Peugeot EXPERT TRAVELLER
Arkadaşlar bu araçlar ilgili açılmış bir konu göremedim. Forumda da yeterli bilgi bulamadım.
Peugeot Expert Traveller, Opel Zafira Life ve Citroen Spacetourer PSA tarafından üretilen aslında aynı araçlar bildiğiniz gibi. Sadece markaları farklı. Ben kısa bir süre önce Opel Zafira Life araç aldım.
Peugeot Expert Traveller konusunda bilgi sahibi olmak isteyenler için de, aynı araç olduğunu göz önünde bulundurarak, burada görüş ve deneyimlerimi paylaşmak istiyorum. Umarım Peugeot Expert Traveller konusunda bilgi sahibi olmak isteyenler için faydalı olur.
2020 yılı Eylül ayında işlerimiz için Opel Combo Enjoy Sport (Opel Combo da Peugeot Rifter ile aynı araç) almıştım. Combo işimizi çok iyi gördü. Hiçbir sıkıntı çıkarmadı ve fazlası ile tatmin etti bizi. Ancak işlerimizdeki durum nedeni ile daha büyük bir araca ihtiyacımız oldu. Ben de 44 bin km'deki Combo'yu (hasarsız ve kazasız) aldığım Opel bayisine takasa vererek Opel Zafira Life aldım (Opel Zafira Life ve Peugeot Expert Traveller aynı araçlar).
Combo'yu 170 bine almıştım. 300 bine saydırdım (Kendim daha yükseğe satardım belki ama hem zamanım yoktu hem de daha büyük araca hemen ihtiyacımız vardı). Üstüne de 235 bin TL verdim. Toplam 535 bine maloldu araç, şirket üstüne.
Araç siyah, sıfır, 2021 model, Ocak 2022 trafiğe çıkışlı oldu.
Olumlu yönleri:
- 2.0 dizel motor, 180 beygir, 400 nm tork, 8 ileri otomatik EAT şanzıman ile harika çekiş sağlıyor. 0-100 hızlanması otomobil gibi.
- 5 değişik moda sahip grip control mevcut.
- 8+1 oturma düzeni var ve koltuklar değişik konumlara ayarlanabiliyor.
- Bu sınıfta nadir görülen dev gibi bir cam tavanı var. Arkada oturanlar çok ferah hissediyor.
- Çelik jant, xenon far, led gündüz farları, karartılmış camlar ile dışarrıdan çok iyi görünüyor.
- Çift taraflı elektrikli kapılar ile iniş biniş çok rahat. Ayak hareketi ile de açılıyor kapılar.
- Sürücü yorgunluk uyarısı, kör nokta uyarısı, şerit takibi, acil fren sistemi ve yaya koruma sistemi gibi pek çok elektronik güvenlik sistemi standart.
- Şirket üstüne %15 ÖTV ile alınıyor ve otomobil ruhsatlı. Combo kamyonet ruhsatlı olduğu için köprüden geçemezken, otobanda ve yollarda hız sınırına takılırken, Zafira daha büyük bir araç olmasına rağmen ruhsatı otomobil olduğu için hız sınırı ve köprü geçişleri otomobiller gibi.
- Combo her sene muayeneye girerken Zafira iki yılda bir girecek (otomobil ruhsatlı olduğu için)
- ve sıkı durun 6 aylık MTVsi 628 TL
- Yakıt tüketimi sakin kullanımda 6.5-7 litre/100 km civarında seyrediyor İstanbul'da
- Dev gibi bir bagajı var. Her yer göz ve cep.
- Aracın motor ve yürür ile ilgili hiçbir kusuru yok bence.
Olumsuz yönleri:
- İçinde çok fazla sert plastik ver (gerçi Combo da böyleydi). Biraz yumuşatılması iyi olurdu.
- Hoparlör ve ses düzeni ile ilgili opsiyonlar olabilirdi. Daha iyisini hakediyor.
- Araç Avrupa'da tekli koltuklarla satılıyor ama bizde minibüs tarzı birleşik sofa gibi koltuklarla veriyorlar. Bu koltuklar çok rahat değil ve yatmıyor. Bunlarla uzun yol zor olur. O nedenle değiştirmeyi düşünüyorum. Koltukların tabana tespit edildiği alan raylı mı değil mi anlayamadım. Burayı biraz detaylı inceleyeceğim. Uydurabilirsem çıkma tekli Vito koltuğu takmayı düşünüyorum. Olmazsa koltukçularda abartılı olmayan VIP dönüşüm ile oturma alanını rahatlatacağım. Bu da ek masraf demek.
- Tavan rayı olsun isterdim. Daha da güzel görünürdü.
OPEL Zafira Life
2020 yılı Eylül ayında işlerimiz için Opel Combo Enjoy Sport almıştım. Combo işimizi çok iyi gördü. Hiçbir sıkıntı çıkarmadı ve fazlası ile tatmin etti bizi. Ancak işlerimizdeki durum nedeni ile daha büyük bir araca ihtiyacımız oldu. Ben de 44 bin km'deki Combo'yu (hasarsız ve kazasız) aldığım Opel bayisine takasa vererek Opel Zafira Life aldım (Opel Zafira Life ve Peugeot Expert Traveller aynı araçlar).
Combo'yu 170 bine almıştım. 300 bine saydırdım (Kendim daha yükseğe satardım belki ama hem zamanım yoktu hem de daha büyük araca hemen ihtiyacımız vardı). Üstüne de 235 bin TL verdim. Toplam 535 bine maloldu araç, şirket üstüne.
Araç siyah, sıfır, 2021 model, Ocak 2022 trafiğe çıkışlı oldu.
Olumlu yönleri:
- 2.0 dizel motor, 180 beygir, 400 nm tork, 8 ileri otomatik EAT şanzıman ile harika çekiş sağlıyor. 0-100 hızlanması otomobil gibi.
- 5 değişik moda sahip grip control mevcut.
- 8+1 oturma düzeni var ve koltuklar değişik konumlara ayarlanabiliyor.
- Bu sınıfta nadir görülen dev gibi bir cam tavanı var. Arkada oturanlar çok ferah hissediyor.
- Çelik jant, xenon far, led gündüz farları, karartılmış camlar ile dışarrıdan çok iyi görünüyor.
- Çift taraflı elektrikli kapılar ile iniş biniş çok rahat. Ayak hareketi ile de açılıyor kapılar.
- Sürücü yorgunluk uyarısı, kör nokta uyarısı, şerit takibi, acil fren sistemi ve yaya koruma sistemi gibi pek çok elektronik güvenlik sistemi standart.
- Şirket üstüne %15 ÖTV ile alınıyor ve otomobil ruhsatlı. Combo kamyonet ruhsatlı olduğu için köprüden geçemezken, otobanda ve yollarda hız sınırına takılırken, Zafira daha büyük bir araç olmasına rağmen ruhsatı otomobil olduğu için hız sınırı ve köprü geçişleri otomobiller gibi.
- Combo her sene muayeneye girerken Zafira iki yılda bir girecek (otomobil ruhsatlı olduğu için)
- ve sıkı durun 6 aylık MTVsi 628 TL
- Yakıt tüketimi sakin kullanımda 6.5-7 litre/100 km civarında seyrediyor İstanbul'da
- Dev gibi bir bagajı var. Her yer göz ve cep.
Olumsuz yönleri:
- Aracın motor ve yürürü ile ilgili hiçbir kusuru yok bence.
- İçinde çok fazla sert plastik ver (gerçi Combo da böyleydi). Biraz yumuşatılması iyi olurdu.
- Hoparlör ve ses düzeni ile ilgili opsiyonlar olabilirdi. Daha iyisini hakediyor.
- Araç Avrupa'da tekli koltuklarla satılıyor ama bizde minibüs tarzı birleşik sofa gibi koltuklarla veriyorlar. Bu koltuklar çok rahat değil ve yatmıyor. Bunlarla uzun yol zor olur. o nedenle değiştirmeyi düşünüyorum. Koltukların tabana tespit edildiği alan raylı mı değil mi anlayamadım. Burayı biraz detaylı inceleyeceğim. Uydurabilirsem çıkma tekli Vito koltuğu takmayı düşünüyorum. Olmazsa koltukçularda abartılı olmayan VIP dönüşüm ile oturma alanını rahatlatacağım. Bu da ek masraf demek.
- Tavan rayı olsun isterdim. Daha da güzel görünürdü.
Aracı alalı henüz bir hafta oldu. Zaman içinde deneyimlerimiz arttıkça güncellemeye devam edeceğim.
165 bin TL'ye kadar 4X4 önerisi
|
Honda CRV mi Ford Kuga mı?
|
Ford Kuga Servis
|
Ruhsat sayfası dolmuş
|
Doğuşta kur farkı
|
İstanbul Detaylı Temizlik ve Boya Koruma: Sonax Deneyimi
|
|
|
Son Giriş: geçen ay
Son Mesaj Zamanı: 8 ay
Mesaj Sayısı: 838
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 967
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 75.246 (Bu ay: 1.709)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 703 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası