Şimdi Ara

+Yeni LAGUNA III Ana Konu+ 0 Bir Laguna Aldım (Resim Ekledim+Modifiye Edildi) (116. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
4.861
Cevap
52
Favori
376.111
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 114115116117118
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ohayyam

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasans

    quote:

    Orijinalden alıntı: isimbulunamadı

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasans

    Laguna Aracımda 215 50 17 95W Michelin lastikler var.Ben aracımda yeni jant almak istiyorum 16 jant alsam aracımda herhangi bir problem olur mu ? Hangi jant ve lastik tavsiyeedersiniz ?

    Olmaz hocam bence öyle şey, sakın yapma derim. Arabanın bütün dinamiğini bozar bence. Adamlar 17 yapmışsa vardır bildikleri.



    Dostum Laguna 3 expression modellerde 16 jant kullanılıyor. Privilige ve dynamik modelde 17 " kullanılıyor. Sonuçta sadece konfor açısından farklar var diye düşünüyorrum.Kasa aynı motor aynı ?

    Tekerlek dis cap kuculdukce son surat hiziniz duser. Ama gaza bastiginizdaki sizi koltuga yapistiran kuvvet artar ve arac daha cabuk hizlanir :) Diger taraftan tekerlek capi buyudukce aracin torku degismeyeceginden dolayi sizi koltuga yapistiran kuvvet azalir ama son suratiniz artar Ha birde kucuk capli lastik ile asfaltlari daha kolay kaziyabilirsiniz ve aracinizin agirlik merkezi yere daha yakin olacagindan dolayi daha emniyetli olursunuz. Savrulmalar vs buyuk capa gore daha guvenlidir. 16 17 veya 18 inc jant secimi tamamen size kalmistir... Onemli olan ureticinin onerdiklerini bilincli olarak secip, kullanabilmekte...

    Hocam cevabınız için teşekkür ederim Laguna 3 Lastik Jantları 16,17 ve 18 jant seçimi yapılabiliyor.16 jant almam da sanırım bi sorun olmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ohayyam

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasans

    quote:

    Orijinalden alıntı: isimbulunamadı

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasans

    Laguna Aracımda 215 50 17 95W Michelin lastikler var.Ben aracımda yeni jant almak istiyorum 16 jant alsam aracımda herhangi bir problem olur mu ? Hangi jant ve lastik tavsiyeedersiniz ?

    Olmaz hocam bence öyle şey, sakın yapma derim. Arabanın bütün dinamiğini bozar bence. Adamlar 17 yapmışsa vardır bildikleri.



    Dostum Laguna 3 expression modellerde 16 jant kullanılıyor. Privilige ve dynamik modelde 17 " kullanılıyor. Sonuçta sadece konfor açısından farklar var diye düşünüyorrum.Kasa aynı motor aynı ?

    Tekerlek dis cap kuculdukce son surat hiziniz duser. Ama gaza bastiginizdaki sizi koltuga yapistiran kuvvet artar ve arac daha cabuk hizlanir :) Diger taraftan tekerlek capi buyudukce aracin torku degismeyeceginden dolayi sizi koltuga yapistiran kuvvet azalir ama son suratiniz artar Ha birde kucuk capli lastik ile asfaltlari daha kolay kaziyabilirsiniz ve aracinizin agirlik merkezi yere daha yakin olacagindan dolayi daha emniyetli olursunuz. Savrulmalar vs buyuk capa gore daha guvenlidir. 16 17 veya 18 inc jant secimi tamamen size kalmistir... Onemli olan ureticinin onerdiklerini bilincli olarak secip, kullanabilmekte...

    Bu noktada bir düzeltme yapmak gerekiyor. Çap büyüdükçe lastik maliyeti arttığı için firmalar alt donanımlarda daha küçük çaplı jantlarla çıkarken üst donanımlarda daha büyük jantlar kullanırlar. Mesela expression'da 16" iken dynamic ve privilige da 17" gibi. Bu tüm otomobil firmaların uyguladığı bir tutumdur. Peki neden üst donanımlarda daha büyük çapta jant kullanılır:

    1- Daha iyi bir yol tutuş için
    2- Daha güzel bir görüntü için.

    Fabrika çıkışında, araç için tercih edilen tüm jantlarda, araç dinamiğini bozmamak için (ağırlık merkezi ve lastiğin dış çapı) büyük jantlarda daha ince yanak, küçük jantlarda daha kalın yanak kullanılır. Böylece aynı yolu katetmek için lastiğin daha fazla veya az dönüşü söz konusu olmaz, ağırlık merkezi yükselip alçalmaz. Daha büyük jant ile daha iyi yol tutuş olmasının en önemli nedeni de daha geniş taban yüzeyi ve daha ince lastik yanağıdır. Lastik yanağı kalınlaştıkça, hızlı girilen virajlarda merkezkaç kuvveti daha fazla yanaklara yüklenir ve yanaklar yere temas etmeye başlar, sonuç aracın kayması olur. O yüzden dikkat edin spor otomobillerde çok ince yanaklı lastikler kullanılır.

    Özetle;

    fabrika değerlerine uygun jant+lastik seçiminde,

    büyük jant+daha ince yanaklı lastik = daha iyi yoltutuş + daha az konfor+daha fazla yakıt tüketimi
    küçük jant+daha kalın yanaklı lastik = daha kötü yoltutuş + daha fazla konfor+daha düşük yakıt tüketimi.

    Tercih kişiye göre değişecektir elbette.




  • Arkadaşlar,

    eller serbest şekilde kapılar kilitlendiğinde camlar da otomatik kapanıyor mu? Benim arabada kapanmadı, ben aslında kapanır diye bekliyordum ??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___

    Arkadaşlar,

    eller serbest şekilde kapılar kilitlendiğinde camlar da otomatik kapanıyor mu? Benim arabada kapanmadı, ben aslında kapanır diye bekliyordum ??

    Camlar kapanmaz hocam. Camları ve sunroofu kapatmak için kapı üzerindeki düğmeye veya anahtar üzerindeki düğmeye 2 kere basmak yeterli.

    Bu arada lastik olayını güzel açıklamışsın, eline sağlık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___

    quote:

    Orijinalden alıntı: ohayyam

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasans

    quote:

    Orijinalden alıntı: isimbulunamadı

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasans

    Laguna Aracımda 215 50 17 95W Michelin lastikler var.Ben aracımda yeni jant almak istiyorum 16 jant alsam aracımda herhangi bir problem olur mu ? Hangi jant ve lastik tavsiyeedersiniz ?

    Olmaz hocam bence öyle şey, sakın yapma derim. Arabanın bütün dinamiğini bozar bence. Adamlar 17 yapmışsa vardır bildikleri.



    Dostum Laguna 3 expression modellerde 16 jant kullanılıyor. Privilige ve dynamik modelde 17 " kullanılıyor. Sonuçta sadece konfor açısından farklar var diye düşünüyorrum.Kasa aynı motor aynı ?

    Tekerlek dis cap kuculdukce son surat hiziniz duser. Ama gaza bastiginizdaki sizi koltuga yapistiran kuvvet artar ve arac daha cabuk hizlanir :) Diger taraftan tekerlek capi buyudukce aracin torku degismeyeceginden dolayi sizi koltuga yapistiran kuvvet azalir ama son suratiniz artar Ha birde kucuk capli lastik ile asfaltlari daha kolay kaziyabilirsiniz ve aracinizin agirlik merkezi yere daha yakin olacagindan dolayi daha emniyetli olursunuz. Savrulmalar vs buyuk capa gore daha guvenlidir. 16 17 veya 18 inc jant secimi tamamen size kalmistir... Onemli olan ureticinin onerdiklerini bilincli olarak secip, kullanabilmekte...

    Bu noktada bir düzeltme yapmak gerekiyor. Çap büyüdükçe lastik maliyeti arttığı için firmalar alt donanımlarda daha küçük çaplı jantlarla çıkarken üst donanımlarda daha büyük jantlar kullanırlar. Mesela expression'da 16" iken dynamic ve privilige da 17" gibi. Bu tüm otomobil firmaların uyguladığı bir tutumdur. Peki neden üst donanımlarda daha büyük çapta jant kullanılır:

    1- Daha iyi bir yol tutuş için
    2- Daha güzel bir görüntü için.

    Fabrika çıkışında, araç için tercih edilen tüm jantlarda, araç dinamiğini bozmamak için (ağırlık merkezi ve lastiğin dış çapı) büyük jantlarda daha ince yanak, küçük jantlarda daha kalın yanak kullanılır. Böylece aynı yolu katetmek için lastiğin daha fazla veya az dönüşü söz konusu olmaz, ağırlık merkezi yükselip alçalmaz. Daha büyük jant ile daha iyi yol tutuş olmasının en önemli nedeni de daha geniş taban yüzeyi ve daha ince lastik yanağıdır. Lastik yanağı kalınlaştıkça, hızlı girilen virajlarda merkezkaç kuvveti daha fazla yanaklara yüklenir ve yanaklar yere temas etmeye başlar, sonuç aracın kayması olur. O yüzden dikkat edin spor otomobillerde çok ince yanaklı lastikler kullanılır.

    Özetle;

    fabrika değerlerine uygun jant+lastik seçiminde,

    büyük jant+daha ince yanaklı lastik = daha iyi yoltutuş + daha az konfor+daha fazla yakıt tüketimi
    küçük jant+daha kalın yanaklı lastik = daha kötü yoltutuş + daha fazla konfor+daha düşük yakıt tüketimi.

    Tercih kişiye göre değişecektir elbette.

    Hocam açıklamaların için çok teşekkür ederim. Yol tuutşunu çok ciddi oranda etkiler mi acaba ? Çok ciddi etkilemeyecekse 16" jant almayı düşünüyorum.








  • quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___

    quote:

    Orijinalden alıntı: ohayyam

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasans

    quote:

    Orijinalden alıntı: isimbulunamadı

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasans

    Laguna Aracımda 215 50 17 95W Michelin lastikler var.Ben aracımda yeni jant almak istiyorum 16 jant alsam aracımda herhangi bir problem olur mu ? Hangi jant ve lastik tavsiyeedersiniz ?

    Olmaz hocam bence öyle şey, sakın yapma derim. Arabanın bütün dinamiğini bozar bence. Adamlar 17 yapmışsa vardır bildikleri.



    Dostum Laguna 3 expression modellerde 16 jant kullanılıyor. Privilige ve dynamik modelde 17 " kullanılıyor. Sonuçta sadece konfor açısından farklar var diye düşünüyorrum.Kasa aynı motor aynı ?

    Tekerlek dis cap kuculdukce son surat hiziniz duser. Ama gaza bastiginizdaki sizi koltuga yapistiran kuvvet artar ve arac daha cabuk hizlanir :) Diger taraftan tekerlek capi buyudukce aracin torku degismeyeceginden dolayi sizi koltuga yapistiran kuvvet azalir ama son suratiniz artar Ha birde kucuk capli lastik ile asfaltlari daha kolay kaziyabilirsiniz ve aracinizin agirlik merkezi yere daha yakin olacagindan dolayi daha emniyetli olursunuz. Savrulmalar vs buyuk capa gore daha guvenlidir. 16 17 veya 18 inc jant secimi tamamen size kalmistir... Onemli olan ureticinin onerdiklerini bilincli olarak secip, kullanabilmekte...

    Bu noktada bir düzeltme yapmak gerekiyor. Çap büyüdükçe lastik maliyeti arttığı için firmalar alt donanımlarda daha küçük çaplı jantlarla çıkarken üst donanımlarda daha büyük jantlar kullanırlar. Mesela expression'da 16" iken dynamic ve privilige da 17" gibi. Bu tüm otomobil firmaların uyguladığı bir tutumdur. Peki neden üst donanımlarda daha büyük çapta jant kullanılır:

    1- Daha iyi bir yol tutuş için
    2- Daha güzel bir görüntü için.

    Fabrika çıkışında, araç için tercih edilen tüm jantlarda, araç dinamiğini bozmamak için (ağırlık merkezi ve lastiğin dış çapı) büyük jantlarda daha ince yanak, küçük jantlarda daha kalın yanak kullanılır. Böylece aynı yolu katetmek için lastiğin daha fazla veya az dönüşü söz konusu olmaz, ağırlık merkezi yükselip alçalmaz. Daha büyük jant ile daha iyi yol tutuş olmasının en önemli nedeni de daha geniş taban yüzeyi ve daha ince lastik yanağıdır. Lastik yanağı kalınlaştıkça, hızlı girilen virajlarda merkezkaç kuvveti daha fazla yanaklara yüklenir ve yanaklar yere temas etmeye başlar, sonuç aracın kayması olur. O yüzden dikkat edin spor otomobillerde çok ince yanaklı lastikler kullanılır.

    Özetle;

    fabrika değerlerine uygun jant+lastik seçiminde,

    büyük jant+daha ince yanaklı lastik = daha iyi yoltutuş + daha az konfor+daha fazla yakıt tüketimi
    küçük jant+daha kalın yanaklı lastik = daha kötü yoltutuş + daha fazla konfor+daha düşük yakıt tüketimi.

    Tercih kişiye göre değişecektir elbette.

    Fazla detaylara girip kafalari karistirmak istememistim ama gunah benden gitti...

    asagidaki resimlerdende goreceginiz uzere jant capi yanak ve genisliklere gore iki farkli lastik arasindaki cap farklarini dolayisiyla agirlik merkezi farkliliklarini gorebilirsiniz...

    Laguna 3 icin ureticinin onerdigi caplar : 205-60-16, 215-55-16, 215-50-17 ve 225-45-18 dir. Hepsininde lastik dis caplari farklidir... yuksek suratlerdeki 1 mm lik agirlik merkezindeki yukseklik farki bile neler degistirir neler


    Detayli hesaplamalari farkli cap yanak ve jant icin

    h t t p : //w w w .miata.net/garage/tirecalc.html adresinden bakabilirsiniz...

    Bilgilerinize...



     +Yeni LAGUNA III Ana Konu+ 0 Bir Laguna Aldım (Resim Ekledim+Modifiye Edildi)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ohayyam -- 18 Mart 2013; 12:55:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ohayyam

    quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___

    quote:

    Orijinalden alıntı: ohayyam

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasans

    quote:

    Orijinalden alıntı: isimbulunamadı

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasans

    Laguna Aracımda 215 50 17 95W Michelin lastikler var.Ben aracımda yeni jant almak istiyorum 16 jant alsam aracımda herhangi bir problem olur mu ? Hangi jant ve lastik tavsiyeedersiniz ?

    Olmaz hocam bence öyle şey, sakın yapma derim. Arabanın bütün dinamiğini bozar bence. Adamlar 17 yapmışsa vardır bildikleri.



    Dostum Laguna 3 expression modellerde 16 jant kullanılıyor. Privilige ve dynamik modelde 17 " kullanılıyor. Sonuçta sadece konfor açısından farklar var diye düşünüyorrum.Kasa aynı motor aynı ?

    Tekerlek dis cap kuculdukce son surat hiziniz duser. Ama gaza bastiginizdaki sizi koltuga yapistiran kuvvet artar ve arac daha cabuk hizlanir :) Diger taraftan tekerlek capi buyudukce aracin torku degismeyeceginden dolayi sizi koltuga yapistiran kuvvet azalir ama son suratiniz artar Ha birde kucuk capli lastik ile asfaltlari daha kolay kaziyabilirsiniz ve aracinizin agirlik merkezi yere daha yakin olacagindan dolayi daha emniyetli olursunuz. Savrulmalar vs buyuk capa gore daha guvenlidir. 16 17 veya 18 inc jant secimi tamamen size kalmistir... Onemli olan ureticinin onerdiklerini bilincli olarak secip, kullanabilmekte...

    Bu noktada bir düzeltme yapmak gerekiyor. Çap büyüdükçe lastik maliyeti arttığı için firmalar alt donanımlarda daha küçük çaplı jantlarla çıkarken üst donanımlarda daha büyük jantlar kullanırlar. Mesela expression'da 16" iken dynamic ve privilige da 17" gibi. Bu tüm otomobil firmaların uyguladığı bir tutumdur. Peki neden üst donanımlarda daha büyük çapta jant kullanılır:

    1- Daha iyi bir yol tutuş için
    2- Daha güzel bir görüntü için.

    Fabrika çıkışında, araç için tercih edilen tüm jantlarda, araç dinamiğini bozmamak için (ağırlık merkezi ve lastiğin dış çapı) büyük jantlarda daha ince yanak, küçük jantlarda daha kalın yanak kullanılır. Böylece aynı yolu katetmek için lastiğin daha fazla veya az dönüşü söz konusu olmaz, ağırlık merkezi yükselip alçalmaz. Daha büyük jant ile daha iyi yol tutuş olmasının en önemli nedeni de daha geniş taban yüzeyi ve daha ince lastik yanağıdır. Lastik yanağı kalınlaştıkça, hızlı girilen virajlarda merkezkaç kuvveti daha fazla yanaklara yüklenir ve yanaklar yere temas etmeye başlar, sonuç aracın kayması olur. O yüzden dikkat edin spor otomobillerde çok ince yanaklı lastikler kullanılır.

    Özetle;

    fabrika değerlerine uygun jant+lastik seçiminde,

    büyük jant+daha ince yanaklı lastik = daha iyi yoltutuş + daha az konfor+daha fazla yakıt tüketimi
    küçük jant+daha kalın yanaklı lastik = daha kötü yoltutuş + daha fazla konfor+daha düşük yakıt tüketimi.

    Tercih kişiye göre değişecektir elbette.

    Fazla detaylara girip kafalari karistirmak istememistim ama gunah benden gitti...

    asagidaki resimlerdende goreceginiz uzere jant capi yanak ve genisliklere gore iki farkli lastik arasindaki cap farklarini dolayisiyla agirlik merkezi farkliliklarini gorebilirsiniz...

    Laguna 3 icin ureticinin onerdigi caplar : 205-60-16, 215-55-16, 215-50-17 ve 225-45-18 dir. Hepsininde lastik dis caplari farklidir... yuksek suratlerdeki 1 mm lik agirlik merkezindeki yukseklik farki bile neler degistirir neler


    Detayli hesaplamalari farkli cap yanak ve jant icin

    h t t p : //w w w .miata.net/garage/tirecalc.html adresinden bakabilirsiniz...

    Bilgilerinize...



     +Yeni LAGUNA III Ana Konu+ 0 Bir Laguna Aldım (Resim Ekledim+Modifiye Edildi)


    Aslında söylediklerimi doğrular paylaşımlar yapmışsınız, teşekkürler.

    Hesaplamalardan da görüleceği gibi birbirine çok yakın dış çaplarda tercih yapılıyor, yani jant büyüyünce ağırlık merkezi yükselmiyor. Burada 17"e göre 205-60-16'nın yerden 2.8 mm daha yüksekken, 215-55-16 2 mm daha alçak. Mümkün olduğunca ağırlık merkezi aynı tutuluyor. Amaç dediğim gibi aynı yüksekliği tutturmak ama tabi standart ebatlarla bu kadar yaklaşılabiliyor. 2 mm ağırlık merkezindeki değişim, yanak kalınlığındaki incelme ve tabana temas yüzeyindeki genişlemeye göre yoltutuşa etkisi çok daha düşük. Aracı 55 kg yerine 120 kg birinin kullanması emin olun durumu daha çok etkiler.

    Sonuçta şu formül son derece doğru :


    büyük jant+daha ince yanaklı lastik = daha iyi yoltutuş + daha az konfor+daha fazla yakıt tüketimi
    küçük jant+daha kalın yanaklı lastik = daha kötü yoltutuş + daha fazla konfor+daha düşük yakıt tüketimi.

    Herkese keyifli sürüşler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasans

    quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___

    quote:

    Orijinalden alıntı: ohayyam

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasans

    quote:

    Orijinalden alıntı: isimbulunamadı

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasans

    Laguna Aracımda 215 50 17 95W Michelin lastikler var.Ben aracımda yeni jant almak istiyorum 16 jant alsam aracımda herhangi bir problem olur mu ? Hangi jant ve lastik tavsiyeedersiniz ?

    Olmaz hocam bence öyle şey, sakın yapma derim. Arabanın bütün dinamiğini bozar bence. Adamlar 17 yapmışsa vardır bildikleri.



    Dostum Laguna 3 expression modellerde 16 jant kullanılıyor. Privilige ve dynamik modelde 17 " kullanılıyor. Sonuçta sadece konfor açısından farklar var diye düşünüyorrum.Kasa aynı motor aynı ?

    Tekerlek dis cap kuculdukce son surat hiziniz duser. Ama gaza bastiginizdaki sizi koltuga yapistiran kuvvet artar ve arac daha cabuk hizlanir :) Diger taraftan tekerlek capi buyudukce aracin torku degismeyeceginden dolayi sizi koltuga yapistiran kuvvet azalir ama son suratiniz artar Ha birde kucuk capli lastik ile asfaltlari daha kolay kaziyabilirsiniz ve aracinizin agirlik merkezi yere daha yakin olacagindan dolayi daha emniyetli olursunuz. Savrulmalar vs buyuk capa gore daha guvenlidir. 16 17 veya 18 inc jant secimi tamamen size kalmistir... Onemli olan ureticinin onerdiklerini bilincli olarak secip, kullanabilmekte...

    Bu noktada bir düzeltme yapmak gerekiyor. Çap büyüdükçe lastik maliyeti arttığı için firmalar alt donanımlarda daha küçük çaplı jantlarla çıkarken üst donanımlarda daha büyük jantlar kullanırlar. Mesela expression'da 16" iken dynamic ve privilige da 17" gibi. Bu tüm otomobil firmaların uyguladığı bir tutumdur. Peki neden üst donanımlarda daha büyük çapta jant kullanılır:

    1- Daha iyi bir yol tutuş için
    2- Daha güzel bir görüntü için.

    Fabrika çıkışında, araç için tercih edilen tüm jantlarda, araç dinamiğini bozmamak için (ağırlık merkezi ve lastiğin dış çapı) büyük jantlarda daha ince yanak, küçük jantlarda daha kalın yanak kullanılır. Böylece aynı yolu katetmek için lastiğin daha fazla veya az dönüşü söz konusu olmaz, ağırlık merkezi yükselip alçalmaz. Daha büyük jant ile daha iyi yol tutuş olmasının en önemli nedeni de daha geniş taban yüzeyi ve daha ince lastik yanağıdır. Lastik yanağı kalınlaştıkça, hızlı girilen virajlarda merkezkaç kuvveti daha fazla yanaklara yüklenir ve yanaklar yere temas etmeye başlar, sonuç aracın kayması olur. O yüzden dikkat edin spor otomobillerde çok ince yanaklı lastikler kullanılır.

    Özetle;

    fabrika değerlerine uygun jant+lastik seçiminde,

    büyük jant+daha ince yanaklı lastik = daha iyi yoltutuş + daha az konfor+daha fazla yakıt tüketimi
    küçük jant+daha kalın yanaklı lastik = daha kötü yoltutuş + daha fazla konfor+daha düşük yakıt tüketimi.

    Tercih kişiye göre değişecektir elbette.

    Hocam açıklamaların için çok teşekkür ederim. Yol tuutşunu çok ciddi oranda etkiler mi acaba ? Çok ciddi etkilemeyecekse 16" jant almayı düşünüyorum.

    Hocam aracı sınırlarına yakın kullanmıyorsanız, aradaki farkı zaten hissedemezsin. Aracın yol tutuşu zaten iyi, aşırı hızlı girilen virajlar hariç hissedilir bir kayıp olmaz.




  • arkadaslar 2010 model 1.5 dci executive aracımı alalı 1 ay oldu. ilk aldıgımda yol bilg. sıfırlamıstım. 1 aylık süre gecti 1100 km yol yaptım. Bunun neredeyse %80 i istanbul sehirici sayılır. bazen dur kalk bazen de az sıkısık trafik. Yol bilg. ortalama yakır tuketimini 7,8 litre gosteriyor. Arac 90 binde orjinal km'sinde. Alınca 90 bin bakımını yetkili serviste yaptırdım. Tum filtre ve yağı degisti. Bana tuketim fazla geldi. Aracı da cok sakin kullanmama (neredeyse 2500 deviri hic gormuyorum) ve ekrandaki vites degistir uyarılarına dauymam ragmen 7.8'in altına inemedim 1100 km boyunca.

    Sizce aracım cok mu yakıyor. B,r sorun olabilir mi. Ozellikle İstanbul icinde kullanan arakdaslardan yotum bekliyorum. İyi aksamlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mng

    arkadaslar 2010 model 1.5 dci executive aracımı alalı 1 ay oldu. ilk aldıgımda yol bilg. sıfırlamıstım. 1 aylık süre gecti 1100 km yol yaptım. Bunun neredeyse %80 i istanbul sehirici sayılır. bazen dur kalk bazen de az sıkısık trafik. Yol bilg. ortalama yakır tuketimini 7,8 litre gosteriyor. Arac 90 binde orjinal km'sinde. Alınca 90 bin bakımını yetkili serviste yaptırdım. Tum filtre ve yağı degisti. Bana tuketim fazla geldi. Aracı da cok sakin kullanmama (neredeyse 2500 deviri hic gormuyorum) ve ekrandaki vites degistir uyarılarına dauymam ragmen 7.8'in altına inemedim 1100 km boyunca.

    Sizce aracım cok mu yakıyor. B,r sorun olabilir mi. Ozellikle İstanbul icinde kullanan arakdaslardan yotum bekliyorum. İyi aksamlar...

    Tüketiminiz fazla değil. Hemen hemen aynı şartlarda şu andaki ortalamam 7.8 litre. (2009 model)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mng

    arkadaslar 2010 model 1.5 dci executive aracımı alalı 1 ay oldu. ilk aldıgımda yol bilg. sıfırlamıstım. 1 aylık süre gecti 1100 km yol yaptım. Bunun neredeyse %80 i istanbul sehirici sayılır. bazen dur kalk bazen de az sıkısık trafik. Yol bilg. ortalama yakır tuketimini 7,8 litre gosteriyor. Arac 90 binde orjinal km'sinde. Alınca 90 bin bakımını yetkili serviste yaptırdım. Tum filtre ve yağı degisti. Bana tuketim fazla geldi. Aracı da cok sakin kullanmama (neredeyse 2500 deviri hic gormuyorum) ve ekrandaki vites degistir uyarılarına dauymam ragmen 7.8'in altına inemedim 1100 km boyunca.

    Sizce aracım cok mu yakıyor. B,r sorun olabilir mi. Ozellikle İstanbul icinde kullanan arakdaslardan yotum bekliyorum. İyi aksamlar...

    bence istanbul trafiğinde tüketiminiz iyi sayılabilir. bende %50 şehir dışı %50 şehir içi(ankara) 6.7 litre civarı çıkıyor. sonuçta aracınız nerdeyse 1.5 ton, o ağırlığa göre iyi değerler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasans

    quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___

    quote:

    Orijinalden alıntı: ohayyam

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasans

    quote:

    Orijinalden alıntı: isimbulunamadı

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasans

    Laguna Aracımda 215 50 17 95W Michelin lastikler var.Ben aracımda yeni jant almak istiyorum 16 jant alsam aracımda herhangi bir problem olur mu ? Hangi jant ve lastik tavsiyeedersiniz ?

    Olmaz hocam bence öyle şey, sakın yapma derim. Arabanın bütün dinamiğini bozar bence. Adamlar 17 yapmışsa vardır bildikleri.



    Dostum Laguna 3 expression modellerde 16 jant kullanılıyor. Privilige ve dynamik modelde 17 " kullanılıyor. Sonuçta sadece konfor açısından farklar var diye düşünüyorrum.Kasa aynı motor aynı ?

    Tekerlek dis cap kuculdukce son surat hiziniz duser. Ama gaza bastiginizdaki sizi koltuga yapistiran kuvvet artar ve arac daha cabuk hizlanir :) Diger taraftan tekerlek capi buyudukce aracin torku degismeyeceginden dolayi sizi koltuga yapistiran kuvvet azalir ama son suratiniz artar Ha birde kucuk capli lastik ile asfaltlari daha kolay kaziyabilirsiniz ve aracinizin agirlik merkezi yere daha yakin olacagindan dolayi daha emniyetli olursunuz. Savrulmalar vs buyuk capa gore daha guvenlidir. 16 17 veya 18 inc jant secimi tamamen size kalmistir... Onemli olan ureticinin onerdiklerini bilincli olarak secip, kullanabilmekte...

    Bu noktada bir düzeltme yapmak gerekiyor. Çap büyüdükçe lastik maliyeti arttığı için firmalar alt donanımlarda daha küçük çaplı jantlarla çıkarken üst donanımlarda daha büyük jantlar kullanırlar. Mesela expression'da 16" iken dynamic ve privilige da 17" gibi. Bu tüm otomobil firmaların uyguladığı bir tutumdur. Peki neden üst donanımlarda daha büyük çapta jant kullanılır:

    1- Daha iyi bir yol tutuş için
    2- Daha güzel bir görüntü için.

    Fabrika çıkışında, araç için tercih edilen tüm jantlarda, araç dinamiğini bozmamak için (ağırlık merkezi ve lastiğin dış çapı) büyük jantlarda daha ince yanak, küçük jantlarda daha kalın yanak kullanılır. Böylece aynı yolu katetmek için lastiğin daha fazla veya az dönüşü söz konusu olmaz, ağırlık merkezi yükselip alçalmaz. Daha büyük jant ile daha iyi yol tutuş olmasının en önemli nedeni de daha geniş taban yüzeyi ve daha ince lastik yanağıdır. Lastik yanağı kalınlaştıkça, hızlı girilen virajlarda merkezkaç kuvveti daha fazla yanaklara yüklenir ve yanaklar yere temas etmeye başlar, sonuç aracın kayması olur. O yüzden dikkat edin spor otomobillerde çok ince yanaklı lastikler kullanılır.

    Özetle;

    fabrika değerlerine uygun jant+lastik seçiminde,

    büyük jant+daha ince yanaklı lastik = daha iyi yoltutuş + daha az konfor+daha fazla yakıt tüketimi
    küçük jant+daha kalın yanaklı lastik = daha kötü yoltutuş + daha fazla konfor+daha düşük yakıt tüketimi.

    Tercih kişiye göre değişecektir elbette.

    Hocam açıklamaların için çok teşekkür ederim. Yol tuutşunu çok ciddi oranda etkiler mi acaba ? Çok ciddi etkilemeyecekse 16" jant almayı düşünüyorum.

    Hocam aracı sınırlarına yakın kullanmıyorsanız, aradaki farkı zaten hissedemezsin. Aracın yol tutuşu zaten iyi, aşırı hızlı girilen virajlar hariç hissedilir bir kayıp olmaz.

    Çok seri hız lı kullanan bir sürücü değilim. Aracımla 110 üstüne çıkmadım desem sanırım yanlış olmaz. Sizin söylediklerinize göre ben 205-60-16 ve lastik ve jant alacağım.
    İlginiz için çok teşekkür ederim.

    Çıkan 17 jantlarıda koyarım depoya satarken isteyene 17 olarak veririm.




  • Dün toplamda 500 km yapıp bir laguna almaya niyetlenmiştim. araç 100 bin km de ve 1,5 dcı 2008 expression'du. elektrikli park freni ve bi xenon far vardı. 29.000-TL'ye anlaşmıştık. Araç orjinal ama 3 parçada boya var. ayrıca o boyalar sebebiyle 8.000-TL hasar kaydı var Far,tampon değişmiş.

    Araca ilk baktığımda içinde çok fazla sigara içilkdiğinden içi kötü kokuyordu ve koltuklarda 5- 6 tane ve sürücü tarafı tavanında da 1 tane sigara yanığı vardı. Hadi bunları detaylı bir temizlikle geçelimde dedim (200-TL ) araç 4 tane lastik istiyordu ( 700-TL ) arka sol stop kırılmıştı ( 210 -Tl ) ön sağ xenon patlamıştı aracın sol xenonu beyaz olduğu için yedek parça olarak sadece mavi geliyormuş 2 ampülünde değişmesi isteniyormu ve fiyatı sıkı durun 620 TL.
    4 adet disk ve balata değişmesi gerekiyordu tahmini 500- 600 - TL eklenince Laguna almaktan vaz geçtim.
    Sizce o aracı almamakta iyi mi yapmışım. hala gözüm var ama parça fiyatlarında çok korktum. malum çıkması yok denecek kadar az.

    Heleki arka led ampülü patlarsa farın komple değişmesi gerekiyormuş o da 600-Tl komple far. bu ne ya dedim..




  • bence almamakla iyi yapmıssınız.

    detaylı temizlikte bile sigara kokusu tam gitmiyor.
  • Temiz değilse almayacaksin. Boya vs çok önemli değil ama araç hor kullanılmışsa insanın içine sinmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: melihbilgisayar

    Temiz değilse almayacaksin. Boya vs çok önemli değil ama araç hor kullanılmışsa insanın içine sinmiyor.

    Daha once iki kere sifir olarak clio ve megane II HB almis biri olarak son iki lagunamda ikinci eldi ve inanin arac ne kadar temiz olursa olsun sifir gibi olamiyor
  • Selamlar herkese ,
    1.5 dCi Laguna3 düşünüyorum..araç hakkında şikayet ve önerileri rica edebilirmiyim kullanıcılardan?
    Bir bayii müdüründen edindiğim bilgiye göre.. servis ve parça ücretleri laguna için model düştükce artıyormuş doğru mudur ?
    Parça ücretleri gerçekten can yakar vaziyettemi ?
    Teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ZerstoreNN -- 21 Mart 2013; 19:49:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZerstoreNN

    Selamlar herkese ,
    1.5 dCi Laguna3 düşünüyorum..araç hakkında şikayet ve önerileri rica edebilirmiyim kullanıcılardan?
    Bir bayii müdüründen edindiğim bilgiye göre.. servis ve parça ücretleri laguna için model düştükce artıyormuş doğru mudur ?
    Parça ücretleri gerçekten can yakar vaziyettemi ?
    Teşekkürler

    Bu bölümde istediğiniz bütün bilgilere ulaşmanız mümkün. Zaman ayırabilirseniz paylaşımlarda istediğiniz bilgilere ulaşırsınız.

    Servis ücreti örneğin Megane, Fluence...ile aynı.

    Parça fiyatları bulunduğu sınıf gereği emsalleri gibi yüksek. Yani Megane vb.den yüksek.

    Türkiye'de sınırlı sayıda bulunduğu için parça fiyatlarının yüksek olması normal.

    2009 model aracım. Km 100 BİN oldu.

    Şu ana kadar yıllık bakımları ve rutin değişmesi gereken yağ vb. hariç masraf yapmadım.

    Masraf yaptığım anda burada paylaşacağım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    quote:

    Orijinalden alıntı: ZerstoreNN

    Selamlar herkese ,
    1.5 dCi Laguna3 düşünüyorum..araç hakkında şikayet ve önerileri rica edebilirmiyim kullanıcılardan?
    Bir bayii müdüründen edindiğim bilgiye göre.. servis ve parça ücretleri laguna için model düştükce artıyormuş doğru mudur ?
    Parça ücretleri gerçekten can yakar vaziyettemi ?
    Teşekkürler

    Bu bölümde istediğiniz bütün bilgilere ulaşmanız mümkün. Zaman ayırabilirseniz paylaşımlarda istediğiniz bilgilere ulaşırsınız.

    Servis ücreti örneğin Megane, Fluence...ile aynı.

    Parça fiyatları bulunduğu sınıf gereği emsalleri gibi yüksek. Yani Megane vb.den yüksek.

    Türkiye'de sınırlı sayıda bulunduğu için parça fiyatlarının yüksek olması normal.

    2009 model aracım. Km 100 BİN oldu.

    Şu ana kadar yıllık bakımları ve rutin değişmesi gereken yağ vb. hariç masraf yapmadım.

    Masraf yaptığım anda burada paylaşacağım.

    Hocam triger kayışlarını değiştirdiniz mi ? Evetse kaça ?

    Haftaya bakıma gitmeyi düşünüyorum,yaklaşık 1000 TL falan tutuyor dediler. 4 yaş ve üzerindeki araçlara da % 30 indirim varmış.




  • 
Sayfa: önceki 114115116117118
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.