N

Yüzbaşı
30 Aralık 2006
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme
Toplam: 61 (Bu ay: 1)
Gönderileri

Arkadaşlar bu araçlar ilgili açılmış bir konu göremedim. Forumda da yeterli bilgi bulamadım.

Peugeot Expert Traveller, Opel Zafira Life ve Citroen Spacetourer PSA tarafından üretilen aslında aynı araçlar bildiğiniz gibi. Sadece markaları farklı. Ben kısa bir süre önce Opel Zafira Life araç aldım.

Peugeot Expert Traveller konusunda bilgi sahibi olmak isteyenler için de, aynı araç olduğunu göz önünde bulundurarak, burada görüş ve deneyimlerimi paylaşmak istiyorum. Umarım Peugeot Expert Traveller konusunda bilgi sahibi olmak isteyenler için faydalı olur.



2020 yılı Eylül ayında işlerimiz için Opel Combo Enjoy Sport (Opel Combo da Peugeot Rifter ile aynı araç) almıştım. Combo işimizi çok iyi gördü. Hiçbir sıkıntı çıkarmadı ve fazlası ile tatmin etti bizi. Ancak işlerimizdeki durum nedeni ile daha büyük bir araca ihtiyacımız oldu. Ben de 44 bin km'deki Combo'yu (hasarsız ve kazasız) aldığım Opel bayisine takasa vererek Opel Zafira Life aldım (Opel Zafira Life ve Peugeot Expert Traveller aynı araçlar).

Combo'yu 170 bine almıştım. 300 bine saydırdım (Kendim daha yükseğe satardım belki ama hem zamanım yoktu hem de daha büyük araca hemen ihtiyacımız vardı). Üstüne de 235 bin TL verdim. Toplam 535 bine maloldu araç, şirket üstüne.

Araç siyah, sıfır, 2021 model, Ocak 2022 trafiğe çıkışlı oldu.


Olumlu yönleri:

  • 2.0 dizel motor, 180 beygir, 400 nm tork, 8 ileri otomatik EAT şanzıman ile harika çekiş sağlıyor. 0-100 hızlanması otomobil gibi.
  • 5 değişik moda sahip grip control mevcut.
  • 8+1 oturma düzeni var ve koltuklar değişik konumlara ayarlanabiliyor.
  • Bu sınıfta nadir görülen dev gibi bir cam tavanı var. Arkada oturanlar çok ferah hissediyor.
  • Çelik jant, xenon far, led gündüz farları, karartılmış camlar ile dışarrıdan çok iyi görünüyor.
  • Çift taraflı elektrikli kapılar ile iniş biniş çok rahat. Ayak hareketi ile de açılıyor kapılar.
  • Sürücü yorgunluk uyarısı, kör nokta uyarısı, şerit takibi, acil fren sistemi ve yaya koruma sistemi gibi pek çok elektronik güvenlik sistemi standart.
  • Şirket üstüne %15 ÖTV ile alınıyor ve otomobil ruhsatlı. Combo kamyonet ruhsatlı olduğu için köprüden geçemezken, otobanda ve yollarda hız sınırına takılırken, Zafira daha büyük bir araç olmasına rağmen ruhsatı otomobil olduğu için hız sınırı ve köprü geçişleri otomobiller gibi.
  • Combo her sene muayeneye girerken Zafira iki yılda bir girecek (otomobil ruhsatlı olduğu için)
  • ve sıkı durun 6 aylık MTVsi 628 TL
  • Yakıt tüketimi sakin kullanımda 6.5-7 litre/100 km civarında seyrediyor İstanbul'da
  • Dev gibi bir bagajı var. Her yer göz ve cep.
  • Aracın motor ve yürür ile ilgili hiçbir kusuru yok bence.


Olumsuz yönleri:


  • İçinde çok fazla sert plastik ver (gerçi Combo da böyleydi). Biraz yumuşatılması iyi olurdu.
  • Hoparlör ve ses düzeni ile ilgili opsiyonlar olabilirdi. Daha iyisini hakediyor.
  • Araç Avrupa'da tekli koltuklarla satılıyor ama bizde minibüs tarzı birleşik sofa gibi koltuklarla veriyorlar. Bu koltuklar çok rahat değil ve yatmıyor. Bunlarla uzun yol zor olur. O nedenle değiştirmeyi düşünüyorum. Koltukların tabana tespit edildiği alan raylı mı değil mi anlayamadım. Burayı biraz detaylı inceleyeceğim. Uydurabilirsem çıkma tekli Vito koltuğu takmayı düşünüyorum. Olmazsa koltukçularda abartılı olmayan VIP dönüşüm ile oturma alanını rahatlatacağım. Bu da ek masraf demek.
  • Tavan rayı olsun isterdim. Daha da güzel görünürdü.

2020 yılı Eylül ayında işlerimiz için Opel Combo Enjoy Sport almıştım. Combo işimizi çok iyi gördü. Hiçbir sıkıntı çıkarmadı ve fazlası ile tatmin etti bizi. Ancak işlerimizdeki durum nedeni ile daha büyük bir araca ihtiyacımız oldu. Ben de 44 bin km'deki Combo'yu (hasarsız ve kazasız) aldığım Opel bayisine takasa vererek Opel Zafira Life aldım (Opel Zafira Life ve Peugeot Expert Traveller aynı araçlar).

Combo'yu 170 bine almıştım. 300 bine saydırdım (Kendim daha yükseğe satardım belki ama hem zamanım yoktu hem de daha büyük araca hemen ihtiyacımız vardı). Üstüne de 235 bin TL verdim. Toplam 535 bine maloldu araç, şirket üstüne.

Araç siyah, sıfır, 2021 model, Ocak 2022 trafiğe çıkışlı oldu.


Olumlu yönleri:

  • 2.0 dizel motor, 180 beygir, 400 nm tork, 8 ileri otomatik EAT şanzıman ile harika çekiş sağlıyor. 0-100 hızlanması otomobil gibi.
  • 5 değişik moda sahip grip control mevcut.
  • 8+1 oturma düzeni var ve koltuklar değişik konumlara ayarlanabiliyor.
  • Bu sınıfta nadir görülen dev gibi bir cam tavanı var. Arkada oturanlar çok ferah hissediyor.
  • Çelik jant, xenon far, led gündüz farları, karartılmış camlar ile dışarrıdan çok iyi görünüyor.
  • Çift taraflı elektrikli kapılar ile iniş biniş çok rahat. Ayak hareketi ile de açılıyor kapılar.
  • Sürücü yorgunluk uyarısı, kör nokta uyarısı, şerit takibi, acil fren sistemi ve yaya koruma sistemi gibi pek çok elektronik güvenlik sistemi standart.
  • Şirket üstüne %15 ÖTV ile alınıyor ve otomobil ruhsatlı. Combo kamyonet ruhsatlı olduğu için köprüden geçemezken, otobanda ve yollarda hız sınırına takılırken, Zafira daha büyük bir araç olmasına rağmen ruhsatı otomobil olduğu için hız sınırı ve köprü geçişleri otomobiller gibi.
  • Combo her sene muayeneye girerken Zafira iki yılda bir girecek (otomobil ruhsatlı olduğu için)
  • ve sıkı durun 6 aylık MTVsi 628 TL
  • Yakıt tüketimi sakin kullanımda 6.5-7 litre/100 km civarında seyrediyor İstanbul'da
  • Dev gibi bir bagajı var. Her yer göz ve cep.


Olumsuz yönleri:

  • Aracın motor ve yürürü ile ilgili hiçbir kusuru yok bence.
  • İçinde çok fazla sert plastik ver (gerçi Combo da böyleydi). Biraz yumuşatılması iyi olurdu.
  • Hoparlör ve ses düzeni ile ilgili opsiyonlar olabilirdi. Daha iyisini hakediyor.
  • Araç Avrupa'da tekli koltuklarla satılıyor ama bizde minibüs tarzı birleşik sofa gibi koltuklarla veriyorlar. Bu koltuklar çok rahat değil ve yatmıyor. Bunlarla uzun yol zor olur. o nedenle değiştirmeyi düşünüyorum. Koltukların tabana tespit edildiği alan raylı mı değil mi anlayamadım. Burayı biraz detaylı inceleyeceğim. Uydurabilirsem çıkma tekli Vito koltuğu takmayı düşünüyorum. Olmazsa koltukçularda abartılı olmayan VIP dönüşüm ile oturma alanını rahatlatacağım. Bu da ek masraf demek.
  • Tavan rayı olsun isterdim. Daha da güzel görünürdü.


Aracı alalı henüz bir hafta oldu. Zaman içinde deneyimlerimiz arttıkça güncellemeye devam edeceğim.

2011 Ford Kuga 2.0 TDCI aracımı değişiklik amacı ile satıyorum. Aslında çok memnun olduğum, hiçbir sıkıntısı olmayan bir araç ama insan değişiklik istiyor.
165 bin TL'ye kadar sıfır ya da 2015 sonrası 2. el SUV araç alma niyetindeyim. Şartlarım:

1. Mutlaka 4X4 olacak
2. Mutlaka otomatik olacak
3. 2015 üstü veya sıfır olacak
4. 2. el ise kilometresi 60-70 binden fazla olmayacak.

Benim aklımda 2 araç var: Subaru Forester Sport ya da Honda CRV alma düşüncesindeyim.
Subaru 2.0 dizel 147 HP CVT şanzımanlı, içi daha modern ve hoş, Honda 1.6 dizel 160 HP ve 9 ileri ZF şanzımanlı ancak içi daha demode. Honda biraz daha yaşlı arabası gibi. Subaru sport daha modern duruyor.

Bunlardan başka önerisi olan var mıdır acaba?
Uzun yıllardır 4X4 araç kullanıyorum. Bir süredir de Ford Kuga 2.0 TDCI sahibiyim (2011 model). Aracımdan çok memnunum. Taş gibi. Kar buz demeden gidiyorum. Xenon far, ısıtmalı ön cam vs herşey var. Ama kilometresi yükseldiği için değiştirmeyi düşünüyorum.
Bu sefer satın almayacağım,uzun dönem kiralama yapacağım. İşlerim nedeni ile daha avantajlı olacak gibi.
İki araç var aklımda. Honda CRV ve Ford Kuga. CRV 160bg 9 ileri ZF şanzuman, Kuga 180 bg 6 ileri powershit şanzuman. 0-100 süreleri hemen hemen aynı. Kiralama fiyatları yakın.

Şartlarım:
* 4X4 olacak.
* Xenon far olacak
* Cam tavan veya sunroof olacak
* Otomatik vites olacak
* Dizel olacak.

CRV ve Kuga arasında hangi aracı önerirsiniz. Neden?
Bu fiyat bareminde (bana Merso, BMW demeyin. O kadar vermek istemiyorum) başka hangi aracı önerebilirsiniz?
İyi günler arkadaşlar.
Yarın 2010 Kuga Titanium Powershift alacağım. İstanbul Bakırköy'de oturuyorum. Alacağım araç 110 bin km'de. Kaporta hasarsız. Motor ve yürür aksam açısından almadan önce nelere dikkat etmemi önerirsiniz?
İstanbul Bakırköy, Bahçelievler, Yenibosna, İkitelli civarında bundan sonraki bakımlarını yaptırabileceğim iyi, insaflı, insan olan bir özel servis var mıdır bildiğiniz.
Arkadaşlar günaydın.
Aracı muayeneye götüreceğim ancak ruhsat sayfaları dolmuş. Forumdaki benzer konuları inceledim ama ne yapmam gerektiği konusunda kafam karıştı. Bilen bir arkadaşımız lütfen özetleyebilir mi nasıl olacağını?
Benim anladığım kadarı ile trafik tescilden alınıyor yeni ruhsat sayfası. Bunun için Ek-1 doldurulması gerekiyor ama bu da ancak şoförler odasında bulunuyor ve daktilo ile doldurulacak denmiş. Nerededir bu şoförler odası İstanbul'da bilen var mı?
Bir de, benim aracın tescili Sarıyer'de, ben Bakırköy'de oturuyorum. Farklı ilçelerde yapılıyor mu bu işlem. yoksa Sarıyer'e mi gitmem gerekecek?

Yardımcı olan tüm arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
Bir süredir Tiguan'lara bakıp duruyorum. Anlayamadığım konu şu: Tiguan 2.0lt DSG olan için Euro kurunu 2.09'dan, diğerleri için 1,99'dan hesaplamışlar. Arada neden böyle bir fark olur, anlayan ya da açıklamasını bilen var mı?
Herkese iyi günler.
Aracım eski kasa Freelander. Yıllardır mahallede oto yıkamada yıkanmak dışında detaylı bir temizlik görmemişti. Yaz- kış aktif olarak kullandığım bir araç. Yazın dağ bayır, kışın da kayak macerası için her türlü çamur, kar, buz, kum içine girer çıkarım. Çoğunlukla da tozlu, ıslak, çamurlu olarak bindiğim için aracın içi oldukça kirlenmişti. Halılardan tavana kadar her yer kapkara olmuştu. Yılların etkisiyle boya da matlaşmaya başlamıştı. Yaz tatiline çıkmadan önce iyice bir temizletmek istedim. Uzun uzun araştırdım. Mahalle aralarındaki yıkamacılar çok uygun fiyat verirken insana gğven vermiyordu. Ziebart, Sonax gibi kurumsal firmalar ise çok pahalı geliyordu.
Sonuçta Bakırköy Sonax Bakırtaş'ta karar kıldım. İyi bir pazarlık sonucu araca detaylı iç temizlik, boya parlatma ve koruma, motor temizliği ve klima temizliği ve dezenfeksiyonu yaptırdım. İşlemler toplam 5 saat sürdü. İki kişi sürekli çalıştı (1-2 sigara ve kola molası hariç). Çeşit çeşit ve bol miktarda orjinal Sonax marka ürünleri kullandılar. Her aşama için pek çok üründen uygun olanını sıra sıra bana da anlatarak uyguladılar. Aracın içi gerçekten ilk günkü gibi tertemiz oldu. Deri koltukların neredeyse kahverengiye dönen bej hali tekrar ortaya çıktı. Boya ise artık pırıl pırıl parlıyor. Cilanın üzerine "nano koruyucu" denen yine Sonax marka özel bir sprey boca ettiler ve parlaklığı en az 1 sene koruyacağını söylediler.
Farları da ince pastalayıp cilaladılar.
Sonuçta ben çok memnun kaldım arkadaşlar. Araçta temizlenmedik ve dezenfekte edilmedik iğne ucu kadar yer kalmadı. Bana da tertemiz arabaya ailemi bindirip yaz tatiline çıkmak kaldı.
Daha ayrıntılı bilgi isteyenler özelden mesaj atarsa bilgi veririm. Yakında öncesi-sonrası fotğoraflar da yükleyeceğim.
Merhaba arkadaşlar.
4X4 aracımda kullandığım yaz lastiklerinin gürültü ve sertliğinden şikayetçiyim.
Pirelli Scorpion STR fiyatı uygun görünüyor. Michelin, Good Year ve Bridgestone çok pahalı.
Kullanan ve deneyimi olan var mı acaba? İyi bir lastik midir?
Haber burada arkadaşlar:

http://ekonomi.haberturk.com/makro-ekonomi/haber/736619-memur-zammini-benzin-yuttu

Özetle şunu söylüyor:

1. Akaryakıt fiyatları aşırı yükselince vatandaş artık aracına binemez oldu, tüketim azaldı, dolayısıyla vergi gelirinde artış değil, düşüş oldu.
2. ÖTV fırlayınca vatandaş aracını değiştiremedi, vergi kaybı oldu.
3. Araçlar değişmeyince, MTV kazancı da düştü, vergi kaybı bu kalemde de oldu.

Bu nasıl hesaptır benim aklım almıyor. Vergiler iyice artınca kazanç olmuyor, tam tersine kayıp oluyor. Bunu anlamak çok mu zor?
Bu işten zarar görenler:

1. Vatandaş: Aracını değiştiremiyor ya da aşırı pahalı yakıt yüzünden mevcut aracına bile binemiyor.
2. Satıcılar: Hem yeni araç satıcıları hem de akaryakıt satıcılarının satışı düşüyor.
3. Devlet: Vergi geliri azalıyor.

Ha peki karı ne diye düşünürsek; cari açığı azaltmaya faydası oluyor sanırım.
Benim bildiğim "sürümden kazanmak" diye birşey var ticarette. Düşür vergiyi, hem akaryakıt satışın hem de yeni araçlardan vergi gelirin artsın, kara geç.
Ya da başka hesaplar var da benim aklım mı almıyor, anlamıyorum.
Hakkında
Konum: İstanbul,Bakırköy
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 1 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 4 ay
Mesaj Sayısı: 831
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 957
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 188.118 (Bu ay: 872)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 693 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.