5 yıldır ehliyetim var ve son 4 senesini araba kullanarak geçiriyorum..
Kendimde gördüğüm en büyük eksik çabuk gaza gelmem çünkü sürati seviyorum ama işin ilginci süratli giderken daha az kaza riskiyle başbaşayken yavaş giderken nasılsa dururum hesabına daha çok kaza atlattım.. Yavaş giderken dikkatim dağılıyo..
Ve uzun yol yaptığımda 2-3km düz yollardan nefret ediyorum direksiyon sabit gitmeyi hiç sevmiyorum..
henüz ehliyetim yok.ancak 6 sendir araba kullanıyorum ( trafikta ehliyeti olan adamdan çok bulundum diyebilirim.biliyorum tamlığım ) 4 kez uzun yol yaptım ve bugüne kadar yaptığım tek kazada hızım 20 km ydi. nasılsa yavaş gidiyorum diyosun dikkatini yoldan ayırıyosun ve önündeki arabayla ilgin kesiliyo. mesela ben 20 yle giderken başladım teyple uğraşmaya.ama önümdeki araba ilerliyodu.adam bi teyzeye yol vermek için durmuş bende durduğunu ona arkadan bindirince anladım allahtan yavaştıda pek bişey olmadı. sadece benim ön farlarla panjur çatladı. tek probem olayı babama anlattığım zaman vuku buldu
beli bir zamandan sonra gözün başka biryerlere dalıyo
aynı sey benım ıcınde gecerlı ne zaman babamla falan sakın sakın kullansam basıma bi iş geliyo ama tek basıma her yerde tam gaz gidınce hıc bısey olmuyo hız ınsanı dıkkatli tutuyo heralde herkes hızlı kullansın
aynı durum banada oluyo babam varken cosworth
arkadaşlar hızlı kullanmak yada yavaş kullanmak önemli değil... önemli olan abuk subuk işler yapmamak... yok olmadık yerde makas çekmek yok şerid kullanımını 10 snde 1 değiştirmek bunları yapmak kötü sonuçlara sebebiyet verir... allah korusun... bakın şimdi söyle düşünün... biz arabaya biniyoruz ve kendi (insan kapasitesinin üstündeki hızlarla yolculuk yapıyoruz) hızımızın üstünde yolculuk yapıyoruz bakınız bizim reflekslerimiz bizim yani insan denilen varlığın kapasitesi kendi sınırları ile sınırlıdır... koşarken öndeki birine bindiren (görüpte) yoktur... ama arabayla giderken duramayıp başka şeride atlayan yada araç varsa gine öndekine bindiren cok vardır... araba bizim kapasitemizi arttıran bir araçtır... hızlı kullanmak beceri değildir... gaza basan parası olan her kez hızlı kullanır... önemli olan sorunsuz kullanmaktır... gaza gelme konusu insanın içinde olan bir şeydir... bu bir duygudur yani hırs aşk adrenalin gibi... bunları dizginleyemessiniz sonunuz allah korusun acıklı olur... kapasitemizin üstüne cıktığımız zaman kontrolümüz ve ekstra dikkatimizin artması gerekiyor ama en dikkatli en kontrollü kişi bile 100km den sonra bunu becermekte zorlanır... özellikle ehliyetsiz olan arkadaşlara söylüyorum... ailenizi kendinizi ve sokakta gecen hiç bir vatandaşınızı riske atmaya hakkınız yok... ben 1 kere yaptım ve belamı buldum... tam anlamıyla belamı buldum... inanın bir kazadan sonra ve sizin yüzünüzden laf dinlememeniz yada hırsınız yada gazınız sonucunda oluşan bir kaza sonucu anne ve babanızı hastanede her tarafınız kanla ama sizin kanınız olmayan bir dostunuzun kanıyla boyanmış bir şekilde kapıda görürseniz işte ozaman her şeyin geçici olduğunu anlıyorsunuz... bu hayatı 1 kez yaşıyacaksınız... nasıl yaşadığınızı siz kontrol edin ama lütfen lütfen başkasının yaşamamını bitirip bitirmeme hakkında en ufak bir parmağınız olmasın... o kanı üstümde olan arkadaşım şu an yaşıyor ama yaşamasa yada kalıcı bir sağlık problemi oluşsa idim ben nasıl yaşıyacaktım bilmiyorum...
yavaş giderken gözün daha çok şyi görebilir.buda beyninin daha çok şeye konsantre olmaya çalışması ve dikkatinin bölünmesi demektir.Hızlı giderken kendini koruma iç güdüsüyle ve yanında da gözünün daha az şeyi görmesiyle dikkatin daha çok araba kullanmana odaklanır...Bilimsel bir açıklama yapmaya çalıştım umarım yardımcı olabilmişimdir.
hızzlı giderken daha fazla risk aldığını biliyorsun ve ona göre kansantre oluyorsun. ama yawas gidiyorsan ve bildiğin bir sokak filansa dikkatini başka yöne kaydırıyorsun. zaten arkadan carpmalara baktıgınızda hep düşük sürattir. bende okula bakayım demiştim 2 saniyeligine, adam ani firen 1 metre daha az olsaydı adamın tamponu indirecektim.
eğer birde viteste tesbih falan varsa onla oynamaya başlarsın yada teyp le bu sırada dikkat biter kafan hala tesbihtedir bir daha eline alısın o sırada olan olur. süratliyken önüme ne çıkacak diye bakarsın ve dikkat en fazla dır .
sende tipik Sebestian Loeb sendromu var ,onada telsizden yavaşlamasını söylediklerinde kaza yapıyor
Yavaş gidince hatunlar göze batıyo böylece dikkat kalmıyo
Slazer
+1
quote:
Orjinalden alıntı: muhammedda
Yavaş gidince hatunlar göze batıyo böylece dikkat kalmıyo
quote:
Orjinalden alıntı: Heroisboceq
5 yıldır ehliyetim var ve son 4 senesini araba kullanarak geçiriyorum..
Kendimde gördüğüm en büyük eksik çabuk gaza gelmem çünkü sürati seviyorum ama işin ilginci süratli giderken daha az kaza riskiyle başbaşayken yavaş giderken nasılsa dururum hesabına daha çok kaza atlattım.. Yavaş giderken dikkatim dağılıyo..
Ve uzun yol yaptığımda 2-3km düz yollardan nefret ediyorum direksiyon sabit gitmeyi hiç sevmiyorum..
hızlı giderken atlatamaya bilirsin ama dikkat et , trafikte daha yeni sayılırsın , hiç göründüğü gibi değil sen yine de yavaş git. zaten insan tecrube edinip olabilecek tehlikeleri hissetmeye başladıkça yavaşlıyor.
Slazer hatırladım o olayı çok kötü bişi ya benimde ehliyet yok ama ben arabada kız arkadaşlarım olduğunda daha sakin sürüyorum artizlik yapmıyorum en azından onların canını koruyorum kendim o kadar önemli değilim kendi kanaatimce yada öle bişiler işte yine saçmaladık
quote:
Orjinalden alıntı: okyaypay
quote:
Orjinalden alıntı: Heroisboceq
5 yıldır ehliyetim var ve son 4 senesini araba kullanarak geçiriyorum..
Kendimde gördüğüm en büyük eksik çabuk gaza gelmem çünkü sürati seviyorum ama işin ilginci süratli giderken daha az kaza riskiyle başbaşayken yavaş giderken nasılsa dururum hesabına daha çok kaza atlattım.. Yavaş giderken dikkatim dağılıyo..
Ve uzun yol yaptığımda 2-3km düz yollardan nefret ediyorum direksiyon sabit gitmeyi hiç sevmiyorum..
hızlı giderken atlatamaya bilirsin ama dikkat et , trafikte daha yeni sayılırsın , hiç göründüğü gibi değil sen yine de yavaş git. zaten insan tecrube edinip olabilecek tehlikeleri hissetmeye başladıkça yavaşlıyor.
Sadece Ehliyetli kısmını söyledim ister inanın ister inanmayın ilk kazamı 10 yaşımda yaptım(Arabayı yıkycam dedim kaçırmıştım:)) zaten, Hızlı gitmek benim için problem değil yeterki arabayı tanıyım gerisi basit.. Ama yavaş giderken Oraya bak şuraya dön yanındakine bak derken aza anları artıyor..
quote:
Orjinalden alıntı: uranus
sende tipik Sebestian Loeb sendromu var ,onada telsizden yavaşlamasını söylediklerinde kaza yapıyor
aynen
(co-pilot) -yawaşlamak mı? ulen yine kaza yapacaz. kaç kez diyecez size bu adama yawaşla demeyin diye...
olay tamamen kimyasal. hızlı giderken vücutta adrenalin salgılaması başlar. buda refleksleri ve dikkati arttırır. yavaş giderken böyle bir salgılama olayı olmayacağı için dikkat eksikliği nedeniyle yolla ilgilenmezsin, karıya kıza bakarsın, dur bi de cigara yakayım, ulan çakmakta tam fren pedalının oraya düştü, nassossa yavaş gidiyom, eğilip şu çakmağı alayım, gibi hareketlerle daha çok uğraşırsın. sonra BAAM diye öndeki arabaya gömçürürsün. bu.
quote:
Orjinalden alıntı: C4_1400
olay tamamen kimyasal. hızlı giderken vücutta adrenalin salgılaması başlar. buda refleksleri ve dikkati arttırır. yavaş giderken böyle bir salgılama olayı olmayacağı için dikkat eksikliği nedeniyle yolla ilgilenmezsin, karıya kıza bakarsın, dur bi de cigara yakayım, ulan çakmakta tam fren pedalının oraya düştü, nassossa yavaş gidiyom, eğilip şu çakmağı alayım, gibi hareketlerle daha çok uğraşırsın. sonra BAAM diye öndeki arabaya gömçürürsün. bu.
Bence haklısın.Bir kaç şeyde ben ekliyim.Hızlı giderken dikkat daha yoğun fakat yavaş giderken daha dağnık.Buna lafım yok.Ama örneğin uzun yolda 90 küçümsenen bir hız olsada aslında ölüm sınırıdır.Siz isterseniz 20 yle gidin dalıpta karşıdaki şeride geçipte DİKKATİ YERİNDE OLAN 120 yle gelen bir arkadaşla(ki bu arkadaşın dikkatli olması bile saniyeler içinde olan bu olayda bi işe yaramaz)Kafa kafaya çarpışmanız. kendi aracınızla 120+20=140 km yle duvara çarpmakla eşdeğer.Lafın kısası yavaş veya hızlı olmak Dikkat konusunda önemli değil.Önemli olan dikkatli olmak ve çoğu yerde uymasakta en azından bilmediğimiz yerlerde kurallara uymak.Dikkatiniz dağılınca hemen sağa çekin dışarı çıkın ve hava alın,Hatta aracınızda kolonya varsa sürün derim.Hız konusundada tek bir şey söylemek istiyorum.Ankaradakiler bilirler.Etlik-balgat arasında akşam trafiğinde ölümüne basarak 8 dakikada gittim ertesi gün aynı saatte normal trafik akışında 11 dakikada gittim.Aradaki fark 3 dakika.Neye yaradı? Tam iki katı fazla yakıt harcamama yaradı,Kendim gibi o kadar insanı tehlikeye atıp küfür ve ceza yememe yaradı,Aracımı yormama yaradı.Kısacası Trafikte saniyenin dakikanın veya saatin önemi canımızdan önemli değil..Trafikte çabuk gitmek gaza asılmaklada olmuyor.Trafik mantık işidir.Yoğun trafikte mantıklı düşünmeniz ve dikkatli davranmanız tam gazla giden bir aracı çeyrek gazla geçmenizi sağlar.Önemli olan makas atmak birilerinin üstüne kırmakta değildir.Önemli olan trafiğin akışına uyup açık şeritlere GÜVENLİ VE KURALLI bir sekilde kaymaktır.Bu şekilde hem kendinizi hem sevdiklerinizi hem de diğer kişileri riske atmamış,siniriniz bozulmamış ve yorulmamış ve çabuk bir şekilde gideceğiniz yere gidersiniz.Ayrıca bir ek daha bunu deneyin. Bir yolu 120 yle 4 saatte geçin aynı yolu 90 la 5.5 saatte geçmekten daha çok yorulacaksınız.
quote:
Orjinalden alıntı: Fiatci
quote:
Orjinalden alıntı: C4_1400
olay tamamen kimyasal. hızlı giderken vücutta adrenalin salgılaması başlar. buda refleksleri ve dikkati arttırır. yavaş giderken böyle bir salgılama olayı olmayacağı için dikkat eksikliği nedeniyle yolla ilgilenmezsin, karıya kıza bakarsın, dur bi de cigara yakayım, ulan çakmakta tam fren pedalının oraya düştü, nassossa yavaş gidiyom, eğilip şu çakmağı alayım, gibi hareketlerle daha çok uğraşırsın. sonra BAAM diye öndeki arabaya gömçürürsün. bu.
Bence haklısın.Bir kaç şeyde ben ekliyim.Hızlı giderken dikkat daha yoğun fakat yavaş giderken daha dağnık.Buna lafım yok.Ama örneğin uzun yolda 90 küçümsenen bir hız olsada aslında ölüm sınırıdır.Siz isterseniz 20 yle gidin dalıpta karşıdaki şeride geçipte DİKKATİ YERİNDE OLAN 120 yle gelen bir arkadaşla(ki bu arkadaşın dikkatli olması bile saniyeler içinde olan bu olayda bi işe yaramaz)Kafa kafaya çarpışmanız. kendi aracınızla 120+20=140 km yle duvara çarpmakla eşdeğer.Lafın kısası yavaş veya hızlı olmak Dikkat konusunda önemli değil.Önemli olan dikkatli olmak ve çoğu yerde uymasakta en azından bilmediğimiz yerlerde kurallara uymak.Dikkatiniz dağılınca hemen sağa çekin dışarı çıkın ve hava alın,Hatta aracınızda kolonya varsa sürün derim.Hız konusundada tek bir şey söylemek istiyorum.Ankaradakiler bilirler.Etlik-balgat arasında akşam trafiğinde ölümüne basarak 8 dakikada gittim ertesi gün aynı saatte normal trafik akışında 11 dakikada gittim.Aradaki fark 3 dakika.Neye yaradı? Tam iki katı fazla yakıt harcamama yaradı,Kendim gibi o kadar insanı tehlikeye atıp küfür ve ceza yememe yaradı,Aracımı yormama yaradı.Kısacası Trafikte saniyenin dakikanın veya saatin önemi canımızdan önemli değil..Trafikte çabuk gitmek gaza asılmaklada olmuyor.Trafik mantık işidir.Yoğun trafikte mantıklı düşünmeniz ve dikkatli davranmanız tam gazla giden bir aracı çeyrek gazla geçmenizi sağlar.Önemli olan makas atmak birilerinin üstüne kırmakta değildir.Önemli olan trafiğin akışına uyup açık şeritlere GÜVENLİ VE KURALLI bir sekilde kaymaktır.Bu şekilde hem kendinizi hem sevdiklerinizi hem de diğer kişileri riske atmamış,siniriniz bozulmamış ve yorulmamış ve çabuk bir şekilde gideceğiniz yere gidersiniz.Ayrıca bir ek daha bunu deneyin. Bir yolu 120 yle 4 saatte geçin aynı yolu 90 la 5.5 saatte geçmekten daha çok yorulacaksınız.
Hocam ikinizde güzel açıklamışınız klavyenize sağlık..