine kadar, fiyatini 37-38bin civarina kadar duseceklerdi. 129 binde, duzgun bir arac. Renault sitesinden telefonunu bulup sormanda fayda var. Ben dusuk km bulup aldim, almasaydim bunu alacaktim.


    Teşekkürler. Araç 2010 model, executive+camtavan, 90.000 km, kazasız, 38.500 TL'ye satılmış. Bize nasip olmadı, alan hayrını görür inşallah.

    Bu ilana bakınca benim geçen gün bahsettiğim ilandaki araç çok çok pahalı kaçıyor. Hem kazalı hem cam tavansız hem 42.500 TL !

    Siz aracınızı ve fiyatını yazabilir misiniz?

    Arkadaşlar, tekraren söylüyorum, ilgi çekici ilanlardan haberdar ederseniz müteşekkir olurum. Sahibinden.com u takip ediyorum ama bu ilan nedense çıkmadı. Herkese selamlar.

  • Mais Bogazicinin elinde 2010 executive 2.0 dci otomatik bir arac vardi birkac gun oncesine kadar, fiyatini 37-38bin civarina kadar duseceklerdi. 129 binde, duzgun bir arac. Renault sitesinden telefonunu bulup sormanda fayda var. Ben dusuk km bulup aldim, almasaydim bunu alacaktim.


    Teşekkürler. Araç 2010 model, executive+camtavan, 90.000 km, kazasız, 38.500 TL'ye satılmış. Bize nasip olmadı, alan hayrını görür inşallah.

    Bu ilana bakınca benim geçen gün bahsettiğim ilandaki araç çok çok pahalı kaçıyor. Hem kazalı hem cam tavansız hem 42.500 TL !

    Siz aracınızı ve fiyatını yazabilir misiniz?

    Arkadaşlar, tekraren söylüyorum, ilgi çekici ilanlardan haberdar ederseniz müteşekkir olurum. Sahibinden.com u takip ediyorum ama bu ilan nedense çıkmadı. Herkese selamlar.
  • Ben 2009 2.0 dci otomatik privilege 64bin km servis bakimli, birkac boya harici kazasi olmayani 37 ye aldim. Umarim sende gonlune gore bir laguna bulursun.
  • Laguna 3 için 16 jant tavsiyeniz var mıdır ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasans

    quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___

    quote:

    Orijinalden alıntı: ohayyam

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasans

    quote:

    Orijinalden alıntı: isimbulunamadı

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasans

    Laguna Aracımda 215 50 17 95W Michelin lastikler var.Ben aracımda yeni jant almak istiyorum 16 jant alsam aracımda herhangi bir problem olur mu ? Hangi jant ve lastik tavsiyeedersiniz ?

    Olmaz hocam bence öyle şey, sakın yapma derim. Arabanın bütün dinamiğini bozar bence. Adamlar 17 yapmışsa vardır bildikleri.



    Dostum Laguna 3 expression modellerde 16 jant kullanılıyor. Privilige ve dynamik modelde 17 " kullanılıyor. Sonuçta sadece konfor açısından farklar var diye düşünüyorrum.Kasa aynı motor aynı ?

    Tekerlek dis cap kuculdukce son surat hiziniz duser. Ama gaza bastiginizdaki sizi koltuga yapistiran kuvvet artar ve arac daha cabuk hizlanir :) Diger taraftan tekerlek capi buyudukce aracin torku degismeyeceginden dolayi sizi koltuga yapistiran kuvvet azalir ama son suratiniz artar Ha birde kucuk capli lastik ile asfaltlari daha kolay kaziyabilirsiniz ve aracinizin agirlik merkezi yere daha yakin olacagindan dolayi daha emniyetli olursunuz. Savrulmalar vs buyuk capa gore daha guvenlidir. 16 17 veya 18 inc jant secimi tamamen size kalmistir... Onemli olan ureticinin onerdiklerini bilincli olarak secip, kullanabilmekte...

    Bu noktada bir düzeltme yapmak gerekiyor. Çap büyüdükçe lastik maliyeti arttığı için firmalar alt donanımlarda daha küçük çaplı jantlarla çıkarken üst donanımlarda daha büyük jantlar kullanırlar. Mesela expression'da 16" iken dynamic ve privilige da 17" gibi. Bu tüm otomobil firmaların uyguladığı bir tutumdur. Peki neden üst donanımlarda daha büyük çapta jant kullanılır:

    1- Daha iyi bir yol tutuş için
    2- Daha güzel bir görüntü için.

    Fabrika çıkışında, araç için tercih edilen tüm jantlarda, araç dinamiğini bozmamak için (ağırlık merkezi ve lastiğin dış çapı) büyük jantlarda daha ince yanak, küçük jantlarda daha kalın yanak kullanılır. Böylece aynı yolu katetmek için lastiğin daha fazla veya az dönüşü söz konusu olmaz, ağırlık merkezi yükselip alçalmaz. Daha büyük jant ile daha iyi yol tutuş olmasının en önemli nedeni de daha geniş taban yüzeyi ve daha ince lastik yanağıdır. Lastik yanağı kalınlaştıkça, hızlı girilen virajlarda merkezkaç kuvveti daha fazla yanaklara yüklenir ve yanaklar yere temas etmeye başlar, sonuç aracın kayması olur. O yüzden dikkat edin spor otomobillerde çok ince yanaklı lastikler kullanılır.

    Özetle;

    fabrika değerlerine uygun jant+lastik seçiminde,

    büyük jant+daha ince yanaklı lastik = daha iyi yoltutuş + daha az konfor+daha fazla yakıt tüketimi
    küçük jant+daha kalın yanaklı lastik = daha kötü yoltutuş + daha fazla konfor+daha düşük yakıt tüketimi.

    Tercih kişiye göre değişecektir elbette.

    Hocam açıklamaların için çok teşekkür ederim. Yol tuutşunu çok ciddi oranda etkiler mi acaba ? Çok ciddi etkilemeyecekse 16" jant almayı düşünüyorum.

    Hocam aracı sınırlarına yakın kullanmıyorsanız, aradaki farkı zaten hissedemezsin. Aracın yol tutuşu zaten iyi, aşırı hızlı girilen virajlar hariç hissedilir bir kayıp olmaz.

    Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/km Difference
    215/50-17 108mm 323mm 647mm 2032mm 492 0.0%
    205/55-16 113mm 316mm 632mm 1985mm 504 -2.3%

    hocam buradan ne anlıyoruz yardımcı olabilirmisin ? Bu şekilde bi değişiklik sıkıntı yaratır mı ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasans

    quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasans

    quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___

    quote:

    Orijinalden alıntı: ohayyam

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasans

    quote:

    Orijinalden alıntı: isimbulunamadı

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasans

    Laguna Aracımda 215 50 17 95W Michelin lastikler var.Ben aracımda yeni jant almak istiyorum 16 jant alsam aracımda herhangi bir problem olur mu ? Hangi jant ve lastik tavsiyeedersiniz ?

    Olmaz hocam bence öyle şey, sakın yapma derim. Arabanın bütün dinamiğini bozar bence. Adamlar 17 yapmışsa vardır bildikleri.



    Dostum Laguna 3 expression modellerde 16 jant kullanılıyor. Privilige ve dynamik modelde 17 " kullanılıyor. Sonuçta sadece konfor açısından farklar var diye düşünüyorrum.Kasa aynı motor aynı ?

    Tekerlek dis cap kuculdukce son surat hiziniz duser. Ama gaza bastiginizdaki sizi koltuga yapistiran kuvvet artar ve arac daha cabuk hizlanir :) Diger taraftan tekerlek capi buyudukce aracin torku degismeyeceginden dolayi sizi koltuga yapistiran kuvvet azalir ama son suratiniz artar Ha birde kucuk capli lastik ile asfaltlari daha kolay kaziyabilirsiniz ve aracinizin agirlik merkezi yere daha yakin olacagindan dolayi daha emniyetli olursunuz. Savrulmalar vs buyuk capa gore daha guvenlidir. 16 17 veya 18 inc jant secimi tamamen size kalmistir... Onemli olan ureticinin onerdiklerini bilincli olarak secip, kullanabilmekte...

    Bu noktada bir düzeltme yapmak gerekiyor. Çap büyüdükçe lastik maliyeti arttığı için firmalar alt donanımlarda daha küçük çaplı jantlarla çıkarken üst donanımlarda daha büyük jantlar kullanırlar. Mesela expression'da 16" iken dynamic ve privilige da 17" gibi. Bu tüm otomobil firmaların uyguladığı bir tutumdur. Peki neden üst donanımlarda daha büyük çapta jant kullanılır:

    1- Daha iyi bir yol tutuş için
    2- Daha güzel bir görüntü için.

    Fabrika çıkışında, araç için tercih edilen tüm jantlarda, araç dinamiğini bozmamak için (ağırlık merkezi ve lastiğin dış çapı) büyük jantlarda daha ince yanak, küçük jantlarda daha kalın yanak kullanılır. Böylece aynı yolu katetmek için lastiğin daha fazla veya az dönüşü söz konusu olmaz, ağırlık merkezi yükselip alçalmaz. Daha büyük jant ile daha iyi yol tutuş olmasının en önemli nedeni de daha geniş taban yüzeyi ve daha ince lastik yanağıdır. Lastik yanağı kalınlaştıkça, hızlı girilen virajlarda merkezkaç kuvveti daha fazla yanaklara yüklenir ve yanaklar yere temas etmeye başlar, sonuç aracın kayması olur. O yüzden dikkat edin spor otomobillerde çok ince yanaklı lastikler kullanılır.

    Özetle;

    fabrika değerlerine uygun jant+lastik seçiminde,

    büyük jant+daha ince yanaklı lastik = daha iyi yoltutuş + daha az konfor+daha fazla yakıt tüketimi
    küçük jant+daha kalın yanaklı lastik = daha kötü yoltutuş + daha fazla konfor+daha düşük yakıt tüketimi.

    Tercih kişiye göre değişecektir elbette.

    Hocam açıklamaların için çok teşekkür ederim. Yol tuutşunu çok ciddi oranda etkiler mi acaba ? Çok ciddi etkilemeyecekse 16" jant almayı düşünüyorum.

    Hocam aracı sınırlarına yakın kullanmıyorsanız, aradaki farkı zaten hissedemezsin. Aracın yol tutuşu zaten iyi, aşırı hızlı girilen virajlar hariç hissedilir bir kayıp olmaz.

    Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/km Difference
    215/50-17 108mm 323mm 647mm 2032mm 492 0.0%
    205/55-16 113mm 316mm 632mm 1985mm 504 -2.3%

    hocam buradan ne anlıyoruz yardımcı olabilirmisin ? Bu şekilde bi değişiklik sıkıntı yaratır mı ?

    Aracın 1.5 cm alçalır, göstergede 100 km/h görürken aslında 97,7 km/h saat hızla gidiyor olursun. Yetkili serviste lastik bilgilerini değiştirerek, göstergenin doğru göstermesini dağlayabilirler. Sınırlara yakın kullanmadığınız müddetçe sıkıntı yaşamazsınız. 205/60/16 seçmek daha uygun olur, onu da belirteyim.




  • Arkadaslar merhaba,aranıza yeni katıldım. İnternet te laguna ile ilgili bilgi ve yorumlara bakarken en deteylı ve faydalı bilginin bu sitede olduğunu gördüm. Elimden geldiği kadar bende sorularınıza yardımcı olmaya çalışacağım.laguna nın tüm çıkan kasalarına bindim, şu anda 2011 laguna 3 1,5 dci exec. Sahibiyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: veyselh

    Ben 2009 2.0 dci otomatik privilege 64bin km servis bakimli, birkac boya harici kazasi olmayani 37 ye aldim. Umarim sende gonlune gore bir laguna bulursun.

    Öncelikle hayırlı olsun, kazasız belasız, güle güle kullanın aracınızı...

    Çok uygun fiyata almışsınız... Bu aracı ne zaman satın aldığınızı öğrenebilir miyim?

    Aracın herhangi bir ek paketi var mı?

    Bir de; nerden aldınız, tanıdıktan mı, galeriden mi, internetten mi?

    Tekrar hayırlı olsun....
  • Anladığım kadarıyla 2010 yılında Laguna III'ün Dynamic olanları GT paketli olarak piyasaya sunulmuş...

    Bu GT paket içindeki far, halojen mi Xenon mu?

    Adaptif deniyor, gerçekten öyle mi?

    Far yıkama olunca genelde farlar Xenon oluyor diye biliyorum, bu araçlarda far yıkama var ama farların Halojen olduğu söyleniyor...

    Ya da 2010 yılının araçları için ek bir opsiyon paketi mi var, bu paketi alan bazı Dynamic araçlar mı adaptif ve Xenon far sahibi oluyor?

    Bilgisi olanlar yardımcı olursa sevinirim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uluburak

    quote:

    Orijinalden alıntı: veyselh

    Ben 2009 2.0 dci otomatik privilege 64bin km servis bakimli, birkac boya harici kazasi olmayani 37 ye aldim. Umarim sende gonlune gore bir laguna bulursun.

    Öncelikle hayırlı olsun, kazasız belasız, güle güle kullanın aracınızı...

    Çok uygun fiyata almışsınız... Bu aracı ne zaman satın aldığınızı öğrenebilir miyim?

    Aracın herhangi bir ek paketi var mı?

    Bir de; nerden aldınız, tanıdıktan mı, galeriden mi, internetten mi?

    Tekrar hayırlı olsun....

    Tesekkurker. 1 ay kadar once aldim, sahibinden com da buldum galeriden aksam 9 da ilan cikti sabah istanbul da araci almistim. Duzgun arac olunca 1 gunde gidiyor ondan ilanlari yakin takip etmek lazim. Birde renault2 com adresine bak servisleri aramanda fayda var. Slmlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: veyselh


    quote:

    Orijinalden alıntı: uluburak

    quote:

    Orijinalden alıntı: veyselh

    Ben 2009 2.0 dci otomatik privilege 64bin km servis bakimli, birkac boya harici kazasi olmayani 37 ye aldim. Umarim sende gonlune gore bir laguna bulursun.

    Öncelikle hayırlı olsun, kazasız belasız, güle güle kullanın aracınızı...

    Çok uygun fiyata almışsınız... Bu aracı ne zaman satın aldığınızı öğrenebilir miyim?

    Aracın herhangi bir ek paketi var mı?

    Bir de; nerden aldınız, tanıdıktan mı, galeriden mi, internetten mi?

    Tekrar hayırlı olsun....

    Tesekkurker. 1 ay kadar once aldim, sahibinden com da buldum galeriden aksam 9 da ilan cikti sabah istanbul da araci almistim. Duzgun arac olunca 1 gunde gidiyor ondan ilanlari yakin takip etmek lazim. Birde renault2 com adresine bak servisleri aramanda fayda var. Slmlar.

    Tekrar hayırlı, uğurlu olsun...

    Bu şartlarda bulursam 1 tane de ben almayı düşünüyorum inşallah...

    Aracınızda ek paket var mı diye sormuştum ama sanırım gözünüzden kaçmış...
    Mesela deri döşeme, XENON far ve far yıkama sistemi ya da atermik ön cam gibi özellikler bir ya da birkaçı var mı aracınızda?

    Teşekkürler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uluburak
    Aracınızda ek paket var mı diye sormuştum ama sanırım gözünüzden kaçmış...
    Mesela deri döşeme, XENON far ve far yıkama sistemi ya da atermik ön cam gibi özellikler bir ya da birkaçı var mı aracınızda?

    expression hariç, tüm Laguna 3lerde deri-kumaş standart. atermik cam da sanırım standart.

    xenon far, bixenon far, sunroof ve navigasyon opsiyon. navigasyon, 2010 sonrası executivelerde standart sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qzwxec -- 4 Nisan 2013; 16:44:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: veyselh


    quote:

    Orijinalden alıntı: uluburak

    quote:

    Orijinalden alıntı: veyselh

    Ben 2009 2.0 dci otomatik privilege 64bin km servis bakimli, birkac boya harici kazasi olmayani 37 ye aldim. Umarim sende gonlune gore bir laguna bulursun.

    Öncelikle hayırlı olsun, kazasız belasız, güle güle kullanın aracınızı...

    Çok uygun fiyata almışsınız... Bu aracı ne zaman satın aldığınızı öğrenebilir miyim?

    Aracın herhangi bir ek paketi var mı?

    Bir de; nerden aldınız, tanıdıktan mı, galeriden mi, internetten mi?

    Tekrar hayırlı olsun....

    Tesekkurker. 1 ay kadar once aldim, sahibinden com da buldum galeriden aksam 9 da ilan cikti sabah istanbul da araci almistim. Duzgun arac olunca 1 gunde gidiyor ondan ilanlari yakin takip etmek lazim. Birde renault2 com adresine bak servisleri aramanda fayda var. Slmlar.


    Hayırlı olsun. Oralardan da takibe başlayayım. :)

    Acaba Laguna 4 çıktığında renault bunlardan getirir mi sizce? Çıkmasına az kaldı, 2014 Mart'ında çıkacak. 1.6 130 bg dizel motor CVT şansımanla kombine edebilir diye düşünüyorum, sizler ne dersiniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: qzwxec

    quote:

    Orijinalden alıntı: uluburak
    Aracınızda ek paket var mı diye sormuştum ama sanırım gözünüzden kaçmış...
    Mesela deri döşeme, XENON far ve far yıkama sistemi ya da atermik ön cam gibi özellikler bir ya da birkaçı var mı aracınızda?

    expression hariç, tüm Laguna 3lerde deri-kumaş standart. atermik cam da sanırım standart.

    xenon far, bixenon far, sunroof ve navigasyon opsiyon. navigasyon, 2010 sonrası executivelerde standart sanırım.

    Atermik cam standart değil sanırım... 2008 yılında paketler şöyleymiş;

    Busines Paket (BP)
    --------------------------------
    - Yan arka hava yastıkları
    - Elektirikli ve ısıtmalı ön koltuk
    - Deri döşeme (Premium)
    - Alkantara/Nubuk Döşeme (Dynamic)



    Premium Paket (PP)
    --------------------------------
    - Atermik ön cam
    - Arka yan camlarda güneşlik
    - İlave viraj sis farı
    - XENON farlar
    - Far yıkama sistemi

    Ama 2010 yılındaki GT tipindeki Dynamic'ler için durum nedir? Tamponlarına bakılırsa, far yıkama var... Bu farların Xenon olma ihtimalini gösteriyor... Ama kesin nedir?
    Halojen, Xenon, Bi-Xenon? Ayrıca adaptif mi bu serinin farları?

    Bilenlerden dönüş bekliyoruz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustallica

    quote:

    Orijinalden alıntı: veyselh


    quote:

    Orijinalden alıntı: uluburak

    quote:

    Orijinalden alıntı: veyselh

    Ben 2009 2.0 dci otomatik privilege 64bin km servis bakimli, birkac boya harici kazasi olmayani 37 ye aldim. Umarim sende gonlune gore bir laguna bulursun.

    Öncelikle hayırlı olsun, kazasız belasız, güle güle kullanın aracınızı...

    Çok uygun fiyata almışsınız... Bu aracı ne zaman satın aldığınızı öğrenebilir miyim?

    Aracın herhangi bir ek paketi var mı?

    Bir de; nerden aldınız, tanıdıktan mı, galeriden mi, internetten mi?

    Tekrar hayırlı olsun....

    Tesekkurker. 1 ay kadar once aldim, sahibinden com da buldum galeriden aksam 9 da ilan cikti sabah istanbul da araci almistim. Duzgun arac olunca 1 gunde gidiyor ondan ilanlari yakin takip etmek lazim. Birde renault2 com adresine bak servisleri aramanda fayda var. Slmlar.


    Hayırlı olsun. Oralardan da takibe başlayayım. :)

    Acaba Laguna 4 çıktığında renault bunlardan getirir mi sizce? Çıkmasına az kaldı, 2014 Mart'ında çıkacak. 1.6 130 bg dizel motor CVT şansımanla kombine edebilir diye düşünüyorum, sizler ne dersiniz?


    2014 Mart'ında Laguna IV'ün çıkacağını nerden öğrendiniz? Kaynak sağlam mı? Paylaşırsanız sevinirim...




  • http://www.lastikcim.com.tr/Jant-KM776-BD-70x16-5x1143-ET42,PR-3503.html jantı almayı düşünüyorum.

    Lastik olarak

    205/55/16 ve 205/60/16 arasında kararsız kaldım.

    205/55/16

    Goodyear Efficientgrip Performance 205/55R16 91W 188 TL
    Michelin Energy Saver GRNX S1 205/55R16 91V 190 TL
    Continental ContiPremiumContact 5 205/55R16 91W 179 TL

    205/60/16

    Continental ContiEcoContact 5 205/60R16 92V 250 TL
    Goodyear Efficientgrip 205/60R16 92H 240 TL
    Michelin Energy Saver GRNX AO S1 205/60R16 92V 250 TL

    Yarın jant ve lastik alacağım çok ACİL tavsiyelerinizi bekliyorum arkadaşlar.




  • 
Sayfa: önceki 116117118119120
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.