Şimdi Ara

VW Polonun ömrü ne kadardır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
4.860
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar biraz saçma bir konu açtığımın farkındayım fakat bu soruyu kime sorduysam net bir cevap veremedi. Arkadaşlar benim 2003 model TDI Polo aracım var. şu anda 120000 kmde. Bir kez kaza yaptım ancak motorla alakası yoktu. Sağ kapı değişti sadece. Bir kaç kez de klima arızası oldu.
    Size sorum şu; bu araba daha kaç bin kmye kadar dayanır? Kaç sene daha kullanabilirim bu aracı? Çok şükür daha henüz ciddi arızalar çıkarmadı ama 100000den sonra arızalar olabilir dendi bana. Bu araç 300bin kmye kadar dayanır mı ?

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler



  • valla 2004 polo 125.000kmde benzinli çatır çutur gitmekte 200 ü görür bence...
  • Kullanabildiğin kadar ömrü vardır.

    Biraz düşün ne dediğimi çok iyi anlayacaksın

    SAYGILAR..
  • Tdi motorlar uzun ömürlü olur diye biliyorum. Tabiki kullanıma göre değişir. Ancak şöyle bi yorum yapacak olursak.
    313000km
    http://www.sahibinden.com/sahibinden_satilik_otomobilWQQaXQQ4734887WQQpXQQdisplayitem
    220000km
    http://www.sahibinden.com/2001_model_poloWQQaXQQ10657776WQQpXQQdisplayitem
    292000km
    http://www.sahibinden.com/acil_satilik_polo_classic_1_9_tdiWQQaXQQ11479205WQQpXQQdisplayitem
    190000km

    8-10 yaşında 200-300bin küsür km'deki araçlar 100küsür bindeki emsallerine göre bir kaç bin ytl arası farkla satıldığına göre hala sağlam olmalılar..
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: santiego-39

    Kullanabildiğin kadar ömrü vardır.

    Biraz düşün ne dediğimi çok iyi anlayacaksın

    SAYGILAR..


    üstad o konuda kendime bir güvenebilsem. biraz dikkatsizim bulunduğum yerde yollar allaha emanet. bazen 100 le geçiyorum kasisleri ister istemez. o yüzden arabayı ciddi anlamda yıprattığımı düşünüyorum. yoksa arabamın bakımlarını eksik etmem. çok üstüne titrerim ama durum bu .

    bu arada supremum hocam içimi rahatlattın. teşekkürler




  • VOLKSWAGEN'in dizel motoru sağlamlıkla ün yapmış, dayanıklı ve çok uzun yıllar ve kilometreler çalışmak üzere tasarlanmıştır. Adana'da gümrükten alınan ve 33 yıldır kullanılan dizel GOLF I var ve hâlâ çatır çatır (!) çalışıyor. Araca bakımını doğru şekilde yaptığınız ve boya koruma, pas önleme işlemlerini geciktirmediğiniz sürece rahatlıkla 15-20 yıl, 500.000 hatta daha fazla km yapacağından eminim. İstiyorsanız Almanwww.motor-talk.de forumunda da sorabilirim/siniz.

    Not. 10 yıl önce üretilen araçlar ve motorlar bence şu anda imal edilenlerden daha kaliteli ve dayanıklıydı. Kullan-At Otomobil zamanına çoktan girdik bile. PEUGEOT otomobil fabrikası dizel aracı 150.000 km'den sonra iflas eden ve mahkemeye başvuran bir Alman vatandaşa duruşma salonunda "araçtan ne bekliyordunuz ki? 206 HDI zaten maksimum 150.000 km'ye göre yapılıyor" demiş, bu beyanı tutanaklara girmiş ve 1 ay önce de VOX TV'de yayınlanan AUTO MOBIL proğramında dile getirilmiştir.

    Ancak yine de yeterli bakım, aşınan ve yıpranan parçaları zamanında değiştirme ve aracı dikkatli kullanma ile hem motor, hem şasi/yürür aksam, hem kaporta ve hem de boya ile ömrünün uzun olacağını düşünüyorum.

    T.G.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 17 Aralık 2008; 23:41:59 >




  • Motor iyi bakım yaparsan, yağına suyuna dikkat edersen uzun yıllar gider. Bence daha çok yürür aksamın ömrüne bakmak lazım. Çünkü atıyorum 300.000'de artık şanzımanın iyice yıpranmış olur. Süspansiyon yayların yavşamış olur. Akslar var, diferansiyel var, dünyanın parçası var. Şimdi diceksin ki onları değiştiririz ne olacak ki, o zaman motoru da rektifiye ettirirsin aracı sonsuza kadar kullanırsın Motorun enjektör, subap, buji vs. zaten değiştiriyorsun. Ömrü bitti dediğin nokta artık silindir yataklarının iyice aşındığı noktadır. İşte bu durumda rektifiye
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst

    Motor iyi bakım yaparsan, yağına suyuna dikkat edersen uzun yıllar gider. Bence daha çok yürür aksamın ömrüne bakmak lazım. Çünkü atıyorum 300.000'de artık şanzımanın iyice yıpranmış olur. Süspansiyon yayların yavşamış olur. Akslar var, diferansiyel var, dünyanın parçası var. Şimdi diceksin ki onları değiştiririz ne olacak ki, o zaman motoru da rektifiye ettirirsin aracı sonsuza kadar kullanırsın Motorun enjektör, subap, buji vs. zaten değiştiriyorsun. Ömrü bitti dediğin nokta artık silindir yataklarının iyice aşındığı noktadır. İşte bu durumda rektifiye

    işte ben motoru değiştirmeden, daha doğrusu motorun ömrünü sormuştum




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    VOLKSWAGEN'in dizel motoru sağlamlıkla ün yapmış, dayanıklı ve çok uzun yıllar ve kilometreler çalışmak üzere tasarlanmıştır. Adana'da gümrükten alınan ve 33 yıldır kullanılan dizel GOLF I var ve hâlâ çatır çatır (!) çalışıyor. Araca bakımını doğru şekilde yaptığınız ve boya koruma, pas önleme işlemlerini geciktirmediğiniz sürece rahatlıkla 15-20 yıl, 500.000 hatta daha fazla km yapacağından eminim. İstiyorsanız Almanwww.motor-talk.de forumunda da sorabilirim/siniz.

    Not. 10 yıl önce üretilen araçlar ve motorlar bence şu anda imal edilenlerden daha kaliteli ve dayanıklıydı. Kullan-At Otomobil zamanına çoktan girdik bile. PEUGEOT otomobil fabrikası dizel aracı 150.000 km'den sonra iflas eden ve mahkemeye başvuran bir Alman vatandaşa duruşma salonunda "araçtan ne bekliyordunuz ki? 206 HDI zaten maksimum 150.000 km'ye göre yapılıyor" demiş, bu beyanı tutanaklara girmiş ve 1 ay önce de VOX TV'de yayınlanan AUTO MOBIL proğramında dile getirilmiştir.

    Ancak yine de yeterli bakım, aşınan ve yıpranan parçaları zamanında değiştirme ve aracı dikkatli kullanma ile hem motor, hem şasi/yürür aksam, hem kaporta ve hem de boya ile ömrünün uzun olacağını düşünüyorum.

    T.G.

    cevabınız için çok teşekkür ederim Taner Gode. Peugeut konusunda bu olaya benzer bir olay duyduktan sonra benim de içime kurt düştü açıkçası. Ama VW ye güveniyorum. İnşallah yüzümüzü kara çıkarmaz.




  • valla motor da kadın gibi ne kadar bakarsan o kadar cok binersin hehe . cok enterasan sorular gelmeye başladı . 100.000 km nedirki 4-5 yüzbin deviren biton arac var .
  • yeri geldiğinde turbo eskitir ama tdi motor iyi bakıldığında çok uzun ömürlüdür.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: selim82

    valla motor da kadın gibi ne kadar bakarsan o kadar cok binersin hehe . cok enterasan sorular gelmeye başladı . 100.000 km nedirki 4-5 yüzbin deviren biton arac var .

    sorunun biraz acayip olduğunun farkındayım. ama benim kulağıma gelenler beni biraz ürküttü açıkçası. yok 100000 den sonra arızası çok olurmuş falan filan.
    Taner Gode'nin söylediği birşey var. artık kullan at araçlar üretmeye başladılar. bence 4-5 yüz bini görmek artık eskisi kadar kolay olmayacak diye düşünüyorum.
  • 2001 model 1.9 tdi poloyu 200bin km de gördüm ve motorun hala maşallahı vardı.En ufak duman atma söz konusu olmadığı gibi çekişide gayet güzeldi.Ama bakımları hep zamanında ve servisinde yapılıydı.
    Fazla motora yüklenilmezse abartı zorlamalara girilmezse o motorun rahat 300 binleri göreceği kanaatindeyim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: WarSaw

    2001 model 1.9 tdi poloyu 200bin km de gördüm ve motorun hala maşallahı vardı.En ufak duman atma söz konusu olmadığı gibi çekişide gayet güzeldi.Ama bakımları hep zamanında ve servisinde yapılıydı.
    Fazla motora yüklenilmezse abartı zorlamalara girilmezse o motorun rahat 300 binleri göreceği kanaatindeyim.

    Bir de şu var. Sizin ki polo classicmiş. benim ki yeni kasa makyajsız polo. polo classicler dayanıklılığıyla ünlüydüler. yeni kasa poloların biraz kötü bir imajı var. insanlar motor arızalarından şikayet etmeye başladılar etrafımda ki polo sahipleri.
    ayrıca büyük motorların dayanma süreleri daha mı uzun ? yani 1.9 motor mu daha çok dayanır 1.4 mü ?
  • Eniştem benzinli poloyu 10 yıl 300 bin km kullanmıştı. Arabaya kız gibi bakardı ama.
    Var sen dizelini hesap et.
  • eğerki golf olsaydı garanti verilebilirdi ancak bence polo, vw'nin sağlamlığına gölge düşüren bir araç.
  • evet saçma bir soru sormuşsun, kaza bela gibi etkenler hariç her marka uzun yıllar kullanılır, bazı araçların zayıf yönleri vardır mercedes bile olsa, tamiri yapılır yine kullanılır, siz hiç gördünüz mü normal şartlarda 10 senede arabanın ömrünün bittiğini. vw olmuş opel olmuş kia olmu lada olmuş hiç farketmez, vw 300bin km devirirde lada da devirir yollarda görüyoruz 80 model ladaları. tek fark şu olur, misal; birinin ön takımı 5 sene bozulmaz birininki 3 senede bozulur, birinin ateşleme sistemi 10 sene gider birinin 5 sene ama yapılır yoluna devam eder. ömür biçmek çok saçma.
    otalama bir motor ömrü 500 bin km olarak hesaplanır, tabi o km'yi de çoğu kullanıcı 20 senede yapar ki zaten motor bitmese bile araba çok yıpranık hale gelir.
  • konuyu açan arkadaş 4 gün ceza yemiş onun muhtemel cevabı sanırım dizel motorlar hakkındaki genel duyulan halk arasında bolca dolaşan spekülatif yorumlardır.Dizel motorun erken sorun çıkarttığı 100binden sonra biterler gibi safsatalar türeten insanlar yüzünden bu gibi konuları tartışıyoruz.
    sen dizel motoru alırda benzinlideki gibi hababam debabam zorlarsan tabiki arıza çıkaracaktır.En önemli konusu hararet yapmasıdır.Hararet yaptıysa büyük zararlar veriyor dizel motora ve tamiride bayağı masraflı oluyor.Benzinli motorlar bu konuda daha toleranslı ve maliyet açısından ucuz.

    @kenyack
    evet bahsettiğim polo 1.9 classic ti seninkisi hb onların motorununda kötü olacağını pek zannetmiyorum ama kullanan / gören bilir o konuda birşey diyemeceğim.1.9 mu daha çok dayanır 1.4 mü sorusuna diyebileceğim cevap, küçük motorun daha çok yorulacağı mantığına dayanırsak evet daha çabuk yıpranıp sorun çıkarabilirler.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    VOLKSWAGEN'in dizel motoru sağlamlıkla ün yapmış, dayanıklı ve çok uzun yıllar ve kilometreler çalışmak üzere tasarlanmıştır. Adana'da gümrükten alınan ve 33 yıldır kullanılan dizel GOLF I var ve hâlâ çatır çatır (!) çalışıyor. Araca bakımını doğru şekilde yaptığınız ve boya koruma, pas önleme işlemlerini geciktirmediğiniz sürece rahatlıkla 15-20 yıl, 500.000 hatta daha fazla km yapacağından eminim. İstiyorsanız Almanwww.motor-talk.de forumunda da sorabilirim/siniz.

    Not. 10 yıl önce üretilen araçlar ve motorlar bence şu anda imal edilenlerden daha kaliteli ve dayanıklıydı. Kullan-At Otomobil zamanına çoktan girdik bile. PEUGEOT otomobil fabrikası dizel aracı 150.000 km'den sonra iflas eden ve mahkemeye başvuran bir Alman vatandaşa duruşma salonunda "araçtan ne bekliyordunuz ki? 206 HDI zaten maksimum 150.000 km'ye göre yapılıyor" demiş, bu beyanı tutanaklara girmiş ve 1 ay önce de VOX TV'de yayınlanan AUTO MOBIL proğramında dile getirilmiştir.

    Ancak yine de yeterli bakım, aşınan ve yıpranan parçaları zamanında değiştirme ve aracı dikkatli kullanma ile hem motor, hem şasi/yürür aksam, hem kaporta ve hem de boya ile ömrünün uzun olacağını düşünüyorum.

    T.G.


    yine T.G.
    500 bin biraz fazla olmuş; VW dizeli iyidir vesselam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Seyfülislam -- 19 Aralık 2008; 17:32:48 >




  • 250 rahat devirirsin
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.