Şimdi Ara

vw tiptronic sanzıman hakkında yardim

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
15.815
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • oncelikle soruyu burada sorma nedenim soruyu alakalı alakasız herkesin degilde gercek vw kullanıcılarının yanıtlamasını tercih etmemdir..Bahsettigim sanzıman dsg den once 2004-2007 modellerde kullanılan normal tiptronic sanzıman.suan almayı dusundugum arac golf fsi fiyatlarına gore 2004 2006 arası degerlendiriyorum.kolaylık olması acısından size maddeler halinde soruları sıralıyorum..,
    1-bu araclardaki trnc sanzımanın kronik bir sorunu var mı?opeldeki easytronic gibi basarısız bir sanzuman mı?
    2-70-80bindeki bir arac alındıgında masraf cıkarma olasılıgı nedir?
    3-olası karsılasacabilecegim problemler nelerdir ve ortalama nekadar masraf cıkarır(trafikte triptoniclerin cok cabuk yıprandıgını ve 60 bine gelene kadar komple degisim istedigini soyluyorlar)
    4-gunumuzde otomatik ve yarıotomatik sanzımanlar yakıtta manuelle basabas gidiyorlar.2004-2007 golf tiptronic icinde bunu soyleyebilirmiyiz.?
    5-son olarak gonul rahatlıgıyla alıp kullanabilir miyim?

    ilginize tesekkurler arkadaslar.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    VW Tiptronic Şanzıman Hakkında Bilgi

    Volkswagen'in geliştirdiği Tiptronic şanzıman, otomatik ve manuel vites değiştirme seçenekleri sunan otomatikleştirilmiş bir manuel şanzımandır. Bu şanzıman, size hem otomatik bir şanzımanın rahatlığını hem de manuel bir şanzımanın kontrolünü sağlar.

    Tiptronic şanzıman, tork konvertörü kullanmaz ve bunun yerine çok plakalı bir kavrama kullanır. Bu, daha doğrudan bir sürüş hissi ve daha hızlı vites değiştirmeleri sağlar. Şanzıman ayrıca, vitesleri manuel olarak değiştirmenize olanak tanıyan bir vites değiştirme kolu veya direksiyon üzerindeki kulakçıklar ile donatılmıştır.

    Tiptronic şanzımanın bazı avantajları şunlardır:

    • Yüksek verimlilik: Tork konvertörü kullanmaması, daha az güç kaybına yol açarak yakıt verimliliğini artırır.
    • Daha hızlı vites geçişleri: Çok plakalı kavrama, daha hızlı ve daha hassas vites değişiklikleri sağlar.
    • Sürüş kontrolü: Manuel vites değiştirme modu, belirli sürüş koşullarında daha fazla kontrol sağlar.
    • Geliştirilmiş arazi performansı: Tiptronic şanzıman, kaygan veya engebeli arazilerde daha iyi çekiş sağlar.

    Tiptronic şanzıman, performans ve verimlilik arayan sürücüler için mükemmel bir seçenektir. Hem otomatik hem de manuel vites değiştirme seçenekleri sunarak, çok yönlülük ve kişiselleştirilmiş bir sürüş deneyimi sağlar.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Durumu vahim sanırım...
  • aracım 2005 model 1.6 fsi, tiptronic. km olarak 115.000 km de çok şükür bir sorun yok. performans deseniz tsi kadar olmasa da iyi diyebilirim.
    şanzımanında sorun çıksa 2000-5000 TL arası çıkar. Kronik bir sorunu yok. Yakıt olarak ilk 5 kmlik mesafede hergün işe git-gel ortalama 10 lt yi gösteriyor.
    dikkatli kullanımda şehiriçi 8-9 lt, şehirlerarası 6,5-7,5 lt yakıt tüketimi var.
    benzin fiyatı fazla olduğu için herkese araç çok yakıyor gibi geliyor.
  • daha önceden hangi aracı kullanıyordunuz bilmiyorum ama eğer golf fsi alırsanız bundan sonra değiştirmek istedğinizde golf gti almak istersiniz diye düşünüyorum. güle güle gönül rahatlığıyla kullanmanız dileğiyle...
  • yani tiptronikte bi sakatlık yok alabilirsin mi diyorsunuz..
  • Selam
    Öncelikle benim golfum yok. Ama 2005 2.0 fsi passatim var. triptonik
    Bence sanzimanin kronik sorunu yok. Ama sonucta insan yapisi
    Yani 1000 de 1 sorun olabilir
    tabii sen yasadin mi diye sorarsan ? evet yasadim ama sanzimanda degil. sanzimana emir gönderen beyinde sorun yasadim. 2000- 3000 lira arasinda maliyeti var.
    Bu sorun isvicrede yasayan ilk triptonik sorunu.

    Yani sonucta arabalarda % 100 sorunsuz yapmalari imkansiz
    Bana sorarsan al derim. dsg ile de yapi olarak ayni sadece isimde degisiklik var




  • hocam tiptronikte bir sakatlık yok, ytsk80 arkadasın dediği gibi insan yapısı herşey olabilir...

    ben de almadan önce birsürü şey okudum, araştırdım, inceledim ve aldım. eğer golf 5 e dışardan bakınca içinde bi kıpırdama oluyorsa, yanından geçerken way diyorsan al.

    vitesi tiptronic moda de almana gerek yok D de takılırsın arada S yaparsın mis gibi gidersin.

    pedere passat 1.6 fsi/tptr. almıstık (ytsk80in 2.0 fsi ından alcaktık vergiler çok farkettiği için) 1400 kiloluk o kasa da bile peder çok memnun.

    Allah hiçbirimize kaza, bela vs vermesin...

    Düzeltme: İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pascal34 -- 16 Mart 2010; 8:46:37 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ytsk80

    Selam
    Öncelikle benim golfum yok. Ama 2005 2.0 fsi passatim var. triptonik
    Bence sanzimanin kronik sorunu yok. Ama sonucta insan yapisi
    Yani 1000 de 1 sorun olabilir
    tabii sen yasadin mi diye sorarsan ? evet yasadim ama sanzimanda degil. sanzimana emir gönderen beyinde sorun yasadim. 2000- 3000 lira arasinda maliyeti var.
    Bu sorun isvicrede yasayan ilk triptonik sorunu.

    Yani sonucta arabalarda % 100 sorunsuz yapmalari imkansiz
    Bana sorarsan al derim. dsg ile de yapi olarak ayni sadece isimde degisiklik var


    Selamlar,

    DSG ile triptronik vitesin çalışma prensibinde, isminde ve yapısında hiçbir benzerlik yoktur. Lütfen yanlış yönlendirmeyelim.




  • Bende de golf fsi tiptronik var . Çok güzel bi araç ve gerçekten tiptronik kullanınca insan bi daha manuel kullanmayı istemiyor.Arıza konusu tamamen şans , 1000 de biri sana denk gelir bilemessin ama ben kronik bi arıza duymadım . Arızalansa bile yapım maliyeti yeni sistemlerden daha ucuz o kesin .
  • Selamlar,

    İlk VW aracım 2005 model (bir önceki kasa) Passat tiptronic idi. 80 küsür bin km boyunca vites kutusunu problemsiz kullandım. Şimdiki aracım 2008 model 1.8 TSI tiptronik. Aldıktan 4000-5000 km sonra ve geçenlerde 40000 km civarında vites kutusu 2 kez arıza yaptı. Arıza modunda 3. vitese geçti. O şekilde 2 kez servise gittim. İlkinde yazılımı yenileyerek problemi giderdiklerini söylediler. 2. arıza da ise net açıklama yapmadılar. Doğuş taki eleman, 3. kez arıza olursa vites kutusu değişimi olabileceğini söyledi.

    Bu arıza kronik bir sıkıntımıdır, o nu bilemem. Serviste bu tip arıza sık sık oluyormu diye sorduğumda cevap vermediler.

    Sadece sizi bilgilendirmek istedim

    İyi günler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cabarnet

    oncelikle soruyu burada sorma nedenim soruyu alakalı alakasız herkesin degilde gercek vw kullanıcılarının yanıtlamasını tercih etmemdir..Bahsettigim sanzıman dsg den once 2004-2007 modellerde kullanılan normal tiptronic sanzıman.suan almayı dusundugum arac golf fsi fiyatlarına gore 2004 2006 arası degerlendiriyorum.kolaylık olması acısından size maddeler halinde soruları sıralıyorum..,
    1-bu araclardaki trnc sanzımanın kronik bir sorunu var mı?opeldeki easytronic gibi basarısız bir sanzuman mı?
    2-70-80bindeki bir arac alındıgında masraf cıkarma olasılıgı nedir?
    3-olası karsılasacabilecegim problemler nelerdir ve ortalama nekadar masraf cıkarır(trafikte triptoniclerin cok cabuk yıprandıgını ve 60 bine gelene kadar komple degisim istedigini soyluyorlar)
    4-gunumuzde otomatik ve yarıotomatik sanzımanlar yakıtta manuelle basabas gidiyorlar.2004-2007 golf tiptronic icinde bunu soyleyebilirmiyiz.?
    5-son olarak gonul rahatlıgıyla alıp kullanabilir miyim?

    ilginize tesekkurler arkadaslar.

    Bence çok önemli iki soru daha eklemelisiniz;
    -Yokuşda kalkış olayı nasıl?
    -Yoğun şehir içi trafiğinde bazı üretimi duran modeller gibi kendisini 15 dak. kitliyor mu?




  • aracım 102 bg'lik 1.6 8V golf tiptronik.aşırı bir yakıt tüketimi var. yol bilgisayarım ş.içi 11,5-12,5 lt civarı. uzun yolda ise 8,5-9 lt arası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Turkalog -- 10 Şubat 2011; 16:55:29 >
  • tiptronik bir sistemin adıdır. Şanzumanın geneliyle alakası yoktur. tam otomatik tork konvertörlü bir aracın şanzumanında da, tam otomatik olmadığı halde otomatikleştirilmiş kavramalı bir şanzumanda da tiptronik yapı bulunabilir. Tiptronik denilen hadise aracı Drive konumundan + - konumuna alıp belli müeyyideler dahilinde manuelmiş gibi kullanmaktır. Maksat sürücüye tatmin sağlamaktır. Aslında şanzumanı tam olarak sürücüye teslimde etmez. Yani 3. viteste 1500d/d giderken aracı 4. vitese geçirtmez.. Hatta deviri biraz daha düşürürseniz sizi devreden çıkartıp vitesi 3. den 2. ye alır..

    Tiptronik yapının şanzumanın ömrüne negatif yada pozitif bir etkisi yoktur.

    Sanırım esas sorulmak istenen dsg şanzumanın yapısal sorunları imiş ama dual clutch ile tork konvertörün arasında farkı dahi bilmeyenlerce bir sürü yorum yapılmış. Bilmeksizin, fikir yürütülerek..




  • imzamdaki aracı yeni aldım, önceki aracımda 4 ileri tiptronikti.

    önceki aracımda geçişleri hissediyordum, ayrıca 4 ileri olmasının verdiği fazla yakıt tüketimi ve performans düşüklüğü de söz konusuydu.

    ancak yeni aracımda bu bahsettiğim konular söz konusu değil, 6 ileri olmasının avantajı çok. geçişler sarsıntısız.

    son birşey, dsg de olası arızalarda çıkacak maliyet, dsg öncesi çıkan tiptroniklerden (yani benim kullandığım tiptroniklerden) çok daha büyük oluyormuş. bunu ustam söyledi,

    şuan elimde biri passat 3 araç var dsg li ve parça yüzünden araçlar yatıyor dedi. o nedenle de bana dsg değil bir önceki nesil tip.şanzuman aldırdı.
  • herkes opel easytroniği kötü ilan etmekte hemfikir, konuyu açan arkadaş bile buna değinmiş. Ne hikmetse bu sayfada yine çok övülen volkswagen şanzumanlarla ilgili sorunlardan bahsediliyor. Forumda o kadar şişirildi ki dsg burayı okuyunca şaşırdım
  • 2007 Jetta 1.6 102 PS tiptronik vites 98000 km aracı almayı dusunuyorum. D1 den D2 ye geçişte vuruntuyu farkettim araç sahibi ile servisi aradık iyi niyet garantisinden faydalanabilecegini soyledi. Onarım yapılınca almalimiyim. Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tiptronik Jetta T kullanıcısına yanıt
    Merhaba, aynı araçtan bendede var. Her vites geçişinde vuruntu yapıyor. İyi niyet garantisi dediğiniz nasıl oluyor? varsa öyle bir şey bende deneyeyim :)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.