Şimdi Ara

yakıt tasarrufu için en iyi devir aralığı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
41.344
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • iyi akşamlar
    yakıttan tasarruf etmek ve aracı yormamak için hangi devir aralıklarında kullanmak daha iydir tam olarak.
    tavan 3200 devir diye duymuştum (100 km/h)
    acaba taban devir diye bir şey var mı 2000- ya da 2500 gibi?



  • Aracın uygun devri benzinli dizel olduğuna, motor hacmine, aracın kendi ağırlığına, turbo olup olmadığına, yolun meyiline, bulunduğumuz rakıma, hatta hava şartlarına varana kadar birçok değişkene bağlıdır.
    Kendi aracım olan 1,6 benzinli atmosferik motorlar için en ekonomik devir;
    hafif belli belirsiz inişlerde 1800
    düzde 2000
    hafif meyillerde 2200
    orta meyillerde 2500
    dik rampa çıkışlarda 2700 max 3000 olduğunu düşünüyorum. Ama en iyi deviri herkes kendi aracında deneyerek yakalayabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Aracın uygun devri benzinli dizel olduğuna, motor hacmine, aracın kendi ağırlığına, turbo olup olmadığına, yolun meyiline, bulunduğumuz rakıma, hatta hava şartlarına varana kadar birçok değişkene bağlıdır.
    Kendi aracım olan 1,6 benzinli atmosferik motorlar için en ekonomik devir;
    hafif belli belirsiz inişlerde 1800
    düzde 2000
    hafif meyillerde 2200
    orta meyillerde 2500
    dik rampa çıkışlarda 2700 max 3000 olduğunu düşünüyorum. Ama en iyi deviri herkes kendi aracında deneyerek yakalayabilir.
    Bu arada yazdığım ilk üç seçenekte vites 5 te son seçenekte 4 veya 3 olur hız da duruma göre 60-80 arasıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Bu arada yazdığım ilk üç seçenekte vites 5 te son seçenekte 4 veya 3 olur hız da duruma göre 60-80 arasıdır.

    Alıntıları Göster
    yakıttan tasarruf etmek için temel kural, motorun sesini mümkün olduğunca duymamaktır.
  • Size katılıyorum mümkünse kontak kapatıp motorun sesini duymamak süper bi tasarruf yapıyor.
    quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    yakıttan tasarruf etmek için temel kural, motorun sesini mümkün olduğunca duymamaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: komador

    Size katılıyorum mümkünse kontak kapatıp motorun sesini duymamak süper bi tasarruf yapıyor.
    quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    yakıttan tasarruf etmek için temel kural, motorun sesini mümkün olduğunca duymamaktır.


    Alıntıları Göster
    Aracı gereğinden fazla düşük devirde kullanırsanız da çok yakarsınız.

    Gaza en küçük açıyla basmaya çalışıcaksınız hepsi bu, tabi motoru tekletmeden. Yani mesela yokuş tırmanırken gaza en az basarak hangi vitesle hangi devirde cıkılıyorsa o yöntem doğrudur.

    Yakıt tasarrufu edicem diye kasıp da sürekli düşük devirlerde kullanırsanız aracınızın motoru gücünden kaybeder.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: desci

    Aracı gereğinden fazla düşük devirde kullanırsanız da çok yakarsınız.

    Gaza en küçük açıyla basmaya çalışıcaksınız hepsi bu, tabi motoru tekletmeden. Yani mesela yokuş tırmanırken gaza en az basarak hangi vitesle hangi devirde cıkılıyorsa o yöntem doğrudur.

    Yakıt tasarrufu edicem diye kasıp da sürekli düşük devirlerde kullanırsanız aracınızın motoru gücünden kaybeder.

    Alıntıları Göster
    Devir konusunu görünce aklıma geldi sormak istedim.

    Şehirler arası yolculukta derlerdi ki "90 nı geçme yoksa çok yakar". Bu durumda aracın hızımı yoksa motorun devrimi önemli.

    Motorun yakıt ayarını enjector yapıyor. Yani araç 90 ve üzerinde hızla yol kat ederken neden daha çok yakıyor? (Mekanik olarak)

    Aracımın kilometre saatinde belirli yerlerde kırmızı işaretler var. Onlar ne ifade ediyorlar? Hatırladığım kadarıyla bir tanesi 90 üzerindeydi.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmanyasar


    Devir konusunu görünce aklıma geldi sormak istedim.

    Şehirler arası yolculukta derlerdi ki "90 nı geçme yoksa çok yakar". Bu durumda aracın hızımı yoksa motorun devrimi önemli.

    Motorun yakıt ayarını enjector yapıyor. Yani araç 90 ve üzerinde hızla yol kat ederken neden daha çok yakıyor? (Mekanik olarak)

    Aracımın kilometre saatinde belirli yerlerde kırmızı işaretler var. Onlar ne ifade ediyorlar? Hatırladığım kadarıyla bir tanesi 90 üzerindeydi.




    90'ın üzerine çıktığında özellikle eski karbüratörlü araçlarda 2. boğaz açıldığı için daha fazla yakardı ancak şimdi yeni sistemde enjeksyonlar devreye girdiği için böyle bir sorun kalmadı. Hızın arttıkça elbette daha fazla yakıyosun ama eski karbüratörlü araçlardaki kadar bir fark yok.

    Kilometre saatinde kırmızı değer olacağını sanmıyorum, devir saati üzerinde kırmızı bölge vardır. Bu bölgeye ingilizcede "Red Line" denir ve bu devir bandında aracı kullanmak çok zararlıdır. Bu kırmızı bölgede motorda yeterince yağlanma sağlanamaz ve aracın motoru hararet yaparak aşınır.

    Genelde güncel dizel araçlarda 1800-3000(max 4000), güncel benzinli araçlarda ise 1500-4000(max 5000) devirler arası kullanmak gerekir. Bu devirleri aştığınız zaman hem yeterli hızlanmayı sağlayamazsınız hem de yakıttan ve en önemlisi motordan vazgeçmeniz gerekir.

    Max. devir değerleri tamamen kişisel tecrübelerime dayanmaktadır ve sadece acil hızlanılması gereken durumlarda kullanılmalıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmanyasar


    Devir konusunu görünce aklıma geldi sormak istedim.

    Şehirler arası yolculukta derlerdi ki "90 nı geçme yoksa çok yakar". Bu durumda aracın hızımı yoksa motorun devrimi önemli.

    Motorun yakıt ayarını enjector yapıyor. Yani araç 90 ve üzerinde hızla yol kat ederken neden daha çok yakıyor? (Mekanik olarak)

    Aracımın kilometre saatinde belirli yerlerde kırmızı işaretler var. Onlar ne ifade ediyorlar? Hatırladığım kadarıyla bir tanesi 90 üzerindeydi.



    motora verilecek yakıtı enjektör değil ECU(electronic control unit) bir gömülü bilgisayar yapar.bu bilgisayar havaa akış sensörü,devir,son dönemde sürücünün kullanış sitili(bazı araçlarda),hava sıcaklığı,motor sıcaklığı gibi veriler ışığında kendisine daha önceden yüklenmiş program parametreleri sınırı dahilinde en uygun yanma veya patlamayı sağlayacak basınçta ve zamanlamada yakıtın gönderilmesini sağlar.enjektör yanma odasına yakıtın basınçla püskürtüldüğü deliğin adıdır.

    aracının kilometre saatindeki kırmızı çizgiler hız limitleri ile alakalı diye biliyorum.3 adet çizgi var 50 km/H 90km/h 130 km/h bunlar şehir içi şehir dışı ve otoban hız sınırları ama bizde otoban hız sınırı 120 orasıda ayrı bir konu....

    saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HELICOPTERPILOT

    quote:

    Orijinalden alıntı: osmanyasar


    Devir konusunu görünce aklıma geldi sormak istedim.

    Şehirler arası yolculukta derlerdi ki "90 nı geçme yoksa çok yakar". Bu durumda aracın hızımı yoksa motorun devrimi önemli.

    Motorun yakıt ayarını enjector yapıyor. Yani araç 90 ve üzerinde hızla yol kat ederken neden daha çok yakıyor? (Mekanik olarak)

    Aracımın kilometre saatinde belirli yerlerde kırmızı işaretler var. Onlar ne ifade ediyorlar? Hatırladığım kadarıyla bir tanesi 90 üzerindeydi.



    motora verilecek yakıtı enjektör değil ECU(electronic control unit) bir gömülü bilgisayar yapar.bu bilgisayar havaa akış sensörü,devir,son dönemde sürücünün kullanış sitili(bazı araçlarda),hava sıcaklığı,motor sıcaklığı gibi veriler ışığında kendisine daha önceden yüklenmiş program parametreleri sınırı dahilinde en uygun yanma veya patlamayı sağlayacak basınçta ve zamanlamada yakıtın gönderilmesini sağlar.enjektör yanma odasına yakıtın basınçla püskürtüldüğü deliğin adıdır.

    aracının kilometre saatindeki kırmızı çizgiler hız limitleri ile alakalı diye biliyorum.3 adet çizgi var 50 km/H 90km/h 130 km/h bunlar şehir içi şehir dışı ve otoban hız sınırları ama bizde otoban hız sınırı 120 orasıda ayrı bir konu....

    saygılar

    Alıntıları Göster
    Cevaplar için teşekkür ederim, ama ekonomik yakıt sarfiyatı için kilometre saatimi, yoksa devir saatimi önemlidir? Mesela 3000 devir/saat geçersen daha fazla yakıt harcarsın derlerdi.

    Sormak istediğim neden 100 km lik yolu 90 ile gidersen atıyorum 5 litre yakıyorda, aynı yolu 130 ile gidersen 7 litre yakıyor?

    En ekonomik hız 90 km midir?




  • Bahsettiğiniz mevzuda bir çok etken var..
    Lastik ebatlarında tutupta ,lastık havasına kadar.
    Burda şunu söyleyemeyız :
    Bütün araçlar 100 km hızla giderken 30000 devirde çalışır..
    Bazıları 2700 bazıları 3200 devırde bu hızı bulabılır..
    Bir çok etken mevcut bu konuda.
    Yakıt tasarrufu için temel kural az fren az gaz dır..
    25000 rpm ile 30000 rpm arası en ekonomık surusu sağlar.
    Bir başka ifadeyle Yakıtı etkıleyen nokta hız değil,motor devrıdır.
    Bir araç 30000 devırde 110 km hızı buluyorsa kesınlıkle çok yakmıyordur.
    quote:

    Orijinalden alıntı: osmanyasar


    Cevaplar için teşekkür ederim, ama ekonomik yakıt sarfiyatı için kilometre saatimi, yoksa devir saatimi önemlidir? Mesela 3000 devir/saat geçersen daha fazla yakıt harcarsın derlerdi.

    Sormak istediğim neden 100 km lik yolu 90 ile gidersen atıyorum 5 litre yakıyorda, aynı yolu 130 ile gidersen 7 litre yakıyor?

    En ekonomik hız 90 km midir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umera

    Bahsettiğiniz mevzuda bir çok etken var..
    Lastik ebatlarında tutupta ,lastık havasına kadar.
    Burda şunu söyleyemeyız :
    Bütün araçlar 100 km hızla giderken 30000 devirde çalışır..
    Bazıları 2700 bazıları 3200 devırde bu hızı bulabılır..
    Bir çok etken mevcut bu konuda.
    Yakıt tasarrufu için temel kural az fren az gaz dır..
    25000 rpm ile 30000 rpm arası en ekonomık surusu sağlar.
    Bir başka ifadeyle Yakıtı etkıleyen nokta hız değil,motor devrıdır.
    Bir araç 30000 devırde 110 km hızı buluyorsa kesınlıkle çok yakmıyordur.
    quote:

    Orijinalden alıntı: osmanyasar


    Cevaplar için teşekkür ederim, ama ekonomik yakıt sarfiyatı için kilometre saatimi, yoksa devir saatimi önemlidir? Mesela 3000 devir/saat geçersen daha fazla yakıt harcarsın derlerdi.

    Sormak istediğim neden 100 km lik yolu 90 ile gidersen atıyorum 5 litre yakıyorda, aynı yolu 130 ile gidersen 7 litre yakıyor?

    En ekonomik hız 90 km midir?


    Alıntıları Göster
    Teknik bilgilerde yer alan maksimum tork değeri genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az yakıt tükettiği devirdir. Bu devirde vites değiştirilmesi yakıt tüketimini düşürür.




  • Benzinli 1.6 araçlar maximum torku genelde 3500-4000 devir civarı veriyor. En az yakıt tüketimi için 3500-4000 devirde mi vites değiştirmek gerekir? 4000 devirde 5. vitese attıktan sonra sabit hangi devirle gitmek gerekir?
    quote:


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tazzz77

    Teknik bilgilerde yer alan maksimum tork değeri genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az yakıt tükettiği devirdir. Bu devirde vites değiştirilmesi yakıt tüketimini düşürür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 15 Eylül 2009; 14:01:32 >

  • 3500-4000 devir bence çok yüksek. Arkadaşın dediği gibi bence en iyi devir aralığı 2000-3000 aralığı. 3000 devire gelmeden 2500 de vites değiştirmek en mantıklısı. Tabiki bu aralık yol durumuna göre değişir. (Yokuş,iniş, buzlu yada ıslak zemin)



    quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Benzinli 1.6 araçlar maximum torku genelde 3500-4000 devir civarı veriyor. En az yakıt tüketimi için 3500-4000 devirde mi vites değiştirmek gerekir? 4000 devirde 5. vitese attıktan sonra sabit hangi devirle gitmek gerekir?
    quote:


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tazzz77

    Teknik bilgilerde yer alan maksimum tork değeri genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az yakıt tükettiği devirdir. Bu devirde vites değiştirilmesi yakıt tüketimini düşürür.






  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmanyasar


    3500-4000 devir bence çok yüksek. Arkadaşın dediği gibi bence en iyi devir aralığı 2000-3000 aralığı. 3000 devire gelmeden 2500 de vites değiştirmek en mantıklısı. Tabiki bu aralık yol durumuna göre değişir. (Yokuş,iniş, buzlu yada ıslak zemin)



    quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Benzinli 1.6 araçlar maximum torku genelde 3500-4000 devir civarı veriyor. En az yakıt tüketimi için 3500-4000 devirde mi vites değiştirmek gerekir? 4000 devirde 5. vitese attıktan sonra sabit hangi devirle gitmek gerekir?
    quote:


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tazzz77

    Teknik bilgilerde yer alan maksimum tork değeri genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az yakıt tükettiği devirdir. Bu devirde vites değiştirilmesi yakıt tüketimini düşürür.




    Alıntıları Göster
    @defiantly

    aracının kilometre saatindeki kırmızı çizgiler hız limitleri ile alakalı diye biliyorum.3 adet çizgi var 50 km/H 90km/h 130 km/h bunlar şehir içi şehir dışı ve otoban hız sınırları ama bizde otoban hız sınırı 120 orasıda ayrı bir konu....

    Siz böyle demişsiniz ama benim arabada sadece 20 ve 30 da kırmızı işaret var. Diğerlerinde yok




  • Arkadaşım ben şimdi bu konuya daha değişik açıdan bakacağım,ama ilk önce değişik bir yöntem söyleyeceğim. Eğer aracında yol bilgisayarı varsa deneme yanılma yolu ile bu işi çözebilirsin....

    Günümüz araçlarının hemen hepsinde uygun devir aralığı genelde 2000 - 3000 devir arasıdır. En ideali 2500-3000 devirdir. Daha düşük devirlerde daha az yakıt yaksanda ulaştığın performans açısından bu iyi olmaz. Amaç en düşük yakıt tüketimi-en iyi performans ise bu 2500-3000 devir aralığıdır. Bütün fabrikalar motor ömürlerini hesaplarken genelde bu devirleri kullanırlar. Ona göre kilometre verirler. Ama biz bi çok kullanıcı bunu bilmediğimiz için yüksek devirde aracı kullanırız, sonra neden bu motor bitti deriz. Daha yüksek devirlerde daha iyi performans elde edersin ama hem motorun yıpranır, hem de yakıt artar. Daha düşük devirlerde yakıtın azalır, ama performans bayağı düşer. Bu seferde düşük devirde aşırı kullanmadan dolayı motor sağırlaşır. Yani anlayacağın uzun ömür-en düşük yakıt ve bunun karşılığı olarak en iyi performans diyorsan 2500 - 3000 devir arası araç kullanacan...Özellikle vites değişimini bu devirlerde yapacan...5. vitese attığında arada sırada üst devirlere çıkmak kaydı ile istersen 2000 devirde kullan. Tabi aracı bu devirlerde kullanırken en azından ayda bir iyi bir hız denemesi yapacan ki motor üst kilometrelerde sağırlaşmaya gitmesin.

    Neden dediğimiz devir aralıklarında olduğunu sorarsan...buna net bir cevap veremeyiz. Çünkü her buluş beraberinde bir takım esrarengiz özelliklerde getirecektir. ...hiç unutmuyorum günün birinde bilgisayarımı değiştirecektim. Satıcı bana "elindeki o eski bilgisayarla yapabileceklerini bilsen yenisini almaya gerek duymazdın" diyerek aslında hergün elimizin altında olan ama özelliklerinin hepsini bilemeyeceğimiz elektronik...vs şeylerin önemini kavrattı...............neyse konumuza dönelim...Şimdi elimizde, kafamızda en uygun devrin 2500 - 3000 devir olduğunu ( genelde ) belirten bir done var...Tork nedir bilirmisin....tork hızlanmanın en iyi sağlandığı durumdur. Peki neden bizim ülkemizde insanlar "tork para kazandırır, beygir gücü yarış kazandırır"derler...neden 1,4 motorlu bir dizel clio, 2,0 motorlu benim lagunamı 4000 - 4500 devir aralığına kadar geri kazandırıyor. Çünkü torklu araç.....Çünkü onun maksimum torkunu elde ettiği devirde ben halen anca yürüyor durumdayım. Neden tork düşük devirlerde yapılır. Bilhassa dizellerde maksimum torku aşağı devirlere çekmek daha iyidir. Şu anda TDI,CRDI...vs bi çok dizel araç maksimum torkunu 1750 - 2000 devir aralığında başlatıp, 2500 - 2750 devir aralığına kadar korurlar. Bu sayede düşük yakıtın elde edildiği devirlerde benzinli araçlara göre daha iyi bi hızlanma sağlarlar. Benzinli aracın ise onu geçmesi için yüksek devirlere giriş yapmasını zorlamaktadırlar. Her neyse işin tekniğine girmeden şunu diyeyim...dizel araçların maksimum tork bandlarına baktığın zaman bu devirlere denk gelmesi sence rastlantı mı....
    quote:

    Orijinalden alıntı: melifkaya

    iyi akşamlar
    yakıttan tasarruf etmek ve aracı yormamak için hangi devir aralıklarında kullanmak daha iydir tam olarak.
    tavan 3200 devir diye duymuştum (100 km/h)
    acaba taban devir diye bir şey var mı 2000- ya da 2500 gibi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Benzinli 1.6 araçlar maximum torku genelde 3500-4000 devir civarı veriyor. En az yakıt tüketimi için 3500-4000 devirde mi vites değiştirmek gerekir? 4000 devirde 5. vitese attıktan sonra sabit hangi devirle gitmek gerekir?
    quote:


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tazzz77

    Teknik bilgilerde yer alan maksimum tork değeri genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az yakıt tükettiği devirdir. Bu devirde vites değiştirilmesi yakıt tüketimini düşürür.




    Benim 206 1.4 16V 90HP aracımda Max Tork değeri 3250 devir Max Güç 5250 devirdedir. İdeal olan max tork değerini uzun devir aralıklarında almaktır. (Örnek olarak TSI motorlarını inceleyebilirsiniz.) Ama bu mümkün değilse, max torkdan önce vites değiştirmek uygundur.(Yakıt tasarrufu için) Bu devirden sonra tork belirgin bir düşüşe geçer. En iyisi motorunuzun Tork-Güç eğrilerini elde edip incelemenizdir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tazzz77

    quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Benzinli 1.6 araçlar maximum torku genelde 3500-4000 devir civarı veriyor. En az yakıt tüketimi için 3500-4000 devirde mi vites değiştirmek gerekir? 4000 devirde 5. vitese attıktan sonra sabit hangi devirle gitmek gerekir?
    quote:


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tazzz77

    Teknik bilgilerde yer alan maksimum tork değeri genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az yakıt tükettiği devirdir. Bu devirde vites değiştirilmesi yakıt tüketimini düşürür.




    Benim 206 1.4 16V 90HP aracımda Max Tork değeri 3250 devir Max Güç 5250 devirdedir. İdeal olan max tork değerini uzun devir aralıklarında almaktır. (Örnek olarak TSI motorlarını inceleyebilirsiniz.) Ama bu mümkün değilse, max torkdan önce vites değiştirmek uygundur.(Yakıt tasarrufu için) Bu devirden sonra tork belirgin bir düşüşe geçer. En iyisi motorunuzun Tork-Güç eğrilerini elde edip incelemenizdir.

    Alıntıları Göster
    En iyi devir 2000-3000 arasıdır. az yakacağım diye 2000 devrin altında gidenler conta yaktıkları zaman akılları başına gelir. Zaten hız limitleri buna göre yapılmıştır. Şehir içinde hiç bir yerde hız limiti olarak 20 ya da 40 tabelası göremezsiniz. 30- yada 50 tabelası görürsünüz. Çünkü 20 km hız 1.vites için yüksek,2.vites için düşük devirdir. Zarar verir.2.viteste 30 km hız ortalama 2500 devire denk elir. Diğer hız limitleri de öyle.

    İdeal hızlar ve vitesler şöyledir.(1.6 motorlarda sabit hız için)

    10 km = 1. vites
    30 km = 2. vites
    50 km = 3. vites
    70 km = 4. vites
    90 km = 5. vites

    Dikkat edin bu hızlar bu viteslerde kullanıldığında ortalama 2500 devir yapar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: harunoda

    En iyi devir 2000-3000 arasıdır. az yakacağım diye 2000 devrin altında gidenler conta yaktıkları zaman akılları başına gelir. Zaten hız limitleri buna göre yapılmıştır. Şehir içinde hiç bir yerde hız limiti olarak 20 ya da 40 tabelası göremezsiniz. 30- yada 50 tabelası görürsünüz. Çünkü 20 km hız 1.vites için yüksek,2.vites için düşük devirdir. Zarar verir.2.viteste 30 km hız ortalama 2500 devire denk elir. Diğer hız limitleri de öyle.

    İdeal hızlar ve vitesler şöyledir.(1.6 motorlarda sabit hız için)

    10 km = 1. vites
    30 km = 2. vites
    50 km = 3. vites
    70 km = 4. vites
    90 km = 5. vites

    Dikkat edin bu hızlar bu viteslerde kullanıldığında ortalama 2500 devir yapar.


    Doğru diyorsunuz fakat şuan izmit / yahyakaptandayım ve tabela var 40 km ile gidilmesi gerektiğini gösteren. Elektrik direğine asılmış



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ~Trabzon61~ -- 17 Eylül 2009; 18:15:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~

    quote:

    Orijinalden alıntı: harunoda

    En iyi devir 2000-3000 arasıdır. az yakacağım diye 2000 devrin altında gidenler conta yaktıkları zaman akılları başına gelir. Zaten hız limitleri buna göre yapılmıştır. Şehir içinde hiç bir yerde hız limiti olarak 20 ya da 40 tabelası göremezsiniz. 30- yada 50 tabelası görürsünüz. Çünkü 20 km hız 1.vites için yüksek,2.vites için düşük devirdir. Zarar verir.2.viteste 30 km hız ortalama 2500 devire denk elir. Diğer hız limitleri de öyle.

    İdeal hızlar ve vitesler şöyledir.(1.6 motorlarda sabit hız için)

    10 km = 1. vites
    30 km = 2. vites
    50 km = 3. vites
    70 km = 4. vites
    90 km = 5. vites

    Dikkat edin bu hızlar bu viteslerde kullanıldığında ortalama 2500 devir yapar.


    Doğru diyorsunuz fakat şuan izmit / yahyakaptandayım ve tabela var 40 km ile gidilmesi gerektiğini gösteren. Elektrik direğine asılmış

    Alıntıları Göster
    Ya arkadaşlar yapmayın ne olur lütfen ya bir aracın en az yakıt tüketeceği devir diye birşey olabilirmi lütfen birde çıkmış 2500-3000 arası felan diyorsunuz. düz yolda rüzgarsız kabul edelim ayrıca az yakmak istiyorsan 5.viteste 80 km hızla gidersin bu da muhtemelen 1800 devir felan yapar.gaza sadecec dokunucan araç hızını muhafaza edecek kadar güç üretecek.aslında 1500 devirde felan daha da az tüketir yakıtı debi olarak bakarsak ama hız çok az olacağından 100 km yi daha uzun sürede tamamlayacak ve sarfiyat biraz daha fazla olacaktır.ama dediğiniz gibi asla 2500-3000 devir felan değil.ayrıca aracı devirsiz kullanmak nasıl sağırlaştırır biri bana anlatsın lütfen?aracı ne kadar sakin devir çevirmeden kullanırsanız o kadar az aşınır motor ve uzun ömürlü olur.tabi bu dediğim aracı düşük devir yüksek vites zorlamadan sadece hızını muhafaza edecek kadar güç ürettirerek olur.300.000 km boyuncu düşük devir kullanın bakalım aracı motoru devirli kullanılan aracac göre ne kadar yeni ve sorunsuz.sadece arada veya günde 1 kez felan araca yüksek devirleri göstermeniz kafi olacaktır.bana inanmıyorsanız ustalara sorun.mesela onno ustaya.hadi onno ustaya da inanmadınız açın yol bilgisayarını bakın.hadi onada inanmadınız devirli dizel araç kullanan arkadaşların arabalarının sesini dinleyin.60.000 den sonra aracın sesi 20 yaşındaymış gibi çıkıyor.birde sakin kullanan adamların araçlarının sesini dinleyin 0 km gibi. herşey şoförlükle alakalı.şehir efsanelerine kanmayalım.bir de motor soğukken asla aama asla 2.000 devir geçmemek lazım.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.