Şimdi Ara

Yakıt tasarrufu için modifiye önerileri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
2
Favori
1.971
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dizele ve benzinli motorlar için öneriler
    Yakıt fiyatları arttıkça artıyor. bildiğiniz uyguladığınız çözümleri: ve neden işe yaradıklarını yazın millet öğrensin.

    1. % 20 Daha dar taban lastiğe geçmek.205 se 185 e geçin. lastiği %15 fazla şişirmek.
    2.4 bar şişiriliyorsa. 2.8 bar şişirin.
    - Lastiğin yerle teması ne kadar azalırsa o kadar kolay hızlanma gerçekleşir.
    -Konu tasarruf olduğuna göre, yahu o zaman yol tutuşu azalır diyen arkadaşlar çıkmayacağını temenni ediyorum. Çünkü tasarruf eden adam zaten hızlı viraja girmez: hız yapmaz. Yol tututşunun burada üstünü çiziyoruz.

    2.Katalizatörü kesmek
    - katalizatörü kestiğimizde motor daha kolay nefes verecektir. Katalizatör sık sık endeskopi ile kontrol edilmelidir. Kalitesiz yakıttan dolayı dökülmeye başlayan seramik parçaları silindirlere hasar verebilir. Katalizatörün görevi yanmamış yakıt yakmak daha temiz hale getirmektir. ama kalitesiz yakıt katalizatörü döker. toz eder.

    3. Egzoz susturucuyu sökmek yerine düz boru takmak.
    Çoğu egzoz susturucusu dolanbaçlı olduğundan motoru boğmaktadır. Egzoz susturucusunun içine düz boru takmak: direnci azaltır. motorun daha rahat çalışmasını sağlar.

    4. Yazılım
    -Yazılımla Kalatizatör devreden çıkarılır. Beygir gücü ve tork artar. aynı devirleri daha az gazla adele edebilen motor daha az yakar. ama bu seçenek: sürüş şeklini değiştirmeyecekler içindir. Çoğu kişi yazılımı güç arttırmak için yaptığı için sonuna kadar pedala asıldığından ekonomiyi düşünmemektedir. eğer siz normal sürüş şeklinizi değiştirmeden yazılım işlemi uygularsanız 150 beygirlik benzinli turbo motorda şehir içi 1.5-2 litre yakıt tasarrufunu fark edeceksinizdir.
    -Yok ben dayanamam gaza basarım gaza gelirim diyorsanız. Pedala sınırlandırıcı taktırırsınız olur biter.

    5. Açık hava filtresi.
    Aynı şekilde açık hava filtreleri hava çekiş dirençleri az olduğundan. motora daha çok hava gireceğinden dolayı. yakıt tasarrufu sağlamaktalar. ama çakma filtreler motor için tehlikelilerdir. çünkü direnç düşük olduğundan motora giren toz: çok zarar verir. İş rektefeye kadar gidebilir. Mesela K/N firması her arabaya özel filtre üretmektedir. bu filtreler hem orjinal kutuya girer. hem ıslanmaktan hem de ısıdan korur filtreyi. Çünkü bu açık hava filtrelerini genelde çok ısınan bölgelere yakın yerlere kuruyorlar. hiç bir anlamı kalmıyor hem ısınıyor hem toz yiyor. en iyisi orjinal yerine bu tür hava filtrelerini takmaktır.

    6.Arabayı hafifletmek. +( güvenlik artışı )
    Lastikleri dunlup. patlayınca hemen inmeyen lastiklerle değiştiriyoruz. yedek lastiği bagajdan atıyoruz. bunun haricinde bagajda ve arabanın içinde lazım olmayan ne varsa boşaltıyoruz. araba ne kadar ağırlaşırsa yakıt o kadar artıyor.

    7. Jantları hafifletmek.
    Jantlar ne kadar hafif olursa motor o kadar rahat çevirir tekeri. bu da bir tasarruf.

    Bütün bu öneriler 3,5 4bin deviri geçmeyen şöförler içindir. hızı seven zaten tasarrufu düşünmez. Bu değişiklerden bazılarının motor ömrünü azaltabileceğini söyleyecek arkadaşlar olacağını düşünüyorum. Bence 3,500 devri geçmeyek motora bu hareketler hiç bir zarar vermez. amaç tasarruf.

    Sizce
    Daha hafif piston, piston kolu, valant yakıt tasarrufu sağlar mı ?
    Silindir kapağı kanallarının büyütülüp düzeltilip kapasitesinin arttırılması yakıt tasarrufu sağlar mı ?
    Motor yağı katkılarının sürtünmeyi azalttığı söyleniyor. sürtünme azaldığından yakıt tasarrufu elde edilebilir siz ne düşünüyorsunuz ?
    Motor yağı katkılarının test videosu. Testte rus motor yağı katkısı epilam en iyi katkı. 20 kg a kadar dayanıyor. videoyu izleyin görürsünüz diğer katkılarıda. altyazı ekleyin az çok çeviriyor youtube.https://youtu.be/zpJ0y6JtQ1c?t=245



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aydo000 -- 28 Şubat 2019; 15:55:38 >







  • Akaryakıtın neden pahalı olduğunu sorgularsanız bu saçmalıklarla uğraşmak zorunda kalmazsınız. Aracınız çok uğraştınız heryerden kıstınız ve 3lt yaktı diyelim lt fiyatı 10 lira olunca gene aynı fiyata gelicek o zaman nerden kısacaksınız zaten araçlar az yakıyor hepsi düşük hacimli?

    Kaldıki düz boru, açık hava filtresi yakıtı düşürmez artırır.
    Katalitik iptali ve susturucu iptalleri her araçta yakıt tüketimini azaltmaz aksine artırır. Bakınız: back pressure
    Geri basınç azalacağı için alt devirler zayıflayacaktır ve sürücü aracı hareket ettirmek için daha fazla gaz pedalına basmak zorunda kalacaktır.

    açık hava filtresi de yakıt tüketimini genellikle artırır.

    Yağ katkısının motora zarar verme olasılığı bile yakıt tasarrufu için uygulamaya değer olmadığını kanıtlar nitelikte.

    Jant, piston, volan vs. hafifletme sonucunda yakıt tasarrufunun edilen masrafı amorti etmesi için bayağı bir uzun süreye ihtiyaç var. Ayrıca bu iş çocuk oyuncağı değil. Volan hafifletmenin olumsuz geri dönüşleri olabilir.

    Bir ülkede ekonomi iyiyken "performans artırıcı" ifadesiyle eylem ve ürünler satılır ama kriz dönemlerinde "yakıt tasarrufu sağlar" ifadesi kullanılmaya başlar. Varın tezatlığı siz görün.
    Ben 1.6 mj bravo kullaniyorum. 105 beygir. Ben ve iki çantam ile 2.9 litre ortalama ile 85 km yol gittim. Gebzeden Sakarya üniversitesine. Bu benim rekorumdu çok dikkatli gittim sadece iki kere frene bastım. Ortalama hız 82 km. Beşinci vites 1850 devir civarinda tuttum düz yolda hız sabitleyici, yokuş geldiğinde önceden hız artırıp yokuşta devir düşmeye başladıkça vites küçültüp verdiğim gazı minimum tuttum.

    Bunlara hic dikkat etmeden 83 e falan sabitledigimde 3.3 gibi bir tüketim çıkıyor. Ayni yolu 1.3 90lik doblo ile 3.9 ile tamamladim. Gidiş dönüş tüketim aynı oluyor. Motoru ve tork eğrisini tanimak yardımcı oluyor. Öndeki ve arkadaki trafiği de hesap etmek lazım.

    Sürüş zevki diye bir şey kalmıyor orası ayri :)
  • Gerçek modifiye olarak yapılan işlemlerden hafif jant (aynı ölçüde olmak şartıyla), coilover, carbon fiber parçalar, spor koltuk ve yapılabilecek hafıfletme çalışmaları vb. asıl işlevlerinin yanında yakıt tüketimini da bir miktar azaltır ama yapılan masraf elde edilen tasarrufa değmeyecektir.
  • Akaryakıtın neden pahalı olduğunu sorgularsanız bu saçmalıklarla uğraşmak zorunda kalmazsınız. Aracınız çok uğraştınız heryerden kıstınız ve 3lt yaktı diyelim lt fiyatı 10 lira olunca gene aynı fiyata gelicek o zaman nerden kısacaksınız zaten araçlar az yakıyor hepsi düşük hacimli?

    Kaldıki düz boru, açık hava filtresi yakıtı düşürmez artırır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Finnbhennach -- 28 Şubat 2019; 16:17:34 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu siyasete giriyor. Türkiye'de herşeyin düzene girmesi için partilerin ortadan kalkması. tek adamların karar verdikleri düzenlerin yok olması lazım. Parti marti palavra. Yok efenim solcu sağcı ortacı öncü arkacı. Millet için devlet için iş yapacakları seçsin bu millet. Gelmiş parti lideri aday seçiyor. la sen kimsin. gelsin adaylar bizim mahalle meydanına. anlatsın ne yapacağını biz seçeriz kimlerin aday olabileceğini. Şuradan bir bakarsan Ovacıkta adam neler yapmış. yapılamaz deneni gerçekleştirmiş. Kısacası çok uzun konu. Biz şimdi bu durumu düzeltemeyiz. Nasıl ekonomi yaparız onu düşünelim vardır illa burda yetenekli ustalar arkadaşlar.
  • Kat iptali ve de açık hava filtresi yakıtı artırır diye biliyordum.

    Kat iptali doğru değil.
  • bu modlar bedava mı yapılıyor ? 5000 lira verip 100 km de 0,5 lt tasarruf sağlayacaksan o iş yaş
  • Bagaj Kapağını ve Kaputu Carbon Fiber Almak. 2 si ortalama bir araçta 10 bin tl civarıdır. Yakıtla amorti etmesi için sanırım bi 200 yıl gerekli.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Ben 1.6 mj bravo kullaniyorum. 105 beygir. Ben ve iki çantam ile 2.9 litre ortalama ile 85 km yol gittim. Gebzeden Sakarya üniversitesine. Bu benim rekorumdu çok dikkatli gittim sadece iki kere frene bastım. Ortalama hız 82 km. Beşinci vites 1850 devir civarinda tuttum düz yolda hız sabitleyici, yokuş geldiğinde önceden hız artırıp yokuşta devir düşmeye başladıkça vites küçültüp verdiğim gazı minimum tuttum.

    Bunlara hic dikkat etmeden 83 e falan sabitledigimde 3.3 gibi bir tüketim çıkıyor. Ayni yolu 1.3 90lik doblo ile 3.9 ile tamamladim. Gidiş dönüş tüketim aynı oluyor. Motoru ve tork eğrisini tanimak yardımcı oluyor. Öndeki ve arkadaki trafiği de hesap etmek lazım.

    Sürüş zevki diye bir şey kalmıyor orası ayri :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Smartyy kullanıcısına yanıt
    2.9 yakmış araba bundan iyi sürüş keyfi olur mu?
  • Katalitik iptali ve susturucu iptalleri her araçta yakıt tüketimini azaltmaz aksine artırır. Bakınız: back pressure
    Geri basınç azalacağı için alt devirler zayıflayacaktır ve sürücü aracı hareket ettirmek için daha fazla gaz pedalına basmak zorunda kalacaktır.

    açık hava filtresi de yakıt tüketimini genellikle artırır.

    Yağ katkısının motora zarar verme olasılığı bile yakıt tasarrufu için uygulamaya değer olmadığını kanıtlar nitelikte.

    Jant, piston, volan vs. hafifletme sonucunda yakıt tasarrufunun edilen masrafı amorti etmesi için bayağı bir uzun süreye ihtiyaç var. Ayrıca bu iş çocuk oyuncağı değil. Volan hafifletmenin olumsuz geri dönüşleri olabilir.

    Bir ülkede ekonomi iyiyken "performans artırıcı" ifadesiyle eylem ve ürünler satılır ama kriz dönemlerinde "yakıt tasarrufu sağlar" ifadesi kullanılmaya başlar. Varın tezatlığı siz görün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dikiz aynaları sökelim, çamurluklarıda içe doğru göçertelim. Kaputu da biraz bastırabiliriz. Böylece rüzgar direnci azalır. Rüzgar direnci ağırlıktan kat ve kat daha etkilidir.

    Şaka bi yana gerçekten dediklerin mantıklı olsaydı araba üretilirken yapılırdı. Millet ne teknolojiler yapıyor sırf az yaksın diye. Patlamayan lastik demişsiniz. Onun tanesine vereceğin para farkıyla kaç kere yakıt alırsın.

    Size şunu söyliyim: en iyi yöntem zayıflamak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dj_Gençkan D kullanıcısına yanıt
    daha dar lastiğe geçme işlemini lastikler bitince yaparsak artı masraftan saymayabiliriz.
    Benim arabanın K/N kutu filtresi 450 lira kargoyla.
    kataliği kesmek yazılım atmak + düz boru takmak - türkiye fiyatlarını bilmiyorum. Burada fiyatlar şöyle 250+450+50 750
    Daha hafif jantı takas yoluyla alabiliriz. 500 lira + masrafınız olsun diyelim.
    750+450+500- 1700.
    benzinin fiyatını 6.5 tan alsak 1700/6,5 = 110 litre benzin eder.

    benim araba şehir içi dur kalk 11 yakıyordu. şimdi 8 e düştü şehirler arası 6,5 tan 5,5 a düştü.
    100 km de 3 litre tasarruf ise bir ayda 3 bin km yol yapan adam için
    3000km de 90 litre tasarruf eder. neredeyse bir ayda kendini satın alır yaptıklarınız )
  • kerotobil K kullanıcısına yanıt
    Yahu herkes aynı şeyi diyor ama düşünmeden söylüyor bunu. Fabrika belli standtarlara uydurmaya çalışırken arabayı boğuyor. bunun gözden kaçırıyorsunuz. fabrika yapmaz bu dediklerimi.
  • TahaKaradeniz kullanıcısına yanıt
    Niye doğru değil ?

    Ben söktüm. Çokta memnunum. hem kötü benzinden motorun ölme ihtimalini azalttım. hem yakıt düştü. katalizatörün direnci zaman geçtikçe yükseliyor. gözenekleri dolduğu için. yıpranmasa bile moturu boğuyor.
  • aydo000 A kullanıcısına yanıt
    Emisyon oranı, çevre bilinci ?!

    Hocam yakıt nasıl düştü? Performans artar amenna ama yakıt da artar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydo000

    Niye doğru değil ?

    Ben söktüm. Çokta memnunum. hem kötü benzinden motorun ölme ihtimalini azalttım. hem yakıt düştü. katalizatörün direnci zaman geçtikçe yükseliyor. gözenekleri dolduğu için. yıpranmasa bile moturu boğuyor.
    Motorun ölme ihtimalini nasıl azalttın onu merak ettim?

    Söylediğin çoğu şey bilimsellikten ve deneyimden uzak şeyler. Katalitik iptali, susturucu iptali, düz boru, açık hava filtresi hepsini defalarca farklı araçlarda denemiş biri olarak yazıyorum ve deneyenlerle de sohbetlerim oldu kimse motorun ömrünü uzattık, yakıtı düşürdük diye ifade etmedi. Ki ben de birçok defa denememde ölen alt devir yüzünden daha çok yakıt tüketimiyle karşı karşıya kaldım. Üst devirlerde işe yarıyor düz boru gibi egzoz sistemini rahatlatan modifikasyonlar, o da yüksek süratlerde aracın daha atik ve istekli olmasını sağlıyor ama ölen alt devirlerin yanında o kazancı ben mantıklı bulmuyorum. Benim deneyimlerim büyük hacimli atmosferik araçlarda oldu 2.4, 2.7, 2.8, 6 0 gibi hacimli atmosferik araçlarda durum bu, turbolarda sanırım verim almak daha mümkün halde ama katalitik iptali geleceğe saygısızlık. Gençken yaptım ama öyle matah bir kazanç sağlandığını göremedim.

    Her zaman dediğim gibi dişe dokunur yakıt tüketimi yada performans isteniyorsa o işi iyi yapan araçlar satın alınmalı. Araçta yapılan her deneysel iş, etkileşimde bulunduğu diğer parçaların da ömrünü kısaltıyor. Aracın sürücüsünü yolda bırakma riski artıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yapılması gerekenler,

    A sınıfı yakıt seviyesine sahip dar tabanlı yazlık lastik,
    ECO seviyesi lastik basıncı, genelde 40psi ya yakın,
    motul 5W30 econergy yağ, (civic araçta farketti)

    olabilitesi şeyler,

    lastiklere helyum basma
    aracı yere yakınlaştırma
    dış gövde parça aralıklarını bantla kapatma
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Katalizatör kalitesiz yakıttan bozuluyor. Resimlere bakarsanız. biraz da internetten araştırırsanız görürsünüz.
    Yakıt tasarrufu için modifiye önerileri bu da sağlam katalizatör resmi.

    Yakıt tasarrufu için modifiye önerileri
    Egzoz monifoltuna kaçan seramik parçaları. Bu parçalar silindirlere çekiliyor. E bu parçalar silindirlere çekilince ne oluyor ? Tahmin etmek zor değil.
    Nasıl silindirlere kaçabileceklerini anlatmayayım. madem arabadan anlıyorsunuz. biraz düşününce anlarsınız nasıl kaçtığını.

    Yakıt tasarrufu için modifiye önerileriYakıt tasarrufu için modifiye önerileri

    Katalizatör illa kullanılmalı sökmek çevreyi kirletir diyenler için tek tavsiyem. Her 50bin km de bir oksijen sensörünü sökün. katalizatörün durumuna bakın. gözenekler dolmaya başlamışsa: hemen değiştirin.

    Benim araba 1.4 turbo 150 (150 yalanmış dyno da 167 beygir çıktı ) beygir tjet. katalizatörü söktüm. yazılım attırdım. 2 litre yakıt tasarrufu sağladı. atmosferik arabalarda belki bu kadar işe yaramaz.

    Yakıt tasarrufu için modifiye önerileri
    Yakıt tasarrufu için modifiye önerileri



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aydo000 -- 3 Mart 2019; 11:25:24 >




  • hahahahaha.lastiklere helyum basma süper fikir :D :D :D 2,2 bar normal hava 0,5 bar helyum basıp deneyeyim :D arabaya uçmaya başlarsa size selam çakarım :D
    uzun yola çıkmadan önce kaputun aralıklarını bantlama fikride güzel :D tam benim kafadan bir arkadaşsın =)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aydo000 -- 3 Mart 2019; 11:23:3 >
  • Türkiye şartlarından ziyade bu işi yabancılar alım güçleri fazla ve yakıtları daha ucuz olmasına ragmen yapıyor ve bunun için bir cok forum siteleri var ( ecomodder, cleanmpg ) gibi. Bu işlemleri burda bir liste halinde yayınlamışlar mesela :

    ecomodder.com
    65+ Vehicle modifications for better fuel economy - EcoModder.com
    https://ecomodder.com/forum/fuel-economy-mpg-modifications.php


    Ben burdakilerden anteni kısalttım zaten kötü olmuştu, cam rüzgarlıgı gibi sürtünmeyi artıran saçma şeyleri attım arabadan, tekerlerim genelde en az 36 psi kullanıyorum, bu forumdakiler genelde 51psi a kadar basıyor ancak malum bizim yollar cukurlu oldugu için müsade etmeyior buna. Sac jantlarıma Düm düz pizza tepsisi takarak gene rüzgar direncini düşürmeyi düşünüyorum ama biraz zahmetli
    Bir iş gibi. Onun dışında standart hypermilling tekniklerini uygulayarak 1.0 yaris ankara kışında 4.8 le geziyorum. Yazın 4,5 ti tüketimim. Birde 5w-30 econergy yağ kullanıyorum. Varsa başka mantıklı tavsiyeler bende dinlemek isterim. Ülkemiz gibi yakıtın bu kadar pahalı oldugu bir yerde böyle bir forum veya topic neden bizimde olmasın?

    Birde bu forumdan(ecomodder) yetersiz ingilizceyle anladıgım (doğrumu bilemiyorum) jant ve tekerleri hafifletmek ve kücültmek dur kalklı şehir içi trafiginde işe yararken uzun yolda dezavantaj oluyor sanırım. Cünkü bu defada hızını almış tekerler daha hafif olursa ağır teker ve janta göre daha kolay yavaşlayabiliyor. Fizik bilenler daha iyi açıklayabilir belki. O yüzden yanlış anlamadıysam uzun yolda büyük jant dur kalklı şehir içinde kücük jant avantaj. Yanlışsam düzeltin

    Ayrıca olaya birazda şöyle bakıyorum ben sonuçta bu petrol ürünlerini dolarla alıyoruz ülkemizde trafige kayıtlı 23 milyon araç var yarısı otomobil olsa kalan %75 ide aktif kullanılsa bu toplam araçlar 100 kmde 1-2 litre bile az yoksa bu da ülke için gene bir artı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi modifix06 -- 3 Mart 2019; 12:10:25 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.